eitaa logo
ندای تهذیب
7.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
933 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹🔑🔑اقتصاد مقاومتی در کلام امام خمینی / قسمت پانزدهم / بسترهای اقتصادی🔑🔑🔹 1️⃣ کشاورزی مقدمه: براي تحقق پيشرفت در فعاليت هاي اقتصادي با توجه به امكانات كشور، سرمايه گذاري كردن و تلاش در بخش هاي مختلف، لازم و ضروري است. كه هريك از بخش ها در نسبت به موضوع اقتصاد همانند يك سنگر محسوب مي شوند. حضرت امام خميني رحمه الله در رهنمودهايي كه دارند به برخي از عرصه ها بالخصوص تأكيد دارند كه بايد تلاش هاي اقتصادی جهادي در اين عرصه ها بيشتر مورد توجه باشد، از جمله آنهاست: ♻️كشاورزي اساس اقتصاد حضرت امام خمینی رحمه الله: امر كشاورزي دركشور ما از اهم امور است و هدايت و اجراي آن به وجه صحيح اساس اقتصاد كشور است. [صحيفه نور، ج 14، ص 158] حضرت امام خمینی رحمه الله: مسئله كشاورزي در كشور ما در رأس امور است. بحمدالله مملكت از نظر منابع طبيعي همه چيزش خوب است، آب و زمين خوب دارد و مردمش آگاه و در فكر كشاورزي هستند. دولت بايد آنها را تشويق و تقويت بنمايد و امكانات لازم را در اختيار آنها بگذارد. [صحيفه نور ، ج 17، ص 101] 🌹 @nedaye_tahzib ☘️tahzib-howzeh.ir
| نقش و کارکرد خانواده در اقتصاد مقاومتی شماره 12 2️⃣ مدیریت مصرف (قسمت اول) 🔅مصرف در لغت و اصطلاح از جمله از وظایف خانواده در سال های جنگ اقتصادی، مدیریت مصرف است که شاید به نوعی از مشارکت در تولید هم مهم تر است. الف: مصرف در لغت: مصرف از ماده «صَرَفَ» است به معنی صَرف (محل خرج کردن). [فرهنگ صبا، ص 1009] ب: مصرف در اصطلاح اقتصادی: «مصرف عبارت از ارزش پول کالاها و خدماتی است که توسط افراد، خریداری و تهیه می شود». [احمد اخوی، اقتصاد کلان، ص 151] 🔅جایگاه مصرف در اقتصاد مصرف در میان متغیرهای اقتصادی به اندازه ای اهمیت دارد که برخی از اقتصاددانان، هدف نهایی از انجام فعالیت های اقتصادی دیگر از جمله تولید، پس انداز و سرمایه گذاری را مصرف می دانند. چنان که کینز یکی از اقتصاددانان نامی می نویسد: «غایت هر فعالیت اقتصادی، مصرف است». [جان مینارد کینز، نظریه عمومی و اشتغال و بهره وری، ترجمه: منوچهر فرهنگ، ج 1، ص 131] ادامه دارد... 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری | این کار به عهده شماست! بسم الله .. الان جای حلقه‌ میانی خالی است. بچه‌های دبیرستانی با این کار صاحب درآمد خواهند شد! 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | بیانات امروز رهبر انقلاب درباره اختلاف نظر بین مجلس و دولت درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها: 👈 مجلس و دولت اختلاف‌نظر امروزشان را حل کنند که نشان‌دهنده دوصدایی نباشد 🔺 باید به دقت به این قانون که قانون خوبی است عمل شود.
