eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
11.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
242 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
❓سؤال : از این که به کمال مطلق گرایش دارم چگونه می‌شود نتیجه گرفت که کامل مطلقی وجود دارد؟ ✅پاسخ : بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم اگر قبول کردیم که آفرینندۂ عالَم حکیم است ، خُب اگر غیر از این باشد ، آن وجودِ آن گرایش ، غیرِحکیمانه است دیگر . اگر شما گرایش به کمال دارید و امکانِ کمال ، در خارج نباشد ، این گرایش شما عبث و غیرحکیمانه است . در حالی که آفریدگار عالم ، حکیم است و کار عبث نمی کند . 🖋پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1252009340.mp3
1.1M
شبهه ای می گوید پاداش یا کیفر در سرای اخرت چه سودی به حال افراد در این دنیا دارد ؟ ایا با دلیل عقلی هم می شود به این شبهات پاسخ داد ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سؤال : شبهه ای می گوید پاداش یا کیفر در سرای آخرت چه سودی به حال افراد در این دنیا دارد ؟ آیا با دلیل عقلی هم می شود به این شبهات پاسخ داد؟ ✅پاسخ : بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم بله . این ها را می شود پاسخ داد ، پاسخ قابل قبول ؛ امّا توجّه داشته باشید که ، شبهه ویران کردن است ، کاری ندارد ، تخصص نمی خواهد .زحمت ندارد هزینه ندارد ، وقت نمی خواهد ، ولی " پاسخ " ساختن است . ساختن ، هزینه بَر هست ، تخصص های مختلفی لازم است . شما می خواهید یک ساختمان را خراب کنید ، خیلی راحت ، یک بچّه هم می تواند این کار را بکند . امّا بخواهد بسازد دیگر کار پدر بچه هم نیست . ده ها تخصص لازم است و مدت زیاد ، هزینۂ زیاد . شبهه هم این جوری است ؛ خراب کردنش خیلی آسان است ، خراب کردن ذهن آسان است امّا ساختنش کار ساده ای نیست . و به همین دلیل هم ، کسی ، می تواند پاسخ شبهه را بدهد که کارشناس باشد و ابعاد قضیه را کاملاً بلد باشد . نسبت به این که گفتید کیفر أُخروی ، فقط این نیست که او را بخواهند بِبَرَندش جهنّم . بلکه اعمال ثوابش را می گیرند ، می دهند به آن کسی که حقش را ضایع کرده است . اگر ثواب نداشت ، گناهان آن شخص را می گیرند ،می گذارند به حساب او . به هر حال حقش حتما ادا می شود . نه این که فقط همین باشد که آن جا بخواهد آن کیفر را ببیند . علاوه بر کیفر ، حق هم از او گرفته می شود آن جا . 🖋پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1245537294.mp3
1.33M
حکمت آیه های اول سوره روم چیست ؟ شکست مسلمین را بعد از پیروزی اولیه پیش بینی می کند. ایا این باعث تضعیف روحیه مسلمانان نشد ؟چون می دانستند قطعا شکست می خورند، در عین حال باعث افزایش روحیه رومی ها شد. کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : حکمت ایه های اول سوره روم چیست ؟ شکست مسلمین را بعد از پیروزی اولیه پیش بینی می کند.ایا این باعث تضعیف روحیه مسلمانان نشد ؟ چون می دانستند قطعا شکست می خورند ،در عین حال باعث افزایش روحیه رومی ها شد. ✅ پاسخ : بسم اللّٰه الرحمن الرحیم جنگ بین ایران و روم بود .ایرانی ها پیروز شدند و تا نزدیک مرکز شان، قسطنطنیه ،که حالا الان تا نزدیکی روم شرقی، هم ایرانی ها رفتند. که داشتند حتیٰ پایتخت روم را هم تصرف می کردند. خب رومی ها مسیحی بودند و خدا پرست و به اصطلاح موحد .حالا آن زمان، منتها با شرایط آن زمان و اهل کتاب بودند .ولی ایرانی ها مطابق آن چه مسلمان ها تصور می کردند، فکر می کردند این ها مثلاً آتش پرست هستند و مشرک. خب وقتی که ایرانی ها پیروز می شدند، قریش که خودشان کافر و بت پرست بودند، خوشحال می شدند .می گفتند دیدید که مثلاً فرض کنید که مشرکین پیروز شدند . وقتی که رومی ها که پیروز می شدند ،مسلمان ها خوشحال می شدند ،که دیدید که اهل کتاب پیروز شدند. این جا قرآن به آنها خبر می دهد که گرچه الان روم شکست خورد « غُلِبَتِ ٱلرُّومُ (۲) فِيٓ أَدۡنَى ٱلۡأَرۡضِ وَهُم مِّنۢ بَعۡدِ غَلَبِهِمۡ سَيَغۡلِبُونَ (۳)» این ها در کمتر ده ، نه سال دیگر «فِي بِضۡعِ سِنِين َۗ (۴)» در کمتر از نه سال دیگر دوباره پیروز می شوند. این در واقع یک وعده امیدوار کننده ای بود ، برای مسلمانان ها. که نگران نباشید گرچه الان رومی ها شکست خوردند و ایرانی ها تا نزدیک روم تا نزدیک پایتختشان هم رفتند ،اما به زودی دوباره رومی ها پیروز می شوند و آن وقت شما هستید که به کفار و مشرکین می گویید، دیدید که اهل کتاب و مُتِدَیِّنین پیروز شدند ،قضیه این جوری است. 🖋 پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1249421066.mp3
1.85M
چرا پیامبر و امامان علیهم السلام اگر علم غیب داشتند ، با دختر برخی ازدواج کردند که طبق عقاید و تاریخ شیعه ، نسبت به عملکرد انان نقد دارند ؟ کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
❓سوال : چرا پیامبر و امامان علیهم السلام اگر علم غیب داشتند با دختر برخی ازدواج کردند که طبق عقاید و تاریخ شیعه ،نسبت به عملکرد انان نقد دارند ؟ ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم وظیفه پیامبر و همه معصومین این است که براساس شواهد و علوم عادی عمل بکنند نه علم غیب .خیلی از وقت ها پشت پرده را نگاه نمی کنند ، ببینند چه خبر است و نمی دانند که حقیقت چیست .وقتی هم که بدانند ،می دانند که دانستنشان تغییری در روند پدیده ها ندارد .چون علم ان ها جزئی از علل و اسباب ان قضیه ، نیست و از طرفی شرعا تکلیفی هم ندارند .تکلیفشان مثل بقیه انسان هاست. خب وقتی افرادی اطراف پیامبر هستند. به پیامبر نزدیک هستند و عرض کنم که به ظاهر نشان می دهند که از اصحاب نزدیک پیامبر هستند و از طرفی خودشان پیشنهاد می کنند که پیامبر با دخترشان ازدواج کند و در ان فرهنگ هم اگر کسی پیشنهاد ازدواج می داد،(و) طرف قبول نمی کرد، یک ننگ و عار ابدی می شد برای کل ان طایفه، نه برای ان خانواده ،برای همه ان طایفه می شد یک ننگ و عار و ابدی (پیامبر و امامان چه باید می کردند؟) حالا ابوبکر امده، پیشنهاد ازدواج دخترش را به پیامبر داده است .پیامبر چرا بخواهد قبول نکند ،اگر قبول نمی کرد مشکلی پیش می امد. ضمن این که علی الظاهر هم مشکلی نبوده ،حالا که بعدها چه کار خواهد کرد، این که دیگر جزء شواهد و علوم عادی نیست. ان ها جزء علوم غیب حساب می شود و گفتم اولا خیلی از موارد ان معصوم پشت پرده را نگاه نمی کند و خبر ندارد چه اتفاقاتی خواهد افتاد، ان زمانی هم که نگاه می کند، ان دو نکته ای که گفتم را فراموش نکنید : ۱.می داند که اراده او تاثیری در روند پدیده ها ندارد . ۲.تکلیفی هم ندارد . امام مجتبی علیه السلام می دانست که همسرش او را به شهادت خواهد رساند می گفتند خب اقا طلاقش بده، از خانه بیرونش کن .فرمود غیر از او کسی این کار را نخواهد کرد، ولی من می دانم که اراده ، علم من ، تاثیری در روند پدیده ها ندارد ، فقط یک بهانه ای هم دستش می اید که ، من را از خانه بیرون کرد ،من هم مثلا مسمومش کردم . حقیقت ان است که ان هایی که پشت پرده را می بینند ،این را هم می بینند که علمشان تاثیری در روند پدیده ها ندارد. البته بحث علم غیب بحث بسیار مفصلی است بحث دقیقی است حالا من یک اشاره هایی کردم ،( این )مقدار کافی باشد. 🖋پیاده شده از صوت استاد رضا محمدی شاهرودی کانال ایتای استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا