eitaa logo
نهضت‌ تربیتی‌ حضرت‌ سیدالشهدا علیه‌السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
767 ویدیو
36 فایل
برنامه‌ای جامع برای سلوک إلی الله، برای همه‌ی‌ آحاد جامعه‌ی بشری، منطبق بر عقل و مبانی‌الهی 🟡نهضت تربیتی فعلا هیچ شعبه‌ای ندارد. 👈اطلاع از برنامه ها،تهیه آثار،ارتباط خیرین،ثبت نام ها،اخذ شعبه نمایندگی و... https://eitaa.com/M_asadnezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫برنامه زندگی پس از زندگی از شبکه چهار، پایش به مکتب باز شد😍 حاج آقا محمد اسدنژاد نکاتی را بیان کردند 🌹🌹🌹🌹🌹 @nehzat128_ir
✅ما پای مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام اینگونه دور هم خواهیم ماند ان شاالله 🤝🤲 @nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداحافظ ای ماه خدا حاج آقا مجتبی تهرانی🎤 بـدون‌‌سـحرهـا... وَ همه‌قشنگیای‌ روزه‌داری... خدایـا‌دلتنگ‌ِ‌ماهِ‌مهمانیت‌میشیم ببخش بحقِ این‌ ساعات‌ آخر...
💠💠💠💠💠💠 مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ: تَعَلَّمَ للّه‏ِِ، وعَمِلَ للّه‏ِِ، وعَلَّمَ للّه‏ِِ!  📣📣📣📣📣 امام صادق عليه‌السلام:  هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا [به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها از او به بزرگى ياد شود و گفته شود: براى خدا آموخت، براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد! 🌹🌹🌹🌹🌹 امالی طوسی: ص168 ، ح280 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 روز معلم، و همه‌ی ایام بر چنین معلم و مربیانی مبارک باد 🌸🌸🌸🌸🌸 به برکت صلوات بر محمد و آل محمد عجل الله تعالی فرجهم الشریف @nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6014812479245257737.mp3
3.36M
لباس و رفتار و گفتار جلوه اعتقاد درونی اوست معلمی از کودک‌یاری تا استاد دانشگاه، همه‌اش شغل کلیدی است. @shahiddoctorbeheshti @nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشاءالله ولاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم یاصاحب الزمان أدرکنی نمونه خواندن اعداد تا هرچند رقم😁😱😉 با آموزش اولیه تقریباً هفتاد دقیقه حلقه اول مکتب حضرت سکینه سلام الله علیها نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام @nehzat128_ir
۱ مه،‏ ۸.۰۶​.mp3
14.19M
آموزش ریاضی حلقه اول جلسه اول یکشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مکتب حضرت سکینه سلام الله علیها نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام @nehzat128_ir
۱ مه،‏ ۹.۰۲​.mp3
21M
آموزش ریاضی حلقه اول جلسه دوم یکشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ مکتب حضرت سکینه سلام الله علیها نهضت تربیتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام @nehzat128_ir
اللّهُمَّ أَهْلَ الْکِبْریاءِ وَالْعَظَمةِ ، وَ أهْلَ الجُودِ وَ الجَبَرُوتِ ، وَ أهْلَ العَفْو وَ الرَّحْمَةِ ، وَ أهْلَ التَقّوی وَ المَغْفِرَة ، أسْئَلُکَ بَحَقِّ هذا الْیوَمِ ، الّذی جَعَلْتَهُ لِلمُسْلِمینَ عیداً ، وَ لِمُحَمّدٍ صَلّی اللهُ عَلیْه وَ آلِهِ ذُخْراً وَ شَرَفاَ وَ مَزیداً ، أنْ تُصَلّی عَلی مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ أنْ تُدْخِلنی فی کُلِّ خَیْرٍ أدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد ، وَ أنْ تُخْرِجَنی مِنْ کُلِّ سُوءٍ أخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آل مُحَمَّدٍ ، صَلَواتُکَ عَلَیُهِ وَ عَلَیْهِمْ ، اللّهُمَّ إنی أسْئَلَکَ خَیرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ ، وَ اعُوذُ بِکَ مِمّا اسْتَعاذَ مِنْه عِبادُکَ الْمُخْلِصوُنَ. ╔.🍃. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🍃.╝ @nehzat128_ir
هـلال مـاه اگـر دیـده شـد چـه سود ؟ مـاه تـمام عـالـمیان پـشت پـرده است عَجِّلْ لإمامِنا الْغَريبِ الْفَرَجَ ..... ╔.🍃. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🍃.╝ @nehzat128_ir
عَنْ عَبْدِاللهِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عليه ‌السّلام قَالَ ، قَالَ مَا مِنْ عِيدٍ لِلْمُسْلِمِينَ أَضْحى وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ يَتَجَدَّدُ فِيهِ لآِلِ مُحَمَّدٍ صلّی علیه و آله حُزْنٌ. قُلْتُ فَلِمَ؟ قَالَ لِأَنَّهُمْ يَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِی يَدِ غَيْرِهِمْ. عبدالله بن دينار نقل می‌کند که حضرت باقر عليه‌السّلام فرمود ؛ اى عبدالله ، عيدى از اعياد مسلمين نيست چه قربان و چه فطر ، مگر آنكه در آن عيد ، حزن آل محّمد صلّی الله‌ عليه ‌و آله تجديد ميگردد. گفتم چرا؟ فرمود ، زيرا كه ايشان حقّ خود را در دست ديگران مى ‏بينند. بحار الأنوار ۹۱ / ۱۳۵ ، حدیث ۳. علّامه محمّد تقى مجلسى ( مجلسی اول ) رَحِمَه الله ذیل حدیث شریف مینویسد ؛ ظاهر اين حديث نيز اين است كه غير معصوم أمامت نتواند كرد ، و شكّى در اين نيست كه با حضور معصوم ، نماز جمعه و عيد را ديگرى نمیتواند كرد. و ظاهر است كه غم ايشان از اين جهت بوده كه میديده‏ اند عالميان بر ضلالتند ، و با كفر و فسوقِ علانيه إمامت خلايق مى‏ كنند ، و أحكام إلهى را ضايع كرده ‏اند و میکنند ، چنانكه دعاى أضحى و جمعه صحيفه كامله نيز بر اين معنى دلالت دارد كه‏ اللَّهمّ انّ هذا المقام لخلفائك‏ ... يعنى خداوندا ، اين مقام كه إمامت نماز عيد و جمعه باشد يا إمامت كبرى ، از آنِ خليفه هاى توست و از آنِ برگزيدگان توست ، و اين رتبه ، رتبه امناى توست كه حافظان دين و علوم و اسرار الهى ‏اند به سبب رتبه عظيمى كه ايشان‌ را كرامت فرموده ای ، و آن مرتبه را از ايشان غصب كرده ‏اند تا آن كه خليفه هاى تو و برگزيدگان تو مغلوب و مقهور شده‏ اند ، و جامه إمامت و خلافت ظاهرى را از تن ايشان كَنْدِه ‏اند مانند دزدانى كه برهنه كنند ، و خلفاى تو مى‏ بينند كه احكام تو مبدّل شده است ، و كتاب تو را پشت سر انداخته ‏اند ، و واجبات تو را تحريف نموده ‏اند از آن وجوهى كه تو مقرّر ساخته ای ، و سنّت هاى پيغمبر تو را‌ ترك نموده ‏اند. پس ظاهر شد كه غم ايشان نه از جهت سلب جاه ايشان است‏. لوامع صاحبقرانی ۵ / ۲۶۱. همچنین علّامه محمّد تقى مجلسى ( مجلسی اول ) رَحِمَه الله مینویسد ؛ و حزنُهم عليهم السّلام ليس باعتبار الجاهِ الدنيوی ، بل باعتبار أنه لو لم يغصب حقّهم لكانَ الخلقُ مهتدينَ و لكانوا ينتفعونَ بنصائحِهم و مواعظِهم و لم يكونوا مِن الهالكين‏. حزن أهل بیت علیهم السّلام بخاطر مقامات دنیوی نیست ، بلکه به این خاطر است که اگر