⛔️من از تفرقه دوستان در رنج و عذابم..
📌برخی جملات وحدتی آیت الله طالقانی، از کتاب «طالقانی؛ فریادی در سکوت»
🔻اسلام مرز ندارد، مرز اسلام مرز عقیده است، مرز توحید است. این مرزهای مصنوعی از طرف کسانی تهیه شده و کشیده شده که اسلام را تجزیه کردند.
دیدار با سفرای کشورهای اسلامی سال ۵۸
🔻ما معتقدیم که کشورهای مسلمان منطقه باید یک حکومت فدرال داشته باشند، استقلال داخلی همه جور برایشان محفوظ بماند و در مسائل سیاسی و بین المللی همه با هم دارای یک فکر واحد باشند.
مصاحبه تلویزیونی سال ۵۸
🔻ما معتقدیم کتاب مشترک (قرآن) تاریخ مشترک (هجرت) و زبان مشترک (عربی) باید محور وحدت مسلمین قرار گیرد.
سخنرانی کنفرانس اسلامی قدس سال ۱۳۲۸
@okhowahmag
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠موکب اهلسنت سلیمانیه عراق، پذیرای زائران اربعین حسینی(ع)
@okhowahmag
⛔️خطابههایی از جنس تذویب!
📌نقدی بر اظهارات مولوی گرگیج درباره حضور اهل سنت در مراسم اربعین
✍علی اکبری
🔻جناب مولوی گرگیج در مراسم نماز جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ به انتقاداتی پیرامون حضور اهل سنت در اجتماع عظیم اربعین پرداخته اند که در ادامه به مرور و نقد بیاناتشان می پردازیم.
۱- جناب ایشان مدعی هستند، اهل سنتی که در این پیاده روی حضور دارند یا نسبت به مذهب خود ناآگاه هستند و یا دچار ضعف اعتقادی می باشند.
در پاسخ ایشان باید عرض کنیم که چه کسی گفته است که تمام اهل سنت از یک مذهب فقهی، کلامی و طریقتی پیروی میکنند که اگر گروهی از آنان مرتکب عملی شدند که با عقاید شما همخوانی نداشت، لازمه ی آن عدم آگاهی و ضعف در باورهای مذهبی شان می باشد؟
در خصوص مساله زیارت و شدّ رحال که جنابشان ظاهرا از این خاستگاه به اشکال پرداخته اند باید عرض کنیم که بین علمای اهل سنت و حتی دیوبندی ها (که خود مولوی گرگیج ازپیروان این جریان شمرده میشود) اختلاف نظر وجود دارد و همگی بر یک نظر اتحاد ندارند. حتی در یکی از معتبر ترین کتب فقهی معاصر اهل سنت نیز مطلبی وجود دارد که میگوید: نظر جمهور علما مبتنی است بر جواز بارسفر بستن برای زیارت قبور بویژه قبور انبیاء و صالحین.
به برخی دیگر از این موارد توجه بفرمایید:
- مولوی عثمانی دیوبندی: امکان استفاده از برکات اولیای الهی بعد از موت ایشان با رفتن درکنار قبور آنها است.
- محمد طیب: علمای دیوبند قائل به حصول برکت از مرقدهای منورشان هستند... آنان زیارت قبور را می پذیرند.
- مولوی ارجمندی: زیارت قبور جایز است. ما سر قبر بزرگان می رویم و دعا میکنیم، حتی مشکل ما هم با رفتن سر قبور بر طرف شده است.
⬅️ادامه یادداشت در لینک زیر
http://okhowah.com/fa/13930/
@okhowahmag
18.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️سنی نباید در موکب خدمت کند!
📌دوربین مخفی
@okhowahmag
💠شرط شیعه بودن از نظر امام حسن مجتبی(ع)
🔻قَالَ رَجُلٌ لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ع إِنِّي مِنْ شِيعَتِكُمْ فَقَالَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِي يا عبدَ اللّه ، إن كُنتَ لَنا في أوامِرِنا و زَواجِرِنا مُطِيعا فقد صَدَقتَ ، وإن كُنتَ بخِلافِ ذلكَ فلا تَزِدْ في ذُنوبِكَ بدَعواكَ مَرتَبةً شَرِيفَةً لَستَ مِن أهلِها ، لا تَقُلْ : أنا مِن شِيعَتِكُم ، ولكن قُل : أنا مِن مُوالِيكُم ومُحِبِّيكُم ومُعادِي أعدائكُم ، وأنتَ في خَيرٍ وإلى خَيرٍ .
شخصی به امام حسن علیه السلام عرض کرد من از شیعیان شما هستم. امام فرمودند: اى بنده خدا! اگر مطيع اوامر و نواهى ما باشى، راست مى گويى، ولى اگر چنين نباشى پس با ادعاى منزلت والايى كه تو اهل آن نيستى، بر گناهانت ميفزاى. مگو من از شيعيان شما هستم! بلكه بگو من از دوستداران شما و دشمن دشمنان شما هستم. در اين صورت، تو آدم خوبى هستى و به خوبى گرايش دارى.
📚تنبيه الخواطر، ج ۲، ص۱۰۶
@okhowahmag
💠يوسف قرضاوی، نواندیشی که درگیر فتنه سوریه شد
يوسف قرضاوی عالمی نواندیش که از پیشگامان تقریب و حامیان فلسطین بود و بر اساس رویکرد اخوانیاش، تلاش های زیادی برای تقویت فکر اسلام سیاسی کرد.
اما متاسفانه در ایام فتنه سوریه همچون دیگر اسلامگرایان درگیر آن شد و مواضعی تند علیه حزب الله، ایران و شیعیان گرفت. البته اهل تحلیل می دانند بحران سوریه فتنه ای بس بزرگ بود و خیلی ها را لغزاند.
در اوج مساله سوریه، العربية با او مصاحبه ای ترتیب داده بود که گفت من در زمان جنگ 33 روزه فتوای دفاع از حزب الله دادم حال آنکه علمای شما در سعودی این کار را نکردند و ظاهرا معلوم شد که بصیرت آنها بیشتر بود!!
وی را می توان موسس موسسه القدس الدولي و اتحادیه علمای مسلمين و یکی از پیشتازان تقریب دانست که متاسفانه بخاطر کوتاهی های ما و اشتباهات خودش درگیر تعارضات مذهبی نیز شد.
📌شیخ یوسف قرضاوی امروز در سن۹۶ سالگی درگذشت
@okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠جمهوری اسلامی شیعه و سنی را یکجا جمع کرد..
📌امام خمینی:
اگر برکت جمهوری اسلامی جز این نبود، این یک برکت بزرگیست که مارا و همه برادرهای اهل تشیع و تسنن را یک جا جمع کرده و همهمان برای اسلام میخواهیم کوشش کنیم.. و باید همه ما توجه داشته باشیم که مبادا یک وقت تبلیغی بشود که، در طول تاریخ تقریبا شده است، که ما برادرها را از هم جدا کردهاند. اهلسنت را از ما جدا کردند، ما را از آنها جدا کردند، باید اینها را توجه بکنیم! باید ما باهم برادر باشیم! نگذاریم دیگران بیایند همه چیز مارا ببرند و ما بنشینبم دعوا بکنیم سر چیزی که نباید دعوا بکنیم..
@okhowahmag
⛔️توهین و دشنام در تشیع نیست!
📌علامه جعفرمرتضی عاملی
بین توهین و دشنام به صحابه رسول خدا و عدم رضایت از رفتار ایشان فرق بزرگی است.. دشنام دادن و ناسزا گفتن در قاموس شیعه جایگاهی ندارد و مرفوض است. اختلافات باید در فضای سالم و علمی حل و فصل شود..
📚مختصر مفید، اسئله و اجوبه فی الدین و العقیده، ج۹، ص۷۰۶
@okhowahmag
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅سفارشات امام حسن عسکری(ع) به شیعیان
📌شرکت در جماعت، تشییع جنازه، عیادت و حسن رفتار با اهلسنت
@okhowahmag
⛔️مساله رُفِعَ القلم در نهم ربیع از کجا آمده است؟
📌شهید بهشتی در مباحث تفسیر قرآن خویش که با نام «در مکتب قرآن» ایراد شده، در کنار تفسیر قرآن به بررسی دسته ای انحرافات جاری در متن رفتار و عقایددینی پرداخته و با شجاعتی همراه با انصاف و منطق، انتساب عقاید منحرف و مخرب شبه دینی را که لباس دین به تن کرده اند، به روح جاوید اسلام رد کرده است. در یکی از همین جلسات شهید بهشتی به بررسی مساله رفع القلم در روز نهم ربیع الاول و مراسم ساختگی عیدالزهرا می پردازند.
🔻کلوخ اندازی بعد از روزه(مسیحیان) این چنین است که وقتی دوره ی روزه تمام میشود، بساط کارناوالشان را به راه میاندازند، گویی باید این مدت خودداری را یک جا جبران کنند، لذا بساط هرزهگی و عیاشی همراه با یک نوع ایجاد صحنههای قابل تماشا برای مردم درست میکنند و در آن شبها و روزها که کارناوال دارند به قول خودشان رُفِعَ القلم هستند، یعنی قلم تکلیف و نوشتن اعمالِ آن شب برداشته شده است و هر کاری بکنند، ملائکه در کتاب اعمالشان نمینویسند!
🔻خیلی جالب است که در میان ما به مناسبتهای دیگر همین مطالب آمده است و این نشان میدهد که با کمال تأسف، روشهای انحرافی که در برخی فرق مسیحی آمده در برخی از گروههای اسلامی هم به صورتی نفوذ کرده است و برای این نفوذ یک سوراخ دعا پیدا کرده که از کجا میشود وارد شد. لابد شنیدهاید که اعتقاد این گونهای در مورد شب نهم ربیع در میان آقایان هست! شب نهم ربیع هرزه گیها میکنند به حساب اینکه کشته شدن عمر را جشن میگیرند. این جشن گرفتن، به صورت یک مسأله ی تعلیمی و تربیتی به انتقام از ضرباتی است که بر حضرت فاطمه زهرا وارد شده است و اسمش را هم «عیدالزهرا» میگذارند. باید از کسی که مسبّب این ضربات بود، انتقام گرفت. انتقام به این است که در این شب که شب کشته شدن او است، ما جشن داشته باشیم!
🔻این مطلب تا چه حدّ اصل و فرعش صحیح است، بحث دیگری است، ولی آنچه مهم است، این است که اگر ما میخواهیم جشن داشته باشیم، باید چه جور جشنی داشته باشیم؟ بحث ما روی این است. آیا جشن این است که در این شب هرزهگی کنیم و کارهایی را که هیچ وقت نمیکنیم در این شب انجام دهیم؟ این کارها بعضیهایش گناه است، بعضیهایش مشروع نیست. میگویند در این شب قلم نوشتن اعمال برداشته شده است. این مطلب در محافل علمی و اهل علم گفته میشود. اگر به شوخی گفته میشود، شوخی بدی است و اگر جدّی گفته میشود، جدّی بدتری است.
🔻خیلی خوب، جشنی و سروری است، دیگر چرا رُفِعَ القلم؟ این از کجا آمده است؟ انحراف مسیحی در طایفه ی شیعی روزنهای پیدا میکند که بتواند وارد شود، اگر بخواهد بگوید از تعالیم امام صادق است، هرگز کسی نمیتواند قبول کند. همه میدانند امام صادق شیعه را به تقوا و اجتناب از گناه دعوت میکند.
🔻میگوید از جایی وارد میشوم که کسی جرأت نکند حرف بزند. از طریق شب عیدالزهرا، در شب قتل عمر وارد میشود تا اگر کسی انتقاد کرد بگوید این فرد «عمر»ی است! و برای اینکه کسی در جامعه جرأت نمیکند، در شبی که به حساب عمر و زهرا مطلبی ولو غلط در افکار عمومی گفته شود، حرف بزند، مبادا بگویند: عمری است، سُنی است و مخالف اهل بیت است، از این راه وارد میشود تا قدرت مقاومت مردم در برابر این بیماری ضعیف باشد. ملاحظه میکنید چقدر مکارانه است!
⬅️متن کامل
http://okhowah.com/fa/13931
@okhowahmag
........
⛔️عصبانیت زعیم شیعه از مراسمات نهم ربیع
🔻آیت الله منتظری
من یادم هست آیت الله امینی صاحب کتاب الغدیر آمده بود اصفهان ما هم از او استقبال کردیم و در مسجد سید اصفهان منبر میرفت.
در ضمن سخنان خود مساله خلافت و عقاید شیعه را مطرح میکرد.
بالاخره با سخنرانی های ایشان در اصفهان جوّ ضد سنی گری و مراسم نهم ربیع داشت گل میکرد. آن وقت که آقای امینی به اصفهان آمده بودند دهه صفر بود دنبالش هم نهم ربیع بود که به عنوان عید عُمر در اصفهان معرکه است.
من در همان زمان ها آمدم قم، یک روز پیش آقای بروجردی بودم آقای حاج سید محمد باقر ابطحی هم پدر خانمش را آورده بود آنجا به آقای بروجردی معرفی کند
یکدفعه آقای بروجردی فرمودند:
"آقا این چه وضعی است در اصفهان!
در وقتی که اسرائیل حمله کرده کانال سوئز را دارد میگیرد، در مصر مسلمانان این طور گرفتارند، ما بیاییم جنگ شیعه و سنی راه بیندازیم؟
در اصفهان این چه وضعی است؟"
خلاصه آقای بروجردی از این وضع عصبانی بود.اسم آقای امینی را نیاورد اما پیدا بود از منبرهای تند ایشان و آن جوّ عید عُمر گرفتن اصفهان خیلی ناراحت است.
📚خاطرات آیت الله منتظری، ج۱، ص۱۵۵
@okhowahmag