eitaa logo
🇱🇧فن امینی خواه
422 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
181 ویدیو
93 فایل
اى خداوندى كه واپس نمى‏‌زنى ارمغانى را كه به پيشگاهت آرند، هر چند خرد و بى‏‌مقدار باشد، و هيچ كارى را بى‏‌اجر نمى‏‌گذارى، هر چند ناچيز باشد. اى خداوندى كه اندك عملى را مى‏‌پذيرى و بر آن پاداش میدهی. کانال دوم: https://eitaa.com/mahsolaat_farhangi_saaleh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 باور پذیری جوانان 🔻جوان امروز چگونه داشته‌هایش را بیابد و نداشته‌هایش را جبران کند؟ 🔹اگر بخواهیم در این رابطه مثال واضحی بزنیم می‌توانیم ماجرای دفاع مقدس را مثال بزنیم. هم جلوی چشم همه هست و هم شعار نیست. آیا ما در جنگ امکانات داشتیم یا نداشتیم؟ قطعاً نداشتیم. امکانات ما خیلی کم بود. نداشتن امکانات برای ما خیر شد یا شر شد؟ الان وضعیت به گونه‌ای است که ما در صنایع دفاعی و نظامی تحریم‌هایمان از همه جا شدیدتر است و از ابتدای انقلاب با این مواجه بودیم و اتفاقاً الان نقطه‌ی قوت جدی انقلاب و نظام ما در همین حوزه است. 🔸مهم این است که طهرانی مقدم‌ها آمدند و در این عرصه کار کردند و کسانی بودند که انگیزه داشتند، همت داشتند. آن همت اگر بود، ما آن وقت مجبور نبودیم که خودروهایی را سوار شویم که انسان شاید خجالت بکشد که اسم این‌ها را بیاورد که مثلاً من مالک فلان خودرو هستم. نشان می‌دهد که وقتی ما موشک‌ها را به آن افراد سپردیم، به آن روحیه سپردیم این‌طور دستمان پر شد که اکنون موشک بالستیک نقطه‌زن داریم که در دنیا کم نظیر است که هم بالستیک و هم نقطه‌زن باشد، در عین حال این کیفیت خودروهایی است که مردم سوار می‌شوند. 🔹مملکت ما از جهت مساحت معادل بیست و دو کشور مختلف دنیاست، فقط کشور انگلیس به اندازه‌ی یزد و کرمانِ کشور ما است. آلمان از کشور ما کوچکتر است، ژاپن به اندازه پنج استان ماست. ژاپنی که تقریباً معادل پنج استان کشور ماست، چقدر جمعیت دارد؟ صد و سی میلیون. ما چقدر جمعیت داریم؟ هشتاد میلیون. خودمان را، امکانات این مملکت را، جدی بگیریم. متأسفانه ما خودمان را حقیر دانستیم، موجودات درجه دو و سه دانستیم و یک آدم ناکارآمد. این فرهنگی است که مدت‌ها خواستند بین ما خصوصاً جوان‌های ما جا بیاندازند و این باید بشکند. این فرهنگ اگر شکسته شود اوضاع خیلی تغییر می‌کند. 🔸جوان‌ها بیشتر به خودشان اعتماد کنند. جوان هنگامی که احساس می‌کند قرار است در را بر روی او ببندند، جری‌تر می‌شود و جسورانه‌تر عمل می‌کند. @Aminikhaah
امشب غریب سامرا از حصار معتمد رها شد و دردانه‌ی هستی، به سوگ پدر نشسته است... ختم صلوات سوگواران، مرهمی ست برای دل داغدار ایشان... 🏴 تسلیت مولای ما 🏴 همراهان گرامی برای شرکت در این ختم پر برکت لطفا از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید : http://khatmesalawat.ir/100457
رجبعلی خیاط.mp3
5.59M
🔶 زمان براندازی حجاب فرا رسیده 🔷 قرار ملاقات‌های آقای رجبعلی نکوگویان با حضرت صاحب الامر ارواحنافداه چگونه میسر می‌شد؟ 📌برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات»
05_3 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-06-24) Mashhade Moghaddas.mp3
20.08M
🔉 🔰فصل هشتم؛ از فرعون تا مأمون | جلسه پنجم / بخش سوم * خلیفه دوم؛ شروع ایجاد نظام طبقاتی در جامعه اسلامی * اختلاف عجیب پرداختی بیت‌المال در زمان خلیفه دوم * انحطاط بیشتر جامعه اسلامی در زمان خلیفه سوم *امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام؛ حاکمی که هنگام شهادتش بدهی داشت! * به ارث رسیدن فدک در خاندان مروان * ثروت اندوخته طلحه و زبیر در کوفه و بصره * خلیفه سوم؛ سرازیر نمودن بیت المال مسلمین به بنی امیه * داستان غمناک مظلومیت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام * ثروت عجیبی که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام وقف نمود 📱دریافت صوت کامل این مبحث و ده‌ها دوره دیگر در نرم ابزار کاربردی تعالی 👇 🔷 نصب از طریق کافه بازار ⏰مدت زمان : ۳۷:۲۸ 📆١۴٠٢/٠۶/۲۴
05_4 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-06-24) Mashhade Moghaddas.mp3
20.05M
🔉 🔰فصل هشتم؛ از فرعون تا مأمون | جلسه پنجم / بخش چهارم * بنی‌عباس؛ خباثت‌های بدتر از بنی‌امیه * بنی‌عباس؛ اشرافیتِ بیشتر از قیصر و کسری! * ثروت و وسعت زیادِ حکومت هارون * فروعونیت با رنگ اسلامی در حکومت بنی‌عباس * بنی عباس؛ چپاول و بریز و بپاش از محل بیت‌المال مسلمین * بنی‌عباس؛ ایجاد بنای کنسرت زنده و رقص و آواز * مخارج عجیب مراسم عروسی زبیده که از بیت‌المال تأمین می‌شد * ساده زیستی عجیب امام رضا علیه‌السلام * قصه مظلومیت و غربت امام رضا علیه‌السلام * وداع آخر امام رضا علیه‌السلام کنار کعبه * روضه آخرین دیدار ... 📱دریافت صوت کامل این مبحث و ده‌ها دوره دیگر در نرم ابزار کاربردی تعالی 👇 🔷 نصب از طریق کافه بازار ⏰مدت زمان : ۳۷:۲۷ 📆١۴٠٢/٠۶/۲۴
نماد.mp3
7.55M
🔶 سلطنت نمادها 🔷 خوانش بین المللی مدرن * اثرگذاری هر جنبشی وابسته به رشد و اثرگذاری نمادهای آن است. 📌برگرفته از جلسه «امام نمادها»
Defa`e Sarasar Moghadas(1402-06-30)Mashhade Moghadas.mp3
12.3M
🔉 * علت تقدس دفاع در جنگ تحمیلی بر اساس سوره مبارکه عادیات * قسم خداوند به مَرکب‌های جنگی و ردپای آن در قرآن کریم * شکست خلفا در نبرد «ذات السلاسل» و رشادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام * امتناع حضرت علی علیه‌السلام از جنگ در وقت شب * خطاب قرآن به انسان=>«لکنود»:ناسپاس * حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها روایتگر جنگ اُحد * تواضع شهید سلیمانی در مقابل خانواده شهدا، نمونه یک کار قرآنی است. * روضه غربت دختران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام ⏰ مدت زمان :٢٩:۵۵ 📆 ١۴٠٢/٠۶ /٣٠
💫 در قرآن کریم هر آن‌چه به عنوان دفاع در برابر دشمن استفاده شود، مقدس است. چنان‌که خداوند در سوره‌ی عادیات به یورش‌برندگان در میدان جنگ، قسم خورده است؛ ✨وَالْعَادِيَاتِ ضَبْحًا✨ خداوند در آیات قرآن، نه تنها به خود اسب‌ها به عنوان یورش‌برنده در میدان جنگ، بلکه به شیهه‌ی آن و حتی به جرقه‌ای که از اصابت سم اسب با سنگلاخ زمین صورت می‌گیرد و گرد خاکی که از زمین بلند می‌شود نیز قسم یاد کرده و مقدس شمرده است. معادل‌های امروزی آن می‌شود؛ سربند شهید و یا قمقمه‌ی خالی آن رزمنده. چگونه می‌شود خدا به شیهه‌ی اسب قسم خورده باشد؛ اما به قمقمه‌ی خالی رزمنده‌ای که با لب تشنه جان داده است قسم نخورد؟ در ادامه می‌فرمایند: ✨إِنَّ الْإِنْسَانَ لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ؛✨ آدم حواسش نیست خدای او کیست. 🔷 علامه در المیزان می‌فرمایند: «منظور آدمی است که نسبت به لطف خدای متعال به خودش غافل است و با سرکشی سبب تحمیل جنگ می‌شود.» انسان گاه، نعمت‌ها از جمله نعمت امنیت را فراموش می‌کند. حال چرا این طور می‌شود؟ ✨وَإِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ؛✨ چون دنیا چشمانش را پر کرده و غرق آن شده است. از زنده نگه داشتن یاد شهدا نباید غافل شد. چنان‌که حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بنا به نقلی هفته‌ای دو بار به زیارت مزار شهدای اُحد می‌رفتند و خود می‌ایستادند و جنگ اُحد را برای مردم روایت می‌کردند. 📌 برگرفته از جلسه «دفاع سراسر مقدس»
💠 از صدر عالم تا امروز يک جنگی در باطن عالم بوده است و هست و خواهد بود. يک درگيری بين جناح حق و جناح باطل بوده است؛ بين حزب الله و حزب شيطان؛ بين ولايت خدای متعال و ولايت طاغوت؛ اين دعوا از اول بوده و هست تا إن‌شاء‌الله روز ظهور آقامون امام زمان. در دوران ظهور آقايمان امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اين جبهه حق، جبهه باطل ديگر كامل سيطره پيدا كند. 🔹 در جبهه حق و جبهه باطل دو چيز محور فرهنگی است. اين خيلی بحث مهمی است. 🔸 محور فرهنگی جبهه باطل شهوت است؛ محور فرهنگی جبهه حق محبت است. تمام جبهه باطل روی شهوت می‌چرخد، تمام جبهه حق روی محبت می‌چرخد. آدم‌های اهل باطل زندگی آنها سراسر شهوت است؛ آدم‌های اهل حق سراسر زندگی آنها محبت است. اين خيلی نكته مهمی است بايد به آن توجه شود. ✴️ در سوره مباركه نساء آيه‌ای داريم كه خيلی اين آيه زیبا است. می‌فرمايد: «وَاللَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَيُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ أَنْ تَمِيلُوا مَيْلًا عَظِيمًا». خدای متعال می‌خواهد كه شما توبه كنيد؛ آن كسانی كه دنبال شهوت هستند می‌خواهند شما به دنبال خواسته‌های نفسانی خودتان برويد، خدا دعوا را نشان می‌دهد، توبه مظهر محبت، رفاقت، رحمت؛ خدای متعال می‌خواهد اين را جاری كند، آن كسانی كه روبروی خدای متعال هستند می‌خواهند شهوت را جاری كنند؛ «يَتَبِعونَ شَهَوات»، آدمی كه دست پرورده شيطان است، آدمی كه تحت ولايت شيطان است، زندگی او در شهوت خلاصه می‌شود. 🌕 صبح بلند می‌شود تا شب كه می‌خوابد شهواتش را تأمين می‌كند، از موسيقی كه گوش می‌دهد، از رقصی كه انجام می‌دهد، از شرابی كه می‌خورد از فيلمی كه می‌بيند از حرفی كه می‌زند شهوت‌های مختلف شهوت خوردنی، شهوت نوشيدنی، شهوت جنسی. تمام زندگی او در اين خلاصه می‌شود، هيجانات او، نوع نگاه او به آدم‌ها، مخصوصاً نوع نگاه او به زن‌ها، نوع ارتباط با نامحرم، زن با مرد، مرد با زن همه به اين محور است، محور شهوت است، برای كسی كه در جبهه باطل است؛ ولی اگر كسی در جبهه حق باشد همه اين‌ها بر محور محبت می‌شود؛ حالا همه اين‌ها كه نه شراب و چه چه چه اين‌ها كه نيست، آن جنبه‌های آن هست ولی با محوريت محبت، محبت محور است. ✅ اصلاً خدای متعال در دين، كاری كرده است محبت محور است. اصلاً خداي متعال در دين، كاری كرده است شهوت پشت محبت بيايد؛ حتی می‌گويد آقا رابطه تو با همسر اصل محبت باشد؛ شهوت هم به خاطر محبت باشد؛ ولی مريدهای شيطان چه می‌گويند؟! می‌گويند اصل شهوت است و محبت هم به خاطر شهوت است، اگر به كسی علاقه‌مند می‌شوی نگاهت بايد اين باشد كه او بتواند شهواتت را تأمين كند؛ قرآن چه می‌گويد؟! دين چه می‌گويد؟! مي‌گوید شهوتت را كسی ارضا كند كه به او محبت داری، ببينيد نوع نگاه چقدر فرق می‌كند. خب آقا حالا اين حرف‌ها به چه درد ما می‌خورد؟ فتنه‌های آخر الزمان از جنس شهوت است، راه نجات در آخرالزمان از جنس محبت است. آن كه آخر الزمان آدم را نگه می‌دارد، محبت است. آن كه آخر الزمان آدم را زمين می‌زند، شهوت است. 📜 هر كسب كه چپ كرده است با شهوت چپ كرده است، هر كسی كه مانده است با محبت مانده است، اين كلام امام صادق علیه‌السلام است. اصلاً نه اينكه محبت در دين محور باشد؛ خود دين است. اصلاً دين همان محبت است. 📜 می‌خواهيد كه روايتش را برای شما بخوانم؟ فضيل بن يسار می‌گويد به امام صادق علیه‌السلام عرض كردم كه: «آقاجان دوست داشتن و نفرت داشتن، محبت و كينه، حب و بغض اين از ايمان محسوب می‌شود؟ آدم يكی را دوست دارد از يكی بدش می‌آيد. اين به ايمان ربط دارد؟» حضرت فرمودند: «هل الإيمان إلا الحب و البغض، اصلاً مگر دين داری و ايمان چيزی غير از محبت و حب است.» 🔸 هر كسی را كه خدا گفته است دوست داشته باش، هر كسی را كه خدا خوشش نمی‌آید دشمن او باش، اين ايمان می‌شود. اين دين‌داری می‌شود. ⚠️ آدرس غلط برای دين‌داری به ما ندهند، خيلی وقت‌ها بعضی‌ها آدرس‌های غلط دارند. 📌 برگرفته از جلسات «پای مهدی بمان »
گنج‌های طالقان✨ 🔰حدیث شریفی از امام رضا علیه‌السلام داریم مشهور است به گنج‌های طالقان و حضرت ویژگی افرادی را معرفی می‌کنند که با ارزش و گویی همانند گنج‌اند. ‼این افراد لزوماً به مکانی به نام طالقان تعلق ندارند؛ بلکه افرادی از این جنس، گنج به حساب می‌آیند. 🔸️حضرت ابتدا می‌فرمایند: «این افراد وجودشان همانند طلا است؛ ولی نه از جنس طلای مادی.» 🔸️سپس دومین ویژگی آن ها را بیان کرده و می‌گویند: «رِجَالٌ کأَنَّ قُلُوبَهُمْ زُبَرُ اَلْحَدِیدِ»؛ اینها مردانند! اما مردان در این جا به منظور جنسیت نیست؛ چرا که در سپاه حضرت زن‌ها هم حضور دارند؛ بلکه منظور مردانگی است؛ همان که خود در گفتگوهایمان می‌گوییم: «مرد باش و پای حرفت وایستا! یا مردانه بیا در میدان!» 🔻در ادامه اشاره می‌کنند که: «دل‌های آنان چنان قرص است که به پاره‌های آهن می‌ماند و لاَ یشُوبُهَا شَک فِی ذَاتِ اَللَّهِ؛ و ذره‌ای شک نسبت به خدا ندارند.» 💠 در چهل سال دوم که ان‌شاءالله ملحق بشود به دوران ظهور حضرت، از افرادی کار بر می‌آید که استوار باشند و بشود کاری به آن‌ها سپرد همان‌طور در زمان جنگ نیز کار را به کسانی می‌سپردند که مردانه در آن ایستادگی می‌کردند. ⁉️حال شاید سوال شود پس مگر دل‌ها نباید مهربان باشند؟ 🔘بله و مؤمن جمع این اضداد است؛ چرا که در او لطافت و مهربانی همراه با استواری و سختی یک نقش را دارند و این نرمی با آن محکمی و سختی قابل جمع است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا