هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
💠بسيج مدرسة عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش بر گلدسته هاي رفيع آن اذان شهادت و رشادت سرداده اند.
#امام_خمینی
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#هفته_بسیج
📚صحیفه نور، جلد ٢١ ،صفحه ۵٣
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
@Sahifeh_noor
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
هدایت شده از ارزانسرای کفش و صندل کیانی 👠
#کدام_نماز_قبوله❓
🍃آیت الله جوادی آملی : اگر اين نماز را خوانديم و تا غروب آلوده نشديم ، نه بيراهه رفتيم و نه راه کسي را بستيم ، زبان ما ، چشم ما ، گوش ما پاک بود ، خدا را شاکر باشيم که اين نماز قبول شد .
👈 کمی تا بهجت🌷
@behjat135
⭕ کار خطرناک فرهنگستان
آیت الله العظمی امام خامنه ای
❇️ بیانات بسیار مهم و تذکرات جدی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به حجتالاسلام میرباقری و اعضای دفتر #فرهنگستان قم در ۱۳۸۹/۴/۱۴ :
❗️در آموزشهای بنیانی با طلبه ها سر و کار دارد، دست زدن به پایه های اساسی #کار_خطرناک است، #توجه میکنید؟
❗️چه در زمینهی منطق، چه در زمینهی اصول، چه حتی گاهی در زمینهی نحو و ادبیات.
❗️یک وقت آدم میبیند که به یک پایهای دست میزنند و یک چیزی کنارش درست می کند این پایهها طاقت نمی آورد و سقف میآید پایین. یعنی خیلی باید به این #توجه داشت.
❗️چون پایهها هم در طول سالهای متمادی و با تراکم اذهان بسیار برجسته و پیچیده و والا به وجود آمده.
🔆یعنی واقعاً "#شیخانصاری" را هیچ نمی شود دست کم گرفت،
🔆یا فرض کنید "#صاحب_جواهر" را
🔆یا مثلاً فرض کنید در زمینه مسائل عقلی منطق "#خواجهنصیر" را
🔆یا "#علامهحلی" را
🔆یا "#ملاصدرا" را.
🔆اینها #خیلی_مغزهای_برجسته_و_بزرگی بودند
🔆آنی هم که الان دست ماست این محصول و این کار متراکم و در هم تنیده مجموعهی این هاست.
❗️اگر چنانچه بنا کنیم این پایه ها را #دستکاری کردند یک وقتی میبینیم که نتوانستیم آن پایهی مناسب محکم را کنارش درست کنیم آن وقت سقف میآید پایین؛ یعنی به این باید #توجه بشود!
❗️دو سه سال قبل از این، بعضی از این نوشته ها را (که نمی دانم مربوط به منطق بود یا چی بود) آوردند پیش من، به نظرم این معنا آمد و منتظر بودم یک وقتی با جنابعالی ملاقات بشود و این را عرض بکنم. خیلی خوب، حالا غرض همین؛ مهم است؛ این #خیلی_نکته_مهم_است که این را #توجه بکنید.
منشور حوزه و روحانیت ج۵ ص۶ و۷.
فرزند آیتالله بهجت در مورد پدر می گوید:
ایشان در مشهد پس از زیارت به مزار علما میرفت و فاتحه میخواند. خصوصا به کنار مزار آقای نخودکی اصفهانی میرفتند و برای مردم دعا میکردند و میگفتند که مرحوم نخودکی هنوز وساطت میکند.
✍️خبرگزاری فارس
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از ۱۱
داستان قوم حضرت لوط علیهالسلام
صفتی که باعث انحراف قوم لوط شد
لوط بن هاران بن تارخ، برادرزاده حضرت ابراهیم علیه السلام است.(بحارالانوار، ج12، ص143) لوط از اولین افرادی است که به ابراهیم علیهالسلام ایمان آورد. او اهل کلدان از سرزمین بابل بوده و در سرزمین فلسطین و در شهر «سدوم» سکونت داشت. (المیزان،ج10،ص341) حضرت لوط، از تابعین شریعت حضرت ابراهیم علیه السلام به شمار میآید.(المیزان، ج8، ص187)
پس از این که آتش بر ابراهیم علیه السلام سرد شد، نمرود از حضرت ترسان شد و از او خواست تا از منطقه تحت حکومت او خارج گردد. حضرت به همراه ساره که به او ایمان آورده و با او ازدواج کرده بود و همچنین لوط که پسر جوانی بود و به شریعت ابراهیم گرویده بود، و هاجر از دیار نمرود خارج شدند و در بادیهای که مسیر عبور کاروانها به یمن و شام و دیگر نقاط دنیا بود، اقامت گزیدند. در آنجا حضرت ابراهیم کاروانها را به اسلام دعوت میکرد و این خبر در عالم پخش شد که نمرود این شخص را در آتش انداخته، ولی نسوخته است.
در فاصله هفت فرسنگی محل اقامت حضرت ابراهیم علیه السلام شهرهای آباد، پر درخت و پر خیر و برکتی وجود داشت که مسیر عبور کاروانها بود و کاروانها به هنگام ورود به این شهرها، از میوهها و زراعتهای مردم این دیار استفاده میکردند. ولی مردم به خاطر بُخلی (النورالمبین فی قصص الانبیاء و المرسلین، ص122) که داشتند، به تنگ آمدند؛ بنابراین دنبال راه چاره میگشتند.
اینجا بود که شیطان از ضعف آنها که بخل ورزیدن بود، استفاده کرد و خود را به صورت پیرمردی نیکوکار درآورده و گفت: هر مردی بر شما وارد شد، با او نکاح کنید و لباسهایش را از او بگیرید.
آنگاه خودش را به صورت یک نوجوان بسیار زیبا درآورد، در حالی که لباسهای بسیار زیبا پوشیده بود و جلب توجّه میکرد، خود را در اختیار آنها قرار داد (البرهان فی تفسیر القرآن، ج2، ص564) و این عمل زشت در بینشان رواج پیدا کرد.
از این رو، کاروانهایی که در دام این قوم میافتادند، شکایت آنها را به حضرت ابراهیم علیه السلام میبردند. در این زمان بود که حضرت ابراهیم علیه السلام لوط را برای پرهیز دادن و انذار نزد آنها فرستاد.
ورود حضرت لوط بر قوم همجنسباز
هنگامی که لوط بر آنها وارد شد، خود را معرفی کرده و نسبتش را با ابراهیم علیه السلام بازگو و رسالت خود را آغاز کرد و به آنان گفت: آیا پروا ندارید؟ من برای شما فرستادهای قابل اعتمادم. از خدا پروا دارید و فرمانم ببرید». (شعراء، 161ـ163) لوط در میان آنها ازدواج کرد و خدا دخترانی به او عطا فرمود.
تلاش لوط علیه السلام این بود که هرگاه مردی به دست این قوم گرفتار میشد، او را از دست آنها نجات میداد. آنها این عمل زشت را ادامه دادند و به نصایح حضرت اعتنا نکردند و بر عمل زشت خود اصرار داشتند و به لوط علیه السلام گفتند: اگر راست میگویی، عذاب خدا را برای ما بیاور.(عنکبوت،29) و او را تهدید کرده و گفتند ای لوط ! اگر دست برنداری، قطعا از اخراج شدگان خواهی بود.(شعراء، 167) قومش گفتند: خاندان لوط را از شهرتان بیرون کنید که آنها مردمی هستند که به پاکی تظاهر میکنند.(نمل،56)
وقتی لوط تأثیری در آنها ندید، مأیوس شد و نفرینشان کرد(عنکبوت،30) و بدین وسیله اسباب نزول عذاب الهی برای آن قوم فراهم شد.(بحارالانوار، ج12،ص154-156)
بنابر بعضی از روایتها، قوم لوط از برترین قومهایی بود که خداوند آفریده بود(البرهان فی تفسیر القرآن، ج3،ص121) ولی به خاطر صفت بخل که در میان آنها بود، شیطان منحرفشان کرد، به گونهای که آن عمل زشت در میان آنها رواج یافت و به صورت فرهنگ و سنّت درآمد و به این عمل عادت کرده و قبح و زشتی این عمل برای آنها ریخته بود. (هود،78/ المیزان، ج8،ص188)
امام صادق علیهالسلام میفرماید: وقتی قوم لوط عمل شنیع لواط را مرتکب میشدند، زمین آنقدر گریست که اشکش به آسمان رسید و آسمان آنقدر گریست که اشکش به زمین رسید. خداوند عزّوجلّ به آسمان امر فرمود این قوم را سنگباران کن و به زمین امر فرمود این قوم را در خود فرو بر.(البرهان فی تفسیر القرآن، ج3، ص129) و چنین شد: پس چون فرمان ما آمد، آن شهر را زیر و رو کردیم و سنگپارههایی از سنگ گلهای لایه لایه بر آن فرو ریختیم؛ [سنگهایی] که نزد پروردگارت نشان زده بودند و [خرابههای] آن از ستمگران چندان دور نیست.(هود، 82 و83)
برگرفته از سایت تبیان
حواسمان باشد وقتی گناه در جامعه عادی شد، گناهکار ارتکاب گناه را حق خودش می داند و دیگر برای ریشه کن شدن گناه دیر است و راهی غیر از عذاب الهی باقی نمی ماند.
از کنار گناه راحت عبور نکنیم
به شیوع بی حجابی حساس باشیم
اگر کسی احساس می کند مستقیم توان مقابله ندارد غیر مستقیم مقابله کند و رفتاری نکند که تایید گناه و یا عادی بودن گناه محسوب شود.
برای مثال رفتار با یک فرد محجبه و رفتار با یک بی حجاب مساوی نباشد.