eitaa logo
اصول دین (زیر نظر استاد محمدی)
11.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
245 فایل
پاسخ به سوالات اعتقادی پاسخ شخصی استاد محمدی به سوال شما ارسال سوال به @osooledin_110. (ادمین کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
50K
باسلام صبح جمعه شما بخیر خواندن از روی موبایل آیا از ثواب آن کم می کند یا فرقی نمی کند آخه ترجمه دارد نوری که صفحه راقشنگ ببینیم وتفسیر هم همزمان دارد در ضمن دست زدن به آیات اگر احیانا وضو نداشته باشیم اشکالی دارد یا خیر باتشکر
31.3K
باسلام فلسفه یا من ارجوه درگرفتن محاسن چیست و زن ها چکار باید بکنند باتشکر
21-400319 .mp3
7.23M
رادیو معارف بیست و یک ■ شبهات بحث ولایت فقیه ● ولایت فقیه ابداع امام خمینی ره بود! ● صاحب جواهر الکلام: کسی که ولایت فقیه را نپذیرد مزه فقه را نچیده ● حکومت هم مصداقی از امور حسبیه است 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
حکمت 426 نهج البلاغه.mp3
3.41M
💠 شرح 🔸 حکمت 426 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/191815 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
💢 مغرور نشدن به ثروت و سلامتی 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 لا يَنْبَغِي لِلْعَبْدِ أَنْ يَثِقَ بِخَصْلَتَيْنِ: الْعَافِيَةِ وَ الْغِنَى؛ بَيْنَا تَرَاهُ مُعَافًى إِذْ سَقِمَ، وَ بَيْنَا تَرَاهُ غَنِيّاً إِذِ افْتَقَرَ. 🔹سزاوار نيست انسان به دو چيز اطمينان پيدا كند: سلامتى و ثروت. چراكه در همان حال كه انسانى را تندرست مى بينى ناگهان بيمار مى شود و در همان حال كه او را ثروتمند مشاهده مى كنى ناگهان فقير و مستمند مى گردد. 📚 حکمت 426 نهج البلاغه 📎 📎 📎 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
29K
به طور کُلی اگر یک غیر مسلمان که به خدا اعتقاد داره، برای تحقیق و پژوهش به قرآن دست بزنه، برای اون غیر مسلمان گناه ثبت نمیشه؟
169.5K
و_افتخر سلام معنی این کلمه چی میشه و کی گفته این عبارت رو کی این کلمه رو باب کرده ؟
56.1K
با سلام وخسته نباشی خدمت استاد گرامی سوال آیا نماز رو حتما باید قبل اذان روز جمعه خواند؟ یا بعد از ظهر یا روز های دیگر هم میشه خواند با تشکر التماس دعا
198K
با سلام خدمت شما ببخشید در داستان حضرت موسی بن جعفر و آن نواده خلیفه دوم آیا این حق الناس نیست وقتی که طرف مقابل راضی نیست ما وارد ملک و زراعت او بشویم؟ اینکه آیا کسی اسم خودش را مثلا میگذارد صحیح است در صورتی که انسان باید عبد خدا باشد؟
358.4K
سلام استاد من دانش آموز دبیرستان هستم. معلم درس ما بارها سر کلاس نظریه موجودات به صورت تکاملی رو برای ما تعریف کردند و به این نکته هم اشاره کردند که علمای همه ادیان این فرضیه رو قبول ندارند ولی به این صورت بوده.حتی جانداران گذشته رو هم که از جاهای مختلف پیدا کردند و کنار هم گذاشتند،درست بودن این قضیه رو تایید میکنه که جانداران اینگونه بوجود اومدند.و حتی توی بدن خود ما هم اندام هایی وجود داره یا به صورت اتفاقی ژن هایی از موجوداتی که ما از آنها بوجود اومدیم توی بدن بعضی فعال میشه. .لطفا در این مورد توضیحی بفرمائید.ممنون . 📌📌 کانال اصول دین پاسخ به سوالات اعتقادی توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐
249.9K
❓ سؤال سلام علیکم. صفات اخلاقی آیا انجامشان واجب است؟ اگر مثلاً خوش اخلاق نباشیم اون دنیا عذاب میشیم؟ اگر عذاب میشیم پس به این معنا است که واجب است؟ اگر واجب هست فرقش با علم فقه که واجبات و محرمات را بیان می کند در چیست؟ (بطور کلی نمیتونم فرق بین فقه و اخلاق را خوب درک کنم) (سؤال کمی خلاصه شده است)
❓ سؤال سلام علیکم. صفات اخلاقی آیا انجامشان واجب است؟ اگر مثلاً خوش اخلاق نباشیم اون دنیا عذاب میشیم؟ اگر عذاب میشیم پس به این معنا است که واجب است؟ اگر واجب هست فرقش با که واجبات و محرمات را بیان می کند در چیست؟ (بطور کلی نمیتونم فرق بین فقه و اخلاق را خوب درک کنم) (سؤال کمی خلاصه شده است) ✅ پاسخ بسم‌الله الرحمن الرحیم عناوین با هم فرق می‌کند. در شما دو تا فعل، بیشتر ندارید: فعل قبیح و فعل حَسَن "فعل قبیح" همانی است که در فقه به آن می‌گویند "حرام". چهارتای دیگر، یعنی واجب و مستحب و مکروه و مباح، می‌شوند "فعلِ حسَن" در اخلاق، دیگر واجب و حرام و مستحب و مکروه، به این معنایی که در فقه هست، نداریم؛ اینجا، فضایل داریم و رذایل. می‌گویند حَسَد از رذایل اخلاقی است و شجاعت از فضایل اخلاقی است. بنابراین، "واجب" را، به آن معنایی که در فقه داریم، اینجا نداریم چون مسئله مسئله‌ی قلب است. فقه، با بدن کار دارد. اخلاق، با قلب کار دارد، و کلام و عقاید با عقل کار دارند. پس فعلِ قلب می‌شود اخلاق؛ حالا اگر قلب، یک رذیله‌ای در آن باشد، آن رذیله کار خودش را می‌کند! یعنی اگر کسی فرض کنید که سوءظن دارد... البته سوءظن گاهی ممکن است که جنبه‌ی فقهی هم پیدا کند...همان[ مثال حَسَد را در نظر بگیریم] مثلا کسی که حَسَد دارد، این حَسَد آثار و پیامدهایی دارد، ایمان را می‌خورد و از بین می‌بَرَد. بنابراین باید ما رذایل اخلاقی را از نَفْس‌مان پاک کنیم و فضایل اخلاقی را در نَفْسِ خودمان ایجاد کنیم. [اگر]به معنای فقهی بخواهیم نگاه کنیم، می‌گویند واجب است که انسان مُتخلّق به اخلاق انسانی بشود و حرام است که بخواهد رذایل [ را عادتِ نَفْسِ خود قرار بدهد]؛ به این معنا از منظر فقه هم می‌شود گفت. اما شما باید با ادبیات خود بحث کنید؛ بگویید که اگر دل، در آن، حَسَد باشد، این، رذیله است و اگر شجاعت باشد، این، فضیلت است. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⏪⏪ کانال اصول دین استاد محمدی⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/3602645023C15b0da7178 آدرس تلگرام https://t.me/osooledin1 💐💐💐