eitaa logo
محمد استوار میمندی
643 دنبال‌کننده
366 عکس
184 ویدیو
35 فایل
کانال شخصی محمد استوار میمندی مدرس حوزه علمیه قم ارتباط با مدیر کانال @ostovarmymandi110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 آثار سوء تبلیغات ✍️شهید مطهری در کتاب داستان راستان به نقل از نفثة المصدور محدث قمی حکایت مرد شامی و امام حسین علیه السلام را اینگونه نقل کرده است: «شخصی از اهل شام به قصد حج یا مقصد دیگر به مدینه آمد. چشمش افتاد به مردی که در کناری نشسته بود. توجهش جلب شد. پرسید: این مرد کیست؟ گفته شد: «حسین بن علی بن ابی طالب است.» سوابق تبلیغاتی عجیبی که در روحش رسوخ کرده بود موجب شد که دیگ خشمش به جوش آید و قربة الی الله آنچه می تواند سبّ و دشنام نثار حسین بن علی بنماید. همینکه هر چه خواست گفت و عقده دل خود را گشود، امام حسین بدون آنکه خشم بگیرد و اظهار ناراحتی کند، نگاهی پر از مهر و عطوفت به او کرد و پس از آنکه چند آیه از قرآن - مبنی بر حسن خلق و عفو و اغماض - قرائت کرد به او فرمود: «ما برای هر نوع خدمت و کمک به تو آماده ایم.» آنگاه از او پرسید: «آیا از اهل شامی؟» جواب داد: آری. فرمود: «من با این خلق و خوی سابقه دارم و سرچشمه آن را می دانم.» پس از آن فرمود: «تو در شهر ما غریبی، اگر احتیاجی داری حاضریم به تو کمک دهیم، حاضریم در خانه خود از تو پذیرایی کنیم، حاضریم تو را بپوشانیم، حاضریم به تو پول بدهیم».مرد شامی که منتظر بود امام با عکس العمل شدیدی برخورد کند و هرگز گمان نمی کرد با یک همچو گذشت و اغماضی روبرو شود، چنان منقلب شد که گفت: «آرزو داشتم در آن وقت زمین شکافته می شد و من به زمین فرو می رفتم و اینچنین نشناخته و نسنجیده گستاخی نمی کردم. تا آن ساعت برای من در همه روی زمین کسی از حسین و پدرش مبغوض تر نبود، و از آن ساعت بر عکس، کسی نزد من از او و پدرش محبوبتر نیست».» ♻️در تاریخ اسلام موارد متعددی از مواجهه مردم شام با امامان معصوم علیهم السلام ذکر شده که ابتدا متأثر از فضای تبلیغاتی بنی امیه با اهل بیت علیهم السلام پرخاش و بدرفتاری کرده اند اما پس از اینکه متوجه بی اساس بودن آن تبلیغات و بزرگواری امامان معصوم شدند پشیمان شده و راه مودت و دوستی پیمودند. امروز در عصر رسانه، جغرافیای منطقه ای بنی امیه های زمان منحصر در مرزهای زمینی نیست بلکه فضای رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان اسلام در قالب ماهواره و فضای مجازی و دروغ پردازی هایشان ذهن و فکر و دل عده ای را مطابق با اهداف دشمنانی کرده است که نفرت پراکنی نسبت به دین، مذهب و عالمان دینی را در اولویت های خود تعریف کرده اند. 🔹شهید آیت الله سلیمانی رضوان الله تعالی علیه شهیدی است که خون او به دلیل همین فتنه گری تبلیغاتی علیه روحانیت مظلوم بر زمین ریخت فتنه ای که مفتونین آن عده ای ساده لوح کم خرد هستند که به راحتی تبلیغات دشمنان دین خدا بر آنها اثر می گذارد و ایمان آنها را می رباید و در نهایت بدعاقبت می کند و الا کسی که آن شخصیت دلسوز، مردمی و خدوم را می شناخت به خوبی می دانست که امثال سلیمانی ها جز خدمت به خدا و خلق خدا و غمخواری محرومان و مستضعفان حتی در دوران کهولت و بازنشستگی آرزوی دیگری ندارند. ✅و خوشا به حال او که یک عمر در لباس دین، مجاهدانه به مردم و کشورش خدمت کرد و سرانجام محاسن سفیدش به خون جبینش خضاب شد. 📝 محمد استوار میمندی https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰 خوش غیرت 🔸شبانه روز تلاش می کنند مردانگی و حمیّت را از مردان و جوانان ایران بگیرند، اما نمی توانند. 🔸میلیاردها دلار خرج می کنند تا واژه را در بیشه غیوران بی معنا کنند، اما نمی توانند. 🔸سال ها رسانه های مزدور خود را مأمور کرده اند تا قداست مفهوم را بشکنند و زلال عصمت دخترانمان را گل آلود کنند تا جایی که جوانان خود را بی ناموس بنامند و از رهگذر آن کانون خانواده را از هم بپاشند، اما نمی توانند. 🔸شبانه روز انواع برچسب، توهین و تمسخر را به اهالی غیرت و مردانگی حواله می دهند تا در راستای طرح اندلس سازی ایران، بی حیایی و هرزگی را در کوچه و خیابان های کشور رواج دهند، اما نمی توانند. ♻️و تمام این ها مرهون جوانان باغیرتی است که در سرتاسر ایران ناموس دیگران را ناموس خود می دانند و هنوز واژه های غیرت و ناموس برای آنها مقدس است و خون سرخشان برای عصمت و پاکی مام میهن می جوشد. ✅آری شهید -رضا-الداغی پرتویی از خورشید فروزان عزت طلبی و مردانگی جوانان ایران است که تبلور فطرت هر مسلمان آزاده ای است. 📣 و اما شهادت جوان باغیرت دیار سربداران ثابت کرد اجتماعی بودن حجاب قابل انکار نیست و اظهارات گاه و بی گاه عده ای کج فهم یا مغرض که حجاب را امری شخصی می دانند، کاملا باطل است، چرا که اگر آن دخترکان ظاهری پوشیده داشتند و هنجارهای شرعی را رعایت می کردند، هیچگاه این دو شرور آن هم در ملأ عام به خود جرأت تعدی به آنان را نمی‌دادند. ✍️ محمد استوار میمندی https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔹🔹🔹🔹🔹 ◀️بسم الله الرحمن الرحیم▶️ ♻️اعضای محترم شورای شهر شیراز؛سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی سلام علیکم 🔸توفیق خدمتگذاری به مردم و گره گشایی از زندگی آنان نعمت بزرگی است که به این راحتی به کسی عطا نمی شود همانطور که نعمت بزرگ خدمت به اسلام و انقلاب نیز سند افتخار مسئولان کشور است. 🔸آن روز که مردم شریف شیراز با آرای خود شما را بر مسند مهمترین نهاد تصمیم گیری خدمات شهری نشاندند توقع داشتند که بدون توجه به فشارها و حاشیه ها و بر اساس سوگندی که در ابتدای کار خوردید همه همّ و غمّ خود را در پیگیری رفع مشکلات مردم و ساختن شیرازی در تراز تمدن بزرگ اسلامی بگذارید و الحمدلله در این مدت با راهبری رئیس محترم شورا و اعضای متعهد آن قدم های بلندی نیز در مسیر اهداف معین شده برداشته اید، اما این برادر کوچک شما بر خود لازم می داند به همه اعضای محترم که منتسب به جریان انقلابی و مذهبی هستند یادآوری کند که از فتنه گری افراد پیدا و پنهانی که از اختلاف و پنجه در رخ کشیدن اعضای شورای انقلابی شهر شیراز خوشحال می شوند و سود می برند غفلت نکنند که اگر غفلتی صورت گرفت باید پاسخگوی خون شهدا و امام شهدا باشید. 🔸دلسوزان واقعی خدمت به مردم و انقلاب را بشناسید و اسیر وسوسه خنّاس هایی که دل در گرو انقلاب ندارند و به راحتی مصالح عامه جامعه را فدای منافع کوچک خود می کنند نشوید آن هم در سالی که سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است و چشم متدینین به انسجام و همبستگی نیروهای انقلاب است. 🔸مردم به خوبی مسئولینی که وقت، آبرو و زندگی خود را وقف خدمت به آنها کرده اند را می شناسند و در پیشبرد امور کنار آنها ایستاده اند و از صمیم دل برای موفقیت آنها دعا می کنند و خداوند نیز لحظه به لحظه ناظر اعمال و عملکردهای ماست. ✅در مسیر خدمت به ساکنان حرم سوم، موفق و سربلند باشید . ✍محمد استوار میمندی نماینده طلاب شیراز در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ۱۴۰۲/۲/۱۸ https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰تعزیر؛ ابزار مکمل فرهنگ ✍شکی نیست که برای اجرای احکام دینی در جامعه همواره لازم است از ظرفیت عمومی و مردمی استفاده شود و استفاده از این ظرفیت عظیم نیز تا فرآیند فرهنگ سازی کامل نشود به نتیجه نمی رسد. اگرچه عنصر عقاید و باورهای مردم در شکل گیری فرهنگ یک جامعه نقش اساسی دارد اما قانونگذاری حاکمیتی در مقررات موجود در جامعه نیز نقش تاثیرگذاری در شکل گیری فرهنگ اجتماعی مردم دارد همانند فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی که نقش قانونگذاری و استفاده از ابزارهای تنبیهی در نهادینه شدن آن در میان اکثر رانندگان قابل انکار نیست. در فقه اسلامی کاربرد تعزیر کاربرد اثربخشی به مقررات است تا با فراگیر شدن قوانین شرعی در جامعه هنجار عمومی مردم بر اساس احکام شریعت شکل بگیرد و در نهایت فرهنگ سازی در مسیر اغراض شریعت محقق شود همان اغراضی که تأمین مصالح فردی و اجتماعی بشر عمده آن است و تشریع شریعت بر اساس آن رخ داده است. تعزیر در لغت به معنای تأدیب است و وجه پیشبینی آن در مواضع مختلف از فقه اسلامی نیز به منظور تأدیب متخلفین در مسیر پایبندی به احکام شرعی است مخصوصا در احکامی که بیشتر جنبه اجتماعی و عمومی دارند مثل تعزیر شخصی که در ماه مبارک رمضان روزه خود را عالما و عامدا افطار می کند که در صورت تکرار سه یا چهار مرتبه و عدم تأثیر تنبیه های قبلی، جریمه او اعدام است. مساله نیز یکی از مسائلی است که می توان انضباط بخشی به آن را مشمول اصل جواز تعزیر دانست چرا که از یک طرف رعایت حجاب و لزوم عفت ورزی از ضروریات دین اسلام بلکه ادیان توحیدی است و از طرف دیگر بعد اجتماعی بودن این فریضه الهی به هیچ وجه قابل انکار نیست بنابراین حاکم اسلامی و یا کسانی که از طرف حاکم اختیار حکم کردن دارند می توانند در جهت سوق دادن جامعه به سمت پایبندی به عفاف و حجاب در جامعه کسانی را که این هنجار شرعی را رعایت نمی کنند تعزیر نمایند و آنها را وادار به رعایت قانون شریعت کنند که البته این جزء از اجزاء فرایند فرهنگ سازی به معنای در نظر نگرفتن تعلیم و تبلیغ و ارشاد با ابزارهای هنرمندانه و اقناعی و همچنین رفع موانع رسیدن به آن نیست. تعزیر نیز همانطور که می تواند برای افراد و مصادیق خاص و در ضمن حکم دادگاه تعیین شود می تواند با توجه به صلاحدید مراجع قانونی به صورت عمومی در دستور کار قرار گیرد و در این میان از نگاه امانیستی و لیبرالیستی نمی تواند حاکم بر آن باشد چرا که حقوق شهروندی در صورتی اعتبار دارد که احکام الهی و شرعی را که در واقع بعد اجتماعی آن همان حقوق عامه است نقض نکند چرا که در نهایت مقام مقام تزاحم است و در مقام تزاحم بین حقوق شهروندی مثل تزاحم بین استفاده از خدمات عمومی و استفاده از حق معنویت و اخلاق در جامعه برای آحاد مردم، این حق معنوی و شرعی مردم یا همان است که از منظر اسلام باید تقدم پیدا کند تا جاییکه گاهی حدود و تعزیرات به حاکم این حق را می دهند که بالاترین حق شهروندی که حیات باشد را از شخص متخلف سلب کنند تا جامعه در پرتو انضباط جمعی به امنیت، آرامش و عدالت بیشتری دست پیدا کند. 📣آنچه امروز در عرصه عمومی جامعه پیش آمده و عده ای را به سمت هنجار شکنی و معصیت علنی پیش برده عدم راهبرد موثر و مستمر در استفاده از ابزار در جامعه اسلامی بوده است اگر چه ترک فعل ها و سیاست های غلط فرهنگی توسط برخی از متولیان فرهنگی و انفعال جامعه متدینین نیز به هیچ وجه قابل انکار نیست. ✅برخورد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با متخلفان جنگ تبوک که از شرکت در جهاد سر باز زده بودند و تحریم اجتماعی آنها محروم کردن آنان از حقوق شهروندی به منظور تادیب آنها بود که اتفاقا ابزار مناسبی برای تنبیه آنها و پیشگیری از تخلف دیگران بود تا جاییکه آنها متوجه اشتباه خود شدند و توبه کردند و خداوند نیز توبه آنها را قبول کرد.(مراجعه شود به تفسیر ذیل سوره مبارکه توبه آیه ۱۱۸). پ ن: شنیده شده که اخیرا دو نفر از چهره های زن مشهور سینمایی کشور به دلیل کشف حجاب به دادسرا دعوت شده و جریمه یک میلیون و نیمی شده اند اگر غرض از تعزیر، بازدارندگی از تخلفات است قضاوت در مورد تناسب این حکم با تعزیر مورد نظر اسلام با خوانندگان عزیز . 📝 محمد استوار میمندی http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
هدایت شده از استودیو حکایت 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- نماهنگ "غریب امام صادق (ع) " هرچی دارم از کَرَم صادق آل حیدرِ @studio_hekayat | استودیو حکایت
♻️نشست علمی با موضوع 🔸مبانی فقهی قانون حجاب 🔔پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت 🕘ساعت ۹ تا ۱۰.۳۰ صبح بلوار شهید صدوقی، مجتمع شهید صدوقی فاز ۷، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ @Mtabligh
مبانی فقهی قانون حجاب.mp3
40.98M
🔘صوت نشست علمی مبانی فقهی قانون حجاب 🔹ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوارمیمندی؛ مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه ◽️مجتمع‌ آموزشی‌پژوهشی‌ تبلیغ حوزه‌های علمیه ◽️@Mtabligh
🔰عاقبت نصیری ✍ مهدی نصیری که زمانی خود را در جبهه یاران انقلاب تعریف می کرد، مدتی است که توان تحلیل حوادث را از دست داده و هم نوا با دشمنان ملت، کام دوستان را تلخ و دل منافقان و دشمنان درجه یک انقلاب را شاد کرده است. و تاریخ اسلام این ریزش ها را در صفحات خود پرتکرار دیده است. اما این بار این شخص پا را بر بدیهیات اسلام گذاشته و با متهم کردن نظام اسلامی به موهومات بی سند و عوامانه، در مقابل حکم قصاص به اعتراض برخاسته است؛ آن هم قصاص افرادی که به شهادت دوربین ها و اعترافات خودشان، با سلاح گرم بر روی مردم آتش گشودند و عده ای را مجروح و سه نفر از مدافعان امنیت مردم را نیز به شهادت رسانده اند و صرف نظر از حکم محاربه، حکم قصاص برای آنها ثابت شده است. 📣عنوان تشویش اذهان عمومی و کذب و افتراء به مسئولان تأمین امنیت جامعه اگر متوجه امثال نصیری نشود، پس متوجه چه کسانی خواهد بود؟ و این است عاقبت کسی که در مقابل ولایت بایستد و به ولیّ خدا ناجوانمردانه توهین کند؛ عاقبت به شری، سیاه دلی، ذلت و بدبختی ... اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
✅پیام دهه کرامت تهذیب نفس است 🔰مدیر مجتمع آموزشی ـ پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: مهم‌ترین پیام دهه کرامت برای آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان این است که اگر در مسیر تقوای الهی و بندگی خداوند قرار گرفتند، پروردگار کرامت و بزرگ‌منشی اعطا می‌کند. 💠بیشتر بخوانید👇 🌀https://iqna.ir/00HNig 📰 __________________________________ 💢 صفحات رسمی اطلاع رسانی خبرگزاری ایکنا فارس درفضای مجازی👇 🔅https://eitaa.com/iqnafars 🔅https://instagram.com/farsiqna 🔅https://chat.whatsapp.com/JL9T8gQrB7z1McoPmy2ex1 🌐 مشکل بزرگ مسلمانان دنیا دوری از قرآن است. رهبر معظم انقلاب
هدایت شده از انجمن اساتید انقلابی
🔰نامه سرگشاده انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم خطاب به رئیس مجلس در مورد لایحه عفاف و حجاب ✍بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی سلام علیکم اکنون که پس از چند ماه وقفه در تعیین تکلیف قوانین حوزه عفاف و حجاب، لایحه مربوطه از طرف قوه محترم قضائیه آماده شده و با امضای رئیس محترم قوه مجریه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است جامعه دینی و مذهبی از جمله روحانیت و حوزه های علمیه منتظر عملکرد مجلس انقلابی در این زمینه می باشند. قابل ذکر است که برخی مواد لایحه مذکور متدینان و فرهیختگان جامعه دینی را نگران کرده است از جمله: عدم تناسب جریمه با جرم و بازدارنده نبودن این لایحه خصوصا در شرایطی که انگیزه های سیاسی و امنیتی در این زمینه وجود دارد، بستن دستان حافظان امنیت و نظم در مقابله با برهنگی و بی حجابی که به تعبیر رهبر انقلاب حرام شرعی و سیاسی در جامعه اسلامی است، عدم تعیین جایگاه نهادهای مردمی مثل ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بسیج در لایحه نسبت به مقابله با پدیده شوم بی عفتی و بی حجابی در جامعه، وجود بندهای دو پهلویی مثل «مجازات آمران به معروف» یا «تعرض به حریم خصوصی» که در مجموع منجر به تضعیف و تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر می شود، عدم توجه به قانون امر به معروف و نهی از منکر و عدم تصریح به حمایت از آمران به معروف و ضرورت فرهنگ سازی تذکر لسانی، که همه این امور سبب شده برخی از کارشناسان نسبت به موثر نبودن این لایحه در پیشگیری از ترویج فرهنگ بی بندو باری هشدار دهند، لذا دقت، سرعت و شجاعت در بررسی این لایحه در کنار تعهد دینی و رسالت تمدنی و توجه به آرمان های انقلابی، اموری است که مردم شریف ایران از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار دارند. انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ضمن اعلام آمادگی حوزه علمیه قم جهت هر گونه مساعدت و مشورت پیرامون ابعاد مختلف این لایحه، از جنابعالی که خود از یادگارهای ایثار و جهاد هستید تقاضا دارد که با توجه به پیچیدگی مسائل فرهنگی از جمله مساله عفاف و حجاب به کمیسیون فرهنگی مجلس، دستور ویژه جهت بررسی دقیق و جامع این لایحه دهید تا پس از اصلاح و تکمیل این لایحه و سپس تصویب آن توسط نمایندگان انقلابی نقش مجلس در خنثی کردن توطئه دشمنان عزت و استقلال کشور در ترویج فساد و به تباهی کشاندن جامعه ایرانی به خوبی ایفا شود. سربلندی و موفقیت شما و همکارانتان در خدمت به مردم و نظام اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم. والسلام انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/joinchat/2252406784C79e6df9646
محمد استوار میمندی
🔰نامه سرگشاده انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم خطاب به رئیس مجلس در مورد لایحه عفاف و حج
یکی از انتقادهایی که به حوزه علمیه می شود این است که در مواجهه با برخی از رویدادهای مهم فرهنگی اجتماعی موضعی منفعل و همراه با سکوت دارد. اما اینطور نیست اگر هم بزرگ ترهای حوزه گاهی محذورات مختلفی برای اظهار موضع دارند اما جوانان فاضل حوزوی همیشه مترصد امور هستند. https://eitaa.com/ostovarmeymandi
⭕️ همایش هوش مصنوعی و رسانه تمدن ساز 🌺 مصادف با میلاد با سعادت امام رضا(ع) 🔹با حضور ارزشمند آیت الله موسوی جزایری 🔻با سخنرانی: 🔸دکتر بهروز مینایی «مشاور مدیر محترم حوزه‌های علمیه در امور هوش مصنوعی» 🔸دکتر محمدرضا قاسمی «دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه های علمیه » 🔸دکتر محمدرضا حسن آبادی «مدیر فناوری تولید اداره کل تحقیقات و جهاد خودکفایی سازمان صدا و سیما» 🔸دکتر محمد اکبرنژاد «مدیر تحقیقات و پژوهش اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی» 🔸حجت الاسلام محمد استوار «مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه های علمیه» 🔸دکتر محمد حسین اسماعیلی «مشاوره رسانه ای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه» 🏢 مکان: قم، بلوار امین، سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) 📆 زمان: چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ ————————— 💠 ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه 🌐 @itsetad_ir
هدایت شده از خبرگزاری رسا
43.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین استوار میمندی استاد سطوح عالی تبیین کرد: ولایت‌فقیه میراث ماندگار امام و مانع تحریف راه امام 💯 🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 یادآوری؛ نماز یکشنبه های ماه ذیقعده ♻️ابتدا غسل کرده سپس وضو بگیرید سپس دو نماز دو رکعتی به جای آورید، در هر رکعت یک بار سوره حمد و سه بار سوره توحید و یک بار سوره ناس و یک بار سوره فلق خوانده می‌شود ♻️پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده و اَستَغفِرُ اللهَ و اَتوبُ إلیه بگویید . ♻️آنگاه یک‌بار ذکر لا حول و لا قوة الا بالله بگویید ♻️و در پایان چنین دعا کنید: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ» 👈 برای این نماز ثواب زیادی ذکر شده، از جمله اینکه رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر که این نماز را به جا آورد؛ توبه او مقبول و گناهانش آمرزیده شود، دشمنان او در روز قیامت از او راضی شوند، با ایمان می‌میرد، دین و ایمانش از وی گرفته نمی‌شود؛ قبرش گشاده و نورانی شده و والدینش از او راضی گردند؛ مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد؛ توسعه رزق پیدا کند؛ ملک‌الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان دهد. 📣 ثواب نماز امروز به روح مطهر امام خمینی رضوان الله تعالی علیه https://eitaa.com/ostovarmeymandi
✅والدین مطالبه‌گر تربیت دینی دانش‌آموزان باشند 🔰مدیر مجتمع آموزشی ـ پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در فصل تابستان باید آموزش مهارت‌های لازم برای رسیدن جوانان به کمال از سوی مسئولان برنامه‌ریزی شود،‌ گفت: خانواده‌ها نیز در کنار اهتمام به این موضوع، مطالبه‌گر تربیت مبتنی بر دین باشند. 💠بیشتر بخوانید👇 🌀https://iqna.ir/00HOkl 📰 __________________________________ 💢 صفحات رسمی اطلاع رسانی خبرگزاری ایکنا فارس درفضای مجازی👇 🔅https://eitaa.com/iqnafars 🔅https://instagram.com/farsiqna 🔅https://chat.whatsapp.com/JL9T8gQrB7z1McoPmy2ex1 🌐 مشکل بزرگ مسلمانان دنیا دوری از قرآن است. رهبر معظم انقلاب
✅حج، تمرین بندگی در قلمرو عبودیت پروردگار است 🔰مدیر مجتمع آموزشی ـ پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه، آثار فریضه حج را دارای دو بخش فردی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: بزرگترین اثر فردی حج تمرین بندگی در قلمرو عبودیت پروردگار است. 💠بیشتر بخوانید👇 🌀https://iqna.ir/00HPKh 📰 __________________________________ 💢 صفحات رسمی اطلاع رسانی خبرگزاری ایکنا فارس درفضای مجازی👇 🔅https://eitaa.com/iqnafars 🔅https://instagram.com/farsiqna 🔅https://chat.whatsapp.com/JL9T8gQrB7z1McoPmy2ex1 🌐 مشکل بزرگ مسلمانان دنیا دوری از قرآن است. رهبر معظم انقلاب
باز نشر 🔰عرفان در دعای عرفه ✍ روزی است که به قول سید بن طاوس«ره» در کتاب اقبال یکی از بزرگترین اعیاد امت اسلام است اگر چه نام عید بر آن گذاشته نشده است. عرفه عید معرفت به خدا قبل از رسیدن به مقام قرب پروردگار در عید قربان است و چه زیبا روزی است که معبود کریمانه عبدش را می بخشد و دعاهایش را مستجاب می کند و حتی فرزندان در شکم مادرانشان نیز از مواهب آن بهره می گیرند. کاش می شد در بود و از آن وادی به وصال عرفان عرفه رسید و به حضور رب العالمین بار یافت اما صد افسوس که ویروس کوچکی به نام کرونا امسال مسلمانان را از وصول به صحرای عرفه بازداشت و حسرت لمس نسیم آن را بر دل حاجیانی که بار سفر بسته بودند گذاشت. اما این، گنجینه ارزشمند دعای عرفه است که توسط چراغ هدایت و کشتی نجات بشر برایمان به ارمغان گذاشته شد و چه زیباست آنکس که وسیله باریابی خود به حریم دوست را حسین علیه السلام قرار داده است و بی جهت نیست که پیامبر صلی الله علیه و آله در این روز زیارت امام حسین علیه السلام را به منزله حضور در صحرای عرفه دانسته است آخر او جلوه های زیبای بندگی خدا را با خون خویش به تصویر کشید و اینجا بود که بودنش جور دیگری تجلی یافت. فرازهای سرشار از معرفت افزایی است که روش سخن گفتن و مناجات با خداوند را به ما می آموزد فرازهایی که هم بزرگی پروردگار و نعمت های او به ما را یادآوری می کند و هم کوچکی و ضعف ما نسبت به او را آموزش می دهد، هم آداب ناز کردن به درگاه او را می آموزد و هم شیوه اظهار نیاز و ابراز حاجات را یاد می دهد، خلاصه اینکه دعای عرفه یک منظومه کامل معرفت شناسی است که در روز عرفه فرصت وارد شدن عبد به حریم ادب معبود را به مومنان می دهد. امید آنکه در این روز انسان کامل و محور خلقت همو که حجت پروردگار بر زمین است و در غربت حضور در صحرای عرفات مناجات خوان کوی معبود است عرفان ما را نیز از او بخواهد شاید که آدم شویم. ✅یا مَوْلَايَ أَنْتَ‏ الَّذِي‏ مَنَنْتَ‏ أَنْتَ الَّذِي أَنْعَمْتَ أَنْتَ الَّذِي أَحْسَنْت ... أَنَا الَّذِي غَفَلْتُ أَنَا الَّذِي أَسَأْتُ فَاغْفِرْهَا لِي ... 🕋🕋🕋🕋 رزقنا الله منازل العرفاء 📝محمد استوار میمندی ‏http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
امام صادق‏ علیه السلام فرمود: هر چه می‏‌توانی در دعا کردن بکوش که روز عرفه، روز دعا و درخواست است. (التهذیب الأحکام، ج 5، ص182) http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
🔰تاثیر انقلاب اسلامی بر حج (بخش اول) ✍️ محمد استوار میمندی 🔶ظهور انقلاب اسلامی در ایران در اواخر قرن بیستم میلادی تأثیر زیادی بر معادلات جهانی نهاد به گونه‌ای که در بسیاری عرصه‌ها نقطه‌ی عطفی بوجود آمد مثل مساله فلسطین که پس از چند دوره جنگ میان اعراب و اسرائیل و شکست اعراب مسیر آنها به سمت تسلیم و سازش با اسرائیل پیش رفت اما با انقلاب ایران به یکباره این مسیر تغییر کرد و خون جدیدی در کالبد گروه‌های مقاومت دمید و مسیر سازش را تا حد زیادی با چالش مواجه کرد. از عرصه‌های دیگری که انقلاب اسلامی باعث تحوّل و پیشرفت در آن شد، مسأله حج و زیارت بود. تا پیش از انقلاب اسلامی مراسم حج منحصر شده بود به مناسکی ظاهری که هیچ نقش مؤثری در معادلات جهان اسلام ایفا نمی‌کرد و مسلمانان از سرتاسر جهان در ایامی خاص پس از انجام این مناسک به دیار خود بازمی‌گشتند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولی شگرف در این عرصه از زوایای مختلف ایجاد گردید. شاید بتوان محورهای مهم تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر مراسم بزرگ حج را در سه محور خلاصه کرد: 1️⃣از جهت تعمیق معنویت؛ 2️⃣از جهت عمرانی و توسعه خدماتی؛ 3️⃣از جهت سیاسی و اجتماعی؛ 🔸این نوشتار که خلاصه ای از مقاله «انقلاب اسلامی و حج؛ آثار و پیامدها» است به اختصار به بررسی این سه محور مهم می‌پردازد، اگرچه جهات دیگری نیز در امور مربوط به حج و عمره ممکن است وجود داشته باشد که تاثیرات انقلاب اسلامی در آن قابل اثبات باشد. 1️⃣انقلاب اسلامی و تعمیق معنویت اگر چه مناسک حج از صدر تاریخ یکی از مراسم مهم توحیدی بوده و فلسفه وجودی آن خدا پرستی، اخلاص و معنویت بوده است اما از آنجا که ظرفیت انسان‌ها در پذیرش معنویت به تناسب شخصیت آنها و شرایط زمانی و مکانی با یکدیگر فرق می کند لذا نمی‌توان نورانیت اعمال حج را برای همه شرکت‌کنندگان و در همه زمان‌ها یکسان دانست بلکه به میزان معرفت افراد و زمینه‌ای که در وجود خویش پدید آورده‌اند این اثرپذیری معنوی متفاوت خواهد بود. از آنجا که انقلاب اسلامی ، با رهبری امام خمینی«ره» جهان بینی اسلامی را با تفسیر اسلام ناب محمدی یعنی همان تفسیری که راه رسیدن جامعه بشری به سعادت واقعی را برگشتن به تعالیم انبیاء الهی و محوریت توحید و معنویت می داند با صدای بلند به گوش مسلمانان رساند از اینرو کسانی که پیام توحیدی انقلاب اسلامی را دریافت کردند، ظرفیت معنوی خود را با آن هماهنگ نموده و پیام انقلاب را که عبودیت، معنویت و عدالت در سرتاسر جهان بود به گوش جان شنیدند و از آن تأثیر پذیرفتند، همانطور که انقلاب اسلامی بطلان نظریه افول مذهب را به اثبات رساند و بی‌پایه بودن سخن کسانی که می‌گفتند دنیا به پایان معنویت گرایی رسیده و مظاهر دینی باید از جامعه انسانی رخت بربندد، را بر همگان آشکار کرد و همه شاهد خروش موج معنویت طلبی در سرتاسر عالم شدند. پروفسور یاوس اوسوس تازه مسلمان آلمانی و قائم مقام دانشکده‌ی فنی دانشگاه برمن آلمان و از رهبران برجسته مسلمانان آلمانی زبان در اروپا با اشاره به تأثیرات عظیم انقلاب اسلامی ایران در دنیای معاصر می‌گوید: «امام خمینی«ره» بیدارگر همه موحدان در عصر ماست، احیای دین و معنویت در روزگاری که سیطره‌ی مادیت و ابزار مادی و اندیشه‌های ضد معنوی جامعه بشری را در چنبره‌ی خود گرفته بود مدیون امام خمینی و یاران انقلاب اسلامی است». سفیر وقت ایران در واتیکان نیز با اشاره به این مطلب که بعد از رنسانس تا قبل از ظهور انقلاب اسلامی مذهب به معنای عام آن در هیچ یک از نقاط دنیا حضور در صحنه‌های اجتماعی و به تبع آن سیاسی و اقتصادی را نداشت می‌نویسد: «... این انقلاب آغاز بزرگ‌ترین تحول جهانی در عرصه‌ی دیانت و مذهب بود که برای اولین بار با این وسعت ظهور پیدا کرده بود ... و حرکت امام خمینی در دنیای دیانت عصر جدیدی را آفرید». همانطور که می‌بینید بسیاری از اندیشمندان جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان بر نقش مهم انقلاب اسلامی ایران در تحول معنویت جهان تأکید کرده‌اند، انقلابی که توانسته موج معنویت و دین خواهی را در میان غیر مسلمانان به وجود بیاورد، به مراتب این قدرت را دارد که در میان امت اسلامی موجی بس عظیم‌تر و گسترده‌تر به وجود بیاورد و تفاوت حضور امت اسلام هم به لحاظ کمّی و هم به لحاظ کیفی در مراسم باشکوه حج پیش و پس از انقلاب گواهی برای این ادعاست. ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
🔰تأثیر انقلاب اسلامی بر حج (بخش دوم) ✍ محمد استوار میمندی 2⃣انقلاب اسلامی و توسعه خدماتی و عمرانی حج همانطور که در بخش پیشین بیان شد یکی از آثار انقلاب اسلامی در ایران ایجاد موج معنویت گرایی در جهان معاصر بود، موج معنویت گرایی که پس از انقلاب اسلامی در جهان به ویژه جهان اسلام بوجود آمده بود ایجاب می کرد که حاکمان عربستان به تناسب شرایط جدید و استقبال امت اسلامی از مناسک حج و عمره و مطالبه زائران برای خدمات بیشتر و بهتر به حجاج و زائران جهت توسعه مسجدین شریفین و اماکن اقامتی برنامه ریزی نمایند به همین دلیل روند توسعه کمّی و کیفی حرمین شریفین از سال ۱۴۰۲ قمری آغاز شد. از طرف دیگر پس از پیروزی انقلاب اسلامی مواضع امام خمینی«ره» مورد توجه بسیاری از مسلمانان جهان قرار گرفت به گونه‌ای که ایشان به شخصیتی منحصر به فرد و تأثیرگذار در جهان اسلام مبدّل گشت و مواضع و توصیه های ایشان بازتاب زیادی پیدا می کرد لذا زمانی که ایشان در سال ۱۴۰۷ قمری بزرگان جهان اسلام مبنی بر لزوم تشکیل هیأتی از علمای اسلام جهت رسیدگی به وضعیت حرمین شریفین را مورد خطاب قرار داد ملک فهد با جدیت بیشتری توسعه مسجدالحرام و مسجدالنبی و ایجاد یک تحول اساسی در خدمات رسانی به حجاج را در دستور کار قرار داد. اگر چه فضای مسجدالحرام و مسجدالنبی در طول تاریخ اسلام همواره توسعه یافته و دستخوش تغییراتی شده بود که بخشی از آن از زمان شخص پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله آغاز شد اما آنچه که حائز اهمیت است این است که بیشترین توسعه از لحاظ کمّی و کیفی همین توسعه‌ای است که متأثر از انقلاب اسلامی ایران انجام گرفته است. آقای رسول جعفریان پژوهشگر اماکن مکه و مدینه در کتاب خود می‌نویسد: «ملک فهد که به دنبال مرگ برادرش خالد در سال ۱۴۰۲ق/۱۳۶۱ش به سلطنت رسید یکی از کارهای اساسی خود را رسیدگی به امور حرمین شریفین قرار داد وی به سال ۱۴۰۹ قمری تصمیم گرفت مسجدالحرام را به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش دهد و به اصلاح و ترمیم آن و اطرافش بپردازد این افزایش تا این تاریخ بیشترین افزایشی بود که در طول تاریخ مسجدالحرام در این مسجد صورت گرفته بود ... به علاوه اقدامات اساسی دیگری مانند بنای زیرزمین، ایجاد یک طبقه روی طبقه همکف و نیز آماده سازی سطح بالای طبقه نخست برای اقامه نماز از کارهایی بود که صورت گرفت. همچنین برای انتقال زائران به طبقه اول و بام آن افزون بر سرویس پله‌های عادی چندین بالابر برقی در قسمت‌های مختلف مسجد نصب گردید». و در جای دیگر در رابطه با توسعه مسجدالنبی می‌نویسد: «سنگ بنای توسعه مسجدالنبی پس از دو سه سال نقشه برداری و نقشه کشی از روز نهم ماه صفر سال ۱۴۰۵ هجری قمری آغاز گردید ... کارهای زیرسازی آن در سال ۱۴۱۰ پایان پذیرفت و پس از آن برای معماری خود مسجد دست به کار شدند ... تا بیش از آن توسعه، مساحت مسجد ۱۶۳۲۳ متر بود و در توسعه جدید بنا شد ۸۲۰۰۰ متر مربع که جای ۱۳۷۰۰۰ نمازگزار را داشت بر مساحت پیشین افزوده شود...». البته گسترش خدمات در این دوره را بسیار بیشتر از توسعه فضای مسجدین شریفین باید دانست مثلاً ساختن هتل‌های بزرگ، سرویس‌های بهداشتی وسیع، رسیدگی به منی و عرفات، توسعه کشتارگاه ها از مواردی است که تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است. آقای رسول جعفریان می‌نویسد: «... به علاوه هتل‌های بسیار بزرگ که بتواند حجم زیاد از زائر را در خود جای دهد و نیز بازارها و بازارچه‌های فراوان در زیر هتل‌ها و نیز به صورت مستقل، جهت رفاه حال زائران ساخته شده است.» و اکنون هم اگر رسیدگی‌ها و مراقبت‌های مسئولین حج و زیارت جمهوری اسلامی و بعثه مقام معظم رهبری نبود واقعاً کاستی‌ها و مشکلات بسیار جدی‌تری برای زائران به وجود می‌آمد. بنابراین آنچه در این مجال قابل ذکر است نقش تأثیرگذار انقلاب اسلامی در جهش عمرانی و خدماتی مراسم حج و عمره بود که بیان گردید. ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
🔰 آثار انقلاب اسلامی بر حج( بخش سوم) ✍ محمد استوار میمندی 3⃣انقلاب اسلامی و بعد اجتماعی و سیاسی حج با ظهور انقلاب اسلامی ایران بعد سیاسی حج نیز دچار دگرگونی اساسی شد، شاید بتوان گفت مهمترین تحولی که در مراسم حج صورت گرفت همین بعد اجتماعی و سیاسی آن بود. حکومت سعودی که برخاسته از تفکر وهابیت است سیاست را از دین و احکام شریعت جدا می داند به همین دلیل با کوچکترین کنشگری سیاسی در مناسک حج برخورد می کند و مانع از فعالیت های سیاسی حتی علیه دول کفر می شود، از همین رو هر نوع فعالیتی که بوی سیاست از آن به مشام برسد در اعمال حج را بدعت دانسته و ممنوع کرده‌اند. با پیروزی انقلاب اسلامی و پیام ها و سخنرانی‌های امام خمینی(ره) روح تازه‌ای در کالبد مناسک حج دمیده شد و مراسمی که صرفا مناسکی عبادی و فردی شده بود را به کنگره‌ای عظیم که فعالیت و نشاط جامعه اسلامی در آن به وضوح نمایان بود تبدیل نمود. محورهای مهمی که می‌توان آنها را تأثیرات سیاسی و اجتماعی انقلاب بر حج به حساب آورد را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد: ✳️الف) دعوت به وحدت اسلامی یکی از راهبردهای تاریخی دشمنان اسلام برای ضربه زدن به امت اسلامی دامن زدن به اختلافات مذهبی و شقاق در صفوف مسلمین بوده که وهابیت به عنوان یکی از تراژدی های قرن اخیر بیشترین نقش آفرینی را در تحقق راهبرد تفرقه افکنی داشته است. اگرچه در طول تاریخ معاصر بزرگانی از شیعه و سنی مثل سید جمال الدین اسدآبادی، آیت الله العظمی بروجردی و شیخ شلتوت ندای وحدت امت اسلامی سر داده‌اند و به دنبال ایجاد یک جبهه منسجم اسلامی در مقابل دشمنان واقعی اسلام بوده‌اند، لکن با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی این ندا با صدای رساتری به جهان اسلام رسید و نظر بسیاری از نخبگان کشورهای اسلامی را به خودش جلب نمود. سخنرانی‌هایی که امام خمینی از بدو انقلاب درباره‌ی جهان اسلام ایراد می‌کرد و پیامهایی که به کنگره حج ابلاغ می‌فرمود همه آنها توصیه‌هایی بود که مسلمانان را دعوت به همبستگی و اتحاد می‌کرد. در همان ابتدای انقلاب امام خمینی در پیامی به مسلمانان ایران و جهان به مناسبت ایام حج چنین می‌گوید: «از جمله وظایف در این اجتماع عظیم دعوت مردم و جوامع اسلامی به وحدت کلمه و رفع اختلافات بین طبقات مسلمین است که خطبا و گویندگان و نویسندگان در این امر حیاتی اقدام نمایند و کوشش کنند در به وجود آوردن جبهه مستضعفین که با وحدت جبهه و وحدت کلمه و شعار لا اله الاّ الله از تحت اسارت قدرتهای شیطانی اجانب و استعمارگران و استثمارگران بیرون آیند و با اخوت اسلامی بر مشکلات غلبه پیدا کنند». و در جایی دیگر در حکم انتصاب پنج نماینده در امور حج اینگونه اضافه می‌کنند: «این حقیقت را به همگان گوشزد کنند که دشمنان اسلام با تمام قوا سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف میان جوامع اسلامی دارند و به هر نام و هر وسیله که شده می‌کوشند تا با درگیری میان مسلمانان زمینه را برای تسلط کامل و مجدد خود بر همه کشورهای اسلامی و چپاول و غارتگری خود مساعد سازند و به همین جهت لازم است از هر گونه عمل تفرقه انگیز خودداری کنند که این یک وظیفه شرعی و الهی است.» امام خمینی(ره) به درستی رمز مشکلات و گرفتاریهای جهان اسلام را شناخته بود و به مناسبت‌های مختلف آن را به مسلمانان جهان گوشزد می‌کرد، در فرازی دیگر از پیامشان اینگونه مسلمانان جهان را مورد خطاب قرار می‌دهند: «ای مسلمانان جهان و ای پیروان مکتب توحید! رمز تمام گرفتاریهای کشورهای اسلامی اختلاف کلمه و عدم هماهنگی است و رمز پیروزی، وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است که خداوند تعالی در یک جمله بیان فرموده: «واعتصموا بحبلِ الله جمیعاً و لا تفرقوا» اعتصام به حبل الله بیان هماهنگی جمیع مسلمین است همه برای اسلام و به سوی اسلام و برای مصالح مسلمین و گریز از تفرقه و جدایی و گروه گرایی که اساس همه بدبختی‌ها و عقب‌افتادگی‌هاست.از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و وحدت کلمه مسلمانان جهان را خواستارم». این توصیه به وحدت و هماهنگی را ما در فتاوای ایشان و دیگر مراجع بزرگوار نیز می‌توانیم مشاهده کنیم به گونه‌ای که همه آنها شیعیان را سفارش به شرکت در جماعات اهل سنت می‌نمودند: «در وقتی که در مسجدالحرام یا مسجدالنبی نماز جماعت منعقد شد مؤمنین نباید از آنجا خارج شوند و باید از جماعت تخلف نکنند و با سایر مسلمین به جماعت نماز بخوانند». این سیاست انقلاب اسلامی که بعد از رحلت امام خمینی«ره» نیز توسط مقام معظم رهبری استمرار یافت ایران را تبدیل به بزرگترین منادی وحدت اسلامی کرد و بسیاری از نقشه های دشمنان را خنثی نمود اگرچه هنوز امت اسلامی با جایگاه والایی که در دنیای امروز باید داشته باشد فاصله زیادی دارد که امید است با اتحاد و همبستگی و مقاومت در برابر کشورهای سلطه‌گر به آن جایگاه رفیع دست یابند. ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc