eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
673 دنبال‌کننده
632 عکس
101 ویدیو
52 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://www.wsti.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا تاکنون نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی را مطالعه کردید؟! در نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی به اصلی‌ترین سؤال الگوی پیشرفت پاسخ داده‌ایم! مهم‌ترین سؤال الگوی پیشرفت اسلامی چگونگی جمع میان و است. جامعه بدون نظم و نظام و همچنین فرد بدون اختیار مطلوب نیست در نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی چگونگی نظم اختیاری را تحلیل کرده‌ایم! مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏼 در مجموع درباره ۸ سؤال اصلی مطرح شده است. ۲ سؤال به واکاوی در ایران و جهان می‌پردازد. ۳ سؤال را تشریح می‌کند. ۳ سؤال را تبیین می‌کند. در بخش مربوط به با سه دسته عامل شامل: ۱.قوانین محرومیت‌زا مانند قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع ۲.نظریات محرومیت‌زا مانند ۳.فرهنگ‌های محرومیت‌زا مانند تمایل عمومی به پذیرش مشاغل اداری روبرو هستیم. در بخش تبیین جلوگیری از را شاهراه مقابله با محرومیت می‌داند. در نظریه تَعَرُّف ساختار روابط انسانی و چگونگی تکامل روابط انسانی در ۱۳ بخش موضوع مباحثه است. ۱.بهینه شدن رابطه انسان با امام ۲.بهینه شدن رابطه انسان با معلم ۳.بهینه شدن رابطه انسان با همسر و فرزندان و اعضای خانواده ۴.بهینه شدن رابطه انسان با همسایه ۵.بهینه شدن رابطه انسان با رفیق ۶.بهینه شدن رابطه انسان با افراد در موضوع تجارت ۷.بهینه شدن رابطه انسان با افراد در مسئله تولید و... از جمله مصادیق روابط انسانی برطرف کننده فقر و محرومیت در جامعه است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
آیت الله بهجت : علم و سواد بشر بدون وحی و تعلیم انبیا (علیهم السلام)، ضررش بیشتر از نفع آن است. ؛ ج ١ ص ٣٤١ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
مهم‌ترین بخش به تبیین مهارت‌های مورد نیاز برای فرد فعال در این حوزه می‌پردازد. مهارت‌های مورد نیاز برای محرومیت‌زدائی در قالب سه سؤال بحث شده است که مهم‌ترین آنها مهارت "ارتباطات اقامه‌ای" برای فرد محرومیت‌زدا است. یکسان انگاری ارتباطات اقامه‌ای با لابی‌گری‌های سیاسی و تعاملات فرهنگی، آفتی بزرگ برای رفع محرومیت در کشور است. با قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا به دست می‌آید. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در لایه اول به بررسی و اصلاح تحلیل‌های مخالف با تعاریف وحی در حوزه پرداخته‌ایم. به عنوان مثال در لایه اول، را با مقایسه می‌کنیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در لایه دوم به بررسی و اصلاح تحلیل‌های مخالف با تعاریف وحی درباره تقدیر می‌پردازیم. به عنوان مثال مسئله و در بر اساس مفهوم ناقص تحلیل می‌شود. این در حالی است که بیان خاصیت و وراثت تابعی از و جزئی از است. تحلیل براساس تصرف در نظام ژنوم و مقایسه آن با چگونگی ارتقاء ظرفیت براساس یکی از مسائل لایه دوم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
در لایه سوم به بررسی و اصلاح با درباره خلقت می‌پردازد. به عنوان مثال در موجود براساس قانون ثابت تحلیل می‌شود. این در حالی است که قرآن می‌فرماید: و الشمس و القمر و النجوم مسخرات بامره الا له الخلق و الامر (اعراف ۴۹) براساس و مقایسه آن با تحلیل نظم کائنات براساس یکی از مسائل لایه سوم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
