... انسان بايد
اعتماد بر نفس و اعمال خود نكند،
و در هر حال، خصوصا در خلوات،
با تضرع و زارى از حق تعالى بخواهد
كه محبت خودش را در دلش القاء فرمايد
و قلبش را به نور معرفت و محبتش
روشنى بخشد،
و محبت دنيا و غير خودش را
از دلش بيرون كند.
البته اين دعا در اوّل امر
بي مغز و محض لقلقه لسان است،
زيرا كه با محبت مفرط به دنيا
خواهش زوال آن جدا مشكل است،
ولى پس از مدتى تفكر و مواظبت
و به دل فهماندن
نتايج حسنه محبة اللّه
و نتايج سيّئه حب دنيا را،
اميد است كه حقيقت پيدا كند
ان شاء الله...
حضرت امام خمینی
رحمه الله علیه
چهل حديث ص 462
🔥نشانه ریا وریاکاری
....بسيار اتفاق افتد كه
شخص ريا كار خودش هم ملتفت نيست
كه ريا در اعمال او رخنه كرده
و اعمالش ريايى و ناچيز است،
زيرا كه مكايد شيطان و نفس
به قدرى دقيق و باريك است
و صراط انسانيت به طورى نازك و تاريك است
كه تا انسان موشكافى كامل نكند نمىفهمد
چه كاره است.
خودش گمان مىكند
كارهايش براى خداست،
ولى براى شيطان است.
انسان چون مفطور به حب نفس است،
لهذا پرده خودخواهى
معايب او را بر خود او مىپوشاند...
انسان ميل دارد در محضر علما
و رؤسا و فضلا مطلب مهمى را حل كند
به طورى كه كسى ديگر حل نكرده باشد،
و خود او متفرد باشد به فهم آن،
و هر چه مطلب را بهتر بيان كند
و جلب نظر اهل مجلس را بنمايد
بيشتر مبتهج است،
و هر كس با او طرف شود
ميل دارد بر او غلبه كند
و او را در بين جمعيت
خجل و سرافكنده كند،
و حرف خود را، حق يا باطل،
به حلق خصم فرو ببرد،
و بعد از غلبه يك نحو تدلل و فضل فروشى
در خود ادراك مىكند،
اگر يكى از رؤسا هم تصديق آن كند
نور على نور مىشود.
بيچاره غافل از آنكه اينجا
در نظر علما و فضلا موقعيت پيدا كرده،
ولى از نظر خداى آنها و مالك الملوك
همه عالم افتاد،
و اين عمل را به امر حق تعالى
وارد سجّين كردند.
در ضمن، اين عمل ريايى
مخلوط به چندين معصيت ديگر هم بود،
مثل رسوا كردن و خوار نمودن مؤمن،
اذيت كردن برادر ايمانى،
گاهى جسارت كردن
و هتك كردن از مؤمن،
كه هر يك از آنها از موبقات
و براى جهنمى كردن انسان
خود مستقلاند. .. ...
حضرت امام خمینی رحمه الله علیه
چهل حديث ص 48
🔥 عکس درد سر ساز
هرکه داشت منزلش تفتیش خودش دستگیر شکنجه و زندانی میشد و در اخر گاهی اعدام
مقلدین امام این عکس را لای رساله ایشون در زیرزمین پنهان می کردند وفقط مخفیانه به افراد مورد اطمینان نشان می دادند
http://www.zarrinnews.blogfa.com/post/1132
رساله ممنوعه
هرکه داشت
بازداشت و شکنجه می شد و چنانچه
معلوم می شد مروج ان است
حکمش اعدام بود
در رساله هایی که نظرات جمع مراجع عظام را روایت می کردند
وقتی می خواستند فتوی امام را توضیح دهند دوپرانتز به این صورت ( ) باز می کردند که مقلدین بفهمند نظر امام این است گاهی هم حرف خ در داخل پرانتز می گذاشتند که معرف نظر امام خمینی رحمت الله علیه باشد
🔥مخوف ترین موزه تهران
«موزه عبرت»
یا زندان مخفی کمیته مشترک
ضد خرابکاری ساواک
در حوالی میدان امام خمینی (ره)
تهران قرار دارد.
این موزه از حال و روز زندانیان سیاسی
در زمان پهلوی پرده برمیدارد
و بازدیدکنندگان را به سفری تلخ
در تاریخ کشور میبرد.
علاوه بر مجسمه چهرههای سرشناس
و زندانیان که با ظرافت زیادی
طراحی و ساخته شدهاند،
وضعیت زندانیان در آن دوران و شکنجه آنها
به نمایش گذاشته شده است.
این زندان در سال ۱۳۷۹
تبدیل به موزهٔ عبرت ایران شد.
این موزه از جمله مقاصد گردشگری
سیاه محسوب میشود
که رنج زندانیان در زیر شکنجه را
روایت میکند و از همین نظر
با سایر موزههای تهران تفاوت دارد.
علاوه بر معماری مدور با راهروهای تودرتو
و دالانهای تنگ و باریک که ا
مکان فرار از زندان را به صفر رسانده بودند،
وجود نردههای بلند آهنی
و دیوارهای بتنی و بلند،
خود گواه یک بنای خوفانگیز
و نفوذناپذیر است که
بهترین جا برای شکنجه زندانیان
در دوره پهلوی به شمار میرفت.
https://www.seratnews.com/fa/news/582738/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D8%A8%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
کوشش کنید که در عمل
کتاب شما قرآن باشد
....قرآن را که کتاب ماست و کتاب شماست، کوشش کنید که
به حقیقت، کتاب باشد.
کتاب ما به حقیقت باشد
نه فقط لفظاً بگوییم که
کتاب ما، قرآن است.
نبی ما، رسول اکرم است.
امام ما، علی بن ابیطالب است
لفظ، آسان است.
آسان است که من بگویم
شیعه علی بن ابی طالبم
لکن شیعه چی است؟
آنی است که دنبال او باشید...
شیعه پیرو است.
اگر بنا باشد که ما،
هی دم بزنیم که شیعهایم
لکن در عمل هیچ پیروی نداشته باشیم
یا پیرویمان بسیار ضعیف باشد،
ما به حسب واقع، شیعه نیستیم،
به حسب ادعا شیعه هستیم.
اگر ما ادعامان این باشد که
قرآن، کتاب ماست
لکن هیچ صفحهای از قرآن را
به آن عمل نکرده باشیم،
قرآن را ادعا داریم که کتاب ما است،
به حسب واقع کتاب ما نیست.
اگر ما بگوییم پیغمبر، پیغمبر ما هست،
ادعایش آسان است،
لکن تا پیروی ازش نکنیم،
نمیتوانیم بگوییم پیامآوری است از خدا.
اگر ما به حرف او اعتنا نکنیم،
پیامبریش برای ما فایده ندارد،
و اگر چنانچه به حرف اولیا عمل نکنیم، شیعهگریش برای ما فایده ندارد،
فایدهاش ضعیف است
کوشش کنید که در عمل
کتاب شما قرآن باشد
و پیامبر شما، رسول اکرم
صلی الله علیه واله وسلم باشد،
و امام شما، علیبن ابیطالب
سلام الله علیه
صحیفه امام رحمت الله علیه ج۱۰، ص ۵۳۲