حقشان غصب نمی‌شد ، مردم بوسیله آنان هدایت می‌یافتند و از نصایح و معارف آنان بهره‌مند می‌گشتند و بخاطر جهل و گمراهی هلاک نمی‌گشتند. روضة المتقين فی شرح من لايحضره الفقيه ۲ / ۷۴۹. علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛ لأنّ العيدَ إنّما وُضِع ليجتمعَ الناسُ عِنْدَ الإمامِ وَ يَأْخُذُوا عنهُ معالمَ دينِهِم ، فإذا رأوا أئمةَ الضلالِ غاصبينَ لِحقوقهم يُضِلُّونَ الناسَ عن الصّراطِ المستقيمِ يحزنونَ لما يُصيبُ الناسَ من الهلاكِ و الضَّلالِ لا لأنفسهِمْ فإنهم فی جميع الحالات فائزون بأعظم السعادات. حکمت عید برای این است که مردم گِرد امام معصوم آیند و معالم دینشان را از ایشان أخذ کنند ، بنابراین أهل بیت علیهم السّلام وقتی می‌بینند که حقّشان در دست سرانِ گمراهی است و مردم را از صراط مستقیم منحرف می‌کنند و به هلاکت و ضلالت می‌کِشانند ، محزون می‌شوند. لذا این حزن بخاطر خودشان نیست ، چرا که آنان در همه حالات در اوج سعادتند. مرآة العقول ۱۶ / ۴۱۱. ╔.🍃. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🍃.╝
مرحوم محدّث قمی می نویسد ؛ سزاوار است که محزون باشی در این روز ، به جهت غیبت ‌إمام‌ زمان علیه السّلام ، و ممنوع بودن آن حضرت از تصرّف در أمور رعیّت خود و فوت شدن نماز عید با آن حضرت ، به علاوه آن که حزن تو باعث تأسّی بر حزن أهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم است ، زیرا که اندوه آن بزرگواران در این روز ، تازه و تجدید میشود ..... و معلوم است که حزن و اندوه آنها نه از جهت حبّ جاه و ریاست است ، بلکه از جهت شفقّت و محبتّ بر امّت و رعیّت است که آنها را در حیرت و ضلالت می بینند ، و ممکن نیست ایشان را هدایت آنها. هدیة الزّائرین / ۵۴۶. ╔.🍃. ══════╗ @mohagheghyazdy1 ╚══════ .🍃.╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک کار خود را در پناه حصن حصین ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام مصون نگه داریم. توسل، توسل، توسل و تمسک🤲🤲🤲 یا صاحب الزمان أدرکنی😭😭😭 زیارت آل‌یس را دریابیم @nehzat128_ir
خدایا عیدی ملت ما را ظهور حجتت قرار بده که پایان همه‌ی اسارت ها و آغاز همه‌ی سعادت هاست اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا به واخذل من خذل محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین @nehzat128_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 ثبت‌نام بن کتاب برای طلاب و اساتید 🔸 سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای طلاب و دانشجویان ۳۵۰ هزار تومان و برای اعضای هیئت علمی ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. 🔹 بن خرید، تنها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران قابل استفاده است و به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. 👈 ثبت نام بن کارت 📚 سایت نمایشگاه مجازی کتاب @Manahejj
