eitaa logo
افق انقلاب اسلامی
809 دنبال‌کننده
640 عکس
194 ویدیو
46 فایل
💠 این رسانه براساس اندیشه امام خامنه ای به #افق درخشان انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی و مسیر نیل به آن تمدن می نگرد 💠 تمدنی که رسالتش تربیت وآماده سازی امت جهانیِ پذیرای آخرین منجی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 دو عامل باعث انحراف و گمراهی 🔸 #افق را ببینید:↙️ (کانال تخصصی #دولت_اسلامی) ✅ @ofogh_es
♻️⬆️ 🎞|تأملی بر برنامه اینترنتی آپارات (دیشدور) به زبان ترکی با زیر نویس 📽 : شاخصه های اسلامی بودن یک کشور با معیار دانشگاه جورج واشنگتن 🔻ابتدا چند نکته در مورد برنامه فوق : 1⃣ سایه ناامیدی و سیاه نمایی از وضعیت کشور بصورت حرفه ای در لابلای حرفها به مخاطب خورانده می شود. 2⃣ مصاحبه شوندگان اغلب خلأ تئوریک نسبت به مبانی اسلام دارند و به سرعت در مقابل آمار دانشگاه جورج واشنگتن در حالت انفعال قرار می گیرند. 3⃣ یک حرف بسیار کلیدی توسط پسر جوان در آخر کلیپ گفته می شود که بسیار مشعوف کننده است و آن اینکه : اگر اسلام تبدیل به سبک زندگی شود آن موقع می توان ادعا کرد اسلام پیاده می شود. 💠این مطلب برگرفته از سخن رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای‌ عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، بود که فرمودند: تا وقتی «تشکیل دولت اسلامی» به طور کامل محقق نشده است، نوبت به «تشکیل جامعه اسلامی» نمی‌رسد و در این صورت، موضوع اسلامی نیز صرفاً در سطح در جامعه باقی خواهد ماند. 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) ✅ @ofogh_es
♻️ 🔹اما نکته قابل اینجاست که : با وجود تمام مشکلات و آسیب‌ها یی که میراث فرهنگ غرب از دوران پهلوی بوده (اعم از مدل های اقتصادی غلط وساختار های فرسوده و منش و روش اشرافی دولت مردان...) و بر پیکره نظام در حال ضربه زدن است، اما باید دانست: ✔️معیار دانشگاه جورج واشنگتن برای اسلامی بودن ،یک معیار سطحی، و کاریکاتوری می باشد!!! 🔻چرا که در ، انقلاب اسلامی ایران، رستاخیز تاریخی انسان است بعد از قرنها ... در عصری که دنیا توسط دو قطب (کمونیسم و لیبرالیسم ) به زنجیر کشیده شده بود و هر دو مکتب عالَم رابر محور نفی خدا پرستی معنا می کردند این انقلاب اسلامی ایران بود که ظهور کرد تا مدار حرکت بشر را به فطرت خدا خواه برگرداند. 🔸از این روست که غرب بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی متوجه شده است که جدال با انقلاب اسلامی یک جدال جدی است و سنگر بعدی که بعد از کمونیسم فرو خواهد پاشید، نظام سرمایه‌داری یا همان لیبرل دموکراسی خواهد بود لذا ست که غرب تمام قدرت خود را متوجه مبارزه با ایران کرده است. 🔹پس در این نگاه از بین 208 کشور، تنها کشور اسلامی که مبارزه با جبهه باطل در عصر مدرن است ، خواهد بود. این خط تحلیل همان خلا تئوریکی هست که متاسفانه در سایه کوتاهی نخبگان و خواص، دامنگیر جامعه ما شده است و حرکت ما به سمت فتح قلّه دولت اسلامی را باکندی مواجه کرده است . 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) ✅ @ofogh_es
♦️در جمله های زیر کمی تأمل کنید: انقلاب، يک امر ذهنى و فكرى و خيالى نيست؛ يک امر است. (1378/06/24) —------------------- شما بدانيد و مى دانيد كه انقلاب اسلامى يک است، برخاسته از يك سنت الهى است؛ اين را نمى شود از بين برد. (1388/10/29) —------------------- انقلاب يک حقيقت هميشه است. (1381/10/19) —------------------- 🌱 سوال: 🔹تفاوت شناخت انقلاب به عنوان یک امر ذهنی، فکری و خیالی با یک امر واقعی در چیست ؟ 🔹شناخت انقلاب به عنوان یک امر واقعی چه ارتباطی با بهره مندی از نيروهاي اين طبيعتِ «خدا ساخته» دارد؟ 🔺 این دست از سر خط های زعیم عصر حاضر، ما را در فهم انقلاب و عبور از مرحله دولت اسلامی یاری خواهد کرد. 🔻در سال جدید با ما همراه باشید 🔻 ⬅️ رسانه تخصصی @ofogh_es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه آپاراتی"دیشدور": معیارهای کشور اسلامی (زیر نویس) ✍تأملی بر این برنامه اینترنتی در کانال #افق ↙️ ✅ @ofogh_es
💢عبور از مرحله دولت اسلامی به چه معناست؟ 🔸 #افق را ببینید:↙️ (کانال تخصصی #دولت_اسلامی) ✅ @ofogh_es
#تحول_معنوی اولین و مهم ترین قدم برای #دولت_اسلامی 🔸 #افق را ببینید:↙️ (کانال تخصصی #دولت_اسلامی) ✅ @Ofogh_es
🔰مردم سالاری سیاسی بدون مردم سالاری اقتصادی است 🔹مردم سالاری اقتصادی یعنی امکان مشارکت عادلانه در فعالیتهای اقتصادی و بهره گیری مساوی از فرصتها و منابع عمومی کشور برای همه ی مردم و حمایت حکومت از اقشار ضعیف فعال در اقتصاد در مقابل اقشار متمکن. چنانچه این وضع در کشور پدید می آمد مردم حس می کردند مالک دسترنج خویش هستند و اگر حتی به دلیل فشار های خارجی کاستی هایی در اقتصاد هم وجود دارد، راه حل را در تلاش بیشتر خود می دیدند. در این صورت هیچ گاه نشاط اقتصادی و بدنبال آن نشاط سیاسی کاهش نمی یافت. 🔸نظام اسلامی در عرصه ی سیاست این فرصت برابر را در اختیار آحاد مردم برای مشارکت سیاسی قرار داده است. حال اگر در سیاست کشور دچار مشکلاتی هست، این مردم هستند که منتخبان خود را انتخاب کرده اند. اگر هم قرار باشد در این عرصه تحولی رخ دهد باز هم بدست مردم است و مانعی بر سرـ راه مردم در این زمینه وجود ندارد. اما در اقتصاد یک مانع بر سر راه اراده مردم وجود دارد که همان هستند. 🔻به این ترتیب یک بهم پیچیدگی میان سیاست و اقتصاد بوجود آمده است. نتیجه ی انتخابهای سیاسی مردم موجب عدم تحقق مردم سالاری اقتصادی شده و عدم تحقق مردم سالاری اقتصادی موجب کاهش مشارکت مردم و پائین آمدن نصابها در مردم سالاری سیاسی گشته است. برای تحقق مردم سالاری اقتصادی هم راهی جز استفاده بهتر مردم از حق خود در مردم سالاری سیاسی نظام نیست. ✍قسمتی از متن نوشته حجت الاسلام ثقفی 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) ✅ @Ofogh_es
♻️فرایند تحقق اهداف اسلامی از دیدگاه رهبری چیست؟ 🔺انقلاب اسلامی⬅️ نظام اسلامی⬅️ دولت اسلامی ⬅️جامعه اسلامی ⬅️ تمدن اسلامی⏮حیات طیبه مهدوی کانال تخصصی #دولت_اسلامی ✅ @Ofogh_es
💠 بعثت و تمدن نوین اسلامی ▫️رهبری امروز در دیدار با مسئولان نظام و نمایندگان کشور های اسلامی در مورد مبعث آن را راهی گشود بر روی بشر خواندند که "این راه تا آخر دنیا، این قدرت را و ظرفیّت را دارد که بشر را پیش ببرد، همچنان‌که از آن روز تا زمان حاضر، انسانیّت پیش رفته است؛ فکر انسان، ذهن انسان، بسیاری از حقایقی که ادیانْ متکفّل بیان آن بودند، جزو عرف جامعه‌ی بشری شده است و بحمدالله دلهای آحاد بشر به سمت معنویّات میل و گرایش پیدا کرده است" ▫️یکی از اشتباهات برخی در تحلیل تاریخ بشر این است که با موضوع پیشرفت بشر در طول قرنهای متمادی مخالفت می کنند. انگیزه ی این مخالفت البته روشن است. تمدن مادی مغرب زمین یکسره پیشرفت را در امور مادی تفسیر می کند و به پیشرفتهای معنوی و انسانی که انبیا برای بشر به یادگار گذاشته و خودِ این قافله داران تمدن غربی با بهره از همین مایه ها به جلو آمده اند بی توجه است. این افراد برای نفی این نگاه مادی قائل به عدم پیشرفت بشر در طول قرنهای پی در پی شده و برای اثبات آن تلاش کرده اند دلایلی هم از منابع اسلامی تدارک کنند. ▫️همین تفکر موجب می شود که فضای کنونی بشریت یکسره تیره و سیاه و تباه دیده شود و این فضا را حجاب ضخیمی برای پی گیری جدی و موثر و چشمگیر اهداف اسلامی بداند. ▫️امروز رهبر ی با بیان اینکه همین جهان مادی هم امروز با نور ارزشها و تعالیم پیامبران روشن است در حقیقت اشاره ای به تفوق دین در عصری داشتند که عصر حاکمیت مطلق العنان مدرنیته دانسته می شود. ▫️آری جامعه بشری با نور آموزه های پیامبران خو کرده و رشد کرده و امروز بیش از هر زمان دیگری آماده و پذیرای حقایق الهی و اسلامی است. اینها بشارتهای امام راحل هم بود. امام می گفت :" “تعجب است که چگونه بسیاری از علما و روحانیون کشورها و بلاد اسلامی از نقش عظیم و رسالت الهی و تاریخی خود در این عصر که بشریت تشنه معنویت و احکام نورانی اسلام است غافلند و عطش ملتها را درک نمیکنند و از التهاب و گرایش جوامع بشری به ارزشهای وحی بیخبرند” (صحیفه نور، ج 2، ص 126.) ▫️باید تامل کرد و دریافت در عصر سیاه مدرنیته بشر چگونه تشنه ی معنویت و احکام نورانی اسلامی است. آیا اگر استمرار و گسترش نا محسوس این معارف الهی و آموزه های پیامبران نبود انسان تنها با اتکا به فطرت خود می توانست این راه را بیابد. ▫️اینهاست مایه های روشن اثبات امکان تحقق تمدن نوین اسلامی در عصری که حاکمان ظلمت و تباهی در جهان را به دوران آخر حیات خود نزدیک کرده است ✍حجت الاسلام ثقفی https://t.me/almottaqin کانال تخصصی @Ofogh_es
💠 بعثت، حقیقت جاریِ متکامل و مقنّن عالم است(2) 🔻 بحث‌برانگیزترین مرحله‌ی بعثت، در عالم سیاست، مرحله‌ی دوم است. سوال در این مرحله آن است که آیا نبی برای گسترش فضائل اخلاقی‌ای که در مرحله‌ی نخست کسب کرده و می‌خواهد آن را در جهان منتشر کند، نیازمند تاسیس حکومت است یا نه؟! آیا مرحله‌ی دوم، یعنی ساخت یک جامعه‌ی الگو، بدون وجود یک دولت نبوی ممکن است، یا نه؟! این سوال را می‌توان با مراجعه به‌سیره‌ی رسول مکرم اسلام پاسخ گفت. آن حضرت بعد از بعثت، ابتدا به تربیت یارانی همت گماشتند که معمولا ایشان را با نام "امت" می‌شناسیم. رسول خدا به‌همراه این امت است که به مدینه هجرت می‌کند و انقلابی را در مدینه رقم می‌زند که زمینه‌ساز تاسیس نظام سیاسی مدینه و دولت مدینه می‌گردد. این انقلاب و تاسیس نظام سیاسی و معماری دولت نبوی است که می‌تواند در اندک زمانی – ظرف ده سال – جامعه‌ی نمونه‌ی مدینه را ایجاد نماید و آوازه‌ی آن، تمدن ایرانی و رومی آن روزگار را فتح کند. 🔻 پس از رسول مکرم اسلام نیز این مراحل، به‌عنوان یک الگوی جامعه‌ی سیاسی در جهان قابل مراجعه است. الگویی که می‌توان آن را فرآیند تاسیس تمدن نام نهاد؛ الگویی منطقی و تجربه‌شده در تاریخ بشر. در این الگو، بعد از انبعاث درونی یک صاحب رسالت، مراحل سیاسی-اجتماعی‌ای آغاز می‌‌شود که در 5 مرحله به تمدن فراگیر بشری می‌تواند منتهی گردد: رقم‌زدن یک انقلاب سیاسی-اجتماعی(پرهزینه یا کم‌هزینه)، ترسیم یک نظام سیاسی نوین در قالب تدوین قانون اساسی، بنیان‌نهادن یک دولت برای پیاده‌سازی و اجرای قانون اساسی و نظام سیاسی مذکور، معماری یک جامعه‌ی نمونه (به‌عنوان نمود عینی قانون اساسی)؛ و در نهایت، تکثیر جامعه‌ی نمونه در فضای بین‌المللی. 🔻 این فرآیند 5 مرحله‌ای، آموزه‌ی سیاسی بعثت آخرین نبی الهی است که در نقطه‌ی اکمال دین و اتمام نعمت، بعثت را به‌دست پیروان خویش سپرده است؛ ماموریتی که امروزه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را به خویش دعوت می‌کند. 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) ✅ @Ofogh_es
💠 بعثت، حقیقت جاریِ متکامل و مقنّن عالم است(1) ✍محمد حسین طاهری 📃 این مطلب به بعثت و امکان استخراج قواعد نظریه‌ی سیاسی از آن می‌پردازد. 🔻 بعثت، دالّ‌ بر جریان یک حقیقت متکامل مقنن در عوالم هستی است. اگر انسان، اشرف مخلوقات است و با تعالی بشر، عالم به تعالی می‌رسد؛ انبیاء نیز اشرف مخلوقات‌اند و با تکامل آن‌ها، بشریت به کمال نزدیک می‌شود. رسولان الهی که حاملان وحی و دین پروردگار عالمیان بوده‌اند، پیشوایی تکامل جریانی را به‌عهده دارند که ما آن را با نام دین می‌شناسیم؛ همان حقیقتی که برای رسیدن به عالی‌ترین مراتب رشد و بندگی، باید همه‌ی وجه خود را به‌سوی آن بگردانیم و حنیفانه رو به‌سوی دین کنیم. این دین با بعثت نبی‌خاتم به‌کمال خود رسید و مرحله‌ی جدیدی از تکامل هستی آغاز شد. 🔻 کم‌تر مفهومی را می‌توان به پیچیدگی وحی و بعثت در معارف بشری پیدا کرد؛ امری که درک حقیقت و کنه آن از انسان غیرمبعوث برنمی‌آید. باید مبعوث شوی تا به درک وحی و حقیقتی که در قالب بعثت در عالم اتفاق می‌افتد، نائل آیی. آن‌چه از حقیقت این امر نیز برای ما آشکار شده، همان مقداری است که انبیای الهی برای ما متنازل نموده‌اند و برای فهم ما سهل‌اش ساخته‌اند. با این‌وجود، بعثت را می‌توان به آثارش شناخت. یعنی آن‌تحولی که به‌واسطه‌ی بعثت برای انسان محسوس می‌شود، خود راهی است برای فهم اندک‌اندک این حقیقت ژرف. 🔻 اگرچه محسوسات ناشی از بعثت نبی‌ مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله ابعاد متعددی دارد، اما یکی از ابعاد این تحول عظیم، ساحت سیاسی و اداره‌ی جمعی بشر است که گستردگی آن موجب شده است که سایر ابعاد بعثت نیز کم‌وبیش تحت تاثیر این ساحت قرار گیرند. 🔻 خدای متعال در آیه‌ی 144 سوره‌ی مبارکه‌ی آل‌عمران، خطاب به مسلمانان عهد رسول، از احتمالی سخن می‌گوید و آنان را دعوت به تفکر در یک حقیقت لازمان و لامکان می‌کند: «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ...» این سوال تا امروز نیز زنده است. آیا اگر رسول شما، که همانند او برای امت‌های پیشین نیز مبعوث شده بود، رخت از این عالم بربندد یا در کارزار ماموریت و رسالت خویش به‌شهادت برسد، می‌خواهید به‌عقب برگردید و مسیر صعود و کمال را به حضیض سقوط و قهقرا تبدیل کنید؟! به‌راستی آن حقیقت چیست که با حضور مادی و فیزیکی رسول، صرفا بخشی از واقعه است که با حذف آن، به این حقیقت دائما متکامل صدمه‌ای نمی‌خورد و عالم همواره مسیر تعالی را – اگرچه با سرعت‌های متفاوت و شتاب‌های گوناگون – طی می‌کند؟ 🔻 این حقیقت هرچه باشد، رسول خاتم در بعثت خویش، بخش محسوسی از آن را در قالب 3 مرحله به‌‌نمایش گذارده است. در مرحله‌ی نخست، این انسان برگزیده، تحولی درونی را تجربه می‌کند که وقتی به اوج خود می‌رسد، با نام رسول، برای یک ماموریت تاریخی و بشری برگزیده می‌شود. در مرحله‌ی دوم، رسول که اینک مامور است تا بعثت درونی خویش را در بیرون نیز محقق کند، در پی تاسیس یک جامعه‌ی نمونه برمی‌آید. در مرحله‌ی سوم نیز، این جامعه‌ی نمونه مورد اقبال سایر ملت‌ها قرار گرفته و تمدنی برپایه‌ی محتوای بعثت در یک دوره‌ی تاریخی پدیدار می‌شود؛ مرحله‌ی سوم که چه‌بسی در زمان حیات نبی هم نبوده باشد، از اهداف بعثت است و لذا با رفتن نبی، جامعه به عقب برنمی‌گردد. ادامه ...
✅ آغاز انقلاب اسلامی در فضای مجازی (1) ✍حجت الاسلام ثقفی 🔹انقلاب اسلامی یک آرمان دیرین برای مردم مسلمان ما بود. مردم در طول تاریخ به تدریج دریافتند تحقق آرمانهای اسلامی شان چون عدالت، برخورداری مادی و فضائل اخلاقی بدست شاهان و قدرتمندان بی صلاحیت و همچنین با تکیه بر قدرتهای خارجی محقق نخواهد شد. این اعتقاد رفته رفته رشد کرد و بالید تا به شعار نمادین استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی رسید. مردم به دنبال این شعار حرکت کردند و حاکم طاغوت، این اولین مانع تحقق آرمانهای الهی مردم ایران برکنار و سرنگون شد. این همان اولین مرحله ی از تحقق اهداف طولانی مردم خداخواه ایران در این مسیر پیشرفت بود که در منظومه ی تبیین مراحل فرآیند تحقق اهداف اسلامی به معنای خاص انقلاب اسلامی نام گرفت. 🔹به دنبال تحقق انقلاب اسلامی مردم ایران به هدایت امام راحل بار دیگر بر اسلامی شدن حکومت تاکید کردند و این شد مرحله ی دوم این فرآیند یعنی تحقق نظام اسلامی . پس از آن به طور طبیعی و به مقتضای نظام اسلامی لازم بود یک نصاب کمی و کیفی از اسلامیت در کارگزاران حکومتِ برآمده از انقلاب بر سر کار بیایند. این اتفاق و تحول نامش دولت اسلامی بود. طبیعی است بدون تحقق این نصاب امکان تحقق آرمان های انقلاب در کشور و شکل گیری جامعه اسلامی درایران و نیز گسترش این تجربه در دیگر کشورها و تحقق تمدن نوین اسلامی وجود نداشت. 🔹متاسفانه با گذشت 39 سال از تحقق نظام اسلامی آن نصاب کمی و کیفیِ اسلامیتِ مورد نیاز در کارگزاران حکومت اتفاق نیافتاد. عدم تحقق دولت اسلامی در فضای ایران موجب شد بخشهایی از عرصه های حیات جامعه ی ایران در سیاست و بخصوص فرهنگ و اقتصاد در اختیار اهداف انقلاب اسلامی آنطور که شایسته بود قرار نگیرد. 🔹در حقیقت آن خرمشهرهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 95 به ضرورت آزاد سازی آن پرداختند، همین عرصه های فرهنگ و اقتصاد بود که اراده ی انقلاب در آن به طور شایسته جاری نشده است. وقتی عراق در ابتدای جنگ خرمشهر را اشغال کرد این شهر از حاکمیت امام راحل و حکومت ایران خارج شد و گویا تا آزادی سازی خرمشهر مدت 578 روز تحت حاکمیت یک طاغوت دیگر به نام صدام بود. شبیه این بود که در شهر خرمشهر انقلاب اسلامی محقق نشده و یا انقلاب شکست خورده است. 🔹اگر عرصه ای از عرصه های کشور تحت حاکمیت ارزشها و اراده انقلابی نیست این مهم نیست و فرقی نمی کند در دست دشمن و طاغوت مانند محمد رضا پهلوی یا صدام حسین یا مثلا عامل وابسته ی دیگری به حکومت امریکا باشد یا اینکه حتی فرد حاکم بر این عرصه ها طاغوت یا عامل وابسته به بیگانه و خلاصه دشمن نباشد. مهم این است که آن عرصه در اختیار انقلاب اسلامی نیست لذا مانند خرمشهر باید آزاد شود. آزاد سازی خرمشهر در سال 61 در حقیقت گویا وقوع مجدد انقلاب اسلامی در شهر خرمشهر بود. 🔹اگر فرض کنیم در حاکمیت اسلامی و در عرصه های فرهنگ و اقتصاد بخشهایی باشد که طبق فرض هنوز با نظامات و سازو کارهای خلاف اسلام و در تقابل با روح انقلاب اسلامی اداره شود حال این بخشها ولو توسط علاقمندان به انقلاب هم اداره شود به این می ماند که در این بخشها هنوز انقلاب اسلامی واقع نشده است. عده ی قابل توجهی از انقلابیون امروز اعتقاد دارند که هنوز در عرصه ی اقتصاد انقلاب اسلامی واقع نشده است . هر چند ممکن است با توجه به پیشرفتهایی که انقلاب اسلامی در طول چهل سال داشته تعبیر مسامحه آمیز باشد اما مقصود گویندگان در این تعبیر معلوم است که چیست. ادامه دارد... https://t.me/almottaqin 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) ✅ @Ofogh_es
🔰نقطه شروعِ مدیریت در دولت اسلامی 🔻... أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيد. « .. آيا كافى نيست كه پروردگارت خود شاهد[مشهود] هر چيزى است» 🔶 براهین و استدلالات عقلی در زندگی انسان نباید بگونه ای باشد که انسان در همین استدلالات بماند بلکه باید مقدمه باشد برای حرکت انسان، تا انسان حس کند و برسد به اینکه خدا مشهود است، معارف الهی مشهود هستند‌؛ باید به این رسید. 🔶وقتی انسان با این عقیده و عمل حرکت کرد خصوصیات، ویژگی‌ها، صفات و افعال حضرت ربّ شروع به محسوس شدن می شود، با همه‌ی وجود انسان وارد یک زندگی دیگری می‌شود، و تحول عظیمی در زندگی وی بوجود می آید و اوج پیدا می‌کند.⬅️ آنگاه از این عالم خاکی بالا می‌آید و عوامل این عالم نمی‌تواند در او اثری بگذارد. و چنین شخصی توان مدیریت توحیدی پیدا میکند ، میتواند به عنوان یک مدیر اسلامی دولت و جامعه را به اسلام نزدیک کند. 🔺به همین خاطر برای داشتن مدیریت اسلامی دانستن مباحث علمی و نظری صرف کارساز نیست.ابتدا بایستی یک تصمیم جدی در تربیت خودمان، در راستای اینکه دانسته های ما اول برای خودمان محسوس و مشهود باشد و در نتیجه ی آن خدا مشهود ما باشد بگیریم. باید برای رسیدن به این مطلوب برنامه‌ریزی داشته باشیم. 📚برگرفته از جزوه مدیریت توحیدی، ص18_19 (درس گفتاری از استاد علیپور) 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) ✅ @ofogh_es
#تحول_معنوی اولین و مهم ترین قدم برای #دولت_اسلامی 🔸 #افق را ببینید:↙️ (کانال تخصصی #دولت_اسلامی) ✅ @ofogh_es
🔻پیام رسان ایتا: ✅ https://eitaa.com/ofogh_es 🔻پیام رسان آی گپ: ✅ https://iGap.net/ofogh_es 🔻پیام رسان سروش: ✅ https://sapp.ir/ofogh_es 🔻پیام رسان ویسپی: ✅ wispi.me/channel/ofogh_es
⛔️قدم بعدی بعد از چیست ؟ 🔹بعد از رنسانس جهت گیری دانش به سمت زمینی شدن و قطع دانش و هنر از آموزه های قدسی حرکت کرده است. غرب با همه ابزار ها مخصوصا ابزار ارتباطات جمعی در صدد دین زدایی از ساحت اجتماعی زندگی بشر است و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند تا سمت و سوی جوامع را به سمت مبارزه با خدا رقم بزند. 🔸این نوع رسانه ها با تولیدات انبوه سمعی و بصری، برای ارضای نفسانیات سعی در ترویج معبود خود (دنیا پرستی) دارند و دیگر معبودها را نفی کنند. امپراطوري های خبری و رسانه ای دشمن و مجموعه شرايطي كه تمدّن مادی براي ما ايجاد كرده، نه فقط بستر تحقير جهاني را نسبت به انقلاب اسلامي ايجاد مي كند بلکه با تحقیر خدا پرستی و معنویت در ابزار محاسباتي جوامع نیز دست می برد. 📲در چنین فضایی، فیلترینگ این نوع رسانه ها و مهمی است اما قدم بعدی و آن است که باید تبعیت از پارادایم و الگو گیری از رسانه های غربی را شکست، بنابر فرموده امام راحل در منشور روحانیت : باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را در دست گرفت. 💢باید ماموریت اصلی در این میدان درگیری، حرکت به سوی خدا پرستی و معنویت واقعی باشد تا بتوان با ابزار رسانه و ارتباطات جمعی، گرایش مادی جوامع را به گرایش فقر به سوی خدا تغییر داد و در مجموع شرایطی را ایجاد کرد که یک انقلاب معنوی در جهان رخ دهد و حرکت جوامع به ریل خدا پرستی بیافتد. 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) ✅ https://eitaa.com/ofogh_es
🔻 با ما همراه باشید 🔻 ⬅️ رسانه تخصصی #دولت_اسلامی کانال افق انقلاب اسلامی در ایتا ↙️ ✅ https://eitaa.com/ofogh_es
جهاد_كبير شامل دو بخش است : 🔸يك بخش، مقابله براي می باشد که اين همان مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم آن است. 🔹بخش ديگر جهاد کبیر، مربوط به و رسيدن به اهداف دست نيافته است. اهدافي كه هنوز به آنها دست پيدا نكرده ايم. اين بخش را جهادِ پيشبرد و پيشرفت حرکت بسمت اهداف می نامیم. 🔸جهاد مقابله جهادي است كه فوريت دارد، اما جهاد پيشرفت، جهادی است پيشبردی ، كه دارای اهميت است. لذا جهاد مقابله يك جهاد عاجل است و جهاد پيشرفت جهاد اهمّ . 🔹 چرا جهادِ پیشبرد جهادِ اهمّ است؟ مقام معظم رهبری می فرمایند براي مقابله با دشمن،اسلام لازم است اما كدام اسلام؟ اسلامي كه اقتدار دارد، دولت دارد. پس ما بايد دولت داشته باشيم. جهاد پيشبرد جهاد به سمتِ شكل دادن است. اقتدار اسلام در قالب تشكيل دولت اسلامي به معناي واقعي اتفاق مي افتد. 🔹اين جهاد آزاد سازي (جهاد پیشبرد) ، فقط جهاد مقابله با جنگ نرم دشمن نيست، اين جهاد مهم تر از آن است . چون ما بايد علاوه بر اينكه عناصر قدرت را در دولت اسلامي موجود حفظ كنيم، عناصر قدرتي را كه هنوز در اين دولت اسلامي نداريم نیز باید بدست بياوريم. 📚: جهاد کبیر (درس‌گفتاری از حجت‌الاسلام علی ثقفی) ✅ @ofogh_es
❇️ جهادِ مقابله یا جهاد پيشرفت 🔹ما در مقابل امور محسوسی مانند ، عکس العملی کاملاً محسوس و روشن داشته ایم. ولی این واکنش و عکس العمل در برابر اموری مثل —که در اوايل کار هم کمی غیر محسوس است— سُست و ناچیز بوده است. این امر در شرایطی بود که مقام معظم رهبری بارها درباره آن هشدار داده بودند و مسئولین را از تبعات آنها آگاه کرده بودند، ولی متاسفانه جدی گرفته نشد. 🔹بعد از تهاجم فرهنگی، در اواخر دهه هفتاد و اوايل دهه هشتاد، يك ميدان مبارزه دیگری تحت عنوان « » به وجود آمد که متاسفانه اینجا هم چون حركت بعضي ها همگام و ملازم با حرکت مقام معظّم رهبري نبود، متوجه نشدند كه ديگر تهاجم فرهنگي مثل سابق فوريّت ندارد و بلکه باید به سمت مبارزه با مفاسد شتافت. 🔹اخیراً هم بحث مطرح شده است. مسئله ای که رهبر معظم انقلاب بارها درباره عواقب آن تذکر داده بودند، ولی علی رغم این همه تذکرات، نيروهاي انقلاب در ميدان حاضر نشدند. ایشان می فرمایند: " موضوع حقوقهای نجومی، در واقع هجوم به ارزشها است..." (1395/4/2) بعد از آن مقام معظّم رهبری موضوع را مطرح کردند. ✅ ایشان همه این مراحل را برای نیرو های انقلاب تعیین کردند، مخاطب ما هستیم . ولی چون ما در میدان حاضر نشدیم، لذا ارتباط لازم با رهبري ايجاد نشد. ارتباطی که لازمه ی آن ، یک جهاد فکری و اجتهاد به معنای حوزوی می باشد. 🔸در سه مرحله اوّل مذکور(جنگ نظامی، تهاجم فرهنگی، فیش های حقوقی)، جهاد ما باید برای حفظ وضع موجود می بود و باید همچنان باشد و در مرحله اخیر نیز باید و پيشبرد بسوي دولت اسلامي و جامعه اسلامي را دنبال بکنیم. 📚: جهاد کبیر (درس گفتاری از حجت الاسلام علی ثقفی) ✅ @ofogh_es
❇️ خرمشهرهای پیش رو ... 🔹به تعبیر مقام معظّم رهبری ما آزادي خرمشهر ها در پيش داريم. منتها سوال اینجاست که اين آزادسازي يعني چه؟ از چه چيزي بايد آزاد بشود؟ اينجا است كه ما بايد ميدان جهاد كبير خودمان را — در عدم اطاعت از طاغوت و اطاعت از خدا — اينجا تشخيص بدهيم. 🔸 عناصر قدرت موجود در نظام، دست ما است. اینها اشغال نيستند ، فلذا آزادسازي نمي خواهد. پس اين خرمشهرهايي كه آقا مي گويند كجاست؟ 🔹در دانش نظامي مي گويند : آزادسازي عملیات آفندي و تهاجمي است. پس ماهيت عملياتهاي (باصطلاح خرمشهرهاي آينده) آفندي است، پدافندي نيست. وقتي صحبت از آزادسازي است، ماهيت اين عمليات آزادسازي از اشغال است، سؤال اینجاست که كجاها اشغال شده؟ چه چيزهايي اشغال شده؟ 🔸بنابر اذعان اساتيد دانشگاهها و افرادی که منصف هستند، بغیر از تئوري اقتصاد مقاومتي، در دانشگاههاي ما تئوري منسجم ديگري براي سر و سامان دادن به اين اقتصاد وجود ندارد. بخش هایی از دولت اقدام به اجرای نکردند، پس معلوم است که بخشی از ، دست انقلاب نيست. دست چه کسي است؟ لذا اين قسمتها بايد آزاد بشود، معني آزاد سازي اين است، ، يعني آزادسازي اين مواضعي که دست انقلاب نيست، و توسط افراد ديگري اشغال شده است. 🔸حتی بعضاً این سؤال مطرح می شود که فرهنگ، دست انقلاب هست يا نه؟ با اندک تأملی می توان فهمید که حتی فرهنگ، هنر،صدا و سیما هم دست ما نيست. مسئله اين جناح و آن جناح هم مطرح نيست. 🔹حالا معلوم شد که ما بايد داشته باشيم تا بتوانيم اين عرصه ها را تقويت کنيم، عناصر قدرت را بيافزايم ، به اتکاء عناصر قدرت، در مقابل حرکت دشمن بتوانيم پيشروي کنيم. 📚: جهاد کبیر (درس گفتاری از حجت الاسلام علی ثقفی) ✅ @ofogh_es
♻️ افق انقلاب اسلامی را در پیام رسانهای داخلی دنبال کنید... ✅ https://iGap.net/ofogh_eshttps://sapp.ir/ofogh_eshttps://eitaa.com/ofogh_es
📈 مقاطع تحقق دولت اسلامی(1) 🔷دولت اسلامی مرحله ی سوم از فرایند مراحل تحقق اهداف اسلام در عصر انقلاب اسلامی است. این مرحله ی هنوز محقق نشده و پس از پیروزی انقلاب رهایی بخش از طاغوت و تحقق نظام زمینه ساز برای دولت اسلامی محقق خواهد شد.اما تحقق دولت اسلامی نیز در درون خود دارای مقاطعی است که به ترتیب محقق خواهد شد. شبیه همان ترتیب و ترتبی که در مراحل پنجگانه از انقلاب تا تمدن وجود دارد. 1️⃣ مقطع اول: ترسیم و رسمیت بخشیدن به تصویر کلی از دولت اسلامی 🔹 مقصود از تصویر کلی دولت اسلامی همان چیزی است که در قانون اساسی رسم شده است. در این سند مسائلی چون نحوه ی توزیع قدرت حاکمیت، اهداف و وظایف کلی ارکان حاکمیت و مانند آن ترسیم شده است. به عبارت دیگر در این سند حقوق و وظایف حاکمان و مردم نسبت به یکدیگر بر اساس مبانی اسلامی آمده است. البته در این سند دو نوع مطلب وجود دارد. یکی مطالب اساسی و ثابت است. 🔹 این مطالب در مواردی است که در باره اسلامیت دولت سخن می گوید. سنخ دوم مطالب آن است که با تکیه بر تجارب و تفاهم های متعارف به شیوه ی اداره ی امور کشور پرداخته شده است. مواردی مانند تعیین سه قوه از این نوع هستند. این موارد با توجه به تجربه های جدید یا دست یابی به الگوهای اسلامی قابل تغییر هستند. این مقطع از دولت اسلامی به شکل قابل اتکایی در آذر 58 با رای مردم رسمیت و تحقق یافت 2️⃣مقطع دوم: روی کار آمدن کارگزارانی با منش و روش اسلامی 🔹 پس از آنکه مقطع اول از دولت اسلامی محقق شد نوبت آن است که بر اساس همان اصول قانون اساسی به اندازه ی کفایت افرادی دارای صلاحیتهای لازم و نصاب کیفی از ارزشهای اسلامی در مناصب و مسئولیتهای تعیین شده قرار گیرند. ممکن است این سوال پیش بیاید که صاحبان این نصابهای کیفی باید در کجا پرورش یافته باشند تا از آنها در دولت اسلامی استفاده کرد. چون فرض بر این است که نظام تعلیم و تربیت هنوز اسلامی نشده تا در این سطح و با آن کمیت مورد نیاز مسئول اسلامی پرورش یافته باشد. 🔹جواب روشن است. باید از میان موجودین بهترین ها و شایسته ترین ها برگزیده شوند و این روند شایسته گزینی همواره ادامه یابد تا به تدریج آن نصاب کیفی لازم برای این مقطع تحقق یابد. طبیعی است این افراد اگر در روند سالم قرار گیرند این منظور تامین خواهد شد. 🔹چنین کسانی در حقیقت مسئولانی هستند که حتی اگر به لحاظ منش و روشهای شخصی و مدیریتی در معرفتهای دینی و خلقیات اسلامی و معنویت الهی در حد بالایی نباشند اما چون هستند لذا روند رشد و کمال خود را با تلاش و کوشش شخصی و نظارتهای لازم از محیط طی خواهند کرد. وجود چنین کسانی زمینه ساز تحقق مقطع بعدی دولت اسلامی است و بدون تحقق این مقطع امکان تحقق مقاطع بعدی دولت اسلامی وجود نخواهد داشت. 🔶 ما اکنون در همین مقطع قرار داریم و اینکه گفته می شود ما دولت اسلامی نداریم به همین معناست 📚 . (درس گفتاری از حجت الاسلام علی ثقفی) ادامه دارد... ✅https://eitaa.com/ofogh_es
🔰نگاه به گذشته در مصایب یک اصل در مدیریت اسلامی 🔸خداوند در سوره شوری، آیه 30 در رابطه با ی مصیبتی که به انسان وارد می شود به پیامبرش می فرماید : (وَ مَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُو عَنْ كَثِيرٍ) "و هر [گونه] مصيبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست و [خدا] از بسيارى درمىگذرد" 🔸انسان در طول زندگی هر فعل، نحوه مدیریت و یا هربرخوردی که انجام می دهد اینگونه نیست که انجام داد و تمام شد؛ 🔸بلکه این فعل بعد از صادر شدن از فرد در روح عالم در حال حرکت است تا به هدف خود برسد، شبیه حرکت بذری است که روح عالم درمدیریتش آن را به درخت تبدیل می کند. همانگونه که بذر رشد می کند فعل شخص هم رشد می کند. 🔸امکان دارد افعال فرد در مسیر رشدش بر اساس محاسبات نظام عالم که توبه سرعت این را کمتر می کند در یک جایی با خود فرد تلاقی بکنند و به هم برسند که اگر توبه نبود مثلا به جای بریدن، قطع شدن پا را منجر می شود؛ یا به خاطر فعل مثبت، فرد به مقام بزرگی می رسد. 🔺این تصادفی نیست که مثلا در زندگی، در اداره به فلان مشکل برخوردم. 📚برگرفته ازجزوه مدیریت توحیدی، ص54،55 (درس گفتاری از استاد علیپور) 🖊پی نوشت : 👈 1_ وقتی فرد در هر کجا به مشکلی برمی خورد باید توجه کند ببیند که در گذشته چه عملی را انجام داده که اثرش را الان اینگونه بروز داده است. 👈2_ هر فرد در افعال و برخوردی که می کند توجه دارد این فعل من رشد دارد و در عالم هستی اثر می گذارد و لذا همیشه توجهش به افعالی که انجام می دهد است. 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) ✅ eitaa.com/ofogh_es/55