eitaa logo
مهدی منصوری
1.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
21 فایل
﷽ 🔶 مؤسسه تبیین حقائق🔸 🌐 mtabeen.ir ✅ درس شرح تفسیر المیزان ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی ✅ جلسات تربیتی و سلوک علمی ✅ اصول و مبانی تربیتی 👤 ادمین: @rezamzn 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅ آخرالزمان شرایط باطنی ترین بعد هستی از استاد طاهرزاده ✅ شنبه ؛ بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر ⬅️آدرس برگزاری : قم , میدان معلم، کوچه شهیدین ،آخرکوچه، (سه راهی) بسمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین ❇ شرایط حضور بانوان محترم در این جلسات فراهم می باشد.
1388_lobolmizan.ir_221_akharolzaman sharayete zohure batenitarine boede hasty.pdf
529K
✅ متن کتاب آخرالزمان شرایط باطنی ترین بعد هستی از استاد طاهرزاده
شهرداری کرج برای سفر نیم‌روزه رئیس‌جمهور تقاضای ۸۰۰ میلیون تومان کرده است!!! این تقاضا مورد سوءاستفاده اصلاح‌طلبان قرار گرفت تا علیه دولت جوسازی کنند. ✅ اولا با تقاضای شهرداری کرج موافقت نشده است. ✅ ثانیا اساسا این سفر هزینه چندانی نداشته است. به قول خود آقای رئیسی: «ما که با مترو آمدیم و افطار هم مهمان دانشجویان بودیم. نکند به نام ما و به کام دیگران آقای» ✖️ این درحالی است که سفر نیم‌روزه حسن روحانی به کرج یک و نیم میلیارد تومان هزینه داشته است. شهرداری کرج ظاهرا از خواب بیدار نشده است و متوجه نشده که دولت را دیگر حسن روحانی اداره نمی‌کند و سکان کشتی در اختیار شخصیتی است که اهل اسراف نیست. من اگر عضو شورای شهر کرج بودم تقاضای استیضاح و عزل شهردار را می‌کردم که با این نامه احمقانه توپ توطئه برای تخریب دولت را به اصلاح‌طلبان بی‌وجدان پاس داده است. ✍️ قدیری ابیانه
انسان شناسی قرآنی تفسیرآیه 35 سوره بقره فلسفۀ جریان حضرت آدم و حوّا - آنچه خداوند حتمی الوجود قرار داده است ، وجود خلیفه در زمین است و اراده کرده بود که آدم زمینی باشد و در زمین قرار بگیرد . علامه طباطبایی می فرمایند : « ظهور عیب در زندگی زمینی و نیز خوردن از آن درخت یکی از قضاهای حتمی بوده است . » خدای متعال می فرماید که من می خواهم در زمین خلیفه ای قرار دهم . - زمین ظرفیّت تعیّن و ظهور یک جا و کامل حقایق را ندارد چرا که زمین موطنی است که در آن پراکندگی و پخشی وجود دارد و عالَمی است که عین تغییر می باشد از اینرو در جایی که در آن ثبات نیست و عین تغییر حرکت می باشدو زمانمند است نمی شود که حقایق را بکجا ارائه کرد و هر نوع ارائه ای ناچاراً در زمان و به طور تدریج است و به عبارتی چون زمین ، جای زمان است و زمان ، هویّت و ذاتش تدریج است از اینرو حقیقت ها خودش را به تدریج نشان می دهد لذا در زمین سال ها طول می کشد تا یک کلمه از غیب های انسان برای جان انسان روشن شود . در زمین اگر کسی بخواهد دارای اسماء شود به طور تدریج و در زمان می تواند خود را برخوردار از اسماء الهی کند . در زمین باید شرایط فراهم آید ، آن هم به طور تدریج تا محلّی باشد که انسان بتواند جان خود را محلّ ظهور و بروز اسماء الهی کند . - پس باید محلّی و نشئه ای و موطنی باشد که انسان بتواند همه حقایق را یکجا دریافت نماید . از اینرو سرّ آدم ، در ملکوت عالَم به آدم نشان داده شده است چون می توان همه حقایق را به طور دفعی و یکجا به او نشان داد . از اینرو آن جا باید همه ظرفیت ها و همه پتانسیل ها و همه ضعف ها و عیب ها و نقص ها یکجا به انسان نشان داده شود . آن نشئه ای که می شود انسان همه اسماء الهی را بیاموزد و بنمایاند و عرضه کند ، ملکوت عالَم است نه مُلک عالَم که زمین باشد . موطنی که می شود اسماء الهی یکجا به همه جان انسان بنشیند و به ملائکه عرضه شود و ملائکه بتوانند بر او سجده کنند و موطنی که امکان ظهور شیطان باشد و نشان داده شود که او سجده نمی کند ، نشئۀ دیگری غیر از عالَم دنیا و مادّه است که آن همان عالَم ملکوت است . - چون آن مقامی که همۀ حقایق در آن جمع است ، سرّ است ؛ از اینرو حقایق ملکوتی آدم و حوّا ، می شود سرّ حیات زمینی آدم و حوّا . پس سرّ حیات زمینی آدم ، در عالَم ملکوت ظهور می یابد . سرّ مقام باطنی و جمعی است و همان خصوصیات است که وقتی خودش را نشان می دهد به طور تفصیل در پایین تر نشان می دهد . خجالت ، سرّ برای سرخی صورت است و یا آنچه در ذهن می گذرد ، سرّ آن چیزی است که به زبان جاری می شود . از اینرو سرّ تا می آید خودش را در زمان نشان دهد ، بسیار طول می کشد . اگر کسی ذهن خوان شود ، بلافاصله به همه آنچه در ذهن است پی می برد ولی اگر کسی منتظر گشوده شدن زبان شد ، در اینصورت ، زمان باید بگذرد تا مقصود فهم شود . یک وحدتی در سرّ است که آن را در ظاهر نمی یابیم . همه عالَم مادّه با این همه کثرات وقتی خودش را در سرّ عالَم و ملکوت عالَم نشان می دهد در صورت شجره است که متناسب با ملکوت عالَم می باشد . @ostadmahdimansoori
بیستم فروردین ماه سالروز عروج متفکر، ادیب و هنرمندِ شهید «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی گرامی باد.
🌹شهید سید مرتضی آوینی:دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح چه بسیارند اهل دین ...
1_1549083738.mp3
5.89M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۴ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:انسان و زندگی زمینی... ۱۴۰۱/۱/۱۹حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
متن خوانی کتاب آخرالزمان۰۱.۱.۲۰.mp3
27.63M
متن خوانی و گفتگوی کتاب آخرالزمان شرایط ظهور باطنی ترین بعد هستی استاد طاهرزاده (جلسه اول) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
🔴سفر ۱ میلیون و ۱۰۰هزار گردشگر ایرانی به ترکیه در سال ۲۰۲۱/ کمک ۱ میلیارد دلاری ایرانی‌ها به گردشگری ترکیه ♦️ براساس آمارهای مرکز آمار ترکیه، این کشور در سال ۲۰۲۱ پذیرای ۲۹ میلیون و ۳۵۷ هزار گردشگر از نقاط مختلف جهان بوده که این میزان نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۸۵ درصدی داشته است. ♦️ طبق گزارش مرکز آمار ترکیه، درآمد این کشور از گردشگران خارجی حدود نزدیک به ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است. ♦️ روس‌ها با ۴/۶ میلیون نفر در رتبه اول گردشگران خارجی ترکیه بوده‌اند. آلمانی‌ها با ۳ میلیون نفر در رتبه دوم، اوکراینی‌ها با ۲ میلیون نفر در رتبه سوم، بلغارستانی‌ها با ۱ میلیون و ۳۸۱ هزار نفر در رتبه چهارم و ایرانی‌ها با ۱ میلیون و ۹۰ هزار نفر در رتبه پنجم قرار داشته‌اند. ♦️ قابل ذکر است با فرض سهم ۳/۷ درصدی ایرانی‌ها از کل گردشگران ترکیه، شهروندان کشورمان در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰۶ میلیون دلار برای تفریح در ترکیه هزینه کرده‌اند.
جلسه ۸۵،تفسیر آیه ۳۵:حل جریان آدم و حوا=حل اسرار حیات زمین،استاد منصوری.mp3
5.44M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۵ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:حل جریان آدم و حوا=حل اسرار حیات زمین ۱۴۰۱/۱/۲۰حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
متن خوانی کتاب آخرالزمان۰۱.۱.۲۱.mp3
24.27M
متن خوانی و گفتگوی کتاب آخرالزمان شرایط ظهور باطنی ترین بعد هستی استاد طاهرزاده (جلسه دوم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
انسان شناسی قرآنی تفسیرآیه 35 سوره بقره - علامه طباطبایی می نویسد : « درختی که نباید آدم بدان نزدیک می شد ، درختی بوده که نزدیکی بدان مستلزم تعب و بدبختی و سختی در زندگی دنیا بوده و آن این است که پروردگار خود را فراموش می کند و از مقام او غفلت می ورزد » . با نزدیکی به درختی که ممنوع بود ، نقص ها و زشتی ها ، ظاهر می شود . و همچنین می نویسد : « به علّت نزدیکی به طبیعت ، نقص های آنها پیدا می شود ، حالا هر چه بیشتر به آن نزدیک شوند – به امید برطرف شدن نیاز – نیازشان بیشتر می شود . هر کس به طبیعت ، نزدیک شود ، نقص او مرتفع نمی شود بلکه نقص اش بیشتر می شود و بیشتر خودش را نشان می دهد . با نزدیک شدن به این شجرۀ ممنوعه که نمونۀ طبیعت است ، چون شاخه به شاخه است از اینرو به جای برطرف شدن نیازها ، آن نیازها افزون تر و متنوع تر می گردد . به انسان گفته می شود که به این شجرۀ ممنوعه که همان طبیعت است نزدیک نشود ؛ اگر انسان در دنیا طوری زندگی کند که مقصدش طبیعت باشد چون شاخه به شاخه است از اینرو با به دست آوردن جزئی و شاخه ای از این طبیعت ، باز جزء و شاخۀ دیگری از آن را می خواهد چون هر چه بیشتر به سمت آن رویم ، تولید نیاز می شود و در راستای رفع نیاز ، لازم است قدمی برداشته شود که آن هم نیازی تولید می کند که ناچاراً رفع نیاز را دوباره نیاز دارد . لازمۀ تصرّف در این طبیعت ، تعب و سختی و زحمت است و تصرّف بیشتر ، مساوی با زحمت بیشتر می باشد . از اینرو قناعت ، معنای فوق العاده حیاتی پیدا می کند و انسان نمی تواند از قناعت و کفاف صرف نظر کند . استقرار نیاز و رفع نیاز ، اگر در طبیعت و با طبیعت باشد در اینصورت نیاز پشت نیاز می آیدو تمامی ندارد و این سختی و مشکلات متعددی را در پی دارد . اگر انسانی به کمی در زندگی قانع شود ، خدا هم با کمی از عمل و تلاش در زندگی راضی م شود . عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «مَنْ رَضِيَ مِنَ اللَّهِ بِالْيَسِيرِ مِنَ الْمَعَاشِ‏ ، رَضِيَ اللَّهُ مِنْهُ‏ بِالْيَسِيرِ مِنَ الْعَمَلِ». انسانی که به کمی از حلال قانع شود ، زحمتش در زندگی کم می شود و نوع به دست آوردن و اکتسابش در دنیا ، پاک می شود و اهل فجور و طغیان در دنیا نمی شود .وَ مَنْ رَضِيَ‏ بِالْيَسِيرِ مِنَ الْحَلَالِ، خَفَّتْ‏ مَؤُونَتُهُ، وَ زَكَتْ مَكْسَبَتُهُ‏ ، وَ خَرَجَ‏ مِنْ حَدِّ الْفُجُور كافي (ط - دار الحديث) ؛ ج‏3 ؛ ص357 )عَن أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «مَنْ لَمْ يُقْنِعْهُ مِنَ الرِّزْقِ إِلَّا الْكَثِيرُ، لَمْ يَكْفِهِ مِنَ الْعَمَلِ إِلَّا الْكَثِيرُ؛ وَ مَنْ كَفَاهُ مِنَ الرِّزْقِ الْقَلِيلُ، فَإِنَّهُ يَكْفِيهِ مِنَ الْعَمَلِ الْقَلِيلُ» ( كافي (ط - دار الحديث) ؛ ج‏3 ؛ ص357 ) امام صادق علیه السلام می فرمایند که امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند : ای فرزند آدم ؛ اگر از دنیا به مقداری که تو را کافی باشد و کفایتت کند ، بخواهی ؛ کمی از دنیا هم تو را بس است ولی از دنیا مقداری بخواهی که تو را کافی نباشد ، همه دنیا را هم به تو بدهند ، کافی نیست . عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ- صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ- يَقُولُ: ابْنَ‏ آدَمَ، إِنْ كُنْتَ تُرِيدُ مِنَ الدُّنْيَا مَا يَكْفِيكَ، فَإِنَّ أَيْسَرَ مَا فِيهَا يَكْفِيكَ؛ وَ إِنْ كُنْتَ إِنَّمَا تُرِيدُ مَا لَايَكْفِيكَ، فَإِنَّ كُلَّ مَا فِيهَا لَايَكْفِيكَ» ( كافي (ط - دار الحديث) ؛ ج‏3 ؛ ص358 ) @ostadmahdimansoori
1388_lobolmizan.ir_221_akharolzaman sharayete zohure batenitarine boede hasty.pdf
529K
✅ متن کتاب آخرالزمان شرایط باطنی ترین بعد هستی از استاد طاهرزاده
💠 حجابِ فهم 🔹 فهمیدن قرآن، احكام دین، دستورات الهی و معارف اسلامی لذیذ هست ولی یك مانعی دارد؛ دنیا، دنیا، دنیا، دنیا اینها مانع است، اینها مانع است. هم داشتن مانع است و هم نداشتن، آن كه دارد مغرور و فریب خورده است آن كه ندارد محزون و غمگین است؛ یا مغرور است، یا مغموم، در هر دو حال توان یادگرفتن ندارد. ما قبل از هر چیز باید دست و بال قلبمان را باز كنیم. 🔹 یك انسان بسته در قفس او دیدگاهش محدود است، او فقط در و دیوار قفس را می ‌بیند هر روز ممكن است این قفس را رنگ كند، آن مرغ هایی كه بیرون در فضای باز پرواز می ‌كنند این مرغ اسیر در قفس را سرزنش می ‌كنند كه قفس رنگ كردن ندارد! ما كه در قفس دنیاییم هر روز داریم دنیا را رنگ می ‌كنیم آنها به ما می‌ خندند كه رنگ كردن قفس كار آدم عاقل نیست. 🔹 ما برای اینكه دست و بالمان باز بشود باید پیام كسانی را كه هستنند را بشنویم. قرآن كریم می‌ فرماید وقتی قارون با آن زیورش از منزل بیرون آمد افراد ناآگاه می ‌گفتند ﴿یا لَیتَ لَنا مِثْلَ ما أُوتِی قارُونُ﴾ ای كاش ما هم مثل قارون از تمكن مالی برخوردار بودیم این حرف افراد ناآگاه، اما ﴿وَ قالَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَیلَكُمْ ثَوابُ اللّهِ خَیرٌ﴾ فرمود طبقه آگاه به طبقه ناآگاه می‌ گفتند وای بر شما زر و زیور قارون خیر نیست خیر است. 📚 حضرت آیت الله جوادی آملی، سخنرانی عمومی، 1374/02/12
متن خوانی کتاب آخرالزمان ۰۱.۱.۲۲.mp3
33.16M
متن خوانی و گفتگوی کتاب آخرالزمان شرایط ظهور باطنی ترین بعد هستی استاد طاهرزاده (جلسه سوم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
جلسه ۸۶،تفسیر ۳۵ بقره:قناعت و کفاف...استاد منصوری..mp3
6.87M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۶ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:قناعت،کفاف... ۱۴۰۱/۱/۲۱حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایـن فیـلم ۶ دقیـقه‌ای بـه مـا می‌گـوید کـه اطلاعـات مـا بـه چـه درد اینسـتاگرام ، واتـس‌آپ ، تلـگرام ، توئیـتر ، گوگـل ، یوتـیوب و ... می‌خـورد‼️‼️
🔲 ◾️▪️ قبرستان ابوطالب/ تصویری کم یاب از مزار مطهر حضرت خدیجه ی کبریٰ (س) خداوند لعنت کند آل سعود وحامیانش آمریکا واسرائیل و انگلیس را...
تنها کسی که میتونست حتی توی مترو دیوار بکشه شخص حسن روحانی بود https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
متن خوانی کتاب آخرالزمان ۰۱.۱.۲۳.mp3
21.37M
متن خوانی و گفتگوی کتاب آخرالزمان شرایط ظهور باطنی ترین بعد هستی استاد طاهرزاده (جلسه چهارم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
جلسه ۸۷،تفسیر آیه ۳۵:ادامه بحث قناعت و کفاف..استاد منصوری.mp3
6.67M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۷ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:ادامه بحث قناعت،کفاف... ۱۴۰۱/۱/۲۲حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
انسان شناسی قرآنی تفسیر سوره بقره آیه ۳۵ در صورتی می توانیم زندگی داشته باشیم که به این شجرۀ ممنوعه ، نزدیک نشویم و زندگی کردن در نزدیک شدن به آن نمی باشد . شیطان ، در نزدیکی به شجرۀ ممنوعه ، وعدۀ زندگی و بقاء زندگی داد و نام آن درخت را « شجره الخُلد » گذاشت و گفت این درخت ، قرار است که تو را خالد و ابدی در زندگی بهشتی قرار دهد . - علامه طباطبایی می نویسند : [درخت نهى شده چه درختى بود؟] و در كتاب عيون اخبار الرضا (علیه السلام)، از عبد السلام هروى، روايت آمده كه گفت: به حضرت رضا (علیه السلام) عرضه داشتم: يا بن رسول اللَّه (صلی الله علیه و آله)، از درختى كه آدم و حوا از آن خوردند برايم بگو، تا ببينم چه درختى بود؟ چون مردم در باره آن اختلاف دارند، بعضى روايت مى‏ كنند: كه گندم بوده بعضى ديگر روايت مى‏ كنند: كه درخت حسد بوده، حضرت فرمودند: هر دو درست است، عرضه داشتم: با اينكه دو معناى متفاوت دارد، چطور ممكن است هر دو درست باشد؟ فرمودند : اى ابى صلت، يك درخت بهشت ميتواند چند نوع باشد، مثلا درخت گندم می تواند انگور هم بدهد، چون درخت بهشت مانند درختهاى دنيا نيست، و آدم بعد از آنكه خداى تعالى به او احترام كرد، و ملائكه را وا داشت تا براى او سجده كنند، و او را داخل بهشت كرد، در دل با خود گفت : آيا خدا بشرى گرامى‏ تر از من خلق كرده است؟ خداى عز و جل از آنچه در دل او گذشت، خبردار شد، پس او را ندا داد: كه سر خود را بلند كن، و به ساق عرش بنگر، تا چه مى‏ بينى؟ آدم سر به سوى عرش بلند كرد، و به ساق عرش نگريست، و در آن ديد كه نوشته : لا اله الا اللَّه، و محمد رسول اللَّه، و على بن ابى طالب امير المؤمنين، و همسرش فاطمه سيده زنان عالميان، و حسن و حسين دو سيد جوانان اهل بهشتند، آدم پرسيد: پروردگارا، اينان چه كساني اند؟ خداى عز و جل فرمود: اى آدم اينان ذريه‏ هاى تواند و از تو بهترند، و از همه خلايق من بهترند، و اگر اينها نبودند، من تو را، و بهشت و دوزخ، و آسمان و زمين، را خلق نمى‏ كردم، پس مبادا به چشم حسد بر اينان بنگرى، كه از جوار من بيرون خواهى شد. پس آدم به چشم حسد بر آنان نظر افكند، و آرزوى مقام و منزلت آنان كرد، و خداوند شيطان را بر او مسلط ساخت، تا سر انجام از آن درخت كه نهى شده بود خورد، و بر حوّا هم مسلّطش كرد، او هم به مقام فاطمه به چشم حسد نگريست، تا آنكه از آن درخت بخورد. هم چنان كه آدم خورد، و در نتيجه خداى تعالى هر دو را از بهشت بيرون كرده، به زمين فرستاد، تا در جوار زمين باشند. علّامه طباطبایی در ذیل حدیث می نویسد : « و اين روايت همانطور كه ملاحظه مى‏ فرمائيد، اين معنا را مسلَّم گرفته، كه درخت نامبرده هم گندم بوده، و هم حسد، و اينكه آن دو از درخت گندم خوردند، ولى ثمره‏ایش حسد شد، و مقام و منزلت محمد و آل او علیهم السلام را آرزو كردند. و مقتضاى معناى اول، اين است: كه درخت نامبرده پست‏ تر و نالايق‏ تر از آن بوده كه اهل بهشت اشتهاى خوردن از آن را بكنند، و مقتضاى معناى دوم، اينست كه: درخت نامبرده گرانمايه‏ تر از آن بوده كه آدم و همسرش از آن استفاده كنند، هم چنان كه در روايتى ديگر آمده: كه آن درخت عبارت بوده از علم محمد و آل او (علیهم السلام). و به هر حال هر چند حسد و گندم دو معناى مختلف دارند، و لكن .....آدم (علیه السلام) خواسته ميان تمتّع و بهره‏ مندى از بهشت، كه مقام قرب خداست، و ميثاق در آنجا واقع شده، كه جز به خدا توجه نكند، و ميان استفاده از درخت منهيه، كه مستلزم تعب تعلق بدنيا است، جمع كند، ولى اين جمع برايش فراهم نيامد، و بزمين هبوط نموده، آن ميثاق را فراموش كرد، و هر دو امر كه همان مقام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و تمتع از درخت گندم باشد برايش جمع نشد، آن گاه خداوند او را با اجتباء هدايت نموده، با توبه ارتباط و علقه‏ هایش بدنيا را بريد، و به ان ميثاق كه از ياد برده بود، ملحق نمود . و منظور از اينكه در روايت فرمود: (پس آدم بچشم حسد بر آنان نظر افكند، و آرزوى منزلت ايشان نمود) الخ، بيان اين معنا است، كه مراد به حسد آدم در حقيقت غبطه و به فارسى رشك بوده، نه حسدى كه (طغيان اين غريزه)، و يكى از اخلاق رذيله است .
قابل توجه دوستان ❌امروز جلسه متن خوانی کتاب آخرالزمان شرایط ظهور باطنی ترین بعد هستی برگزار نمی‌شود.
نشاط و انواع آن...استاد منصوری.mp3
7.07M
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع سخنرانی؛نشاط و انواع آن... سه شنبه :۱۴۰۱/۱/۲۳ حجه الاسلام استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67