May 11
تبلیغات اسلامی بافق
انسان دویست و پنجاه ساله | امام رضا علیه السلام و نگاه بلندمدت در مبارزه(بیانات حضرت آیتالله العظمی خامنهای درباره زندگی سیاسی ائمه اطهار)
بخشی از سخنان حضرت آیتالله خامنهای که در این کلیپ صوتی میشنوید:
عمر مبارک امام رضا (سلاماللهعلیه) تقریباً پنجاه و پنج سال بوده است - یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (علیهالسّلام) است تا سال ۲۰۳ - تمام زندگی این بزرگوار با همهی این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که میشود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدّت عمر نسبتاً کوتاه انجام گرفته است.
از این مدّت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال - تقریباً نوزده سال - مدّت امامت این بزرگوار است؛ امّا همین مدّت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تأثیری که در واقعیّت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقیِ اسلام و پیوستن به اهلبیت (علیهمالسّلام) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است.
آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقهمندان حضرت میگفتند که: علیّبنموسی در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد - این فضای شدّت اختناقِ هارونی که در روایت دارد که میگفتند: وَ سَیفُ هارونَ تَقطُرُ دَما؛ خون میچکد از شمشیر هارون - این جوان در این شرایط، در ادامهی جهاد امامان شیعه و در مسئولیّت عظیمی که برعهدهاش است، میخواهد چه بکند؟ این اولِ امامت علیّبنموسیالرّضا (علیهالسّلام) است. بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علیّبنموسیالرّضا است، وقتی شما نگاه میکنید، میبینید که همان تفکّر ولایت اهلبیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آنچنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنیعبّاس از مواجههی با آن عاجز است؛ این را علیّبنموسیالرّضا انجام داده.
این حرکت امام رضا (علیهالسّلام) است؛ تا بالاخره مأمون طیّ همان قضایایی که شنیدهاید و تکرار شده است و میدانید، احساس میکند که ناچار است علیّبنموسیالرّضا (علیهالسّلام) را - که با نیّتهای خاصّ خودش، آن بزرگوار را از مدینه کشانده بود، آورده بود، به خود نزدیک کرده بود و قصد کشتن آن بزرگوار را هم نداشت - برخلاف آنچه تدبیر کرده بود، به شهادت برساند؛ کار قضاء الهی و ارادهی الهی و تدبیر الهی - که پارهی تن پیغمبر در این نقطهی دوردست از مدینه مدفون بشود که خود این یک تدبیر الهی است، یک مهندسی الهی است - به وسیلهی دشمنان اهلبیت انجام بگیرد.
کار برای اهداف بلند را اینجوری باید انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با این انگیزهها، با این نیّتها، با این امیدها باید انجام داد.
دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
📣 کانال اطلاع رسانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بافق
@nehzat_bafgh
📲 ارتباط با ادمین:
@adminbafgh
📲 ارتباط مستقیم با مسئول اداره:
@hadisemati
پیام قرآنی
⛰⭐یکی از ابزارهای تسلط استکبار ترساندن مومنین است.
[سوره آل عمران (3): آيه 175]
إِنَّما ذلِكُمُ الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيائهُ فَلا تَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (175)
اين شيطان است كه دوستان خويش را (از قدرت كفّار) مىترساند، پس اگر ايمان داريد از آنان نترسيد و فقط از (مخالفت) من بترسيد.
🌳پیامها:
1- هر گونه شايعه اى كه مايه ى ترس و يأس مومنان انقلابی گردد، شيطانى است. «إِنَّما ذلِكُمُ الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيائهُ»
2- شيوه ى ارعاب و تهديد، سياست دائمى قدرتهاى شيطا نى است و شیطان فقط دوستان خودش را می ترساند. «يُخَوِّفُ»
3- افراد غیر انقلابی و ترسودر ميدانهاى نبرد، يار شيطان و تحت نفوذ شيطانند. «يُخَوِّفُ أَوْلِيائهُ»
4- مؤمنان انقلابی شجاع ونترس، از ولايت شيطان دورند. «الشَّيْطانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيائهُ»
5- مؤمن انقلابی شجاع و نترس است و فقط از خدا می ترسد شجاعت ونترسی را از خدا می گیرد «وَ خافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»
6- مومنان انقلابی در مقابل رجز خوانی دشمنان چه شیطان بزرگ ؛آمریکا باشد؛ چه اذناب آنان؛ هیچ خوف و اندوهی به خود را نمیدهد «أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لَا هُمْ يحَْزَنُونَ(62/یونس)
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⭐ ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
🔺️ رهبر انقلاب: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه #ربیع_الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبدالله جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
14010704_61249_l (online-audio-converter.com).mp3
3.37M
حضرت آیتالله خامنهای: «حملهی نظامی به کشور بعد از انقلاب، غیر منتظره نبود؛ حملهی اینها به نظام انقلابی یک امر طبیعی است؛ چرا؟ برای خاطر اینکه اینها از انقلاب بشدّت عصبانی بودند، و این، واکنش آنها بود به این انقلاب بزرگ. این انقلاب کارهایی را انجام داد که شاید خود ماها خیلی ملتفت ابعادش نبودیم؛ آنها آن روز بیشتر از خود ما میفهمیدند که چه اتّفاقی در دنیا افتاد با این انقلاب. صرفاً این [مسئله] نبود که انقلاب اسلامی ایران یک شکست سیاسیِ مقطعی به آمریکا یا به استکبار یا به مجموعهی نظام سلطه وارد کند؛ فقط این نبود؛ این انقلاب، تهدیدِ امپراتوریِ نظام سلطه بود.» ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب درباره عصبانیت نظام سلطه از جمهوری اسلامی و علت آغاز دفاع مقدس، نماهنگ «مستقل پیروز» را منتشر میکند.
♨️ ایام محسنیه چه زمانی است؟ آیا ترویج آن نوعی بدعت محسوب نمیشود؟
✍️ پاسخ: ایام محسنیه عنوانی است كه در سالهای اخیر در خصوص ایام جسارت به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سقط نوزاد ایشان در پایان ماه صفر و آغاز ربیع الاول اطلاق میشود و تلاش میشود مجالس سوگواری در این رابطه برقرار گردد.
🔹 با توجه به اينکه زمان دقيق هجوم به خانه حضرت زهرا (سلام الله عليها) که منجر به زخمی و مجروح شدن پاره تن رسول الله و کشته شدن فرزندش محسن شده است، مشخص نيست، لذا برای شهادت حضرت محسن هم نمیتوان تاريخ دقيقی ارائه کرد.
🔸 هجوم به خانه آن حضرت در چند نوبت اتفاق افتاد و آخرين هجوم که منجر به مجروح شدن حضرت زهرا (سلام الله عليها) شد، طبق قرائن و شواهد حدود چهل تا پنجاه روز بعد از رحلت رسول خدا (صلی الله عليه و آله) بود.
🔹 فارغ از درستی یا نادرستی اضافه نمودن ایام خاص برای عزاداری اولیاء الهی به ایام مشهور و مرسوم از منظر اجتماعی و عرفی باید دانست كه این قبیل كارها را نمیتوان تحت عنوان بدعت دانست و حرام معرفی نمود؛ زیرا بدعت هر چند در لغت به هر امر بدیع و جدید اطلاق میشود، اما در اصطلاح به نوعی ایجاد امری دینی و عملی دارای استناد به دین اطلاق میگردد.
🔸 در واقع بدعت حرام زمانی است كه كسی چیزی را كه در دین نیست، و دلیلی از كتاب و سنت - هر چند به نحو عموم - بر آن وجود ندارد، به عنوان بخشی از تعالیم دین معرفی نماید و یا به جای آورد. پس بدعت مصطلح و حرام چنان كه اهل لغت گفتهاند یعنی ایجاد امر تازهای در دین كه در قرآن و سنت ریشه ندارد. مثلا عملی را كه از نظر قرآن و روایات واجب یا مستحب نیست، به عنوان مستحب دینی انجام گیرد، یا چیزی كه حرام است، به عنوان مباح انجام شود.
🔹 بر این اساس انجام كارهایی نظیر عزاداری در اوقات غیر مرسوم اگر به نوعی استناد به دین و یا متون دینی داده نشود و تنها به عنوان عرض ارادت به ساحت بزرگان دین انجام شود هیچ منعی ندارد و بدعت محسوب نمیشود؛ هرچند به لحاظ عرفی جا دارد كه توده شیعیان در جوامع شیعی نسبت به ایجاد سنتهای جدید و مناسبتهای بی پیشینه در مورد برگزاری مراسم دینی با بزرگان و مراجع همفكری و مشورت داشته باشند تا مشكلات ثانوی و برخی پیامدهای حاشیهای گریبانگیر این امور ارزشمند نگردد.
🔸 به خصوص كه به دلیل تنوع و تعدد مناسبتهای عزاداری در ایام مختلف سال اضافه نمودن یك مناسبت جدید آن هم در آغاز ماه ربیع كه ماه سرور و میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و در انتهای عزاداری طولانی محرم و صفر محسوب میشود چندان مناسب به نظر نمیرسد.
🌐 مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
🆔 @balagh_ir
هدایت شده از نهاد امامت جمعه شهرستان بافق
#پوستر
🔻برنامه های نماز جمعه ۸ مهرماه ۱۴۰۱ در محل مسجدجامع شهرستان.
✅️به امامت امام جمعه محترم شهرستان بافق:حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر.
📞روابط عمومی نهادامامت جمعه شهرستان بافق
@qarargahefarhangi_ir
نسخه قابل چاپ - بیانات در دیدار اعضاى «ستاد احیاى امر به معروف و نهى از منکر».pdf
138.4K
بیانات خواندنی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضاى «ستاد احیاى امر به معروف و نهى از منکر»
۱۳۷۲/۰۳/۳۱