😄🌺👊😄 روز سوم یا چهارم ماه شوال، سال روز هلاکت متوکّل عباسی مبارک باد(1) ✅ متوکّل و بزرگ داشت اهل حدیث متوکّل، مذهب شافعی داشت، و در مکتب کلامی، بر خلاف مأمون، به مبارزة مستقيم با مذهب معتزله پرداخت و محدّثان و فقيهان ضدمعتزلي را دعوت و آنها را اكرام كرد و به آنها جايزه داد. از جمله احمد بن حنبل که سمبل مبارزه با معتزله، و سمبل اهل حدیث بود، به سامرا آورد و از وی تقدیر نمود. (تاریخ تشیع در ایران، ج1، ص 294 و 98) ✅ متوکّل و تخريب قبر حسين‌بن‌علي علیه السلام و ساير شهداي كربلا متوکّل در ويران ساختن قبر حضرت ابي‏عبدالله الحسین عليه‏السلام تلاش بسيار کرد. وی در سال 236 يكي از فرماندهانش به نام ابراهیم ديزج، تازه ‌مسلماني را كه از دين يهود به دين اسلام در آمده بود، براي خرابي قبور و اماكن كربلا روانه كرد. ديزج طبق دستور او، قبر سیدالشهدا و سایر شهیدان، و اطراف آن را تا حدود دويست جريب ويران كرد و شخم زد(بحار الأنوار، ج‏45، ص394- 395) و جمعي از يهوديان را براي زراعت و كشت زمين ‌هاي آنجا منتقل كرد و به آنها دستور داد هر كسي را به زيارت آن قبر آمد، دستگير كنند. همچنین دستور داد پاسگاهي در نزديکي کربلا زده شود تا هر کس را که قصد زيارت دارد بکشند. به امر متوکل، هفده بار قبر حسين عليه‏السلام را خراب کردند. ✅ متوکّل و آزار آل ‌علی علیه‌‌السلام متوکّل در دوران حکومتش، «ابن سكّیت»، یار با وفاى امام جواد و امام هادى علیهما‌السلام و شاعر و ادیب نام آور شیعى، را به جرم دوستى امیرالمؤمنین علیه السلام به قتل رسانید. روزى متوكل با اشاره به دو فرزند خود، از وى پرسید: این دو فرزند من نزد تو محبوبترند یا «حسن» و «حسین»؟ ابن سكّیت از این سخن و مقایسه بى موردسخت برآشفت و خونش به جوش آمد و بى درنگ گفت: «به خدا سوگند «قنبر» غلام على علیه السلام نزد من از تو و دو فرزندت بهتر است! پس متوكل فرمان داد زبان او را از پشت سرش بیرون كشیدند.(تاریخ الخلفا، سیوطی، ص348) خطیب بغدادى مى‏نویسد: متوكل، «نصر بن على جهضمى» را به علت حدیثى كه درباره منقبت و فضیلت امام على و حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسین علیهم السلام نقل كرده بود، هزار تازیانه زد و دست از او برنداشت تا آنكه شهادت دادند او از اهل سنت است.(تاریخ بغداد، ج13، ص289) متوکّل، مِلك فدك را كه از زمان مأمون به علويان پس داده شده بود از آنها گرفت. پس به والي‌اش در مدينه دستور داد هر كسي را كه كوچك ‌ترين كمكي به علويان مي‌كند، مورد آزار و اذيت قرار دهد و از تماس مردم با آنها جلوگيري كند. به سبب اين فشارها، تنگدستي زنان علويه به حدّي رسيد كه چند تن از آنها يك پيراهن داشتند كه به نوبت مي ‌پوشيدند تا آن که متوکّل به هلاکت رسید.(مقاتل الطالبین، ص 396) ✅ متوکّل و آزار حضرت هادی علیه السلام متوکّل جهت کنترل حضرت هادی علیه السلام، آن حضرت را از مدینه به سامرّا دعوت کرد و وقتی حضرت به سامرّا رسید، جهت بی احترامی به آن حضرت، یک روز خود را پنهان نمود و آن حضرت را در کاروان سرایی به کاروان سرای گداها(خان الصّعالیک) جای داد.( الاختصاص، ص324) متوکّل چندین بار حضرت هادی علیه السلام را به دربار فراخواند. در یکی از این احضارها امام در حالی بر متوکل وارد شدند که او مست و لایعقل در کنار جام ‌ها و سبوهای شراب و در میان گروه ‌های خنیاگر و رقاصه افتاده بود. متوکّل آن قدر جسور بود که حضرت هادی علیه السلام را به نوشیدن جام شراب دعوت کرد.(بحار الأنوار، ج‏50، ص211) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» https://t.me/doaziarat @nehzat128_ir
😄🌺👊😄ر وز سوم یا چهارم ماه شوال، سال روز هلاکت متوکّل عباسی مبارک باد(2) ✅ اهانت متوکّل به حضرت هادی علیه السلام و وعده حضرت به کشته شدن متوکّل روایت شده است که در عید فطر آن سالی که متوکّل در آن سال کشته شد ، متوکّل امر کرد که همه بنی هاشم به صورت پیاده از مقابل او عبور کنند ، و منظور او از این دستور آن بود که حضرت هادی علیه السلام در مقابل او راه رود. پس درحالی که متوکّل به یکی از غلامانش تکیه کرده بود، بنی هاشم و حضرت هادی علیه السلام از مقابل او عبور کردند. در این شرائط بنی هاشم به حضرت عرض کردند: ای سرور ما ، آیا در این عالم کسی نیست که دعایش مستجاب شود و ما را از این فرد رها نماید؟ حضرت به ایشان فرمود: در این عالم ، کسی هست که تکه ای از ناخن او از شتر قوم ثمود گرامی تر است! هنگامی که قومِ ثمود شتر را کشتند ، بچه آن شتر به سوی خدا ناله کرد و خداوند سبحان به آن قوم فرمود: سه روز در خانه هایتان از زندگی بهره برید که وعده خداوند ، حتمی و انجام شدنی است. پس بعد از سه روز متوکّل کشته شد ، و روایت شده است که وی در چهارم شوّال سال 247 به هلاکت رسید. (بحارالأنوار، ج50 ،ص209-210 به نقل از عیون المعجزات) ✅ ماجرای قتل متوکّل متوكل ندیمى داشت بنام «عباده مخنّث». عباده در مجلس متوكل متكّایى روى شكم خود زیر لباسش مى ‏بست و سر خود را كه موهایش ریخته بود، برهنه مى ‏كرد و در برابر متوكل به رقص مى ‏پرداخت و آوازه خوانان هم صدا چنین مى ‏خواندند: «این مرد طاسِ شكم گنده آمده تا خلیفه مسلمانان شود» و مقصودشان از این جمله، اهانت به امیرالمؤمنین علیه السلام بود. متوكل نیز شراب مى‏خورد و می خندید. در یكى از روزها كه عباده طبق معمول به همین كیفیت مسخرگى مى‏كرد، منتصر فرزند متوکل در مجلس حاضر بود. وى از دیدن این منظره ناراحت شد و با اشاره، عباده را تهدید كرد. عباده از ترس ساكت شد. متوكل پرسید: چه شده؟ عباده برخاست و علت را بیان كرد. در این هنگام منتصر بپا خاست و گفت: اى امیرالمؤمنین! آن كسى كه این شخص اداى او را در مى‏آورد و مردم مى ‏خندند، پسر عموى تو و بزرگ خاندان تو است و مایه افتخار تو محسوب مى ‏شود. اگر خود مى ‏خواهى گوشت او را بخورى بخور، ولى اجازه نده این سگ و امثال او از آن بخورند. پس متوكل با تمسخر، به آوازه خوانان دستور داد كه هم صدا این شعر را بخوانند: «غار الفتى لابن عمّه رأس الفتى فى حِرِ امّه» این جوان به خاطر پسر عمویش به غیرت در آمد. سر این جوان درفلان مادرش باد! (کامل ابن اثیر، ج7، ص5-6) به دنبال این قضیه بود كه منتصر با نقشه قبلى با همكارى تركان، پدر را به قتل رساند.(مروج الذّهب، ج4، ص38) ✅ تاریخ هلاکت متوکّل مرحوم شیخ بهایی در توضیح المقاصد ، ومرحوم محدّث قمی در وقایع الایام ، روز سوم شوّال را روز هلاکت متوکل عبّاسی گزارش می کنند.( توضیح المقاصد ، ص26/ وقایع الایام ، ص65) مرحوم محدّث قمی در تتمۀ المنتهی و مرحوم آیۀالله نمازی در مستدرک سفینۀالبحار می نویسند: قتل متوکل ، در سوم یا چهارم شوال سال 247 در سامرا واقع شد.( تتمّۀ المنتهی، ص323/مستدرک سفینۀالبحار، ج6 ،ص65) متوکل حدود 15 سال حکومت کرد و سرانجام در سنّ 41 سالگی به درک واصل شد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» https://t.me/doaziarat @nehzat128_ir
😄🌺👊😄 روز سوم یا چهارم ماه شوال، سال روز هلاکت متوکّل عباسی مبارک باد(3) ✅ یکی از مقامات دنیوی متوکّل عبّاسی حضرت صادق علیه السلام در روایتی شریف، متذکر مقامات دنیوی همه خلفای جور از جمله خلفای اموی و عباسی(نظیر متوکّل) می شوند و می فرمایند: إنَّ لَنَا حَقّاً ، ابتَزَّهُ مِنَّا مَعَادِنُ‏ الاُبَنِ.( رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار، ج‏3، ص204) ما حقّی داریم که معدن های اُبنه آن را به فریب از ما گرفته اند. مرحوم سیّد نعمةالله جزائری در کتاب «رياض الأبرار» در ذیل این روایت می نویسد: «این روایت در مورد همه خلفای جور عباسی ، اموی و غیر ایشان از مخالفین عمومیّت دارد. شیخ ما ، صاحب تفسیر نورالثّقلین ، کتابی در اثبات این حالت در همه خلفا واولاد ایشان با دلائل و اسناد تاریخی نگاشته است که در واقع تفصیلِ آن چیزی است که به صورت خلاصه در این حدیث بیان شده است».( رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار، ج‏3، ص204) در دعای قنوت حضرت عسکری علیه السلام نیز همین مقامات دنیوی برای همه خلفای جور تبیین شده است: وَ ابْتَزَّ أُمُورَنَا مَعَادِنُ‏ الْأُبَن.( مهج الدعوات ، ص64) ‏ معدن های اُبنه ، به نیرنگ امر امامت ما را تصاحب کردند. ابوالفرج اصفهانی در «الأغانی» به این انحراف متوکّل اشاره می کند. وی شعری از دعبل خزاعی در هجو متوکّل نقل می کند و به بیماری ابنه در وی اشاره می کند و همین امر را عامل اطاعت متوکّل از غلامان ترک بیان می کند. «و لست بقائل قذعا و لكن لأمر ما تعبّدك العبيد» (الأغاني، ج‏20، ص312) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» https://t.me/doaziarat @nehzat128_ir
😄🌺👊😄 روز سوم یا چهارم ماه شوال، سال روز هلاکت متوکّل عباسی مبارک باد(4) ✅ محیی الدین عربی و متوکل محیی الدّین عربی، در کتاب فتوحات مکّیّه، متوکل را در زمره اقطاب صوفیه به شمار می آورد که هم دارای خلافت ظاهری بوده و هم از خلافت باطنی بهره مند بوده اند: لكنّ الأقطاب المصطلح ... لا يكون منهم في الزّمان إلاّ واحد، و هو الغوث أيضاً، و هو من المقرّبين، و هو سيّد الجماعة في زمانه، و منهم من يكون ظاهرَ الحكم و يحوز الخلافة الظاهرة كما حاز الخلافة الباطنة من جهة المقام كأبي بكر و عمر و عثمان و علي و الحسن و معاوية بن يزيد و عمر بن عبد العزيز و المتوكل، و منهم من له الخلافة الباطنة خاصّة و لا حكم له في الظاهر كأحمد بن هارون الرشيد السبتي و كأبي يزيد البسطامي؛ و أكثر الأقطاب لا حكم لهم في الظاهر.(فتوحات مکیّه، ج2، ص6) قطب مصطلح در هر زمان جز یک نفر نمی باشد، و او همان غوث است که از مقرّبین (درگاه الهی) محسوب می شود و وی، سرور و آقای همه در زمانش می باشد. بعضی از این اقطاب، غیر از خلافت باطنی، خلافت ظاهری نیز داشته اند، نظیر ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن بن علی، معاویة بن یزید، عمر بن عبدالعزیز، و متوکّل. و بعضی از این اقطاب فقط خلافت باطنی داشته اند و از پادشاهی بی بهره بوده اند، مانند احمد بن هارون الرشید و بایزید بسطامی. البته اکثر اقطاب، پادشاهی ظاهری نداشته اند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» https://t.me/doaziarat @nehzat128_ir
با عرض سلام و تبریک ایام خدمت والدین گرامی توجه شما عزیزان را به مباحث زیر جلب می‌کنم:👇👇👇