eitaa logo
نکته ها
1.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
1.4هزار فایل
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ حکمت 297 نهج البلاغه پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك.. نشانی نشرمطالب کانون پژوهشی کوثر @noktaha
مشاهده در ایتا
دانلود
هرجا رحل اقامت افکنم پیش تو امدم و در هر شهری از شهرها که سکونت کنم ميهمان تو هستم سید بن طاووس رحمت الله علیه https://eitaa.com/noktaha/17
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند دعای برآمده ازدل سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند اَلکَلِمَةُ اِذا خَرَجَت مِنَ القَلبِ وَقَعَت فِی القَلبِ وَ اِذا خَرَجَت مِنَ اللِّسانِ لَم تَجاوَزِ الآذانَ ابن أبی الحدید، شرح نهج البلاغة، ج‏20، ص287، قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی چاپ اول، 1404ق. سخن وقتی از دل و قلب آدمی بیرون آید بر دل مخاطب می‌نشیند و چون از زبان بیرون آید از گوشها فراتر نرود. ابن ابی الحدید در پایان شرحی که بر خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار نهج البلاغه نگاشته است، سخنان و حکمت‌های دیگری را نیز از امیرالمومنین علیه السلام نقل کرده است، که از جمله آنها کلام زیبای مذکور است. به هر حال، چه بسا کلام مشهور سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند نیز برگرفته از این روایات باشد. سعدی نیز در این زمینه سروده است: در این معنی سخن باید که جز سعدی نیاراید که هرچه از جان برون آید نشیند لاجرم بر دل https://www.islamquest.net/fa/archive/fa80546
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ أَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ‏
دامی که شیطان از راه قدس پهن می کند حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل‏ حديث ص : 56 ....انسان در نفس خود مشاهده مى‏كند كه وقتى تنهاست مايل به طاعات نيست اگر با زحمت يا از روى عادت هم عبادتى بكند آن را با حال نمى‏كند، بلكه سر و دست عمل را شكسته پاك و پاكيزه آن را تحويل نمى‏دهد . ولى وقتى در مساجد و مجامع حاضر شد، و در محضر عمومى مشغول آن گرديد، آن را از روى نشاط و دلچسبى و سرور و حضور قلب انجام مى‏دهد . مايل است ركوع و سجودش طولانى شده، مستحباتش نيكو انجام گرفته، اجزاء و شرايطش درست ملاحظه شود. اگرانسان قدرى هم ملتفت باشد [و] از نفس خود سئوال كند علت آن را، دام خويش را از راه قدس پهن كرده به انسان تعميه مى‏كند كه مثلا عبادت در مسجد چون ثوابش بيشتر است يا جماعت چون چنين و چنان است، نشاط دارى. يا اگر در غير جماعت و مسجد شد، مى‏گويد مستحب است عمل را پيش مردم نيكو انجام دادن تا اينكه كسان ديگر اقتدا كنند و تأسى نمايند و رغبت به مذهب پيدا كنند انسان را با هر وسيله‏اى هست گول مى‏زند. اين سرور و نشاط نيست جز از آن مرض قلبى كه انسان بيچاره به آن مبتلاست، و خود را صحيح و سالم مى‏داند و در خيال معالجه نمى‏افتد. مريضى كه خود را سالم مى‏داند، اميد صحت از او منقطع است. بدبخت در باطن ذات و لبّ سريره ميل دارد عمل خود را به مردم ارائه دهد و خود غفلت از آن دارد..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهمانی خاص وبی نظیر تمرین محدود نمودن لذات جسمانی وعقلانی به منظور چشیدن طعم لذات مائده های بهشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکار آمادگی برای درک شب قدر دربیان امام خمینی رحمت الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشروح بیانات امام خمینی رحمت الله علیه درباره ماه رمضان و دعوت به میهمانی خدا
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ أَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ‏
چند ویژگی مومن
چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان کز گنبد هفت آسمان در گوش تو آید صدا گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت فردوس خواهی دادمت خامش رها کن این دعا https://ganjoor.net/moulavi/shams/ghazalsh/sh3
چرا رمضان المبارک در بیان امام خامنه ای مدظله العالی.mp3
3.24M
چرا ماه رمضان المبارک است بیانات امام خامنه ای مدظله العالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گذشت ازمنزلت ومقام و انتخاب زندان برای یرهیز از لذت حرام درس تقوی درخلوت وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ ۚ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ ۖ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ ایه 23 سوره مبارکه یوسف وچون زلیخا برنامه ریزی کرد که از یوسف کام گیرد وهمه درها را پشت سرهم بست وبه یوسف گفت که بيا كه اماده برای توام يوسف‌ گفت پناه می برم به خدایی که پروردگارمن است ومرا جایگاهی به این خوبی داده است. شک ندارم که متجاوزین از حدود الهی رستگار نمى‌شوند قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ ۖ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَيْهِنَّ وَأَكُنْ مِنَ الْجَاهِلِينَ ایه 33 سوره مبارکه یوسف یوسف گفت پروردگارا به زندان روم محبوب تر است نزدمن که تن به کاری دهم که زلیخا ازمن می خواهد واگر تو این نقشه و توطئه را خنثی نکنی ومن تمایل پیداکنم به این گناه در ردیف جاهلان قرارخواهم گرفت
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 یک تذکر | از مسابقه تجمل‌گرایی خارج شوید 🌻 ۱۴۰۲/۱/۱ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از نو+جوان
🥰 درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد 🤝 یک چیزایی رو نادیده بگیرین 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
هدایت شده از نو+جوان
😇 هر روز با قرآن 💛 یک عادت خوب برای نورانی‌تر شدن دلهایتان ✅ حتی دو آیه اما با توجه! 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei
پست شیطان به خناس https://eitaa.com/noktaha/3029
. ..گاهى ديده مى‏شود يك شخص محترمى را، خصوصا اگر از اهل فضل و علم باشد، شيطان دستگيرى كرده به صف آخر می ‏نشاند، براى اينكه بفهماند با اينكه من با اين مقام نبايد با اين شخص نماز كنم، و ليكن از بس از دنيا گذشته‏ام و هواى نفس ندارم آمده‏ام در صف آخر هم نشسته‏ام بعضى از اين قبيل اشخاص را در صف اول ملاقات نخواهيد كرد. شيطان به امام و مأموم اكتفا نكرده به ريش بعضى از منفردين مى‏چسبد. او را از بازار يا منزل افسار كرده، با يك كرشمه و ناز در كنج مسجد يك سجّاده پهن كرده، هيچ امامى را عادل ندانسته، در حضور مردم به يك طول سجود و ركوع و يك ذكرهاى طويلى نماز مى‏خواند اين در باطن ذاتش مخمر است كه به مردم بفهماند من اين قدر مقدس و محتاطم كه ترك جماعت مى‏كنم مبادا به غير عادل گرفتار شوم .... حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل‏حديث ص 48 شرح حدیث ریا
...نمازى كه براى خاطر خواهى زن باشد چه زن دنيايى يا بهشتى اين نماز براى خدا نيست، نمازى كه براى رسيدن به آمال دنيا باشد يا آمال آخرت به خدا ارتباط ندارد پس چرا اين قدر ناز و غمزه فروشى مى‏كنى و عشوه و غنج و دلال مى‏كنى، به بندگان خدا به نظر حقارت نگاه مى‏كنى، خود را از خاصّان درگاه حق حساب مى‏كنى؟ بيچاره، تو با همين نماز مستحق عذابى و مستوجب زنجير هفتاد ذراعى هستی (اشاره به آيه مباركه‏ خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ثمّ ثُمَّ فِي سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ. بگيريدش، پس برگردنش غلّ در افكنيد، سپس در دوزخش اندازيد، سپس او را در زنجيرى كه طول ان هفتاد ذراع است در آريد سوره مبارکه حاقه ایات 31تا -33) پس چرا خود را طلبكار مى‏دانى، و براى خود در همين طلبكارى و تدلّل و عجب عذابى ديگر تهيه مى‏كنى؟ تو اعمالى را كه مأمورى بكن و متوجه باش‏ كه از براى خدا نيست‏.... حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل‏حديث ص : 73 شرح حدیث عجب
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ أَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ‏
به اخلاق الله تبارک وتعالی نزدیک شویم .pdf
399.2K
به اخلاق الله تبارک وتعالی نزدیک شویم درس دوم تلاوت سوره مبارکه حمد (فاتحه )
ادب تلاوت قران مجید دربیان امام خامنه ای مدظله العالی قرآن را که تلاوت می‌کنید هر جایی دستوری هدایتی نصیحتی است در درجه‌ اول سعی کنید آن را در باطن خودتان در دل خودتان پایدار کنید و آن را به عمل خودتان نزدیک کنید. هر کدام از ما اگر در عمل این را متعهد شدیم جامعه پیش خواهد رفت جامعه قرآنی خواهد شد.
دعای حضرت صادق علیه السلام قبل از قرائت قران مجید اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّ هَذَا کِتَابُکَ الْمُنْزَلُ مِنْ عِنْدِکَ عَلَى رَسُولِکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ کَلامُکَ النَّاطِقُ عَلَى لِسَانِ نَبِیِّکَ جَعَلْتَهُ هَادِیا مِنْکَ إِلَى خَلْقِکَ وَ حَبْلا مُتَّصِلا فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ عِبَادِکَ اللَّهُمَّ إِنِّی نَشَرْتُ عَهْدَکَ وَ کِتَابَکَ اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَظَرِی فِیهِ عِبَادَةً وَ قِرَاءَتِی فِیهِ فِکْرا وَ فِکْرِی فِیهِ اعْتِبَارا وَ اجْعَلْنِی مِمَّنِ اتَّعَظَ بِبَیَانِ مَوَاعِظِکَ فِیهِ وَ اجْتَنَبَ مَعَاصِیَکَ وَ لا تَطْبَعْ عِنْدَ قِرَاءَتِی عَلَى سَمْعِی وَ لا تَجْعَلْ عَلَى بَصَرِی غِشَاوَةً وَ لا تَجْعَلْ قِرَاءَتِی قِرَاءَةً لا تَدَبُّرَ فِیهَا بَلِ اجْعَلْنِی أَتَدَبَّرُ آیَاتِهِ وَ أَحْکَامَهُ آخِذا بِشَرَائِعِ دِینِکَ وَ لا تَجْعَلْ نَظَرِی فِیهِ غَفْلَةً وَ لا قِرَاءَتِی هَذَرا إِنَّکَ أَنْتَ الرَّءُوفُ الرَّحِیمُ مکارم الاخلاق، ص: 343
دعا ودرخواست های امام صادق علیه السلام قبل از تلاوت قران مجید از خدای متعال خدایا گواهی دهم که این کتابی است که از طرف توبر بنده ات حضرت محمد صلی الله علیه واله وسلم نازل شده است ودر حقیقت سخن توست که به زبان پیامبرت بیان شده است کتابی که انرا وسیله هدایت خلق وارتباط واتصال بندگانت با خودت قرار دادی خداوندا پس نگاه کردنم به قران را عبادت قرار ده وخواندن انراموجب تفکر وتدبر در ان و تفکر وتدبر دران را وسیله عبرت گرفتن از ان مرا ازکسانی قرار ده که از موعظه هایی که در این کتاب بیان فرمودی پند میگیرند واز انچه نهی فرمودی دوری میجویند به هنگام قرائت بر چشم و گوشم مانعی که موجب نشنیدن کلامت و ندیدن ایاتت شود قرار نده قران خواندم را خواندن بدون تفکر وتدبر در ان قرار نده بلکه چنان کن که در انچه دربیان شده و دستوراتی که بیان فرمودی فکر کنم و آیین دین تورا بیاموزم نگاه مرا به قران نگاه غافلانه وقرائت قرانم را بی نتیجه قرار نده تو یقینا رئوف ورحیم هستی مکارم الاخلاق، ص: 343