eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل و‌خبر: 🔴 پای درس جامع‌نگری در خانه پدری *▪️۷ نکته از دیدار رمضان ۱۴۰۳ رهبر انقلاب با دانشجویان* [مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: ](https://farhikhtegandaily.com/newspaper/4110/1/) ۱- اگر بخواهیم یک نخ تسبیح برای تحلیل محتوای جلسه پرشور و خاطره‌انگیز و البته عمیق ۲۷ رمضان ۱۴۰۳ درنظر بگیریم، آن نکته همه‌جانبه دیدن موضوعات مختلف در رسیدن به تحلیل درست است. برای یک تحلیل دقیق سه‌مرحله را برشمرده‌اند؛ اول توصیف، دوم تبیین و سوم تجویز. طبیعتا هرقدر در مرحله توصیف یک پدیده بتوان جامع‌تر و دقیق‌تر همه جوانب را دید و به‌جای نگاه میکروسکوپی نگاه ماکروسکوپی داشت در تحلیل می‌توان دقیق‌تر عمل کرد. این نگاه هم در تحلیل وضع کنونی، هم در تحلیل دستاوردهای انقلاب اسلامی و هم در تحلیل دقایق گفتمانی آن مثل عدالت، آزادی و... موضوعیت دارد. ۲- ترک نکردن نگاه تاریخی به رویدادها و غرق نشدن در اکنون‌زدگی شاخص دوم تحلیل دقیق است. در توصیف وضع موجود دیدن فرآیند‌ها و مبدا و معاد مهم است، یعنی باید بدانیم از چه وضعی آمده‌ایم و آرمان‌ها چه بوده است. با داشتن نگاه تاریخی است که می‌توان بین امر آرمانی و امر واقعی جمع زد. داشتن چنین نگاهی می‌تواند سویه‌های انتقادی فهم از وضع موجود را دقیق‌تر و موجه‌تر کند. ۳-همانجایی را که هستید مرکز عالم قرار دهید. این گزاره علاوه‌بر آنکه پشتوانه دینی محکمی دارد، یک شاهکار مدیریتی و روانشناسی است. عمل به این گزاره یعنی افزایش تمرکز و‌ انگیزه و هم‌افزایی نیرو روی یک نقطه که منتج به توان‌افزایی و بازدهی بیشتر می‌شود. اولویت اول تشکل‌ها دانشگاه است. ذیل این گزاره باید فهم شود امروز دانشگاه هم از بعد کیفی و هم از بعد کمی دارای اهمیت فراوان است. تمرکز روی دانشگاه با کاربست نظریه دومرحله‌ای می‌تواند منشأ اثر مهم اجتماعی در کل جامعه باشد. اثربخشی روی نخبگان و ساخت گفتمان، ساخت تحلیلی جامعه را هم تغییر می‌دهد. ۴- خودانتقادی درس مهمی بود که رهبر انقلاب به همه ما یادآوری کردند. نقد یک‌سویه در عصر دوسویه شدن ارتباطات و روابط انسانی فهمی ارتجاعی از کنشگری است. نقد یک حق است و نقدپذیر بودن یک تکلیف. این دو مکمل همدیگرند و به‌طور متناوب هم را بازتولید می‌کنند. تعطیل کردن یکی به همان اندازه دیگری را هم از موضوعیت می‌اندازد. دعوت به خودانتقادی در خانه پدری مطمئنا خاطر هیچ دانشجوی انقلابی‌ای را مکدر نمی‌کند. ۵- بی‌افق بودن سبب روزمرگی و فرسایش آرمان‌ها می‌شود. تبیین دو آرمان اداره‌ کشور به شیوه‌ اسلامی و ارائه‌ یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ خوب یک کشور، افق‌گشایی برای جریان دانشجویی و در نگاه کلان‌تر برای هسته پیشران حرکت کشور است که غرق در روزمرگی‌ها نشوند. افق داشتن از یک‌سو هم جلوی انفعال را می‌گیرد و هم جلوی تند شدن را. ۶- لازمه حرکت موثر در دانشگاه غیر از داشتن افق و تمرکز روی دانشگاه بالا بردن توان کنشگری است. بهینه کردن این توان با داشتن نظریه و ایده، بالا بردن توان اجتماعی و بدنه تشکیلاتی و عمق دادن به مبانی معرفتی است. بدون عمق معرفتی طبیعتا نه ایده‌ای شکل می‌گیرد و نه توان اجتماعی‌ای اگر وجود داشته باشد. نداشتن عمق معرفتی و کنشگری صرف منجر به انحراف می‌شود و نداشتن کنش موثر با بدنه اجتماعی خوب هم منتج به انفعال خواهد شد. ۷- عدالت به‌عنوان یک آرمان اصلی در انقلاب اسلامی پرشور‌تر از هر زمان دیگری پیگیری می‌شود اما باید درخصوص مفهوم عدالت و مختصات آن بحثی جدی کرد. عدالتخواهی با اخلاق‌مداری تنافری ندارد. مرز بین عدالتخواه بودن و آبروبری مشخص است. آن کسی که برای پیشبرد یک هدف سیاسی موضوع عدالت را در یک کنش غیراخلاقی فروکاست می‌کند، مهم‌ترین ضربه را به عدالت می‌زند. [در سایت بخوانید](https://farhikhtegandaily.com/newspaper/4110/1/) @FarhikhteganOnline
رهبر انقلاب: امروز دل ملتها همراه مردم مظلوم غزه است / اینکه فلسطین در کشورهای اروپایی و واشنگتن مسئله‌ اول بشود چیز کوچکی نیست / پیداست یک تحول جدیدی در عالم اسلام دارد به وقوع می‌پیوندد ✏️ رهبر انقلاب، پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی: مسئله‌ی غزه امروز رأس مسائل دنیای اسلام است، همه باید احساس مسئولیت کنیم. ✏️ ملتها دلشان همراه است، حتی غیر مسلمانها، شما می‌بینید دیگر این راهپیمایی‌ها و تظاهراتی که در دنیا به‌نفع فلسطینی‌ها و مردم غزه و مظلومان این منطقه اتفاق می‌افتد این راهپیمایی‌ها هم بی‌سابقه است چنین چیزی ما سراغ نداریم در هیچ‌کدام از این قضایا اینکه در آفریقا، در آسیا، در اروپا، در خود کشور آمریکا مردم بیایند در خیابانها به‌نفع مردم فلسطین شعار بدهند این در طول این دهها سالی که غصب فلسطین اتفاق اتفاده بی‌سابقه است. پس پیداست یک کار جدیدی دارد انجام میگیرد، یک تحول جدیدی در عالم اسلام به وقوع می‌پیوندد. ✏️ اینکه مسئله‌ی فلسطین بشود مسئله‌ی اول در لندن، در پاریس، در کشورهای اروپایی، در واشنگتن چیز کوچکی نیست. ✏️ این صدا در همه‌ی دنیا دارد پخش میشود پول هم خرج میکنند، فریاد هم می‌زنند، دفاع هم میکنند مردم دنیا علیه اینهایند، مخالف صهیونیستهایند. اینها مسائل مهمی است این باید به چشم عبرت به اینها نگاه کرد، یک حادثه‌ای دارد اتفاق می‌افتد. ۱۴۰۳/۱/۲۲ 🖼️ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در خصوص جیش‌الظلم بدانیم 🔹 پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و برادرش عبدالحمید و هلاکت تعدادی از سرکردگان گروهک جندالله در ایران و پاکستان، باقی‌مانده گروهک تروریستی وی دست از شرارت برنداشتند و در قالب گروهک جیش‌العدل وابسته به القاعده، مرز‌های شرقی کشور را ناامن کردند و با استفاده از خاک کشور پاکستان، عملیات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان انجام می‌دهند. 🔹رهبری این گروه را عبدالرحیم ملازاده با نام مستعار صلاح‌الدین فاروقی از سال ۱۳۹۱ را تاکنون برعهده‌ گرفته است. 🔹برادر فاروقی به اتهام شرکت در ترور مولوی مصطفی جنگی زهی (رئیس پایگاه بسیج شهرستان سرباز) بازداشت و اعدام شد. 🔹سپس فاروقی به پاکستان گریخت و در آنجا جیش الظلم را تشکیل داد. او «ریگی شماره ۲» لقب گرفته و در مناطق مرزی ایران و پاکستان استقرار دارد. 🆔 @pedarefetneh | 🆔 @pedarefetneh |
🖥 دسترسی سریع به تولیدات رسانه‌ای 🗂 پرونده ها و محصولات 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻 معرفی مجموعه 📋 🏷 دعوت به همکاری 🏷 گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ 🏷 بیانیه ماموریتی حکمرانی فرهنگی 🏷 گزارش عملکرد نیمه اول سال ۱۴۰۱ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻معرفی زیرمجموعه های حکمرانی فرهنگی🖇 🏷 میکرورسانه | کنشگری 🏷 میکرورسانه | منادی 🏷 میکرورسانه | ژورسان 🏷 گروه رسانه | اندیشه ورزان حکمرانی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻پرونده های ویژه | «۳۴ پرونده»🗃 🏷 چالش حکمرانی فرهنگی 🏷 مسائل عرصه کلان فرهنگ 🏷 پرداخت به مسائل فرهنگی 🏷 درنگی در موضوعات فرهنگی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻فراخوان های ارسال اثر | «۱۱فراخوان» 📨 🏷 فراخوان | اثرسنجی فرهنگی 🏷 فراخوان | مدیریت بر کتاب 🏷 فراخوان | پدیدارشناسی سلبریتی 🏷 فراخوان | ذائقه شناسی نسل زِد 🏷 فراخوان | بررسی و نقد روانشناسی 🏷 فراخوان | الزامات سیاستگذاری جنسی 🏷 فراخوان | بررسی ظرفیت های جام جهانی 🏷 فراخوان | نقد و آسیب شناسی طرح ولایت 🏷 فراخوان | الگوی زنجیره‌سازی صنایع فرهنگی 🏷 فراخوان | بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی 🏷 فراخوان | بررسی استارتاپ های فرهنگی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔻تولیدات پژوهشی📚 🏷 اطلس فرهنگی کشور 🏷 انیمه، ابزار حکمرانی ژاپن 🏷 آزمون الهی حلقه های میانی 🏷 حکمرانی مردمی در تولید محتوا 🏷 طرح درس نوآوری فرهنگی_اجتماعی 🏷 آرایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🏷 روش های طرح نویسی درمسایل فرهنگی 🏷 جریان خلاقیت فرهنگی و اجتماعی در کشور 🏷 روش استخراج نظام فکری رهبران انقلاب 🏷 حمایت و انگیزه سازی در حوزه فرهنگ 🏷 مجموعه یادداشت های در عرصه فرهنگ 🏷 شبکه سازی چیستی فرایند ها و روش ها 🏷 قالب شناسی محصولات فرهنگی و رسانه ای 🏷 مقاومت زایی سازمان ها در بازسازی فرهنگی 🏷 شیوه نوین برگزاری پویش های مجازی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔺میکرورسانه حکمرانی فرهنگی🔻 مرکز گفتمان سازی مسائل فرهنگی🇮🇷 ایتا | بله | تلگرام 📪 آدرس تولیدات 👈🏼 ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
📩 رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمیکنند / بعضی از آنها به رژیم کمک هم میکنند / این کار، خیانت به امت اسلامی و کمک به نابودی خودشان است 🔹️رهبر انقلاب، پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی: ✏️دولتها انصافاً به وظائفشان عمل نمیکنند. ✏️در عمل مطلقاً اثری از دولتها دیده نمیشود، بلکه بعکس کمک میکنند، کمک تسلیحاتی، کمک مالی، کمک سیاسی. ✏️تأسفبارتر این است که بعضی کشورهای اسلامی هم به رژیم صهیونیستی کمک میکنند. ✏️این خیانت است، خیانت به امت اسلامی است. خیانت به خودشان هم هست، برای خاطر اینکه دارند با این کار دستگاه‌های رو به ضعف صهیونیستی را تقویت میکنند و این تقویت به ضرر خودشان هم تمام خواهد شد. صهیونیستها وقتی وارد کشوری بشوند این‌جور نیستش که به نفع آن کشور کار بکنند. وقتی نفوذ کردند مثل پشه خون آن کشور را میمکند، به نفع خودشان. کمک به رژیم صهیونیستی، کمک به نابودی خودشان هست. ۱۴۰۳/۱/۲۲ 🖼 🖥 Farsi.Khamenei.ir
⭕️خدا به این زوج جوان ۴قلو داد! مادر میگوید: چند تا از دکترهای محترم! به من نامه ‎ دادند؛ که دو تا از بچه ها رو با تزریق دارو به قلبشان بکشم! اما نتوانستم! متوسل به ‎ شدم...😭 همسرش ادامه میدهد: مستاجر بودیم در زیرزمین ۵۰متری! نامه به ‎ نوشتم؛... ‎ بعداز ۱ ماه از بیت ‎ ،تشریف آوردند منزل ما، یه مقدار وجه نقد هدیه دادندو با دستور نماینده رهبری به دولت، یک قطعه زمین به ما تعلق گرفت! پ ن: الان پول ساخت نداره و از آقای رئیسی کمک خواست؛ حرفش تمام نشده بود که یک خیّر مبلغ ۱میلیارد و ۲۰۰هزار تومان تقبل کرد. روزیِ فرزندان را خدا میده! 🆔 @pedarefetneh 🔜
30.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دعای ابطحی برای شاه روی منبر ماه رمضان!!! 🔹️در روز‌های گذشته کلیپی کوتاه از منبر شخصی به نام سید محمود ابطحی در فضای مجازی پخش شد که ایشان به شخصی توصیه کردند که حتما در نماز شب، محمد رضا پهلوی را دعا کند، چون که او به دین مردم آسیبی وارد نکرد. حال در این کلیپ به گوشه‌ای از برخورد‌های پهلوی دوم با مقوله دین در جامعه می‌پردازیم. اما یکی از مهم ترین مظاهر ضد دینی پهلوی اول و به ویژه دوم میدان دادن به بهایت و رشد آن در عرصه های مختلف حکومت خویش بود که مهم ترین مظهر ضد دینی پهلوی هاست با روی کار آمدن خاندان پهلوی، موقعیت بهاییت در ایران به یک‌باره تغییر یافت. بهاییان از انزوای سیاسی و اجتماعی درآمده و در بسیاری از فعالیت‌ها و تبلیغات خود آزادی عمل یافتند. ارتقای شرایط آن‌ها تا حدی بود که سر از دستگاه حاکمه و پست‌های کلیدی و مهم درآوردند. در مورد بهبود شرایط بهاییت در دوران پهلوی، مهم‌ترین عامل را می‌توان ماهیت سکولار و ضددینی رژیم پهلوی دانست. این ویژگی از دو جنبه به رشد فرقه‌ی بهاییت کمک شایانی کرد. یکی آنکه ماهیت سکولاریستی رژیم، از سوی دیگر، پهلوی اول و دوم که فرآیند مدرنیزاسیون جامعه را به عنوان هدف اساسی حکومت خود در نظر گرفته بودند، به مبارزه با هر آنچه نماد سنت‌گرایی تلقی می‌شد، برخاستند. از نظر آنان یکی از بزرگ‌ترین نمادهای سنت‌گرایی در ایران، مذهب تشیع و علمای شیعه بود که همانند سدّی بزرگ در برابر مدرنیته‌ی غربی به شمار می‌آمدند. از این رو تمام سعی خود را برای انزوای علمای شیعه و مذهب تشیع به کار گرفتند. میدان دادن به بهاییت،بهترین فرصت را برای پهلوی ها فراهم می کرد
💠 زمان ادای زکات فطره 💬 سؤال: چه زمانی باید برای ادای فطریه اقدام کرد؟ ✅ جواب: از غروب شب عید فطر می تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از نماز عید بپردازد، ولی اگر نماز عید نمی خواند، می تواند دادن فطریه را تا ظهر به تأخیر بیندازد و در صورتی که آن را از مال خود جدا کرده و کنار گذاشته، تأخیر در پرداخت چنانچه برای غرض عقلایی باشد و سهل انگاری محسوب نشود، اشکال ندارد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد. 📚 https://eitaa.com/Shariarules114