eitaa logo
تفکرقرانی(سمت خدا)
2.2هزار دنبال‌کننده
426 عکس
66 ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌸 🔴 ربا خواران ، در همچون ديوانگان محشور می شوند. امام صادق علیه السلام علت تکرار آیات ربا را آماده سازی ثروتمندان برای کار خیر و می داند. همچنان كه درباره ى علّت تحریم ربا گفته اند: رباخوارى مانع جریان پول در مسیر تولید و كارهاى عام المنفعه است و به جاى تلاش و فكرو بازو،فقط از سود بهره گیرى مى‌شود، لذا ربا تحریم شده است. از امام صادق علیه السلام روایت شده است كه فرمودند: «لو كان الرّبا حلالا لترك الناس التجارات» اگر حلال بود، مردم كسب و كار را رها مى‌كردند. و از امام رضا علیه السلام نیز روایت شده است كه فرمودند: اگر ربا شیوع پیدا كند راه قرض دادن بسته مى شود. ضمناً چون احتمال در دام ربا افتادن در امور اقتصادى زیاد است، در حدیث مى‌خوانیم: «من اتّجر بغیر فقه فقد ارتطم فى الربا» هركسی بدون دانش و آگاهى از مسائل تجارى وارد شود، گرفتار ربا مى شود. 🔴 : گرفتن پول اضافى، بدون انجام كارى مفید و یا مشاركت در تولید، نوعى و اجحاف است كه موجب پیدایش دشمنى و قساوت مى‌شود. ربا دهنده به جهت بدهى‌هاى تصاعدى، گاهى ورشكست و مجبور به قبول انواع ذلّت ها و اسارت ها مى‌شود. ، تعادل جامعه را به هم زده و موجب تقسیم جامعه به دو قطب مستكبر و مستضعف مى‌شود. با توجّه به این آثار تخریبى، نه تنها در شریعت ، بلكه در تمام ادیان آسمانى ربا تحریم شده است. امّا بعضی به بهانه هایى مى‌خواهند ربا را توجیه كنند و به دنبال راه فرار هستند. ربا، آثار تخریبى خود را دارد هرچند كه جوامع انسانى آن را در سیستم اقتصادى خود پذیرفته باشند. علّت پیشرفت جوامع، توجّه به علم و صنعت است، نه اینكه موجب ترقّى آنها شده باشد. 🔹 پيام های آیه275سوره بقره 🔹 ✅ ، از تعادل روحى و روانى برخوردار نیستند و جامعه را نیز از تعادل اقتصادى خارج مى سازند. «كما یقوم الذى یتخبّطه الشیطان» ✅ ، قدرت تصرف بر درون انسان را دارد. «یتخبّطه الشیطان من المَس» ✅ توجیه ، راه را براى انجام گناه باز مى كند. «انّماالبیع مثل الربا» ✅ تا قبل از ابلاغ ، مسئولیّتى نیست. «فمن جائه موعظة من ربّه» ✅ ، در جهت پند و تربیت مردم است. «جائه موعظة من ربّه» ✅ قانون امروز، شامل گذشته افراد نمى‌شود. «فله ما سَلف» ✅ از ناآگاهان چشم پوشی مى‌شود، ولى از آگاهانِ مغرض و مُصرّ هرگز. «ومَن عاد فاولئك اصحاب النّار» 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌸 🌸 آیه 276 سوره بقره 🌸 يَمْحَقُ اللَّهُ الْرِّبَاْ وَيُرْبِى الْصَّدَقَاتِ وَاللَّهُ لَايُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ 🍀 ترجمه:خداوند ربا را به تدریج از بین می برد و صدقات را افزایش مى‌دهد و خداوند هیچ انسان كافرِ گنهكارى را دوست نمى دارد. 🌷 : از محق به معنای نقصان تدریجی است یعنی به تدریج از بین می برد 🌷 : افزایش می دهد 🌷 : آنکه پیوسته گناه می کند 🌺 یمحق الله الربا:خداوند ربا را به تدریج از بین می برد. این آیه یادآور مى‌شود كه هرچند رباخوار به قصد انباشتن ثروت، از دیگران ربا مى‌گیرد، ولى بركت و آثار خوبى كه باید ازدیاد مال داشته باشد از ربا مى گیرد. لازم نیست خود مال رَبَوى از بین برود، بلكه اهدافى كه از افزایش ثروت در نظر است از بین می رود. چه بسیار ثروتمندانى كه از سرمایه خود، هیچ نوع راحتى و و یا محبوبیّتى به دست نمى آورند. 🌺 و یربی الصدقات: و صدقات را افزایش می دهد. در نظامى كه در آن ، صدقه و قرض الحسنه رایج باشد، آن جامعه از بركات زیادى برخوردار است. در آن نظام، مأیوس نبوده و اغنیا در فكر جمع آوری بیش از حد نیستند. محرومان به فكر انتقام و سرقت، و اغنیا نگران حراست و حفاظت اموال خود نمى باشند و از یک تعادل نسبى همراه با الفت و رحمت و تفاهم و امنیّت برخوردار خواهد بود. 🌺 و الله لا یحب کل کفار أثيم: و خداوند هيچ انسان کافر گناهکاری را دوست ندارد. رباخوار بسیار ناسپاس و گنه کار است. خود را از بین می برد و عباداتش باطل و حرص و طمع خواهد داشت. 🔹 پيام های آیه276سوره بقره 🔹 ✅ به رشد ظاهرى خیره نشوید، نظام اقتصادى بر اساس ربا روبه نابودى است. «یمحق اللّه الربا» ✅ نابود كردن مال ، از سنّت هاى الهى است. «یمحق اللّه الربا» ✅ رواج و ، سبب رشد و استوارى اقتصاد است. «یربى الصدقات» ✅ ، از رحمت و محبّت الهى محروم است. «انّ اللّه لایحبّ كلّ كفّار اثیم ✅ ، بسیار ناسپاس و گنه‌كار است. او با گرفتن ربا خود را ضامن مردم، زندگى خود را حرام، عباداتش را باطل، و حرص و طمع قساوت را بر خود حاكم مى گرداند. «كفّار اثیم» 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 🌸 إِنَّ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ الْصاَّلِحاَتِ وَأَقَامُواْ الْصَّلَاةَ وَ ءَاتَوُاْ الْزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَاهُمْ يَحْزَنُونَ 🍀 ترجمه:همانا كسانى كه ایمان آورده اند و كارهاى نیكو انجام داده اند و نماز برپا داشته و زكات پرداخته اند، پاداششان نزد پروردگارشان (محفوظ) است و ترسى بر آنها نیست و غمگین نمى شوند. 🔴 این آیه، برابر رباخواران كه «كفّار اثیم» هستند، سیماى مؤمنان را ترسیم مى‌كند كه عمل صالح انجام داده و نماز را بر پاى مى‌دارند و زكات پرداخت مى‌كنند. تا اشاره به این باشد كه زمینه ى برچیده شدن ربا در جامعه، توجّه به ایمان وعمل صالح و احیاى نماز وزكات است. 🔴 مردم چهار گروهند: 1⃣ گروهى ایمان آورده و عمل صالح انجام مى‌دهند كه اینان «مؤمنانند». 2⃣ گروهى، نه ایمان آورده ونه كار شایسته انجام مى‌دهند كه اینان «كافرانند». 3⃣ گروهى ایمان دارند، ولى عمل صالح ندارند كه اینان «فاسقانند». 4⃣ گروهى ایمان ندارند، ولى اظهار ایمان مى‌كنند و در ظاهر كار نیک انجام مى‌دهند كه اینان «منافقانند». 🔴 اگر رباخواران از خدا و مردم بریده اند، امّا در مقابل، كسانى هستند كه اهل ایمان و عمل صالح بوده و از طریق نماز، با خداوند مرتبط مى‌باشند و با پرداخت زكات با مردم پیوند دارند. 🔹 پيام های آیه277سوره بقره 🔹 ✅ در كنار مسائل عبادى وفردى، به مسائل اقتصادى ومردمى نیز توجّه دارد. نماز وزكات در كنار هم مطرح هستند «اقاموا الصلاة و ءاتوا الزكاة» ✅ ذكر و بعد از عمل صالح، نشانه آن است كه در میان كارهاى شایسته حساب این دو جداست. «عملوا الصالحات و اقاموا الصلاة و اتوا الزكاة» ✅ تشویق به دنبال تهدید بدكاران، یک اصل تربیتى است. «لهم اجرهم عند ربّهم» ✅ انسان باهوش كسى است كه در محاسبات، تنها به موجودى امروز كه در دست دارد نگاه نکند، بلكه به آینده وذخیره هایى كه نزد است توجّه داشته باشد. «عند ربّهم» ✅ پروردگار، به مؤمنانى كه اهل عمل صالح و وزكات هستند ، نظر ویژه اى دارد. كلمه «ربّهم» اشاره به لطف خاصّ اوست. ✅ وعده هاى الهى، انگیزه ى عمل صالح است. «لهم اجرهم عند ربّهم» ✅ امنیّت و واقعى، در سایه ى ایمان و عمل صالح و پیوند با خدا و مردم است. «لاخوف علیهم و لا هم یحزنون» ✅ عوامل ، ایمان، عمل صالح، نماز وزكات است. «امنوا و عملوا الصالحات و اقاموا الصلوة و اتوا الزكوة... لاخوف علیهم ولا هم یحزنون» 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
,🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 🌸 یاَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِىَ مِنَ الْرِّبَا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ 🍀 ترجمه:اى كسانى كه ایمان آورده اید! تقواى الهى پیشه كنید و آنچه را از (مطالبات) ربا باقى مانده است، رها كنید، اگر ایمان دارید. 🔴 در آیات قبل به مفاسد اشاره شد كه ربا فرد و جامعه را از تعادل خارج و آشفته مى كند؛ «یتخبّطه الشیطان» وروشن شد كه ربا در حقیقت كم شدن است، نه زیاد شدن؛ «یمحق الربا» اكنون نهى از ربا را صریحاً بیان مى كند. رباخواری از عادات زمان جاهلیت بود که صدر اسلام به آن آلوده بودند که این آیه آنان را نهی می کند «یا أيها الذين ءامنوا اتقوا الله:ای کسانی که ایمان آورده اید! تقوای الهی پیشه کنید» 🔴 « و ذروا مابقى من الربا إن كنتم مؤمنين:آنچه از باقی مانده است رها کنید، اگر ایمان دارید» در تفاسیرِ مجمع البیان و المیزان نقل شده است كه وقتى آیه تحریم ربا نازل شد، بعضى از صحابه از مردم مقدارى طلب از بابت ربا داشتند، آنها در مورد طلبكارى خود، از صلى الله علیه وآله كسب تكلیف كردند و آیه فوق نازل شد. 🔹 پيام های آیه278سوره بقره 🔹 ✅ رباخوارى، از عادات زمان جاهلیّت بود كه صدر اسلام نیز به آن آلوده بودند. «یا ایها الذین آمنوا... ذروا» ✅ ، مرحله اى بالاتر از ایمان است. «یا ایها الذین آمنوا اتّقوا اللّه» ✅ ، مالک بهره نمى شود واسلام سود رَبَوى را به رسمیّت نمى شناسد. «ذروا مابقى من الربا» ✅ لازمه ى و ، صرف نظر كردن از مال حرام است. «ان كنتم مؤمنین» 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
هدایت شده از برجیان
سلام،لطفا برای تعیین سرنوشت کشور و اینکه به بهانه اینکه مردم نظام را قبول ندارند که در انتخابات شرکت نکردند خارجیها بخواهند دخالت در امور کشور کنند و دوباره نظام شاهنشاهی را بر کشور ما تحمیل کنند و.....در انتخابات شرکت کنید.
در انتخاب اصلح هم دقت کنیم چون در چگونه اداره شدن کشور و درست کار کردن برای کشور و اینکه فردی که میاید دغدغه پول جمع کردن برای خود داشته باشد یا تامین رفاه مردم اثر دارد . باید نگاه کنیم ببینیم چه کسی معیارهایی را که رهبر معظممان گفتند دارد بعد انتخاب کنیم . به امید ایرانی پیروز و سربلند در تمام عرصه ها
در قران داریم ،سر نوشت هیچ قوم و ملتی تغییر نمیکند مگر به خواست خودشان .پس باید در سرنوشت کشور شریک باشیم . وعده ما پای صندوق های رای