eitaa logo
رویای امت
336 دنبال‌کننده
552 عکس
343 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
سرمایه داری ، تطورات ان و نسبت ما 👇👇👇 @roeyaomat
رویای امت
سرمایه داری ، تطورات ان و نسبت ما 👇👇👇 @roeyaomat
سرمایه داری ، تطورات ان و نسبت ما سرمایه داری مفهوم محوری اقتصاد در دنیای مدرن است گرچه اشکال مختلفی را به خود گرفته ، اما اگر ساده ترین تعریف را بخواهیم بکار بگیریم تا متوجه شویم که چگونه انواع مکاتب اقتصادی مرسوم و منسوخ دوران معاصر همگی ذیل سرمایه داری تعریف میشوند ، ان را این اطور توضیح میدهیم که هرجا تولید کالا و توزیع یا ارائه خدمات به صورت عمده و متمرکز انجام میگیرد و همین طور منابع مالی به صورت متمرکز در دست عده ای قرار دارد به ان سرمایه داری میگوییم در این تعریف حتی کمونیسم هم نوعی سرمایه داری دولتیست . سرمایه داری ابتدا تجاری بود که با استعمار و استثمار شرق توسط غرب اغاز شد در ادامه به سرمایه داری تولیدی رسید و اکنون در وحشی ترین نوع خود قرار دارد که از ان به عنوان نئولیبرالیسم یاد میشود و البته همراه با مالی سازی اقتصاد هم بوده گرچه این همانی بین این دو را شاید نتوان پذیرفت اما همزمانی و همپوشانی قطعا بوده ... منظور نگارنده از این سطور چیست ؟!، این دو نوع سرمایه داری متاخر (تجاری و مالی) دو نوع کارکرد دارد ، سرمایه داری تولیدی الگوی قدرت زاست (البته نه لزوما برای مردم بلکه برای سرمایه داران و حکومت) و سرمایه داری مالی که قدرت سوز و غارتگر است ! سرمایه داری تولیدی که همراه با رشد اقتصادی ، استقلال و البته همراه با اثر گذاری در عرصه های جهانیست چه اقتصادی و چه سیاسی ، در این مدل از سرمایه داری گرچه معمولا دولت خودش تولید کننده نیست اما دخالت و حمایت و کنترل شدیدی در اقتصاد دارد . اما در نوع دوم ان یعنی سرمایه داری مالی (نئولیبرالیسم) دولت کنترل ها و نظارت ها را آرام آرام برداشته و به رها سازی و عدم کنترل اقتصاد میپردازد ، طبیعیست که الگوی قبلی اقتصاد یعنی سرمایه داری تجاری و تولیدی هم خودش منشع نابرابری بوده و ما با تمرکز منابع مالی و ... در دست یک عده طرفیم که با برداشتن محدودیت ها ما با رونق بازار های سوداگرانه و سفته بازانه مواجه خواهیم بود که سود بالاتر و ریسک و زحمت کمتری دارد، و همین عامل سقوط تدریجی تولید و به طبع ان قدرت اقتصادی و سیاسی دولت خواهد شد و حقیقتا این نوع از سرمایه داری را باید تئوری غارت نامید . نگاه به تطور اقتصادی در دو قدرت اقتصادی در چند دهه گذشته نیز همین را نشان میدهد ، روزی که امریکا دوران شکوفایی خودش را طی میکرد اقتصادش از الگوی اول پیروی میکرد و امروز که دوران افول و سقوط خودش را طی میکند واضح است که از کدام الگو پیروی میکند . یا در این طرف جهان چین از الگوی سرمایه داری تولیدی با نظارت و دخالت شدید دولت به پیش می رود . ما کجای قصه هستیم ، ما که همیشه قطب نمای اقتصادی و علمیمان روی غرب و خصوصا امریکا تنظیم بوده باید تا اینجا مشخص باشد که از کدام الگو و چه تئوری های اقتصادی پبروی میکنیم و مبنای سیاست گذاری هایمان قرار می دهیم . گرچه الگوی مطلوب ما هیچکدام از این دو نیست ، ما به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم و نقش دولت را هم در سامان دادن به ان پر رنگ میدانیم اما اگر مجبور به انتخاب بین دوحالت فوق باشیم الگوی اول با وجود مضرات و اشکالات فراوان حداقل فوایدی هم دارد اما دومی قطعا مارا به نابودی خواهد کشاند . ✍️مهدی اخلاقی @roeyaomat
غرور، هویت و نماد شهری 👇👇👇 @roeyaomat
هویت و نماد شهری ایجاد احساس غرور ملی، هویت سازی برای یک شهر و ایجاد یک نماد شهری و برندینگ شهری، از جمله دلایلیست که برای ساخت آسمانخراش ها عنوان میشود. اگرچه بسیاری از این آسمان‌خراش‌ها، پس از اتمام پروژه، به نماد شهر بدل می‌شوند؛ اما نماد شدن یک آسمان‌خراش پس از چند دهه امکان‌ پذیر است. البته اینجا یک پرسش، موضوعیت دارد؟ آیا ساخت یک برج 828 متری (برج خلیفه) تنها روش هویت ‌سازی است؟ بسیاری از نمادهای شهری ارتفاع زیادی ندارند. اوپرای سیدنی، کلیسای سن پیتر، مجسمه آزادی منهتن، آکروپولیس آتن و … در غرب و مساجد جامع و عالی قاپو و از همه مهمتر میدان نقش جهان، نمادهایی جهانی و کم ارتفاع هستند که غالبا هویت‌ بخش و غرورآفرین نیز هستند. بهتر است بدانیم که کشورهایی که به لحاظ عقبه فرهنگی و تمدنی، ضعیف هستند، برای نمادسازی و هویت‌سازی، به شیوه‌هایی این چنینی روی می آورند. با ادله بالا اثبات میشود که ساخت برج میلاد تهران نیز، توجیه منطقی ندارد. دانستنش خالی از لطف نیست که برج شارد در لندن به عنوان بلندترین برج اروپا، در رتبه 56 دنیا قرار دارد و این به معنای انصراف اروپا از شرکت در این مسابقه است. آمریکایی که تمدن ارشد جهان مدرن خوانده می‌شود، و تا سال 1980 همه صد برج برتر جهان را در خود داشت؛ در سال 2012 این عدد به 24 برج رسیده است و در شهرسازی خود، به ویلاسازی‌های یک طبقه روی آورده است و این یعنی یک توبه تاریخی! پ ن : برج میلاد در زمان شهردار قبل از اقای قالیباف در 10 سال 50 درصد پیشرفت داشت اما جناب قالیباف در دو سال 50 درصد بقیه را با مدیریت جهادی به پایان رساند. اما کسی نپرسید چرا بسازیم؟ جهادگر تکنوکرات مانند خودرو پر سرعتیست که خلاف جهت حرکت میکند. کاربرد مخابراتی که برای برج میلاد ذکر میشود حماقت بودن این ایده را بیشتر عیان میکند ، یک دکل هم همین کار را میکند همچنین کاربرد توریستی که برای ان بیان میشوذ نیز غیر قابل قبول چراکه اولاً راهکار های جایگزین بسیار کم هزینه تری وجود دارد که در ضمنش میتوان فرهنگ ایرانی اسلامی را هم انتقال داد الگویی که انتخاب دیگر و جایگزین را از توریست میگیرد اما برای دیدن برج های مدرن دوبی و دیگر کشورهای عربی انتخاب بهتری هستند کما اینکه هر جای دیگری میتواند انرا داشته باشد اما معماری ایرانی اسلامی هویتیست که قابل کپی کردن نیست و امکان رقابت دیگری وجود ندارد. پ ن ۲ : چشم انداز شهردار جهادی امروز ما اقای زاکانی کجاست ؟! ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
📕 آن چه مالی سازی از اقتصاد جهان ربود نویسنده: گریس بلاکلی سرپرست مترجمان: احمد سیف ناشر: چرخ (چشمه) گریس بلاکلی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد (PPE) دانشگاه آکسفورد، تحلیلگر اقتصادی، ژورنالیست، نویسنده و پژوهشگر مؤسسه تحقیقات سیاست عمومی (IPPR) است. این کتاب در سال ٢٠١٩ با نام «دزدیده شده: چگونه جهان را از مالی شدن نجات دهیم» منتشر شد که نشر چرخ آن را با عنوان «آن‌چه مالی‌سازی از اقتصاد جهان ربود» به چاپ رسانده است. در این کتاب میخوانیم که الگوی رشد مالی‌سالار برجسته‌ترین بیان منطق سرمایه‌داری است. مالکان سرمایه می‌توانند سود ببرند بدون تولید چیزی که دارای ارزش است. آن‌ها سرمایه‌ خود را به دیگر عوامل اقتصادی وام می‌دهند و وام‌گیرندگان هم بخشی از درآمدهای آتی خود را به سرمایه‌داران مالی می‌پردازند که در واقع میزان رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد. هزینه‌ این الگوی اقتصادی هم چیزی نیست جز رشد وحشتناک بدهی بخش خصوصی و میزان مصرف غیرپایدار منابع که به گردن نسل‌های آینده می‌افتد. اگر منطق سرمایه‌داری ارزش امروز را از مردم و سیاره‌ زمین بمکد، اما منطق رشد مالی‌سالار ارزش امروز و فردا را از مردم و سیاره‌ زمین می‌مکد تا زمانی که آینده را هم تاراج کند. 🆔 @SSL_Qasd
چرا در مسئله حجاب جمهوری اسلامی دچار چالش است ؟ 👇👇👇 @roeyaomat
رویای امت
چرا در مسئله حجاب جمهوری اسلامی دچار چالش است ؟ در برخورد با مسئله حجاب چند دسته داریم کسانیکه حجاب را از دریچه اختیار و ازادی میبینند و از کل قران یک ایه اتخاذ کرده اند انهم با قرائت ناقص خودشان که بله لا اکراه فی الدین در دین اجبار و اکراهی نیست ! گروهی ریشه بدپوششی رو در سیاست میبینند و برخورد قهری که منجر به لج کردن بخشی از جامعه می‌شود ... ‌. عده ای که کمی عمیق‌تر میشوند ریشه را در مسئله فرهنگ و کار فرهنگی میدانند . عده ای معیشت را مقدم بر مسئله پوشش و ... میدانند فلذا عامل انرا هم مشکلات معیشتی و اقتصاد ... و حرف از اولویت ها میزنند. عده ای مسئله رو در جریانات نفوذ ، انقلاب جنسی ، رسانه و تهاجم فرهنگی میبینند . طیف های متنوعی وجود دارند که هر کدام از دریچه ی نگاه خودشان مسئله را واکاوی میکنند و البته هرکدام از اینها به سهم خودشان دخیل اند . اما مسئله در تمدن است ، مدرنیته ، امانیسم ، لیبرالیسم ، کپیتالیسم ، پوزیتویسم و ... است . لیبرالیسم در اقتصاد، سیاست ، فرهنگ ، معماری ، هنر ، ورزش و ... مسئله تمدن است . تمدن که یک تصویر هزار پازلیست که هیچکدام از اجرایش منفک از هم نیست بلکه هر کدام مکمل و مقوم دیگریست و به صورت سیستمی عمل میکند. نمیشود در اقتصاد لیبرال بود و انتظار داشت در فرهنگ اتفاق دیگری بیافتد ، این نتیجه هضم شدن در تمدن مدرن و پیروی از ان در شئونات مختلف خصوصا علوم انسانی ، معماری ، شهرسازی و حتی صنعت و تکنولوژی ... است. امروز صحنه سیاست و اقتصاد و نظام دانشگاهی ما غیر اسلامی تر از عرصه فرهنگ و سینمای ماست ، گرچه ولنگاری در فرهنگ و سینما بیداد میکند . نمیشود نظامات مالی مدرن ، نظامات تولید ، توزیع و مصرف رو بپذیریم و توقع داشته باشیم در فرهنگ اتفاق دیگری بیافتد . نمیشود در بورس و بانک و اقتصاد ربوی هوای نفس ، طمع و دنیا پرستی را پروار کرد سپس انتظار تقوا در پوشش داشت . نمیشود سلبریتی ها را به نام هنرمند و قارون ها را به نام کارافرین در جامعه الگو و ولی کرد سپس سبک زندگی شهدایی را خواستار بود ‌. نمیشود جامعه را تبدیل به بازار کرد ، خدا را از مناسبات اجتماعی حذف کرد و به زن و مرد جامعه گفت خودت رو در بازار عرضه نکن و تقوا پیشه کن . نمیشود به ورزش های قهرمانی و حرفه ای زنان ، کشاندن زنان به کارخانه و رقابت های مردانه در جامعه ... نقد نداشت و حرف از حجاب زد ... . اگر پدیده ها ماهیتا شناخته نشوند و با ساده انگاری سعی در اسلام مالی انها کنیم ، چیزی که حل نخواهد شد هیچ ، بلکه هرروز به بحران های ما افزوده خواهد شد . يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تُطيعُوا الَّذينَ کَفَرُوا يَرُدُّوکُمْ عَلي‏ أَعْقابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرينَ(۱۴۹) ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر از کافران پیروی کنید، شما را از دینتان به کفر پیشین باز می‌گردانند و آنگاه شما از زیانکاران خواهید شد. (آل عمران آیه ۱۴۹). ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaiomat
رویای امت
چرا در مسئله حجاب جمهوری اسلامی دچار چالش است ؟ در برخورد با مسئله حجاب چند دسته داریم کسانیکه حجاب
پا نوشت : نقطه مقابل حجاب تصویر یک بی حجاب نیست و مجسمه گاو منهتن ، نماد سرمایه داری قرار دارد ، به این دلیل که فرهنگ دنیای مدرن برهنگی را بهینه میکند ، نفع شخصی ، لذت شخصی را اصل میداند ، تهاجم و تجاوز و عصیان لازمه چنین رویکردیست ، زن در چنین جهان ارزشی باید تن نازی و اشوه گری کند تا با انچه از جمال دارد بتواند جذب کند ولو به قیمت تجاوز به حریم روانی دیگران ... انها هم که امروز چنگ به ارزش های اسلامی و حجاب میزنند ابتدا این نظام ارزشی و ولایت اولیاء ان را با اعماق قلبشان برخود پذیرفته اند .
جهاد تبیین و رویا 👇👇👇 @roeyaomat
رویای امت
جهاد تبیین و رویا 👇👇👇 @roeyaomat
بسم الله الرحمن الرحیم جهاد تبیین و رویا جهاد، تلاشیست مداوم در راه خدا برای زدودن فساد در معنای کلان ان و تبیین به معنای آشکار ساختن واقعیات ، حقایق و لایه های پنهان حوادث گفتن آمار ، پیشرفت ها، اتفاقات ، علت و علل ها و ... که کار رسانه‌ای معطوف به خبر و تحلیل است سطح رو بنایی از تبیین است . در حالی که این دست کارهای رسانه ای زمانی اثر گزار خواهد بود که با یک پشتوانه بزرگتر به عنوان کلان روایت ، تصویر ، رویای اینده و اتوپیای برخواسته از ایدئولوژی شما همراه باشد . کاری که رسانه های معاند برای مخاطب میکنند صرفا داده پردازی نیست بلکه از دریچه یک تصویر کلی تر تحلیل میکنند ، داده ها را در خود آگاه او و تصویر را در ناخودآگاه او میگذارند، البته این کار به پشتوانه تمدن حاضر و بازوهای دیگر ان نیز انجام میشود منظور ظرف زیسته انسان هاست که بر ساخت همان روایت است که از این جهت انقلاب اسلامی خلاف جریان آب است . تقریبا هیچ خبری نیست که مثلا بی بی سی ، سعودی نیوز، منو تو و ... منتشر کند و آنرا از معضلات و کارکرد بد ایده انقلاب اسلامی نداند و خط و ربط برایش نچیند . تصویر شما و ایده تان را سیاه و ناکارآمد نشان ندهد . افراد هر داده ای را در تصویر کلان شکل گرفته در ذهنشان قرار میدهند و آنرا جای گزاری میکنند . هالیوود هر روز برای مردم جهان تصویر میسازد و ارمانشهرش را به آنها می فروشد و آنرا آنقدر رنگ میزند که سیاهیش در آن رنگ ها گم میشود . چند تا سینماگر داریم که آینده و آرمانشهر ما را بتواند به تصویر بکشد ، چند تا رمان نویس، چند تا متفکر اصلا خودمان تصویری از آینده داریم ، یا آینده مورد نظر ما چیزی شبیه به ژاپن است کما اینکه در برهه هایی برخی دم از ژاپن اسلامی می‌زدند اگر این است که ... بدون اسلام هم این مسیر را رفته اند ... . مردم بیش از اینکه به اطلاعات نگاه کنند با تصویر شکل گرفته در ذهن‌شان قضاوت میکنند و حتی اطلاعات را طبق ان روایت چینش و ترکیب میکنند. وقتی معیارمان برای اثبات و پیشرفت با ارزش های دنیای مدرن سنجیده شود و خودمان متکی بر آن باشیم به ساختن تصویر دیگریمان از جهان در ذهن مخاطب کمک کرده ایم . تصویر سازی میتواند زمین بازی را عوض کند . یک مثال ساده وقتی دشمن از اعتبار پاسپورت ایرانی از دوره پهلوی و امروز سخن می‌گوید وقتی اتکایمان به اعداد کشور های پذیرنده باشد قافیه رو باخته ایم ، چرا چون به این معناست که پذیرفته شدن در جامعه جهانی و نرمال بودن در جهان کفر ساخته و نظم ظالمانه ان را قبول داریم هر چند بتوانیم اعداد را زیر سوال ببریم ، اما اگر بتوانیم روایت و تصویرمان را برمسئله قالب کنیم آنوقت چه بسا نپذیرفته شدن پاسپورت جمهوری اسلامی توسط چنین جامعه جهانی برگ برنده مان باشد . اینکه عدم اعتبار پاسپورت نشان از آزادگی و عدم سرسپردگی و استقلال و ... باشد ، افتخار است تا به ننگی که پذیرش پاسپورت نشان خوش خدمتی به نظام ارباب و رعیتی جهان سرمایه سالار و استعمارگر باشد. چرا که بردگان در خانه ارباب راحتتر رفت و آمد دارند تا رقیبان. حضرت زینب سلام الله علیها صحنه عاشورا را زیبا و افتخار امیز میبیند در حالیکه یزیدیان همان را زشت میدانند . ایشان زمین بازی را تغییر دادند . با معیارهای دشمن تحلیل کردن به ضرر جریان حق است. ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
ترسم از انکه رویا ندارد ، گوساله پرستی پیشه کند! @roeyaomat
هدایت شده از دانش حیاتی
🌱بسم الرب الحکیم🌱 ✍ ملازمهٔ لیبرالیسم و آگنوستیسیسم: یک اعتراف مغتنم! 🔹یکی از مبانی معرفتی لیبرالیسم—مکتبی که صورت‌های فلسفی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی دارد— آگنوستیسیسم (agnosticism) است. آگنوستیسیسم را لفظاً می‌توان به مذهب تعطیل یا نادانست‌گرایی یا ناشناخت‌گرایی ترجمه کرد (ترجمه مشهور اما غیردستوری آن «ندانم‌گرایی» است) که حال فرد یا مکتبی است که از شناخت موضوعی ابراز عجز جدی کند یا شناخت را محال بداند. از لحاظ تاریخی آگنوستیسیسم اغلب معطوف به موضوعات فلسفی و الهیاتی (وجود خدا، هدف و معنای حیات و ماهیت انسان) مطرح بوده است. ⚔ مشخصاً در طلیعهٔ عصر مدرن از قرن شانزدهم بود که قصور جریان‌های مذهبی و فکری اروپا از توافق بر سر مسائل الهیاتی —که نهایتاً سر از جنگ‌های مذهبی خانمان‌سوز نیز در آورد— باعث شیوع شکاکیت‌گرایی (skepticism) و آگنوستیسیسم در بشر اروپایی شد. 💡نکتهٔ بسیار مهم و مربوط به ما نحن فیه این هست که لیبرالیسم ناگزیر پاسخی حقوقی و سیاسی به این وضعیت تعلیق و بحران معرفتی بود. سکولاریسم که خود از شؤون لیبرالیسم بود، با اعلام لاینحل بودن اختلافات فِرق مسیحی حکم به اخراج حُکام دینی (حالا فرقه‌ای) از حکومت کرد و از مسیحیت جز ما یتفق علیه یعنی اعتقاد به خدا، عیسی علیه السلام و لفظ کتاب مقدس را به عنوان مذهب رسمی نپذیرفت و گرچه لیبرال‌های پروتستان مانند هم‌کیشان کاتولیک خود در دورهٔ جنگ‌های صلیبی و دورهٔ استعمارگری اسپانیا و پرتغال، از رویکرد تکفیری مسیحیت نسبت به دیگر ادیان نهایت استفاده را بردند، اما با گسترش الحاد از قرن نوزدهم، ناشناخت‌گراییِ زیربنای لیبرالیسم توسعهٔ بیشتر پیدا کرد و به خود خدا و اخلاق مسیحی گسترش یافت، چنان که لیبرالیسم تبدیل به پایگاه سیاسی همهٔ جریان‌های لامذهب، آتئیست و آگنوستیک از جمله حتی مارکسیست‌های غیرکمونیست شد! 🔹آنچنان که در خاطرم هست، تاریخ اندیشهٔ سیاسی کمبریج به ملازمهٔ لیبرالیسم با اگنوستیسیسم تصریح داشت آنجا که می‌گفت لیبرالیسم در شرایط عدم توافق جوامع بشری بر ارزش‌های بنیادی، ضامن حداقل ارزش‌های مورد اتفاق است یعنی آزادی فردی و رفاه مادی. 💡البته از نظر ما روشن است در وضعیتی که ارزش‌های الهی و دینی انکار یا مجهول شوند، اغراض دنیایی و ارزش‌های مادی در جامعه انگیزهٔ غالب خواهند شد و این وضعیت بیش از همه به نفع آن‌ها است که در شرایط هرج و مرج معرفتی و اخلاقی، می‌توانند گوی سبقت را در رقابت بی‌رحمانهٔ مادی از دیگران بربایند. طبق این تحلیل، جامعهٔ طبقاتی سرمایه‌داری با تمام ضایعات و مظالمش فقط خروجی اجتماعیِ بحران معرفتی بشر مدرن است و لیبرالیسم هم توجیه‌کنندهٔ این وضعیت در سطح حقوقی، سیاسی و اقتصادی است. ↩️ لذا با توجه به توضیحات بالا، صحبت آقای مسعود نیلی، یکی از پدران نیولیبرالیسم در ایران، در بارهٔ عدم اولویت اخلاق در تصمیمات اقتصادی و مشخص نبودن معنای «انسان خوب»، اصلاً مایهٔ تعجب نیست و صرفاً بیانی از آگنوستیسیسمِ منطوی در تمام اَشکال لیبرالیسم است. آنچه مایهٔ تعجب و تأسف است این است که طیفی از درس‌خوانده‌های لیبرال-آگنوستیک که خودشان به حیرت و سرگردانی خودشان در مسائل فلسفی، الهیاتی و ارزشی اذعان می‌کنند سه دهه است که برای جمهوری اسلامی که دارای مبانی صریح الهیاتی و ارزشی و تحت رهبری یک عالم دینی است برنامه‌ریزی می‌کنند! 😐 📚 لذا بطلان این تصور که دانشمندان علوم اجتماعیِ آگنوستیک می‌توانند برای تمدن اسلامی برنامه‌ریزی کنند در نظر و عمل اثبات شده است. این طایفه خود بخشی از مشکل هستند نه راه‌حل. این وضعیت بدون تحول در علوم انسانی قابل حل نیست و لازمهٔ این هم ورود فقها، الهی‌دانان و متافیزیسین‌های مسلمان به علوم اجتماعی است.* جمهوری اسلامی هم دیر یا زود باید این برنامه‌ریزان آگنوستیک را بازنشست کند. —————— * ضمناً اتفاقاً این دقیقاً همان رویکردی است که این حقیر در کانال دانش حیاتی پیگیر هستم: منظر فلسفی و الهیاتی به مسائل اجتماعی @criticalknowledge 🧬 دانش حیاتی
Doa Joshan Kabir Farsi.mp3
21.27M
💜🍃💜 🔺دعای جوشن کبیر به زبان فارسی بسیار زیبا گوش دادن به این دعا در روز های مورد نیاز به شما امیدی خواهد داد که انرژی آن قابل گفتن نیست 🔹اگر حس میکنی در مدارشی حتما با دیگران هم به اشتراک بذار. 🔴 👇 @bidariymelat
ما ۱۴۰۰ سال است که غصه داریم ، ۱۴۰۰ سال است که دچار ظلمیم ای امام عدل بی تو عدل کمرش شکست و حق زیر غبارهای پی در پی گمراهی گم شد . ای هارون محمد ، خار درچشم و استخوان در گلو ، گوساله پرستی قوم را دیدی ، سر در چاه ، اشک چشم نوشیدی ، ولی اینبار موسایی نبود که از طور برگردد ... میدانم امشب که شب عذای تو نیست تو که فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة گفتی و رفتی ، امشب شب عذای من است که پا در گرداب نفس مانده ام ، چشمم در گمراهی ها کم سو شده ... مرا نای گذشتن از این پل نیست کاش دستم را بگیری ... کاش موقع مرگم چون تو بگویم فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة، ای زاده کعبه شفاعتم کن ... @roeyaomat
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏡 الگویی برای فضای زیست اجتماعی جدید است. ✅ در زیست‌شهرها برای تمام 21 کاربری شهری برنامه‌ریزی‌های مشخصی در جهت سهولت تحقق انجام شده است. ✅ نظام ، و یکی از کاربری های مهم و موثر در زیرساخت اقتصادی و معیشتی جامعه است و نیازمند تغییراتی اساسی است که در زیست شهرهای مولد، یکی از ارکان مهم طراحی بوده است. ♦️ به کانال زیست شهر نوین مولّد بپیونید و در مسیر ایجاد تحولات انقلابی در معماری و شهرسازی و سبک زندگی با ما همراه باشید 👇👇👇👇👇👇👇 @zistshahr @zistshahr @zistshahr
هدایت شده از دولت قوی
✅ او می‌گفت: نمی‌شود تکنولوژی غرب را گرفت و فرهنگ آن را نه! سخت‌افزارهای موجود غربی بر اساس نرم‌افزار مادی‌گرایی غرب است. راه نجات، خروج از ولایت تکنیک و برهم‌زدن وضع موجود به نفع وضعیت موعود است. 🆔@Asre_jadid_57
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹با استراتژی گران‌کن، نه خودرو ارزان می‌شود نه تورم مهار! ارزش پول ملی را تضعیف نکنید سیگنال‌های گران‌سازی از هرجایی به ویژه شورای رقابت در این زمینه، فرکانس جدیدی برای رانت‌خواری در حوزه خودرو بوده است. آقایان شورای رقابت چرا سیاست هایی اعمال میکنید که به مردم بیشتر فشار بیاورد؟ 📌دکتر حمیدرضا مقصودی 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سراب خوشبختی در ترکیه از زبان آقا سعید مدیر یکی از تالارهای مجلل تهران، سه سال رفته استامبول رستوران زده، بعد سه سال برگشته. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت فرانسه را می بینید؟ سالهایی که در فرانسه زندگی کردم شاهد سبک زندگی پر تلاش و ساده زیستانه فرانسوی‌ها بوده‌ام. واقعا سخت کار می‌کنند برای یک زندگی معمولی. من داخل خانه هایشان هم رفته‌ام. خانه‌هایی با امکاناتی بسیار معمولی. نه خبری از مبلمانی به سبک ایران هست. نه فرش هایی مثل ما، نه گاز و یخچال و پرده های مجلل. در فرانسه بودم که تظاهرات و اعتصابات جلیقه زردها شروع شد. وقتی با همکلاس فرانسوی ام صحبت می کردم می گفت: «واقعا پدر مادرهای ما دیگر توان کار کردن ندارند. از بس کار کرده اند از کار افتاده شده اند. حالا آمده اند قوانین بازنشستگی را سخت گیرانه تر هم کرده اند. غیر این که باید مالیات های سنگین بدهیم حالا می گویند سن بازنشستگی را باید بیشتر هم بکنیم. یعنی باید بیشتر کار کنی و به این راحتی ها بازنشسته نمی توانید بشوید. این رسما بردگی است. بردگی مدرن.» من مردم فرانسه را که خیلی صبورند از نزدیک دیده ام. اینکه می بینید منفجر شده اند مثل کشور ما تاثیر رسانه های خارج از کشورشان نیست که برای تحریک و به خیابان آمدنشان بودجه خرج شده باشد. واقعا ستمدیده هستند و تحت فشار برای یک زندگی معمولی. @ninfrance
20-09-1401_1.mp3
6.8M
🎧 آیت‌الله میرباقری | قطعۀ صوتی پرنکته با عنوان «اهمیت کلان‌روایت‌ها»، ۱۴‌۰۱/۹/‌۲۰ 🔹 گزارش‌های خُرد از انقلاب اسلامی برای ایجاد امیدواری و ایجاد انگیزش کافی نیست؛ ما نیازمند کلان‌روایت از انقلاب اسلامی هستیم که بتواند آینده‌ای که انقلاب اسلامی تصویر می‌کند را به‌عنوان یک تصویر روشن، جذاب و شورانگیز، در مقابل نسل جوان قرار دهد. ما امروز با فقدان کلان‌روایت روبه‌رو هستیم. 🔹 در میدان مبارزه، ضربه زده‌ایم و ضربه خورده‌ایم و در مجموع، رو به پیش هستیم. نفوذ فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان، بعضی زنان در اروپا را محجبه کرده؛ آنها هم در داخل کشور چادر از سَرِ بعضی زنان ما برداشتند، بی‌دینشان نکرده‌اند که! نباید دستپاچه شویم و خیال کنیم همه‌چیز از دست رفته؛ اینها در جبهۀ اسلام و ایمان قرار دارند. 🔹 خوش‌بینی به تمدّن غرب، خطرناک‌ترین چیزی است که در جامعۀ ما وجود دارد. یکی از مهم‌ترین ریشه‌های انحراف بخشی از نسل ما، تحقیرشدگی در برابر تمدّن غرب است. تحقیرشدگی در برابر غرب، بی‌هویتی ایجاد می‌کند. ما باید چهره واقعی غرب را فراتر از چهره‌ای که هالیوود و توریسم ایجاد کرده، به مردم معرفی کنیم. 🔹 در فضای مجازی نیازمند دستگاه پالایش هستیم، نه فیلتر؛ البته در جاهایی فیلتر هم ضروری است و حتی در جاهایی باید عقبۀ دشمن را نابود کنید. 🔹 به جوانانی که وارد فضای مجازی می‌شوند، مهارت مبارزه یاد بدهید؛ نه اینکه برای پرسه زدن به آنجا بروند. 🔹 چرا سرود «سلام فرمانده» پرطرفدار شد؟ ☑️ @mirbaqeri_ir
معلم بود... تا نشستم کنارش پرسید : شنیدم ساکن قم شدی ؟ _بله! _(کمی با شوخی ) رفتی کنار آخوند ها ! _آره ، گردش روزگار ادمو میبره جاهایی که فکرش رو نمیکنه . _(با طعنه ) اخوندها چرا با مملکت اینطور کردن ؟؟ _چطور؟ _تورم ، گرانی وضعیت معیشت مردم واقعا مردم در سختی هستند ... . _(کمی جدی تر) گفتم شماها که دانشگاهی هستید کردید ، یا آنها که معمم اند و حوزوی ؟ _...کار دست اخوندهاست ما چکاره ایم ؟ _... سیاست ها با برنامه ریزی دانشگاهی ها اتفاق می افتد یا حوزوی ها؟ ... مگر تا حالا وزیر اقتصاد معمم داشته ایم ؟ ... مگر حوزه کارشناس اقتصاد تربیت میکند؟مگر آن حجت الاسلام دکتر مدرک کارشناسی اش را از حوزه میگیرد یا دانشگاه ؟ _ پس اخوندها چکاره اند ؟ _ هیچی ، کلا دو تا کار دارند ، یک ماشین امضا زن طرح و ایده های شما هستند و دومی نقش فحش خور برای همان ایده های شما ، که کسی به گوشه کت و شلوارش بر نخورد ! _... خب پس مشکل از چیه باید چیکار کرد ، چرا اینهمه ، تبعیض و نابرابری وجود داره ، چرا یه عده انقدر دارن و یک عده سر تو سطل زباله میکنند ؟ _ مشکل از سرمایه داریه ... ! _ مگر بدون سرمایه میشود بلاخره باید سرمایه باشد تا تولید و ... راه بیفته ؟! _ منظور از سرمایه داری مفهوم محوری تمدن مدرن است که در ساختار ها ، نظامات ، حتی اون اموزش و پرورشی که شما تدریس میکنید تا معماری و شهرسازی تا اقتصاد و صنعت و تولید و ... خودش را حاکم کرده و باعث نابرابری و انباشت ثروت در دست عده ای میشود . _ ( فهم موضع من سخت شد ظاهراً) صوت زنان کنار می کشد از بحث تا عدم فهم نمایان نشود !! بگذریم ...😔 پا نوشت : به فهم یک تحصیل کرده در جمهوری اسلامی از مفهوم سرمایه داری نگاه کنید همینقدر مضحک ... در حالی که انقلاب اسلامی علیه کلیشه های جهان مدرن پا به میدان گذاشه و ادعای تمدن دارد ، در حالی که صدا و سیمای ان چندین سال است اعتراضات فرانسوی ها را نمایش میدهد که علیه سرمایه داری شعار میدهند تا جنبش ۹۹درصدی ها در آمریکا و ... ، اما مردم ما با هیچگونه ادبیات سرمایه داری آشنا نیستند ، حتی به اندازه مردم فرانسه ... نمیخوام گردن کسی بیندازم اما همه در رقم خوردن این وضعیت مقصریم ، تا زمانیکه چالش های تمدن مدرن غربی و ظلم های ان تفهیم نشود ، حکومت اسلامی و مبارزه انقلاب در اذهان بی معنی و شعار سیاسی بیش به نظر نمیرسد ، و تمام کاسه کوزه ها سر جمهوری اسلامی خواهد شکست. ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat
هدایت شده از دولت قوی
مهمترين امتحان معاصرِ بشر است كه بشر عقلانيت خودش را تسليم به وحي بكند. 🔅حضرت آیت‌الله میرباقری 🔸اينكه ما بياييم دانش‌هاي ديگر را مطالعه كنيم، اصلاح كنيم؛ يعني چي بخواهيم اصلاح كنيم؟ با چه روشي اصلاح مي‌كنيد؟ بخوانيد كتب غربي‌ها را، غير اسلامي‌هايش را حذف كنيد! جامعه‌شناسي را اين طوري مي‌شود اسلامي كرد؟! يا بايد از بنياد، پارادايم‌هاي جامعه‌شناسي را و بعد «روش تحقيق» در جامعه شناسي را طراحي كنيم؛ مبتني بر اين پارادايم‌ها و آن روش تحقيق، تحقيقات شكل بگيرد، جامعه شناسي اسلامي توليد مي‌شود. كاري كه غرب كرده، شما اسلامي‌اش را بايد انجام بدهيد. پس اينكه بخوانيم و اصلاح كنيم، چيزي از درونش درنمي‌آيد. 🔸اينكه يك علم انضمامي اضافه كنيم؛ همين علوم خوب‌اند، بياييد يك علمي بهش اضافه كنيد كه مبادي و غايات را هم بيان بكند. باران كه مي‌آيد، بگويد علت غايي و فاعلي‌اش چيست. بيماري‌ها را علت فاعلي و غايي‌اش را هم بگويد. اين هم علم ديني درست نمي‌كند. اينكه ما بياييم فلسفه‌هاي مضاف طراحي بكنيم، اين به نسبتي علم را ديني مي‌كند. به نسبتي كه فلسفه ما به دين منتسب است، به همان نسبت كه اين فلسفه باز در علم جاري مي‌شود، علم، ارزش اسلامي پيدا مي‌كند ولي كافي نيست. 🔸براي اينكه منظومه هماهنگِ عقلانيت بشر كه مهمترين امتحان معاصرِ بشر است كه بشر عقلانيت خودش را تسليم به وحي بكند؛ نه حسش را، تعقل خودش را؛ نه اينكه بگويد عقل دارم مي‌فهمم؛ بعد از اينكه فهميدم، در عمل حالا يا بندگي مي‌كنم يا نمي‌كنم. نه. خود قوه تعقل، مثل چشم است. آقا! چشم، مناسك بندگي دارد ديگر، حلال و حرام دارد. خود عقل نیز، حلال و حرام دارد. حلال و حرامِ تعقل، در «روش تحقيق‌»اش است. عنايت فرموديد. تعبد در عقلانيت، تقواي در تعقل، غير تقواي در علم است. آقا! نماز شب مي‌خواند، خيلي آدم خوبي است ولي وقتي تعقل مي‌كند، به روش غربي تعقل مي‌كند؛ تعقلش اسلامي نيست. اينكه اين تعقل هم بياييم تركيب كنيم با معارف اسلامي، باز اسلامي نمي‌شود. عرض كردم حتي اگر روش تعقل شما اسلامي نبود، موضوع تعقل‌تان دين باشد، اسلامي نيست، حرام است، تحريف دين است. موضوع تعقل، قرآن هست! بيست سال روي قرآن كار كرده اما با روشي كه روش تأويل است. يك كتاب نوشته، همه‌اش تأويل قرآن است، تأويل به رأي است. عنايت مي‌كنيد. جريان تقوا در تعقل، اين معناي تعبد است. 🔸 تعبد هم بايد قاعده‌مند بشود، يعني از عقلانيت عبور كند. عقل بگويد قواعد بندگي در تحقيق چيست، آن هم تحقيقات شبكه‌اي اجتماعي. كهكشان عقلانيت اجتماعي را مي‌خواهد تسليم به شرع كند، نوراني كند؛ خب اين پيدا است خيلي دقتي كه مي‌برد، بيش از اين حرف‌ها است. شما مي‌خواهيد چكار كنيد تا بگويم چقدر دقت كنيد. اينكه گاهي ما را متهم مي‌كنند كه چقدر عميق مي‌كنيد كار را در فرهنگستان، بحث اين است كه چكار مي‌خواهيد كنيد؟ اگر مي‌خواهيد دانش غربي را تركيب كنيد با فقه ديني؛ اين، كار آساني است. تركيب‌سازي، خيلي كار سختي نيست. اگر مي‌خواهيد الگوها و مدل‌ها را اسلاميزه بكنيد، اين كاري ندارد كه. اين اينقدر عميق‌ نمي‌خواهد تأمل كنيد. حتي اگر مي‌خواهيد فلسفه‌هاي مضاف توليد كنيد، باز هم اين قدر زحمت ندارد. ولي اگر مي‌خواهيد منظومه عقلانيت بشر را تسليم كنيد، خب بايد اول روش تسليم شدنش را پيدا كنيد. براي اينكه روش تسليم شدنش را پيدا كنيد، فلسفه روش بايد پيدا كنيد. اصول بنيادي روش تحقيق كه آن اصول بنيادي، روش تحقيق را مبتني بر تعبد به شما مي‌دهد. مي‌گويد چگونه مبتني بر تعبد، منظومه روش تحقيقت را ايجاد بكن. و بعد هم بايد طراحي مديريت شبكه تحقيقات بكنيد. آن چيزي است كه فرهنگستان دنبال كرده. البته محصولاتي هم داشته. در حوزه مديريت هم في‌الجمله اين به كار گرفته شده. 📕سخنرانی تمدن اسلامي و جنبش نرم افزاري 📆١٣٨٧/٠۵/١۵ 🆔@Asre_jadid_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی زیبا از حاج مهدی رسولی با چاه بگو محرم رازت منم ... @roeyaomat