🥀🥀🥀🥀
بی وصل توست لذت دنیا حرامِ ما
زَهر است بی تو شهدِ بهشتی به کامِ ما
هر صبح خیل ملائک روانه اند
می آورند سمت ضریحت، سلامِ ما
از چشمه های ناب تو در صحن انقلاب
پر گشته از شراب مُلوکانه جامِ ما
من از"حدیث حِصن"شنیدم ولای توست
شرط قبولِ ذکر و صلات و صیامِ ما
ما خادمان درگه نورانی توایم
زین منصب است گشته دوعالم غلامِ ما
وقتی برای صحن تو دلتنگ می شویم
در خیل زائران تو ثبت است نامِ ما
فرموده ای به داد دلم میرسی سه جا
اینگونه است آخر و حُسن خِتام ما
در حبّ و بغض،مرجع و معیار ما تویی
این است حرف اول و ختم کلام ما
"هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است برجریده ی عالم دوامِ ما"
✍شاعر:
#انسیه_اسماعیلی
💠امشب شب اول ماه #ربیعالاول هست. روایتی از پیامبر(ص) بین مردم پخش میشود با این مضمون که《هرکس شب اول ماه ربیع و پایان رسیدن ماهصفر رو بشارت بده، اهل بهشت است.‼️
اصل این حدیث یک حدیث دهخطیست که یک خط آن جدا شده است.
🔸خلاصه این ماجرا بدین شرح است؛ روزی پیامبر و اصحاب در مسجد نشسته بودند. پیامبر فرمود اولین کسی که وارد مسجد میشود اهل بهشت است. بخشی از اصحاب از مسجد خارج شدند که اولین نفر وارد شوند. پیامبر که متوجه شد. به دیگران گفت، کسی که وارد شود و پایان ماه صفر را اعلام کند او بهشتیاست. که این کار را ابوذرغفاری انجام داد.
🔷در اصل پیامبر میخواست مقام #اباذر را به اصحاب نشان دهد. نه اینکه هر کسی و هر زمانی پایان ماه صفر را به دیگران اعلام کند. اهل بهشت باشد.
📚علل الشرایع ج1 ص175
حلول ماه مبارك #ربيع_الاول
ماه شادي اهل بيت سلام الله عليها
بر تمامي شيعيان مبارك باد🌸
ان شاء الله ماهي سرشار از خير و بركت مادي و معنوي باشه🌹🙏🏻
🔷دعای پایان ماه صفر
سُبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین❣
“خداوندا مرا از غم و دل تنگی نجات ده، شادم ساز و مرا شامل رحمت خود کن، ای پروردگار جهانیان”
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
🍃بوی فراق مےدهد این گریه هاے من
🍂ماتم گرفته شال سیاه عزاے من
🍃اے خوش حساب؛مُزد مرا زودتر بده
🍂بعد از دو ماه گریه چه شد ڪربلاے من؟😔
🔅🌹🔅🌹🔅🌹🔅🌹
🍃پیراهن سیاه ز تَن دور مےکنیم
🍂آن را ذخیرۀ کفن و گور مےکنیم
🍃اَجر دو ماه گریه برای غم حسین(ع)
🍂تقدیم مادرش ز رَه دور مےکنیم
🌷اللّهمّـ عجّل لولیّڪ الفرج🌷
#یه_نکته
🌺 برای مومن، مرگ یه اتفاق لذت بخش هست.
در روایات داریم که مرگ برای مومن مثل اینه که یه گل خوشبو رو بو کنه.
انقدر راحت جون میده.
اما مرگ یه اتفاق وحشتناکه برای کی؟
🚫برای کسی که یه عمر هواپرستی کرده.
🔴وقتی که حضرت عزراییل میخواد این روح رو از چنگال هوای نفس بیرون بکشه
به سختی بیرون میاد.
چون یک عمر به هوای نفسش حال داده. لذت داده.
برای همین در روایات داریم که مرگ برای انسان بد، به قدری سخت هست که انگار با قیچی تمام بدنش رو تکه تکه کنن.😓💔
📛🚫📛
روح، به سختی بیرون میاد.
و چون کثیف شده باید با سختی جان کندن و فشار قبر و عذاب برزخی
اون لذت های کثیف رو ازش پاک کنن.
🔴حالا بعضی ها بعد از یه مدت پاک میشن و در نهایت میرن بهشت
بعضی ها هم اصلا پاک نمیشن و برای همیشه توی آتش گناهان خودشون میمونن...
یه سوال؟
شما جزء کدوم دسته ای؟
بازم میخوای به هوای نفست لذت بدی؟!
😎خودسازی❣+دینداریِ لذت بخش✌️
2121932545_1224507419.mp3
6.36M
🎙 بشنوید | آرزوی بر باد رفته
🔺️ #کلیپ_صوتی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر پیشکسوتان دفاع مقدس
🔆متن شبهه:
با توجه به اعتقاد شيعه ائمه دارای #علم_لدنی بودهاند و باذن الله، علم غیب داشتهاند، معنای رشادت با وجود این علم چگونه معنا میشود؟ مثلاً خوابیدن حضرت #علی(ع) در #لیله_المبیت، در #بستر پیامبر اکرم (ص) فضیلت محسوب نمیشود
🔆پاسخ شبهه:
1️⃣ باید گفت: به نظر میرسد کلید اصلی حل این گونه مسایل آن است که ما شناخت درست از علم لدنی و علم غیب امام معصوم (ع) داشته باشیم.
2️⃣ در برخی روایات آمده که امام صادق ـ علیهالسّلام ـ فرمود: «اذا اراد الامام أن یعلم شیئاً اعلمه الله ذلک» امام هر گاه که اراده کند چیزی را بداند خداوند او را از آن چیز آگاه میسازد.
از این گونه روایات بدست میآید که علم امام به امور آینده، مطلق نیست بلکه هر گاه اراده کند چیزی برای آنها معلوم شود و یا اراده خداوند به آن قرار گیرد که امام چیزی را بداند، او را آگاه میسازد بنابراین ممکن است در بعضی موارد به جهت اسرار نهفته الهی مصلحت بر آن باشد که امام از غیب آگاه نشود یا خود نخواهد و اراده نکند که از حوادث آینده آگاه شود.
3️⃣ با توجه به نکته یاد شده در پاسخ میتوان گفت: هیچ دلیل عقلی و یا نقلی در دست نیست که ثابت کند امیر مؤمنان ـ علیهالسّلام ـ از همه جزئیات حوادث «لیلة المبیت» آگاهی کامل داشته است چون ممکن است موارد یاد شده جزء همان مواردی بوده باشد که امام اراده نکرد تا خداوند او را نسبت به نتیجه و عاقبت کار با خبر سازد، بخصوص آن که روایتی و یا نقل تاریخی در این خصوص نیامده که امیر مؤمنان ـ علیهالسّلام ـ از نتیجه کار، آگاه بوده لذا به انجام آن اقدام کرده است.
4️⃣ هم چنین ممکن است گاه مصلحت ایجاب کند که پیامبر یا امام از عواقب برخی کارها آگاه نشود و یا برای امتحان و آزمون الهی علم به اموری پیدا نکند، چنان که در داستان «لیلة المبیت» آمده است که علی ـ علیهالسّلام ـ در بستر پیامبر خوابید، در حالی که از خود آن حضرت نقل شده است که نمیدانست صبح گاهان که مشرکان قریش به آن بستر حمله میکنند شهید خواهد شد یا جان به سلامت میبرد؟
5️⃣ طبق این تحلیل نیز معلوم میشود که امیر مؤمنان ـ علیهالسّلام ـ نه از باب آگاه بودن از پایان نتیجه کار بلکه به جهت شجاعت و رشادت و ایثار، در «لیلة المبیت» به جای پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ خوابید و به مدال افتخار «کل ایمان» دست یافت.
6️⃣ به فرض گفته شود که امیر مؤمنان ـ علیهالسّلام ـ به دلیل آگاهی از نتیجه و پایان کار در «لیلة المبیت» در بستر پيامبر خوابيد:
بنابر فرض اول، هرگز علی علیه السلام، علم به بقا و سلامتی خود نداشته است، زیرا هرگز برای چنین طبقه ای از افراد (که علی به طور یقین از این طبقه نبود) از گفتار پیامبر علم قطعی پیدا نمیشود . اگر به ظاهر بپذیرند، در خاطر تشویش خواهند داشت . جوانب قلب آن ها را فرا میگیرد و هر دم هیولای مرگ در نظر آن ها مجسم میشود ؛ علی با احتمال کشته شدن دست به چنین کاری زده است، نه با علم به سلامتی.
بنا به فرض دوم فضیلت بالاتری، برای علی علیه السلام اثبات نموده است، زیرا اگر ایمان مرد، به پایهای برسد که آنچه را از پیامبری بشنود ،با روز روشن فرقی نداشته باشد، فضیلت چنین ایمان با هیچ چیز برابری نمیکند. نتیجه ایمان این است هنگامی که پیامبر به او بگوید: در بستر من بخواب و در حمله تروریست ها آسیبی نخواهد دید، با کمال ثبات قلب می رود و در بستر او میآرمد. یک سر سوزن احتمال خطر در دل او راه پیدا نمیکند.
با توجه به آنچه درباره ماجرای لیله المبیت و شبهه برخی بیان شد، به دست مي آيد که امیر مومنان در لیله المبیت برترین فضیلت را به دست آورده، زیرا در هر دو صورت چه علم به کشته شدن داشته یا نداشته ،فضیلت او ثابت میشود که بیان آن گذشت.
🔴 خاتم الاوصیاء در بیان خاتم الانبیاء
🔹 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
🔺 الْمَهْدِیُّ مِنْ وُلْدِی، اسْمُهُ اسْمِی، وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی، أَشْبَهُ النَّاسِ بِی خَلْقاً وَ خُلْقاً، تَکُونُ لَهُ غَیْبَةٌ وَ حَیْرَةٌ حَتَّى تَضِلَّ الْخَلْقُ عَنْ أَدْیَانِهِمْ، فَعِنْدَ ذَلِکَ یُقْبِلُ کَالشِّهَابِ الثَّاقِبِ، فَیَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً.
🔹 مهدی از فرزندان من است. نام او، نام من است و کنیه او کنیۀ من است؛ شبیه ترین مردم به من از حیث خَلق و خُلق است. برای او غیبت و حیرتی خواهد بود، به گونهای که مردم (در نبود او) از ادیانشان گمراه شده اند؛ در این هنگام چون شهاب شکافندهای فرو می آید و زمین را از عدل و داد سرشار می نماید؛ پس از این که از ستم و بیدادگری پُر شده است.
📚 الامامة والتبصرة، ص ۱۲۰
#امام_زمان
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊
💠 دعای #فرج حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)
﷽
🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅
🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ
🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ
🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅
🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ
🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ
الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ
أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي
السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ
الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ
يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ🙏
بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷
💐💐💐
┄━═✿♡﷽♡✿═━┄
#حدیث_روز
🔅امام صادق(علیه السلام):
🔹الرَّغْبَةُ فِي الدُّنْيَا تُورِثُ الْغَمَّ وَ الْحَزَنَ وَ الزُّهْدُ فِي الدُّنْيَا رَاحَةُ الْقَلْبِ وَ الْبَدَنِ.
🔸میل به دنیا، مایۀ غم و اندوه است و بىمیلى و زهد به دنیا، مایۀ آسایش دل و پیکر است.
📚تحف العقول/ص۳۵۸
716.7K
📖صفحه ۲۹۱و۲۹۲ #قرآن کریم
1⃣قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَالْجِنُّ... ﴿۸۸﴾
بگو اگر اِنس و جنّ جمع شوند تا نظیر اين قرآن را بياورند مانند آن را نخواهند آورد هر چند برخى از آنها پشتيبان برخى [ديگر] باشند‼️
🔹نکات
«ظهير»، از «ظَهر» به معناى پشتوانه و پشتيبان است.
🔰آيه، پاسخى است به سخن كفّار كه مىگفتند: «لَوْ نَشاءُ لَقُلْنا مِثْلَ هذا»
ما هم اگر بخواهيم، مىتوانيم مثل قرآن را بياوريم.
📖انفال/۳۱
و اين دعوت قرآن به مبارزه و آوردن نمونهاى مثل خود (تحّدى)، قرنهاست كه بىجواب مانده است و تا كنون نيز دشمنان عرب زبان از اهلكتاب و مكتبهاى الحادى، با همهى دشمنىهايشان با اسلام و حمايت قدرتهاى گوناگون، نتوانستهاند مثل قرآن را بياورند.
🔸پیام ها
1- جنّيان نيز همانند انسانها مكلفنّد و قرآن، كتاب آنان نيز مىباشد.
2- ناتوانى در آوردن نظيرِ قرآن، دليل اعجاز اين كتاب است.
2⃣قُلْ لَوْ أَنْتُمْ تَمْلِكُونَ خَزَائِنَ رَحْمَةِ رَبِّي...﴿۱۰۰﴾
🔺بگو اگر شما مالك گنجينه هاى رحمت پروردگارم بوديد باز هم از بيم خرج كردن قطعا امساك مى ورزيديد و انسان همواره بخيل است‼️
🔰«قتور» از «قتر» به معناى امساك از بخشش است.
🔸پیام ها
1- كثرت مال اثرى در سخاوتِ افراد حريص و بخيل ندارد. بعضى انسانها سيرىناپذيرند و هرچه بيندوزند، باز نگران كم شدن آنند.
2- ترس از تهىدستى يكى از ريشههاى بخل است.
3- سرچشمه رفتار بشر، روحيّه و خصلتهاى اوست.
📚تفسیرنور/ج۵ ص۱۱۴و۱۱۵
🌺🌼🌺🌼🌺
🌺دعای اول ماه ربیع الاول
اللّهُمَّ لا إِلهَ إِلَّا انْتَ، يا ذَا الطَّوْلِ وَ الْقُوَّةِ، وَ الْحَوْلِ وَ الْعِزَّةِ، سُبْحانَكَ ما أَعْظَمَ وَحْدانِيَّتَكَ، وَ أَقْدَمَ صَمَدِيَّتَكَ، وَ أَوْحَدَ إِلهِيَّتَكَ، وَ أَبْيَنَ رُبُوبِيَّتَكَ، وَ أَظْهَرَ جَلالَكَ، وَ أَشْرَفَ بَهاءَ آلائِكَ، وَ أَبْهى كَمالَ صَنائِعِكَ ، وَ أَعْظَمَكَ فِي كِبْرِيائِكَ، وَ أَقْدَمَكَ فِي سُلْطانِكَ، وَ أَنْوَرَكَ فِي أَرْضِكَ وَ سَمائِكَ، وَ أَقْدَمَ مُلْكَكَ، وَ أَدْوَمَ عِزَّكَ، وَ أَكْرَمَ عَفْوَكَ، وَ أَوْسَعَ حِلْمَكَ، وَ أَغْمَضَ عِلْمَكَ، وَ أَنْفَذَ قُدْرَتَكَ، وَ أَحْوَطَ قُرْبَكَ.
أَسْأَلُكَ بِنُورِكَ الْقَدِيمِ، وَ أَسْمائِكَ الَّتِي كَوَّنْتَ بِها كُلَّ شَيْءٍ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، كَما صَلَّيْتَ وَ بارَكْتَ وَ رَحِمْتَ وَ تَرَحَّمْتَ عَلى إِبْراهِيمَ وَ آلِ إِبْراهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، وَ أَنْ تَأْخُذَ بِناصِيَتِي إِلى مُوافَقَتِكَ، وَ تَنْظُرَ إِلَيَّ بِرَأْفَتِكَ وَ رَحْمَتِكَ وَ تَرْزُقَنِي الْحَجَّ إِلى بَيْتِكَ الْحَرامِ، وَ انْ تَجْمَعَ بَيْنَ رُوحِي وَ أَرْواحِ أَنْبِيائِكَ وَ رُسُلِكَ، وَ تُوصِلَ الْمِنَّةَ بِالْمِنَّةِ، وَ الْمَزِيدَ بِالْمَزِيدِ، وَ الْخَيْرَ بِالْبَرَكاتِ، وَ الإِحْسانَ بِالإِحْسانِ، كَما تَفَرَّدْتَ بِخَلْقِ ما صَنَعْتَ، وَ عَلى مَا ابْتَدَعْتَ وَ حَكَمْتَ وَ رَحِمْتَ.
فَأَنْتَ الَّذِي لا تُنازَعُ فِي الْمَقْدُورِ، وَ أَنْتَ مالِكُ الْعِزِّ وَ النُّورِ، وَسِعْتَ كُلَّ شَيْءٍ رَحْمَةً وَ عِلْماً، وَ أَنْتَ الْقائِمُ الدَّائِمُ الْمُهَيْمِنُ الْقَدِيرُ.
إِلهِي لَمْ أَزَلْ سائِلًا مِسْكِيناً فَقِيراً إِلَيْكَ، فَاجْعَلْ جَمِيعَ أُمُورِي، مَوْصُولًا بِثِقَةِ الاعْتِمادِ عَلَيْكَ، وَ حُسْنِ الرُّجُوعِ إِلَيْكَ، وَ الرِّضا بِقَدَرِكَ، وَ الْيَقِينِ بِكَ، وَ التَّفْوِيضِ إِلَيْكَ.
سُبْحانَكَ لا عِلْمَ لَنا إِلَّا ما عَلَّمْتَنا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ، سُبْحانَهُ، بَلْ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ، سُبْحانَكَ فَقِنا عَذابَ النّارِ، سُبْحانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ، سُبْحانَكَ أَنْتَ وَلِيُّنا مِنْ دُونِهِمْ، سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ.
سُبْحانَ اللَّهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ، سُبْحانَ اللَّهِ عَمّا يُشْرِكُونَ، سُبْحانَ الَّذِي أَسْرى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بارَكْنا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آياتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ، فَسُبْحانَ اللَّهِ حِينَ تُمْسُونَ وَ حِينَ تُصْبِحُونَ، وَ لَهُ الْحَمْدُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ عَشِيًّا وَ حِينَ تُظْهِرُونَ.
يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ يُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ كَذلِكَ تُخْرَجُونَ، سُبْحانَهُ وَ تَعالى عَمَّا يُشْرِكُونَ، سُبْحانَهُ وَ تَعالى عَمّا يَقُولُونَ عُلُوّاً كَبِيراً.
سُبْحانَ رَبَّنا إِنْ كانَ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا، سُبْحانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ، سُبْحانَهُ بَلْ عِبادٌ مُكْرَمُونَ، سُبْحانَهُ هُوَ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهّارُ، سُبْحانَ رَبِّنا إِنَّا كُنّا ظالِمِينَ، سُبْحانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمّا يَصِفُونَ، وَ سَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَرِّفْنا بَرَكَةَ هذَا الشَّهْرِ وَ يُمْنَهُ، وَ ارْزُقْنا خَيْرَهُ وَ اصْرِفْ عَنّا شَرَّهُ، وَ اجْعَلْنا فِيهِ مِنَ الْفائِزِينَ، بِرَحْمَتِكَ يا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ🤲
📚الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحديثة)، جلد۳، صفحه ۱۱۲ و ۱۱۳
🔅#پندانه
✍️ حکمت ندانستن بعضی از مسائل!
🔹مردی به پیامبر خدا، حضرت سلیمان، مراجعه کرد و گفت:
ای پیامبر! میخواهم به من زبان یکی از حیوانات را یاد دهی.
🔸سلیمان گفت:
تحمل آن را نداری.
🔹اما مرد اصرار کرد. سلیمان پرسید:
کدام زبان؟
🔸جواب داد:
زبان گربهها!
🔹سلیمان در گوش او دمید و عملا زبان گربهها را آموخت. روزی دید دو گربه با هم سخن میگفتند.
🔸یکی گفت:
غذایی نداری که دارم از گرسنگی میمیرم!
🔹دومی گفت:
نه، اما در این خانه خروسی هست که فردا میمیرد، آنگاه آن را میخوریم.
🔸مرد شنید و گفت:
به خدا نمیگذارم خروسم را بخورید.
🔹و آن را فروخت! گربه آمد و از دیگری پرسید:
آیا خروس مرد؟
🔸گفت:
نه، صاحبش فروختش. اما گوسفند نر آنها خواهد مرد و آن را خواهیم خورد.
🔹صاحب منزل باز هم شنید و رفت گوسفند را فروخت.
🔸گربه گرسنه آمد و پرسید:
آیا گوسفند مرد؟
🔹گفت:
نه! صاحبش آن را فروخت. اما صاحبخانه خواهد مُرد و غذایی برای تسلیدهندگان خواهند گذاشت و ما هم از آن میخوریم!
🔸مرد شنید و بهشدت برآشفت. نزد پیامبر رفت و گفت:
گربهها میگویند امروز خواهم مرد! خواهش میکنم کاری بکن!
🔻پیامبر پاسخ داد:
خداوند خواست خروس را فدای تو کند اما آن را فروختی، سپس گوسفند را فدای تو کرد آن را هم فروختی، پس خود را برای وصیت و کفن و دفن آماده کن.
💢خداوند الطاف مخفی دارد، ما انسانها آن را درک نمیکنیم. او بلا را از ما دور میکند، و ما با نادانی خود آن را بازپس میخواهیم!
💢گاهی خدا با یک ضرر مالی میخواهد مالمان را فدای جان خودمان یا فرزندانمان کند، ولی ما نمیدانیم و ناشکری میکنیم.
💢چه خوب است در هر بلایی خدا را شکر کنیم. چهبسا بلای بزرگتری در انتظار ما بوده است و خدا آن را دفع کرده است.