eitaa logo
نکته ها
1.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ حکمت 297 نهج البلاغه پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك.. نشانی نشرمطالب کانون پژوهشی کوثر @noktaha
مشاهده در ایتا
دانلود
شش صدهزار کلمه در شش جمله.pdf
418.8K
شش صد هزار کلمه در شش جمله پی دی اف
ششصدهزار کلمه در شش جمله.docx
17.2K
شش صد هزار کلمه در شش جمله فایل ورد
نرم افزار ی که درعصر وزمان فعلی دنبال کننده مطالب ان وکانال های مربوط ومنتسب به شخص شاخص ان به صراط مستقیم ره یافته و از خطر ورود به صراط مغضوب علیهم و ضالین مصونیت می یابد ضمیمه درس هفتم ازتلاوت سوره مبارکه حمد نسخه به روز https://cafebazaar.ir/app/com.rayanehsabz.nojavan https://eitaa.com/noktaha/963
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدمتی ماندگار به هنر وهنرمندی یادش گرامی باد و روحش شاد
معرفی دو سبک زندگی .pdf
300.3K
معرفی دو سبک زندگی و اخر وعاقبت هریک درس پنجم ازتلاوت سوره مبارکه مدثر
هدایت شده از ریحانه
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | نقشه جامع هویت زن در منطق اسلام در بیان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «نقشه‌ی جامع هویّت زن در منطق اسلام این است؛ مادر خوب، همسر خوب، مجاهد فی‌سبیل‌الله، در عین حال کدبانو، مدیر خانه، و در عین حال عابد و بنده‌ی خدای متعال. و در نهایت، فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) نشان داد که زن میتواند به رتبه‌ی عالی عصمت برسد.»  🏴 ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ 🌱 @khamenei_Reyhaneh
اندیشیدن قبل ازهرکار به عواقب ان
نشانه بدبختی
امیرالمؤمنین علیه السلام: پسر عزیزم؛ هیچ گنهکاری را ناامید نکن، چه بسیار گناه‌آلوده‌اي که عاقبتی نیکو یافته است تحف العقول /۹۱
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله وسلم صبورانه در انتظار گشايش بودن ؛ عبادت است الدعوات ؛ ص۴۱
عوامل سقوط تدریجی وراهی شدن به درکاتی از سقر .pdf
406K
سبک شمردن امر مهم نماز و حالات متنوع ان اعم ازذکر و دعا واستغفار و... بتدریج انسان را ازفقراء ومساکین جدا وبه جمع مترفان و مسرفان و مبذرین پیوند میدهد و اهل مجالس فحشاء و منکر ولغو ولعب میکند نور ایمان به مبداء ومعاد دردل خاموش میکند رذائل اخلاقی همچون کبر و حسد و لجاجت و طمع و خساست و... وسایر ظلمات را درقلب انسان جمع ومتمرکز میکند وانسان را بتدریج از خدای متعال و اولیای او دور میکند وبه جرگه مخالفین و معاندین جبهه حق و فضیلت ملحق میکند شبیه به نمازگزاران بی بصیرت وبی توجه وبی ولایتی درطول تاریخ بشریت میکند که با ائمه ظلم و جور و فسق و فحشاء و...همراهی نمودند و دربرابر حق ایستادند و به روی حق طلبان شمشیر کشیدند و مظاهر حق و فضیلت و شرافت و کرامت را بخون نشاندند... بخشی ازمتن
اِعمَل عَمَلَ رَجُلٍ یَعلَمُ اَنَّهُ مَأخوذٌ بِالإجرامِ، مَجزِیٌ بِالإحسانِ؛ امام حسین علیه السلام فرمودند همچون کسی عمل کن که می داند به خاطر گناهانش مؤاخذه می شود و به خاطر نیکوکاری پاداش می یابد. بحارالانوار، ج44، ص127 آنچه انسان را به انجام کار نیک وامی دارد، امید به پاداش است. آنچه آدمی را از ارتکاب به عمل خلاف و مجرمانه باز می دارد، ترس از عقوبت است. کسی که به پاداش امید دارد و از کیفر و عقاب بیمناک است، انگیزه ای درونی پیدا می کند که نیکوکار باشد و از بدیها پرهیز نماید. خداوند، اساس عالم را بر این قرار داده که هر کس، نتیجه ی کار نیک و بد خویش را چه در دنیا و چه در آخرت ببیند. این مقتضای حکمت و عدالت الهی است و بارها در آیات قرآن بر آن تأکید شده و گرفتاریهای بشر را هم پیامد عملکرد سوء آنان دانسته است و آخرت را هم بازتاب دنیا معرفی کرده و بهشت برین یا دوزخ سوزان را پاداش و کیفر صالحات و سیّئات مردم برشمرده است. داشتن این باور و عقیده، هم انگیزه آفرین است برای کارهای نیک، هم عامل بازدارنده است از مفاسد و رذایل. چو بد کردی مباش ایمن ز آفات که واجب شد طبیعت را مکافات سپهر آیینه ی عدل است، شاید که هر چه از تو بیند، وانماید (نظامی گنجوی) پس نتیجه ی نیک و بدمان به خودمان برمی گردد. اگر اهل عمل صالح باشیم، گلی بر سر خود زده ایم و اگر بدکار و مردم آزار باشیم، ریشه ی خود را زده ایم. این همان حکمتی است که سعدی هم به آن اشاره کرده است: از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید، جو ز جو و کیست که بدی بکارد و خوبی برداشت کند! ماخذ: حکمت های حسینی جواد محدثی