eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ آیا خاتمی، مسلمان نیست؟ ♦️محمد خاتمی اخیرا به اسم پژوهش دینی، جماعتی را راه انداخته که با ادبیات شبه دینی ثابت کنند که اسلام در مورد اجرای احکام الهی در جامعه نباید اقدام الزام آوری داشته باشد! 🔻او این کار را با حمله به مبانی علمی آغاز نموده و صریحا اذعان نموده دامنه آن را تا بنیادهای نظم اجتماعی و مشروعیت سیاسی توسعه خواهد داد. 🔻خاتمی در مقدمه ای که بر این اقدام ظاهرا پژوهشی نوشته گفته است: «آنچه مناقشه برانگیز است بهره‌گیری از اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی است». 🔻یکی از کلمات مهمی که خاتمی در دو دهه اخیر و از جمله در این متن به انحاء گوناگون تکرار کرده است کلمه «تکثر» و جامعه «متکثر» است. 🔻اما این کلمه، یک کلمه عادی جنیست بلکه یک اصطلاح فنی است که ناظر به مفهوم پلورالیزم (Pluralism) می‌باشد. 🔻خلاصه اندیشه پلورالیسم و روح کثرت‌گرایی شدیدی که بر پست مدرنیسم حاکم است این است که هیچ حق و حقیقت ثابتی وجود ندارد!! و این دقیقا مخالف اسلام است که «حق» را منحصر در خدای متعال می داند. 🔻به تعبیر قرآن «وَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلامِ دینا فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرینَ» «هر کس غیر از اسلام آیینی برای خود انتخاب کند، پس هرگز از او پذیرفته نخواهد شد و وی در آخرت از زیان کاران است.» 🔻بدین ترتیب پلورالیسم و پست مدرنیسم هرگز نمی‌تواند دین را با خصائص حقیقت‌انگارانه و صدق محورانه‌ای که ذاتی همه ادیان الهی محسوب می‌شود بپذیرد. 🔻در واقع پست مدرنیسم بر اساس اصول و ویژگی‌هایش، دین را نیز همانند یک فرا روایت و جهان‌بینی کلی، به کنار می‌نهد. 🔻حالا خاتمی می خواهد لباس به شدت تنگ پست مدرنیسم را به تن اسلام عزیز با همه عظمتش نماید و این یعنی حذف بخشهای بزرگی از دین اسلام به اسم فریبکارانه نواندیشی اسلامی! 🔻یک سئوال باقی می ماند این است خاتمی که زمانی، قرآن را مخصوص جامعه قبیله ای می دانست و حالا از موضع ضد دینی پست مدرنیسم، رسما به ضروریات دینی می تازد چگونه می تواند نام مسلمان برخود بنهد؟ 🔻تلخ تر اینکه لباس تبلیغ دین اسلام را هم برباید و قدرت انحراف زایی خود را مضاعف کند؟ 🔻چرا علما و حوزه های علمیه در برابر این حجم از انحراف این فرد و همپالگی هایش سکوت پیشه کرده‌اند؟ 🔻چرا موسسات علمی ذیربط و اندیشمندان اسلامی این اندیشه های سست را صریح‌تر به بوته نقد و مناظره نمی‌کشند؟ 🔻چرا تعارفات سیاسی غلبه دارد و حداقل روحانیت در مورد این فرد انجام نمی شود؟ حمیدرضا ابراهیمی 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
✅حکم نماز آیات در صورت عدم اطلاع به زلزله در وقت آن مطابق با فتوای جدید آیت الله العظمی خامنه ای (مدّ ظله العالی)   🔸پرسش: اگر مکلف بعد از وقوع زلزله، از آن مطلع شود، آیا نماز آیات واجب است؟   📜فتوای سابق: اگر هنگام وقوع زلزله و یا در زمان متصل به آن، خودتان آن را احساس نکنید، نماز آیات بر شما واجب نیست. (۱) 📋فتوای جدید: مکلف اگر از سایر حوادث (به جز خورشید گرفتگى و ماه گرفتگی) در وقت آن مطلع شود و نماز آیات را هر چند بر اثر فراموشى نخواند، باید نماز آیات را بخواند و اگر در وقت آن مطلع نشده و پس از حادثه فهمیده‏ باشد، احتیاط واجب آن است که آن را بخواند.   🔍تفاوت فتوای سابق با فتوای جدید: الف) اگر مکلف زلزله را متوجه شود، ولی کوتاهی کرده و نماز آیات را نخواند، علاوه بر معصیت (بخاطر تأخیر)، لازم است آن را بخواند. همچنین اگر بر اثر فراموشی نماز را نخوانده باشد، هر زمان یادش بیاید، باید بخواند.   ب) اگر در زمان متصل به آن (مثلا لحظاتی بعد از زلزله) متوجه شود: نماز آیات واجب است.   ج) اگر زمان زلزله متوجه نشود؛ مثلا در تحرک یا در خواب بوده یا در مکان شلوغ و پر سر و صدا بوده و زلزله را حس نکرده و یا در حال بیهوشی و اغماء بوده و متوجه لرزش نشده، و بعد از مدتی در اخبار یا از طریق اطرافیان متوجه زمین لرزه شود:   🖋مطابق فتوای سابق: نماز آیات بر وی واجب نیست.   مطابق فتوای جدید: بنابر احتیاط واجب، باید نماز آیات را بخواند. 📙 منابع: (۱) اجوبة الإستفتائات (چاپ قدیم)، ص۱۵۹، س۷۱۴ و ۷۱۶ / رساله ی آموزشی، (چاپ قدیم)، فصل سوم: نماز، ص۲۲۹، درس۵۵: نماز آیات، مورد اول، م۳ (۲) رساله‌ی نماز و روزه، ص۱۰۱ و ۱۰۲، م ۶۶۲ و ۶۶۳ و ۶۶۴ و ۶۶۷ و ۶۷۱ / اجوبة الإستفتائات (چاپ جدید)، س ۷۱۴ / رساله‌ی آموزشی (چاپ جدید)، احکام عبادات، فصل سوم: نماز، درس ۵۵: نماز آیات، وقت نماز آیات، ص۲۵۶، م ۳ و ۶ / کتاب تفاوت فتاوا، فصل نماز آیات، ص۹۴، م ۱۵۸
چرا روحانی محاکمه نمی‌شود .mp3
1.1M
⭕️ چرا روحانی محاکمه نمی‌شود ؟ 🔹 میتوان تخلفات روحانی را ثابت کرد؟ 🔹 سیف در دادگاه چه گفت؟ 🔹 واکنش رهبر در مقابل هاشمی و روحانی چه بود ؟ 🔸استاد مهدی طائب https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
استفتائات امربه معروف گزیده با فهرست هوشمند.pdf
7.55M
🔷 یکی از بزرگترین جهاد تبیین انتشار این جزوه گزیده(کاربردی و ساده) رساله تخصصی احکام و استفتائات امر به معروف و نهی از منکر گزیده بیش از ۶۰۰ پرسش و ۱۴۰۰ پاسخ از محضر ۴۰ نفر از مراجع تقلید و مجتهدین جهان کاری از مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر تحت اشراف علمی دکتر علی تقوی •┈┈••✾🧨✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b •┈┈••✾🥇✾••┈┈•
🎙 چرا با روش برگزاری تحصن های شکست خورده مخالفید_1.mp3
8.1M
🎙 چرا با روش برگزاری تحصن های شکست خورده مخالفید؟ ➖فایل بالا با قابلیت دانلود و استفاده در دیگر پلتفورم ها➖
🟢توصیه های شیخ قمی به فرهنگیان، اساتید و مبلغین در ایام فتنه 📍استاد شیخ قمی 🧨روش برگزاری جلسات پاسخ به شبهات در محیط های ضد روحانی و رفع موانع در دانشگاه ها و مدارس معترض https://eitaa.com/Israel666/240 🧨گام به گام روش طرح بحث اقناعی برای جذب دانشجویان اغتشاشگر و هتاک و خشن https://eitaa.com/Israel666/126 🧨روش صحیح «نهی از منکر» به افراد بیحیاء و جاهلی که کشف حجاب می کنند. https://eitaa.com/TablighGharb/2781 🧨روش مواجهه با دانش آموزان معترض پر شبهه https://eitaa.com/Israel666/40 🧨الان با فاجعه ای که در مدارس در حال رخ دادن هست چطور برخورد کنیم؟ روش های جذب گام به گام نوجوان معترض زامبی https://eitaa.com/Israel666/74 🧨چرا نباید به اغتشاشگران توهین کنیم؟ https://eitaa.com/Israel666/52 🧨ظرفیت عظیم فتنه اخیر برای گام دوم انقلاب https://eitaa.com/Israel666/14 🧨کارگاه ویژه دختران دبیرستانی: شیخ قمی / سبک زندگی غربی و شکست تمدنی غرب ➖جلسه 01 https://eitaa.com/TablighGharb/3376 ➖جلسه 02 https://eitaa.com/TablighGharb/3377 🎞🎙روش تولید محتوی مولتی مدیا و شبکه سازی در شبکه های اجتماعی/ چطور در تبلیغ مجازی موفق شویم؟ 📌لینک فایل صوتی در ایتا: https://eitaa.com/TablighGharb/2841 🧨بچه ما فیلم و‌موسیقی کره ای می بینه! روش درمان نوجوان معتاد به BTS https://eitaa.com/TablighGharb/2814 🧨نکات مهم در تبلیغ دانش آموزی (کتابچه خلاصه و مفید) https://eitaa.com/TablighGharb/2881 🎙روش مطرح کردن مسائل جنسی برای جوانان 18+🔞 https://eitaa.com/TablighGharb/3623 🎙چرا در غرب جوانان ارضاء نمیشوند ریشه مشکلات جنسی در غرب 18+🔞 https://eitaa.com/TablighGharb/3622 🎙سلسه سخنرانی های دانش آموزی در اصفهان https://eitaa.com/TablighGharb/3766 🎙سلسه سخنرانی های دانش آموزی در اهواز https://eitaa.com/TablighGharb/3853 ➖➖➖➖ 🟢فهرست سخنرانی های «جهادتبیین» اینجا https://eitaa.com/TablighGharb/5472 ➖➖➖ ✅همه با هم «جهاد تبیین» دوست عزیز شما هم می توانید ما را در تولید محتوا یاری فرمائید🌹 ➖➖➖➖➖ 🔻روی شماره کارت بزنید کپی میشه. 👇
6104337757441017
✅ به نام محسن مجتهدزاده (شیخ قمی) ➖➖➖➖➖ ارسال پیام به شیخ قمی در ایتا↙️ @sheijqomi_tablighGharb کانال روشنگری شیخ قمی↙️ https://eitaa.com/joinchat/23527424Cc6ba52ee21
🔴خاطرات فرنگ شیخ قمی https://eitaa.com/Israel666/171 ✅💡مجموعه این خاطرات در طی مصاحبه با بیش از ۴۰۰ نفر مسیحی و تازه مسلمان در کشورهای آمریکای لاتین و تجربه زیستی و تدریس در مراکز دانشگاهی و مدارس و زندانهای آن منطقه طی ۱۵ سال جمع آوری و تولید شده است. 💋😱🔞فاجعه اسفبار وضعیت زن و خانواده و انحطاط اخلاق در غرب بدون سانسور کاملا حال بهم زن و تهوع آور و چندش انگیز 🤮 ⛔️🔞لینک درسها: محتوای درس به هیچ وجه مناسب افراد مجرد و شنیدن در محیط خانواده نیست 🔞⛔️ 🔻جلسه اول: خاطرات فرنگ، حمله فمینیستها به شیخ در اکوادور https://eitaa.com/Israel666/113 🔻جلسه دوم: اسپنسر تونیک یهودی و عکس های برهنه چندهزار نفری https://eitaa.com/Israel666/114 🔻جلسه سوم: کشف حجاب و فحشاء در عصر پهلوی https://eitaa.com/Israel666/115 🔻جلسه چهارم: دفن «انسان زباله ها» زنده زنده در غرب https://eitaa.com/Israel666/123 🔻جلسه پنجم: از سند 2030 تا آزادی لواط در غرب https://eitaa.com/Israel666/124 🔻جلسه ششم: آثار و برکات آموزش های جنسی برای کودکان درغرب https://eitaa.com/Israel666/125 🔻جلسه هفتم: جایگاه رفیع زن در کلیسای کاتولیک و روم باستان https://eitaa.com/Israel666/139 🔻جلسه هشتم: جایگاه رفیع زن در تورات و کتاب مقدس https://eitaa.com/Israel666/140 🔻جلسه نهم: نقد مبانی زن زندگی آزادی در غرب https://eitaa.com/Israel666/168 🔻جلسه دهم: زنا عامل فروپاشی تمدن یهود https://eitaa.com/Israel666/169 🔻جلسه یازدهم: نقد مبانی مرد میهن آبادی و هدونیسم https://eitaa.com/Israel666/170 ✅لطفا تماشاچی نباشیم... همه با هم «جهاد تبیین» دوست عزیز شما هم می توانید ما را در تولید محتوا یاری فرمائید🌹 ➖➖➖➖➖ 🔻روی شماره کارت بزنید کپی میشه. 👇
6104337757441017
✅ به نام محسن مجتهدزاده (شیخ قمی) ➖➖➖➖➖ ارسال پیام به شیخ قمی در ایتا↙️ @sheijqomi_tablighGharb کانال روشنگری شیخ قمی↙️ https://eitaa.com/joinchat/23527424Cc6ba52ee21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام‌زمان‌عجل‌الله‌فرجه‌فرمودند: 🔹لَوْلاَ اسْتِغْفارُ بَعْضِکُمْ لِبَعْض، لَهَلَکَ مَنْ عَلَیْها، إلاّ خَواصَّ الشّیعَهِ الَّتی تَشْبَهُ اقْوالُهُمْ افْعالَهُمْ 🔸اگر طلب مغفرت و آمرزش بعضی شماها برای همدیگر نبود، هرکس روی زمین بود هلاک می گردید، مگر آن شیعیان خاصّی که گفتارشان با کردارشان یکی است. 📚مستدرک ج ۵، ص ۲۴۷، ح ۵۷۹۵.
💠قَالَ علیه السلام قَلِیلٌ تَدُومُ عَلَیهِ أَرجَی مِن کَثِیرٍ مَملُولٍ مِنهُ 💠(کار اندکی که در آن مداومت کنی، امیدبخش تر از کار زیادی است که از آن خسته و ملول گردی). مقصود امام (علیه السلام) این است که از کارها کار اندک مداوم، پرارزشتر است از کار زیاد خسته کننده و غیر مداوم، و نفس را بهتر آماده می سازد، پس در آخرت سود بیشتری دارد. 📙شرح حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص282
معاون عتبات سازمان حج و زیارت مطرح کرد: ✔️فرایند نام نویسی زایران اربعین حسینی در سامانه سماح چگونه است؟ جزئیات متن @labbayk_ir
زائر حسین(ع) به درجاتی می‌رسد که شهید نمی‌رسد! زائر حسین(ع) هنگام بازگشت از زیارت، هیچ گناهی ندارد، و درجاتش چنان بالا رفته که کسى که به خاطر خدا در خون خویش غلتیده نیز به آن نمى‌‏رسد (شاید به این دلیل که زائر با زیارتش، به ازدیاد یاد حسین(ع) کمک می‌کند، و در نتیجه فرهنگ شهادت را در جان خود و جامعه تقویت می‌کند) عن أَبی عَبْدِ اللَّه‏: ... فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْبٌ وَ قَدْ رُفِعَ لَهُ مِنَ الدَّرَجَاتِ مَا لَا یَنَالُهُ الْمُتَشَحِّطُ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اللَّه‏. کامل الزیارات، ص۲۷۹ ┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم (اربعین ۱۴۰۲) https://eitaa.com/muqnahad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اتفاق منحصر بفردی که در دیدار غیر رسمی حضرت آقا با جهادی‌ها رخ داد به روایت حاج حسین یکتا @Pelak_Channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تبار انحراف گوشه ای از مفاسد اخلاقی و اعتقادی و رفتاری سید حسن ابطحی نویسنده کتاب ملاقات با امام زمان و رییس بزرگ ترین فرقه مهدویت و پدر سید محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی سید محمد خاتمی و از سران فتنه ۸۸ 🖍 مهدوی ارفع https://eitaa.com/mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وظیفه ی ما چیه؟ امام حسین《علیه‌السلام》 حرکت کرد: قدرت رو بگیره؟ شهید بشه؟ وظیفه رو انجام بده؟ https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
81.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بدهی ۲۰ میلیارد دلاری دولت 🔻 اگر می‌خواهید بدانید که چرا با وجود فروش یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت در روز توسط دولت آقای رئیسی یعنی افزایش بیش از ۱۰ برابری نسبت به دولت فلج قبلی، هنوز گشایش قابل توجه‌ای در معیشت مردم رخ نداده، به این گزارش توجه نمایید. 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
پاسخ حجت‌الاسلام عالی به بیانیه حجت‌الاسلام علی‌دوست بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبر بزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند. رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز (۵ /۵/ ۱۳۷۲) میفرمایند: 《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟ در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام》. در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند. جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!... چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است. گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!... آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید. میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰ فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند... مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است. در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است. پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است. بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوق الذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.) در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند. *انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽قسمت دوازدهم 🔎 چقدر خودمان را برای فداکاری در راه امام زمان (عج) آماده کرده ایم؟ 🔰به روایت حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها @mrostami_ir
✅ حدیث شریف کسا از منظر آیت‌الله بهجت قدس‌سره 🔸حضرت آیت‌الله بهجت‌قدس‌سره مانند دیگر عالمان بزرگ شیعه توجه ویژه‌ای به این حدیث داشت. شاید چشم‌گیرترین امری که در این‌باره از ایشان مشهود بود، قرائت دائمی حدیث کسا بود. ایشان شب‌ها این حدیث را قرائت می‌کرد و حتی در سالیانی دورتر، افراد خانواده را گرد هم می‌آورد و به همراه ایشان حدیث کسا می‌خواند. گاهی هم در لابه‌لای کلامش به فرازهای آن روایت اشاره می‌کرد و گاهی هم صراحتاً درباره حدیث کسا سخن می‌گفت. باور ایشان این بود که امام عصر‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به مجالس حدیث کسا توجه ویژه‌ای دارند. گاهی هم در پاسخ به شب‌هاتی که درباره سند این روایت مطرح می‌شد، مطالب روشن‌گری بیان می‌فرمودند؛ به‌عنوان مثال حضرت آیت‌الله بهجت‌قدس‌سره معتقد بودند کسانی که اهل تعقل و درایت باشند و با دقت در عجایب این حدیث بنگرند، صحت این روایت را می‌یابند و دیگر نیازی به سند آن ندارند. 🔸حدیث شریف کسا، روایتی است از عظمت پنج‌تن آل عبا، روایتی جالب و جاذب از پنج بزرگواری که محور عالم هستی هستند؛ فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش. سلام الله علیهم اجمعین. حضرت آیت‌الله بهجت‌قدس‌سره مانند دیگر عالمان بزرگ شیعه توجه ویژه‌ای به این حدیث داشت. شاید چشم‌گیرترین امری که در این‌باره از ایشان مشهود بود، قرائت دائمی حدیث کسا بود. ایشان شب‌ها این حدیث را قرائت می‌کرد و حتی در سالیانی دورتر، افراد خانواده را گرد هم می‌آورد و به همراه ایشان حدیث کسا می‌خواند. گاهی هم در لابه‌لای کلامش به فرازهای آن روایت اشاره می‌کرد و گاهی هم صراحتاً درباره حدیث کسا سخن می‌گفت. باور ایشان این بود که امام عصر‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به مجالس حدیث کسا توجه ویژه‌ای دارند. گاهی هم در پاسخ به شبهاتی که درباره سند این روایت مطرح می‌شد، مطالب روشن‌گری بیان می‌فرمودند؛ به‌عنوان مثال حضرت آیت‌الله بهجت‌قدس‌سره معتقد بودند کسانی که اهل تعقل و درایت باشند و با دقت در عجایب این حدیث بنگرند، صحت این روایت را می‌یابند و دیگر نیازی به سند آن ندارند. می‌فرمودند: «عجائب و غرایبی در حدیث کساست. خدا می‌داند کسی بشمارد که چقدر معجزه در آن است، خیلی کار بزرگی کرده است». این فرمایش از آن عالم بزرگ، کلیدی است برای باز کردن باب تفکر و تدبر در این حدیث. 🔸ایشان شب‌ها این حدیث را قرائت می‌کرد و حتی در سالیانی دورتر، افراد خانواده را گرد هم می‌آورد و به همراه ایشان حدیث کسا می‌خواند. * در آغاز آنچه نظر خواننده این حدیث را به خود جلب می‌کند این است که راوی آن، که خبر از غیب آسمان‌ها می‌دهد، وجود مقدس فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است. ایشان سخن از نزول فرشته وحی می‌دهد و آنچه را که خداوند متعال به آن فرشته فرموده بیان می‌کند. سرچشمه علم او،‌ علم لایزال خداوند تبارک و تعالی است. از سلمان فارسی روایت شده: «عماربن‌یاسر به من گفت: آیا مى‏خواهى چیز عجیبى را برایت نقل کنم؟ گفتم: نقل کن اى عمار! گفت: آرى، من شاهد بودم که روزى على بن ابى‌طالب بر فاطمه داخل شد، هنگامى که‏ چشمان فاطمه بر او افتاد، گفت: نزدیک بیا تا به تو بگویم که در جهان هستى چه بوده، چه هست، و تا روز قیامت چه خواهد شد. عمار گفت: در این حال دیدم که على بازگشت، پس من هم به دنبال او بازگشتم تا اینکه به حضور پیامبر رسید، پس پیامبر به او گفت: اى ابوالحسن! نزدیک‌تر بیا، پس على نزدیک‌تر رفت و در کنار او نشست و پیامبر به وى فرمود: حال تو مى‏گویى یا من بگویم؟ على فرمود: شما بگویید بهتر است. پس رسول خدا فرمود: مثل اینکه فاطمه به تو چنین و چنان گفته است و تو نزد من آمده‏اى تا درباره آن جویا شوى. على پرسید: آیا نور فاطمه از نور ماست؟ پیامبر فرمود: آیا تردید دارى؟ البته که چنین است و على سجده شکر نمود». حضرت آیت‌الله بهجت‌قدس‌سره می‌فرمود: «کسی که حدیث کسا را از روی دقت ببیند [متوجه می‌شود که] خود حضرت [زهرا] خبر می‌دهد جبرئیل آمد پهلوی ما. نمی‌گوید پدر من گفت که جبرئیل آمد. خودش به الهام الهی فهمیده بود چنین سؤال کرد، چنین تقاضا کرد از خدا؛ هیچ نمی‌گوید که پدر من گفت که جبرئیل تقاضا کرد از خدا، خدا اجازه داد که پایین بیاید». 🔸این حدیث، بیان شأن نزول آیه تطهیر است؛ آیه‌ای که یکی از مهم‌ترین براهین شیعه برای اثبات عصمت اهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ چراکه در کتب شیعه و سنی بیان شده که مقصود از اهل‌بیت در آیه «إنَّما یُرِیدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ، أهلَ‌ البَیتِ ...»، همین پنج وجود مقدس هستند. اینها کسانی‌اند که خدا ایشان را از رجس و پلیدی پاک کرده است. اهمیت اثبات عصمت نیز بر کسی پوشیده نیست؛ چراکه اگر بدانیم کسی از جانب خدا از هرگونه زشتی پاک شده، می‌توانیم با آرامش خاطر، تمام وجودمان را به او بسپاریم و از او تبعیت نماییم.
