eitaa logo
استاد مهدی طائب
10.5هزار دنبال‌کننده
304 عکس
229 ویدیو
53 فایل
❇ تنها کانال رسمی استاد مهدی طائب ✅ پایگاه نشر آثار استاد مهدی طائب 🖥 آدرس سایت: http://ostad-taeb.ir 📱 ارتباط با ادمین: @Admin_Ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
38.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تاریخ_جهان #رژیم_صیهونیستی #دشمن #خانواده 📹 کلیپ 🔰 رژیم صهیونیستی و قاچاق زنان 💢 صهیونیسم، دشمن خانواده است. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
(ع) (بخش پایانی) ✅ سرنوشت افرادی که در کشتی نوح بودند چه شد؟ 🔹 پس از پایان یافتن طوفان، کشتی بر «کوه جودی»(1) به خاک نشست و برای بار دوم زندگی در زمین آغاز شد. این بار نیز همه ساکنان زمین شایسته بودند. 🔹 تفاوت آغاز اول با آغاز دوم در تعداد افراد بود. باز نخست دو نفر بودند و این بار کمی بیشتر(2). آدم(ع) و حوا دارای یک تجربه بودند و این گروه تجربه‎های فراوانی داشتند. بر این اساس، تاریخ روند مثبت و خوبی را طی می‎کرد. 🔹 حضرت آدم در بهشت به دلیل نداشتن تجربه، از درخت ممنوعه خورد و اخراج شد، ولی کسانی که از کشتی نوح پیاده شدند تجربه داشتند. تجربه آنان همان طوفان بود. 🔹 طوفان عذابی بسیار وحشتناک و عظیم بود که آنان به چشم خود دیده بودند و دست از پا خطا نمی‎کردند، بنابراین کار شیطان در این زمان بسیار دشوار بود. 🔹 توزیع جمعیت زمین از ساکنان این کشتی آغاز شد. این کار بسیار حساب شده صورت گرفت و نوح(ع)، فرزندانش را در زمین پراکند(3) اما با فاصله گرفتن از زمان طوفان و فراموشی آن عذاب بزرگ، شیطان توانست انحرافاتش را شروع کند. 🔻 پی نوشت؛ 1 - بنابر روایات، جودی در محل مسجد کوفه بوده است، الکافی، ج 8، ص 279 و 280/ در ترجمه کلدانی و سریانی تورات نیز محل به خاک نشستن کشتی، قله جودی یا «جوزدی» معرفی شده است، اما در ترجمه‎های فعلی این محل را آرارات واقع در ارمنستان گفته‎اند. جای سوال است که چرا یهودیان در صدد تغییر مکان فرود کشتی نوح هستند(قاموس کتاب مقدس، 30) 2 - درباره شماره نجات یافتگان از طوفان، رقم‎های گوناگون بیان شده است. به نظر می‎رسد صحیح‎ترین رقم، هشت نفر باشد. عهد جدید نیز به نقل از پترس، این رقم را بیان کرده است. 3 - عهد عتیق، پیدایش، باب 10 ❇️ منبع: دشمن شدید، دفتر اول، ص 72 تا 74، انبیاء قبل از بنی اسرائیل 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
🔰 ایجاد اختلاف میان علما توسط شاهان قاجار 💢 شاهان قاجار در برخورد با علما شدت بیشتری از آنچه در دوران صفویه وجود داشت، داشتند؛ گرچه همیشه به علما و مجتهدین احترام می‌گذاشتند. 💢 نسبت به چهره‎های بسیار مقدس و عالم تا آنجا پیش می‎رفتند که خود به خانه آن‌ها رفته و از آنان دیدار می‌کردند. فتحعلی شاه به منزل میرزا قمی در قم می‎آمده و یا ناصر الدین شاه در سبزوار نزد ملا هادی سبزواری می‎رفت. 💢 البته از آنجایی که معمولاً در شهرهای بزرگ مجتهدین متعددی وجود داشتند، صد اعظم‎ها و حتی خود شاه برای تحت سلطه در آوردن آنها گاه بین‎شان اختلاف انداخته و جانب یکی را می‎گرفتند. 💢 گاه نیز با ایجاد ارتباطات سببی با آن‌ها، افراد خاصی را به مقام امامت جمعه برگزیده و می‎کوشیدند مردم را به سمت آنان هدایت کنند. 💢 اما از آنجا که مردم به طور طبیعی این افراد را وابسته به دربار می‎دیدند، سراغ مجتهدین مستقل می‎رفتند. 💢 کسانی که مدت‎های مدید در مراکز علمی نجف تحصیل کرده بودند و زمان دراز به خاطر حرمت نهادن به دین، شرعیات و خدمت به مردم در محلات مختلف و نیز تأیید گرفتن از مراجع دست اول نجف مورد مراجعه عمومی قرار می‎گرفتند.(1) 🔹 پی نوشت؛ 1 - سفرنامه کمپفر، ص 125 تا 127 ✅ منبع: بررسی و تحقیق در جنبش مشروطیت ایران، رسول جعفریان، ص 33 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
💯 نسب یهودیان جزیره العرب 🔹 یهودیان همچون عرب‌ها، نسب به سام بن نوح(ع) می‌رسانند، یعنی از نژاد سامی‌اند(1) اما این‎که همه آنان از فرزندان حضرت یعقوب(ع) و اسباط دوازده گانه بنی اسرائیل باشند، قطعی نیست؛ حتی درباره یهودیان حجاز این تردید هست که بیشتر آنان عرب متهود(یهودی شده) بوده‎‌اند. 🔹 یعقوبی، بنی نضیر و بنی قریظه را متهود دانسته و گفته است «آنان شاخه‌ای از جذام بودند که آیین یهود را اختیار کرده بودند»(2) اما ابوالفرج اصفهانی قبایل زیادی از یهودیان را نام برده و از آنان به «بنی اسرائیل» تعبیر کرده است(3) 🔹 از گزارش‌های تاریخی استفاده می‌شود که از میان گروه‌های یهودی، دو قبیله بنی نضیر و بنی قریظه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده‌اند، چون نسب آنان به کاهن بن‌هارون می‌رسید، به همین جهت به آنان «کاهنان» می‌گفتند.(4) 🔹 با تمام این مسائل به نظر می‌رسد، سه قبیله «بنی نضیر»، «بنی قریظه» و «بنی قینقاع» با عنوان یهودیان اصیل یا اسرائیلی تعبیر می‌شود و عرب‌های یهودی شده مدینه «یهود انصار» هستند، چون در میان قبایل انصار مدینه زندگی می‌کردند. 🔻 پی نوشت؛ 1 – موسوعه الیهود، ج2، ص209 2 – تاریخ تمدن، ج 1، 354 3 – تاریخ الیعقوبی، ج1، ص367 و 370 4 – الاغانی، ج22، ص344 5 – سیره ابن هشام، ج2، ص202 ❇️ منبع: پیامبر و یهود حجاز، نوشته مصطفی صادقی، ص 32 و 33 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
✅ افسانه‌ای مشهور درباره علت کوچ یهودیان به جزیره العرب 🔻 ابوالفرج اصفهانی در کتاب «الاغانی» می‎نویسد: 🔹 حضور یهود در حجاز به دوران حضرت موسی(ع) مربوط می‌شود. او می‌گوید «ساکنان اولیه حجاز گروهی به نام عمالیق بودند که به مردم ستم می‌کردند، موسی لشکری از بنی اسرائیل را به جنگ آنان فرستاد و فرموده کسی از آنان را زنده نگذارید. 🔹 لشکر بنی اسرائیل به حجاز آمده با کشتن همه آنان به پیروزی رسیدند. در این میان تنها فرزند حاکم را به جهت زیبایی‌اش نکشتند و با خود بردند. چون به شام بازگشتند، موسی(ع) وفات کرده بود. 🔹 بنی اسرائیل به لشکریان اعتراض کردند که چرا یک نفر را زنده آورده‎ و از فرمان سرپیچی کرده‌اید. لذا از ورود آنان به وطنشان جلوگیری کردند. لشکریان که چنین دیدند گفتند به حجاز بر می‎گردیم و در محل گروهی که با ایشان جنگیدیم سکونت می‌کنیم. 🔹 پس به اطراف یثرب آمدند و آنجا مسکن گزیدند. وقتی هم رومیان به شام غلبه کردند، بنی اسرائیل را قلع و قمع کردند. بنی نضیر، بنی قریظه و بنی بهدل از شام گریخته و به نزد دوستان هم کیش خود در حجاز آمدند و آنجا ساکن شدند.»(1) 🔸 ادامه دارد... 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
استاد مهدی طائب
#یهود #هجرت #عربستان #پیامبر ✅ افسانه‌ای مشهور درباره علت کوچ یهودیان به جزیره العرب 🔻 ابوالفرج اص
💢 این داستان تا حدودی شهرت یافته ولی سهیلی آن را نپذیرفته(2) و آن را با عمر حضرت موسی(ع) نامتناسب می‌داند.(3) 💢 یکی از نویسندگان معاصر نیز با اشاره به این گزارش می‌نویسد: تاریخ ورود اولین گروه از یهودیان به حجاز آمیخته با افسانه است.(4) 💢 یکی از مطالبی که در این گزارش تردید ایجاد می‌کند، این است که چرا پیامبر خدا بر کشتن همه تأکید می‌کند؟ به همین دلیل بی شباهت به افسانه نیست. 💢 عامل دیگری که برای مهاجرت یهودیان به جزیره عربی ذکر شده، غلبه رومیان بر شام و ویرانی معبد و کشتار یهودیان است. این موضوع در بخش دوم گزارش ابوالفرج آمده ولی به زمان اشاره نشده است. 💢 بلاذری و طبری نیز می‌گویند وقتی «بختنصر» به بیت المقدس حمله کرد، بنی اسرائیل به حجاز کوچ کردند.(5) برخی هم زمان حمله رومیان را سال هفتاد میلادی ذکر کرده‎اند.(6) 🔻 پی نوشت؛ 1 – الاغانی، ج 22، ص343 2 – سفر خروج، 17/9، تاریخ ابن خلدون، ج2، ص100 3 - الروض الانف، ج4، ص290 4- محمد و الیهود، ص60 5- فتوح البلدان، 29 6- تاریخ جامع ادیان، ص367 ❇️ منبع: پیامبر و یهود حجاز، نوشته مصطفی صادقی، ص 32 و 33 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
💢 رنسانس؛ آغاز تمدن شیطانی غرب 🔰 با مهار ظاهری تمدن اسلامی در ایران و مجموعه خدمات دولت عثمانی به غرب، زمینه برای استقرار حاکمیتی که شیطان از روز نخست به دنبال ایجاد آن در زمین بود، فراهم شد. 🔰 این حاکمیت شیطانی لزوماً بدین معنی نبود که تمامی عناصر این تمدن ساخته و پرداخته شیطان باشد، چرا که اساساً شیطان چنین توان انجام چنین عملی را ندارد. 🔰 در جریان نفوذ در امت موسای کلیم و تشکیل حزب شیطان نیز دیدیم که نهایتاً ثمره تلاش‌های این پیامبر بزرگ در سازمان دهی قومی بود که یکسره در اختیار شیطان قرار گرفت. 🔰 در اینجا نیز مواد خامی که در اختیار این حزب(شیطانی) قرار داشت، عناصری تمدنی بود که از بقایای حکومت بیزانس، تمدن مصطلح اسلامی و از همه مهم‎تر تمدن واقعی اسلامی _ به ویژه در حوزه دانش _ در آن دوره موجود بود. 🔰 حدود هزار سال پیش(در سال 395 م) امپراتوری روم با الگوی تکراری اختلاف میان مردمی که نام دینی الهی را بر خود بر می‌گزینند، به دو پاره غربی و شرقی تجزیه شد. 🔰 در سال 476 روم غربی مورد تاخت و تازه اقوام ابتدایی و مهاجمی چون ژرمن‌ها، مجارها و فرانک‌ها قرار گرفت که همگی نیاکان کشورهای امروزی اروپا هستند. 🔰 در سال 313 کنستانتین(امپراتور روم) با صدور فرمان میلان، تساهل رسمی نسبت به مسیحیت را اعلام کرد و در سال 381 تئودوسیوس، مسیحیت را دین رسمی امپراتوری خواند. 🔻 ادامه دارد... 🔹 منبع: تاریخ تمدن و ملک مهدوی، ص 497 و 498 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
استاد مهدی طائب
#تاریخ_غرب #رنسانس #حزب_شیطان 💢 رنسانس؛ آغاز تمدن شیطانی غرب 🔰 با مهار ظاهری تمدن اسلامی در ایران
✅ غرب به دروغ رنسانس را محور تحلیل تاریخ تمدن قرار داد 💢 ولی پس از این دوران شاهد مسائل تمدنی اندکی هستیم و این نشان می‎دهد حزب شیطان حتی تحمل استقرار دین تحریف شده در اروپا را نداشت و مقدمات حمله به آن را فراهم کرد. 💢 در نتیجه این حملات شهر رم سقوط کرد و جلوه‌های تمدنی همانند شهرنشینی، تجارت و دانش به فراموشی سپرده شد. 💢 این آغاز دورانی بود که در مقابل قرون قدیم _ که دوران تمدن‎های یونان و روم باستان را در بر می‌گیرد _ و قرون جدید پس از رنسانس، دوره «قرن وسطا» نام گرفت. 💢 این نوع نامگذاری متأسفانه رنسانس را نقطه محوری تحلیل تاریخ تمدن قرار داد و از آنجا که عمده تاریخ نگاری‌ها و تحریفات آن مربوط به پس از این دوره است، این تصور قالبی به شکلی جداناشدنی به عنوان یکی از باورهای جدی مردم جهان در آمد. 💢 براساس این باور هر آنچه که در دوره قرون وسطا شکل گرفت – از جمله حاکمیت دین و کلیسا به عنوان مهم‌ترین ممیزه آن _ ابتدایی، عقب مانده و منفور است و تمدن واقعی بشر مربوط به دوران پس از این روزهای تاریک است که از حاکمیت دین خلاص شد و به سوی انسان محوری حرکت کرد. ❇️ منبع: تاریخ تمدن و ملک مهدوی، ص 497 و 498 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
✳️ زیر سقف سقیفه/ تلاش انصار برای پوشیدن جبه‌ی خلافت 💯 درک رخدادهای پس از رسول خدا(ص) در ارتباط با رهبری جامعه، بدون توجه به جناح بندی‌های مدینه ممکن نیست. 💯 یک گروه مهم انصار بودند که در جریان فتح مکه به این طرف در اندیشه مشکلات پس از رحلت رسول خدا(ص) افتاده و نگران آینده خود بودند. 💯 آنان به دلیل ترسی که از تسلط قریش داشتند بی توجه به بیعتی که در غدیر با امام علی(ع) کرده بودند و – شاید احتمال موفقیت او را نمی‎دادند – در سقیفه اجتماع کردند. 💯 حباب بن منذر یکی از سران انصار در سخنان خود در سقیفه انصار را برتر از قریش دانسته و گفت «این شمشیر آنان بوده که اسلام را پیروز کرده است.» 💯 او خطاب به انصار گفت «اینان(مهاجران) از فی شما و زیر سایه شما هستند و جرأت مخالفت با شما را ندارند.» 💯 از سخنان حباب چنین به دست می‎آید که آن چه انصار را به این اقدام نسنجیده واداشت، ترس همراه با رقابت در برابر قریش بوده است. 💯 از سوی دیگر چند نفر از مهاجران که در دو هفته پایان حیات رسول خدا(ص) دست به اقدامات مشکوکی زده بودند، با شنیدن اجتماع سقیفه به سرعت به آن محل رفته و به بحث گفت‌وگو با انصار پرداختند. 🔰 ادامه دارد... 📕 منبع: تاریخ اسلام جلد دو، تاریخ خلفا، رسول جعفریان، ص15 و 16 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
استاد مهدی طائب
✳️ زیر سقف سقیفه/ تلاش انصار برای پوشیدن جبه‌ی خلافت 💯 درک رخدادهای پس از رسول خدا(ص) در ارتباط با
📚 ابن اعثم می‌نویسد «پیش از آمدن مهاجران به سقیفه، میان انصار بحث و گفت‌وگوی فراوانی شد. 📚 یکی از انصار گفت: شخصی را برگزینید که قریش ملاحظه هیبت او را بکند و انصار از او ایمن باشند. کسانی سعد بن عباده را پیشنهاد کردند. 📚 اسید بن حضیر که از اشراف اوس بود به مخالفت برخاست. او گفت: خلافت باید در قریش بماند. دیگران بر ضد او سخن گفتند؛ بشیر بن سعد نیز از قریش دفاع کرد. 📚 عویم بن ساعده گفت: خلافت جز از آن اهل‎بیت نبوت نخواهد بود، همان جایی قرارش دهید که خدا قرار داده است.» 📚 گزارش ابن اعثم نشانگر تضاد و رقابت داخلی انصار است. 📕 منبع: تاریخ اسلام جلد دو، تاریخ خلفا، رسول جعفریان، ص15 و 16 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
💢 استاد خسروشاهی دارفانی را وداع گفت 🔰 استاد سید هادی خسروشاهی محقق، نویسنده و مورّخ معاصر در سن ۸۱ سالگی به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت. ✅ رسول جعفریان از شاگردان وی نوشت «استاد خسروشاهی که از چند روز پیش در قم گرفتار این بیماری(کرونا) شده بود، نهایتا دیروز ظهر به بیمارستان منتقل شده و پس از تأیید تست کرونا بستری گردید، اما مع الاسف بدلیل کهولت سن امروز صبح به رحمت حق واصل گردید. خداوند ایشان را مشمول رحمت واسعه خویش گرداند.» 📚 از جمله آثار ایشان عبارتند از: ترجمه و تحقیق کتاب امام علی(ع) صدای عدالت انسانی تألیف استاد جرج جرداق؛ جمع‌آوری، تحقیق و نشر مجموعه آثار سید جمال‌الدین حسینی(افغانی)، مجموعه حرکت‌های اسلامی معاصر، اسناد نهضت اسلامی ایران، مجموعه آثار استاد علامه طباطبایی. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید
2.mp3
9.04M
(ع) (ع) 🎧 صوت 🔰 بیانات منتشر نشده حضرت آیت‎‌الله خامنه‌ای درباره زندگی نورانی حضرت امام علی النقی(ع) 💢 در شهر سامرا عده‌ی قابل توجهی از بزرگان شیعه در زمان امام هادی(علیه‌السّلام) جمع شدند و حضرت توانست آن‌ها را اداره کند. 💢 این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همه‌ی اقطار دنیا را همین عده توانستند رواج بدهند. 💢 یک روزِ مجاهدت این بزرگوارها - ائمه(علیهم‌السّلام) - به قدر سال‌ها اثر می‌گذاشت. 💢 اگر اهل‌بیت(ع) نبودند، چیزی از اسلام و شیعه باقی نمی‌ماند، اگر هم می‌ماند، از معارف چیزی باقی نمی‌ماند؛ مثل مسیحیت و یهودیت. 🌐 کانال تاریخ بصیرت افزا http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 💻 آدرس سایت: http://tarikhorg.blog.ir/ 📌 با ما همراه باشید