✍رُک بودن و فضولی!
🔹🔸یک مورد مهم از رعایت نکردن حدود خود در زندگی ما افرادی هستند که رُک بودن رو با فضولی اشتباه می گیرند و بسیاری از مشکلات به دلیل عبور از همین مرزهاست
♦️رُک بودن به معنای ابراز نظر شخصی در مورد مسائلی است که مربوط به خود ما می شود!
مثلا " بستنی دوست ندارم" و این موضوع را به صراحتاً بازگو می کنم؛ یا دوستی می پرسد "میای بریم بیرون؟" براحتی می گویم نه، الان حوصله ندارم...
این میشه نظر شخصی در مورد خود!
♦️و اما فضولی یا گستاخی یا وقاحت این است که نظرات ما در مورد مسائل خصوصی دیگران مطرح شود؛
مثلا کسی به دوستش میگوید "چقدر چاق یا لاغر هستی!" یا در مورد خصوصیات چهره اون نظر می دهد!" و تازه می گوید بخشیدا من رک هستم!!! یا کسی میهمانی رفته می نالد که چرا پله های شما زیاده! چرا تو این محله خونه گرفتید! چرا نور خونتون کمه آدم دلش می گیره! فلانی حقوق شوهرت یا خودت چقدره؟ یا چرا کمه! فلانی با مردی یا خانمی که ازدواج کردی در حد تو نیست! یا تو در حد او نیستی!
و اینجا دقیقا همون جاییه که میخواهند رفتارای زشتشونو پشت کلمه رک بودن پنهان کنیم...
♦️تفاوت "رُک" بوﺩن ﻭ "فضول" بودن به همین سادگی است!
نظر دادن راجع به ظاهر و تیپ و درس و ازدواج و بچه دار شدن دیگران و کلا مسائلی که هیچ ربطی به ما نداره مصداق بارز فضولی و حتی بیشعوریه...
اصلا چرا وقتی کسی از ما نظر یا سوالی که با ما ربط نداره نپرسیده اصرار داریم که حتما یه حرفی بزنیم...
برای تعامل و برقراری ارتباط با بقیه بهتره یکم مطالعه کنیم و اگرم اصرار به حرف زدن داریم یک صحبت پر مغز و مفید با طرف مقابلمون انجام بدیم...
✅@ons110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Samavati-Dua-Mujeer-FA.mp3
38.58M
✅دعای مجیر
🛑حاج مهدی سماواتی
🌺دعای مجیر از دعاهای گرانقدری است که خواندن آن در #ایام_البیض (سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم) ماه مبارک رمضان توصیه شده است 🌺
قبولتون باشه🤲😊
التماس دعای فرج🤲
┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄
@ons110
┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄. .
اَیامُ البیض (به معنای روزهای سفید)، به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته میشود. در روایات بر روزه گرفتن در این ایام تأکید شده است. نزد شیعیان، ایام البیض رجب و در مرتبه بعد شعبان و رمضان، از اهمیتی ویژه برخوردار است.
در ایران اعتکاف، در ایام البیض ماه رجب برگزار میشود.
سبب نامگذاری
ایام البیض در اصل «اَیامُ لَیالِی البیض» به معنای روزهای شبهای سفید است که «لیالی» حذف شده است و این روزها به ایام البیض معروف شده است.[۱] بیض جمع بَیضاء است که در عربی به معنای سفید است. اعراب قدیم رسم داشتند که ایام ماهها را بر اساس میزان روشنایی ماه نامگذاری کنند و از آنجا که نور ماه در این سه شب از شبهای دیگر بیشتر است، به این نام نامیده شدهاند.[۲] از دیگر نامهای این ایام، اَواضح و غُرّ است.
خواندن دعای مجیر در شبهای ایام البیض ماه رمضان توصیه شده است. [۱۲] بنا بر روایات هر کس این دعا را در «ایام البیض» [روزهای سیزدهم و چهارهم و پانزدهم] ماه رمضان بخواند گناهش آمرزیده میشود، هرچند به عدد دانههای باران و برگهای درختان و ریگهای بیابان باشد. خواندن آن برای شفای بیمار و ادای دین و بینیازی و توانگری و رفع غم و اندوه سودمند است.
Tahdir joze13.mp3
3.94M
📖تحدیر : جزء سیزدهم
🎙با صداے: استاد معتزآقایے
#جزخوانی_تحدیر 13
#معتزآقایی
29.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 #سخنرانی_کوتاه
🎞 در انجام عبادات دچار عُجْب نشويم
🎤 #استاد_معاونیان
🆔@ons110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ زمان طلایی برای دعا
🎙 آیتالله مجتهدی تهرانی
جزء 14.mp3
3.85M
💠فایل صوتی: تند خوانی
#جزء_چهاردهم قرآن کریم
🎙با صدای استاد معتز آقایی
✳️ کانال یک لحظه زندگی
┄┅┅✿💠🌺🌼🌺💠✿┅┅┄
@ons110
جزء 15.mp3
4.15M
🔹 فایل صوتی و تند خوانی
#جزء_پانزدهم قرآن کریم
🎙 با صدای استاد معتز آقایی
┄┅┅✿💠🌺🌼🌺💠✿┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
📌افطار و یاد سیدالشهدا
🎤 استاد بندانی نیشابوری
✅ اگر صلح امام مجتبی علیهالسلام نبود، دشمنان یک شیعه را هم زنده نمیگذاشتند!
ابوسعيد عقيصا گويد: به حضرت #امام_مجتبی علیهالسلام عرض کردم: یابن رسول الله! چرا با #معاويه علیهالهاویة #صلح كردید و حال آنكه حق با شماست و معاويه، گمراه و ستمگر است؟
حضرت فرمودند: «آيا من پس از پدرم، حجّت خدا و امام نيستم؟» گفتم: آرى؛
فرمودند: «مگر رسول خدا در حقّ من و برادرم نفرمود: "حسن و حسين امامند، چه قيام كنند و چه بنشینند؟" (الحَسَنُ وَالحُسَينُ إِمامانِ قَامَا أَو قَعَدَا)» گفتم: آرى؛ امام علیهالسلام فرمودند: «پس من امام هستم، چه قيام كنم و چه نكنم.» سپس فرمودند:
🍃 «به همان سبب با معاويه صلح كردم كه پيامبر خدا با بنىضمره و بنىاشجع و اهل مكّه در حديبيّه صلح نمود؛ با اين تفاوت كه آنان كافرِ تنزیلی بودند (کفرشان بر اساس کتاب خدا، مُحرز و علنی بود)، اما معاويه و يارانش كافرِ تأویلیاند (شهادتین گفتند و به ظاهر مسلمانند)؛ اى ابوسعيد! اگر من از جانب خداوند متعال امامم، ديگر معنا ندارد كه رأى مرا سبک بشماری، گرچه حکمت و مصلحت آن بر تو پوشيده باشد!
مَثَلِ من و تو، چون خضر و موسى است؛ خضر علیهالسلام کشتی را سوراخ کرد و نوجوانی را کشت و دیواری را بنا کرد كه موسى علیهالسلام حکمت این کارهایش را نمىدانست و خشمگین و معترض مىشد، اما چون خضر او را آگاه ساخت، آرام گرفت؛ من هم خشم شما را بر انگيختهام، به اين جهت كه حکمت كارهای مرا نمیدانید و جاهلید؛ اما همين قدر بدان كه اگر با معاويه صلح نمىكردم، شيعهاى بر روى زمين باقی نمیماند!»
📚 علل الشرائع (شیخصدوق)، ج۱، ص۲۱۱
الطرائف (سیدبنطاووس)، ج۱، ص۱۹۶
جزء 16.mp3
3.95M
🔹 فایل صوتی و تند خوانی
#جزء_شانزدهم قرآن کریم
🎙 با صدای استاد معتز آقایی
┄┅┅✿💠🌺🌼🌺💠✿┅┅┄