#دوشنبه_های_بصیرتی
#اقتصاد_مقاومتی
جنگ اقتصادی، محاربه ای بین اسلام و کفر
امام خمینی رحمه الله:
شما در حال جنگید، در حال جنگ اقتصادی و این خود یک محاربه ای بین اسلام و کفر است... این تنها موعظه نیست... نجات دادن یک کشور اسلامی از زیر بار ظلم و از زیر بار استعمار است. نجات دادن مملکت اسلامی یک تکلیفی است که انسان موظف است انجام بدهد... امروز ملت شما در حال جنگ اقتصادی است... در اینجا دیگر اختیار با مردم نیست، اختیاری است که در دست خداست و او امر کرده است که ما نباید تحت نظارت یک کشور و یا تحت بیرق کفر باشیم. این یکی از مسائل مهم اسلام است و باید کوشش کنیم و اقتصاد خود را اداره نماییم. باید قیام کنیم و غافل نباشیم. باید همه قشرهای ملت، هرکس هر جوری که می تواند تولید بکند.
[صحیفه نور، ج 11، ص 117]
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دوشنبه_های_بصیرتی
#سخنرانی_پناهیان / به اندازه نیازت پول در نیار!
بخشی از معنای دینداری منفعلانه که حال آدمهای باهوش جامعه را بههم میزند و حق دارند و فقط حال میدهد به آدمهای ضعیف و خیلی بد است، پاک کردن صورت مسئله. ولی دینداری فعالانه چی میگوید؟ میگوید بَه! شما باید به استقبال برخی از مسئلهها بروی که به زعم تو فساد انگیز است. بلکه باید این مسئلهها را ایجاد کنی مرد هستی آنجا بایستی دینداری کنی. مثل پول در آوردن. حتماً بچه مذهبیها باید عرضه داشته باشند پول دربیاورند. با این مقدمه، یک کمی آماده باشید برای شنیدن حرفهای متفاوت.
نه من بچۀ خوبی هستم. چقدر تولید میکنی؟ چقدر کاسبی میکنی؟ نه کلاً کاسبی نمیکنیم، ولی بچۀ خوبی هستم. اولاً که شما از چشم پیغمبر افتادی درجا آن که هیچ. ثانیاً روی هیچ چیات نمیشود حساب کرد. «کان رسول الله اذا نظر الی الرجل فاعجبه» وقتی نگاه میکرد به یک مردی به یک کسی به یک جوانی و تعجب میکرد از خوبی و این حرفهایش، میفرمود: «هَل لَهُ حِرفَةٌ»؛ این عرضۀ پول درآوردن دارد یا نه؟ «فإن قالو لا» اگر میگفتند نه، میفرمود «سقط من عینی» از چشمم افتاد. حتماً بچه مذهبیها باید عرضه داشته باشند پول دربیاورند. من چون بچه مذهبی هستم بهم شغل بدهید؟ این شد زندگی؟
بقاء اسلام و مسلمین به این است که پول در دست کسانی باشد که حق را میشناسند. #ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
#دوشنبه_های_بصیرتی
حاکم شدن خطوط اقتصاد اسلامی در خانواده
اگر خانواده ایرانی مصمم است که در طرح اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، مشارکت فعال داشته باشد، باید فعالیت اقتصادی خانواده اعم از تولید، مصرف، خرید یا فروش، مبادلات، پس انداز، سرمایهگذاری و هر نوع کار اقتصادی دیگر را بر اساس فرهنگ حاکم بر کشور یعنی نظام اقتصاد اسلامی تنظیم کند و از بایسته های فرهنگ جهادی نیز آگاهی کافی داشته باشد.
به بیان دیگر، فعالیت های اقتصادی خانواده باید به گونه مشروع انجام گیرد. رعایت مشروعیت در فعالیت های اقتصادی خانواده، خود به وضعیت اقتصادی جامعه رونق خواهد داد.
آیت الله مکارم شیرازی در این باره می نویسد:
فرد مؤمن به مبانی مکتب اسلام، خود را در هرگونه تولید و یا هر کیفیت از مصرف آزاد نمی بیند. برای او یک سلسله از دستورات حلال و حرام، بی آنکه در انتظار یک اصل قانونی توأم با جریمه مادی بنشینند، مطرح است و خود را ملزم به رعایت آنها می بیند. بدون آنکه حتماً مقید باشد، یک فلسفه مادی برای آنها بیابد... . این حرام ها و حلال ها نقش مؤثری در روند اقتصادی جامعه دارد و کاربرد آن به مراتب از مواد قانونی و مجازات های متخلفان بیشتر است و اصولاً یک شکل خودکار به جریان اقتصادی [کشور] می دهد. [خطوط اصلی اقتصاد اسلامی، صص 111و 112]
#اقتصاد_مقاومتی
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
🍂سلسله مباحث: #راه_و_رسم_طلبگی
شماره 37
موضوع: مطالعه پیرامون حوزه
#فنون_و_مهارتها
دستهای از مهارتها که بیشتر مربوط به فعالیتهای فرهنگی طلبه میشود عبارتاند از: نویسندگی، ویراستاری، پژوهش، سخنوری وخطابه، تبلیغ، مرثیه خوانی و..
برخی مهارتهای عمومی که فراگیری آن مفید و در کارآمدی طلبه مؤثر است: تجوید و قرائت قرآن، آشنایی عمومی با کامپیوتر و اینترنت، ماشیننویسی (تایپ) به عنوان قلم کتابت دنیای جدید، رانندگی وسایط نقلیه، فنون نظامی.
#تدریس_علوم_حوزوی
از میان همة فعالیتهای جانبی، تدریس علوم حوزوی مزیتی ویژه دارد. زیرا طلبه در ضمن تدریس به تعمیق اطلاعات و احاطه کامل بر آن علم دست پیدا میکند و ضمن تکرار آموزهها موضوعات گذشته را در ذهن خود تثبیت مینماید. از این رو تدریس نسبت به سایر امور، رنگ تحصیلی بیشتری دارد و با هویت کاری طلبه، هماهنگتر است. لذا گفتهاند اگر امر بین تحصیل و تدریس دائر شود، تدریس مقدم است. زیرا تدریس، فرایند تحصیل را به سامان و نتیجه کامل میرساند.
#فعالیتهای_گروهی
فعالیتهای گروهی سه فایدة مهم دارد:
1 ـ بهرهگیری از علم و عقل دیگران.
2 ـ افزایش انگیزه
3 ـ افزایش توان
وقتی با دیگران همراه میشویم، در تصمیمگیریها توجه بیشتری به کار میگیریم. هر کس با آگاهیها و حساسیتهای خود نقطه خاصی را در موضوع مورد کاوش مینمایاند و اطلاعات و حساسیت خود را به دیگران انتقال میدهد. انباشته شدن این توجهات، تصمیم نهایی را بسیار دقیق و پخته میکند.
#فعالیتهای_فرهنگی_و_تبلیغی
فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی از عمدهترین و در عین حال حساسترین فعالیتهای صنفی طلبه است که در دورة دوم حیات صنفی او یعنی دورة ثمردهی و خدمت رسانی ظهور مییابد
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
189.pdf
122.4K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_صد_و_هشتاد_و_نه
✅ آثار استغفار
✏️1. برخورداری از غفران و رحمت الهی
🗓1399/07/29
🌸 @nedaye_tahzib
سه شنبه 30.pdf
106.7K
📂انس با قرآن و عترت
📚هفته بیست و نهم (سه شنبه)
✅جهنم
❌ اوصاف جهنمیان
🗓1399/07/29
#انس_با_قرآن_و_عترت
🌹 @nedaye_tahzib
21.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ: #سبک_زندگی_اسلامی از منظر قرآن
🎤توسط استاد: #حجت_الاسلام_ملکی
✅ عظمت و ارزش انسان نزد پروردگار بر اساس سوره مبارکه قدر
📑قسمت بیستم و چهارم
🗓1399/07/29
#طرح_اقوم #ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
غرق در نماز
#نماز_در_سیره_علما
شماره14
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com
#سه_شنبه_های_تربیتی
#آثار_نماز
آیت الله حائری شیرازی:
💠 ماهی طوری آفریده شده که در آب خوش باشد. اگر آن را از آب بگیرند مثل این است که هوا را از ما بگیرند و زیر آب برویم. در این صورت آرامش ما گرفته می شود و احساس خفگی می کنیم.
💠 نیاز قلب ما به یاد و توجه به خدا مثل نیاز ماهی به آب است هر وقت دل به یاد خدا بود آرام میگیرد. «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (سوره رعد ، آیه ۲۸)
💠 در روایت داریم که مؤمن در مسجد مثل ماهی در آب است [یعنی در مسجد به آرامش می رسد] «المؤمن فی المسجد کالسَّمک فِی الماء»
📚 آیتاللهحائریشیرازی ، تمثیلات، جلد ۱ ؛ خلاصه ای از صفحه ۴۸.
#ندای_تهذیب
🌸 @nedaye_tahzib
🌾 tahzib-howzeh.com