eitaa logo
مهدی منصوری
1.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
22 فایل
﷽ 🔶 مؤسسه تبیین حقائق🔸 🌐 mtabeen.ir ✅ درس شرح تفسیر المیزان ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی ✅ جلسات تربیتی و سلوک علمی ✅ اصول و مبانی تربیتی 👤 ادمین: @rezamzn 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
مشاهده در ایتا
دانلود
monaajaat shaabaanieh.pdf
69.1K
🔹فایل pdf مناجات شعبانیه مناجات «شعبانیه» @kanoon_tafakor @ostadmahdimansoori
🍃باسلام به جهت درخواست بالای عزیزان برای فراهم سازی بستری درجهت دسترسی راحت به صوتهای تدریس استاد،کانالی در تلگرام به ایدی زیر ایجاد شد. 🔹"هدف اصلی از ایجاد این کانال در تلگرام،ماندگاری و دسترسی دسترسی راحت اعضا به صوتها میباشد" 🔹انشالله صوتهای دروس مانند بدایه الحکمه،نهایه الحکمه و... به مرور زمان بارگزاری می گردد. https://t.me/kanoontafakor
فرصت فهم مرگ و فکر بر مرگ ( فهم مرگ و فکر بر مرگ را از دست ندهید )(۴) هر که مقرب تر است مرگ آگاه تر است. مرگ آگاهی یعنی که انسان همواره نسبت به این معنا که مرگی محتوم را پیش رو دارد آگاه باشد و با این آگاهی زیست کند و هرگز از آن غفلت نیابد. ( شهید مرتضی آوینی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظلمت و تاریکی توهم حاکمیت توهم باعث می شود که بسیاری از مشکلات نصیب ما شود و یک یک فرصت ها را از دست دهیم و حظ خودمان را از دنیا از دست دهیم . چکیده‌ اعترافات دکتر اسماعیل اکبری، مشاور عالی وزیر بهداشت در برنامه‌ تلویزیونی: «ما (وزارت بهداشت) برای کاهش بی‌سابقه و شگفت‌انگیز جمعیت (از سازمان بهداشت جهانی) جایزه گرفتیم و پُز دادیم که پدر مردم را درآورده‌ایم و افتخار هم کردیم! 🔴 دروغ گفتیم که بارداری زنان زیر بیست سال و بالای چهل سال، خطر دارد بارداری، امری الهی و طبیعی است و غربالگری و سونوگرافی مادران باردار، غلط است!»‌ @ostadmahdimansoori
هدایت شده از تفسیر المیزان
جلسه ۷۸بقره،فرآیند انتقال آدم به زمین ؛در طی طرح و پروژه الهی،استاد منصوری.mp3
13.88M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۷۸ سوره بقره فرایند انتقال آدم به زمین ۱۴۰۰/۱۲/۴حجت الاسلام استاد منصوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای سگی که باعث کشف بمب‌گذاری در زیر خانه‌ی حضرت امام خمینی(ره) شد! ✍ عالم منطقه حکمرانی حق تعالی است و همه در سپاه حق نفس می کشند و با اراده خود ، در خدمت اراده حضرت حق تعالی هستند . از اینرو عالم خودش را در ظاهری که نشان می دهد خلاصه نمی کند بلکه ظاهر و باطنش گاهی در جهت خلاف از هم یک حرکت می کند . مثلاً اهل دنیا ، یکسری از امور را موجب عزت و کرامت می دانند و یکسری از کارها را نه تنها مایه عزت و کرامت نمی دانند بلکه مایه سرافکندگی می دانند ولی در باطن کاملا به عکس باشد و این خود یک امتحان باشد . به خاطر همین باید متوجه باشیم : عالم خودش را در این ظاهر که مایه قضاوت همه است ، خلاصه نمی کند و بلکه معادلات غیبی دیگری را هم به میدان می کشاند . ممکن است در ظاهر تدبیری صورت گیرد ولی با مدیریت باطن آنچه در ظاهر مدیریت شده است خنثی گردد .
فرصت فهم مرگ و فکر بر مرگ ( فهم مرگ و فکر بر مرگ را از دست ندهید )(۵) 💌ای درد، اگر تو نماینده خدایی که برای آزمایش من قدم به زمین گذاشته ای تو را می پرستم، تو را در آغوش می کشم و هیچ گاه شکوه نمی کنم. بگذار بند بندم از هم بگسلد، هستیَم در آتش درد بسوزد و خاکسترم به باد سپرده شود؛ باز هم صبر می کنم و خدای بزرگ را عاشقانه می پرستم. ای خدا، این آزمایش های دردناکی که فرا راه من قرار داده ای؛ این شکنجه های کشنده ای را که بر من روا داشته ای، همه را می پذیرم. خدایا، با غم و درد انس گرفته ام. آتش بر من سلامت شده و شکست و ناملایمات، عادی گشته است. خطر و مرگ، دوستان صادق من شده اند. از ملاقاتشان لذت می برم و مصاحبتشان را آرزو می کنم. خدایا، کودک که بودم از بلندای آسمان و ستارگان درخشنده اش لذت می بردم، اما امروز از آسمان لذت می برم زیرا بدون آن خفه می شوم؛ زیرا اگر وسعت و عظمت آن از شدت درد روحیم نکاهد، دیگر خفه می شوم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶کلاس اول دبستان ✅گروه سابقون ✅ مدرسه پسرانه راه آسمان ✅کاری از مربی مدرسه جناب آقای ربیعی
💐💐💐 فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و ولادت با سر سعادت سرداران کربلا حضرت سیدالشهداء امام حسین و حضرت قمرالعشیره ساقی عطاشا ابوالفضل العباس و حضرت سید الساجدین امام سجاد سلام الله علیهم اجمعین تبریک و تهنیت باد 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی: تمام مسائلی که عرفا در کتاب‌های طولانی خودشان می‌گویند، در چند کلمه مناجات شعبانیه هست. @kanoon_tafakor @ostadmahdimansoori
003_00.3.29 حدیث خوانی.mp3
20.48M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر اصول کافی باب حسن الظن بالله (جلسه سوم) 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
💢علامه طباطبایی(ره): هیچ کس به هیچ مرحله ای از معنویت نرسید مگر درحرم مطهر(علیه السلام) ویا درتوسل به آن حضرت. خجسته باد ‎‎‎‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‎‎‎‎‎‎‌‌‎‎‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‎┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
حاج اسماعیل : 💥برخی که خیلی دارند، می‌گویند یعنی خدا من را می‌بخشد؟ آن‌ها نمی‌دانند که وقتی به این حال می‌رسند، یعنی اینکه بخشیده می‌شوند؛ 💥این حالی که با گریه به دنبال بخشش خدا باشد، خودش نشان می‌دهد که این فرد بخشیده شده است. 💥بخشیده می‌شود که این جور گریه می‌کند. ‎‎‎‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‎‎‎‎‎‎‌‌‎‎‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‎┄┄┅┅❅❁❅┅┅ ✅به این نکته ای که مرحوم آقای دولابی مطرح کردند ، بسیار توجه کنید‼️ ⬅️اینکه انسان نگران شود و نگرانی اش به معنویات تعلق گرفته باشد و از قصور و تقصیر خود ناراحت شده است ، این خود توجهی است که در عالم به او شده است ✅✅به او نگاه کرده اند پس جای نومیدی نیست .
🔷️ علامه طباطبائی: 🔹️سرمایه ودارایی من این است که مانند ترک های پشت کوه صاف و بی غل و غش به حضرت عباس ارادت وایمان دارم.
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅ چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ؛ بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا ✅کتاب رشد از مرحوم علی صفایی ⬅️آدرس برگزاری : قم , میدان معلم، کوچه شهیدین ،آخرکوچه، (سه راهی) بسمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین
متن خوانی و گفتگوی رشدج ششم۰۰.۱۲.۱۸.mp3
34.24M
متن خوانی و گفتگوی کتاب رشد مرحوم علی صفایی حائری (جلسه ششم) حجه الاسلام و المسلمین منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
‌ ﷽ 🔶 مؤسسه تبیین حقائق🔸 🌐 https://mtabeen.ir @ostadmahdimansoori ✅ درس شرح تفسیر المیزان با رویکرد تربیتی ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی ✅ جلسات تربیتی و سلوک علمی ✅ اصول و مبانی تربیتی 👤 ادمین: @rezamzn
🍃باسلام به جهت درخواست بالای عزیزان برای فراهم سازی بستری درجهت دسترسی راحت به صوتهای تدریس استاد،کانالی در تلگرام به ایدی زیر ایجاد شد. 🔹"هدف اصلی از ایجاد این کانال در تلگرام،ماندگاری و دسترسی راحت اعضا به صوتها میباشد" 🔹انشالله صوتهای دروس مانند بدایه الحکمه،نهایه الحکمه و... به مرور زمان بارگزاری می گردد. https://t.me/kanoontafakor
زیبایی مولفه های دینی در گرو تبیین صحیح امروزه ما نیاز به تبیین و بازخوانی مفاهیم دینی داریم . مشکل ما این است که تبیین صحیح و یا جامع و کاملی از مفاهیم دینی صورت نگرفته است مثلاً متاسفانه مفاهیمی مثل « نماز » تبیین صحیحی از آن صورت نگرفته و از اینرو در نسبت به آن در جهل هستیم و آدمها بیگانه ی از آن چیزی هستند که نسبت به آن جاهل هستند و به جایی می رسند که با آن دشمنی می کنند . اگر تبیین : ✅صحیح و دقیق ✅جامع و کامل ✅منسجم و سیستمی از مفاهیم دینی صورت گیرد ، زیبایی آن به رخ کشیده می شود و همه میل به آن پیدا می کنند . ❌به جهت عدم تبیین دقیق و صحیح و جامع و منسجم ، زیبایی مولفه ای همچون نماز خودش را نشان نداده است و عده ای متأسفانه فراری شده اند . مقام معظم رهبری صبح امروز در دیدار با اعضاء خبرگان فرمودند : 🔹« به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینه‌های مختلف. »
004_00.3.30 حدیث خوانی.aac
40.74M
مروری بر احادیث اصول کافی کتاب الایمان و الکفر اصول کافی مناجات الشاکین و باب خوف و رجاء 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شب جمعه است، هوایت نکنم می‌میرم السلام علیک یا اباعبدالله الحسین 👤 کربلایی تبیین مختصری از توسل انسان با توسل می تواند به نفس و جان و روحی متصل شود که کل عالم هستی را پوشش داده است و انسان با توسل می تواند با اتصال به نفس امام معصوم ، خود را ترمیم نماید . همانطور که اگر عضوی جراحتی بردارد با قوت و توان نفس خود ، آن را ترمیم می کند حال نفوس من و شما با توسل می تواند به نفس کلیه امام معصوم متصل شود و خود را ترمیم نماید . از اینرو توسل درمان جان انسان ها است . عده ای که اهل توسل نیستند مهم ترین نوع درمان را از دست می دهند و خود را محروم می کنند . توسل ، ارتباط روحی با روح امام معصوم است و می تواند خود را با جان امام به اندازه ظرفیت خود_ نه به اندازه جان امام _ متحد سازد و یگانگی برقرار کند و از این طریق خود را از جهات مختلف مداوا نماید .
آدم از همان ابتداء برای زندگی روی زمین خلق شد نکاتی از آیه ۳۵ سوره بقره : « قلنا یا آدم اسکن انت و زوجک الجنه و کلا منها رغدا حیث شئتما و لا تقربا هذه الشجره فتکونا من الظالمین » ✅- در آیات قبل نشان داده شد که آدم ، خلیفۀ خداست و دوست و دشمن و آن کسی که به او احترام می گذارد و آنکه در برابر او قد عَلَم می کند به طور دقیق مشخص شد . در آیات قبل نشان داده شد که : آدم ، می تواند ظرف اسماء الهی شود و ملائکه چنین توانی را ندارند . و نشان داده شد که آدم می تواند آن اسماء را نشان دهد و نشان داده شد که دشمن اش چه کسی است . حالا که اینها مشخص شد ، پس تو و همسرت در بهشت باشید و هر طور که می خواهید در بهشت تصرف کنید ولی در این درخت تصرّف نکنید که اگر تصرف کنید قاعدتا ضرر می کنید و ناکام می مانید و به نتیجه ای که می خواهید نخواهید رسید . ✅- خاصیّت و طبیعت این درخت انحطاط آور است : آن درخت ، درختی نبود که قرار داد خدا باشد که با نزدیکی به او ناچاراً از بهشت خارج می شوید . طبیعت آن درخت ، به گونه ای است که توجه به آن انسان را به پایین می کشد . خاصیّت آن درخت این است . قرب و نزدیکی به آن درخت ، موجب انحطاط انسان می شود و ظرفیّت های انسان را از بین می برد و موجب نادیده گرفته شدن ظرفیّت های انسان می شود . اینکه می فرماید : « فتکونا من الظالمین » نتیجۀ قرب و نزدیکی به درخت است یعنی نزدیکی به درخت ، نتیجه اش این است نه نتیجه نادیده گرفتن حرفِ خدا . قرب به درخت ، اثر آن است . وقتی که دکتر می گوید فلان غذای ترش را نخور حال اگر کسی تخلّف کرد و خورد ، قاعدتا حال او وخیم تر می شود و وخیم تر شدن حال آن ، نه به خاطر این است که حرفِ دکتر را زمین زده است و گرنه غذای ترش خاصیّت آن ، وخیم تر کردن حال مریض نیست ولی چون صِرف حرفِ دکتر زمین زده شده است ، حال او وخیم تر شده است بلکه کاملاً عکس این است ؛ چه دکتر بگوید و چه دکتر نگوید اثر غذای ترش این است و دکتر دارد او را متذکر می شود و به او خبر می دهد که خاصیّت غذای ترش این است . حال خاصیّت درخت این است که توجه و سراغ آن رفتن ، لازمه اش این است که انسان انحطاط نصیبش می شود. از اینرو نباید « ظالمین » را به معنای معصیت کار معنا کرد بلکه باید به معنای این گرفت که به مشکلات می افتید . از اینرو نهی در « لاتقربا » ، ارشادی است نه مولوی . ✅- علامه طباطبایی در المیزان می نویسد : « انی جاعل فی الارض خلیفه » این معنا را دست می دهد که آدم در اصل و در آغاز برای این خلق شده بود که در زمین زندگی کند و در زمین بمیرد و اگر خدا او را چند روزی در زمین منزل داد ، برای این بود که امتحان خود را بدهند ...... » طبق این آیه معلوم می شودکه آدم ، نمی تواند این نهی را رعایت نماید و آدمیّت اقتضایش این است که در آن بهشت نمی ماند و بلکه با انتخابِ نزدیکی به شجرۀ ممنوعه ، زندگی زمینی را برای خود انتخاب می کند . قاعدۀ آدم این است که به آن شجره نزدیک می شود و به زمین هبوط می کند . جنسِ آدم نزدیکی به زمین است و به عبارتی وجهی دارد که مطابق آن وجه زمین را انتخاب می کند و از اینرو آدم ، به عنوان آدمیت به شجره نزدیک می شود .همین که آدم ، آدم و انسان است به گونه ای است که به این شجره نزدیک می شود . قرار است به آدم گفته شود که تو زمینی هستی و باید بیاید در بهشت و زمینی بودن اش را خودش به خودش ثابت نماید و در واقع در آن بهشت قرار است حقیقت هایی به انسان گوشزد شود و قرار است که فهمانده شود که جنبۀ آدمیّت آدم آنچنان است که زمینی بودن را برای خود انتخاب می کند و اساسا اقتضای آدمیت هر انسان چنین است که باید از برزخ نزولی و بهشت اولیه به دنیا بیاید و زندگی تکاملی خود را از این جا شروع کند .
جلسه ۷۹،تفسیر آیه ۳۵ بقره،آدم میتواند ظرف اسماء الهی شود،خاصیت درخت انحطاط آور است،استاد منصوری.mp3
11.63M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۷۹ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵ سوره بقره : انسان از همان ابتدا برای زندگی روی زمین خلق شده است ۱۴۰۰/۱۲/۲۰حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67