eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.4هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
8.6هزار ویدیو
589 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَساراً «82» و آنچه از قرآن فرو مى‌فرستيم، مايه‌ى شفا (ى دل) و رحمتى براى مؤمنان است و ستمگران را جز خسران نمى‌افزايد. 🔸🔸🔹نکته ها🔹🔸🔸 ✍كلمه‌ى‌ «مِنَ» در «مِنَ الْقُرْآنِ»، به معناى «بعض» نيست تا دلالت كند بر اينكه بعضى از قسمت‌هاى قرآن شفاست، بلكه بيان مى‌كند كه هر آنچه از قرآن كريم نازل مى‌شود، شفابخش است. ❌◾️با آنكه قرآن براى هدايتِ همه است؛ «هُدىً لِلنَّاسِ» ولى تنها كسانى از اين نور بهره مى‌برند كه پنجره‌ى روح خود را به سوى آن باز كنند و لجاجت و عناد را كنار گذاشته، با روحى سالم به سراغ قرآن روند؛ «هُدىً لِلْمُتَّقِينَ» ❌◾️ و لذا لجوجانِ بيماردل را جز خسارت نمى‌افزايد. مانند باران كه وقتى بر مردارى ببارد، بوى تعفّن برخيزد، هر چند باران زلال و پاك است. ❌◾️استدلال قرآن، ركود فكرى را شفا مى‌دهد؛ موعظه‌ى قرآن، قساوت را درمان مى‌كند؛ تاريخ قرآن تحيّر را برطرف مى‌سازد؛ زيبايى آهنگ و فصاحتش روح فرارى راجذب مى‌كند؛ ❌◾️قوانين و احكامش عادات خرافى را ريشه كن مى‌سازد؛ تلاوت و تدبر در آن، بيمارى غفلت را شفا مى‌بخشد؛ تبرّك به آن، امراض جسمى را شفا مى‌دهد و رهنمودهاى آن، تاريكى‌ها را روشن مى‌كند. ❌◾️شفاى قرآن با شفاى داروهاى مادّى تفاوت‌هاى زيادى دارد. داروى قرآن، ضررى را به دنبال ندارد، كهنه نمى‌شود و تاريخ مصرف ندارد. شفا يافته‌ى قرآن عامل شفاى ديگران مى‌شود. ❌◾️ در نسخه‌ى شفاى قرآن اشتباه نيست، هميشه و در اختيار همه است، طبيب اين دارو، هم ما را مى‌شناسد، هم دوستمان دارد و هم نتيجه‌ى نسخه‌اش ابدى است، نسخه و داروى او هم مشابه ندارد. ❌◾️حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: «فان القرآن شفاء من اكبر داء و هوالكفر و النفاق و الغى و الضلال» «1»، قرآن درمان بزرگ‌ترين دردهاست كه كفر و نفاق و گمراهى باشد. ✍خداوند رحمت را بر خود لازم نموده است: «كَتَبَ عَلى‌ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ» ✍و پيامبرش را براى جهانيان، رحمت قرار داده است، «رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ» ✍ هم امّتش نسبت به هم رحمت دارند، «رُحَماءُ بَيْنَهُمْ» ✍و هم كتابش رحمت است. «شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ» ❇️@noor133Qoran
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِ، سلام بر آن کسى که خداوند شفا را در خاکِ قبرِ او قرار داد ، أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاِْ جابَـةُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِ، سلام بر آن کسى که (محلِّ) اجابتِ دعا در زیرِ بارگاه اوست ، ❇️@noor133Qoran