🔰 اسلام ساخت سلاح هسته‌ای را ممنوع میداند و کشتار غیرنظامیان روش آمریکاست + واکنش رهبر انقلاب به حرفهای 🔺️ در این میان آن دلقک صهیونیست بین‌المللی دائم می‌گوید ما نمی‌گذاریم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، در حالی که باید به او گفت اگر جمهوری اسلامی تصمیم به دستیابی به سلاح هسته‌ای داشت، او و بزرگ‌تر از او هم نمی‌توانستند مانع شوند. آنچه مانع جمهوری اسلامی برای ساخت سلاح هسته‌ای است، فکر و مبانی اسلامی است که ساخت هر سلاحی اعم از هسته‌ای یا شیمیایی را که موجب کشتار مردم عادی می‌شود، ممنوع می‌داند. کشتار غیرنظامیان و مردم بی‌گناه روش آمریکایی‌ها و غربی‌ها است و جمهوری اسلامی این روش را قبول ندارد و بر همین اساس به سلاح هسته‌ای فکر هم نمی‌کند. ۹۹/۱۲/۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، عصر امروز: اسلام ساخت سلاح هسته‌ای را ممنوع میداند و کشتار غیرنظامیان روش آمریکاست اگر لازم باشد برای مصارف غیرنظامی غنی‌سازی را به ۶۰ درصد هم می‌رسانیم
✅سوره مبارکه ، صفحه389، آیات 29 تا 35 🗓1399/12/05 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
389.mp3
481.2K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 389 🗓1399/12/05 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
🔹تربیت دینی فرزندان /شماره 14/ اصول مهم تربیتی🔹👇🏿👇🏿 🔅عوامل درونی تربیت (قسمت دوم) اگر قرآن انسان را به پرستش کردن امر می کند، پیش ازآن به تفکرکردن دستور می دهد، ا گر انسان را از غیبت کردن نهی می کند، پیش ازآن او رادر جایگاه شخص غیبت شده قرار می دهد تا وجدان انسان را بیدار کند. بنابراین، انسانی که در تربیتش بر عوامل درونی اش تکیه شود، همچون چاه و چشمۀ جوشانی است که نیازی به ریختن آب درون آن نیست. تربیت عقلانی و توجه به اندیشیدن، نخستین موضوعی است که شهیدمطهری(رحمه الله علیه) در کتاب تعلیم و تربیت در اسلام به آن پرداخته است. در آموزه های دینی به پاک نگهداشتن احساسات و عواطف نیز بسیارتوصیه شده است. (1) مشکل امروز والدین با فرزندان، باور و ایمان نداشتن فرزندان ونهادینه نشدن باورها در درون آ ن هاست. مشکل امروز والدین با فرزندان، مسئلۀ تکلیف پذیری و مثلاً نمازخواندن یا نخواندن آ ن ها نیست؛ بلکه مشکل اصلی، باور و ایمان نداشتن فرزندان به واجب بودن تکلیفی همچون نماز و نهادینه نشدن آن در درون آ ن هاست. مسیر تربیت دینی با تکیه بر عوامل درونی، بیشتر به دنبال نهادینه کردن رفتارهای دینی است. آنچه برای والدین اهمیت دارد، باورمندکردن فرزندان است، نه تنها تظاهر به آداب و آیین های دینی. (2) استاد عبدالعظیم کریمی معتقد است: منشأ تربیت دینی فرایندی خودانگیخته دارد و ایمان راستین رانمی توان به صورت «تحکمی » و «ساختگی » پدید آورد؛ بلکه باید زمینه ای فراهم کرد که فرد بتواند آن را از درون احساس کند و نه اینکه از بیرون اقتباس نماید. دین یابی، یک فرایند درونی، فاعلی و شخصی است؛ حال آنکه «دین دهی » یک امر بیرونی و اقتباسی است. ا گر بتوانیم شیوۀ «ا کتشافی » را در تربیت دینی جایگزین شیوۀ «ا کتسابی »کنیم،بسیاری از آفات تربیت دینی برطرف خواهد شد و حس مذهبی مبتنی بر ایمان درونی که سرشار از زایندگی و معنایابی و لذت پایان ناپذیر است، ایجاد می گردد.(1) ازاین رو مهم است که در تربیت دینی به این رویکرد توجه جدی شود. والدین باید بدانند، تربیت فرایندی است منظم و زمان برو مستمر. نمی توان و نباید انتظارداشت که یک شبه همه چیز در مجرای صحیح قرارگیرد. والدین باید در القای آموزه ها، ترتیب واهم و مهم را رعایت کنند(3). پی نوشت: 1- فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ(علیه السّلام): «یا زِیادُ، هَل الدِّین إِلَّا الْحُبُّ وَ الْبُغْضُ؟ ثُمَّ تَلَا هَذِهِ الْایاتِ الثَّلَاثَ کأَنَّهَا فِی کفِّه: (حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الایمَانَ )حجرات،7 وَ قَا ل (یُحِبُّونَ مَنْ هَاجَرَ إِلَیْهِم )حشر، 9( وَ قَا ل (إِنْ کنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ )آل عمران،31 (محدث نوری، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ، ج 12 ، ص 226 .) 2. آیین ها از جمله رو ش های فرامادی برای تربیت بشر است که به آ ن ها کم توجه ایم. گفته شد که خداوند برای تربیت بشر از سه عنصر باورها و آیین ها و اخلاق استفاده کرده است؛ ولی تا کنون روش تربیتی نماز، اعتکاف، حج و...چقدر بررسی شده است؟ هریک از این آیین ها برای تغییر رفتار و رشددهی ما به چه شیوه ای، چه پیام و باوری رابرای رسیدن به چه رفتاری به ما انتقال داده است؟ حجهالاسلام محمدعلی رضایی در کتاب قرآن و علوم بشری در بخش علوم تربیتی با عنوان «روشهای درون دینی و فرامادی » حدود 115 روش تربیتی آیینی را بیان کرده اند. 3.. عبدالعظیم کریمی، راز های پنهان در تربیت آسیب زا ، ص 16 ادامه دارد... 🌸 @nedaye_tahzib 🌾tahzib-howzeh.ir
11_5 (1).mp3
3.59M
| مسئولیت فرزندان نسبت به پدر و مادر حجت الاسلام عالی 🌸 @nedaye_tahzib 🌾tahzib-howzeh.ir
🍂سلسله مباحث: شماره 42 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 🔅رفتارهای دال بر خود بزرگ‏پنداری، برتری‏جویی و امتیازخواهی روحانی كه وظیفه تعلیم و تربیت دینی مردم را بر عهده دارد، از جایگاه و شأن ویژه‏ای برخوردار است و مورد احترام و تجلیل نیز قرار می‏گیرد. این احترام و تجلیل نباید مایه غرور و تكبر شود. ◀️ روحانی هرگز نباید خود را برتر از نوع مردم و مستحق امتیاز ویژه بداند. رفتارهایی كه به نوعی نشان از این رذیلت اخلاقی دارد، بسیار مذموم و ناپسند است؛ رفتارهایی مانند عدم رعایت نوبت، عدم رعایت قانون عمومی، متقاعد كردن پلیس برای جریمه نكردن و گذشت از تخلف او با استفاده از شأن طلبگی، درخواست ملاحظه بیشتر، دریافت وام ویژه، بی‏توجهی به حضور دیگران و حقوق آنان، بی‏اعتنایی به مردم، گلایه دایم و شكایت مستمر، توقع احترام، انتظار سلام یا دعوت به بالای مجلس و ... . امام علی علیه‏السلام از خرید لباس از فروشنده‏ای كه ایشان را شناخت و می‏خواست تخفیف ویژه‏ای بدهد انصراف داد و از فروشنده دیگری به طور ناشناس تهیه كرد . امام خمینی رحمه‏الله نیز، با دیدن گوشت خوبی كه خادم‏شان خریده بود، او را نهی كرد از این‏كه از قصابی گوشت بخرد كه او را به عنوان خادم ایشان می‏شناسد؛ زیرا قصاب ملاحظه ایشان را خواهد كرد و بهتر از آن‏چه به توده مردم می‏دهد، برای ایشان خواهد گذاشت. در نتیجه، چربی بیشتری برای سایرین خواهد ماند. ◀️ از جمله نكته‏های قابل ذكر، رویارویی با احترام‏های فوق‏العاده مردم به روحانیت است. مردم متدین براساس علاقه‏ای كه به دین و روحانیت دارند، گاهی در ابراز ارادت به روحانی سنگ تمام می‏گذارند. این محبّت یقیناً از جانب مردم پسندیده و شایسته است و از اخلاص، صفا و احساس مسئولیت آنان سرچشمه می‏گیرد؛ اما روحانی مجاز نیست همه این احترام‏ها را بپذیرد، بلكه باید مراعات جوانب دیگر را هم بكند. مثلاً كسی به جهت احترام و تجلیل طلبه را در میان صف مقدم گرداند یا مالك یك اتومبیلِ مدل بالا از سر عشق و اخلاص اصرار می‏ورزد كه امام جماعت محل را به منزل برساند. اگر سوار شدن به آن اتومبیل در شرایط عادی مناسب شأن روحانی نباشد و بازتاب اجتماعی نامطلوبی برجای گذارد، او موظّف است به صراحت و با صمیمیت از پذیرش این محبت عذر آورد و مناسب است دلیل این امتناع را هم برای مردم تبیین كند؛ زیرا پذیرش این محبت تنها ملاحظه حال یك نفر است. اما نپذیرفتن آن، ملاحظه احوال یك جامعه، و در تعارض این دو، مراعات حال جامعه بر ملاحظه حال افراد، تقدم دارد. از همین قبیل است: قبول بوسیدن دست، پذیرش هدایای ویژه، دعوت به مجالس پرتشریفات و ... . 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 tahzib-howzeh.ir
✅سوره مبارکه ، صفحه390، آیات 36 تا 43 🗓1399/12/06 🌻 @nedaye_tahzib 🌿 tahzib-howzeh.ir
390.mp3
483.7K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه 390 🗓1399/12/06 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
علیه السلام پیشاپیش فرارسیدن سالروز ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر رو خدمت شما عزیزان تبریک عرض می کنیم 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 سلام. دوباره روز پدر رسید... به همه پدرها تبریک میگم به همه دوستانی که پدراشون در کنارشون هستند تبریک میگم و امیدوارم خدا حفظشون کنه. اما دوستانی که سال پیش یا سال های پیش پدراشون در کنارشون بوده اما الان نیست چی؟ امیدوارم روح همگی شون شاد و راضی باشه و در نعمت و رحمت خداوند رحمان و رحیم خوش و خرم باشند 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 علت تاکید احترام به والدین امام رضا (علیه السلام) می فرماید: «بر تو باد بر فرمانبرداری از پدر و نیکی به وی و فروتنی و خاکساری در برابر او و بزرگ داشتن و گرامی داشتن او و نیز آرام سخن گفتن در برابر او، زیرا پدر ریشه و پسر شاخه ی اوست...» بحار الانوار، مجلسی، ج71، ص76. والدین انسان از جمله کسانی هستند که بیشترین حق را به گردن او دارند، علاوه بر اینکه در خلقت و حیات او سهم تعیین کننده ای دارند، در رشد و بزرگ کردن او هم نقش به سزایی دارند. از این رو در میان انسان ها کسی پیدا نمی شود که تا این حد به انسان خدمت کرده باشد، بنابر این شایسته است که پاسخ چنین زحمات طاقت فرسایی به کم ترین وجه ممکن داده شود و احسان به والدین هم کمترین کاری است که می توان نسبت به آنها انجام داد و الا حق آنها بیش از آن است که انسان بتواند آن را اداء کند. علاوه بر این احسان و نیکی به والدین اثرات دنیوی و اخروی فراوانی در بر دارد که در روایات به آنها اشاره شده است و مضاف بر این بسیاری از بزرگان هم موفقیت های خود را نتیجه نیکی به والدین خود می دانند. 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 روش‌هاي راضي نگه داشتن پدر و مادر 🌷واقعا راضی نگه داشتن والدین یكی از بزرگترین و با فضیلت‌ترین و آرامش بخش‌ترین اعمال است؛ وظیفه‌ای است كه خداوند بر عهده فرزندان گذاشته است، محبت كردن راهی است كه بدترین دشمنان را به بهترین دوستان تبدیل می‌كند و جلوی بسیاری از خون‌ریزی‌ها و قتل‌ها و قهرها را می‌گیرد و اگر محبت در حق والدین كه فرزندانشان را در حد جانشان دوست دارند باشد قطعا قلب مهربان و دلسوزشان را به خروش می‌اندازد و امواج رضایت و شادی را در دل و چهره‌شان نمایان می‌سازد و البته بلند نكردن صدا و بد دهنی نكردن نیز اگر چاشنی این محبت و مهربانی شود قطعا قلب مهربانشان را جولان‌گاه رضایت و دوستی قرار خواهد داد همان گونه كه حضرت احدیت در قرآن كریم به این شیوه اساسی پرداخته و فرموده است: «و پروردگارت فرمان داده: جز او را نپرستید! و به پدر و مادر نیكى كنید! هر گاه یكى از آن دو، یا هر دوى آن‌ها، نزد تو به سن پیرى رسند، كمترین اهانتى به آن‌ها روا مدار! و بر آن‌ها فریاد مزن! و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آن‌ها بگو.». [[ اسراء آیه 23]] 🌷یكی دیگر از راه‌هایی كه در راضی كردن والدین بسیار موثر است و در واقع بعد از محبت شاه كلید همه راه‌های دیگر است تواضع و فروتنی نسبت به والدین است همان گونه كه خداوند در قرآن كریم به این راه بسیار موثر اشاره كرده و می‌فرماید: «و بال‌هاى تواضع خویش را از محبّت و لطف، در برابر آنان فرود آر! و بگو: «پروردگارا! همان‏گونه كه آنها مرا در كوچكى تربیت كردند، مشمول رحمتشان قرار داده.». [اسراء آیه 24] 🌷خطاب قرار دادن والدین با كلماتی مانند «پدرجان» «بابای عزیز» نیز در جلب رضایت این عزیزان بسیار موثر است همان گونه كه در حدیثی از امام كاظم علیه السلام وارد شده كه حضرت فرمودند: كسى نزد پیامبر صل الله علیه و آله آمد و از حق پدر و فرزند سؤال كرد، حضرت فرمود: «باید او را با نام صدا نزند (بلكه بگوید پدرم!) و جلوتر از او راه نرود، و قبل از او ننشیند، و كارى نكند كه مردم به پدرش بدگویى كند و نگویند خدا پدرت را نیامرزد كه چنین كردى.». [نور الثقلين جلد 3 صفحه 14] 🌷نگاه مهربانانه همه دل‌ها را به تسخیر خود در می‌آورد؛ این چشمان انسان است كه می‌تواند با نگاهی انسانی را برنجاند و همچنین با نگاهی می‌تواند چنان محبتش را به خود جلب كند كه قلبش را لبریز از عشق كند و این نگاه اگر در مقابل پدر و مادر باشد علاوه بر این كه قلب آن‌ها را تسخیر می‌كند باعث قرب الی الله نیز می‌گردد و انسان به پاداش‌های بزرگی دست می‌یابد همان گونه كه از پیامبر مهر و رحمت نقل شده است كه فرمودند: «هر فرزند نیکوکاری که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه، ثواب یک حج کامل مقبول به او داده می‌شود، سؤال کردند، حتی اگر روزی صد مرتبه به آن‌ها نگاه کند؟ فرمود: آری خداوند بزرگتر و پاکتر است.». [بحارالانوار جلد ۷۴ صفحه ۷۳] 🌷اجرای فرامین و خواسته‌های پدر و مادر نیز راه دیگری جهت راضی نگه داشتن عزیزترین عضو خانواده است، بله والدین وقتی خواسته‌ای دارند انتظار دارند كه فرزندان با گوش دل به حرفشان توجه كرده و فرمانشان را عملی سازند و قطعا فرزندی كه از پدر و مادرش اطاعت كند در دل آن‌ها از جایگاه خاصی برخوردار خواهد شد، پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) در این خصوص می‌فرمود : «بنده‌ای که مطیع پدر و مادر - البته مطیع بودن در برابر پدر و مادر در راه دین و گرنه اگر پدر و مادر معصیت از ما خواستند نباید انجام دهیم - و پروردگارش باشد، روز قیامت در بالاترین جایگاه است.». [کنزالاعمال جلد ۱۶ صفحه] 🌷اگر والدین خدایی نكرده بدهكاری دارند شما می‌توانید با پرداخت بدهی آن‌ها خیالشان را راحت كرده و رضایتشان را به دست بیاورید ويا می‌توانید با انجام حج به نیابتشان هدیه‌ای دهيد، پاسخ آن‌ها در مقابل این هدیه شما رضایت خواهد بود همان گونه كه پیامبر خدا فرمودند: «کسی که به نیت پدر و مادرش حج انجام دهد یا بدهکاری آنها را بپردازد خداوند او را در روز قیامت با نیکان برمی‌‌انگیزد.». [کنزالاعمال جلد ۱۶ صفحه ۴۶۸] و در نهایت در مقابل این خدمات بشر دوستانه و مورد نیاز، انسان به گنج بزرگی دست خواهد یافت كه نظیر آن در هیچ جای جهان دیده نمی‌شود. بله با راضی نگه داشتن والدین انسان به مقام رضایت خداوند نائل می‌شود و در واقع رضایت پدر و مادر مساوی با رضایت خداست همان گونه كه از وجود پیامبر نقل شده است كه حضرت فرمودند: «آنکه پدر و مادرش را خشنود کند، خدا را خشنود کرده و کسی که پدر و مادر خود را به خشم آورد، خدا را به خشم آورده است.». [کنزالاعمال جلد ۱۶ صفحه ۴۷۰] 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از بابا خبر داری؟ | برای پرواز به دو بال نیاز داریم... چرا عبادت تنها مورد پذیرش قرار نمیگیرد؟ امام هشتم(ع) روایتی دارند که خیلی روایت باارزشی است، می فرمایند: بعضی چیزها با گره خوردن به بعضی چیزها قبول می شود و تک قبول نمی شود. عبادتْ تک قبول نمی شود؛ یعنی فقط خدا را عبادت کنم. حضرت می فرمایند: عبادت خدا با گره خوردن به احسان به پدر و مادر قبول می شود. «وَ قَضی‏ رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»(سورهٔ اسراء، آیهٔ 23)، یعنی پدر و مادر را کنار خودش گذاشته است و می گوید: من و پدر و مادر؛ منِ تنها نمی شود، پدر و مادر هم تنها نمی شود. عبادت بدون احسان و خدمت به پدر و مادر نمی شود. ما دین را باید به صورت جمعی احکامش را نگاه بکنیم و اگر تک نگر باشیم، به انحراف کشیده می شویم. 🌷 @nedaye_tahzibtahzib-howzeh.ir
🔺اعمال استحبابی ایام البیض 🔸خواندن دو رکعت نماز در شب سیزدهم ماه رجب، مستحب است، به این صورت که در هر رکعت بعد از سورۀ حمد، سوره‌های «یاسین»، «تبارک» و «توحید» خوانده شود. همچنین مستحب است شب چهاردهم چهار رکعت با این کیفیت و شب پانزدهم شش رکعت با این کیفیت خوانده شود. 🔹روزه گرفتن در روز سیزدهم ماه رجب بسیار سفارش شده و دو روز بعد از آن هم مستحب است و اگر کسى قصد انجام اعمال اُمّ داوُد را دارد باید این روز را روزه بگیرد. برگرفته از الجنان.