eitaa logo
الگوی سوم
1.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2هزار ویدیو
137 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معضلی به نام بی تفاوتی و تماشاگری 📌 اصطلاح تماشاگر بودن "Bystander effect" نمایانگر یکی از معضلات زنان در غرب و کشورهای خو گرفته با فرهنگ غربی می‌باشد. «تماشاگر» به شهروندانی می‌گویند که هنگام مواجهه با مزاحمت‌ها و آزارهای جنسی علیه زنان در هر سطحی واکنشی مداخله‌گرانه در راستای دفاع از زنان ولو در قالب تماس با پلیس و گزارش مزاحمت انجام نمی‌دهند. ✍ 🧕الگوی سوم ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/1610547427Cbbb66057a1
الگوی سوم
معضلی به نام بی تفاوتی و تماشاگری 📌 اصطلاح تماشاگر بودن "Bystander effect" نمایانگر یکی از معضلات ز
💠 «در فیلم اولیه‌ی مصاحبه با دختری که شهید الداغی برای دفاع از او با اراذل و اوباش درگیر شد، مادر این دختر در ارزشمندی عمل شهید گفتند: «می‌توانست مانند دیگران ببیند و جلو نیاید، رد شود اما این‌کار را نکرد. اگر مثل دیگران بود شاید دخترم دیگر زنده نبود.»» 🔹 جالب است که اصطلاح تماشاگر بودن "Bystander effect" نمایانگر یکی از معضلات زنان در غرب و کشورهای خو گرفته با فرهنگ غربی می‌باشد. «تماشاگر» به شهروندانی می‌گویند که هنگام مواجهه با مزاحمت‌ها و آزارهای جنسی علیه زنان در هر سطحی واکنشی مداخله‌گرانه در راستای دفاع از زنان ولو در قالب تماس با پلیس و گزارش مزاحمت انجام نمی‌دهند. تنها عکس‌العمل این شهروندان تماشاگری و در نهایت فیلمبرداری از صحنه‌ی آزارگری است. 🔸 درهمین راستا سال ۲۰۲۱ پلیس فیلادلفیا آمریکا گزارش داد که زنی درحالی که سوار قطار بود، در مقابل چشمان شهروندان بی تفاوت، به مدت ۴۰ دقیقه مورد آزارجنسی و تجاوز قرار گرفت، این درحالی بود که آنان درحال فیلمبرداری بودند اما با پلیس تماس نگرفتند! 🔹 موج تبلیغاتی گسترده‌ای که طی ده سال اخیر و به ویژه در یکسال گذشته علیه فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر توسط رسانه‌های خارجی و از خودبیگانه‌ی داخلی راه افتاد، و آن را مترادف با «فضولی» و «دخالت» القا کردند، در حقیقت در صدد تحریف معنای اصیل و حفاظت‌گونه‌ی این حکم الهی بودند. تلاش غرب در راستای زدودن معضل «تماشاگری» را می‌توان در فیلم‌ها و مستندهایی دید که تلاش در راستای کاهش آزاردیدگی زنان در معابر و خیابان‌هاست. 🔸 فریضه‌ی الهی امر به معروف و نهی از منکر نقطه‌ی مقابل معضل «تماشاگری» و آسیب‌های دنباله‌روی آن است، آسیب‌هایی که تیزی آن بر گردن زنان و امنیت جانی، روانی و حیثیتی آنان است. فریضه‌ای که نبودش در غرب سبب به سخره گرفته شدن مطالبه‌ی معروف فمینیسم به نام «حق تسلط بر بدن» زنان توسط مردان متجاوز در معابر و خیابان‌ها شده است! 🧕الگوی سوم ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/1610547427Cbbb66057a1
الگوی سوم
📚همسر اداری تهدیدی جدی برای از بین رفتن ارزش های خانوادگی و اجتماعی شما!. 3⃣قسمت سوم ❓آیا داشتن را
📚همسر اداری تهدیدی جدی برای از بین رفتن ارزش های خانوادگی و اجتماعی شما!. 3⃣قسمت چهارم حفظ حریم اصلی ترین راه حل برای حفظ منافع خانوادگی و شغلی: با قاطعیت باید گفت هیچ کس دوست ندارد، زندگی خانوادگی و خصوصی اش از هم پاشیده شود. اما این اتفاق ناخوشایند برای شما اتفاق خواهد افتاد اگر روابط کاری و اجتماعی خود را کنترل نکنید. به بیان دیگر شما باید همواره از خودتان در محیط های کاری و اجتماعی محافظت کنید و اجازه ندهید روابط کاری شما به روابط خصوصی تری تبدیل شود. برای این منظور باید حد و حدود خود را با همکاران جنس مخالف خود رعایت کنید و خودتان را کنترل و محافظت کنید. 🧕الگوی سوم ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/1610547427Cbbb66057a1
18.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👮‍♂️طرح جدید مقابله با بدپوششی و بدحجابی 🧕الگوی سوم ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/1610547427Cbbb66057a1
برگزاری مراسم روز ماما در بیمارستان ۲۹ بهمن از مراکز تابعه مدیریت درمان استان آذربایجان شرقی و تقدیر از بانوان ماما 🔰ارسالی از مشاور محترم امور زنان و خانواده مدیریت درمان استان آذربایجان شرقی- سرکار خانم مقدس
38.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافی روزهای هفته سلامت ۱۴۰۲ 🔰 ارسالی از مشاور محترم امور زنان و خانواده مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مازندران-سرکار خانم بازیار 🧕الگوی سوم ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/1610547427Cbbb66057a1
تقدیر از همکاران ماما بیمارستان خلیج فارس بندرعباس به مناسبت روز ماما با حضور مدیر محترم درمان آقای دکتر مومنی و مشاور امور بانوان 🔰ارسالی از مشاور محترم امور زنان و خانواده مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان-سرکار خانم عالمی نسب 🧕الگوی سوم ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/1610547427Cbbb66057a1
⭕️نظر '' متفکر سیاسی فرانسه در مورد ! قوانین طبیعت حكم می كند زن خوددار باشد زیرا مرد، با تهور آفریده شده و زن نیروی خودداری بیشتری دارد. بنابراین، تضاد بین آنها را می توان با حجاب از بین برد و براساس همین اصل، تمام ملل جهان معتقدند که زنان باید حیا و حجاب داشته باشند. 🧕الگوی سوم ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/1610547427Cbbb66057a1
چگونه برای دریافت سهام کودکان ثبت نام کنیم ؟ 👇👇👇👇 http://my.gov.ir 🧕الگوی سوم ⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/1610547427Cbbb66057a1
📍رونمایی از سامانه ایران جوان 🔹خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو و بیشتر می‌توانند جهت استفاده از حمایت‌های بنیاد ۱۵ خرداد به این سامانه به نشانی iranejavan.۱۵۴۲.ir مراجعه و ثبت نام کنند. 🔸جزئیات خبر در 👇👇 https://www.irna.ir/news/85100117
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 به دو آیه زیر دقت بفرمایید؛ هیچ ارتباطی بین این دو نمی‌بینید؟! "وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا: و شما را گروه گروه و تیره تیره قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید" (حجرات/۱۳). "يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْن: ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها [حجابهای بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است" (احزاب/۵۹). 🔹 فصل اشتراک دو آیه فوق، واژگان" لِتَعَارَفُوا: تا یکدیگر را بشناسید" (در آیه اول) و " أَنْ يُعْرَفْنَ: برای اینکه شناخته شوند" (در آیه دوم) است که هر دو از ریشه عَرَفَ به معنای شناخت هستند. طبق آیه اول، محله و شهر بایستی به نحوی طراحی و مدیریت شود که امکان تعرّف و شناختِ حداکثری بین همسایگان و شهروندان میسّر گردد. طبق آیه دوم نیز حجاب و عدم تبرّج، سبب تعمیق شناخت و به تبعش، دور ماندن بانوان از اذیت و آزار اغیار می‌گردد. 🔹 بر این اساس، عدم تعرّف به معنای عدم تعمیق روابط همسایگی است که نتیجه‌اش، بروز شناخت‌های فانتزی و سطحی است. و مبرهن است که آنگاه که شناخت‌های فانتزی و صورت‌محور، جایگزین شناخت‌های عمیق و سیرت‌محور در روابط اجتماعی گردد، تبرّج به اوج می‌رسد؛ زیرا در چنین شرایطی در نبود تعرّف و شناخت‌های عمیق، افراد سعی می‌کنند با صورت‌نمایی و تبرّج، تصویر جذابتری از صورت خود برای افرادی که از سیرت آنها شناخت عمیقی ندارند به نمایش بگذارند. لذا هرچه تعرّف کمتر، تبرّج بیشتر. 🔹 از دلایل مهم تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در شهرهای معاصر همین است. زیرا در شهرها و کلانشهرهای معاصر، به دلیل سیاستهای اشتباه شهرسازی و مدیریت شهری، اولا تراکم انسانی به قدری بالا رفته است که به دلیل شلوغی بیش از حد محلات، دیگر امکان تعرّف و تعمیق روابط اجتماعی میسر نیست و ثانیا به دلیل اشتباه در سیاستهای آمایشی، شاهد ازجاکندگی‌های مکرّر و نوعی حس بی‌وطنی هستیم که نتیجه‌اش، جابجایی‌های دائم جمعیتی و به تبعش، تضعیف تعرّف و بروز شناخت‌های فانتزی و سطحی است. نتیجه غلبه این نوع شناخت‌های فانتزی، غلبه صورت‌محوری بر سیرت‌محوری در روابط اجتماعی و تبلور هرچه بیشتر تبرّج و تن‌نمایی در تلاطم حس بی‌وطنی است. پس اگر می‌خواهیم مسئله حجاب و عفاف را اساسی حل کنیم و صرفا با سطحی نگری به معلولها نپردازیم، بایستی با درک عمیق از علل بروز تبرّج و تن‌نمایی، ریشه‌هایی نظیر عدم تعرّف‌ها و ازجاکندگی‌ها و بی‌وطنی‌ها را تدبیر نماییم تا با حل آن علل، معلول‌هایی نظیر تبرّج‌ها و تن‌نمایی‌ها نیز تدبیر شود.