52 ابوالشعثا الكندى 🔹نام او يزيد بن زياد مى باشد و مردى شريف ، دلير و جسور و تير اندازى ماهر بود. وى پيش از ملاقات حسين (ع ) با حر، از كوفه به سوى آن حضرت رفت . 🔹ابوالشعثا در روز عاشورا سواره مى جنگيد، چون اسبش پى شد، روى زانو در محضر امام (ع ) نشست و تيرهاى فراوانى به طرف دشمن پرتاب كرد و جمعى از آنان را به هلاكت رساند. 🔹امام حسين (ع ) براى وى چنين دعا مى كرد: خدايا! خدايا تيرش را به هدف برسان و بهشت را پاداش او قرار ده . 🔹چون تيرهايش تمام شد، از جا برخاست و با شمشير جنگيد تا به شهادت رسيد. ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ 53 بشير بن عمروالحضرمى 🔹او از تابعين بود (از كسانى كه اصحاب رسول خدا را درك كرده اند) دلاورى فرزندان او در جنگها معروف است . قبل از شروع جنگ به امام حسين (ع ) پيوست . 🔹در روز عاشورا در حالى كه مشغول جنگيدن بود به او گفته شد كه : فرزندت در مرز رى اسير گشته است . 🔹امام حسين (ع ) به او فرمود: خدا رحمتت كند، من بيعتم را از تو برداشتم ، برو و در آزادى پسرت كوشش كن . 🔹 بشير گفت : درندگان مرا پاره پاره كنند اگر از تو جدا شوم . او در روز عاشورا و در حمله اول به شهادت رسيد. ❇️@noor133Qoran
☘حدیث شماره ۴۰☘ لینک پایان این پیام 👇👇👇👇 https://eitaa.com/noor133Qoran/28242
☘هر روز سلطان جدید سبزمی شود ❇️@noor133Qoran
اول وقت سفارش ◀دائم الوضو ❇️@noor133Qoran
👇قرآن با ما سخن می گوید وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى‌ واين‌كه براى انسان جز آنچه تلاش كرده، (بهره ديگرى) نيست. ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ 🔹هستى، ميدان تلاش و كار و نتيجه‌گيرى است. 🔹مامكلّف به انجام وظيفه‌ايم، نه حصول نتيجه. سعى و تلاش وظيفه ماست. «إِلَّا ما سَعى‌» 🔹 هيچ عملى در هستى محو نمى‌شود. «سَعْيَهُ سَوْفَ يُرى‌» ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ خاطرات آقای علی عنابستانی این مدافع سلامت را در لینک زیر بخوانید۰ www.khabaronline.ir/news/1436871/ ❇️@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله جوادی آملی بسیار زیبا حفط نظام واجب عینی است ۰ این نظام آسان به دست نیامده که آسان برود ۰ ❇️@noor133Qoran
🔵⚪️تلنگر اخلاقی⚪️🔵 علل زیادی در برافروخته‌شدن غضب در انسان تأثیر دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔹🔸🔹حسادت🔹🔸🔹 یکی از عوامل غضب حسادت می باشد که حالتی است که در آن شخص آرزوی از بین رفتن نعمت و کمال شخص دیگری را دارد. حسد علاوه بر این که خود یکی از امراض قلبی است، باعث ایجاد بسیاری رذائل از جمله غضب در انسان می شود، زیرا که چنین شخصی در بیشتر اوقات بر فردی که دارای نعمتی است حسادت ورزیده و بر او خشم و غضب می نماید. 🔹🔸🔹 عُجب🔹🔸🔹 یکی دیگر از عوامل غضب را می توان عجب دانست. زیرا در چنین حالتی شخص خود را بزرگ‌تر و بهتر از دیگران دانسته و در مقابل هرگونه انتقاد و نصیحت از خود خشونت نشان می دهند. 📚معراج السعاده از احمد نراقی ❇️@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّي وَ ما أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا «85» 🍃و از تو درباره‌ى روح مى‌پرسند. بگو: روح از امور پروردگارم (و مربوط به او) است و جز اندكى از دانش به شما نداده‌اند. 🔹🔸🔹نکته ها🔹🔸🔹 كلمه‌ى «روح»، 21 مرتبه در قرآن آمده و در موارد زير بكار رفته است: الف: روحى كه در كالبد انسان دميده شده است. «نَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ» ب: وحى. «يُلْقِي الرُّوحَ مِنْ أَمْرِهِ عَلى‌ مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ» ج: قرآن. كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا د: روح القدس. «أَيَّدْناهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ» ه: بزرگ فرشتگان. «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ» ~~~~~~~~~~~~~~~~ ✍ولى به هر حال روح بشر، امرى پيچيده، ناشناخته و نفخه‌اى الهى و داراى بعد آسمانى است و تنها خداوند آن را مى‌شناسد. 🔸🔹امام باقر عليه السلام كلمه‌ى «قليل» را به علم قليل تفسير نكردند، بلكه به معناى افراد قليل تفسير فرمودند. ❌ يعنى علم كامل، تنها به اندكى از مردم داده شده وتنها آنان به‌روح آگاهى دارند. ❌حقيقت روح، فوق فهم ودانش بشر وسرّى از اسرار الهى است. «مِنْ أَمْرِ رَبِّي» 📚تفسیر نور ج5، استاد قرائتی ❇️@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَلسَّلامُ عَلَى ابْنِ جَنَّةِالْمأْوی سلام بر فرزند جنّة المأوى أَلسَّلامُ عَلَى الْمُرَمَّلِ بِالدِّمآءِ، سلام بر آن آغشته به خون ◾️زیارت ناحیه مقدسه امام زمان علیه السلام‌ ❇️@noor133Qoran
🕊🕊۷۲ تن شهید کربلا🕊 54 عبدالله بن عروه (عزره ) 55 عبدالرحمن بن عروه (عزره ) 🔹اين دو برادر از اشراف و دليران كوفه بودند. جدشان از ياران على (ع ) بوده و در جنگهاى آن حضرت شركت داشت . عبدالله و عبدالرحمن در كربلا به خدمت امام حسين (ع ) رسيدند. 🔹آنها در روز عاشورا به نزد حضرت آمده و سلام كردند و گفتند: دوست داريم كه در برابرت مبارزه كرده و از حريم تو دفاع كنيم . 🔸حضرت به آنها فرمود: آفرين باد بر شما! اين دو برادر در حاليكه نزديك امام بودند با دشمن جنگيده تا به شهادت رسيدند. ❇️@noor133Qoran
😭اشک برحسین ❇️@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید رِجالٌ صَدَقوُا ماعاهَدُواالله علیه ۰۰۰ مردانی که صادقانه به عهد خود باخدا وفا کردند۰ ❇️@noor133Qoran
🕊🥀••♧۰۰﷽۰۰♧••🥀🕊 🔹🔸معیت با امام 🔸🔹 ✍ از همه مهمتر اين است که امام (عليه السلام)، خود صراط است،  لذا اگر کسي در صراط مستقيم قرار گرفت به معيت با امام (عليه السلام) مي رسد،   🔸و امام (عليه السلام) صراط او به سوي خداوند تبارک و تعالي خواهد بود. امام (عليه السلام) نفس مسير و صراط مستقيم است. 🔹سالک در هر منزلتي از منازل سلوک و سير معنوي، با امام (عليه السلام)، همراه است؛ ❌يعني بدون امام (عليه السلام)، سير به سوي خداي متعال ممکن نيست؛ کما اينکه اشتباه است که خيال شود قرآن يک آدرس است و امام (عليه السلام) هم کسي است که آن آدرس را براي ما قرائت مي کند. 🔻◾️اگر نگاه انسان به امام (عليه السلام) و کتاب، اين طور باشد خيلي زود خيال مي كند مستغني از امام (عليه السلام) و کتاب شده است، خودش آدرس را مي گيرد و راه مي رود. 🔹🔸کتاب، يک نقشه راه و يک آدرس نيست؛ بلکه خودش هدايت است «هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ»(بقره/2) خودش حکيم، زنده، شفيع و صراط است؛ لذا انسان به اندازه اي که به حقايق قرآن مي رسد درجه دارد؛ «إِقْرَأ وَأرْقَ» بخوان وبالا برو امالی صدوق ص۳۵۹ امام (عليه السلام) هم همينطور است. 🔹امام (عليه السلام) يک راهنما نيست که نقشه راه را براي ما مي خواند؛ امام (عليه السلام) متن صراط است و صراط الي الله جز با امام (عليه السلام)، سير کردني نيست و اساساً معيت با امام (عليه السلام) به معني معيت با صراط است. 📚حجت الاسلام میرباقری //eitaa.com/joinchat/1362690062C752fb4e28d 🕊•🕊••🥀••🕊••🥀••🕊•🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
