eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی کوتاه 3دقیقه ایی استاد رفیعی در بیت رهبری . .
الّا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزرَ اُخری وَ اَن لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعی وَ اَنَّ سَعیَهُ سَوفَ یُری ثُمَّ یُجزاهُ الجَزاءَ الاَوفی؛ (سوره نجم، آیه ۳۸-۴۱). هیچ کس بار گناه دیگری را بر دوش نمی گیرد و اینکه برای انسان بهره ای جز کوشش او نیست و اینکه تلاش او به زودی دیده می شود، سپس به او جزای کافی داده خواهد شد این آیات کریمه به سه اصلِ مسلّم آیین اسلام، که در کتب آسمانی پیشین و ادیان گذشته نیز معتبر بوده است، اشاره دارد: ۱. هر کس مسئول اعمال و گناهان خویش است؛ ۲. بهره هر کس در آخرت همان سعی و کوشش خود اوست؛ ۳. خداوند به هر کس در برابر اعمالش جزای کامل می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نظر یک خواننده مسیحی بعد از جنگ ۳۳ روز لبنان از زبان سردار بزرگ سلیمانی🌹
sokhanrani 97-7-14.mp3
9.06M
💠 🔸موضوع: راه رسیدن به ولایت اهلبیت علیهم السلام 🔸شنبه 14 مهر 97 🔸حجم: 8.6 مگابایت کانال حرم حضرت معصومه (س)
🔷مقتضی است که مؤمنین محترم «ایدهم الله تعالی» جهت رعایت احتیاط در مورد وقت نماز صبح، حدود پنج الی شش دقیقه بعد از اذان صبح از رسانه‌ها شروع به ادای فریضه‌ی صبح نمایند
📝 سوال: کسی که برای انجام عباداتی چون نماز و روزه و حج نایب می شود، آیا باید به فتوای مرجع تقلید خودش عمل کند یا به فتوای مرجع تقلید کسی که از طرف او نایب شده است؟ ✍پاسخ: آیات عظام: خامنه ای، صافی و مکارم: نایب باید به فتوای مرجع تقلید خود عمل کند. [1] ✍ آیت الله سیستانی: باید به فتوای مرجع منوب عنه (شخص نایب گیرنده) عمل کند و در مواردی هم لازم است که فتوای مرجع خود را رعایت کند. [2] ✍آیت الله بهجت: نایب باید به فتوای مرجع تقلید خود عمل کند و در نیابت از شخص زنده در حج، احتیاط کند. [3] 📚پی نوشت: [1]. خامنه ای، صافی و مکارم: استفتا. [2]. سیستانی: استفتا. [3]. بهجت، استفتائات، ج1، س 110 و استفتا.
هدایت شده از آقا تنها نیست
بخشی از وصیتنامه شهیدمجیدمحمدی: ما که رفتیم! مادری پیر دارم و زنی و۳بچه قدو نیم قد!😢 از دار دنیا چیزی ندارم الا یک پیام! ✅یقه تان را میگیریم اگر ولایت فقیه راتنها بگذارید. 🆔👇 @agha_tanha_nist
💠 امام علی علیه السلام فرمودند: مِلاکُ الدّینِ مُخالَفَةُ الْهَوى؛ معیار دیندارى مخالفت با هواى نفس است»(1). 🔴شرح حدیث: 🔸هر چیزى ملاکى دارد که با آن سنجیده مى شود. ملاک دیندارى و بى دینى چیست؟ آیا ملاک دیندارى فقط نماز خواندن است؟ آیا حجاب به تنهایى مى تواند معیار قرار گیرد؟ همان گونه که بعضى مردم نماز یا حجاب را مرز دینداران و بى دینان معرّفى مى کنند. آیا کنترل زبان و حفظ آن مى تواند به تنهایى ترازوى سنجش دیندارى باشد؟ 🔸حضرت امیرمؤمنان (علیه السلام) در این روایت کوتاه و عمیق، معیار و ملاک جامع و کاملى را براى مسأله مورد بحث بیان فرموده است. هر چند امور مذکور نیز ملاک هستند; ولى ملاک کامل و فراگیر چیز دیگرى است، حتّى گاه مى شود که همان عبادت و حجاب و حفظ زبان بر اثر خواهش دل است. داستان معروف زیر شاهد خوبى بر این بحث است: 🔸شخصى سالیان درازى در صف اوّل نماز جماعت شرکت مى کرد. روزى دیر به مسجد رسید و در صف آخر قرار گرفت، احساس بدى به او دست داد. با خود گفت: حالا مردم چه مى گویند! فلانى هر روز در صف اوّل بود، چرا امروز در صف آخر قرار گرفته است!؟ پس از این افکار و تخیّلات، ناگهان تکانى خورد که اى واى بر من! سالیان دراز نمازهایم را خراب کردم، باید همه را قضا کنم؟ چون آلوده به انگیزه غیر خدایى بود! به همین جهت در روایتى مى خوانیم که: «مجذوب فراوانى نماز و روزه و سایر عبادات دیگران مشوید! چون گاهى این ها را از سرِ عادت انجام مى دهند، بلکه افراد را به راستگویى و أداى امانت امتحان کنید»(2). بنابراین آن کس که تابع عقل و فرمان خداست دیندار، و آن که تابع هواى نفس است بى دین است. 🔸در تفسیر آیه شریفه (نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَکْفُرُ بِبَعْض)(3) این سؤال مطرح شده است: چرا خداوند بنى اسرائیل را به خاطر این کار سرزنش مى کند، در حالى که (نُؤْمِنُ بِبَعْض) که کار خوبى است; هر چند براى (وَ نَکْفُرُ بِبَعْض) مستحق سرزنش هستند؟ برخى از مفسرین گفته اند: «آن ایمان ببعض نیز بى ارزش بوده است، چون به چیزهایى ایمان مى آوردند که با هواى نفس آن ها سازگار بود. بنابراین در واقع ایمان به هواى نفس بود، نه ایمان به خدا!»(4). خلاصه این که روایت فوق ملاک و معیار سنجش دینداران از بى دینان را مخالفت با هواى نفس مى شمارد و با این ترازوى دقیق مى توانیم میزان دیندارى خویش را به خوبى بسنجیم. 📚پی نوشت: 1. میزان الحکمة، باب 4041، حدیث 21135 (جلد دهم، صفحه 382). 2. میزان الحکمة، باب 300، حدیث 1490 (جلد اوّل، صفحه 344). 3. سوره نساء، آیه 150. 4. تفسیر نمونه، جلد 4، صفحه 189. https://eitaa.com/moballeghan
هدایت شده از آقا تنها نیست
علامه آیت‌الله مصباح‌یزدی: 🔴بسیاری از مسئولین ما #ولایت_فقیه را باور ندارند. ته دلشان این است که: امام چیزی گفت و مردم هم احترام کردند و قبول کردند، وگرنه ولایت فقیه یعنی چه؟! 🆔👇👇👇 @agha_tanha_nist
هدایت شده از Clinic_rahimi
💠یک پیشنهاد ویژه 💠به هیئات و مواکب ایرانی 💠چه در ایران و چه در کشور عراق 💠 @mehrekhoban 💠 مسئولین موکب های ایرانی و هیئات مذهبی با توجه به استفتاء از امام خامنه ای که در زیر خواهد آمد و با توجه به مشکلات اقتصادی که به هر دلیل امسال گریبانگیر زایرین ایرانی شده برای کمک به رفع مشکلات مالی هموطنان کم بضاعت بیایید بخشی از نذورات هیئت و مواکب را به مخارج ویزا و گذرنامه زائرین اباعبدالله اختصاص دهیم مثلا می توانیم با تبلیغ های ویژه کمک خیرین را در این زمینه جذب کنیم و بعد با کشف و پیدا کردن افرادی که دوست دارند زائر اربعین و خادم مواکب شوند مشکل ویزا و گذرنامه شان را حل نموده تا در ثواب خدمت و زیارت آنان شریک شویم با تعداد زیاد هیئت هایی که در کشور اسلامیمان سراغ داریم اگر هر هیئت یک نفر باید را رایگان راهی زیارت اربعین کند افراد بسیار زیادی به جمع زائرین اربعین افزوده ایم 💠هر هیئت و موکب حداقل یک زائر اربعین را رایگان به کربلا اعزام کند💠 💠 @mehrekhoban 💠استفتاء از امام خامنه ای: 💠س 741: در اربعین حسینی در موکب هایی که در نجف، کربلا و مسیر حرکت زائران حسینی برپا می شود تعدادی از رائران به عنوان خدمه به صورت ثابت در این موکب ها جهت خدمت رسانی انجام وظیفه می کنند. از آنجا که این افراد غالباً از اقشار کم در آمد بوده و از طرفی زائر اربعین نیز محسوب می شوند، سؤال موکب داران این است که آیا می توان برای اعزام نیروهای خدمه بابت تهیه ویزا، هزینه رفت و برگشت آنها را از نذورات مردمی که در خصوص مراسم اربعین حسینی اهدا می گردد تأمین نمود؟ 💠ج: تابع نیت اهداکنندگان است و اگر قصد آنان مطلق باشد مشکلی ندارد. 💠 @mehrekhoban
🔴 ما و جهان معاصر ⭕️در گفتگو با استاد 6⃣ ⁉️ در اين كه فرموديد مكتب اهل بيت در بعد نظرى، از يك انسجام قوى برخوردار است، حرفى نيست. اما آيا ما در عرصه عينيت بخشيدن به اين نظام تئوريك هم توفيقاتى داشته ايم؟ آيا شواهدى را مى توانيد ارائه كنيد كه نشان دهد مكتب اهل بيت(ع) براى پاسخ به نيازهاى انسانى در عرصه اجتماعى و در عرصه فردى توانايى قابل ملاحظه اى دارد ⁉️ ✅ در اين مورد بايد عرض كنم كاستى هايى كه ما در اين چند سال در مديريت كشورمان داشتيم، اين احساس را در ما ايجاد كرد كه مشكل ناتوانى ما در اداره موفق مملكت، ناشى از ضعف نظرى ماست؛ اما كاستى هاى موجود در عرصه عينيت بخشيدن به انديشه دينى، به عوامل مختلفى برمى گردد. يك عامل اين بود كه ما تصور روشن و كاربردى از تعاليم مكتب اهل بيت در حوزه مسائل اجتماعى نداشتيم. ما فكر مى كرديم با اين مقدار توشه اى كه از معارف اهل بيت(ع) داريم مى توانيم به راحتى يك حكومت را اداره كنيم و اين تصور غلطى بود. البته اين نكته را هم بايد يادآورى كنم كه در اين 40 سالی كه از عمر انقلاب اسلامى مى گذرد، كار نظرى بسيار گسترده اى در زمينه استخراج مبانى مديريتى از ديدگاه اسلامى صورت گرفته است؛ ولى متأسفانه اين دستاوردها آن طور كه بايد و شايد معرفى نشده است. مشكل دوم اين بود كه ما همان مقدار شناختى را هم كه درباره مكتب اهل بيت(ع) داشتيم، به درستى معرفى نكرديم. اين مسأله باعث شد نتوانيم همين مقدار شناخت را در عرصه عمل محقق كنيم. اعتقاد من اين است كه معرفى درست يك ايده، بستر مناسبى براى تحقق عينى آن فراهم مى آورد. البته ما بايد قبول كنيم عوامل بيرونى اعم از تبليغات خارجى و فشارهاى اقتصادى و سياسى هم در مشكلاتى كه در اين زمينه پيش آمد، نقش جدى داشتند؛ به عبارت ديگر، ما براى عملى كردن معارف دينى، در فضايى آرام قرار نداشتيم. از يك طرف مى خواستيم كشور بحران زده ايران زمان شاه را به يك كشور مستقل، از لحاظ سياسى و اقتصادى، تبديل كنيم و از طرف ديگر با جنگ تحميلى مواجه شديم و... . اين ها واقعيت هاى غير قابل انكارى است كه در محقق نگرديدن انديشه شيعى نقش داشته اند؛ ولى تمام مسأله اين نبود كه ما تحت فشار بوديم. به نظر من، حتى اگر شرايط بيرونى هم مناسب بود، به واسطه نقص هايى كه در داخل خودِ ما به لحاظ تئوريك و عملى وجود داشت، اين انديشه ها نمى توانست به درستى در عمل محقق گردد. البته اين نكته را هم يادآورى كنم كه بسيارى از چيزهايى كه در مورد ناتوانى مكتب شيعه در اداره اجتماع گفته مى شود، آن گونه كه وانمود مى شود، نيست؛ يعنى درست است كه ما در حوزه عينيت بخشيدن به مفاهيم دينى و به صورت خاص مكتب اهل بيت(ع) باكاستى مواجه بوديم؛ ولى اين را هم بايد قبول كنيم كه ما در خيلى از حوزه ها تجربه هاى خيلى موفقى از عينيت بخشيدن به مفاهيم دينى داشته ايم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صفحه رسمی اینستاگرام سردار سلیمانی پیام های جالبی که اخیرا مردم از طریق تلگرام از سراسر دنیا برای ایشان ارسال کردند را منتشر کرد
هدایت شده از هابیلیان
اوایل جنگ،شهید ابراهیم هادی یه روزی ب کسی ک با حسرت به مرزها نگاه میکرد گفت: روزی میاد ک از همین جاده مردم ما دسته دسته ب کربلا سفر میکنن #اربعین نزدیک است @Habiliyan
1_28977051.mp3
3.32M
🔊 حجت الاسلام : گنج حقیقی کانال استاد عالی #
منبر حدیث ❤️ السلام اموالتان را برای زیارت امام حسین «علیه السلام» بفروشید عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ «علیه‌السلام» قالَ: لَوْ يَعْلَمُونَ مَا فِي زِيَارَتِهِ مِنَ الْخَيْرِ وَ يَعْلَمُ ذَلِكَ النَّاسُ لَاقْتَتَلُوا عَلَى زِيَارَتِهِ بِالسُّيُوفِ وَ لَبَاعُوا أَمْوَالَهُمْ فِي إِتْيَانِهِ ... وَ لَا تَزْهَدُوا فِي إِتْيَانِهِ فَإِنَّ الْخَيْرَ فِي إِتْيَانِهِ أَكْثَرُ مِنْ أَنْ يُحْصَى. امام جعفر صادق «علیه‌السلام» فرمود: اگر مردم به خير و بركتى كه در زيارت حسین بن علی «علیه‌السلام» است آگاهی داشتند، جهت نایل شدن به این زیارت، قطعاً با شمشير می‌جنگیدند و اموال خود را می‌فروختند و به زيارت آن‌جناب می‌رفتند.... پس مبادا در رفتنِ به زيارت آن‌جناب بی ‌رغبت باشيد، زیرا خيرى كه در زيارت آن حضرت است بيشتر از آن است كه بتوان به شمار آورد. 💬کامل_الزیارات صفحه ۸۷ 🆔
🔴مجموعه نمایشگاه های ویژه اربعین🔴
اربعین.pdf
13.3M
مجموعه نمایشگاهی سازمان اوقاف ویژه اربعین
فایل کامل این نمایشگاه ها را می توانید از کانال های الگوی تعالی فرهنگی دریافت نمایید
⛰مراتب و آفات عزادری مهدوی 🆔 @atfnet 📥دریافت کیفیت چاپ با قابلیت درج نام نهاد خود👇
⛰مجموعه اقتدا به حسین (تولید:) محصولات فرهنگی حرم رضوی 🆔 @atfnet 📥دریافت کیفیت چاپ با قابلیت درج نام نهاد خود👇