بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿۵۶﴾
خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى فرستند اى كسانى كه ايمان آورده ايد بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد (۵۶)
سوره ۳۳: الأحزاب - جزء ۲۱, ۲۲
⚘💚اللهم صلی علی محمد
وال محمد و عجل فرجهم
⚘💚اللهم صلی علی محمد
وال محمد و عجل فرجهم
⚘💚اللهم صلی علی محمد
وال محمد و عجل فرجهم
⚘💚اللهم صلی علی محمد
وال محمد و عجل فرجهم
⚘💚اللهم صلی علی محمد
وال محمد و عجل فرجهم
🕋ياحبيب من لاحبيب له
💫فضیلت بسیار زیاد دعای جوشن کبیر
دعای جوشن کبیر در بلد الامین
و مصباح کفعمی است و آن مروی است
از حضرت سید الساجدین از پدرش از
جد بزرگوارش حضرت رسول صلی الله علیه و علیهم أجمعین
و این دعا را جبرئیل علیه السلام آورد
برای پیغمبر صلی الله علیه و آله در یکی
از غزوات در حالی که بر تن آن حضرت جوشن گرانی بود که سنگینی آن بدن مبارکش را به درد آورده بود پس جبرئیل عرض کرد که یا محمد پروردگارت تو را سلام میرساند و میفرماید که بکن این جوشن را و بخوان این دعا را که او امان است از برای تو و امت تو پس شرحی در فضیلت این دعا ذکر فرموده که مقام نقل تمامش نیست از جمله آنکه هر که آن را بر کفن خویش نویسد حق تعالی حیا فرماید که او را به آتش عذاب کند و هر که آن را به نیت در اول ماه رمضان بخواند حق تعالی او را روزی فرماید لیلة القدر و خلق فرماید برای او هفتاد هزار فرشته که تسبیح و تقدیس کنند خدا را و ثوابش را برای او قرار دهند پس فضیلت بسیار نقل کرده تا آنکه فرموده و هر که بخواند او را در ماه رمضان سه مرتبه حرام فرماید حق تعالی جسد او را بر آتش جهنم و واجب فرماید برای او بهشت را و دو ملک بر او موکل فرماید که حفظ کنند او را از معاصی و در امان خدا باشد مدت حیات خود و در آخر خبر است که جناب امام حسین علیه السلام فرمود وصیت کرد پدرم علی بن ابی طالب صلوات الله علیه به حفظ این دعا و آنکه بنویسم آن را بر کفن او و تعلیم کنم آن را به اهل خود و ترغیب کنم ایشان را به خواندن آن و آن هزار اسم است و در آن است اسم اعظم
فقیر گوید که از این خبر دو چیز مستفاد میشود یکی استحباب نوشتن این دعا بکفن چنانکه علامه بحر العلوم عطر الله مرقده در دره به آن اشاره فرموده وَ سُنَّ أَنْ یُکْتَبَ بِالْأَکْفَانِشَهَادَةُ الْإِسْلاَمِ وَ الْإِیمَانِوَ هَکَذَا کِتَابَةُ الْقُرْآنِ وَ الْجَوْشَنُ الْمَنْعُوتُ بِالْأَمَانِ دوم استحباب خواندن این دعا در اول ماه رمضان و اما خواندن آن در خصوص شبهای قدر در خبر ذکری از آن نیست لکن علامه مجلسی قدس الله روحه در زاد المعاد در ضمن اعمال شبهای قدر فرموده و در بعضی از روایات وارد شده است که دعای جوشن کبیر را در هر یک از این سه شب بخوانند و کافی است
🕋بسم الله الرحمن الرحیم
🕋الله اکبر
🕋اثار و برکات اذان و ذکر الله
بنابر روايت:
يكي از راه هاي برطرف شدن
فقر
وشفاي مريض ها
اذان گفتن در منزل است.
توجه به معنویات و افزایش انها
راه حل مشکلات زندگی است.
قدیم وقت اذان
در منازل مساجد بازار
زیاد اذان می گفتند.
خوب است این سنت حسنه ونیکو احیا شود.
در منازل و مجتمع ها
ومحلات اذان بگویید.
زیر گوش ادم بد اخلاق هم اذان بگویید خوش اخلاق می شود.
🕋🕌 الله اکبر
🌸دوستان وعزیزانت را
از این برکات مطلع کن🌷
نشر حداکثری
🕋 بسم الله الرحمن الرحیم
═══✙🍃✨🍃✨🍃✙═══
🌷دعاهاي بسيار زیبا از قرآن🌷
🌸اگه فرزند صالح ميخواي🌸
رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
🌸اگه ميترسي قلبت گمراه بشه🌸
رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ
🌸اگه ميخواي شهيد از دنيا بري🌸
رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ
🌸اگه غم و غصه ي بزرگي داري🌸
حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ ِ
🌸اگه ميخواي همسر و فرزندانت بهت وفادار باشن🌸
رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا
🌸اگه خونه ي خوب ميخواي🌸
رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبَارَكًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ
🌸اگه ميترسي خدا اعمالت رو قبول نکنه🌸
رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
🌸اگه ناراحتي🌸
إنما أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّه
🌷دوستان و عزيزانت رو از اين دعاهاي قرآني مطلع کن🌷
🕋بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
🌸أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ ﴿۱﴾
آيا براى تو سينه ات را نگشاده ايم (۱)
🌸وَوَضَعْنَا عَنْكَ وِزْرَكَ ﴿۲﴾
و بار گرانت را از [دوش] تو برنداشتيم (۲)
🌸الَّذِي أَنْقَضَ ظَهْرَكَ ﴿۳﴾
[بارى] كه [گويى] پشت تو را شكست (۳)
🌸وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ ﴿۴﴾
و نامت را براى تو بلند گردانيديم (۴)
🌸فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا ﴿۵﴾
پس [بدان كه] با دشوارى آسانى است (۵)
🌸إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا ﴿۶﴾
آرى با دشوارى آسانى است (۶)
🌸فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ ﴿۷﴾
پس چون فراغت يافتى به طاعت دركوش (۷)
🌸وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ ﴿۸﴾
و با اشتياق به سوى پروردگارت روى آور (۸)
🌸اللهم صل علی محمد
و ال محمد وعجل فرجهم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿۸﴾
و در آن روز سنجش [اعمال] درست است پس هر كس ميزانهاى [عمل] او گران باشد آنان خود رستگارانند (۸)
وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ بِمَا كَانُوا بِآيَاتِنَا يَظْلِمُونَ ﴿۹﴾
و هر كس ميزانهاى [عمل] او سبك باشد پس آنانند كه به خود زيان زده اند چرا كه به آيات ما ستم كرده اند (۹)
سوره ۷: الأعراف - جزء 9
🕌 در محضر امام روح الله
💠 اگر مسلمین خود را تزکیه کرده بودند.
اگر همین ماه مبارک رمضان مسلمین خودشان را به طور جمعی به ضیافت خدا وارد کرده بودند و تزکیه کرده بودند، تصفیه کرده بودند خودشان را، ممکن نبود زیر بار ظلم بروند. زیر بار ظلم رفتن مثل- ظالم- ظلم کردن، هر دواش از ناحیه عدم تزکیه است.
امام خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٩، صفحه ١۶
بسم اللّـــه الرحمن الرحیم
🇮🇷🌺🇮🇷🌺🇮🇷🌺🇮🇷🌺🇮🇷🌺.🇮🇷🌺
فضای مجازی
ما در مورد فضای مجازی این را میگوییم ؛
میگوییم مواظب شلّیک توپخانهی دشمن باشید در این فضا؛
حواستان باشد. از این فضا، دشمن علیه هویّت شما،
موجودیّت شما، نظام شما، انقلاب شما استفاده نکند.
آمارهای بیپایه میدهند، دروغ میگویند، نسبت دروغ میدهند،
چهرههای مورد قبول مردم را -که باید مردم به اینها
اعتقاد داشته باشند- تخریب میکنند،
موفّقیّتهای انقلاب را کتمان میکنند، دروغانگاری میکنند؛
ناموفّقیّتها را، ضعفها را، کاستیها را اگر یکی است هزار تا
جلوه میدهند، اگر یکجا است به همهجا تعمیم میدهند؛
کارهای دشمن اینها است دیگر؛ اینها کارهای دشمن است؛
برای چه؟ برای اینکه راز پیروزی انقلاب اسلامی را
دشمن فهمیده؛ رازش اعتقاد مردم و ایمان مردم است؛
میخواهد این ایمان را از بین ببرد.
حالا اگر در طبقات سنین بالا نتوانست،
[میخواهد] این اعتقاد را در جوان و نوجوان و نسل نو از بین ببرد
که دیگر مردم پشت سر این انقلاب و این نظام نَایستند؛
هدفش این است. اینکه مردم را ناامید کنند، مردم را بدبین کنند،
اعتماد به نفس مردم را بگیرند، آینده را تاریک نشان بدهند،
کاری است که امروز دشمن دارد میکند.

حجت الاسلام قادری
پیامها و درس های فلسفی خطبه فدکیه
در این فراز سوم از خطبه، حضرت فاطمه سلام الله علیها در قامت حکیم الهی ظاهر شده و به توصیف ذات و صفات خداوند پرداخته و در این فراز چند پیام مهم عقلی و فلسفی وجود دارد...
متن خطبه: «واشهداَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، كَلِمَةٌ جَعَلَ الْاِخْلاصَ تَأْويلَها، وَ ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُولَها، وَ اَنارَ فِي التَّفَكُّرِ مَعْقُولَها، الْمُمْتَنِعُ عَنِ الْاَبْصارِ رُؤْيَتُهُ، وَ مِنَ الْاَلسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الْاَوْهامِ كَيْفِيَّتُهُ اِبْتَدَعَ الْاَشْياءَ لا مِنْ شَىْءٍ كانَ قَبْلَها، وَ اَنْشَاَها بِلاَاحْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها، كَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ وَ ذَرَأَها بِمَشِيَّتِهِ، مِنْ غَيْرِ حاجَةٍ مِنْهُ اِلى تَكْوينِها، وَ لا فائِدَةٍ لَهُ في تَصْويرِها، اِلاَّ تَثْبيتاً لِحِكْمَتِهِ وَ تَنْبيهاً عَلي طاعَتِهِ، وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ وَ تَعَبُّداً لِبَرِيَّتِهِ، وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ، ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلي طاعَتِهِ، وَ وَضَعَ الْعِقابَ عَلي مَعْصِيَتِهِ، ذِيادَةً لِعِبادِهِ مِنْ نِقْمَتِهِ وَ حِياشَةً لَهُمْ اِلى جَنَّتِه»ِ.
ترجمه متن خطبه: «و گواهى مىدهم كه معبودى جز خداوند نيست و شريكى ندارد، كه اين امر بزرگى است كه اخلاص را تأويل آن و قلوب را متضمّن وصل آن ساخت، و در پيشگاه تفكر و انديشه شناخت آن را آسان نمود، خداوندى كه چشمها از ديدنش بازمانده، و زبانها از وصفش ناتوان، و اوهام و خيالات از درك او عاجز میباشند موجودات را خلق فرمود بدون آنكه از مادهاى موجود شوند، و آنها را پديد آورد بدون آنكه از قالبى تبعيّت كنند، آنها را به قدرت خويش ايجاد و به مشيّتش پديد آورد، بىآنكه در ساختن آنها نيازى داشته و در تصويرگرى آنها فائدهاى برايش وجود داشته باشد، جز تثبيت حكمتش و آگاهى بر طاعتش، واظهار قدرت خود و شناسائى راه عبوديت و گرامى داشت دعوتش، آنگاه بر طاعتش پاداش و بر معصيتش عقاب مقرر داشت، تا بندگانش را از نقمتش بازدارد و آنان را بسوى بهشتش رهنمون گردد».
در این فراز سوم از خطبه، حضرت فاطمه سلام الله علیها در قامت حکیم الهی ظاهر شده و به توصیف ذات و صفات خداوند پرداخته و در این فراز چند پیام مهم عقلی و فلسفی وجود دارد...
پیام اول: از متن: «کلمه جعل الاخلاص تاویلها» این درس توحیدی را به ما میآموزد که بین اخلاص در فکر و اخلاص درعمل رابطه تنگاتنکی وجود دارد به این معنا اگر شخص درمقام اندیشه به این باور رسیده باشد همه عالم در برابر ذات اقدس تعالی هیچ وپوچ است و اوست که روزی رسان است و حاجت بر آورده می کند، قطعا درمقام عمل نیز چنین انسانی با چنین باوری هرکاری را که انجام می دهد جز رضای خدارا درنظر نمی گیرد و کسی جز حق تعالی را شریک عمل خودش قرار نمی دهد.
پیام دوم: از متن:« ضمن القلوب موصولها وانارفی الفکره معقولها» این درس توحیدی را به ما میآموزد که بین توحید و کلمه توحید رابطه تنگاتنگ وجود دارد. به این معنا همان گونه که انسان از راه فطرت و عقل به اصل توحید و اینکه جهان خالقی دارد ایمان می آورد از همین راه به کلمه «توحید» واینکه این مبده یکی است و ثانی ندارد می تواند ایمان بیاورد چرا که عقل و فطرت هم راهی است برای اثبات « توحید» و هم برای درک و اثبات کلمه «توحید».
پیام سوم: از متن:«الممتنع من الابصار رویته..» این درس توحیدی را به ما میآموزد ازآنجایی که به دلیل عقلی حق تعالی جسم نیست و وجود محض ومجرد است پس با چشم سر دیده نمی شود و ازآنجایی که به دلیل عقلی صفات خدا چون عین ذات اوست و بینهایت است پس توصیف به زبان امکان ندارد «ومن الالسن صفته»، ازآن جایی که خداوند به دلیل مجرد بودن کم و کیف ندارد پس واقعیت خدا باقوه واهمه هم قابل درک نیست و هرگز نمی توان به حقیقت خدایی پی برد« ومن الاوهام کیفیته».
پیام چهارم: درس توحیدی دیگری که این خطبه می آموزد این است: بین اختراع مخترعین وافرینش حق تعالی از این جهت تفاوت وجود دارد که:
اولا: خدوند موجودات عالم هستی را درحالی به وجود آورد که ماده اولیه آنها وجود نداشت ولی مخترعین هر آنچه را اختراع می کنند مواد اولیه آن وجود دارد و هیچ چیز را ازعدم و نیستی به هستی نمی آورند ازاین رو می فرمایند: «ابتد ع الا شیا لا من شی کان قبلها».
ثانیا: انچه را خداوند خلق کرده است ابداع است یعنی بدون نمونه قبلی است ولی آنچه را که مخترعین خلق می کنند کپی برداری از نمونه پیشین است: «وانشا ها بلااحتذا امثله امتثلها».
ثالثا: آنچه رامخترعین خلق می کنند از سر نیاز و احتیاج است ولی خداوند هرآنچه را خلق کرده از سر بی نیازی است: « وذراها بمشیه من غیر حاجه منه الی تکوینها ولا فایده له فی تصویر ها».
پیام پنجم: درس توحیدی دیگر خطبه این است هرچند خداوند به دلیل غنی م
طلق بودن غرض فاعلی از خلق عالم هستی ندارد ولی به دلیل حکیم بودن غرض فعلی از افرینش دارد چراکه:
اولا: حق تعالی می خواهد حکمت خودش یعنی اینکه قدرتش در خلق همراه با مصلحت است را ثابت نماید «الا تثبیتا لحکمته».
ثانیا: روحیه اطاعت پذیری را در بندگان ایجاد کند چرا که وقتی انسان ببیند که مخلوق چنین خالقی است فرمان الهی را اطاعت می کند و از معصیت دوری می کند «وتنبیها علی اطاعته».
ثالثا: با آفرینش عالم هستی درمقام آشکار کردن عظمت قدرت خویش است تا بشر با دیدن قدرت بی انتهای حضرت حق، خود را ناچیز دیده راه تواضع و فروتنی را درپیش گرفته و به عبادت و پرستش حضرت حق می پردازد«اظهارا لقدرته وتعبدا لبریته».
رابعا: جهان هستی را خلق کرده است تا زمینه دعوت انبیا فراهم شود زیرا انبیا در دعوت خود دلیل و برهان می خواهند بهترین دلیل برای اثبات دعوت همین نظام احسن است«واعزازا لدعوته».
پیام ششم: همان گونه که خداوند از آفرینش عالم هستی غرض فعلی داشت نه فاعلی، از ثواب وعقابی که در برابر اطاعت ومعصیت قرار داد غرض فعلی دارد نه فاعلی. یعنی ثواب را قرار داد تا اطاعت کنندگان امید به بهشت پیدا کنند و عقاب را هم قرار داد تا معصیت کنندگان بترسند و از معصیت اجتناب کنند«ثم جعل الثواب علی طاعته ووضع العقاب علی معصیته زیاده لعباده عن نقمته وحیاشه بهم الی جنته