💥✨••♧۰۰﷽۰۰♧••✨💥 ✍برای خواندن این زیارت در روایت علقمه از امام باقر علیه السلام ثواب زیادی گزارش شده که بعضی از آن ثواب ها عبارتند از: 🔹هزار هزار حسنه برای او نوشته می شود و هزار هزار سیّئه از او محو می شود و به هزار هزار درجه ترفیع داده می شود و همراه با کسانی که با امام حسین علیه السلام شهید شدند محشور می شود. (کامل الزیارات، ص 176) 🔸🔹این زیارت یکی از منحصر به فردترین زیاراتی است که در مناسبت های مختلف به خواندن آن سفارش شده است. علما و عرفاء و عوام از ناحیه ی این زیارات به مقاماتی رسیده اند و بسیاری از بزرگان در خواندن روزانه ی زیارت عاشورا مداومت داشته اند به نحوی که حتی بعضی از بزرگان در مواقعی که بیمار بوده اند یا کسالتی داشته اند، برای خواندن آن نایب می گرفته اند. 🔻◾️یکی از مهمترین فقرات زیارت عاشورا  این زیارت است که در این تحقیق قصد داریم به صورت گذرا چشم اندازی به این فقرات برجسته داشته باشیم۰ ✍ادامه دارد۰۰۰ 📚حجت الاسلام ذکاوت صفت //eitaa.com/joinchat/1362690062C752fb4e28d 💥✨••✨💥••💥✨••✨💥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
636631820169219485-۵.mp3
7.14M
وَ لَئِنْ شِئْنا لَنَذْهَبَنَّ بِالَّذِي أَوْحَيْنا إِلَيْكَ ثُمَّ لا تَجِدُ لَكَ بِهِ عَلَيْنا وَكِيلًا «86» واگر بخواهيم، هر آينه آنچه را به تو وحى كرده‌ايم، (از يادت) مى‌بريم، سپس كسى را نمى‌يابى كه در برابر ما از تو دفاع كند. إِلَّا رَحْمَةً مِنْ رَبِّكَ إِنَّ فَضْلَهُ كانَ عَلَيْكَ كَبِيراً (87) جز رحمت از پروردگارت (مدافعى نخواهى يافت)، قطعاً فضل خداوند نسبت به تو بزرگ است. 🔹آيه‌ى 86، حالت تهديدآميز نسبت به پيامبر دارد كه خداوند، همچنان كه عطا مى‌كند، اگربخواهد بازپس مى‌گيرد. و آيه‌ى 87، لحن تشويق آميزى دارد. 🔹قرآن، وحى، نبوّت، خاتميّت وشفاعت، همه از تفضّلات الهى نسبت به پيامبر صلى الله عليه و آله بوده واز مقام ربوبيّت خدا سرچشمه مى‌گيرد و خداوند عطاهايش را از او بازپس نمى‌گيرد، هر چند می تواند ۰ ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلى‌ أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيراً «88» بگو: اگر (تمام) انس و جنّ گرد آيند تا همانند اين قرآن را بياورند، نمى‌توانند مثل آن را بياورند، هر چند كه بعضى پشتيبان و ياور ديگرى باشند. 🔹آيه، پاسخى است به سخن كفّار كه مى‌گفتند: «لَوْ نَشاءُ لَقُلْنا مِثْلَ هذا» ما هم اگر بخواهيم، مى‌توانيم مثل قرآن را بياوريم. و اين دعوت قرآن به مبارزه و آوردن نمونه‌اى مثل خود (تحّدى)، قرن‌هاست كه بى‌جواب مانده است و تا كنون نيز دشمنان عرب زبان با همه‌ى دشمنى‌هايشان با اسلام نتوانسته اند مثل قرآن رابیاورند ۰ ❇️@noor133Qoran