eitaa logo
رویای امت
329 دنبال‌کننده
557 عکس
348 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
رویای امت
«ادعاهای حداکثری و ایده های حداقلی» 🔰یکی از آفت هایی که به نظر می‌رسد جریانهای انقلابی و علی الخصوص
جناب کورانی عزیز هم در کتاب احادیث مهدویش به این نتیجه رسیده که جامعه مهدوی فاقد پول است . بحثی که در گفتگوی با پولطلایی ها مطرح کردم 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1261 جامعه نابازار طبیعتاً فاقد پول هم خواهد بود ، البته واضح است که رسیدن به این وضعیت و تحقق کامل، بدون امام و در عصر غیبت غیر ممکن به نظر می‌رسد اما راه همین است نه الگوهای شرق و غرب و سنتی ، باید تقرب به جامعه ایده آل ایمانی جست که همان عصر ظهور و دولت عدل مهدوی است . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از رویای امت
آنگاه که به می‌اندیشیم ، اصرار دارند بین دو مرکب زمینی مجبور به انتخابمان کنند ... @ommat_Dream
گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه در ادامه بخوانید 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه در ادامه بخوانید 👇 https://eitaa.co
📌گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه 1️⃣ از 2️⃣ 🔰در آخرین مصاحبه آقای قوچانی اینطور عنوان شد که اولا قانون اساسی بزرگترین سد تحقق در کشور است و بزرگترین اشکال آن اول اینکه تکلیف خودش را مشخص نمیکند که آیا میخواهد باشد یا ... اما از آنجایی که تغییر قانون اساسی یک اقدام سیاسی بزرگ است و تغییر آن کار غیر ممکنی لااقل در این برهه و در کوتاه مدت به نظر میرسد پس ما میتوانیم از طُرُق دیگری مسیر توسعه را پیش بگیریم و آن نه از طریق مقاله های ، بلکه آن اقدام اساسی و مؤثر از طریق و تغییر الگوی زندگی عامه توسط نخبگان آگاه است ... هرچند در انتها دوباره به گذاشتن گزینه های جایگزین سیاسی جلوی پای ملت برمیگردد و بحث را سیاسی میکند اما نکته او رفتن به سمت خود توسعه است به جای حرف توسعه او مثلی میزند از فردی که در دهه چهل در دوره که به سراغ کسبه و بازاریان بزرگ میرود و به آنها کمک میکند تا تولیدات صنعتی داشته باشند ، و تاکید می‌کنه همین عملی که بچه من و شما برای بردن تغذیه مدرسه یک تیتاپ از مغازه میخرد و با خودش میبرد یعنی صنعتی شدن تغذیه صدها برابر بیشتر به تحقق توسعه در ایران کمک کرده تا جریان های روشنفکری و تجدد طلب ... البته به این نکته اشاره دارد که پهلوی در و مدرن کردن کشور موفق عمل کرده و اتفاقاً خود تغییر بافت جامعه و توسعه یافتگی نسبی یا حداقلی که حقوق شهروندی و فردی را به آگاهی اجتماعی بدل کرده دیگر نظم پادشاهی و خودکامگی فردی را برنمی‌تابد و نهایتاً به حذف دستگاه سلطنت می انجامد ، قبلاً در یادداشتی این موضوع را بیان کردم که همین امر می‌تواند عامل حذف جمهوری اسلامی هم باشد👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1268 📌در جای دیگر هم بیان میکند که چطور در ایران یک دست نیست و و طرفدار عرفی شدن دین غلبه دارند بر علمای بنیادگرا و به جای حذف نهاد دین این دسته را باید تقویت کرد و گروه دیگر را تضعیف... دستور کار ما حذف نیست و این ممکن هم نیست بلکه عرفی شدن دین هدف معقول است . مرحبا دارد آقای قوچانی ، عرفی شدن و اصلاح به نفع توسعه که کارکردش واضح است و نیاز به تشریح نیست اما ماجرای به ظاهر بی اهمیت تیتاپ و مدرسه چیست که آقای قوچانی از ارکان شدن و توسعه در ایران میداند ! مجری کارشناس مصاحبه که در فضای روشنفکری و لیبرال دموکراسی قرن هجدهمی گیر کرده و درک نمیکند مواضع قوچانی را و مدام معترض میشود به تسامح او ، توجه ندارد که نئولیبرالیسم اساساً جامعه را در جبر ساختاری قرار میدهد و خودش را تقریباً بی نیاز از لیدری روشنفکران ، و روشنگری را بسیار کم اثر میداند ضرب المثل دو صد گفته چون نیم کردار نیست . 📌ظاهراً در این لحظه و هر دو به یک خودآگاهی رسیده که بحث های نظری و جدل های فلسفی راه به جایی نمی‌برد آنقدر که عمل و اجرای ایده ها و تغییر ساختار ها اثر دارد البته جریان رقیب بیش از اینکه خودآگاه باشد مقلد است و قوچانی ها مقلدان دقیق و به روز ، اما این خودآگاهی در جبهه انقلابی کاریست دشوار تر، به تاخیر افتاده ، ضروری و فوریتی. در جناح توسعه خواه گمان میکنم محمد قوچانی و آقای صریح القلم اهمیت بیشتری به لحاظ مرجعیت فکری دارند تا دیگران . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه در ادامه بخوانید 👇 https://eitaa.co
گزارش و تشریحی کوتاه از آخرین مصاحبه محمد قوچانی تئوریسین توسعه 2️⃣ از 2️⃣ 🔰بحث پیرامون چنگ اندازی به قانون اساسی قبل از اینکه به کنار برود دوباره وارد گفتگو میشود مجری: اساسأ وقتی فقه هنجار برتر است قانون اساسی چگونه میشود به حاکمیت قانون رسید و چگونه میشود حرف از حقوق زد و مردم را محق کرد وقتی به جای ملت امتی فرض شده که نه محق بلکه مکلف است با این وجود چگونه میشود به توسعه رسید ... قوچانی : ببینید در این قانون اساسی هیچ چیز سرجای خودش نیست کسی مسئول چیزی نیست و نه تنها قانون حاکم نشده بلکه فقه هم حاکم نیست ، کی فقه حاکم بوده ؟! ( مجری متعجب و مخالف این نظر اما او ادامه می‌دهد ) سه مسئله وجود دارد تا فقه حاکم نشود ، اکل میته ، احکام ثانویه و اضطرار ، اضطرار در همیشه تاریخ کار کرده و فقه را دور زده ، ما کشورِ دور زدنیم تحریم دور می‌زنیم ، قانون دور می‌زنیم ، فقه را هم همیشه دور زدیم ... 📌این بیان در عین موضع غلط آقای قوچانی خودش مسئله بسیار دقیقی است ، فقه نمی‌تواند حاکم شود چون قوه محافظ است نه قوه مقنن ، فعال نیست برای اداره جامعه بلکه منفعل و نهایتاً حکم یک نگهبان و حراست دارد نه معمار و طراح در چنین وضعیتی هرچه قدر دروازه بان خوبی باشیم اگر قرار نباشه حمله کنید حتماً بازنده آید نهایتا چند تا ضربه را میگیرید بسیاری هم وارد دروازه میشود و شما بازی نمیکنید و در دوازده خودتان مراقبید کمتر گل بخورید ، اساسأ بازیکن ندارید که گل بزنیم. شورای نگهبان ، تشخیص مصلحت و شوراهای فقهی حکم دروازه بان دارد ، کی دین بازی سازی و بازی گری میکند ؟! 📌توسعه وضعیت زندگی و ساختارهای آن را مدام به نفع خودش تغییر میدهد و مارا در وضعیت اضطرار قرار میدهد آنگاه با حکم ثانویه یا آکل میته ناچار به نجاست خوری فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و ... میشویم ... البته واضح است است که ابتدای انقلاب ساختارهای حکمرانی و قانون اساسی برای وضعیت اضطرار وضع و نوشته شود ، اما این وضعیت چقدر می‌تواند ادامه یابد؟ ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
«راه باریک آزادی» 🔰اگر تعداد سپاه امام حسین ۷۲ نفر نبود و آنقدری بود که نتیجه جنگ فردا ، شکست یا در سایه روشن مبهم میشد ، آیا امام باز هم چراغ ها را خاموش میکرد و می‌گفت هرکس میل به ماندن ندارد از انتهای خیمه در تاریکی و بی صدا بیرون برود ... ، آیا و اصل است یا فرع ؟! پیامبر صحابه را همراه اسامه جوان که معروف به جیش اسامه شد به بیرون شهر میفرستد و لعنت میکند کسی را که سرپیچی کند و سر باز بزند از رفتن ، لعنت بر آنکه در بماند در حالی که فرمان شامل حال او هم شده ... صحابه مطیع میروند و صحابه نماهای سرکش میمانند که اتفاقا نقشه های شومی دارند و بوهایی از خلأ قدرت برده اند ( برگرفته از روایت آن سه ماه استاد مهدیزاده) سوال🤔 ای محمد همه را فرستادی که شرایط برای انتقال قدرت به علی ع آماده باشد ؟ بله ای محمد این چندین نفر صاحب نفوذی که نرفتند و سرپیچی کردند چه ، شرایط برای اینها هم محیا میشود همه میروند اینها مدعی میشوند ؟! بله وقتی صاحبان فتنه نرفته اند پس بگذار صحابه‌ حامی هم نروند ، کنسل کن اعزام سپاه اسامه را ! ، خیر چرا ؟! بگذار دو مدعی بمانند و هیچکدام لشکری نداشته باشند ، مردم بمانند با اختیارشان ، همه دیدند در غدیر چه کسی به جانشینی انتخاب شد وصیتی که به هزار زبان در تمام این سالها گفتم ، امروز هم دیدند چه کسانی نافرمان از پیامبر خدا بودند ، حق عین روز آشکار شد و حجت تمام... شمشیری بالای سر آنها نیست تا بعداً بگویند برما اجبار شد . مردم مختار باشند بین عصبیت جاهلی و قبیله ای که دارند و ایمانی که رزقشان شد . انسان است تا در راه آزادی قدم بردارد یا در تله آزادی به هوس طعمه ای بیفتد در حالی که میداند . 📌علی ع آماده میشود برای رفتن به معاویه ، عده ای شک میکنند در جنگیدن با کسانی که ادعای دارند و قرآن میخوانند چنین تجربه ای نداشتند همیشه شمشیرشان علیه کفار بالا رفته بود ... آنها را مختار میگذارد تا هرگاه رفع شک و شبهه شد و اطمینان کنند به حق ، روزه شک دار نگیرند ... یا علی چرا آنقدر لیلی به لالای این مردم احمق میگذاری ، تشری ، فشاری چیزی ، تو حاکم سرزمین هایی هستی که به پهنای یک است یکی را گردن بزن همه به خط میشوند. علی منشش این نیست ( این اجبار دین نیست که علی مجری آن باشد ) امام بعدی همین طور شب عاشورا همینطور و یک به یک تا قطار حقیقت و اختیار به انقلاب خمینی رسید انقلابی بدون اسلحه تاریخ به خودش ندیده ، می‌گفت کاسِت پر کنید ، اعلامیه بدهید و تجمع تشکیل دهید اما علیه نظامیان دست به اسلحه نشوید . آیا پیامبر ، علی ، فاطمه ، حسن ، حسین و ... قدمی از مواضع خود نسبت به حقیقت عقب رفتند ؟ خیر اما دست به زور شمشیر برای حکومت با اجبار نبردند . 📌 مشکل این نیست که مردمی راه باطل میروند مشکل آنجاست که عده ای دین را به نفع باطل تحریف کنند و به باطل لباس حق بپوشانند . فاطمه سلام الله ایستاد تا حق گم نشود ، هرچند درد آور بود گمراهی بعد از هدایت و روشن نگه داشتن چراغ حقیقت در دل طوفان های سهمگین ... ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از علی علیزاده - جدال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همزمانی تفکر بدیم بره در اقتصاد و سیاست خارجی وفاقیون برشی از جدال اپیزود ۵۹۸ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۳ پشت پرده‌ی ظریف‌گیت، کدام مافیای اقتصادی از حفظ ظریف نفع می‌برد؟ لینک برنامه : https://www.youtube.com/live/FDTeoILq_7Y?si=c0R7HyZDWc8lPtU6
از آرمانشهر تا ویرانشهر 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
از آرمانشهر تا ویرانشهر 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
« از آرمانشهر تا ویرانشهر » 🔰 ، مدینه فاضله یا اتوپیا حکایت از شهر و فضایی آرمانی و رویایی دارد که فیلسوفان هر دوره معمولاً آنرا با بیان تصویری مصور میکنند ، این آرمانشهر ها بعد فیزیکی یعنی و مکان مطلوب و ایده آل را ترسیم میکنند که انسانها قرار است در یک تلاش و به آن برسند ... 📌اما به نظر در انسان آرمانی و فاضل محور است نه ابتدا و بنا و قوانین حاکم بر آن ، انسان فضیلتمند که تحول عالم از تحول او نشأت می‌گیرد ، در برابر نگاهی که فارغ از انسان فضایی میخواهد برای نوع انسان که لذت و بهره بیشتر داشته باشد اما اولی انسانی فضیلت مند میخواهد که برای جهانی پرفضیلت وضعیت بهینه اوست نه خود وضعیت ثابت ، یعنی عاملیتِ متغیرِ رو به رشد اصالت دارد نه مصرف وضعیت ساخته شده . 📌اولی که در پی ارامنشهر است در یک و توهم به سر میبرد چرا که خود ایده ضد خودش است . انسانی که در پی چراگاهی پربار و راحت برای مصرف و کامجویی میگردد اگر او را با قالیچه سلیمان پرواز دهید و در یک فضای اتوپیایی خواسته شده پیاده کنید به اندک زمانی آنرا تبدیل به دیستوپیا ( ویرانشهر) میکند ، چرا ؟ این انسان خَیًر و مولد نیست بلکه یک مصرف کننده خودخواه است ، اهل دهش نیست تا بیفزاید بلکه اهل مصرف است فلذا میکاهد و آنگاه که منابع مصرف و محدود شد ( تعریف مدرن ) رقابت منطق طبیعی آن خواهد بود ، در این رقابت قوی تر ها بر ضعیف تر ها چیره میشوند . وقتی عرصه تنگ تر میشود چون کسی نمیخواهد مصرف ، لذت و بهره بی حد و زحمت را از دست بدهد دیگران را برای تولید ابزار لذت و بهره استیلا میکند و شهر نعمت را سراسر نقمت خواهد کرد البته دنیای مدرن مدعیست که با قراداد اجتماعی اجازه تبدیل شدن تضاد ها را به تجاوزها نمی‌دهد اما این بار گروه قویتر و برنده قواعد استیلا را تبدیل قراداد میکند و اینگونه جهان استیلایی پایانی ندارد ، اما انسان انبیا خود سرچشمه نعمت است یعنی مدام با رفتار ایثارگرانه می افزاید و با روابط اخوت هم افزا میشود ، اولی زایل کننده است دومی زاینده میخواهیم تمایزها را ابتدا مشخص کنیم حالا خواهیم گفت که خود فضا هم برای انسان اولی و هم دومی کارکرد دارد و اصلا نهایتاً کار به ختم میشود اما خود فضا دو پارادایم پیدا میکند . 📌یکی محل تحقق رذیلت خواهد شد چون رذایل به کمال رسیده وضعیت بهینه اوست که در آرمانشهرش به دنبال آن میگردد و دیگری محل تحقق فضیلت است که انسان فضیلت مند برای تسهیل رفتارش آنرا دست و پا میکند . در واقع هر دو لباس رزم برای جنود عقل و جهل محیا میکنند ... البته واضح است که این دو یعنی فضا و انسان بر هم اثر متقابل دارند اما اسلام از آغاز میکند که فضا ساز است چون رشد انسان را پی میگیرد اما دیگری در پی رشد نیست فلذا انسان نیافته را پیشفرض میگیرد و به دنبال فضایی برای ارضای هواهای نفسانی او میگردد که این ارضا جز با تجاوز به حریم دیگران شکل نمی‌گیرد فلذا اگر چه ادعای آرمان شهر دارد اما آنچه در عمل اتفاق می افتد ویرانشهر است . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
🎙️صوت تجارت استعماری و تولید غیر ملی 🔻این موضوع غریب به یک سالی هست که در ذهنم جا باز کرده و قطعات
«تجارت استعماری» 🔰هیچ کالایی را نمیشود تبدیل به کرد مگر در سه حالت: ۱_ مواد اولیه را غارت کنید ( اولیه) ۲_نیروی کار را کنید (آنچه که در اروپای قرن نوزدهمی رخ داد و همین الان در بسیاری کشورها در جریان است) ۳_ مصرف کننده را استعمار کنید ( امکان تولید را از جامعه بگیرید ). 