9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌مولوی#عبدالرحمن_چابهاری امام جمعه اهل سنت چابهار:
واقعا جای شرم است، باید با غیرت و جوشش ایمان مقابل یه مشت یهودی ایستاد.
🔻همانطور که یکی از بزرگان فرمود:
اگر هر مسلمانی سطل آبی بریزد یهود و اسرائیل و حکومتشان را آب میبرد...
#فلسطین
#امت_واحده
#شیعه_سنی
@okhowahmag
🔻اجر این نماز عاشقانهی پارههای تنم، برادران اهل سنتم در غزه را به حسین حسین همهی عمر شیعیان انگلیسی نمیدهم که حسین مظهر جهاد با ظلم اکبر است و شیعهی بیجهاد عمله صهیونیسم خواهد بود.
🔻حسین اینجاست. اصلأ همهی تاریخ دین اینجاست و هرکه از این جمع جسما یا قلبا بیرون است جزء اشقیاست.
✍داوود مرادیان
@okhowahmag
28.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌رهبر انقلاب: وقتی یک شهید یازده،دوازده ساله در دفاع از جمهوری اسلامی به شهادت میرسد، این مهمترین خبر از همدلی و وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان است.
#شهید_سبیل_اخلاقی
#شیعه_و_سنی
#وحدت
@okhowahmag
هدایت شده از مجمع اسلامی حبلالله 🇵🇸
📊 اسامی اهلبیتی شهدای #غزه و تودهنی دیگری به قاعدین متحجر
🕋 مذهب غالب برادران مسلمان فلسطینی، شافعی است. دربارۀ دلبستگی ایشان به اهلبیت (ع) شواهد گوناگونی مطرح شده است.
🧾 اما اخیرا وزارت بهداشت فلسطین، فایل حاوی اسامی نزدیک به ۷هزار شهید #طوفان_الاقصی را (بین ۲۳-۷ اکتبر ۲۰۲۳) منتشر کرد که تیر خلاصی بر ادعای دروغ عملههای دشمن مبنی بر «ناصبی» (دشمن اهلبیت (ع)) بودن ملت فلسطین است.
🔎 بررسی و جستوجوی اجمالی در این اسامی، نشان میدهد که:
💌 اولا اسامی اهلبیت (ع) از نامهای پرطرفدار در میان مردم شهیدپرور غزه و فلسطین است که در صدر آن، نام مبارک حیدر کرار، «علی» میدرخشد.
🔆 جالب است که غیر از اسامی پنج تن (ع) و حمزه سیدالشهدا (س) و خدیجه کبری (س)، حتی نامهای «رضا» و «مهدی» و «نرجس» نیز در این فهرست وجود دارد که عمق تعلق این ملت را به خاندان رسالت نشان میدهد.
📈 ثانیا بر خلاف تصورات پیشفرض عمومی، نامهای اهلبیت (ع) در میان شهدای اهلسنت شافعی غزه، بیش از سه برابر نامهای مربوط به دیگر شخصیتهای برجستهٔ صدر اسلام است.
🗞 البته در این دو نمودار، صرفا نام خود شهدا مد نظر قرار گرفته؛ و الا با احتساب نام دیگر اعضای خانوادۀ شهدا، چند برابر این آمار را باید به آن افزود.
⚠️ همچنانکه صدها شهید همنام پیامبر خدا (ص) (همچون: محمد، أحمد، محمود و عبد الله) نیز در این جداول به حساب نیامده است.
🗡 از دیگر نکات جالب این فهرست، باید از نامهای پرطرفدار «جهاد» و «نضال» (مبارزه) و «أمل» (در خردسالان) یاد کرد که وجهی دیگر از عزت غزه را آشکار میکند.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
💢چرا جمهوری اسلامی میخواهد مصر را شیعه کند؟
📌دکتر علی اکبر صالحی
🔻وقتی من در وزارت خارجه بودم، آقای مرسی که خدا رحمتشان کند، پیشنهاد داد که چهار کشور ایران، مصر، عربستان و ترکیه بنشینند و برای حل مسئله سوریه فکری کنند. به همین دلیل وزرای خارجه این چهار کشور هر چند وقت یکبار به مصر میرفتیم و ما در طی این دیدارها با آقای مرسی خیلی رفیق شدیم.
🔻یک روز صداوسیمای مصر مرا برای حضور در برنامهای مانند سلام صبح بخیر خودمان، دعوت کرد و این سؤال را مطرح کردند که آقای صالحی چرا جمهوری اسلامی میخواهد مصریها را شیعه کند؟ من گفتم که ما هنوز نیامده شما از اختلافات شروع کردهاید؟ اجازه دهید من یک تعریفی از شیعه و سنی بکنم و بعد شما ببینید ما اختلافی داریم یا خیر؟ گفتند بفرمایید.
🔻من گفتم اگر تعریف سنی، تبعیت از سنت حضرت رسول (ص) باشد، منِ ایرانی و شیعه، قبل از اینکه شیعه باشم، سنی هستم و تمام ایرانیها قبل از اینکه شیعه باشند، سنی و تابع سنت حضرت رسول (ص) هستند. و اگر تعریف شیعه، حب اهل بیت باشد، شما مصریها یک ضربالمثل دارید که میگویید مذهب ما سنی است، اما دل ما شیعه است. پس شما هم قبل از اینکه سنی باشید، شیعه هستید؛ بنابراین من چطور میتوانم تو را شیعه کنم؟
🔻من یک روز نزد شیخ طیب رئیس دانشگاه الازهر رفتم. او شیخ و عالم بزرگی است. حرفهای زیبایی زد و همین مسئله را مطرح کرد. گفت من سید و از شرفا هستم، اما سید حسنی هستم. میگفت حضرت علی (ع) یک خلیفه است و فرقش با خلفای دیگر این است که هم خلیفه بود و هم امام بود ولی بقیه فقط خلیفه بودند. اولین لقبی که ما در قرآن برای امام میبینیم، حضرت ابراهیم است که امام ملت بود. امام یک جایگاهی دارد و یعنی پیشوای مردم در همه امور. خلیفه یعنی اداره امور سیاسی و حکمرانی؛ ولی امام یعنی زمام همه چیز در دست او است.
✅ بنابراین وقتی کسی به اسم شیخ طیب اینطور صحبت میکند یا حضرت آقا که میفرمایند سبِ بزرگان اهل سنت جایز نیست چون وهن اسلام است، بنابراین این ناصبی بودن، برای مشغول کردن ما است تا دلها دیرتر به هم نزدیک شود.
#شیعه_و_سنی
#استبصار
@okhowahmag
💢پرچمدار وحدت اسلامی
حجت الاسلام سید جواد مرعشی تبریزی :
🔻آیت اللّه قاضی طباطبایی از پرچمداران وحدت اسلامی بود و همواره بر وحدت جوامع اسلامی تأکید داشت. در فرصت های مناسب با رفتار حکیمانه برای تحقق بخشیدن هرچه بیشتر به وحدت مسلمانان جهان می کوشید.
🔻 وي در يكي از خاطرات خود اينگونه مي گويد:یاد دارم در زمانی که از سوریه برگشته، وارد عراق شدم... توقف کردیم که نماز مغرب را ادا کنیم و حرکت نماییم. وضو گرفتم و در صحن خانه وسیعی حصیر انداختم و خواستم مشغول نماز شوم که دیدم عده ای از جوانان اهل تسنّن آمدند و در چند قدمی من ایستادند. فهمیدم که می خواهند بدانند که چطور سجده خواهم کرد. من هم در موقع سجده پیشانی را بر بالای حصیر گذاشتم و سایر رفقا نیز اغلب از من تبعیت کردند. بعد از فراغت از نماز چند نفر از آنها جلو آمده از حقیقت سجده بر تربت کربلا که بعضی از همراهان در نماز گذاشته بودند، سؤال کردند. واقع امر را به آنها بیان کردم. بسیار قانع شدند... و اظهار كردند که به ما جور دیگر تلقین کرده اند.
#شهید_قاضی_طباطبائی
#وحدت_اسلامی
@okhowahmag
36.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | قدس آرمان مقدس همه مسلمانان
🔻این چه دینی است؟
👤 در گفتگو با دکتر محمدصادق حسینزاده؛ تاریخپژوه
🔸️ دلایل حمایت از مسئله فلسطین و در صدر قرار گرفتن این مسئله و آرمانی شدنش، مرتبط به یورش به سرزمین اسلامی و غصب شدن خانه و کاشانه تعدادی از مسلمانان است.
🔸️فردی درحال تعرض به کودکی است؛ از بچه مضروب بپرسیم که چه دین و مذهبی داری؟ تا ببینیم اجازه داریم از لحاظ شرعی، اخلاقی، وجدانی از کودک دفاع بکنیم یا خیر.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
▪️و إنی لمشتاق الی أرض غزة. بخش اول
✍ دکتر محسن الویری
🔻سرزمین کوچک غزه تاریخی بزرگ دارد. این "مدینة طیبة بین الشام و مصر"(۱) یکی از کهنترین شهرهای جهان است.(۲) برخی منابع، غزه و عسقلان را دو عروس خطه فلسطین نامیدهاند.(۳)
بر پایه برخی گزارشهای تاریخی، غزه زادگاه حضرت سلیمان نبی علی نبینا و آله و علیه الصلوة و السلام است.(۴) این شهر یکی از مقاصد تجاری قریش پیش از اسلام بود که بازرگانان قریشی در رحلة الشتاء خود (۵) بدان جا میرفتند.
🔻هاشم بن عبدمناف جد اعلای پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که سادات و شرفا (بنوهاشم) بدو منسوبند در یکی از سفرهای تجاری قریش، در سن بیست یا بیست و پنج سالگی در همین شهر بیمار شد و جان خود را از دست داد و همانجا به خاک سپرده شد.(۶) به همین دلیل در متون عربی، غزه را، "غزة هاشم" هم مینامیدهاند.(۷)
🔻غزه در دوره اسلامی در زمان خلافت خلیفه اول به دست عمرو بن عاص و به احتمال قویتر در زمان خلافت خلیفه دوم فتح شد.(۸)
مهمترین رویداد مربوط به دوره اسلامی در شهر غزه، ولادت محمد بن ادریس شافعی در سال ۱۵۰ ق. در این شهر است. محل ولادت او دست کم تا قرن دهم مشخص و محل زیارت مردم بوده است. (۹) شافعی در خردسالی از غزه به حجاز رفت و پس از بالیدن وارد بغداد شد ولی همواره دلتنگ زادگاه خود بود و این احساس فراق را در قالب این دو بیت به زیبایی به نظم کشیده است (۱۰):
❇️و أنی لمشتاق الی أرض غزة و إن خاننی بعد التفرق کتمانی
سقی الله أرضا لو ظفرت بتربها کحلت به من شدة الشوق أجفانی
❇️یعنی:
همانا من شور و آرزوی غزه دارم
هر چند پس از جدایی، پوشاندن این شور و شوق با من همراهی نکرد و خود را نمایاند
خداوند این زمین را سیراب کند که اگر به خاک آن دست یابم
از شدت آرزومندی، با آن خاک، پلکهایم را سرمه میکشم
⭕️در دوران میانی تاریخ اسلام، غزه شاهد هجوم و غارت مغولان هم بود، مغولان مردان غزه را کشتند و زنان و کودکان را به اسارت بردند.(۱۱) غزه در زمان حکومت ملک ناصر محمد بن قلاوون مملوکی به عنوان یکی از مرکز حکومتی ممالیک برگزیده و همین امر موجب آبادانی ویژه شهر شد. ابنبطوطه که سفر شامات خود را پیش از رفتن به الخلیل از غزه آغاز کرد، آبادانی شهر و رونق بازارها و فراوانی مساجد و شکوه مسجد جامع آن را ستوده است(۱۲)... (ادامه دارد)
۱.(آثار البلاد و اخبار البلاد، زکریا بن محمد قزوینی، ص ۲۲۷)
۲. (المعالم الأثیرة فی السنة والسیرة، محمد محمدحسن شراب، ص ۲۰۹)
۳.(آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷)
۴.(الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ۲، ص ۱۳۶)
۵.(سوره ایلاف)
۶.(معجم البلدان، ج ۴، ص ۲۰۲)
۷.(قلائد الاجياد فيما اتفق فى التسمية من البقاع و البلاد، عبدالرحمن بن ابراهیم حسینی حنبلی، ص ۲۱۹؛ مسالک الأبصار فی ممالک الأمصار، احمد بن یحیی بن فضل الله، ج ۳، صص ۵۵۴)
۸. (آثار البلاد و اخبار البلاد، ص ۲۲۷)
۹.(الأنس الجليل بتاريخ القدس و الخليل، عبدالرحمن بن محمد ابوالیمن علیمی، ج ۲، ص ۱۳۶)
۱۰.(معجم البلدان، یاقوت حموی، ج ۴، ص ۲۰۲)
۱۱.(تاریخ مدینة دمشق، ابن عساکر، تحقیق سهیل زکار، ج ۲، ص ۹۲۱)
۱۲.(رحله ابن بطوطه، ج ۱، ص ۲۳۹)
@okhowahmag
💢 و إنی لمشتاق الی أرض غزة
(بخش دوم)
✍ دکتر محسن الویری
🔻غزه اکنون با این پیشینه بار دیگر از آن روی که تبدیل به گرانیگاه معارضه حماسی و از سوی دیگر غمبار تمدنی غرب و شرق شده، نظرها را به خود جلب کرده است.
رویدادهای دو هفته اخیر غزه به ویژه حادثه بسیار تلخ وتکاندهنده بیمارستان المعمدانی صحنه نمایش تکراری سرشت اخلاقستیز ستممحور تمدن قسی القلب غرب است که ددمنشان نژادپرست بدسرشت ناپاک صیهونیسم بیش از هفت دهه است آن را نمایندگی میکنند.
🔻سرزمینهای اشغالی آخرین قطعه از سرزمینهای اسلامی است که عدهای خونریز وحشی نادان پست به نمایندگی از نظام استعماری آن را در دست دارند و حماسه خون و شهادت جبهه مقاومت در غزه در شمار آخرین و کارسازترین سیلیهایی است که بر چهره کریه چندشآور استعمار و نظام سلطه فرود میآید. همان گونه که استعمار با وجود همه فجایع و نسلکشیهای آشکار و نهان و غارتگریهای بیپایان سرانجام با پاهای شکسته از سرزمینهای اسلامی بیرون رانده شد، سرنوشت محتوم این نژادپرستان دونمایه تفاله نیز همین است.
🔻مبارزه با غده چرکین سرطانی اسرائیل هیچگاه یک مسأله عربی و یک مسأله محدود منطقهای نبوده و از همان آغاز یک مسأله و چالش تمدنی به شمار میرفته است، ولی اکنون بیش از هر زمان دیگر مبارزات ملت مظلوم دربند فلسطین در یک سطح تمدنی ظاهر شده است و همان طور که شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ سی و سه روزه یک پیروزی تمدنی نه فقط برای جنبش حزب الله بلکه برای همه جهان اسلام بود، مقاومت کمنظیر غرورآفرین و پربهای مردم غزه نیز یک پیروزی بزرگ دیگر را رقم زده است.
🔻حماسه حماس و قوام مقاومت دیگر تنها یک حرکت و پیروزی نظامی گروهی اندک در گوشهای از جهان نیست، یک حرکت عمومی همهجانبه است که با وجود همه رخوت و خیانت حکمرانان کشورهای اسلامی وجدان بشر دهه سوم قرن بیستم میلادی را هدف گرفته و همگان را جز آنان که خود را به خواب زدهاند، بیدار کرده است و چه بسا بتوان گفت مردم جهان را به درک ضرورت هویتیابیهای جدید و بازنگری در فراگیری آموزه دولت ـ ملت نزدیک کرده است.
🔻اکنون و در این شرایط، باید سرود: "و انا لنحن مشتاقون الی أرض غزة" را همخوانی کنیم. اکنون این وظیفه بر دوش همه کسانی که به وجدان انسانی خود پایبندند، همه کسانی که درکی از نبردهای تمدنی دارند، همه کسانی که از پیشینه ننگین و جوهره ناکارآمد تمدن غرب آگاهی دارند، همه کسانی که مراحل بیداری و خیز تمدنی امت اسلامی را درک میکنند، همه کسانی که به پاکی مهر میورزند و از ناپاکی دوری میجویند سنگینی میکند که به روشنگری بپردازند.
‼️اکنون شرایطی نیست که به بهانه سودجویی عدهای افراطی که افق نگاهشان دست یافتن به صندلیهای قدرت کوچک و بزرگ در این نظام است سکوت کرد، اکنون نباید آنها که همه چیز از مقدسات دینی گرفته تا خون شهیدان تا آرمانهای فلسطین برای آنها چیزی جز ابزار انتقامجویی و سکوی پرش به سکوی دنیایی بالاتری نیست، نخبگان دردمند و رهبران میانی اندیشمند جامعه را به دام سکوت بکشانند.
✅ اکنون باید به ندای فطرت انسانی لبیک گفت، آیههای جهاد خواند، سخنان حماسی مولی الموحدین را زیر لب زمزمه کرد و با روشنبینی و نیت راست 《فَانْفُذُوا عَلَى بَصَائِرِكُمْ وَ لْتَصْدُقْ نِيَّاتُكُمْ فِي جِهَادِ عَدُوِّكُمْ، خطبه ۱۹۷》
، استوارتر از کوه ایستاد و دندانها را به هم فشرد و سرها را به خدا سپرد و گامهای خود را در زمین فرو برد و به دورترین نقطه دشمن نگریست و بر همه قدرت پوشالی او چشم بست و از یاد نبرد که یاری و پیروزی از آن خداست
《تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ، تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ، ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ (خطبه ۱۱)》
@okhowahmag
📌آقای مولوی عبدالحمید با این همه تناقض چطور کنار می آیید؟
✍حامد رضایی
🔻آقای مولوی عبدالحمید در توئیتی با کنایه به سید حسن نصرالله گفته که ایشان پشت فلسطین را خالی کرده است. احتمالا منظور آقای مولوی از پشت فلسطین را خالی کردن، این بوده که رهبر حزب الله، اعلام جنگ نظامی همه جانبه علیه اسرائیل نکرده و به همان درگیریهای نظامی نقطهای که روزانه با اسرائیل دارد اکتفا کرده است.
🔻این در حالی است که جناب مولوی چندی است طرفدار صلح با اسرائیل شده و به فلسطینیان توصیه میکنند که یک دولت اسرائیلی را در خاک های فلسطین به رسمیت بشناسند. او حتی تلویحا حماس را بخاطر آنچه کشتن غیرنظامیان مینامد، محکوم هم کرده است.
یعنی جناب مولوی از یک طرف به حزباللهای که رسما مشغول درگیری نظامی با اسرائیل است و در همین ایام بیش از 60 شهید داشته، کنایه میزند که با عدم گسترش نظامی گری پشت فلسطینیان را خالی کرده و از طرف دیگر میگوید اصلا راهکار مسئله فلسطین، به رسمیت شناختن اسرائیل و گفتگو و دیپلماسی برای تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی است!
⁉️خب جناب مولوی! بالاخره جنگ یا صلح؟ مقاومت یا گفتگو؟ تکلیف مخاطب را مشخص کنید! گویا جناب مولوی متوجه اقتضائات کلام خود نیست. اگر شما قائل به صلح و گفتگو هستید، منطقا از هرگونه کنشگری که مانع از گسترش جنگ میشود، باید قدردانی کنید. اما اگر طرفدار مقاومت هستید، چرا حرف از به رسمیت شناختن اسرائیل و تسلیم فلسطینیان دربرابر تشکیل دولت اسرائیلی در سرزمین های خود میزنید؟ اگر فکر میکنید اعلام جنگ همهجانبه نکردن علیه اسرائیل، خالی کردن پشت آنهاست، چرا خودتان اعلام جنگ نمیکنید تا پشتوپناه فلسطینیها باشید؟ هنوز دیر نشده. میتوانید فتوای جهاد صادر کنید.
♨️یا جناب مولوی واقعا متوجه نیست که هرکدام از این دو راه حل (مقاومت یا صلح) چه اقتضائاتی دارد که اینطور متناقض صحبت میکند و یا اصلا برای ایشان مهم نیست که چه میگوید و چه منطقی پشت حرف خود دارد، بلکه صرفا کنایه زدن به جمهوری اسلامی مهم است! حال اگر این کنایهها خودشان با هم تناقض داشته باشند، چندان اهمیتی ندارد!
💢 امیدوارم که گزینه اول درست باشد وگرنه حقیقتا در شأن یک عالم دینی نیست که همچون کودکان، صرفا از روی لجبازی صحبتهای متناقض بیان کند.
@okhowahmag