رونمایی از داروی #برکسورف با حضور معاون علمی فناوری رییس جمهور:
داروی برکسورف اولین سورفکتانت ریوی تولید شده در ایران، امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا مخبر عضو پیوسته فرهنگستان علوم و محمد رضا شانه ساز سرپرست سازمان غذا و دارو رونمایی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
داروی برکسورف ،دارویی است که برای زجر نفسی نوزادان یک داروی حیاتی به شمار میرود.
برکسورف حاوی ماده فعال دارویی براکتانت است که یک سورفکتانت طبیعی استخراج شده از ریههای گاو برای کمک به تنفس نوزاد است.
این دارو برای درمان و پیشگیری سندروم زجر تنفسی (RDS) نوزادن استفاده می شود، سندروم زجر تنفسی معمولا در نوزادان نارسی اتفاق می افتد که در کمتر از 32 هفتگی بارداری مادر به دنیا آمده اند یا وزن تولدشان برابر یا بزرگتر از 700 گرم بوده است.
این نوزادان کمبود ماده ای به نام سورفکتانت در ریه خود دارند که از چسبیدن ریهها به هم جلوگیری میکند و نوزاد قادر به تنفس طبیعی نیست، برکسورف سورفکتانت طبیعی است که همانند سورفکتانت خود نوزاد به او در تنفس کمک میکند.
برکسورف سوسپانسیون استریل، به رنگ سفید مات تا قهوه ای روشن است و در ویالهای تک دوز عرضه میشود.
این دارو پیش از این از کشورهای آمریکا، ایتالیا و کانادا وارد کشور میشد که با تولید آن تا حدودی نیاز کشور برطرف میشود.
داروی برکسورف توانسته با سپری کردن تست های حیوانی و بالینی مجوز ورود به بازار را بگیرد.
قیمت تمام شده ی این دارو، یک دهم مشابه خارجی آن میباشد.
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_نورالهدی
ایتا:
https://eitaa.com/noorolhodaa
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
🔴مباهله، صحنه تمایز حق و باطل است❗️
✅ رهبر انقلاب اسلامی استثنائی بودن روز مباهله را در «اهمیت ابلاغ حقیقت» و نقش ممتاز آن در «تمایز جبههی حق و باطل» میدانند.
✅ روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد. نکتهی مهم در باب مباهله این است: «وَ اَنفُسَنا و اَنفُسَکُم» در آن هست؛ «وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجّهای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمؤمنین را -که برادر و جانشین خود هست- بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است. یعنی نشاندهندهی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هرکدام بر حق بودیم، بماند، هرکدام بر خلاف حق بودیم، ریشهکن بشود با عذاب الهی.۸۸/۷/۲۲
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@mahdavi_arfae
┗━━━🍂━━
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
🔴 ضرورت بازگشت به #نهج_البلاغه
📌 (قسمت دوم)
💢 اگر در جامعه ما رهبر معظم انقلاب، اهداف و آرزوهایش و تعریفش از هدف زندگی رساندن بشر به سرچشمه تمدن ایرانی اسلامی باشد، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باشد، عبور درست از پیچ تاریخی باشد و از این حرفهای بزرگ و ارزشمند و متعالی، اما خدای نکرده ، مسؤولین و مردم جامعه دنبال معیشت و لذّت آنی ودفعی و امروزیِ خود باشند، به هر قیمتی ولو با خلاف قوانین؛ فرار کردن از مالیات، نگاه به بیگانگان و امثال آن، این جامعه واقعا در معرض خطر جدی است، مثل همان ۵ نفری که هیچکدام زبان همدیگر را نمی فهمند، لذا نمی توانند به جهت واحدی حرکت کنند
💢 نهج البلاغه آن گفتمانی است که اگر همه افراد جامعه را موفق بشویم سر سفره اش بنشانیم آن موقع بین رهبرش، رئیس جمهورش، وزیرش، وکیلش، رئیسش، توده مردم؛ معلمش، دانش آموزش، حوزویش، دانشگاهیش، هنرمندش، شاعرش یک وحدت گفتمان شکل می گیرد وقتی وحدت گفتمان شکل گرفت، حالا همه تلاش می کنند کل جامعه به سعادت متعالی ومد نظر رهبری جامعه برسد، چرا؟؟ چون نهج البلاغه به تعبیر صریح رهبر معظم انقلاب
کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است.
