هدایت شده از KHAMENEI.IR
1⃣ تبیین و تبلیغ مسئلهی امامت در دوران امام صادق (علیهالسّلام)
🔰نفی صریح حکام طاغوت زمان و معرفی امامت خود و ائمه گذشته
🔶 از نخستین سالهای پس از رحلت پیامبر اکرم(صلّیاللهعلیهوآله)، در همهی دورههای امامت، مَطلع دعوت شیعی را اثبات امامت اهلبیت پیامبر(صلّیاللهعلیهوآله) تشکیل میداده است. دعوت امام صادق(علیهالسّلام) نیز از این کلّیّت بیرون نبوده است.
🔹امام در هنگام اشاعه و تبلیغ این مطلب، خود را در مرحلهای از مبارزه میدیده است که میبایست بهطور مستقیم و صریح، حکّام زمان را نفی کند و خویشتن را بهعنوان صاحب حقّ واقعی ولایت و امامت به مردم معرّفی نماید.
🔹امام در مواردی به این بسنده نمیکند که امامت را برای خویش اثبات کند؛ بلکه همراه نام خود، نام امامان بحق و اَسلاف پیشین خود را نیز یاد میکند و در حقیقت سلسلهی امامت اهلبیت را متّصل و جداییناپذیر مطرح میسازد.
📚پیشوای صادق، حضرت آیتالله خامنهای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۶۷و۷۳.
💻 @khamenei_maaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
2⃣ تبلیغ و بیان احکام و تفسیر قرآن در دوران امام صادق (علیهالسّلام)
🔰اثبات ناآگاهی دینی حکومت زمان و نمایش تحریفات در فقه
🔶 این نیز یک خطّ روشن در زندگی امام صادق(علیهالسّلام) است؛ بهشکلی متمایزتر و صریحتر و صحیحتر از آنچه در زندگی دیگر امامان میتوان دید؛ تا آنجا که فقه شیعه «فقه جعفری» نام گرفته است.
🔹فقه جعفری در برابر فقه فقیهان رسمی روزگار امام صادق(علیهالسّلام) فقط یک اختلاف عقیدهی دینی ساده نبود؛ بلکه درعینحال دو مضمون متعرّضانه را نیز با خود حمل میکرد: نخست و مهمتر، اثبات بینصیبی دستگاه حکومت از آگاهی دینی و ناتوانی آن از ادارهی امور فکری مردم_ یعنی درواقع، عدم صلاحیّتش برای تصدّی مقام خلافت_ و دیگر، مشخّص ساختن موارد تحریف در فقه رسمی که ناشی از مصلحتاندیشی فقیهان در بیان احکام فقهی و ملاحظهکاری آنان در برابر تحکّم و خواست قدرتهای حاکم است.
📚پیشوای صادق، حضرت آیتالله خامنهای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۸۷و۸۹.
💻 @khamenei_maaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
3⃣ وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک_ سیاسی در دوران امام صادق (علیهالسّلام)
🔰تلاش تشکیلاتی شیعیان در جهت تشکیل نظام علوی
🔶 نام شیعه در زمان ائمّه(علیهمالسّلام) بر کسی اطلاق نمیشد که فقط محبّت خاندان پیامبر(صلّیاللهعلیهوآله) را در دل داشته باشد یا صرفاً به حقّانیّت آنان و صدق دعوتشان معتقد باشد بلکه بهجز اینها، شیعه بودن یک شرط حتمی داشت و آن عبارت بود از پیوستگی فکری و عملی با امام و شرکت در فعّالیّتی که به ابتکار و رهبری امام در جهت بازیافتن حقّ غصبشده و تشکیل نظام علوی و اسلامی در سطوح مختلف فکری، سیاسی و احیاناً نظامی انجام میگرفت... این، چکیده و عصارهی نگاهی دقیق به زندگی ائمّه(علیهمالسّلام) و بویژه امام صادق(علیهالسّلام) است.
📚پیشوای صادق، حضرت آیتالله خامنهای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۱۰۶.
💻 @khamenei_maaref
هدایت شده از حدیث نگاشت
💠امام صادق علیه السلام
🔻 براى هر چیزى ثوابى معین است؛ جز اشکى که براى ما ریخته مى شود که ثواب آن با خداست.
📙اکسیر العبادات فى اسرار الشهادات، ص 99
شیخ الائمه ای و نداری مزار هم
قربان غربت تو شوم پیر بی حرم
#شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد🖤🖤
#امام_صادق
🆔👉 @Hadith_negasht
هدایت شده از 🍏طب شیعه🌿
🔆💠🔅💠﷽💠🔅
💠🔅💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅
🔅
✅روایتی فوق العاده شگفت انگیز و عجیب دربارهی حجامت
✍صارم گفت: یکی از برادران ما بیمار شد تا اینکه رو به مرگ افتاد! پس یکی از دوستان ما بیرون رفت که برایش کفن بخرد! که امام صادق علیه السلام را دید. سپس حضرت از او دربارهی آن بیمار سؤال کرد. پس او به امام گفت: او حتمی شده! (یعنی کارش تمام است) و من بیرون آمدم تا برایش کفن بخرم.
پس امام صادق علیه السلام به او فرمود: «آگاه باش! اگر من جای پدرش بودم او را در اخدعین (دو رگ گردن) حجامت میکردم.» پس آن مرد به سوی پدرِ بیمار آمد و او را با خبر کرد. پس پدر به او گفت: آیا با خودت حجامتگر نیاوردی؟
سپس یک حجامتگر نزدمان آوَرْد. پس او دو لیوان حجامت را گذاشت سپس او را تیغ زد و آن را مکید. پس یک چیز زرد به اندازهی یک نقطه یا دو نقطه خارج شد! پس آن جوان دو چشمش را باز کرد و گفت: چه شده است مرا؟ و وضعیتم چیست؟ پس گفتیم: خیر است. سپس گفت: به من غذا بدهید.
📚منبع:طب الائمة الصادقین (ع)؛
نسخهی خطی؛ ص ۸۱
☜【طب شیعه】
🍏 @tebshia20🌿
🔅
💠🔅
🔅💠🔅
💠🔅💠🔅
🔆💠🔅💠🔅💠🔅
❌⚫️ سفارش امام صادق علیه السلام در آخرین لحظات عمر شریفشان
▪️شیخ صدوق (ره) از ابو بصیر روایت میکند که بعد از شهادت امام صادق (علیه السلام) برای عرض تسلیت به خدمت «ام حمیده» ام ولد امام صادق (علیه السلام) مشرّف شدم.
آن بانو به گریه افتاد و من نیز به جهت گریۀ او به گریه افتادم. پس از آن عرضه داشت:
ای ابو محمد! اگر حضرت صادق (علیه السلام) را در وقت شهادت میدیدی، هر آینه امر عجیبی را مشاهده میکردی:
آن امام بزرگوار در هنگامه ی رحلت چشمان خود را باز کرده و فرمودند: تمام خویشاوندان مرا جمع کنید!
پس ما تمام خویشاوندان آن حضرت را جمع کردیم و به نزد آن بزرگوار آوردیم.
آن حضرت رو به سوی آنها نموده و فرمودند:
بدرستی که شفاعت ما (اهلبیت) به کسی که نماز را سبک بشمارد و به آن اعتنا و اهتمام نداشته باشد، نمیرسد.
📓 ثواب الاعمال: ۲۲۸، بحار الانوار: ۴۷/۲ح۵
🆘 @Roshangari_ir
⭕️ چگونه دل بَر کَنَد از تو مولای تو !
امام صادق (ع): برکندن کوهها آسانتر از برکندن دلها از جاى خویش است.
✍بهزاد عمران زاده
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
اولین جشنواره تخصصی عفاف وحجاب درهفته عفاف وحجاب (تیرماه )برگزارمی گردد. نشانی اینترنتی جهت کسب اطلاعات بیشتر علاقه منان:https://iranmode.farhang.gov.ir/fa/event/view/10275
❗️غیبت، محرومیتی که خودمان اختیار کردهایم..!
🌼آیت الله بهجت (ره) میفرمودند:
«عدم ارتباط با ولی عصر عجلاللهتعالیفرجه، محرومیتی است که خودمان اختیار کردهایم، و امری نیست که اجباراً گرفتار آن شده باشیم.»
🔹برخی از ما آگاهانه یا ناآگاهانه اینگونه انتخاب کردهایم که در زندگی دستمان در دست بزرگترمان نباشد و بین ما و امام زمانمان جدایی افتد.
🔸اگر ارتباط با حضرت را اختیار کنیم، او در قلب و دلمان جلوهگری میکند، وصالش برایمان میسر میگردد و وجودمان جلوهگاه او میشود.
✔️همانگونه که محرومیت از ارتباط با امام عجلاللهتعالیفرجه با اختیار خود ما ایجاد شده است، با اختیار ما هم قابل رفع است.
♻️رابطه دائم با امام عصر(عجلاللهتعالیفرجه) امری است که باید برای تحققش به طور خاص دعا کنیم و وجودمان را نیز از آلودگیهای اعتقادی و اخلاقی پاکسازی نمائیم.
(استاد بروجردی)
🆘 @Roshangari_ir
🌹 آیت الله بهجت :یک فرج عمومی داریم آن که هیچ، ولی امام زمان(عج) "المحتجب عن اعین الظالمین" است
و هرکس گناه نکند حضرت از او در غیبت نیست.
🆘 @Roshangari_ir
✖️یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است.
والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد.
شهید قاسم سلیمانی
🆘 @Roshangari_ir
🌹نجوای امام صادق«علیهالسلام» با حضرت بقیةالله «عجلاللهتعالیفرجهالشریف»
🔺سَدیر صَیرَفی میگوید با مُفَضّل بن عُمَر و اَبوبصیر و اَبانبنتَغلب به حضور مولای خود امام صادق«علیهالسلام» شرفیاب شدیم و دیدیم حضرت روی خاک نشستهاند و کَسای جامه خیبریِ طوقدارِ بیگریبان، با آستین کوتاهی پوشیدهاند و مانند مادرِ فرزند مردهٔ جگرسوخته میگریند.
🔺اندوه از رخسارشان نمایان بود و چهرهشان دگرگون شده و چشمانشان مملو از اشک بود و میفرمودند:
«سیدی! غَیبتُكَ نَفَت رُقادی و ضَیَّقَت عَلَّیَ مِهادی و ابتزَّت منی راحةَ فوادی،
سیدی! غَیبتُكَ اوصلت مصابی بفجایع الابد و فقدُ الواحد بعد الواحد یُفنی الجمعَ و العدد»؛ ای آقایم، غیبت تو خواب از چشمم ربوده و رختخواب را بر من تنگ کرده و آسایشِ دلم را برده است. ای آقایم، غیبتت مصیبتهای مرا به مصیبتهای دردناک همیشگی متصل ساخته و از دستدادن یکی پس از دیگری، سبب نابودی جمع و شمارهٔ دوستان شده است.
✖️به راستی، چه شد که امام صادق«علیهالسلام» با آنکه دوران غیبت امام دوازدهم«علیهالسلام» در زمان ایشان واقع نشده بود و امام زمان«علیهالسلام» نیز به ظاهر هنوز پا به عرصهٔ دنیا نگذاشته بودند، در غم غیبت آن حضرت مضطرانه و با سوز و گدازی جانکاه می گریستند، ولی ما که در دوران غیبت واقع شدهایم، حتی در فکرمان هم کمتر به یاد حضرت هستیم؟!
🆘 @Roshangari_ir