"فقه نباشد، اسلام نمی‌تواند به راهش ادامه دهد" 🔹اسلام اگر خدای نخواسته هرچیز از دستش برود، ولی فقهش به طریقه‌ی موروث از فقهای بزرگ بماند، به راه خود ادامه خواهد داد. 🔹ولی اگر همه‌چیز به دستش آید و خدای نخواسته فقهش به همان طریقه‌ی سلف صالح از دستش برود، راه حق را نمی‌تواند ادامه دهد و به تباهی خواهد کشید. 🗓1361/11/26 مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
احیای بهره‌برداری صیانتی از و در قالب ، برنامه آغازین "نظریه تَعَرُّف" است. در این طرح، مدیریت مردمی در حفظ جنگل و مراتع جایگزین مدیریت نهادهای دولتی می‌شود.  احیای بهره‌برداری صیانتی و و طرح‌های مشابه، را از سامانه‌های صنعتی به سامانه‌های محلی و مرتع محور تبدیل می‌کند... رفع فقر از مراتع افزایش زاد ولد گونه‌های بومی دام کاهش هزینه‌های دامداری در نهایت تحقق قاعده نفی‌سبیل بخشی از فوائد مطرح در طرح قُری است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
بخشی از حتی با اقتران قیاس خفی، به علم منتهی نمی‌شود؛ زیرا از شروط علم بودن یک گزاره، ملاحظه آن گزاره در است و الا به کاربردهای ناقص و غیر مفید منتهی خواهد شد. به عنوان مثال طبق قاعده ، تحلیل یک گزاره را در کنار و جایگاه استقرار آن گزاره بررسی می‌کنیم. و یا طبق قاعده ، نقش یک گزاره در انفتاح معنائی برای یک گزاره دیگر را تحلیل می‌کنیم. در تعریف ، قواعد اصولی فقه البیان لحاظ نشده است؛ در نتیجه ماهیت انتاج در قضیه را با چالش روبرو می‌کند. در بخش ، را به دلیل لحاظ ارتباط گزاره‌ها پیشنهاد نموده‌ایم، که در واقع پایه‌گذاری جدید برای است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
به محوریت نظریات الگوی پیشرفت اسلامی است و بدون استنباط و به یک نظریه، مجوزی برای حضور اجتماعی وجود ندارد! را در شرح داده شده است. همچنین آن نظریه را در مطرح شده است. مراد ما از نظریه، آن نیست بلکه منظورمان از نظریه استنباط سیر صیرورت یک موضوع است. ماهیت نظریات بخشی الگوی پیشرفت اسلامی اتکاء به علیه‌السلام است که مبتنی بر اشراف است و نه بعد از استنباط هر نظریه چهار دسته فعالیت حول آن نظریه باید انجام شود. که شامل ۱.مدیریت خبر ۲.مدیریت تضارب ۳.مدیریت کتابت ۴.مدیریت نمونه‌سازی انجام می‌دهیم. که تحفظ بر این چهار امر، گسترده‌ای در مخاطب و در فرد اقامه کننده ایجاد می‌کند. این نوع از تفکر ده‌ها برابر بیشتر و عمیق‌تر از مفهوم فعلی تفکر است و لذا از به تعبیر نموده‌ایم... مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢👇🏼 مبتنی بر یعنی تدبر است. در واقع خواننده را به در ، ترغیب می‌کند. برای دستیابی به ساختار تدبر در گزارش خود، مراحل زیر را طی کنید. مرحله اول _تَدَبُّر مورد نظر خود را بصورت فقهی بحث کنید و اگر بحث از ملاک مورد نظرتان نیازمند تفصیل است؛ حتما در پیوست شماره یک گزارش از این تفصیل را بیاورید. مرحله دوم گزارشی از آن تصمیم با را ارائه نمائید. این بخش از گزارش کاملا مستدل نگارش می‌شود و آفت آن کلی‌گوئی و بررسی غیر دقیق است. مرحله سوم با ارائه پیشنهادی کاربردی و هماهنگ با به مدیریت زمینه‌های تصمیم موضوع گزارش بپردازید. این قسمت از گزارش بسیار مهم است و در واقع را به مدیر پیشنهاد می‌دهد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir