eitaa logo
ندای تهذیب
8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
949 فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @iman135110 اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت الاسلام موسوی خبر داد؛ ⭕️ تشکیل شورای پژوهش و نشر معاونت تهذیب و تربیت حوزه 🔹 حجت الاسلام موسوی از تشکیل شورای پژوهش و نشر معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خبر داد. https://rasanews.ir/0031vs 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷امیرالمومنین علیه السلام: ⚠️«أعظُم الناسِ وِزراً، العلماءُ المفرِّطونَ.» «پر مسئوليت‏ ترين و سنگين‏ بارترين مردم علمايى هستند كه در اداى مسئوليت خود كوتاهى كرده‏ اند.» 📚 الغرر و الدرر، باب العلم 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💠منشور روحانیت (۱۱) همدلی روحانیت انقلابی 🔸️اولین وظیفه ی شرعی و الهی آن است که اتحاد و یکپارچگی طلاب و روحانیت انقلابی حفظ شود. 🔹️وگرنه شب تاریک در پیش است و بیم موج و گردابی چنین هایل. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 خیلی خسته‌ام. سی سال است که نخوابیدم اما دیگر نمی‌خواهم بخوابم. من در چشمان خود نمک می‌ریزم که پلک‌هایم جرات بر هم آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلت من آن طفل بی پناه را سر ببرند. 🔹 بخشی از نامه‌ی شهید حاج قاسم سلیمانی به فرزندشان 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰زید شحّام گوید: از امام باقر علیه السلام پرسیدم و عرض‎ کردم که: 🔹«در این آیه‎: فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَی طَعَامِهِ، منظور از غذا چیست»؟ 💎فرمود: «علم وی است که باید ببیند از چه کسی آن را فرا می‌گیرد. 📎الکافي ج1 ص49 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✍️ آیت الله اعرافی: ◼️ آمران و مسببان جنایت حرم شاهچراغ بدانند پاسخ عبرت‌آموز، وجود ننگین آن‌ها را فراخواهد گرفت مدیر حوزه های علمیه در محکومیت جنایات در حرم شاه چراغ(ع) گفت: آمران و مسببان این جنایت وقیح بدانند که به‌زودی به فضل الهی پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموز نیروهای مقتدر انقلاب اسلامی وجود ننگین آن‌ها را فراخواهد گرفت و بفضل الهی انقلاب اسلامی و ایران مقتدر و نیرومند راه رشد و بالندگی خودرا با توکل بر خدا و اتکای بر ملت بزرگ ایران و با وحدت و همدلی و هماهنگی خواهد پیمود و حوزه های علمیه و روحانیت درکنار مراکز علمی و دانشگاهی درخدمت به مردم و شکوفایی ایران اسلامی خواهند ایستاد و از استقلال و اقتدار و آزادی ایران دفاع خواهند کرد و برخورد با مسببان و مباشران حرکت های تروریستی را خواهانند. متن کامل: https://hawzahnews.com/xbWr5 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📸 کو تا هزار سال دیگر؟! 🎙آیت الله مصباح یزدی 🔹اگر می‌دانستیم تا هزار سال دیگر حضرت مهدی ظهور نمی کنند، این خودش موجب رخوت می‌شد؛ حالا کو تا هزار سال دیگر؟ اما همین که نمی دانیم و احتمال می دهیم سال دیگر، ماه دیگر، هفته دیگر باشد، همین انتظار باعث می شود که انسان بیشتر تلاش کند؛ امیدی داشته باشد، نشاطی پیدا کند،. بی جهت نیست که فرموده اند: « أفضلُ أعمالِ اُمّتي انتظارُ الفَرَجِ مِن اللّه ِ عزّ و جلّ؛ برترين اعمال امّت من ، در انتظار فرج از سوى خدا بودن است.» ۱۳۸۳/۰۷/۱۰ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
❇️ امام خامنه ای حفظه الله: 🌘 لنخرج الناس من عباده العباد الی عباده الله و من ضیق الدنیا الی سعه الدنیا و الآخره 🌒 🔹 گفت آمدیم تا مردمان را، بندگان خدا را، از حصار محدود و تنگ دنیا ببریم در فراخنای دنیا و آخرت؛ حصار محدود و تنگ دنیا! در یک جامعه‌ای که مردم با بینش درست زندگی نمی‌کنند، از هر طرف نگاه می‌کنند، نزد نگاهشان چیزی جز دنیا و بهره‌های دنیوی نیست، از هر طرفی نگاه می‌کنند مردم، جز لذایذ دنیوی و منیت‌های باب دنیا چیزی برایشان مطرح نیست، هر چه نگاه می‌کند، تلاش‌های کوچک و ناچیز حیوانی خودش را می‌بیند و منافع کوچک و پست و حقیر و دفعی و آنی اش را. 🔹در جامعه‌ای که یزدگرد بر مردم حکومت می‌کرد، مردم چنین نبود که همه از یزدگرد راضی باشند، ناراضی هم زیاد بود؛ اما این ناراضی‌ها چون چشمشان نزدیک‌بین بود، چون افق دیدشان تنگ و کوچک بود، می‌دیدند اگر اندکی نارضایی و ناراحتی از یزدگرد نشان بدهند، همین زندگی مختصر پست هم از آنان گرفته خواهد شد، همین دو لقمه بیشتر خوردن، دو روز بیشتر غنودن ( خوابیدن، آسودن )، دوتا جفتک بیشتر توی کوچه و خیابان زدن، همین از او گرفته می‌شود؛ و چون برای این خیلی ارزش قائل بود، چون خیلی همین مختصر را دوست می‌داشت، حاضر نبود که برای آزادی، برای شرافت و اصالت و فضیلت انسانی اقدامی به عمل بیاورد. 🔹علتش چه بود؟ افق دیدش کوچک و تنگ و محدود بود، ضیق دنیا. 🔹 اما وقتی‌که انسان مسلمان شد، همه‌چیز برای او مقدمه است، وسیله است. برای چه؟ وسیله چه؟ وسیله‌ی رسیدن به جهانی پهناور _ نمی‌گویم جهان بعد از مرگ _ جهان فکر و بینش و دید خود انسان که به وسعت خدا وسیع و گسترده‌است. همه‌چیز برای انسان وسیله هستند، برای‌اینکه انسان بتواند رضای خدا را به دست ‌بیاورد. زندگی دنیا، پول دنیا، آسایش دنیا، محبت‌های دنیا، برایش ارزش و اصالت ندارد. آن وقتی برایش ارزش پیدا می‌کند که در راه خدا باشد، فی‌سبیل‌الله. اما اگر چنانچه این محبت، این مال،این مقام، این زندگی، این فرزند، این آبرو، این حیثیت، در راه خدا و در راه وظیفه نبود و قرار نگرفت، برایش هیچ قیمتی و ارزشی ندارد. 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ، ص ۱۶۷ و ۱۶۸ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
💠حفظ عمل خیر مهم تر و سخت تر از انجام آن 🔸انجام هر عمل دو مرحله دارد: 1️⃣اول انسان موفق به کار خیر شود. خودِ این کار مشکل است، چون باید از فیلتر شیاطین عبور کند. 2️⃣مرحله دوم این است که، باید نتیجه این کار خیر و خوب را که انجام داده است، بتواند حفظ کند. 🔹خیلی ها توان انجام دادن کار خیر را دارند، اما قدرت نگهداری نتیجه را ندارند. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📚معرفی و دریافت سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی» 📋اگرچه علم کلام و عقائد اسلامی از جایگاه ویژه‌­ای در علوم اسلامی برخوردار است با این حال آشنا نبودن طلاب با روش صحیح مطالعه­‌ی این علم، موجب کم شدن انگیزه تحصیل در این رشته شده است. به این منظور، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه اقدام به تدوین و انتشار کتاب سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی نموده است. 📌این کتاب دارای مقدمه و ۶ بخش می­باشد: ۱- معرفی کلی مراحل سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی ۲- سیر مطالعاتی دوره پیشرفته ۳- سیر مطالعاتی دوره پاسخ به شبهات عقیدتی ۴- کتابشناسی دوره عمومی ۵- کتابشناسی دوره پیشرفته ۶- کتابشناسی پاسخ به شبهات عقیدتی. 📤 دریافت فایل کتاب🔻 https://hojre-nama.ir/wp-content/uploads/2022/09/t-98.pdf 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🌷امام رضا علیه السلام: 💎 أن تُعطِيَ النّاسَ مِن نَفسِكَ ما تُحِبُّ أن يُعطوكَ مِثلَهُ. 💎 با مردم آن گونه رفتار كنى كه دوست دارى مانند آن با تو رفتار كنند. 📎 عیون اخبار الرضا علیه‌السلام، ج۲، ص۵۰، ح۱۹۲ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✅ راه رسیدن به طاعت و دوری از معصیت 📌 برای تسهیل اطاعت و اجتناب از معصیت، راهی جز این نداریم که متوجه شویم و یقین کنیم که طاعت، نزدیکی به تمام نعمت‌ها، خوشی‌ها، دارایی‌ها، عزت‌ها و... است؛ و معصیت، عبارت است از محرومیت، ناخوشی، نداری و ذلت و... . 📔 در محضر آیت‌الله بهجت(ره)، ج۱، ص۱۴ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib