eitaa logo
عشاق بقیت الله
1.9هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
8.3هزار ویدیو
21 فایل
@rezarabee3 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/chadorarzan_kohi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 نکاتی مهم درباره ولایت علی بن موسی الرضا علیه السلام 🔻چرا ولایت امام رضا خیلی مهم است؟ 🔻چرا امام رضا غریب الغرباس؟ 🔻خیانت وکلای امام کاظم علیه السلام به امام رضا 🔻توقف فرقه‌ی واقفه بر امامت امام کاظم 🔻گفتند جوادالائمه پسر امام رضا نیست 🔻چرا زیارت امام رضا افضل از کربلا معرفی شده است در روایات؟ به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
✅ حدیث سِلسِلَةُ الذَّهَب حدیث قدسی منقول از امام رضا(ع) در باب توحید و شروط آن است. امام رضا(ع) این حدیث را هنگام عبور از نیشابور به طرف مرو بیان کرد. راویان این حدیث همگی امامان معصوم‌اند تا به پیامبر(ص) و سرانجام به خداوند می‌رسد. به همین دلیل این حدیث را «سلسلة الذهب» به معنای «زنجیرۀ زرّین» توصیف کرده‌اند. طبق برخی گزارش‌ها، هم‌زمان با نقل حدیث، بیش از بیست هزار نفر آن را مکتوب کردند. ✨اللَّه جَلَّ جَلَالُهُ یقُولُ: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا 🔹...خداوند جل جلاله می‌فرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» دژ من است، پس هرکس که در دژ من درآید از عذابم در امان است. چون مرکب به راه افتاد [امام رضا](ع) گفت: [البته] با شرایطش و من جزو شرایط آنم. 📗 شیخ صدوق، التوحید، ۱۳۸۹ق، ص۲۵. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
fa-dua-salavat-nabi-sabk05.mp3
754.2K
🟢 اللهم صل محمد و آله اللهم صل محمد و آله اللهم صل محمد و آله اللهم صل محمد و آله صل علی محمد و آله صل علی محمد و آله صل علی محمد و آله صل علی محمد و آله صل علی محمد و آله صل علی محمد و آله صل علی محمد و آله صل علی محمد و آله 🌹 به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
🛸 لذت بی همتای پرواز! 🛸 ✨کسی نیست که لذت وصف ناپذیر پرواز را تجربه نکرده باشد؛ خواه در هواپیما، یا در خیال، یا در خواب و... و آنگاه که تجربه نمود، در همان حال آرزو می کند که ای کاش این پرواز تا بی نهایت ادامه داشته باشد! ❤️ از آنجایی که حدّ متعالی هر میل و کششی که در آدمی است؛ در عالم واقعیت نیز وجود دارد، بر این اساس، کسی که می خواهد اوج زیبایی پرواز را تجربه کند؛ باید بداند که نماز را خداوند برای پرواز روح انسان قرار داده؛ تا بی کرانگی پرواز و لذت و نشاط برخاسته از آن را به عنوان یک نیاز وجودی، هر روز چندین بار تجربه کند و هر بار در اوجی بالاتر از قبل به پرواز در آید؛ پرواز از ساحل عبودیّت به ساحت بیکرانه ربوبیتّ! 💫 حدیث نبوی(ص) "نماز؛ وسیله عروجِ[۱] مومن است." در واقع معرفی نماز؛ به عنوان تامین کننده این نیاز برخاسته از عمق فطرت انسان است. 🟢 بر این اساس؛ کانال عشاق بقیت الله، دو مجموعه محتوایی زیر را در موضوع حقیقت نماز و آداب آن آماده و تقدیم حضور مخاطبان عزیز کانال نموده است: 1⃣ سلسله مباحث صوتی "نماز" توسط استاد شجاعی، که مهارتهای پرواز در ملکوت نماز را مطرح نموده؛ آسیبهایی که این پرواز را دچار مخاطره می کند، بازمی شناساند. 2⃣ مباحث عالی و سیر و سلوکی در موضوع "آداب نماز"؛ برگرفته از کتابی بسیار فاخر تحت همین عنوان که مؤلف آن حضرت امام خمینی(ره) است. این دو👇👇مجموعه بسیار زیبا و فاخر را صبح هر روز از طریق کانال عشاق بقیت الله پی بجویید. ______پ. ۱. عُروج؛ بالارفتن، برآمدن، هواگرفتن، به آسمان برشدن(دهخدا) به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
نماز سکوی پرواز 03.mp3
3.64M
3 🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ❣نماز؛ آینه شخصیت شماست؛ هرقدر درنماز،تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشید خارج ازنماز هم،همانقدر آرام وشاديد. 💗نماز،قلب رو ازتعلق رهامیکنه. @ostad_shojae
عشاق بقیت الله
🌙 آداب نماز 🔹 قسمت ٢ ✨ بدان که از برای نماز، غیر از این صورت، معنایی است و غیر از این ظاهر، باطنی ا
🌙 آداب نماز 🔹 قسمت ٣ 🔸نماز؛ علاوه بر صورت ملکوتیه، حیات نیز دارد. 🔻... و اما احادیث شریفه در این مقام[باطن و صورت غیبیه ملکوتیه نماز] بیشتر از آن است که در این صفحات بگنجد و ما به ذکر بعض آن اکتفا می کنیم. از آن جمله در وسائل[الشیعه]، سند به حضرت صادق سلام الله علیه رساند: ✨قال: من صلی الصلوات المفروضات في أول وقتها وأقام حدودها رفعها الملك إلى السماء بيضاء نقية تقول: حفظك الله كما حفظتني استودعتني ملكاً كريماً، ومن صلاّها بعد وقتها من غير علّة ولم يقم حدودها رفعها الملك سوداء مظلمة وهي تهتف به: ضيّعتني ضيعك الله كما ضيّعتني ولا رعاك الله كما لم ترعني. [۱] دلالت کند بر آن که نماز را ملائکه الله بالا برند به سوی آسمان یا با صورت پاکیزه ی سفید. و آن در وقتی است که در اول وقت بجا آورد و ملاحظه آداب آن نماید و در این صورت دعای خیر به نمازگزار کند. و یا با صورت تاریک سیاه؛ و آن در وقتی است که آن را بی عذر، تاخیر اندازد و اقامه حدود آن نکند و در این صورت او را نفرین کند. 💫و این حدیث علاوه بر آن که دلالت بر صُوَر غیبیه ملکوتیه کند؛ دلالت بر حیات آنها نیز کند، چنانکه برهان نیز قائم است بر آن و اخبار، دلالت بر آن کند؛ چنانکه حق تعالی فرماید: ✨و اِنَّ الدارَ الاخرهَ لَهِیَ الحَیَوانُ [٢]... ✨و از حضرت صادق سلام الله علیه روایت است که "چون بنده مومن داخل قبر شود، نماز در جانب راست او و زکات در جانب چپ اوست و خوبی بر او سایه افکنَد و صبر در گوشه ای قرار گیرد و چون دو مَلَکی که موکِّل سوال اند داخل شوند؛ صبر به نماز و زکات و نیکویی گوید: با شما باد یاری رفیقان و اگر شما عاجز شُدید، من با او هستم." [٣] [۴]... ادامه دارد. ___________________پ. ۱. کسی که نمازهای واجب را در اول وقت ادا کند و حدود آنها را حفظ نماید، فرشته آن را سپید و پاکیزه به آسمان بَرد؛ نماز (به نمازگزار) گوید: "خدا تو را نگاه دارد همانگونه که مرا نگاه داشتی، مرا به مَلَکی بزرگوار سپردی." و کسی که نمازها را بی سبب به تاخیر اندازد و حدود آنها را حفظ نکند؛ فرشته، نماز او را سیاه و تاریک به آسمان بَرد در حالی که نماز با صدای بلند به نمازگزار گوید: "مرا ضایع کردی، خدای، تو را ضایع کند آنچنان که مرا ضایع کردی و خدا تو را رعایت نکند آنچنان که مرا رعایت نکردی." وسایل الشیعه، ج ٣، ص ٩۰... ٢. به درستی که سرای آخرت؛ (سرایِ) زندگی(واقعی) است. عنکبوت/۶۴ ٣. اصول کافی، ج ٣، ص ۱۴٣. ۴. آداب نماز، امام خمینی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، چاپ اول؛ ص ٣. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
هدایت شده از عشاق بقیت الله
❓چرا انسان لحظه‌ی مرگ، اهل بیت علیهم‌السلام را می‌بیند؟ 🎙 ای که گفتی "و من یمت یرنی"[۱] جان فدای جمال دلجویت کاشکی من به هر دمی صد بار مُردَمی تا بدیدمی رویت[٢] ____پ. ۱. اشاره است به حدیثی مروی از امیرالمومنین علی علیه السلام. مطلب تفصیلی در باره این حدیث را در پست بعدی بجویید. ٢. شعر از میرزا ابوالقاسم شیرازی به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
عشاق بقیت الله
🚩 نگاهی به جزئیات تعبیر «مَن یَمُت یَرَنی»[۱] 🔹قسمت دوم 🔺...لازم به ذکر است که این روایت اگرچه از نظر سندی متصل نیست، اما به جهت جایگاه علی بن ابراهیم و دقت و تأکیدش که گفته جز از راویان موثق چیزی نقل نمی کنم، این تفسیر تقریبا از سوی رجال شناسان توثیق شده است؛ آنچه که اختلاف است این است که آیا تمام آنچه که امروز به دست ما رسیده از علی بن ابراهیم است یا چیزهایی بر آن افزوده شده است. 🔺علاوه براین روایت از امام صادق (ع)، روایات متعدد دیگری وجود دارد که موید تعبیر «مَنْ یمُتْ یرَنِی» است. مثلا مرحوم مجلسی روایتی را از امیرالمومنین(سلام الله علیه) نقل کرده که فرمود: ✨«مَنْ أَحَبَّنِی وَجَدَنِی عِنْدَ مَمَاتِهِ بِحَیثُ یحِبُّ وَ مَنْ أَبْغَضَنِی وَجَدَنِی عِنْدَ مَمَاتِهِ بِحَیثُ یکرَهُ[٢]»؛ 🔹هر کسی من را دوست بدارد به گونه ای مرا در هنگام جان دادنش خواهد دید که خرسند می­ شود؛ و هر کسی مرا دشمن بدارد به گونه ای مرا در هنگام مرگش خواهد دید که کراهت داشته و اندوهگین می شود. 🔺پس با توجه به مجموعه روایات مربوط به رویت امیرالمومنین(ع) توسط محتضر به هنگام مرگ، تصمیم گیری در خصوص این مسئله آسان شده و می توان با پایداری و استواری، مدلول این روایت را پذیرفت.  🔺در برخی از منابع آمده است که روزی حارث بن عبداللّه همْدانی(متوفی۶۵)؛ که از اصحاب امام علی (ع) و یک کوفی است، نزد حضرت آمد و از قیامت و حسابرسی اعمال خود خدمت حضرت علی علیه السّلام اظهار نگرانی و ترس کرد. در این هنگام امیر المؤمنین (ع) خطاب به حارث شعری سرودند که متن آن در دیوان منسوب به آن حضرت چنین است: یا حَارِ هَمْدَانَ مَنْ یمُتْ یرَنِی مِنْ مُؤْمِنٍ أَوْ مُنَافِقٍ قَبَلاَ یعْرِفُنِی طَرْفُهُ وَ أَعْرِفُهُ بِنَعْتِهِ وَ اسْمِهِ وَ مَا فَعَلَا وَ أَنْتَ عِنْدَ الصِّرَاطِ مُعْتَرِضِی فَلَا تَخَفْ عَثْرَةً وَ لَا زَلَلًا أَقُولُ لِلنَّارِ حِینَ تُوقَفُ لِلْعَرْضِ ذَرِیهِ لَا تَقْرَبِی الرَّجُلَا ذَرِیهِ لَا تَقْرَبِیهِ إِنَّ لَهُ حَبْلًا بِحَبْلِ الْوَصِی مُتَّصِلًا أَسْقِیک مِنْ بَارِدٍ عَلَی ظَمَإٍ تَخَالُهُ فِی الْحَلَاوَةِ الْعَسَلَا قَوْلُ عَلِی لِحَارِثٍ عَجَبٌ کمْ ثَمَّ أُعْجُوبَةٍ لَهُ حَمَلا[٣] 🔹یعنی: ✔️ای حارث همدانی! هر شخصی که بمیرد خواه مؤمن باشد خواه منافق، مرا می بیند. ✔️او با چشم خود مرا می شناسد من هم او را با اسم و رسم و کارهائی که انجام داده می شناسم. ✔️تو در صراط بر سر راه من می ایستی، نترس! نه از لغزش های خود و نه از اشتباه های خویشتن. ✔️به آتش می گویم: او را رها کنید و به این مرد نزدیک مشوید. ✔️کاری به کارش نداشته باشید، زیرا با وصی محمّد (ص) ارتباط دارد. ✔️و من از آب سردی که فکر می کنی در شیرینی همانند عسل است به تو می نوشانم. ✔️حرف علی علیه السّلام برای حارث عجیب است.! در وجود علی علیه السّلام مطالب عجیب فراوانی نهفته است. 🔹پس از شنیدن شعر امیر المؤمنین علیه السّلام، حارث بطور عمیق گریست و چنین گفت: خدا را شکر و سپاس که مرا از شیعیان شما قرار داد... ادامه دارد _پ. ۱. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه ٢. المجلسی، بحارالانوار، ج 6، ص188. ٣. دیوان أمیر المؤمنین علیه السّلام، ص٣٥٢. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ محدودیتی که مصونیت بیاورد؛ عقلانی و منطقی است! 🔺بله! حجاب محدویت است اما پشت هر محدودیتی، منطقی قرار دارد که پذیرش آن محدودیت را عقلانی و آسان می کند مثل محدودیت هایی که 🔻پوشیدن کفش 🔻بستن کمربند ایمنی 🔻گذاشتن کلاه ایمنی 🔻پوشیدن زره و جلیغه ضدگلوله 🔻رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نظایر آن برای انسان فراهم می کند. 🔹محدودیت هایی که حجاب برای بانوان فراهم می کند؛ هم آنها و هم جامعه را از آسیبهایی فردی و اجتماعی حفظ می کند. ✅ پشت فرهنگ برهنگی؛ نه منطق است و نه عقلانیت؛ بر همین اساس جوامعی که برهنگی بر آنها حاکم است، از انواع آسیبهای فردی و اجتماعی رنج می برند. 📈 آمارهایی که مؤسسات معتبر جهانی در باره جرائم و جنایتهای جنسی و آسیبهای ناشی از برهنگی در جوامع غربی ارائه می دهند؛ این گزاره را تایید می کنند. ▪️نتیجه: 1⃣ حجاب؛ محدویت است 2⃣ هر محدودیتی؛ رهاوردش مصونیت است ✅ پس حجاب؛ منطقی_عقلانی است 🔸طرح استدلالی رعایت حجاب را از بیان آقای بشنوید. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
گفت: از سیاست خوشم نمیاد! گفتم: من هم از سیاست خوشم نمیاد اما خیلی از نوشته هام سیاسیه! چون حدود 90% محتوای رسانه، سیاسیه و این یعنی سیاست در رگ و پی جامعه رسوخ کرده و اگر ما با اون کار نداشته باشیم؛ اون با ما کار داره بر همین اساس؛ بسیاری با تولید محتوای سیاسی در صدد اثرگذاری بر ذهن و فکر و مواضع و رفتارهای ما هستن پس واسه این که کلاه سرمون نره؛ ناچاریم سیاست بخونیم و سیاست بدونیم حتی اگه از سیاست خوشمون نیاد! یه قاعده عقلایی میگه: برای رد فلسفه، باید فلسفه دونست! به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah