eitaa logo
مجله الکترونیکی اخوت
650 دنبال‌کننده
403 عکس
343 ویدیو
6 فایل
﷽ 💠 رسانه‌ی بازخوانی اندیشه وحدت و برادری 🌱 جایی برای وحدت و تقریب ادیان و مذاهب ☀️✨ مجله علمی رسانه‌ای اخوت 🔸 وب‌سایت okhowah.com 🔹 اینستاگرام instagram.com/okhowahmag 🔸 تلگرام t.me/okhowahmag مشتاق شنیدن از شما📩: @mirzayi113 ‌‌
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 امام خمینی (ره): خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده از هیچ فشار و سختی دیگر نخورده است. ⭕️بازخوانی منشور روحانیت با حضور حجت الاسلام قنبریان ⏰ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۳ (شنبه و یکشنبه) ساعت ۱۸ 🏫 قم، خ صفاییه، ک ۳۷، بن‌بست شهید افتخاری، جنب مجتمع فرهنگی رفاهی غدیر، دفتر امت واحده 💢جلسه ویژه برادران است💢    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️مروری بر اندیشه‌های وحدتی رهبر انقلاب؛ آیت الله خامنه ای ✍علی اکبری 🔻هدف از آنچه که مطالعه خواهید کرد، تبیین مفصل مساله وحدت از دیدگاه آیت الله خامنه ای نیست، بلکه مقصود، مروری کوتاه بر اصول اساسی و بایسته های لازم پیرامون وحدت اسلامی و تعامل با اهل سنت، براساس بیانات معظم له می باشد. 🔻در بیانات رهبرانقلاب، وحدت اسلامی با این کلید واژه ها تفسیر میشود : همکاری مشترک، عدم نفی یکدیگر، عدم تنازع بر سر مسائل مذهبی. نمیشود معتقد باشیم که وحدت اسلامی شرط تحقق حاکمیت اسلام است اما از آن طرف به سمت همکاری مشترک جهت مدیریت و پاسخ به مسائل مشترک نرویم و اقداماتی را انجام بدهیم که مانع این همکاری است. ⛔️برگزاری مناظرات جدلی با روش اسکات خصم، طعن یکدیگر به نام دفاع از مذهب و به کام دشمنان، و نفی مذهب دیگری به بهانه نجات پیروان از گمراهی میتواند از مصادیق موانع تحقق همکاری مشترک باشد. 💠 برای مطالعه متن کامل به لینک زیر در سایت اخوت مراجعه نمایید http://okhowah.com/fa/13985    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
🔰 معرفی جزوه: ❇️ دشمن از روز اول روی منطقه‌ی کرد نشین تکیه کرد، به دو جهت؛ یکی به خاطر قومیت، یکی به خاطر مذهب؛ امیدوار بودند که بتوانند از این نقطه نفوذ کنند، در بلوچستان به یک نحو در ترکن صحرا به یک نحو، در کردستان به یک نحو. 📌 فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ی (گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کرد). 🔸۱۳۹۴/۰۲/۱۴🔸 ❇️ شهید محمد بروجردی از بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که به دنبال تحرکات ضدانقلاب در کردستان در مهر ۱۳۵۸ عازم آن خطه شده و مسئولیت سپاه غرب کشور را با حکم شورای انقلاب بر عهده گرفت و با تشکیل « سازمان پیشمرگان مسلمان کرُد » و راهبرد «حکومت بر قلب ها » و موفقیت های کم‌نظیری در این عرصه بدست آورد . ❇️ آنچه در ادامه می‌آید فرازهایی از کتاب « محمد؛ مسیح کردستان » زندگینامه داستانی شهید محمد بروجردی به قلم نصرت الله محمودزاده است ، که به تعامل نیک و روابط حسنه این شهید بزرگوار با مردم اهل سنت در منطقه کردستان پرداخته است. 📚 برای مطالعه‌ی بیشتر در این زمینه می‌توانید به جزوه‌ی ( برادری یعنی این... ) که فراز هایی از کتاب «محمد، مسیح کردستان» می‌باشد که در پیام بعدی به صورت مستقل در کانال بارگذاری شده، رجوع نمایید. 👇👇👇 ‌
محمد، مسیح کردستان.pdf
724.1K
⭕️ برادری یعنی این... 📌 برگرفته از کتاب محمد، مسیح کردستان ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄
⭕️بازخوانی منشور روحانیت با حضور حجت الاسلام قنبریان ⭕️جلسه در حال برگزاری است.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌
منشور روحانیت.mp3
24.64M
🔰 نکاتی از سخنان حجت الاسلام قنبریان 📌 بازخوانی منشور روحانیت 5 خرداد 1403/ جلسه اول 1️⃣ منشور روحانیت یک متن سهل ممتنع است و به دو بخش می‌توان آن را تقسیم کرد : - مسائل مربوط به دوران قیام و نهضت در ایران - مسائل مربوط به ادراه کشور و حکومت داری 2️⃣ هر کدام از این مسائل ناظر به دو گروه مطرح میشود : متحجرین و متجددین 3️⃣ امام خمینی ایده و طرحی را مطرح کردند که دو جریان مذکور در مقابل آن به اقداماتی پرداختند. این ایده عبارت بود از : اقامه دین نه صرف اکتفا به دین پژوهی و فقه پژوهی، مبتنی بر نظریه ولایت فقیه. امام در نظریه ولایت فقیه قایل به ولایت بر احکام است نه در احکام. یعنی بتواند موقتا تشریع کند. 4️⃣ به معنای اجرای رساله عملیه نیست. رساله ساز است نه مجری صرف رساله های عملیه. 5️⃣ امام خمینی در مبنا، زمان شناسی و مردم شناسی با بقیه متفاوت است. لذا مرحوم امام برای فقه قیام اینگونه استدلال میکنند ⬇️ « در شرایطی که اساس اسلام به خطر افتاده است نهی از منکر و قیام واجب است. در عصر کنونی نیز، اساس دین در خطر است لذا باید قیام کرد. » 6️⃣ در مقابل نظر امام دو گروه به مخالفت پرداختند: گروهی که با اصل قیام در زمان غیبت مخالف بودند و بعد از پیروزی انقلاب هم، به خرده گیری از انقلاب پرداختند درحالیکه در زمان پهلوی سکوت کرده بودند. گروهی نیز بر این باور بودند که الان شرایط قیام فراهم نیست و یا شاه شیعه است و یا چه کسی پاسخ گوی خون های ریخته شده خواهد بود؟ ‌ ‌ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️جلوگیری از نشر کتابهای تفرقه انگیز 📌رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای: 🔻یکی از کارهایی که باید انجام بگیرد، تلاش برای جلوگیری از نشر آثار تفرقه انگیز است. چه در محیط شیعی چه در محیط سنی. الان برای ایجاد بغض و کینه آثاری نوشته می‌شود و پول‌هایی خرج می‌شود. اگر بتوانیم باید جلوی این‌ها را بگیریم. این گونه آثار همه جا هم منتشر می‌شود. ما نمی‌گوییم که در ایران مطلقاً منتشر نمی‌شود، نخیر در ایران هم متاسفانه مواردی مشاهده می‌شود. آثار کینه برانگیز و تفرقه‌انگیزی از طرفین منتشر می‌شود . 🔻بحث مذهبی بکنند، کتاب‌های متعدد بنویسند، استدلالات کلامی بکنند و فضایل مورد نظر خودشان را در کتاب‌ها بیاورند. این مقوله دیگریست. اما آثاری را که موجب تفرقه، کینه و تعمیق بغض است منتشر نکنند. روی این نکته باید فکر بشود . (۱۳۷۰/۷/۱) 💢نمی دانیم چرا برخی ها نمی خواهند بین دو مطلب را فرق بگذارند : بحث علمی و بحث تفرقه انگیز. شما میتوانید اگر ضرورت ایجاد کرد و توانایی لازم برای نشر عقاید مذهبی و پاسخ به شبهات را داشتید، قلم بر دست گرفته و مکتوباتی را بنگارش درآورید، اما اجازه ندارید به بهانه دفاع از آئین طوری قلم فرسایی کنید که برادری و وحدت مسلمین را نشانه بگیرید و نفرت پراکنی کنید و با طرح مباحث غیر ضروری به شکاف مسلمین کمک کرده و بهانه به دست دشمن خارجی بدهید.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
⭕️بازخوانی منشور روحانیت 🔻 جلسه دوم با حضور حجت الاسلام قنبریان 💢جلسه هم اکنون در حال برگزاری است.    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌
10. صوت جلسه‌ی دوم.mp3
27.32M
🔰 نکاتی از سخنان حجت الاسلام قنبریان 📌 بازخوانی منشور روحانیت 6 خرداد 1403/ ج ۲ 1️⃣ طبق نظر امام (ره) کسانی که اجتهاد دیگری دارند در مسائل، نباید حصر شوند. اما اگر از قوای ادراکی به قوای تحریکی رسید و از خطا به گناه رسید، باید برخورد شود. 2️⃣منطق امام این است که در اجتهاد دیگری را حصر نکنیم اما در مرحله حکمرانی تساهل به خرج ندهیم و از افرادی که خلاف گفتمان انقلاب اسلامی، اجتهاد دیگری دارند نباید استفاده کنیم. اینجا تساهل معنی ندارد. 3️⃣دوران صفویه ایران را با هویت شیعی مناسکی ترویج می دهند نه شیعی سیاسی. مدح امام علی (ع) می‌کنند؛ اما از شیوه حکومت داری او نمی‌گویند. اینجا شاهد شکل گیری شیعه قالتاق هستیم. یعنی شیعه ای که جنگ شیعی و سنی را تامین می‌کند اما در سیاست، در قامت شیعه علوی ظهور ندارد بلکه سیاست اموی را ترویج می‌کند. 4️⃣ فقه امام ناظر به عینیت صحنه است. امام فقط نمی‌گوید اگر تبدل موضوع پیدا شد پس حکم نیز تغییر کند. خیر فقط این نیست، بلکه فراتر است. بدین معنا که گاهی موضوع همان است و تغییری نکرده اما حکم آن تغییر می‌کند. این همان ولایت بر احکام است نه ولایت در احکام. 5️⃣ بعد از مدرنیته شاهد شکل گیری نظم جدیدی در دنیا هستیم که اساسا خیلی از مفاهیم را تغییر داده است. مانند خانواده که یک مشترک لفظی شده و آن معنای سابق از آن برداشت نمیشود. در این نظم جدید فقه نمی تواند مانند گذشته به مسائل نگاه کند و نسخه عرضه کند. اینجاست که میگوییم امام فقه را ناظر به عینیت جامعه مطرح میکند. ‌ ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄‌
⭕️ تقریب، رسالت عقلای امت 📌 استاد زکی میلاد 🔻تقریب با ورود به قرن ۲۱ اهمیتی دو چندان پیدا می کند، زیرا آغاز این قرن همزمان با شکوفایی علمی تمدنی است و همچنین عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات است. 🔻 همه اینها سبب تبادل و تاثیر گرفتن مکاتب و مذاهب از نظرات یکدیگر است. 🔻 در این میان چند نظریه وجود دارد، مثل نظریه "پایان تاریخ" و "برخورد تمدن ها" که هر کدام آینده از جهان را به ما می شناساند. 🔻 اما آینده ما چه خواهد بود؟ آیا با توجه به آینده؟ لزوم وحدت و تقریب روشن تر نخواهد شد؟ ولی بدون شک مسئله ای مانند تقریب، نیازمند آگاهی و بلوغ انسانی تمدنی است. 🌐 برای خواندن ادمه این مطلب به لینک زیر رجوع نمایید. http://okhowah.com/fa/13987    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