💢هرکسی می خواهد با بالاترین ارزشهای اسلامی آشنا بشود، هرکسی می خواهد الگوی یک حکومت دینی از نقش حاکم تا نقش مردم را درست بشناسد، هرکس می خواهد شرایط و لوازم رسیدن به تمدن متعالی الهی را درک کند کافی است با نهج البلاغه که محصول دوران حکومت امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) است آشنا بشود .
حضرت امیرالمؤمنین دراین کتاب شریف :
۱ ) آرمان های خودش
۲ ) حب و بغض
۳ ) خوف و شوق
۴ ) سعادت و شقاوت امت ها
۵ ) راه رسیدن به سعادت حقیقی ونجات از شقاوت
۶ ) راه رسیدن به رفاه مادی در ذیل تعالی معنوی
۷ ) رونمایی به بهترین وجه از عدالت
۸ ) انواع و اقسام ارزش هایی که شرط لازم برای رسیدن به یک جامعه بالنده، روشن و برخوردار از رفاه مادی و معنویت و عقلانیت هست
را مطرح و بیان کرده اند.
💢 اگر نهج البلاغه را خوب بخوانیم و خوانده باشیم؛ آن موقع حب و بغض ها، آرمان ها، سبک زندگی و ارزش هایمان را با امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) هماهنگ می کنیم و چون رهبر عزیز انقلاب تمام عمرش با همین کتاب وهمین آرمان ها و ارزش ها و حب وبغض ها کاملاً هماهنگ شده، آن وقت هماهنگی بین ما و رهبر عزیزمان به وساطت « نهج البلاغه» در عمیق ترین لایه شکل می گیرد وآن روز است که ما به یک گفتمان قوی ِ متعالی ِ پیش برنده پشت سر رهبری عزیز گام های بلند تمدن سازی را یکی پس از دیگری طی خواهیم کرد ان شاءالله .
↪️ ادامه دارد...
👤حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@mahdavi_arfae
┗━━━🍂━━
خانم ممنونم از نمایشتون نمایشی که لبخند و گریه رو باهم درکنارهم رو صورت ما نمایان کرد انشاالله این دفاع ومبارزتون در این جنگ نرم مورد قبول حق واقع بشه انشاالله . موفق باشید
نمیدونم نمیدونم چرا همیشه راه راست رو پیدا نمیکردم...یا تا پیدا میکردم یه شبهه ای توش میومد و فاتحه میخوند به راه راستم تا اینکه....از طرف هیئت دعوت شدیم به یه تاتر....من تاتر های زیادی دیده بودم و خب تنها نکته ای که نظرم رو جلب کرد تو این تاتر این بود که:1-همه بازیگراش خانوم بودن2-از قم بودن....منم جذب شدم ببینم چه خبره...صرفا سرگرمی بود ولی تا قبل از دیدن تاتر...شروع تاتر و صحبت کردن اقا مصطفی و علی وسید....خنده های حلالی که از ته دل بود و واقعا ادم سبک میشد...مثل گریه هاش.....غیرت جابر رو خواهراش ...اطاعت پذیری از فرماندش...و اینکه جابر هم تو دانشگاه درس خونده بود و دانشجو بود ولی زمین تا آسمون با دانشجو هایی که میدیدم فرق میکرد...اونم تو همین سیستم آموزشی درس خونده بود ولی رشد کرده بود...رشدی که شاید به ندرت دیده بشه...رشدی که با هدف بود...هدف خدمت به آقامون امام زمان...آخه که صحنه ی آخرش آتیش زد منو....😔😔😔جیگرمو سوزوند...دستای بسته...آخ...روضه ی مادر ...به عینه میتونم بگم روضه ی مجسم بود....تاتر تموم شد و من به قدری عاشق جابر و راه و رفتارش شده بودم که شدم انتظامات تو اجراهای دیگه...تا باز گریه کنم از ته دلم...واسه غربتش...واسه اون ایده هایی که داشت واسه رشد کشور..واسه اون خون دلهایی که خورده بود.....من بعد اون تاتر فهمیدم هدفم چیه و باید چیکار کنم....باید توی این راه مصمم بمونم و نزارم احد و الناسی از این راه برم گردونه....از ته دل ممنونتم داداش جابر....نمیزارم هدفی که داشتی انجام میدادی رو زمین بمونه... یکی از بینندگان تاتر بجنورد
محبوب:
سلام عزیز.
من امروز موفق شدم این تئاتر زیبا رو ببینم
واقعا عالی بود و لذت بردم
جابر من رو عاشق چادرم کرد و رفـــــت
امشب بایه غرور خاصی چادرم رو سر کردم و بیرون رفتم
چه خون ها که برای این چادر ریخته شده و ما حواسمون نیست و قدرش رو نمیدونیم
دلم برای رهبر مظلومم هم پیش از پیش سوخت ...
کاش مثل جابر میتوانستم کاری کنم برای کشورم برای رهبرم ...
تبلیغ اکران بعدی رو لطفا بزارید داخل کانال تا دوباره بیایم و ببینم
دلم برای جابر تنگ شده به همین زودی
ازهمه ی عوامل صحنه و پشت صحنه و....کمال تشکر و قدردانی را دارم
خدا توفیقات شما را روز افزون کند.
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
🔴نشانه های مومن در کلام امیرالمومنین
📌( قسمت اول)
🔰«فَمِنْ عَلامَهِ أحَدِهِمْ: أنَّکَ تَرَى لَهُ قُوَّهً فِی دِین، وَ حَزْماً فِی لِین» (خطبه ۱۹۳)
از نشانه هاى متقین این است که مى بینى: در دینداری نیرومند و در عین دوراندیشى نرم خوى است.
⏬تشخیص پرهیزگاران حقیقی از تقلبی
🔰 «فَمِنْ عَلامَهِ أحَدِهِمْ : أنَّکَ تَرَى لَهُ قُوَّهً فِی دِین، وَ حَزْماً فِی لِین» امیرالمؤمنین (علی علیه السلام) در فرازهای قبلی به اوصاف متقین و اعمالی که متقین در ساعات شبانه روز انجام می دهند، مثل شب زنده داری در سحر و رفتارهای دیگر پرداختند، اما از این جا به علامت های متقین می پردازند. تفاوت اوصاف و علامات متقین چیست؟
🔰تفاوت فرازهای جدید با قبلی در این است که اوصاف و رفتارهای متقین را انسان ریا کار هم می تواند شبیه سازی کند. مثلاً شب زنده داری کند، تلاوت قرآن داشته باشد و ذکر بگوید، ولی برای این که متقی حقیقی از متقی تقلبی شناخته شود، این علامت ها که بعضی از آن ها را بیان می کنیم، کار ساز است. و پی می بریم انسان متقی چه علامت هایی باید داشته باشد که دیگران نمی توانند در این علامت ها شبیه سازی و ریا کنند.
🔰در مورد این نشانه ها ابتدا حضرت می فرمایند،« أنَّکَ تَرَى لَهُ قُوَّهً فِی دِین»به این معنا که متقین در دینداری نیرومند و قوی هستند.
🔰در ادامه حضرت می فرمایند” :وَ حَزْماً فِی لِین” “حزم” در لغت به معنای دور اندیشی است. یعنی شخص هر کاری که می خواهد انجام دهد، هر سخنی که می خواهد بگوید و هر انتخابی که می خواهد در زندگی اش داشته باشد، عاقبت آن کار را ببیند. کنار هم قرار گرفتن این صفات و علامت ها که حضرت می فرمایند عجیب است،« قُوَّهً فِی دِین »و« حَزْماً فِی لِین » یعنی متقین در عین این که لینت دارند و نرم خو هستند، دور اندیش هم هستند و این گونه نیست که نتیجه نرم خویی آن ها، به ساده اندیشی و ساده لوحی تعبیر شود. در عین نرمی و آرامی و انعطاف پذیری، عاقبت اندیش هم هست.
🔰خداوند در قرآن کریم در مورد پیامبر صلی الله علیه و آله می فرماید « :فَبِمَا رَحْمَهٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ »( سوره آل عمران آیه ۱۵۹) پس به برکت رحمت الهى با آنان نرم خو و پرمهر شدی. چون نقشی که پیامبر صلی الله علیه و آله در عالم دارد، ایجاب می کند که با مردم و گروه های مختلف بتواند ارتباط بر قرار کند و لذا مهمترین نیاز پیامبر صلی الله علیه و آله این بوده که انسان نرمی باشد.
🔰در مقابل این لینت چیست؟ “فظ” است، در ادامه می فرماید« : وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ»(و اگر تندخو و سختدل بودى قطعاً از پیرامون تو پراکنده می شدند).
↩️ادامه دارد...
👤حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از کانون فرهنگی تبلیغی نورالهدی
▪️در اولین روز از ماه عزای حضرت ارباب،
دعوتید به یک نمایش ویژه، معطر به عطر روضة الحسین ع،
✔️ صد و چهلمین اجرای تئاتر #جابر
#قم (سینما آوینه)
یکشنبه 10 شهریور ماه.
#ورود مخاطبین به سالن جهت گشت و بازرسی: رأس ساعت 16.
شروع اجرا: ساعت 17.
(تاخیر مخاطبین در حضور به موقع در سالن، موجب تاخیر در شروع اجرا خواهد بود.)
#ویژه_بانوان 15 سال به بالا
#مهد برای کودکان 2 تا 6 سال مهیاست.
#رزرو_پیامکی_الزامی_ست.
#ورود_گوشی_همراه
کیف دستی، فلش، ساعت مچی،
#و_هر_نوع_وسیله_فیلمبرداری_ممنوع
#ورود_کودکان_به_سالن_ممنوع_است
#بلیط :
انفرادی 15 هزار تومان
گروهی:
20 نفر به بالا (برای طلاب و بسیجیان) نفری 10 هزار تومان
30 نفر به بالا 7 هزار تومان
50 نفر به بالا 5 هزار تومان
🔸🔸🔸
نظر یکی از مخاطبین عزیز پس از دیدن تئاتر جابر:
گاهی بعضی آدما اونقدر وسیع هستن که نمیشه تو جا و مکان خاصی پیداشون کرد.
مثل جابر
به وسعت قلب سلیم هر آزاده...
به وسعت فطرتهای بیدار...
#کانون_فرهنگی_تبلیغی_نورالهدی
سروش:
http://sapp.ir/noorolhodaa
ایتا:
https://eitaa.com/noorolhodaa
بله:
ble.im/join/MThlMGVjYj
وبلاگ:
http://noorolhoda85.blog.ir/
📍بخاطر خود یا بخاطر خدا؟!
🔹مقصد این است که اسلام جریان پیدا بکند، مقصد این نیست که #من اجرایش کنم. از چیزهایی که انسان مبتلا به آن هست این شیطنتهای باطنی که انسان به آن مبتلا هست این است که، دلش میخواهد خودش متصدی امر باشد. جریان امر اگر به دست دیگری بهتر واقع بشود، این ناراحت است، میگوید من خوب است باشم. این از شیطنتهای باطنی انسان است. انسان به صورت مقدس مآبی طرحش میکند، من میخواهم به این ثواب برسم. اگر حساب کند پیش خودش که همان ثواب را، بالاترش را به شما میدهند، و شما کمک کنید به این کسی که متصدی است و از شما بهتر میتواند، راضی نمیشوید.
🔹مسئله این نیست که #ثواب میخواهم، مسئله این است که #دنیا میخواهم. اختلاف اگر بین افراد پیدا میشود، جستجو کنند در باطن ذات خودشان ببینند که مسئله، مسئله #مصلحت_اسلام و مصلحت مسلمین است یا مسئله، مسئله #مصلحت_خودش هست؟ پای #نفس در کار است یا #خدا در کار است؟ اگر یک کسی یک مطلبی را بهتر از من میتواند انجام بدهد، آیا من خوشحالم به اینکه او متصدی امر بشود یا من ناراحتم؟
📚صحیفه امام، ج۱۷، ص۵۳۰
#اخلاق_تشکیلاتی
💠 مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5