eitaa logo
مهدی منصوری
1.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
21 فایل
﷽ 🔶 مؤسسه تبیین حقائق🔸 🌐 mtabeen.ir ✅ درس شرح تفسیر المیزان ✅ سخنرانی ها در مجامع عمومی وتخصصی و ایام تبلیغی ✅ جلسات تربیتی و سلوک علمی ✅ اصول و مبانی تربیتی 👤 ادمین: @rezamzn 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️انسان شناسی قرآنی ⬅️تفسیر آیه ۳۵ سوره بقرهدرخت ، حقیقت ملکوتی کثرات دنیایی است . - هر شیئی دارای جنبۀ ملکوتی است و آن جنبۀ ملکوتی ، باطن و حقیقت جنبه های مُلکی و ناسوتی است . هر چه در این دنیاست ، حقیقت اش در ملکوت عالَم ، به صورت خاصّی جلوه گر می شود . - عوالم متطابق اند ؛ هر چه در عالَم پایینی به شکل می آید در عالَم بالا از حقیقتی برخوردار است و به عبارتی هر چه در بالاست ، وقتی خودش را در پایین نشان می دهد ، می شود آنچه که ما می بینیم . انسان در این دنیا ، روی به عالَم مادّه کرده است و عدّه ای هم میل کامل به دنیا دارند و خود را متوجّه کثرت کرده اند ، حال لازم می آید که همین توجه و روی و میل به عالَم دنیا ، خودش را در عالَم بالاتر به یک طوری نشان دهد که خود را در عالَم پایین تر این شکل نشان می دهد . نمی شود چیزی در عالَم پایین تر باشد مگر اینکه آن در حقیقت بالاتر بوده و همان در مرتبۀ بالاتر بوده ، خودش را در مرتبۀ پایین تر نشان می دهد . مثل اینکه ما آمدنی و رفتنی و ... می بینیم ولی همۀ اینها حقایقی هستند که در روح و جان آدمی از احساسات و گرایشات رخ می دهد که خود را در مرتبۀ بدن اینگونه نشان می دهد . مثلا می بینیم کسی صورت اش قرمز می شود ، حقیقتی در نفس به نام خجالت تحقّق یافته است که خود را در مرتبۀ بدن اینگونه نشان داده است . - وجودِ غیبی و ملکوتی کلّ عالَم مادّه به صورت شجره است . قرب و نزدیکی به شجره ، عبارت است از نزدیکی به عالَم مادّه ؛ حال اگر کسی به عالَم کثرت و دنیا و مادّه نزدیک شود ، به این معناست که به « شجره » نزدیک شده است . - اگر به کثرت توجه شود ، از خدای که « واحد » و « احد » است دور می شود ؛ چون نظر به درخت ، نظر به کثرت است . از اینرو خدای متعال به همه می گوید : « لا تقربا هذه الشجره » می فرماید به این درخت نزدیک نشوید ؛ به کثرات نظر نکنید ؛ به اندازه ای که به کثرات نظر کنید و میل کنید ، مشکلات متعدّدی نصیبتان می شود . نزدیکی به آن شجره ، خروج از بهشت را به همراه دارد . همین که به کثرت توجه می شود ، موجب خروج از وحدت می شود . @ostadmahdimansoori
جلسه ۸۱ ،تفسیر آیه ۳۵ بقرهدرخت، حقیقت ملکوتی کثرات دنیایی است.استاد منصوری.mp3
6.48M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۱ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:درخت، حقیقت ملکوتی کثرات دنیایی است... ۱۴۰۱/۱/۱۵حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ته آنچه که دختران ما دنبالش هستند ، این چیزی است که این خانم روایت می کند ..... ✅این خانم در انتهای مسیری ایستاده که برای بسیاری از دختران امروز «هدف» و «موفقیت» تصویر می‌شود، چیزی که هم از رسانه‌ها خودی و هم با داد و بیدادهای فمینیستی تشویق می‌شود اما روی پیامدهایش خاک می‌ریزند، بخشی از ناگفته‌ها را بشنوید... رهبر معظم انقلاب اسلامی: 🔹ما نباید تصور بکنیم که حتماً بایستی یک نفری یک خانه مِلکی داشته باشد، یک شغل درآمدداری داشته باشد، بعد ازدواج بکند؛ نه!
⬅️انسان شناسی قرآنی ⬅️تفسیر آیه ۳۵ سوره بقرهشکل گیری عالَم نزول و نزدیکی آدم به درخت ممنوع - در سیر نزولی عالَم ، اگر مرتبه ای بخواهد نازل شود و در مرتبۀ پایین قرار بگیرد و به عبارتی به وجود بیاید ، لازم است که علّتی داشته باشد و به بیان دیگر در مرتبۀ بالا و عالی تر ، سببی برای آن باشد . مثلا خدای متعال وقتی که می خواهد این عالَم را خلق کند ، می فرماید اینکه دوست دارم که خلق خدا من را بشناسند و در پناه آن رشد کنند ، سبب خلق عالَم شد « کنت کنزا ً مخفیا فاحببت ان اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف » . پس باید در مرتبۀ عالی تر ، سببی برای ایجاد مرتبۀ پایین تر باشد . از اینرو اگر آدم بر روی زمین است و نقص هایی هم دارد لازم است که در مرتبۀ بالاتر ، سببی باشد که آن باعث شود که انسان در مرتبۀ پایین تر و دنیا و عالَم مادّه قرار بگیرد . - درخت ممنوع ، چون یک درخت برزخی و ملکوتی است و مانند درخت های دنیا نیست تا یک میوه داشته باشد از اینرو توان نتیجه دهی چندین میوه را دارد . @ostadmahdimansoori
⬅️انسان شناسی قرآنی ⬅️ تفسیر سوره بقره آیه ۳۵ ✅شجرۀ ممنوع ، صورت باطنی عالَم مادّه - صورت شجره در عالَم ملکوت ، همۀ این عالَم ماده است با همۀ این صورت های کثیری که دارد . آن درخت در برزخ ، صورت باطنی عالَم مادّه است . اگر کسی حقیقت آن شجره را بشناسد ، حقیقت همۀ عالَم مادّه را شناخته است . - جنس حیات زمینی توجّه به عیب هاست ، همین که به شجره نزدیک می شوند و از آن می خورند ، عیب ها و نقص ها ظهور می کندو آشکار می شود . با تصرّف در صورت باطنی دنیا و خوردن از شجره و در نتیجه ظهور نقص ها باید به زمین بروند و در زندگی زمینی این نقص ها را برطرف کنند . با ظهور عیب ها ، از بهشت بیرون رفتند . وقتی که عیب انسان در جایی ظاهر شود که نتواند برطرف کند ، دیگر آن جا جای ماندن نیست . این عیب در انسان بود و بر آن پوشیده بود ، همین رفتن به سمت درخت این عیب را آشکار ساخت و باعث شد که بفهمد که بهشت ، جای ماندن برای اش نیست .. تا عیب و نقص ظاهر نبود ، خودش بود و خدای خود ولی عیب و نقص که ظاهر شد ، باید روی زمین بیاید تا یک فکری برای این نقص ها و عیب ها داشته باشد . - انسان بر روی زمین آمده است که با اراده و اختیار خود ، نقص ها و عیب های خود را از بین ببرد و بر روی زمین باشد ولی زمینی نباشد و توجّه به کثرات نداشته باشد . آمده است روی زمین تا خودش را پیدا کند و بتواند توجّه به کثرات را مدیریت نماید . - آدم همین که در عالَم ملکوت هم که باشد ، ابعاد زمینی را در آن عالَم انتخاب می کند که همین باعث می شود که در سیر نزول قرار بگیرد و بر روی زمین قرار بگیرد ؛ از اینرو معلوم می شود که آدم و آدمیان جایشان بهشت نمی باشد @ostadmahdimansoori
⬅️انسان شناسی قرآنی ⬅️تفسیر سوره بقره آیه ۳۵ زندگی زمینی ونیاز به مدیریت آن - علّت و سبب خروج از بهشت نزدیکی به درخت و آشکاری عیب هاست ؛ حال انسانی که بر روی زمین قرار می گیرد ، اگر بخواهد به نقص ها و عیب ها و کثرات متوجه شود و نخواهد خود را به وحدت برساند و درمانی برای نقص ها و عیب ها خود نداشته باشد ، در اینصورت ، برای آن زمین بد منزلی می شود ولی اگر کسی در عین قرار گرفتن در عالَم کثرات ، نقص هایش را ببیند و با دینداری خود را گرفتار کثرت نکند و کوثرانه زندگی کند و خود را از کثرت نجات دهد و نقص هایش را بر طرف کند در اینصورت زمین برای خوش منزل می شود که راه را برای ورود به بهشت باز کند که به جایی برسد که محل بی عیبی و بی نقصی است . @ostadmahdimansoori
◾️عرض تسلیت محضر امام زمان و آقا علی بن موسی الرضا علیهما السلام به مناسبت شهادت طلبه ی عزیز و دعا برای شفای حجت الاسلام دارایی و پاکدامن. ◾️◾️◾️◾️◾️◾️ @kanoon_tafakor @ostadmahdimansoori
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅ چهارشنبه ۱۷ فروردین ؛ بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر ✅کتاب رشد از مرحوم علی صفایی ⬅️آدرس برگزاری : قم , میدان معلم، کوچه شهیدین ،آخرکوچه، (سه راهی) بسمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین
گفتگوی کتاب رشد ۰۱.۱.۱۷.mp3
19.34M
متن خوانی و گفتگوی کتاب رشد مرحوم علی صفایی حائری (جلسه نهم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
✍ فرصت فهم مرگ و فکر بر مرگ ( فهم مرگ و فکر بر مرگ را از دست ندهید )( ۹ ) ✍ ازعالمی پرسیدند؛ برای خوب بودن، کدام روز بهتر است؟ عالم گفت: یک روز قبل از مرگ! گفتند: ولی مرگ راهیچکس نمیداند عالم فرمود: پس هر روز زندگی را روزِ آخرفکر کن وخوب باش شاید فردایی نباشد. --------------------------- ‎‎‌‌‎‎‎‎‌‌‎‎┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ @ostadmahdimansoori
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅ پنج شنبه ؛ بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر ✅کتاب رشد از مرحوم علی صفایی ⬅️آدرس برگزاری : قم , میدان معلم، کوچه شهیدین ،آخرکوچه، (سه راهی) بسمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین
✍ فرصت فهم مرگ و فکر بر مرگ ( فهم مرگ و فکر بر مرگ را از دست ندهید )( ۱۰) باید فکر کرد شصت و یا هفتاد سال و یا حتی کمتر ، در نسبت به ابدیت و راه متناهی چقدر است ؟ انسان سیرش ابدی است و اتمامی برای اش نیست حال دنیا در برابر این چگونه است ؟ دیده اید وقتی در خوابید و خواب هولناکی می بینید ، تا وقتی که در خوابید گمان می کنید بسیار آرام و کند ، جلو می رود ولی صبح که بیدار می شوید ، تمام آن وقایع به اندازه یک لحظه به حساب می آید ؛ دنیا در برابر آخرت اینگونه است . : ✨ این قدر بدان که در این نشئه هر چه بمانی، نسبت به سرای ابدی که در پیش داری، آنی است؛ بلکه کمتر از آن است. عاقل را اشاره کافی است... 📖 نامه‌ها و برنامه‌ها ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‎┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ @ostadmahdimansoori
شجره ممنوعه صورت باطنی عالم ماده.mp3
8.72M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۲ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:شجره ممنوعه صورت باطنی عالم ماده... ۱۴۰۱/۱/۱۷حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
گفتگوی کتاب رشد۰۱.۱.۱۸.mp3
26.29M
متن خوانی و گفتگوی کتاب رشد مرحوم علی صفایی حائری (جلسه دهم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1547897363.mp3
5.93M
بسم الله الرحمن الرحیم ✍جلسه ۸۳ سوره بقره تفسیر آیه ۳۵:زندگی زمینی و نیاز به مدیریت آن... ۱۴۰۱/۱/۱۸حجت الاسلام استاد منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅ جمعه؛ ساعت ۱۱:۳۰ ✅کتاب رشد از مرحوم علی صفایی ⬅️آدرس برگزاری : قم , میدان معلم، کوچه شهیدین ،آخرکوچه، (سه راهی) بسمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین
✍ فرصت فهم مرگ و فکر بر مرگ ( فهم مرگ و فکر بر مرگ را از دست ندهید )( ۱۱) ⬅️دنیا چه نسبتی با آخرت دارد ؟ ✅ انسان در این دنیا آمده است که انتخاب و گزینش داشته باشد ؛ ارزش انسان ها به نوع انتخاب و ارزش هایشان است . باید نوع انتخاب های انسان در دنیا در راستای ابدیت انسان باشد ، اگر انتخاب انسان به دنیا تعلق بگیرد به طوری که آخرت را از دست بدهد و نتواند ابدیت خود را تأمین نماید ، این دنیا نمی تواند از آن مشکلی حل کند و دنیا را هم از دست می دهد . ✳️کسانی می تواند حظ دنیا را ببرند که آخرت گرا باشند . آخرت گرایی ، کاری می کند که انسان بتواند در دنیا آرامش داشته باشد . ‼️داشتن دنیا به این نیست که بیشتر از دنیا داشته باشد و به عبارتی دنیاداری به آسایش نیست بلکه کسانی می توانند حظ و بهره دنیا را ببرند که در دنیا آرامش داشته باشند . ✅آرامش انسان موقعی است که سرمایه و نیازهای اصیل انسان به جریان بیفتد . در صورتی نیازهای انسان تأمین می شود و سرمایه های انسان به جریان می افتد که برای ابدیت خود کار کند . 🔴دانش آموزی که درس امروز را رها می کند تا لذت امروز را بچشد ؛ باید بداند که این لذت فقط تا چند روز است و پس از چند روز ، می بیند که هیچ چیزی ندارد . 👈هر چه که انسان در مقابل آنچه به درد ابدیت اش بخورد ، انتخاب کند ، باید بداند به همان هم نمی رسد . 🍃آیت الله حق شناس : در مواردی که دنیا برای آخرت مزاحمت ایجاد می‌کند ، اگر دنیا را انتخاب کردید از هر دو باز می‌مانید. ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‎┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ @ostadmahdimansoori
26.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار اشک ( از اشک کار بر می آید ) ( ۱) 🌺 استاد شیخ حسین انصاریان: 💠 من در قم، زیاد مرحوم (ره) را می‌دیدم، یکی به ایشان گفت: چه شد شما علامه شدید؟ فرمودند: با دوتا سرمایه: یکی و دیگری قلبی و اشک به حضرت سیدالشهدا(ع). ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ @ostadmahdimansoori
بی غیرتی و بی حیایی مدیریتی❌ 🔻همین چند روز پیش ویدیویی در فضای مجازی دست به دست شد که مرد و زنی در میدان امام اصفهان و با حضور جمعیت، مشغول خاص دونفره هستند. 🔴 متأسفانه در حال حاضر علاوه بر مواجه با بی حیایی و بی غیرتی فردی و اجتماعی ، با بی حیایی و بی غیرتی مدیریتی مواجه هستیم چوب این بی حیایی و بی غیرتی را خواهیم خورد دستگاه مسئول وقتی بی حیا و بی غیرت شود ، نتیجه اش همین می شود که فضا برای قشر متدین سنگین می شود‼️ متاسفانه همین وضعیت در غالب شهرها ، وجود داشته است سکوت مسئولان شهری تعجب آور است علی الخصوص از ائمه جمعه که مسئولیت شهری را عهده دارند ولی متأسفانه ....... 🔵سوال از مسئولین شاید آنها را متوجه به بی حیایی و بی غیرتی مدیریتی آنها بکند @ostadmahdimansoori
ارائه کلی از کتاب رشد مرحوم صفایی ✅ انسان ، سرمایه هایی دارد . ✅ سرمایه های انسان ، سرمایه های بس عظیم است . ✅ انسان باید متوجه به این سرمایه ها باشد . ✅ که در توجه به این سرمایه ها می تواند نیاز خود را در یابد . ✅ انسان ، نیاز دارد که سرمایۀ های خود را جهت ده کند . ✅ ممکن است که انسان سرمایه هایش را به کار بگیرد ولی جهت دار نباشد از اینرو می توان گفت که تکامل یافته است ولی رشد نکرده است و از اینرو در خسران است . ✅ اگر سرمایه های انسان ، جهت دار شد ، می توان گفت که رشد کرده است . - رشد انسان ، موقعی است که سرمایه های خود را در بازاری ببرد که خریدارش دارا باشد و بازارش قدرت جذب داشته باشد و راهی که می خواهد بپیماید ، راهی باشد که لایتناهی باشد . ✅ اگر خریدار و یا بازار ، در تناسب با سرمایه های انسان نباشد ، در اینصورت سرمایه های انسان یا احتکار می شود و یا اسراف . ✅ خریدار سرمایه ، همان هدفی است که انسان می تواند برای خود در زندگی گزینش کند . ✅هدف ، سرمایه های انسان را به کار می کشد . ✅ نسبت ما به هدف ، باید عشق و گرایش و ایمان باشد . ✅ ولی پیش از ایمان ، شناخت و انتخاب نیاز است . ✅ و پیش از شناخت و انتخاب ، فکر و عقل برای سنجش و ارزیابی و نظارت نیاز است . ✅ اگر فکر و عقل آمد و پس از آن شناخت آمد ، راه عشق باز می شود . ✅ اگر عشق آمد ، سازندگی ها به صحنه می آید . ✅ در این راستا ، اگر عشق اش به صالح بود که صالح ، صالح می خواهد ، از اینرو عاشق ، صالح می آورد . ✅ در راستای عشق و سازندگی ، راه برای مبارزه باز می شود . ✅ با عشق به هدف برتر و بهتر ، نه هدف مساوی و برابر و یا پست تر و پایین تر ، انسان رشد می کند و از خسران در می آید . ✅ ولی عشق تنها ، انسان را از خسران نجات نمی دهد بلکه سازندگی ها و استقامت ها هم نیاز است . ✅ ممکن است که برای انسان ، ته ماندگی در استعداد باشد از اینرو نیاز است که انسان به تواصی کشیده شود.
گفتگوی کتاب رشد۰۱.۱.۱۹.mp3
14.78M
متن خوانی و گفتگوی کتاب رشد مرحوم علی صفایی حائری (جلسه یازدهم) حجه الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 🆔https://eitaa.com/joinchat/994967711C457677cd67
⬅️سلسله جلسات متن خوانی و گفتگو بر محور کتاب ✅ آخرالزمان شرایط باطنی ترین بعد هستی از استاد طاهرزاده ✅ شنبه ؛ بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر ⬅️آدرس برگزاری : قم , میدان معلم، کوچه شهیدین ،آخرکوچه، (سه راهی) بسمت راست، نبش کوچه چهار ، پلاک 84، زیر زمین ❇ شرایط حضور بانوان محترم در این جلسات فراهم می باشد.
1388_lobolmizan.ir_221_akharolzaman sharayete zohure batenitarine boede hasty.pdf
529K
✅ متن کتاب آخرالزمان شرایط باطنی ترین بعد هستی از استاد طاهرزاده
شهرداری کرج برای سفر نیم‌روزه رئیس‌جمهور تقاضای ۸۰۰ میلیون تومان کرده است!!! این تقاضا مورد سوءاستفاده اصلاح‌طلبان قرار گرفت تا علیه دولت جوسازی کنند. ✅ اولا با تقاضای شهرداری کرج موافقت نشده است. ✅ ثانیا اساسا این سفر هزینه چندانی نداشته است. به قول خود آقای رئیسی: «ما که با مترو آمدیم و افطار هم مهمان دانشجویان بودیم. نکند به نام ما و به کام دیگران آقای» ✖️ این درحالی است که سفر نیم‌روزه حسن روحانی به کرج یک و نیم میلیارد تومان هزینه داشته است. شهرداری کرج ظاهرا از خواب بیدار نشده است و متوجه نشده که دولت را دیگر حسن روحانی اداره نمی‌کند و سکان کشتی در اختیار شخصیتی است که اهل اسراف نیست. من اگر عضو شورای شهر کرج بودم تقاضای استیضاح و عزل شهردار را می‌کردم که با این نامه احمقانه توپ توطئه برای تخریب دولت را به اصلاح‌طلبان بی‌وجدان پاس داده است. ✍️ قدیری ابیانه