📌نیروی کار ارزانی که هزینه را کاهش دهد و طرف خریدار کالا را بدون پرداخت مناسب سهم وادار یا ناچار یا وسوسه به خرید کند ، که تولید توسط خریدار غیر بهینه شود یا اصطلاحاً نصرفد. یا به واسطه انحصاری کردن دانش تولید ، یعنی در استضعاف نگه داشتن دیگران حداقل به لحاظ دانشی یا از بین بردن امکان تولید برای خریداران به هزاران ترفند ... تا بتوان کالایی را تجاری سازی کرد . و یا اینکه با تسلط بر کشور های دیگر مثل آمریکای جنوبی ، آفریقا و کشورهای جنوب شرقی آسیا ... مواد اولیه را مفت به دست آورید که با کاهش تصنعی و غیر عادلانه قیمت کالای تولیدی رقبا را از بازار خارج کند و بازار آنها را تصرف کند . 📌انقلاب صنعتی که در انگلستان در اوج استعمارگری رخ داد همزمان هم نیروی کار را به میکشید ، هم مواد اولیه را غارت میکرد و هم هدف که کشورهای استعمار شده بود فاقد هرگونه امکان تولید بودند چون ابتدا سیاسی نداشتند ، بعد ها که تا به امروز این الگو ادامه پیدا کرده بنگاه های بزرگ و کشورهای صنعتی با به دست آوردن یکی از این مزیت ها به پرداختند . 📌مصداق امروزی آن چینی در مقابل قیمت کار در است که اروپایی را ورشکسته کرده که با وجود برند های معروف همچون بنز و لامبورگینی و ... تبدیل به بازار خودرو های شده و اندک صنعت باقی مانده به خاطر اندک دانش انحصاری باقی مانده است که آنهم دارد آب میرود و در یک قرن گذشته دانش کاملا نشت کرده و در دیگر نقاط جهان منتشر شده و این یک امر طبیعی است که را تا ابد نمیشود منحصر نگه داشت ... که خود انحصار دانش هم نوعی استعمار است ، یعنی الگوی بخل و بهره کشی در به جای بخشندگی و خیر خواهی اسلامی ... فلذا هر الگویی غیر از خود اشتغالی و تولید بومی نوعی فریب و بهره کشی اقتصادی است یا از جامعه خودی یا جامعه هدف که معمولا هردو را با هم دارد . 📌پس چه میشود آنگاه شاید بشود به حداقل هایی از تجارت اکتفا کرد که توضیحی جداگانه لازم دارد. اینکه چین و اروپا قابلمه برای دیگران تولید کنند چه معنایی دارد یا خنده دار تر نوشابه و ... ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
«يعني ميفرمائيد هم جامعه اسلامي باشد و هم وضع موجود دست نخورد؟!» 🔸در مذاکرات بند ب اصل۴۳ قانون اساسی مبنی بر اعطای ابزار تولید به همه کسانی که قادر به کارند، آیت‌الله سبحاني در مخالفت با بند ب، استدلال‌هايي را پيرامون «اگر واقعاً بخواهيم براي همه افراد وسيله کار فراهم کنيم همه افراد ادعا مي‌کنند که براي ما وسيله کار فراهم کنيد و سبب مي‌شود تمام کارخانه هائي که الان مشغول کار هستند و مؤسساتي که مشغول کار هستند همه افراد اينها اجتماع مي‌کنند و جمع مي‌شوند و مي‌گويند براي ما وسيله کار فراهم کنيد و در نتيجه اين واحدهاي صنعتي دچار انحطاط و اضمحلال مي‌شوند» و «امکان ايجاد هرج و مرج به‌خاطر استقلال‌طلبي کارگران» و «مايه دردسر شدن» اين بند بيان فرموده و جناب آقاي اشراقي هم با تاييد آن، همراهي نمودند. 🔹شهيد آيت الله بهشتي در پاسخ با بيان استدلالي بدين مضمون که «يعني ميفرمائيد هم جامعه اسلامي باشد و هم وضع موجود دست نخورد.»، وضع موجود حوزه کار و اشتغال را مغاير با قوانين ديني در اسلام دانستند. 🔸آيت الله مکارم‌شيرازي با تأکيد بر «پرهيز از اينکه اقتصاد شکل دولتي پيدا کند و مردم سربار دولت بشوند يعني همه‌چيز را از دولت بخواهند، بايد آن‌چنان انگيزه‌اي در مردم به وجود بيايد که تمام چرخ‌هاي اقتصادي را خودشان به کار بياندازند. مسأله کارگر و استثمار او مهم در موضوع ابزار نيست، مسأله تقسيم سود به‌طوري است که او حقش را ببرد و کمترين ظلمي به او نشود. حکومت اسلامي مي‌تواند بر نرخ‌ها نظارت بکند. همانطور که فقيه به‌عنوان ولايتش مي‌تواند برنرخها نظارت کند و در عهد نامه مالک اشتر هم هست بر نرخ تقسيم سود کارخانه هم بين کارگر و بين توليد کنندگان کارخانه مي‌تواند نظارت کند و آن‌چنان سهمي براي کارگر قرار بدهد که تمام حقش گرفته بشود.» 🔹آيت الله موسوي اردبيلي نيز در دفاع از اين بند استدلال فرمودند که «اين اصل براي مبارزه با استثمار، است سنتها طوري تنظيم شده که با موازين اسلامي هم تطبيق بکند.» 🔸سرکار خانم گرجي در تاييد اين اصل با استناد به قرآن کريم استدلال فرمودند که «اين اصل مطابق قرآن است و مطابق سوره ماعون است و همانطور که خداوند ميفرمايد ((فويل للمصلين الذين هم عن صلات هم ساهون والذين هم براؤن ويمنعون الماعون))، اين اصل کاملاً اسلامي است و ريشه قرآني دارد». ✳️در نهایت شهیدبهشتی از نمايندگان سؤال مهمي در موردبند ب اصل 43 قانون اساسي مي‌پرسد که «آيا روي خود اين مطلب دچار اشکال هستيد که مطابق اسلام است يا نه؟» ✅و نمايندگان پاسخ مي‌دهند که «نيستيم.». ⚠️ایشان از اين پرسش و پاسخ چنين جمع‌بندي مي‌فرمايند که «پس اگر نيستيد اين سوال پيش مي‌آيد که، اين از نظر علم اقتصاد و از منظر اجرا و جزییات فني در يک جامعه‌اي مثل ايران آيا اين به رشد اقتصاد کمک کند يانه؟ وقتي بحث، بحث علمي شد يعني اين بحث شد که آيا يک چنين نظام جديدي که نه سوسياليسم است نه مارکسيسم است به‌شکل نهايي و نه کاپيتاليسم و نه هيچ ايسم ديگر، بلکه اسلام است. 🔆ما ميگوئيم که اين نوع جديد اين نظام جديد اين مبنای جديد، بر مبنای تجاربي که در بخشي از جهان انجام شده‌است از قبيل تشکیل تعاوني‌هاي کشاورزي و صنعتي بر حسب اين تجربه‌ها اين مسیر موجب افزايش توليد و باعث اينکه آن آزادگي انسان در انتخاب کار بيشتر بشود يک مقدار رويش تجربه شده‌است، و بعد هم معلوم است که يک نظام جديد را نمي‌شود گفت که تجربه‌اش را ديگران بکنند و ما تجربه‌اش را وارد بکنيم به ايران و سرزمين اسلام، ما خود بايد شروع کننده اين تجربه باشيم. 🔅مگر روزي که نظام‌هاي ديگر کارشان را شروع نمودند، گفتند آیا جاي ديگر تجربه شده يا نه؟ خوب دست به تجربه مي‌زنند و در میانه عمل و برنامه‌ريزي‌ها نواقصش را مي‌بينند و اصلاحاتي مي‌کنند و اينکه ما نوشتيم کيفيتش را قانون معين مي‌کند. 💠در پایان بند ب اصل ۴۳ قانون اساسی با محوریت «همگانی‌سازی ابزار تولید برای همه کسانی که قادر به کارند» با اکثریت کامل آرا به تصویب رسید. منبع: کتاب مشروح مذاکرات قانون اساسی ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از پرونده ویژه
🔺️یووال نوح هراری: ما در تله ایران افتادیم! 🔹️یووال نوح هراری نظریه پرداز معروف رژیم اسرائیل در یادداشتی نوشت: 🔹️مراقب باشید! مرد متفکر ۸۵ ساله ایرانی هرگز تن به شکست نمی دهد، ما در یک حلقه آتش و تله ایرانی ها گرفتار شدیم. 🔹️[آیت الله]خامنه‌ای دستور اعزام مستشاران نظامی کشور خودش را به لبنان نداد، عراقی ها، افغان ها، تاجیک ها، آذری ها و پاکستانی ها به کمک لبنان نرفتند! اما دارند ده ها هزار نیرو به سوریه با کمک نیروهای ویژه روسیه اعزام می کنند؟ نه! این تله است! 🔹️ما در تله ایران افتادیم؛ من دو پیام به بنیامین نوشتم و گفتم آتش بس نکنید، حالا دارم خواهش می کنم جلوی دخالت مستقیم ترک ها به سوریه بگیرید. 🔹️اگر ترک ها وارد عمل شوند، ایران با تمام قوای نظامی خود از طریق هوا و زمین در سوریه جهنم به پا خواهد کرد، سپس نبرد زمینی ما با ایران در بلندی جولان شروع می‌شود. 🔹️آتش بس از سوی ما نباید نقض شود، اگر این اتفاق افتاد، ایران دومین تله خودش را با موفقیت به ثمر می رساند و اروپا و آمریکا ما را طرد خواهند کرد، صدام حسین تکریتی را فراموش کردی بنیامین؟ 📌 «اخبار جامع و فوری‌ با پروندهٔ ویژه» @parvande_vije
«جامعه منفرد ۲»👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
رویای امت
«جامعه منفرد ۲»👇 https://eitaa.com/ommat_Dream
«جامعه منفرد ۲» 📌جامعه محل امر ملی ، اجتماعی و فرا شخصیست ، محل بروز شخصیت است نه اشخاص به معنای تبلوری از یک هویت جمعی نه محل و رفع نیازهای فردی و خصوصی ، زندگی فضایش فقط است و در درون ان جریان میپذیرد مهمترین اشکال این است که در آن جامعه اصالت پیدا کرد البته نه به صورت بلکه این مسئله ریشه در و الگوهای سرمایه داری داشت که کارکرد های خانواده را یک به یک گرفت و تبدیل به محصول اقتصادی کرد و را افراد بخشی از فرض کرد. 🔸خانواده لاغر ، نحیف و نهایتاً محو شده و جامعه فربه و مسموم..‌. 📌وقتی نیازهای شخصی به منتقل میشود ، فرد گرایی و منفعت طلبی رخ میدهد نه جمع گرایی هرچند تعداد آدم ها بی نهایت باشد ، دقیقا برعکس تصویری که ارائه میشود بدون هیچ پشتوانه علمی که افراد با حضور مداوم در جامعه و مکان ها و نهادهای ، جمعی پیدا می‌کنند . جامعه محل هم افزایی است نه محل رفع نیازهای روز مره فردی، رفع نیاز جایش خانواده است . الگویی صحیح است که افراد در خانواده رشد میکنند ، احساسات و نیاز های آنها مرتفع میشود آنگاه برای شکل دهی به یک هویت جمعی و منافع اجتماعی یا به تعبیری ملی وارد آن میشوند . نه اینکه افراد در جامعه به دنبال رفع نیازهای جنسی ، پرکردن تنهایی و دریافت محبت باشند تا تربیت و آموزش تا صرف غذا و ... 📌آب رفتن متراژ خانه ها و احساس نیاز به فضای بیشتر نداشتن به این معناست که جامعه دارد جای خانواده و سپس خانه را میگیرد و خانه صرفاً محلی برای خواب شبانه است ، به عبارتی پارکینگ انسانی صرف وقت های طولانی افراد در بیرون از منزل و کمتر دیدن همدیگر از نشانه‌های بارز آن است . در دو سه دهه گذشته گلایه آدم ها این بود که روابط خویشاوندی (صله رحم) از بین رفته امروز معضل به از بین رفتن روابط افراد قلیل خانواده درون خانه آب رفته کشیده شده جامعه اقتصاد محور از افراد تنها و وابسته به تمام نیازهایش بهره کشی میکند . 📌آنچه جامعه را جامعه میکند انسان های درون آن هستند نه ظواهر تکنولوژیک خیابان های آن و آنچه انسان را انسان میکند خانواده و روابط مستحکم درون آن است . جامعه ای که خانواده در آن دچار فروپاشی شده در واقع جامعه فروپاشیده است چون سرمایه انسانیش از دست رفته . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
ما می‌خواهیم به سمتی برویم که از استثمار کارگر توسط فرد یا دولت، جلوگیری کنیم. چه وقت می‌توانیم این کار را بکنیم؟ وقتی که ‎ برایش بدهیم، ولی زمام امر او را به دست یک کارفرمای بزرگ شخصی یا دولتی نگذاریم| شهید آیت الله بهشتی؛ مذاکرات اصل 43 قانون اساسی @syjebraily
 حرف است که در سینه میل به فریاد دارد حیف از زبانی که لکنت دارد و قلمی که ‌... کاش درد مادر فقط در ، میخ ، پهلو و دیوار بود ... آنگاه که تیر شیطان ابتدا و انتهای هزاره تاریخ را بهم دوخت ، هر جا حقی لگد مال ، ناله ای بی صدا شد و خونی بی گناه بر زمین ریخت ، مادر بود که داغدار شد... ، پهلویش تیر کشید داغ شش ماهه علی اصغر داغ شش ماهه زیر سم اسب های مغول داغ شش ماهه غزه ، لبنان ... زیر آوار داغ داغ های داغ و آه های سرد ... اشک های خشکیده روی گونه کودک غزه ای ... تاریخ که بی مادر شد هر داغی با داغی دیگر تازه شد... هنوز پشت در شلوغ است و در خانه مردی غریب ... یا سرالمستودع فاطمه آجرک الله https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی‌مردم مداحی‌ای که حضرت آقا در رابطه با آن فرمودند: این نوحه شما کار یک منبر نه، کار چند منبر را کرد. علی آری، علی حتی، علی تنهاست بی‌مردم .... اگر دستان مردم بود نمی‌شد دست او بسته ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦اولین ویدئوکلیپ مداحی ساخته شده با هوش مصنوعی در ایران محمدحسین پویانفر با همکاری واحد هوش مصنوعی استودیو هنرپویا خواند! @fathschool
اینکه از نظر واضعین و سیاستگذاران توسعه همیشه یک منطقه حائلی بین وضعیت موجود با وضعیت مطلوب اتوپیایی مورد نظر وجود دارد تا آنها را ناراضی از وضع موجود نگه دارد و مدام از عقب ماندگی های فاحش حرف بزنند، به این خاطر است که اساساً نقطه پایانی این وضعیت ندارد و بندگان توسعه همیشه در توسل و تقرب به آن هستند و قائدتا هر ناباور به توسعه مرتد و مستحق سرزنش است . https://eitaa.com/ommat_Dream
عراق به رهبری صدام حسین به ایران حمله میکند و همزمان به شهرهای عربی جنوب ایران پیام میفرستد که ما همنژاد و همزبان هستیم و ... پس با ما همراه شوید تا بخشی از خاک عراق عربی باشید ... هشت سال جنگ ادامه پیدا میکند و نیروهای صدام به داخل عراق رانده میشوند و حتی نیروهای ایرانی به داخل عراق پیشروی میکنند ... در عراق ، اکثریت شیعه ای داریم که اصلا از صدام رضایت ندارد و البته دلش با ایران شیعی است ... اگر به جای نوشیدن جام زهر حالا ما پیام می فرستادیم که ای شیعیان عراق ، ای مردم کربلا ، نجف و ... با ما همراه شوید تا ما شیعیان متحد و یکپارچه شویم ، و جنوب عراق شیعه را به خاک ایران زمیمه میکردیم و کربلا و نجف جزو شهرهای ایران بودند ... ما متجاوز نبودیم بلکه این صدام بود که بازی را شروع کرده بود ، او شروع کننده بود اما ما باید تمام کننده می‌شدیم . وقتی خجالت می‌کشیم از ابراز بودن و اثر گذاری مثبت و فقط در پی دفاع از وضع موجود هستیم ... ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از حسینیه هدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 اعتماد به پرچمدار حق آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری : ▫️هر پیغمبری، به‌اندازه مأموریتش، پشتِ‌ صحنه مأموریتش را هم می‌بیند، اما امّت‌ها آن پشتِ صحنه را نمی‌بینند. امتحان سخت در این‌جاست. امتحان سخت این است که اُمّت نمی‌داند موسای کلیم چه برنامه‌‌ای دارد؟ ▫️ در امتحاناتِ سخت، غیبِ امتحان در دست ما نیست. نمی‌دانیم چه خواهد شد.‌ ما باید به پرچمدار راه که خدا او را انتخاب کرده و مأموریتی روی دوشش گذاشته است، اعتماد کنیم. «مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشَاءُ ۖ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ» (سورۀ آل‌عمران| آیه ۱۷۹) (خداوند بر آن نيست كه (شما) مؤمنان را بر آن حالى كه اكنون هستيد رها كند، مگر اينكه (با پيش آوردن آزمايش‌هاى پى در پى،) ناپاك را از پاك جدا كند. و خداوند بر آن نيست كه شما را بر غيب آگاه سازد، ولى از پيامبرانش، هر كه را بخواهد (براى آگاهى از غيب) بر مى‌گزيند، پس به خدا و پيامبرانش ايمان آوريد و (بدانيد) اگر ايمان آورده و تقوا پيشه كنيد، پس براى شما پاداش بزرگى خواهد بود.) با حسینیه هدایت همراه باشید... | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat