فَخَرَجَ عَلى قَوْمِهِ مِنَ الْمِحْرابِ فَأَوْحى إِلَيْهِمْ أَنْ سَبِّحُوا بُكْرَةً وَ عَشِيًّا «11»
پس (زكريّا) از محراب عبادت به سوى مردم خارج شد، آنگاه به آنان اشاره كرد كه در صبح و شام خدا را تسبيح گوييد.
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
👇تفسیر آیه 11مریم
1- در تبليغ، هموطن بودن مبلّغ اولويّت دارد. «فَخَرَجَ عَلى قَوْمِهِ»
2- مردان خدا، مكان خاصّى را براى عبادات خود قرار مىدهند. «الْمِحْرابِ»
3- كسى كه مردم را به عبادت دعوت مىكند، بايد خود نيز اهل عبادت باشد.
«فَخَرَجَ عَلى قَوْمِهِ مِنَ الْمِحْرابِ فَأَوْحى إِلَيْهِمْ»
4- با هر وسيلهاى بايد تبليغ كرد. (آنجا كه زبان زكريّا بند مىآيد، با اشاره به مردم سفارش مىكند كه خدا را تسبيح كنيد.) «فَأَوْحى إِلَيْهِمْ»
5- وظيفهى انبيا، دعوت مردم به عبادت است. «فَأَوْحى إِلَيْهِمْ أَنْ سَبِّحُوا»
6- فرزنددار شدن پيرمرد از همسر نازا، نشانهى منزّه بودن خداوند از هرگونه كاستى و ناتوانى است. «سَبِّحُوا»
7- عبادت زمانى ارزش دارد كه دائمى باشد، نه مقطعى و موسمى. «بُكْرَةً وَ عَشِيًّا»
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
بُكْرَةً» به زمان ميان طلوع فجر تا طلوع خورشيد گفته مىشود و «عَشِيًّا» يا به فاصله ظهر تا غروب و يا به آخر روز گفته مىشود.
«محراب» را محراب گويند، چون محل جنگ با شيطان و وسوسههايى است كه مانع تمركز فكر انسان مىشود. شايد محرابهاى بنىاسرائيل همان مسجدهايى بوده است كه مردم آنجا را براى عبادت انتخاب كرده و در آن عبادت مىكردند.
به گفته طبرسى و فخررازى، مراد از تسبيح در اين آيه، نماز است، زيرا نماز مشتمل بر تسبيح است.
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👌 واقعا نمیدونستم شاید خیلی از شماها هم نمیدونید تفسیر واقعی ایه مبارکه وان یکادالذین....چیه
بسیییار عالی حتما گوش کنید ارسال کنید برای عاشقان مولا علی ع🕊️✨💐،بسیار زیبا
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج