eitaa logo
محمد استوار میمندی
641 دنبال‌کننده
366 عکس
184 ویدیو
35 فایل
کانال شخصی محمد استوار میمندی مدرس حوزه علمیه قم ارتباط با مدیر کانال @ostovarmymandi110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ✍ امروز ۱۳ آبان روز ملی مبازره با استکبار است و الان در صحن مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها هستم راهپیمایی باشکوهی در قم برگزار شد الان تقریبا صحن بزرگ حرم پر شده احساس می کنم جهت گیری شعارها علیه آمریکا تندتر شده، مشارکت دانش آموزان در راهپیمایی امسال پررنگ است. در کنار دانش آموزان و دانشجویان عده زیادی از طلاب و روحانیون و مردم عادی هم حضور دارند. ◀️ البته تجربه سال های پس از انقلاب نشان داده که هر وقت تهدیدات آمریکا بیشتر شده حضور مردم در راهپیمایی ها هم بیشتر بوده و امروز همان روزی است که از چند ماه پیش مردم را از آن ترسانده بودند. ◀️ و امروز نیز بگذرد ولی آنچه که می ماند مردم ایران، نظام برآمده از اراده مردم انقلابی و شوکت و عظمت انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی آن است. 📢 آنچه که همه باید بدانیم این است که اگر در مقابل کفر و استکبار به یاری دین خدا و اولیای الهی برویم خدا هم ما را یاری می کند. ✅ آیه ۴۰ سوره مبارکه حج می فرماید: «ولینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز». ترجمه: خداوند کسانی که او را یاری می کنند یاری می کند خداوند قوی و شکست ناپذیر است. 📢 ملتی که از دشمنش بترسد شکستش قطعی است. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰آیینه صفا یکی از فرزندان حضرت آیت الله العظمی نقل می کرد که سال ۸۹ در سفر مقام معظم رهبری به قم از اطراف مختلف به دفتر و شخص والد، فشار می آوردند تا ایشان به دیدار رهبری نروند اما ایشان فرموده بودند به دو دلیل به دیدار آیت الله خامنه ای می روم؛ دلیل اول اینکه ایشان رهبر جامعه اسلامی است و باید حرمت ایشان حفظ شود. و دلیل دوم اینکه ایشان دوست قدیمی و صمیمی بنده است و رسم رفاقت ایجاب می کند که به دیدار دوست خود بروم. ✅ فضا سازی دشمنان را جدی نگیریم مرجعیت را غیرانقلابی ها مصادره نخواهند کرد. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰فقیه غیور ✍ خدا رحمت کند ابوالزوجه ما را که می گفت قبل از انقلاب در قم معروف به کلانتر قم بود، چون با همه فشارها، زندان ها و تبعیدها همه از او حساب می بردند. ◀️ فرزند ایشان می گفت زمانی که امام به سربازها دستور داد پادگان ها را ترک کنند تعداد زیادی از سربازها با اسلحه از پادگان ها فرار کردند و چون شنیده بودند در قم آیت الله یزدی از آنها حمایت می کند به قم می آمدند و خانه ما را پیدا می کردند تا اسلحه ها را تحویل ایشان بدهند و آیت الله یزدی نیز که تعداد زیادی لباس تهیه کرده بود به آنها می داد تا بپوشند و ملحق به مردم عادی شوند و اسلحه های آنها را هم در زیر زمین منزل نگهداری می کرد. ◀️ آری؛ غیرت، شجاعت و دلسوزی برای اسلام از همان زمان در وجود آیت الله یزدی موج می زد بی جهت نبود که محبوب امام بود تا جاییکه وقتی امام پس از ورود به ایران به قم بازگشت برای اقامت منزل آیت الله یزدی را انتخاب کرد. ✅ دشمن خوب می داند باید چه کسی را هدف قرار دهد؟ https://eitaa.com/ostovarmeymandi
مراسم گرامیداشت شهید محمد حسن دهقانی از اساتید فاضل وانقلابی حوزه علمیه قم باحضور علما،اساتید وطلاب حوزه علمیه قم -خانواده های معظم شهدا وایثارگران امشب بلافاصله بعداز نماز مغرب و عشاء بلوار امین- مسجد مدرسه علمیه مبارکه معصومیه
مراسم سالگرد عارفی از جنس فقاهت و حکمت در قم
گناه کودکان یمنی چیست که در سکوت همه مدعیان حقوق بشر قتل عام می شوند؟ اجتماع بزرگ حوزویان در حمایت از مظلومان یمن یکشنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۱ مدرسه فیضیه https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰 ✍دیشب آخرین قسمت سریال«حوالی پاییز» پخش شد فیلمی که با پرداختن به موضوعی جدید و واقعی مخاطبین خود را جذب کرد. باید به عوامل ساخت فیلم بابت این موفقیت تبریک گفت چون بدون اینکه از صحنه های نامتعارف عشق و عاشقی و یا خشونت ها و جرم و جنایت های غیر واقعی استفاده کند با یک موضوع واقعی خانوادگی سعی کرد جلوه کوچکی از فاجعه منا که از سهل انگاری دولت سعودی شکل گرفت را به تصویر بکشد. ✅حوالی پاییز بدون سیاه نمایی جامعه ایرانی به یکی از رویدادهای واقعی جامعه پرداخت و اوج خباثت آل سعود در اهمیت ندادن به جان انسان ها با فضایی عاطفی و واقعی را به همگان نشان داد. 📢امیداوارم همه فیلمنامه نویسان، تهیه کنندگان و کارگردانان در ساختن فیلم های سینمایی، مستندها و سریال ها از سوژه های بدیع، جذاب و واقعی استفاده کنند تا شاید فرهنگ بیمار بخش هایی از جامعه را به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی نزدیک کنند. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰ریاضت فقیهانه ✍استاد بزرگوار ما حضرت آیت الله شب زنده دار روز گذشته در ضمن درس خارج اصول حکایتی را از استاد خود مرحوم آیت الله شیخ کاظم قاروبی تبریزی نقل کردند، که در پی می آید: ◀️«شیخنا الاستاد مرحوم آقای قاروبی تبریزی می فرمود من در ایام جوانی در حجره به خودم ریاضت می دادم اما برای اینکه ضعیف نشوم گاهی آبگوشت می خوردم ولی به آبگوشت نمک و ادویه نمی زدم تا لذت های مادی و حیوانی نبرم. یک روز شخصی به حجره آمده بود و بنا داشت ناهار پیش ما بماند من هم با خودم گفتم این غذا برای او مناسب نیست و مقداری در سختی بودم که چه غذایی به او بدهم؟ به همین دلیل برای رفع این مشکل شروع به ذکر گفتن کردم طولی نکشید که آن شخص برخاست و رفت. یک روز هم مرحوم آقای خویی مرا دید و به من فرمود تو «ریاضت فقیهانه» می کشی، ریاضت تو برای این است که نفس خود را برای مبارزه با شیطان تقویت می کنی و فقیهانه آن را انجام می دهی چون مراقبت می کنی تا ضعیف نشوی و از کار بیفتی». https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰مرجعیت شیعه؛ مرجعیت علمی یا سیاسی؟ ✍مرجعیت شیعه به لحاظ خصوصیت های ذاتی که دارد همواره در طول تاریخ وظیفه راهبری شیعیان را عهده دار بوده و در مراحل سخت و پیچیده دوران غیبت، ملجأ و پناهگاه مردم بوده است. ◀️ این نهاد مهم و تاثیرگذار هیچگاه خود را منحصر در مرجعیت علمی ندانسته و پیوسته مرجعیت اجتماعی و سیاسی خود در جنبش های اجتماعی را حفظ کرده است، نهضت ضد تنباکو به رهبری میرزای شیرازی اعلی الله مقامه و یا دعوت به نهضت مشروطه از سوی میرزای نائینی و آخوند خراسانی اعلی الله مقامهما نقاط روشنی در تاریخ است که طی آن زعامت سیاسی و اجتماعی مرجعیت شیعه در مقابل استعمار و استبداد رخ نمایانده است. ◀️ اما آنچه که اوج مدیریت جامعه شیعه توسط مرجعیت در آن متبلور شده است رهبری اعجازگونه امام راحل قدس الله نفسه الزکیه در مقابله با دو عنصر استبداد داخلی و استعمار خارجی بود که نشان داد ظرفیت مرجعیت شیعه بسیار فراتر از چیزی است که تاریخ تاکنون به خود دیده است و این نگاه به مرجعیت شیعه -یعنی نگاه راهبری جامعه شیعه در تقابل با اردوگاه کفر و نفاق- نگاهی بود که جریان غالب در حوزه های علمیه به آن داشتند اما آنچه که مدتی است مشاهده می شود این است که جریانی خزنده در حوزه به بهانه حفظ سنت های حوزوی و استقلال مرجعیت شیعه مسیر فاصله انداختن حوزه از حاکمیت دینی مبتنی بر نظام فقاهت محور را در پیش گرفته اند و با شعار استقلال حوزه، نظام برخاسته از انقلاب اسلامی را تنها گذاشته و در مقابل رویدادهای جهانی علیه مصالح اسلام و مسلمین ساز بی تفاوتی را کوک کرده اند، برای اینان نه فلسطین مهم است و نه یمن، نه بحرین محلی از اعراب دارد و نه میانمار، نه شیعیان مظلوم نیجریه و رهبر آنان اهمیتی دارد و نه نقشه هایی که دشمن برای نابودی نظام اسلامی در سر می پروراند. ✅آری؛ همینانند که با همه ابزارهای مختلف به دنبال این هستند که در مقابل بزرگان انقلابی حوزه قد علم کنند خواه این ابزار مصادره مراجع عظیم الشان فعلی و هزینه ایجاد کردن برای آنها باشد و خواه برنامه ریزی برای معرفی مراجعی از جنس خود برای آینده. 📢 اما آنچه که نوید بخش آینده حوزه است حضور جمع زیادی از طلاب و فضلای نخبه و ممتازی است که دل در گرو انقلاب دارند و با استفاده از همه فرصت ها به دنبال توانمند سازی خود و حوزه علمیه جهت حرکت در مسیر تمدن سازی اسلامی با محوریت نظام فقاهتی مرجعیت و ولایت هستند. ۹۷/۹/۶ https://eitaa.com/ostovarmeymandi
کجای دنیا رهبری اینگونه دارند قدرش را می دانیم👇👇👇 ⭕️شرح حدیث رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه درباره تبعات اخروی ریاست: 🔸نباید دنبال ریاست بدویم! 🔹عن النّبیّ صلَّى ‌اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلىٰ عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّهِ. 🔸این حدیث درباره‌ی بنده و امثال بنده است؛ 🔹 [رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله] فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد، مگر اینکه در روز قیامت وقتی که او را می‌آورند، دست‌بسته وارد محشر میکنند. 🔹 نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را. در آن حوزه‌ِی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کاره‌ای هستیم، بعضی از کارها انجام میگیرد که ما میتوانستیم مانع آن بشویم و نشدیم، یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت انجام نگرفت. اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ ریاست این تبعات را دارد. این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً (دست‌بسته) می‌آورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً می‌آورند او را در پای محاسبه‌ی الهی. اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا رها میکنند او را. 🔹 امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است ــ هرجور بدعملی‌ای که فرض کنید ــ اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا میکند. 🔹اینها را باید ما بفهمیم؛ اینها را باید بفهمیم. دنبال کرسی‌های ریاست [بودن] ــ چه ریاست اجرائی، چه ریاست تقنینی؛ می‌بینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشندــ عقل نیست، تدبیر نیست. ۹۷/۹/۲۷ https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰فروتنی با مردم ✍ چند روزی است ماجرای برخورد بی ادبانه یکی از نمایندگان مجلس در فضای مجازی داغ است و افراد و گروه های مختلف این برخورد را محکوم کرده اند، اگرچه عده ای از درون مجلس و از جمله خود این نماینده با قیافه ای حق به جانب دست پیش گرفته اند که پس نیفتند. ◀️ ای کاش مردم خطر تفرعن، اشرافیگری و باند سالاری به جای شایسته سالاری در میان مسؤولان را بیش از این احساس می کردند و به درستی سره را از ناسره تشخیص می دادند تا مجبور نباشند برای نجات از چاله خود را به چاه بیندازند. هنوز کلام امام کوخ نشینمان را فراموش نکرده ایم که می فرمود:«مردم ولی نعمت ما هستند». ◀️ مردم ایران در طول تاریخ، اهل ادب و فرهیختگی بوده اند و در مقابل مسؤولان پاکدست و مردمی، فروتن و قدردان بوده اند لکن آنچه که مهم است این است که بدانیم برخی خیلی از راه علی و مرام او دور شده اند. سخن زیبای امیر بیان در نامه ۲۷ نهج البلاغه خطاب به محمد بن ابی بکر هنگام اعطای حکم استانداری مصر را ببینید: ✅«فاخفض لهم جناحک و الن لهم جانبک وابسط لهم وجهک». ترجمه: با مردم فروتن باش، نرمخو و مهربان باش، گشاده رو و خندان باش. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
⚫️⚫️⚫️⚫️ در سوگ کسی هستیم که در قله های علمی حلقه وصل حوزه علمیه قم و نجف بود. همو که در بهترین موقعیت های علمی و مرجعیتی قرار داشت اما در کنار رهبر و یاران انقلاب قرار گرفت تا به مردم و اسلام خدمت کند. او شخصیتی بی بدیل بود و فقدانش مصیبتی بزرگ است. خدا به حضرت آقا که چنین یاوری را از دست داد صبر و اجر بدهد.😔 https://eitaa.com/ostovarmeymandi
یادش بخیر پس از فوت مرحوم ابوالزوجه، شبی برای تشکر از آیت الله حائری شیرازی که به سبب دوستی با ابوالزوجه در مراسم ترحیم سخنرانی کرده بود و پیام تسلیت داده بود به اتفاق خانواده محضرشان رسیدیم حدود دو ساعت با همسر و فرزندان مرحوم ابوالزوجه صحبت کرد و آنها را دعوت به صبر نمود و در نهایت یکی از بستگان را فرستاد از سر کوچه منزلشان فلافل خریدند و همه با هم فلافل خوردیم. در نهایت صفا و سادگی روحش شاد. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
محمد استوار میمندی
نکاتی به مناسبت نه دی در ابتدای کلاس اصول ۹۷/۱۰/۹
امشب چهارمین سالگرد ارتحال عالم ربانی و حکیم متاله حضرت آیت الله انصاری شیرازی است، همو که شاگردی امام و علامه طباطبایی او را جامع معقول و منقول کرده بود. مردی به تواضع و ادب او ندیده بودم وقتی به ایشان گفتند طلاب از شما استفاده می کنند به پهنای صورت اشک ریخت و گفت ما کسی نیستیم که طلاب از ما استفاده کنند بلکه ما ازطلاب استفاده می کنیم. روزی می خواستم به زیارت امام رضا علیه السلام مشرف شوم رفتم از ایشان توصیه ای بگیرم با حال خوشی به من گفتند وقتی روبروی ضریح ایستادی این بیت را خطاب به حضرت بخوان: ای گل اگر خاریم ما، بوی تو داریم بر تن لباس خدمت کوی تو داریم روحش شاد. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
محمد استوار میمندی
خلاصه مقاله مجعول در باب امارت(جهت مطالعه علاقمندان)
بسم الله الرحمن الرحیم🔰🔰🔰🔰🔰 نطق قبل از دستور مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم چهارشنبه 26/10/97 محمد استوار میمندی ◀️ قال امیرالمومنین علیه السلام: «انَّ مَجَارِيَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْكَامِ عَلَى أَيْدِي الْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ الْأُمَنَاءِ عَلَى حَلَالِهِ وَ حَرَامِه». 🔶 امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم همان انقلابی که انفجار نور بود و در عصر مدرنیته بازگشت جهان به سوی معنویت و توحید را نوید می داد. همان انقلابی که از روز اول لرزه به اندام اردوگاه کفر و نفاق انداخت همانانی که از هیچ توطئه ای علیه نهال نوپای انقلاب و نیز نظام برخاسته از اراده مردم انقلابی ایران فروگذار نکردند. آری امروز در حالی چهل سالگی این انقلاب و نظام برخاسته از آن را جشن می گیریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده است که شاخسار آن در سرتاسر جهان سایه گسترده و ثمرات آن کام آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان و منطقه را شیرین کرده است و امروز اردوگاه کفر و نفاق از هر زمان دیگری بیشتر حیات خود را در خطر می بیند چرا که از یک طرف لیبرال دمکراسی یعنی قبله آمال غربگرایان را در سراشیبی سقوط می بیند و از طرف دیگر خود را در مواجهه با تمدن بزرگ اسلامی عاجز و حقیر می شمارد، همان تمدنی که بی تردید رهبری آن را مردانی الهی و با اراده هایی پولادین از ایران اسلامی و سردارانی از لبنان، عراق، سوریه، یمن ، نیجریه، پاکستان، افغانستان و اقصی نقاط کشورهای اسلامی بر عهده گرفته اند. جمهوری اسلامی ایران در پایان قرن بیستم و ابتدای قرن بیست و یکم الگویی از مردمسالاری دینی را به جهان ارائه کرد که نقاط ضعف دمکراسی غربی را ندارد و در کنار اهمیت دادن به مردم از اصالت های توحیدی و ارزش های معنوی و مذهبی نیز غافل نشده است. آنچه که در این میان لازم است بیان شود این است که مهمترین وجه تمایز مردمسالاری در جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای جهان دو عامل می باشد؛ یکی ولایت فقیه به عنوان محور سیاست گذاری نظام اسلامی و عامل مشروعیت همه دستگاه های حکومتی همانگونه که در اصل پنجم قانون اساسی به درستی آمده است: «در زمان غیبت حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه» در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت بر عهده فقیه عادل و با تقوی، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبّر است که طبق اصل یکصد و هفتم عهده دار آن می باشد» و عامل دوم شورای نگهبان است که به عنوان چشم تیزبین نظام و ناظر شرعی و قانونی بر مصوبات مجلس شورای اسلامی عامل مهمی در اسلامی ماندن بخش هایی از نظام است و هر دو یادگارهای ارزشمند پیرجماران هستند به این امید که ما نیز امانتدار خوبی برای آن میراث ماندگار باشیم. آنچه که در این دقائق لازم است در محضر نمایندگان محترم طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مطرح شود نکته ای است که تقدیم می گردد: 🔶نظریه مترقی ولایت فقیه مبتنی بر حاکمیت دینی در عصر غیبت معصوم امر مبارکی بود که اگر چه مستند به منابع نقلی و عقلی بود اما چون مجال تبلور در عرصه خارجی را نیافته بود کمتر مورد توجه فقها قرار گرفته بود تا اینکه امام امت با ایمانی الهی و متکی بر حمایت های مردم این حصن حصین را در کشور بنا کرد و رهبر معظم انقلاب نیز آن را تشیید کرد و تثبیت نمود. اما آنچه که به نظر می رسد این است که همانطور که مشروعیت حاکمیت بر جامعه اسلامی در عصر غیبت باید از مجرای ولایت فقیه بگذرد در عرصه عمل نیز باید کارگزاران حکومتی خود را پاسخگوی ولی امر بدانند و این مهم فقط در صورتی است که ولی امر خود کارگزاران اجرایی را منصوب نماید آری آنچه که فصل مقوم جمهوری اسلامی از حکومت های غیر مردمی است نقش مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خود است که تعیین قانونگذاران و نیز شخص اول اجرایی کشور تبلور آن است اما از لزوم پاسخگو بودن همه مسئولین نسبت به مقام ولایت امر نیز نباید غافل شد. آنچه امروز مشاهده می شود این است که رؤسای جمهور محترم و اعضای کابینه آنها خود را ملزم به پاسخگویی به ولیّ امر نمی دانند چرا که علت محدثه قدرت خود را در آبشخور دیگری جستجو می کنند و با علم به محذورات ولیّ امر و حفظ مصالح کلان کشور، علت مبقیه قدرت خود را نیز از ناحیه مقام ولایت نمی دانند. قانون اساسی ما که حاصل اندیشه نخبگان مذهبی و سیاسی کشور در ابتدای انقلاب است میراث ارزشمندی است که در زمان خود نقش مهمی در استقرار نظام اسلامی ایفا کرده است اما اکنون و پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و گذر از دوران استقرار حاکمیت دینی، لزوم تجدید نظر و تکمیل و ترمیم آن احساس می شود همانطور که در اردیبهشت سال 1368 امام امت در ضمن فرمان بازنگری قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور وقت اینگونه فرمودند:
«از آن‌جا که پس از کسب ده سال تجربه عینی و عملی از اداره‌ی کشور، اکثر مسئولین و دست‌اندرکاران و کارشناسان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر این عقیده‌اند که قانون اساسی با این که دارای نقاط قوت بسیار خوب و جاودانه است، دارای نقایص و اشکالاتی است که در تدوین و تصویب آن به‌علت جوّ ملتهب ابتدای پیروزی انقلاب و عدم شناخت دقیق معضلات اجرایی جامعه، کمتر به آن توجه شده است، ولی خوشبختانه مسئله‌ی تتمیم قانون اساسی پس از یکی- دو سال مورد بحث محافل گوناگون بوده است و رفع نقایص آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر جامعه‌ی اسلامی و انقلابی ماست و چه بسا تأخیر در آن، موجب بروز آفات و عواقب تلخی برای کشور و انقلاب گردد. و من نیز بنابر احساس تکلیف شرعی و ملی خود، از مدت‌ها قبل در فکر حل آن بوده‌ام که جنگ و مسایل دیگر مانع از انجام آن می‌گردید. اکنون که به یاری خداوند بزرگ و دعای خیر حضرت بقیةالله روحی له الفداء نظام اسلامی ایران راه سازندگی و رشد و تعالی همه ‌جانبه خود را در پیش گرفته است، هیئتی را برای رسیدگی به این امر مهم تعیین نمودم که پس از بررسی و تدوین و تصویب موارد و اصولی که ذکر می شود، تایید آن را به آرای عمومی مردم شریف و عزیز ایران بگذارند». لازم به ذکر است که یکی از محورهای مورد بحث در بازنگری قانون اساسی در سال 68 تمرکز در مدیریت قوه مجریه بود. و امروز نیز پس از حدود 30 سال از بازنگری در قانون اساسی لزوم تکمیل و تدارک در آن احساس می شود، همانطور که مقام معظم رهبری در ۲۴ مهر ۱۳۹۰ در سفر به استان کرمانشاه و در دیدار با دانشجویان اینگونه فرمودند: «فرض بفرمائید ما یک روزی در قانون اساسی نخست‌وزیر و رئیس جمهور داشتیم، با یک شکل خاصی؛ بعد تجربه به ما نشان داد که این درست نیست. امام دستور دادند گروهی از خبرگان ملت، از دانشگاهیان، از روحانیون، از مجلس شورای اسلامی، از برجستگان و نخبگان بنشینند و آنچنان که بر طبق نیاز است، آن را تغییر بدهند. همین کار را هم کردند. یا در زمینه قضا همین جور. در آینده هم این‌ها قابل تغییر است. امروز نظام ما نظام ریاستی است؛ یعنی مردم با رأی مستقیمِ خودشان رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند؛ تا الان هم شیوه بسیار خوب و تجربه‌شده‌ای است. اگر یک روزی در آینده‌های دور یا نزدیک - که احتمالاً در آینده‌های نزدیک، چنین چیزی پیش نمی‌آید - احساس بشود که به جای نظام ریاستی مثلاً نظام پارلمانی مطلوب است - مثل اینکه در بعضی از کشورهای دنیا معمول است - هیچ اشکالی ندارد؛ نظام جمهوری اسلامی می‌تواند این خط هندسی را به این خط دیگر هندسی تبدیل کند؛ تفاوتی نمی‌کند. و از این قبیل. البته همین تغییر هم باید متکی به اصول باشد. همین نگاهِ دوباره و نوسازی و بازسازی هم بایستی ناظر به اصول باشد؛ برگرفته و برخاسته از اصول اسلامی باشد. مثلاً فرض بفرمائید شایسته‌سالاری. احساس بشود که شایسته‌سالاری، به این شکل، بهتر تحقق پیدا می‌کند؛ یا عدالت، به این شکل، بهتر تحقق پیدا می‌کند». 📢برادران، سروران و نمایندگان بزرگوار امروز به نظر می رسد نه نظام ریاستی پاسخگوی نیازهای کشور بر اساس اصول اولیه اسلامی است و نه نظام پارلمانی، بلکه آنچه که باید در واژگان ادبیات سیاسی کشور تبدیل به گفتمان و مطالبه عمومی شود نظام ولایی است، نظام ولایی نظامی است که همه اجزاء حاکمیت در آن تحت نظارت ولیّ فقیه عادل جامع الشرایط قرار می گیرند و خود را کارگزار و پاسخگوی او می دانند اگر چه نقش مشارکتی مردم نیز در نظام ولایی مانند انتخاب بی واسطه نمایندگان مجلس و انتخاب با واسطه رهبری از طریق مجلس خبرگان به قوت خود باقی است. پرواضح است که هر اقدامی در راستای تجدید نظر در قانون اساسی باید به دست نخبگان مذهبی، علمی و سیاسی و در فضایی کاملا عقلانی و واقع بینانه و به دور از هیاهوهای رسانه ای و هیجانی صورت پذیرد اما آماده کردن محتوایی آن، دست حوزه علمیه و جریان انقلابی را برای ابتکار عمل در وقت مناسب باز می گذارد. ✅ بدین منظور خدمت هیأت رئیسه محترم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پیشنهاد می شود که کمیته ای با عنوان «کارگروه استدراک قانون اساسی» در مجمع نمایندگان شکل بگیرد و حاصل بررسی های خود را در اختیار نهادهای قانونی مثل مجلس خبرگان رهبری قرار دهد. والسلام علیکم و رحمة الله https://eitaa.com/ostovarmeymandi
محمد استوار میمندی
صوت نطق پیش از دستور در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
دیروز نامش ملانی فرانکلین بود و امروز به عشق حضرت زهرا نام خود را مرضیه هاشمی گذاشته. سالهاست حقیقت اسلام از او زنی با ایمان و حق طلب ساخته است و اکنون در زندان ددمنشان بی خبر از خدا گرفتار شده، همو که جرمش چیزی جز افشای چهره واقعی مستکبران نژاد پرست نبوده است. برای آزادیش دعا کنیم.😔 https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰 ای از جنس یا فجور؟! ✍ هر سال به بهانه دهه فجر جشنواره ای برگزار می شود که نام را یدک می کشد اما هیچ سنخیتی با فجر ندارد بلکه پر است از جلوه های فجور و بی شرمی. ای کاش نام این جشنواره به اصطلاح هنری را عوض می کردند. جشنواره ای که هر سال با پول بیت المال مسلمین برپا می شود و عرصه ای را برای بی قیدان فرهنگی باز می کند تا جولان بدهند و به ریش همه ملت بخندند. 🔶هنری ارزشمند است که فاخر باشد و در خدمت وطن، مردم و ارزش های الهی قرار بگیرد و هنرمندی قابل احترام است که خود را گم نکند و اسیر شهوت های زود گذر دنیا نشود که البته کشور ما هنرمندانی از جنس مردانگی و غیرت کم ندارد اما خط اباحه گری در کشور به دنبال بزرگ کردن و بزک کردن طنازهای بی خاصیت است. 🔶هرگز یادمان نمی رود که امنیت و عزت این کشور را کسانی آفریده اند که دل در گرو خدا دارند و آرمان آنها آزادگی، استقلال و سرافرازی است همانانی که تفکر آنها برای کشور خودکفایی هسته ای، فناوری نانو، موشک های نقطه زن و ماهواره های فضایی را به ارمغان آورده است و در مقابل تفکر لیبرال اباحه گراست که در امثال جشنواره های فجر حرکات ایذایی انجام می دهند و دل مردم متدین را می آزارند، همان تفکری که در مدیریت اقتصادی کشور چیزی جز مشکل آفرینی، ذلت، تبعیض و فساد را به ملت هدیه نداده است. 📢بی تعارف بگویم که اگر به قرآن ایمان داریم تا دیر نشده باید جلوی خلاف شرع های بیّن در کشور که از برخی مجاری رسمی پشتیبانی می شود گرفته شود حال این خلاف شرع ها چه اختلاس و رشوه عده ای مدیر فاسد باشد و چه بی بند و باری های اخلاقی عده ای به ظاهر هنرمند و سلبریتی که فضای عفت عمومی جامعه ایرانی را زیر پا له می کنند، آن وقت است که با آرمانی شدن فضای جامعه و نشر عطر دل انگیز تقوا و معنویت، رحمت الهی برای کشور و جامعه جلب می شود. ✅و این خداوند است که در آیه ۹۶ سوره اعراف راه حل مشکلات را به ما می آموزد: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ» اگر مردم ایمان می آوردند و تقوا پیشه می کردند درهای برکت آسمان هاو زمین را بر روی آنها باز می کردیم. https://eitaa.com/ostovarmeymandi