eitaa logo
افق معرفت
120 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
184 فایل
ارائه معارف دینی و مطالب اخلاقی و حدیث و احکام و مطالب تفسیری و اطلاعات مفید روز
مشاهده در ایتا
دانلود
109.mp3
1.93M
ترجمه صفحه ۱۰۹
📎 صبر بر فقر 🖌 حضرت (ص) فرمود:. زمانی فرا می رسد، کسی دارا نمی شود مگر با غصب اموال دیگران و بخل ورزیدن، هر که آن زمان را درک کرد و بر فقر صبر کرد در حالی که می توانست دارا باشد، خداوند پاداش پنجاه صدیق از کسانی که مرا تصدیق کزدند به وی عطا می کند. 🖌 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص سَيَأْتِى عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ لَا يُنَالُ ... الْغِنَى إِلَّا بِالْغَصْبِ وَ الْبُخْلِ ... فَمَنْ أَدْرَكَ ذَلِكَ الزَّمَانَ فَصَبَرَ عَلَى الْفَقْرِ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى الْغِنَى....آتَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ خَمْسِینَ صِدِّیقاً مِمَّنْ صَدَّقَ بِى. ـــــــــــــــ 📚 اصول کافى جلد ۳ صفحه: ۱۴۴ روایت ۱۲ @hadith_daily
هدایت شده از ۱۱
🌪 خشونت قانونی ضرورت امروز جامعه ما / اقایان انتظامی ،امنیتی،قضایی: در برابر داعشی های داخلی خشونت قانونی به کار ببرید نه رأفت اسلامی!! ⛈ واقعاً جای تعجب است که مسئولان میگویند، بسیاری از افرادی که لیدری اغتشاشات اخیر را به عهده دارند، سابقه‌ی حضور در تجمعات و اغتشاشات قبلی را هم داشته اند!! ⛈ دلیل آن چیست؟ ایا غیر از این است که برخورد جدی با آن ها صورت نگرفته و هزینه جرم بسیار پایین بوده که هیچ ترسی ندارند؟ به نظر میرسد باید در مورد این افراد خشونت قانونی را به کار برد تا قدری حساب ببرند وگرنه در قائله بعدی همین ها صف اول اغتشاشات خواهند بود. ⛈ در همین رابطه بیان جالبی حضرت آقا دارند به نام خشونت قانونی که توجه شما را به آن جلب میکنیم. ✅ 🗓 ۲۶فروردین۷۹ بیانات نماز جمعه بخشی از خطبه دوم خشونت قانونی، امری است که نه فقط خوب است، بلکه لازم است! از اسم خشونت که نباید ترسید! ❗️ خشونت یعنی چه؟ خشونت، یعنی کشتن، کتک زدن، زندانی کردن، بداخلاقی کردن، تندی کردن. خشونت، یک امر واضح و یک معنای بدیهی است. 🔹 الان چند ماه است که در بعضی از مطبوعاتِ ما دائم دنبال میشود که خشونت خوب است یا بد است؛ یا فلان کس طرفدار خشونت است، فلان کس مخالف خشونت است؛ یا اسلام خشونت را قبول دارد، یا قبول ندارد! آیا این مسأله این‌قدر مهم و مشکل است!؟ یا نه؛ پشت سر این قضیه، نیّتهای دیگری است!؟ 👈 اسلام درباره‌ی مسأله خشونت نظر روشن و واضحی دارد. اسلام استفاده از خشونت را اصل قرار نداده؛ اما در مواردی که خشونت قانونی باشد، آن را نفی هم نکرده است. ما دوگونه خشونت داریم: 1⃣ یک خشونت قانونی است؛ یعنی قانون خشونتی را اعمال میکند؛ مینویسد که اگر فلان کس این کار را کرد، او را به زندان ببرند. این خشونت است، اما این خشونت بد نیست. این خشونت در برابر تجاوز به حقوق انسانهاست. این خشونت در مقابل آدمِ بیقانون است. این خشونت در مقابل متجاوز است. اگر در مقابل متجاوز خشونت اعمال نشود، تجاوز در جامعه زیاد خواهد شد. این‌جا خشونت لازم است. 2⃣ یک خشونت هم خشونت غیر قانونی است. مثلاً یک نفر بیجا، خودسر، خودرأی، بر طبق میل خود، برخلاف قانون و بر خلاف دستور، نسبت به کسی اعمال خشونت میکند؛ یک سیلی به گوش کسی میزند. آیا این خوب است یا بد است؟ معلوم است که این بد است. در این شکّی نیست. ❗️ پیامبر اکرم وارد مکه شد و با مردمی روبه‌رو گردید که سیزده سال او را اذیّت و تکذیب و شکنجه کرده و همه سختیها را بر سر او درآورده بودند؛ اما به همه آنها گفت شما آزادید؛ از آنها انتقام نگرفت. ولی در همان سفر، پیامبر عدّه‌ای را به نام ذکر کرد و گفت هر کجا اینها را یافتید، بکُشید! در میان آنها، چهار نفر زن و چهار نفر مرد بودند. این‌جا خشونت لازم بود؛ اما آن‌جا نرمش لازم بود. اسلام دین جامعی است؛ دین یک بعدی نیست. 👈 آن‌جایی که حکومت اسلام در مقابل زور و تجاوز و اغتشاش و تعدّی از قانون قرار میگیرد، بایستی با قدرت، با قاطعیت، با خشونت - از اسم خشونت که نباید ترسید - رفتار کند 💨 اخبار حجاب و عفاف سحاب👇 🌐 ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1499005113C33c5606965
☝️☝️☝️ از امام خامنه‌ای سوال شد بعد از شما چه بر سر این انقلاب و این نظام با اینهمه دشمن خواهد اومد و پاسخ زیبای ایشون که شنیدنیه...
صفحه ۱۱۰
ترجمه صفحه ۱۱۰
110استاد عباسی 110.mp3
2.11M
تلاوت صفحه ۱۱۰
110.mp3
1.92M
ترجمه صفحه ۱۱۰
📚 مسئول بودن کارمند نسبت به وسائل محل کار 💠 سؤال: اگر کارمند یا کارگری به ابزار یا دستگاهی که برای انجام کار در اختیار او قرار گرفته است، ناخواسته آسیبی وارد کند، آیا باید خسارت وارد شده را جبران نماید؟ ✅ جواب: در صورتی که مطابق قراردادِ با محل کار، از ابزار یا دستگاه استفاده کرده و نسبت به حفظ آن کوتاهی نکرده باشد، ضامن نیست و در غیر این صورت باید خسارت وارد شده را جبران کند. 🆔 @leader_ahkam
صفحه 111