یکی از نکات قابل تأملی که در حدیث کسا نمایان است، عبارات سرشار از محبت و احترامی است که وجود مقدس زهرای اطهر در مواجهه با همسر و فرزندانش به‌کار می‌برد. این عبارات بازگو‌کننده عظمت مقام این خانواده و ادب، معرفت و محبت شگرف فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها نسبت ایشان است؛ آنجا که به فرزندانش می‌فرماید: «السلام علیک یا ولدی و یا قرة عینی و ثمرة فؤادی» و نیز آنجا که همسر بزرگوار خود را این‌گونه خطاب می‌کند: «و علیک السلام یا اباالحسن و یا امیرالمؤمنین». آیت‌الله بهجت‌رحمه‌الله می‌فرمود: «چند معجزه در حدیث کساست؛ به امام حسن‌علیه‌السلام می‌فرماید: صاحب حوض هستی. آیا تا به حال گفته بود تو صاحب حوض من هستی؟! به امام حسین‌علیه‌السلام می‌گوید: تو شافع امت من هستی». شاید بتوان گفت سفره عام لطف و مغفرت الهی، در هیچ درگاهی چون درگاه امام حسین‌علیه‌السلام گسترده نیست. ثواب‌های عظیمی که خداوند متعال برای عزاداران و گریه‌کنندگان بر سیدالشهداعلیه‌السلام قرار داده، پاداش‌های فوق‌العاده‌ای که بر زیارت آن حضرت شمرده شده و موارد مشابه، همه گویای مقام شفاعت حضرت اباعبدالله‌علیه‌السلام است. امام صادق‌علیه‌السلام می‌فرماید: «مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ لَا يُرِيدُ بِهِ إِلَّا وَجْهَ اللَّهِ تَعَالَى غُفِرَ لَهُ جَمِيعُ ذُنُوبِهِ وَ لَوْ كَانَتْ مِثْلَ زَبَدِ الْبَحْرِ فَاسْتَكْثِرُوا مِنْ زِيَارَتِهِ يَغْفِرِ اللَّهُ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ؛ کسی که مزار حسین‌بن‌علی را زیارت کند و از آن زیارت نیتی جز جلب رضای الهی نداشته باشد، تمام گناهانش آمرزیده می‌شود، هرچند به اندازه کف‌هایی باشد که در روی آب دریا پدیدار می‌شود؛ پس زیاد به زیارت او بروید تا خدا گناهانتان را بیامرزد». خاکساری در درگاه سیدالشهدا‌علیه‌السلام موجب رضای الهی است؛ تا آنجا که در روز عرفه خدای متعال ابتدا به زوّار آن حضرت توجه می‌کند و سپس به کسانی که در صحرای عرفات هستند. آیت‌الله بهجت‌قدس‌سره می‌فرماید: «همان وقتی که زائرین عرفه در کربلا هستند، روایت معتبر دارد به اینکه خدا اول نظر رحمت به زوار حسین در کربلا می‌کند، ثانیاً به زوار عرفات؛ به این علت که کاری کرد که نکرده بود من مضی، و نخواهد کرد من یأتی». «اى على سوگند بدان‌كه مرا به حق به نبوت برانگيخت و به رسالت و نجات دادن [خلق] برگزيد ذكر نشود اين خبر ما در انجمن و محفلى از محافل مردم زمين كه در آن گروهى از شيعيان و دوستان ما باشند و در ميان آنها اندوهناكى باشد، جز آنكه خدا اندوهش را برطرف كند؛ و نه غمناكى جز آنكه خدا غمش را بگشايد؛ و نه حاجتمندی باشد جز آنكه خدا حاجتش را برآورد». * در فرازی دیگر از حدیث کسا آمده است: «یا عَلِیُّ وَالَّذی بَعَثَنی بِالْحَقِّ نَبِیّاً، وَاصْطَفانی بِالرِّسالَةِ نَجِیّاً، ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فی مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الْأَرْضِ، وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا، وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاَّ وَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ، وَلا مَغْمُومٌ اِلاَّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ، وَلا طالِبُ حاجَةٍ اِلاَّ وَقَضَی اللّهُ حاجَتَهُ؛ اى على سوگند بدان‌كه مرا به حق به نبوت برانگيخت و به رسالت و نجات دادن [خلق] برگزيد ذكر نشود اين خبر ما در انجمن و محفلى از محافل مردم زمين كه در آن گروهى از شيعيان و دوستان ما باشند و در ميان آنها اندوهناكى باشد، جز آنكه خدا اندوهش را برطرف كند؛ و نه غمناكى جز آنكه خدا غمش را بگشايد؛ و نه حاجتمندی باشد جز آنكه خدا حاجتش را برآورد». شاید همین تصریحی که در حدیث کسا درباره برطرف شدن مشکلات است موجب شده بود که حضرت‌ آیت‌الله‌ بهجت‌قدس‌سره برای رفع گرفتاری‌ها و شفای بیماران، به قرائت این حدیث توصیه کند و به قرائت جمعی آن، توجه خاصی داشتند
30.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیخ فضل الله نوری که بود و چرا اعدام شد؟ چرا با وجود گذشت 114 سال از اعدام شیخ فضل الله نوری، همچنان جریان روشنفکری و غربگرا از وی کینه دارند؟ نقش «آخوندهای فاسد» و «آخوندهای دلخوش» در اعدام شیخ فضل الله چه بود؟ پاسخ ماندگار وی به پناهندگی به دولت روس و عثمانی چه بود؟ نسبت کسانی که در سال 1288 بر جنازه شیخ فضل الله ادرار کردند با کسانی که در سال 1402 عمامه پرانی کردند، چیست؟ + معرفی مجموعه کتابی هفت جلدی، مفید و  ارزان قیمت درباره شیخ فضل الله نوری 🔹برای پایین آوردن حجم فیلم، مجبور شدیم کیفیت آن را کم کنیم اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید. 🔹برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید. 🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان بسیار عجیب از آیت الله بهاءالدینی و کرامات ایشون ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ - هیئت دانشگاه هنر تهران 🇮🇷 اینجاست 🏴👇 http://eitaa.com/joinchat/2273312768C3a2be2e04f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞چرا دشمن تمام تمرکزش را روی زن گذاشته است؟ راه نجات، تبیین است. اولویت تبیین، زن است. چون زن از نظر آثاری تمام جامعه است. زن تبیین شود، جامعه نجات پیدا می کند. و حکومت اسلامی ماندگار می شود. 🇮🇷@media_fetneh | 🇮🇷@media_fetneh |
📚 وظیفه ماموم هنگام اشتباه امام در قرائت 💠 سؤال: اگر امام جماعت در قرائت حمد و سوره سهواً آیه‌ای را نخواند یا اشتباه بخواند و متوجّه سهو خویش نشود، اما مأموم متوجّه شود، در این حالت وظیفه ماموم چیست؟ ✅ جواب: اگر مأموم قبل از رکوع متوجه اشتباه امام شود، می تواند به نحوی امام جماعت را متوجه اشتباه کند والا باید نیت فرادا کند و خودش قرائت صحیح را بخواند و نماز را ادامه دهد. اما اگر بعد از رکوع متوجه اشتباه شود، نماز به صورت جماعت صحیح است. 🆔 @leader_ahkam
🔸 چرا اگر «همۀ» مدیران خوب شوند، باز مملکت به‌طور کامل اصلاح نمی‌شود؟ 📌 آخرین گام رهایی–ج۱۰ 🔘 تا وقتی تمرکز قدرت از بین نرود رقابت و دعوا برای تصاحب قدرت ادامه دارد 🔘 اگر قدرت به مردم منتقل شود، دعوای سیاسی چپ و راست هم تمام می‌شود 🔘 برای اینکه قدرت به مردم منتقل شود باید گروه‌های مردمی فعال شوند 🔘 ادارۀ هر محله باید توسط مردم آن محله انجام شود ______ : فرق زندگی قبل از ظهور و بعد از ظهور در چیست؟ بعد از ظهور چه تفاوتی در زندگی انسان‌ها اتفاق می‌افتد؟ اینکه به زندگی جمعی می‌پردازند. زندگی جمعی در وضع قانون‌گذاری، در شیوۀ بوروکراسی، در روش قانونمند کردن و تنظیم مقررات مدرسه‌ و دانشگاه‌ و... تحول ایجاد می‌کند. تصور کنید اگر سازمان‌ها به‌جای اینکه اختیارات را به مدیران بدهند به مردم بدهند، چه تحولی ایجاد می‌شود! اگر شما مردم جمع بشوید و باهم زندگی جمعی را آغاز کنید(که یک بُعدش کار اقتصادی است) آن‌وقت یک تحول اساسی اتفاق می‌افتد و همه‌چیز فرق می‌کند مثلاً ادارۀ شهر توسط مردم انجام می‌شود. اصلاً هر محله‌ای را مردم محله باید اداره کنند همان‌طور که یک آپارتمان را مردم آپارتمان اداره می‌کنند. ولی الان مردم فقط پای صندوق رأی می‌روند و اعضای شورای شهر را انتخاب می‌کنند و تا چهار سال بعد که دوباره انتخابات برگزار شود، اصلاً خبر ندارند که در این شورا چه اتفاقی می‌افتد؛ این یعنی مشارکت حداقلیِ مردم در کارها. رهبر انقلاب به همین دولت فرمود: اینکه شما بین مردم حضور پیدا می‌کنید خوب است اما کافی نیست، باید مشارکت مردم را در تصمیم‌گیری، در نظارت بر رفتار مدیران، و در اقدام-یعنی جایی که مردم می‌توانند مستقل از دولت، اقدام کنند- افزایش بدهید. (بیانات 19/۱۰/1400) حدود سیصد هزار مدیر میانی در کشور داریم که نمی‌دانم این دولت چند درصد از اینها را توانسته عوض بکند. تازه اگر همۀ اینها عوض بشوند و مدیران خوب جایگزین بشوند، باز همۀ مشکلات حل نخواهد شد. این تصور اشتباه است که بگوییم اگر همۀ مدیران، خوب بشوند مملکت به‌طور کامل اصلاح می‌شود. به چند دلیل: یکی اینکه مدیر خوب هم ممکن است فاسد بشود و نتواند پاک بماند. دوم اینکه گاهی یک مدیر، آدم خوبی است اما توانایی و مهارت‌های لازم برای ادارۀ کارها را ندارد، مثلاً به‌خاطر اینکه خودش تولیدکننده یا تاجر نبوده و مشکلات و موانع سرِ راه تولیدکننده‌ها و تجار را دقیقاً نمی‌داند لذا نظرات کارشناسیِ اشتباه می‌دهد. سوم اینکه مدیرهای دولتی معمولاً جرأت ریسک ندارند. مثلاً می‌گوید «نه، مقررات به من اجازه نمی‌دهد...» نتیجه‌اش این می‌شود که یک کارخانه با تعداد زیادی کارگر تعطیل می‌شود یا به مشکل می‌خورد. حالا فرض کنید یک مدیر حزب‌اللهی، متخصص و شجاع آوردیم که توانایی و مهارت لازم را دارد و خوب هم کار می‌کند. این مدیر، چه اشکالی دارد؟ اشکالش این است که تمرکز قدرت را از بین نمی‌برد و طبیعتاً عده‌ای برای این مرکز قدرت، طمع می‌کنند و با یک ترفندی جای او را می‌گیرند! یا در انتخابات بعدی، کار را از او می‌گیرند. از این دولت و مجلس انقلابی می‌خواهم که تمرکز قدرت و ثروت را از دولت بگیرند و به مردم بدهند و الا در انتخاب‌های بعدی سرِ تصاحب پست‌های دولتی دعوا خواهد بود و تا وقتی دعوا هست این مملکت روی آبادانی را نخواهد دید. قدرت را به مردم بدهید تا دیگر تمرکز قدرت و ثروت در دولت نباشد و دیگر کسی برای تصاحب این قدرت، طمع نکند و بگوید: برای چه می‌خواهی مسئول بشوی؟ کارخانه‌ها را که به مردم دادند، وزارت‌خانه‌ها هم که کوچک شد، امضاهای طلایی هم دیگر وجود ندارد! آن‌وقت دیگر شارلاتان‌بازی و دعوای سیاسی چپ و راست هم تمام می‌شود. آن‌وقت فقط کسانی می‌آیند و پست دولتی می‌گیرند که دنبال منفعت شخصی نیستند. مدیر دولتی هرچقدر هم خوب باشد، تا وقتی تمرکز قدرت را از بین نبرد، به جایگاه او طمع می‌کنند و برای تصاحب قدرت، بالاخره او را سرنگون می‌کنند. احزاب وقتی وارد رقابت می‌شوند، کارشان همین است؛ نقشه می‌کشند برای اینکه طرف مقابل خود را حذف کنند و با کمک روزنامه‌های حزبی، رقیب خود را تخریب می‌کنند. برای اینکه قدرت به مردم منتقل بشود باید گروه‌های مردمی فعال بشوند. برای اینکه مردم به صحنه بیایند، باید چه‌کار کنیم؟ چارۀ عملیاتی‌اش مسجد است؛ مسجد باید متحول بشود. اگر ما زندگی جمعی نداریم تقصیر مسجد است؛ امام جماعت مسجد، هیئت امنای مسجد، بسیج مسجد. 🚩 دانشگاه امام صادق(ع)-ماه محرم ۱۴۰۲ 📢صوت:@panahian_mp3 👈 متن کامل: panahian.ir/post/7985 @Panahian_text