🌹🍃سلام علیکم 🍃🌹
الحمدلله یک جزء قرآن را با تفسیر قطره ای تمام کردیم واز امروز جزء دوم را شروع می کنیم حتما باما همراه باشید کوتاه ، مفید وزیبا
143بقره» وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيداً
و بدينسان ما شما را امّتى ميانه قرار داديم تا بر مردم گواه باشيد و پيامبر (نيز) بر شما گواه باشد.
مفسّران بحثهاى گوناگونى را در ذيل اين آيه مطرح نمودهاند و در تفسير «امّت وسط» برخى گفتهاند: مراد امّتى است كه نه اهل افراط باشد نه تفريط، نه طرفدار جبر نه تفويض، نه معتقد به اصالت فرد، نه اصالت جامعه.
#درسهای_قرآنی صفحه22
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
👇143بقره
مراد آيه از امّت وسط، افراد خاصّى هستند. آن مقدّمات عبارتند از
🔹قرآن، امّت وسط را شاهد بر اعمال معرفى كرده است، پس بايد در قيامت بر اعمال مردم گواهى دهد.
🔹گواه شدن، علم و آگاهى وعدالت مىخواهد.
🔹به هر حال مقام گواه بودن در محضر خدا، آن هم نسبت به همهى كارهاى مردم، تنها مخصوص بعضى از افراد امّت است كه به فرموده روايات، امامان معصوم مىباشند.
⁉️در اينجا يك سؤال باقى مىماند كه چرا خداوند به جاى نام بعضى افراد، نام امّت را برده است؟ كه در پاسخ مىگوييم: قرآن حتّى يك نفر را نيز امّت معرفى نموده است: «إِنَّ إِبْراهِيمَ كانَ أُمَّةً قانِتاً لِلَّهِ»
💥 نحل، 120 💥
#درسهای_قرآنی صفحه22
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیرایه ۱۴۳ بقره
استاد قرائتی
آیه 143بقره
🔹 اولياى خدا، بر اعمال ما نظارت دارند. «لِتَكُونُوا شُهَداءَ»
آرى، بعضى انسانها داراى چنان ظرفيّتى هستند كه مىتوانند ناظر تمام اعمال و آگاه به انگيزههاى انسانها در طول تاريخ باشند.
🔹در قيامت، سلسله مراتب است. تشكيلات و سازماندهى محكمهى قيامت بگونهاى است كه ابتدا ائمّه بر كار مردم گواهى مىدهند، سپس پيامبر برامامان گواه است. «لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيداً»
#درسهای_قرآنی صفحه22
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭همه باهم روضه ی ابا عبدالله گوش کنیم کم حجم و شنیدنی
ما که امام حسین داریم هرگز ناامید نیستیم
🆔✨@noor133Qoran
🍃🌹سلام🌹🍃
تفسیر قطره ای درکانال
برنامه ی جدید ما هروز تفسیر یک آیه از صفحه تلاوت شده به صورت موضوعی، وتمامِ مطالبِ آن روز،مربوط ب همان موضوع میباشد
🖍با ما همراه باشید😊
🍃جمعه ها مسابقه از مطالب هفته
بزرگواران در ختم صلوات ۸۰ میلیون شرکت کنید کانال ما 140هزار آن را تقبل کرده تعداد را به ای دی زیر پیام کنید
زمان صلوات تا روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۷
بیشتر بردارین
( 9 روز وقت دارین)
112000تا برداشته شد
@Eerfan313
🔴آقای #همتی جملهای که به تمسخر گرفتید وصیتنامه شهید کوروش باباپور بود؛
ما نمیخواهیم فقط کربلا و قدس را آزاد کنیم بلکه هدفما اینست که کاخ سفید را به حسینیه تبدیل کنیم.
چقدر از شهدا دورید!
گفتید قصد دارید سوار قطار پیشرفت شوید، لابد لازمهاش را پیاده شدن از قطار انقلاب میدانید!
🆔✨@noor133Qoran
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
✨#قصص_قرآنی ✨#حضرت_موسی_عليه_السلام ✨#قسمت_سیزدهم 👈ازدواج موسى عليه السلام با دختر شعيب عليه الس
✨#قصص_قرآنی
✨#حضرت_موسی_عليه_السلام
✨#قسمت_چهاردهم
👈موسى عليه السلام چوپانى مهربان! و پاداش او
🌴روزى حضرت موسى عليه السلام در صحرا و دامنه كوه به چراندن گوسفندها سرگرم بود، يكى از گوسفندها از گله خارج شد و تنها به سوى بيابان دويد، موسى به طرف او رفت تا او را گرفته و برگرداند، موسى عليه السلام بدنبال او، بسيار دويد و از گله، فاصله زيادى گرفت تا شب شد، سرانجام موسى عليه السلام به گوسفند رسيد، با اين كه بسيار خسته شده بود، به آن گوسفند مهربانى كرد و دست مرحمت بر پشت او كشيد و مانند مادر نسبت به فرزندش، او را نوازش داد، ذره اى نامهربانى با او نكرد، به او گفت: گيرم به من رحم نكردى، ولى چرا به خود ستم نمودى؟
🌴وقتى كه خداوند اين صبر، تحمل و مهر را از موسى عليه السلام ديد به فرشتگان فرمود: موسى عليه السلام شايسته مقام پيامبرى است.
🌴پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: خداوند همه پيامبران را مدتى چوپان كرد و تا آنها را در مورد چوپانى نيازمود، رهبر مردم نكرد، هدف اين بود كه آنها صبرو تحمل و وقار را در عمل بيازمايند، تا در رهبرى انسانها، با پاى آزموده قدم به ميدان نهند.
ادامه دارد....
🆔✨@noor133Qoran
👇148بقره»
وَ لِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها
و براى هر كس قبلهاى است كه به آن سوى رو مىكند.
براى كلمه «وِجْهَةٌ» دو معناست: قبله و طريقه. اگر اين كلمه را همانند اكثر مفسّران به معناى قبله بگيريم، معناى آيه همان است كه ترجمه كردهايم. امّا اگر كلمه «وِجْهَةٌ» را به معناى طريقه و شيوه بگيريم، معناى آيه اين است: براى هر انسان يا گروهى، راه و طريقى است كه به سوى همان راه كشيده مىشود و هر كس راهى را سپرى مىكند.
و اين معنا نظير آيهى 84 سورهى اسراء است كه فرمود:
«كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى شاكِلَتِهِ»
بعضى مفسّران، مراد از «هو» در «هُوَ مُوَلِّيها» را خدا دانستهاند كه در اين صورت معناى آيه چنين مىشود: هر كس قبلهاى دارد كه خداوند آنرا تعيين كرده است.
#درسهای_قرآنی صفحه23
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran