🔰مجالس محبوب
✍ چند سالی است که دستگاه رسانه ای دشمن تمرکز خود را بر ایجاد گسست بین مردم و خاندان مکرم پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله قرار داده و همه راه های ارتباطی با آن حضرات را نشانه گرفته است.
یک وقت نام گذاری فرزندانمان به نام مقدس آنها را نشانه می گیرد و آنها را قدیمی یا عربی می خواند، دگر بار زیارت مراقد مطهر آنها را به بهانه های مختلف شماتت می کند و بار دیگر اقامه مجالس ذکر و عزاداری آنها را به تمسخر می گیرد.
علت این دشمنی ها مشخص است چون می بینند که در مدرسه اهل بیت عصمت و طهارت مردان و زنانی تربیت شده اند که اجازه عرض اندام به کسانی که به دنبال انحطاط بشریت و چپاول ثروت های دینی و دنیایی آنها هستند را نمی دهند آنها به خوبی می دانند که شهید حججی ها در این دستگاه تربیت شده اند و این نهضت همچنان ادامه دارد.
و امروز که روزهای آغازین ماه محرم -ماه حماسه و فریاد و ماه خون و قیام- است یکی از بزرگترین ضربه هایی که می توان به دشمنان آزادگی و شرافت وارد کرد اقامه مجالس ذکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است چرا که این جلسات جلساتی است که محبوب خدا و اولیاء خداست.
📢هر چه می توانیم با حضور خود، بر شکوه این مجالس بیفزاییم.
✅قال الصّادق علیه السّلام لِلفُضَیل:
«تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟ فَقالَ: نَعَمْ، قالَ: اِنَّ تِلْکَ الْمَجالِسَ اُحِبُّها فاءَحْیُوا اَمْرَنا، فَرَحِمَ اللّهُ مَنْ اَحْیى اَمْرَنا».
ترجمه :
امام صادق علیه السّلام از فُضیل پرسید:
آیا (دور هم ) مى نشینید و حدیث و سخن مى گویید؟
گفت : آرى
فرمود: اینگونه مجالس را دوست دارم، پس امرِ (امامت ) ما را زنده بدارید. خداى رحمت کند کسى را که امر و راه ما را احیا کند.
وسائل الشیعه ، ج ۱۰، ص ۳۹۲
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰قاتلان حسین؛ کوفی یا شیعی؟
✍ سال ۹۲ در شهر مدینه و در کنار دیوار قبرستان بقیع عده ای مبلغ وهابی را دیدم که با زبان های مختلف مشغول هجمه به شیعیان بودند وقتی نزدیک شدم از یکی از آنها شنیدم که می گفت: «کوفیان همه از شیعیان علی بن ابیطالب بودند و همینان بودند که حسین را کشتند پس دیگر نباید یزید و بزرگان اهل سنت را در کشته شدن حسین مقصر بدانید و به آنها ناسزا بگویید!».
این سخن را که شنیدم آن را سخنی آشنا دیدم.
آری؛ مدتی است در میان شیعیان هم، چنین سخنانی گفته می شود، چرا که این پیام را چند بار شنیده بودم که«حسین را شیعیانش کشتند پس شیعیان به هوش باشید که امام زمانتان را نکشید».
❓اما آیا این سخن، سخن صحیحی است؟
⚫️ جهت پاسخ به این سوال ابتدا گزارشی کوتاه از بافت اجتماعی آن زمان کوفه باید ارائه نمود:
در آن زمان مردم کوفه به سه گروه تقسیم می شدند؛
◀️ گروه اول اقلیتی از شیعیان که معتقد به خلافت بلافصل علی بن ابیطالب علیه السلام بودند و امام حسین علیه السلام را امام مفترض الطاعه می دانستند مثل سلیمان بن صرد، حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه
◀️ گروه دوم اقلیتی اموی بودند که طرفدار یزید و بنی امیه بودند مثل عمر سعد و محمد بن اشعث
◀️ و گروه سوم اکثریتی سنی بودند که خاطرات خوش دوران حکومت علی علیه السلام را به یاد داشتند و از تبعیض دستگاه بنی امیه به ستوه آمده بودند، اینان حسین را امام مفترض الطاعه نمی دانستند اما او را فرزند رسول خدا که مورد احترام است می دانستند مثل شبث بن ربعی، عمرو بن الحجاج و حر بن یزید ریاحی و اتفاقا عده زیادی از همین گروه سوم نامه های دعوت به امام حسین علیه السلام را نوشتند و سپس خیلی از آنها پیمان شکستند و به عنوان سیاهی لشکر به سپاه عمر سعد پیوستند و رسیدن به متاع دنیا حسابی کور و کرشان کرد.
⚫️اما در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد که مردم کوفه خیانت کنند و امام حسین علیه السلام را تنها بگذارند مفصل سخن باید گفت که در این مقال، مجال بیان آن نیست. کتاب داستان واره «نامیرا» در پاسخ به این سوال به خوبی قلم زده است.
🔸و اما اقلیت شیعیان نیز یا مانند مختار زندان بودند و یا مانند هانی به شهادت رسیدند و یا مفتون به فتنه عبیدالله زیاد شدند و گوشه عزلت اختیار کردند (و به بهانه عدم اذن مسلم به جهاد او را تنها گذاشتند) و هیچگاه باور نمی کردند حسین را به این راحتی به مسلخ ببرند اما در کمال ناباوری بعد از چند روز خبر شهادت حسین و اصحابش را شنیدند. همینان بودند که پس از مدتی نهضت توابین را راه انداختند و در راه انتقام خون مولایشان به شهادت رسیدند.
🔸در این میان معدودی از شیعیان کوفه مثل حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه موفق شدند از تاریکی شب استفاده کنند و از کوفه خارج شوند و به سپاه حضرت ملحق شوند و عده زیادی از شیعیان هم در محاصره ماموران ابن زیاد اجازه خروج از کوفه را نیافتند.
✅پس صحیح این است که گفته شود:«حسین را عده ای از منتظرانش به مسلخ بردند نه شیعیانش» چرا که شیعیان همواره آماده اند تا جان خود را فدای امام خویش کنند تنها مشکل شیعیان در طول تاریخ این بوده که گاهی فریب تزویر دشمنان را خورده اند و در بزنگاه های حضور، غفلت زده شده اند.
✍محمد استوار میمندی
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
◀ چکیده ی سخنرانی دهه اول محرم ۹۷
❇️هیئت فاطمیون مسجد جامع میمند
▫حاج آقا استوار
▪شب ششم
1️⃣️روایتی از انس بن مالک صحابی پیامبر (ص):
روزی پیامبر (ص) فرمودند که جبرئیل در شب معراج خبر شهادت حسینم را به من داد.
جبرئیل گفت: یا رسول الله (ص)، روزی می رسد که حسین (ع) توسّط عده ای از امّت تو که دم از اسلام می زنند خونش بر زمین ریخته می شود. می خواهی آن جایی که خون فرزندت حسین (ع) ریخته می شود به شما نشان دهم؟
⚫️پیامبر (ص) خیلی متأثّر شدند و گفتند دوست دارم آن جا را ببینم؛ و جبرئیل پیامبر (ص) را در شب معراج به کربلا برد.
جبرئیل به سمت زمین رفت و مقداری از خاک زمین کربلا را برای پیامبر (ص) آورد. پیامبر (ص) دید خاکی معطر و به رنگ قرمز است (اگرچه سیّد الشهداء (ع) هنوز به شهادت نرسیده است).
خدا حقیقت این خاک را به پیامبر (ص) نشان داد.
⭕️جبرئیل به پیامبر (ص) گفت: یا رسول الله (ص)، هر گاه این خاک تبدیل به *خون* شد آن روز روز قتل حسین (ع) توست.
پيامبر (ص) معراج های متعددی داشتند.
ام سلمه همسر پیامبر (ص) نقل می کند:
یک شب دیدیم پیامبر (ص) نیست. بعد از ساعاتی پیامبر (ص) آمد و چیزی در مشت داشت.
پيامبر (ص) ماجرا را برای ام سلمه نقل کرد و خاک را به ام سلمه به امانت سپرد و فرمود هر گاه این خاک به خون تبدیل شد روزی است که حسین (ع) مرا کشته اند.
ام سلمه خاک را گرفت و در شیشه ای در بسته ریخت و نگه داشت. پيامبر (ص) از دنیا رفت و سال ها گذشت.
ام سلمه هر روز *شیشهٔ خاک* را نگاه می کرد.
*روز عاشورا* مصادف با همان ساعات شهادت سیّد الشهداء (ع) ام سلمه دید خاک درون شیشه مرطوب شده و به رنگ *خون* در آمده...
آن جا بود که ام سلمه شیون و غوغا به پا کرد.
2️⃣️روایت داریم:
🔶️السجود علی تربة ابی عبدالله [علیه السّلام] تخرق الحجب السبعه...
سجده بر تربت امام حسین (ع) حجاب های هفت گانه را پاره می کند [و ما را زودتر به خدا می رسانَد].
توضیح حدیث:
🔷️هر انسانی برای رسیدن به خدا حجاب هایی بر سر راهش هست.
بعضی از این حجاب ها مثل گناه *حجاب ظلمانی* و بعضی دیگر مثل علم *حجاب نورانی* اند.
علم مقدّس است و در سرتاسر قرآن و روایات به فراگیری آن سفارش شده؛ امّا علمی که با آن خدا را فراموش کنیم، حجاب می شود.
اگر عبادات، زیارات و کارهای خیر که نورند باعث غرور و تکبّر در دل ما شوند، حجاب نورند.
3️⃣️ امام حسین قبلهٔ دل هاست؛ قبله نما هم هست یعنی ما را به توحید می رسانَد.
4⃣ همانطور که خدا به تربت امام حسین برکت داده به زیارت امام حسین هم برکت داده است.
زیارت عاشورا *اعلام تولّی و تبرّی* نسبت به حسین (ع) و دشمنان او است.
⭕️نقل است که در سامرا مرض وبا فراگیر شد و مردم دسته دسته می مردند. آمدند نزد میرزای شیرازی. یکی از شاگردان با اخلاص میرزای شیرازی اجازه خواست که حکم کند.
حکم کرد که همهٔ شیعیان چهل صبح در حرم امامین عسکریین *چلّهٔ زیارت عاشورا* بردارند.
هنوز چلّه به نیمه نرسیده بود که مرض وبا بین شیعیان ریشه کن شد و هر کسی که می مرد از اهل سنّت شهر بود.
بعد از چند روزی اهل سنّت متوجّه شدند که تلفات فقط از آن هاست. آمدند از شیعیان سؤال کردند. شیعیان جواب دادند ما به دستور بزرگان و علماءمان هر روز زیارت عاشورا می خوانیم.
اهل سنّت هم شروع کردند به خواندن زیارت عاشورا. بعد از مدّتی بیماری وبا از میان آن ها هم رخت بربست.
❗️ *شبهه*: بعضی می گویند پول را خرج فقرا کنید؛ نه هیئت!
هر چیز سر جای خودش؛ خیلی از هیئات در مناسبات مختلف فقرا را تحت پوشش قرار می دهند.
تا معنویت را با توجه به اولیای حق در جامعه نهادینه نکنیم، روحیهٔ احسان، انفاق، صدقه، همدلی و مهرورزی نسبت به مستمندان جامعه نهادینه نمی شود.
🔴️امام حسین (ع) خون خودش را تقدیم خدا کرد و خدا به آن برکت داد.
⬛️امروز به برکت نام مقدّس اباعبدالله الحسین (ع) قدرت و شکوه *تشیّع* را در عالَم می بینیم.
✳️اللّهم عجّل لولیّک الفرج
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
◀️چکیدهٔ سخنرانی دههٔ اوّل محرّم ۹۷
❇️هیئت فاطمیون مسجد جامع میمند
◽️حاج آقا استوار
◾️شب هفتم
🔸️ *انگیزه های قیام امام حسین (سلام الله علیه)* 🔸️
1️⃣️شب های گذشته جلوه هایی از عظمت سیّد الشهداء (ع) بیان شد.
گفتیم که تربت، زیارت و شرکت در روضهٔ او چه آثار و برکاتی در عالَم خلقت دارد.
2⃣ امّا چه شد که خدا به امام حسین (ع) چنین مقام و برکاتی داد؟ مگر امام حسین چه کرد؟
اگر بخواهیم در یک جمله انگیزه امام حسین علیه السلام از این قیام را بیان کنیم می گوییم ایشان برای خدا قیام کرد.
اما وقتی جملات سیّد الشهداء (ع) را بررسی می کنیم، حداقل ۴ انگیزه را می توانیم از آن ها استخراج کنیم:
۱- انگیزهٔ دینی
۲- انگیزهٔ اجتماعی
۳- انگیزهٔ فرهنگی
۴- انگیزهٔ سیاسی
✳️ انگیزهٔ دینی
امام حسین (ع) در وهلهٔ اوّل به عنوان یک مسلمان و بعد به عنوان ولی خدا و نیز نوهٔ پیغمبر خاتم (ص) خود را مسئول می داند که در مقابل کجروی ها و انحرافات واضحی که یزید (لعنة الله علیه) - به عنوان کسی که خود را خلیفهٔ مسلمین می داند - در دین وارد کرده، سکوت نکند و قیام کند.
بدعت هایی از همان لحظات پس از رحلت پیامبر (ص) توسّط خلفا در دین به وجود آمد؛ تفاوت آن ها با زمان یزید (لعنة الله علیه) این بود که حداقل آن ها ظاهر دین را رعایت می کردند امّا یزید همان ظاهر را هم حفظ نمی کرد.
میگساری، هوسبازی و میمون بازی کارهایی بود که یزید به صورت علنی انجام می داد. به عنوان مثال یزید میمونی به اسم «ابو قیس» داشت که همه جا با او بود و وسیله لهو و لعبش بود در روزی که این میمون مرد ۷۰ هزار نفر در تشییع آن شرکت کردند.
پس فرق دوران خلفای قبل از یزید و دوران یزید این بود که یزید ظواهر شریعت را هم رعایت نمی کرد.
🔴️امروز هم بعضی می گویند فرق الان که انقلاب شده با زمان طاغوت چیست؟
آن وقت فساد بود؛ الان هم هست!
این مقایسه، مقایسهٔ غلطی است.
در زمان طاغوت، ظواهر شریعت در دستگاه حاکمیتی رعایت نمی شد، فرد اوّل جامعه فرد میگسار و فاسدی بود که از هیچ فسق و فجوری ابا نمی کرد؛ امّا اکنون فرد اوّل جامعه با آن وقت قابل مقایسه است؟؟
امروز، مجتهد و عالِم شجاع و با تقوایی بر سر کار است که از کوچکترین معاصی هم پرهیز می کند.
بله، *فساد* در جامعه و بین برخی از مسئولین وجود دارد که همین هم بخشی به خاطر کوتاهی خودمان است اما این، فرق دارد با اینکه یک حکومت، خود عامل فساد و بی دینی باشد.
قیام سیّد الشهداء (ع) مقدّمه ای شد برای لرزان شدن پایه های حکومت بنی امیّه.
3️⃣️بعضی وقت ها وقتی عدّه ای بخواهند با دین بازی کنند، خداوند به این راحتی از آن نمی گذرد.
در ماجرای گوسالهٔ سامری که بنی اسرائیل پس از هدایت به آئین موسی مجددا مشرک شدند و با دین خدا بازی کردند خداوند جریمهٔ سختی برای بنی اسرائیل قرار داد.
طبق آیه ۵۴ سورهٔ بقره خدا شرط قبولی توبهٔ بنی اسرائیل را کشتن خودشان قرار داد و فرمود یکدیگر را بکشید تا خدا توبه شما را قبول کند ( *فاقتلوا أنفسکم* )
فتنهٔ سامری در ۱۰ روز اتّفاق افتاد امّا فتنهٔ سقیفه چند ساعت پس از رحلت پیامبر (ص) اتفاق افتاد.
جریمهٔ مسلمانان چیست؟ آیا منحرف شدن جامعهٔ اسلامی از خط اصلی خود که نتیجه اش این همه بدبختی امروز جوامع اسلامی و این همه کشتار و ظلم و فساد بین مسلمین است، جریمهٔ آن نبوده است؟
✅️اللّهم عجّل لولیّک الفرج
📚️معرفی کتاب:
القطره، سید احمد مستنبط
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
◀️چکیدهٔ سخنرانی دههٔ اوّل محرّم ۹۷
❇️هیئت فاطمیون مسجد جامع میمند
◽️حاج آقا استوار
◾️شب هشتم
🔶️انگیزه های قیام امام حسین (ع) - بخش دوم🔶️
1️⃣️شب گذشته در مورد *انگیزهٔ دینی قیام سیّد الشهداء (ع)* صحبت کردیم.
گاهی برای این که یک خوبی در جامعه تبدیل به فرهنگ شود، عزیزانی باید فدا شوند.
اباعبدالله (ع) خون خودش و عزیزانش را فدا کرد تا از خشک شدن درخت دین جلوگیری کند. آن جانی که فدای دین خدا شود جاودانه می شود و خود خدا منتقم او می شود.
⭕️بعضی ها حرکت شهدای *دفاع مقدّس* را غیر از آن چیزی که هست معرّفی می کنند.
درست است که نجات خاک و عزّت و ناموس و... نتیجهٔ قهری جهاد رزمندگان در جبهه ها بود، امّا هدف اصلی شهدا، نجات دین خدا و لبیک به نائب امام زمان (عج) بود. این را می شود از وصیت نامه های آن ها فهمید.
2️⃣️امشب می خواهیم در مورد *انگیزهٔ اجتماعی قیام سیّد الشهداء (ع)* بحث کنیم.
✳️امام حسین (ع) *هدف قیام* خود را این چنین تبیین فرمودند:
*إِنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً بَلْ إِنّی خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإِصْلَاح فِی أُمَّةِ جَدّی*
🔹️قیام من علیه یزید، قیام برای هرج و مرج و فتنه و فساد و ظلم نیست؛ بلکه من قیام کردم به خاطر این که در طلب اصلاح امّت جدّم بودم.
🔵️برخی در پی تحریف این حدیث می گفتند امام حسین (ع) در پی *اصلاح «دین»* بود.
دین الهی کامل است و نیاز به اصلاح ندارد. اباعبدالله (ع) در پی *اصلاح «امّت»* بود.
3️⃣️انحرافاتی که بعد از پیامبر (ص) در جامعهٔ اسلامی اتّفاق افتاد دو دسته اند:
🔹️ *۱- بدعت های خلفا:*
اموری جدید را که جزء دین نبود در آن وارد کردند؛ مثل حذف «حی علی خیر العمل» در اذان، دست بستن در نماز و نوع تعیین خلیفه.
پيامبر (ص) فرمودند: خلیفهٔ بعد از من جز با اذن و نصب خدا قابل تعیین نیست.
🔴️یکی از بدعت های دیگری که عمر گذاشت، *نماز تراویح* است که در شب های ماه رمضان بعد از نماز عشاء به جماعت خوانده می شود و هر شب یک جزء قرآن را در آن ختم می کنند.
در حالی که پیامبر (ص) فرموده بودند: نماز مستحبی به جماعت نداریم؛ جز نماز عید فطر و قربان و نماز استسقاء (باران).
امام علی (ع) وقتی ۴ سال و ۹ ماه به حکومت ظاهری انتخاب شدند، تصمیم گرفتند با این بدعت ها مقابله کنند امّا نشد.
🔹️ *۲- بازگشت به عقب:*
بخشی از رسوم غلط جاهلی که پیامبر (ص) از بین برده بود، بعد از او دوباره بازگشت.
در روایات از دوران بعد از سقیفه به *جاهلیّت اولی* یاد شده.
🔻️یکی از فرهنگ های غلط جاهلی که بعد از پیامبر (ص) دوباره برگشت، *قبیله گرایی* بود.
پيامبر (ص) وقتی وارد مدینه شد، کینه های چندین سالهٔ بین قبیله های اوس و خزرج را از بین برد و آن ها را با هم متّحد و همدل کرد.
🔵️ *تبعیض طبقاتی* بین قبائل و ملّیت ها از زمان عمر مجدّداً برگشت.
قرآن می فرماید: إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُم
گرامی ترین شما نزد خدا با تقوا ترین شماست.
🔴️دشمن سعی دارد بین شیعیان ایران و عراق اختلاف بیاندازد. خبری را به دروغ پخش می کنند و آن را تحلیل می کنند تا مخاطب فکر کند اصل خبر راست است.
می خواهند شئون *اربعین* را بشکنند.
متأسفانه تبلیغات دشمن بر عدّه ای اثر می گذارد؛ امّا اکثریت مردم با هم همدلند.
سپاه مختار وقتی از هم گسست که بین عرب و عجم تفرقه افتاد.
❇️عواطف و حبّی که هر کس نسبت به وطن خودش دارد طبیعی است و اگر کنترل شده باشد اشکالی ندارد.
آن قبیله گرایی ای مذموم است که باعث نقار و اختلاف شود و جامعهٔ اسلامی را از آرمان هایش عقب بیاندازد.
✅️امام حسین (ع) دید که برای از بین بردن این رسوم غلط و بی عدالتی ها و ظلم ها که فقط هم ناشی از حاکمیّت نبود و خود مردم هم به آن دامن می زدند، باید قیام کند.
🔆️نورانیّت خون سیّد الشهدا (ع) مکتب تربیتی ای را ایجاد کرد که هر کس در این مکتب تربیت شد، به عدالت و صفا و طهارت پایبند است.
🙏️اللّهم عجّل لولیّک الفرج
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
◀چکیده سخنرانی دهه ی اول محرم ۹۷
❇هیأت فاطمیون مسجد جامع میمند
▫حاج آقا استوار
▪شب تاسوعا
🔸 انگیزه های قیام امام حسین علیه السلام بخش سوم🔸
◼انگیزه ی فرهنگی قیام سید الشهدا علیه السلام
⏭مرور مباحث:
در شبهای گذشته، جلوه هایی از جایگاه اباعبدالله در عالم خلقت بررسی شد.
گفتیم امام حسین(ع) چون برای خدا قیام کرد، خداوند آثار و برکات متعددی را در آن حضرت و هر چه که مربوط و منسوب به اوست قرار داد.
همچنین انگیزه های ۴گانه قیام حسینی را بیان کردیم و انگیزه های دینی و اجتماعی را توضیح دادیم.
امشب میخواهیم در مورد انگیزه ی فرهنگی صحبت کنیم.
1⃣ امام جعفرصادق(ع) در زیارت اربعین طی عبارات زیبایی، انگیزه ی فرهنگی قیام سید الشهدا(ع) را بیان میکنند:
💠 "... و بَذَلَ مُهجَتَهُ فیكَ لِیَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَة، وَ حَیرَةِ الضَّلالَة ..."
امام حسین خون خود را در راه خدا تقدیم کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت گمراهی نجات دهد.
لفظ《لِیَستَنقِذَ》 در این عبارت به معنای نجات دادن از غرق شدن است، یا همان نجات غریق.
یعنی امام حسین(ع) بشریت را از غرق شدن در جهالت و معصیت نجات داد؛ آن هم در زمانی که جامعه ی اسلامی پس از گذشت ۵۰ سال از رحلت پیامبر، درحال فراموشی آرمانهای پیغمبر خاتم بودند.
2⃣ یکی از دعاهایی که پیشوایان دینی برای حفاظت از فتنه های آخرالزمان توصیه کرده اند دعای غریق است؛
«یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» یعنی خدایا قلب مرا بر دین خودت استوار کن.
همه ما باید خود را برای امتحان های خدا آماده کنیم اگر ایمان خود را تقویت نکنیم در برابر امتحان های پیچیده زندگی ممکن است مردود شویم و دین خود را هم از دست بدهیم.
امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی یکی از امتحان هایی است که اگر مراقب نباشیم ممکن است ایمان ما را متزلزل کند.
امیر المؤمنین(ع) فرمود: همه شما امتحان و غربال می شوید؛
💠«لَتَبلَبُلَنَّ بَلبَلَةً و لَتَغرَبُلَنَّ غَربَلَةً».
3⃣چیزی که سبب می شود انسان در سرگردانی و گمراهی باقی بماند گناه کردن است.
پدر شهید مهدی و مجید زین الدین می گفت من نمی گویم فرزندان من معصوم بودند اما شهادت می دهم که در طول این مدت از آنها گناه ندیدم.
امروز اگر بخواهیم خود را برای یاری امام زمان آماده کنیم باید مراقب باشیم که گناه نکنیم چون منتظر مصلح، خود باید صالح باشد.
و امام زمان(عج) نیز مانند جدّ خود بشریت را از حسرت و سرگردانی گناه نجات می دهد همانطور که در دعای عهد می خوانیم:
«وَ أحیِ بِه عِبادَک» یعنی خدایا توسط امام زمان بندگان خود را زنده کن یعنی آنها را به مقام بندگی برسان.
🔴 پس یکی از انگیزه های قیام امام حسین علیه السلام انگیزه فرهنگی است به همین دلیل کسی که در مکتب حسینی تربیت می شود در دایره بندگی خدا وارد می گردد و به زندگی خود نورانیت می بخشد.
اللهم عجل لولیک الفرج
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
◀چکیده ی سخنرانی دهه اول محرم ۹۷
❇هیأت فاطمیون مسجد جامع میمند
▫حاج آقا استوار
▪شب عاشورا
🔸انگیزه های قیام امام حسین(ع) - بخش چهارم🔸
◼انگیزه ی سیاسی
⏭ در شبهای پیشین، انگیزه های دینی، اجتماعی و فرهنگی قیام سیدالشهدا را بررسی کردیم، حال وقت بررسی انگیزه ی مهم سیاسی این قیام است.
1⃣ انگیزه ی سیاسی قیام اباعبدالله دو جلوه دارد؛
جلوه ی اول، کنار زدن دستگاه فاسدی بود که یزید به عنوان خلیفه خودخوانده ی مسلمین آن را برپا کرد.
اما جلوه ی دیگر، تلاش برای حرکت به سمت تشکیل حکومت دینی بود.
پس از خروج از مدینه، مقصد امام حسین علیه السلام مستقیم کوفه نبود، بلکه ابتدا ایشان ابتدا به مکه رفت و درآنجا از اجتماع حجاج استفاده کرده و روشنگری هایی علیه دستگاه یزید و به منظور تشکیل حکومتی با محور الله انجام داد.
در زمان حضرت رسول(ص) ایشان وقتی هنوز در مکه حضور داشتند، با عدّه ای از اهل یثرب دیدار و آنها را با مبانی اسلام و حکومت اسلامی آشنا کردند. و همین ها مبلغانی شدند که مردم یثرب را به سوی بیعت با حضرت محمد(ص) دعوت نمودند.
بعد که زمینه ها آماده شد، در عقبه ۷۰ دفتر با پیامبر پیمان بستند که از ایشان دفاع کنند به دنبال آن نبی اکرم به یثرب هجرت نمود و پایه های حکومت دینی را در آنجا بنا نهاد؛ آرمانشهری که آرزوی هر مشتاق حقیقت و عدالت است.
حضرت رسول نشان دادند که جامعه نیاز دارد به یک مدیر مدبّر و به یک رئیس که امور جامعه را با استفاده از فرامین الهی مدیریت کند.
نبی اکرم به دنبال پادشاهی و حکمرانی ملوکانه بر مردم نبود، اما این منافاتی ندارد با اینکه ایشان مدیریت جامعه را به دست بگیرند.
2⃣ اینکه فرموده اند:
《 النّاس عَلی دینِ ملوکهِم 》 به این معنا که مردم بر دین حکمرانانشان هستند موید این است که حاکمان یک جامعه اگر موحد و مومن باشند زمینه دینداری را برای مومنان فراهم می کنند و اگر بی دین باشند کار را بر مؤمنان سخت می کنند.
وقتی به تاریخ معاصر خودمان می نگریم می بینیم فردی مثل رضاشاه که علی الظّاهر شیعه هم بود، اما کار را به جایی رساند که ارزشهای اسلامی رفته رفته در سطح جامعه به سمت کمرنگ شدن پیش میرفت، حجاب از سرها برداشته شد و حتی روضه سیدالشهدا(ع) هم ممنوع شد.
وقتی حاکم فاسد باشد و الهی نباشد، زمینه ها برای حرکت آحاد جامعه به سمت هدف اصلی آفرینش فراهم نمیشود.
3⃣ امام حسین(ع) :
💠«فلعمري مَا الاِمام الَّا الحاکِم العامِلُ بِالکتاب وَ الآخِذُ بِالقِسط وَالدّائِنُ بِالحَق وَالحاسِبُ نَفسَه"
حضرت در این عبارات، ویژگی کسی که لیاقت حکومت کردن را دارد برشمرده است.
❓❔حال اینجا سؤالی پیش می آید و آن اینکه: امام حسین(ع) که می دانست شهید میشود، پس چطور حرکت کرد برای تشکیل حکومت؟؟
پاسخ این است که ابا عبدالله(ع) مأمور به وظیفه بود نه نتیجه. حضرت وقتی نامه های دعوت و بیعت کوفیان را دیدند، تکلیف را بر خود دانستند که خروج و قیام کنند و امر به معروف را به مرحله ی عمل برسانند. چون بالاترین سطح و درجه ی امر به معروف و نهی از منکر، امر و نهی حکومتهاست.
🔴پس گفتیم طبق فرمایشات سیدالشهدا(ع) که با عمل ایشان نیز همراه بود، حکومت جامعه باید دست فردی بیفتد که عامل به قرآن، عادل وعدالت خواه و با تقوا باشد.
☑ولایت فقیه جلوه ای حقیقی از این معناست.
فلسفه ی تنفیذ ریاست جمهوری به دست ولی فقیه نیز همین است(تنفیذ به معنای اذن دادن است)، چون طبق فرمایش امام زمان(عج) تنها کسی که در دوران غیبت حق حاکمیت دارد، فقیه جامع الشرایط است ؛
💠امام صادق علیه السلام در مقبوله عمر بن حنظله در مورد فقها فرمود:" انی جعلته علیکم حاکما" یعنی من فقیه جامع الشرایط را حاکم بر شما قرار دادم.
هرچند حکومت «فقیه» غایت آمال ما نیست اما دوره ی گذار مناسبی است به سمت هدف اصلی که همان جامعه ی اسلامی با رهبری امام معصوم است ان شاء الله.
✅اللهم عجل لولیک الفرج
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
◀ چکیده ی سخنرانی دهه اول محرم ۹۷
❇ هیأت فاطمیون مسجد جامع میمند
▫حاج آقا استوار
▪شب یازدهم(شام غریبان)
◼
1⃣ در شبهای گذشته، انگیزه های ۴گانه ی قیام حسینی را بررسی کردیم.
اما امشب میخواهیم از موضوعی سخن بگوییم که مقدم بر همه ی آن انگیزه هایی است که بیان شد.
در واقع، تحقق آن انگیزه ها منوط به استفاده از این ابزار است.
هرچند برخی، این ابزار را به عنوان پنچمین انگیزه ی قیام اباعبدالله(ع) برشمرده اند اما دقیق تر این است که بگوییم همه ی انگیزه های یادشده، فقط در بستر این ابزار محقق میشود؛ و این ابزار همان "امر به معروف و نهی از منکر" است.
در صحبت ها بنا بر این بوده که از زبان خود سیدالشهدا(ع)، قیام ایشان را بررسی کنیم.
ایشان در ادامه معرفی قیامشان فرمودند:
💠«ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر» یعنی من میخواهم که امر به معروف و نهی از منکر کنم.
2⃣ امر به معروف و نهی از منکر مراحلی دارد که اولین آن، مرحله ی قلبی است، یعنی به همین مقدار که با دلت از گناهی احساس تنفر و انزجار کنی اولین مرحله امر به معروف را انجام داده ای.
مرحله ی بعد، مرحله زبانی و تذکر لسانی است.
و مرحله ی آخر که از همه ی مراحل بالاتر است، امر به معروف و نهی از منکر عملی می باشد که بالاترین جلوه آن همان قیام و جهاد است.
3⃣ در آیات و روایات ما به این مسئله ی مهم و ضروری -که مقام معظّم رهبری از آن به عنوان فریضه ی فراموش شده یاد میکنند- بسیار پرداخته شده است؛
در آیه ی ۱۰۴ آل عمران ضمن اینکه صریحاً به مسلمین فرمان داده شده یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند به این موضوع هم اشاره می کند که در کنار وظیفه ی آحاد مردم برای امر به معروف و نهی از منکر، بر حکومت اسلامی نیز واجب است که تشکیلات و بسترهایی فراهم کند برای اقامه ی این واجب فراموش شده.
و یا آیه ۱۱۰ سوره آل عمران خداوند می فرماید:«کنتم خیر امة اخرجت الناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر و تومنون بالله» یعنی رمز اینکه بهترین امت مسلمانان هستند این است که امر به معروف و نهی از منکر می کنند.
پیامبر اسلام در حدیثی تأمل برانگیز خطاب به امت خود می فرمایند:
💠《شما بهترین امّتها هستید، چون امر به معروف و نهی از منکر می کنید》
یعنی پیامبر این فعل مهم را حتی جلوتر از بقیه واجبات و کارهای نیک می دانند.
همچنین ایشان در حدیثی دیگر می فرمایند:«مَنْ اَمَرَ بَالْمَعْرُوفِ وَ نَهى عَنْ المُنْكَرِ فَهُو خَليفَةُ اللّه ِ فى أَرْضِهِ و خَليفَةُ رَسُولِ اللّه».
رسول خدا صلي الله عليه و آله در این حدیث فرمودند: كسى كه امر به معروف و نهى از منكر كند جانشين خدا و پيامبر در روى زمين است.
حضرت امیر علیه السلام نیز بیانات مهمی در مورد این فریضه الهی دارند؛
ایشان در نهج البلاغه می فرمایند:
💠《همه ی اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر، مانند آب دهانی در دریایی پهناور است.》
امّا در جایی دیگر در حدیثی که لرزه بر اندام می اندازد به همه ی ما هشدار میدهند:
💠 《اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، بدان شما به شما مسلّط می شوند و آنجاست که هر چه دعا کنید مستجاب نمیشود》
☝🏻به یاد آورید مردمی که ترک امر به معروف و نهی از منکر کردند و علی(ع) را رها کردند چه بلایی سرشان آمد و گرفتار ظلم های معاویه شدند و یا جماعتی که پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر، یعنی حسین بن علی(ع) را تنها گذاشتند و او را یاری نکردند چگونه گرفتار حکام ظالم و جائری چون حجاج بن یوسف ها شدند که از خونشان جوی ها به راه انداخت...
🔴هر کجا دور شدن از مفاهیم و مبانی الهی را دیدیم باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
بله؛ یک وقت این امر و نهی در مورد مسائلی چون حجاب و نمازخواندن و اینهاست. یک وقت هم در مورد غش در معامله و کم فروشی یک مغازه دار یا تقلب یک باغدار و یا کم کاری یک کارمند و حتی در مسائل کلان اقتصادی کشور است.
☑ همه جا و در همه ی امور باید امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود وگرنه رخ می دهد آنچه که نباید.
◀ در پایان باید دانست که بالاترین معروف دفاع از ولایت و مبارزه با طاغوت است بنابراین در این دوران حرفیست انقلابی و دفاع از ولایت فقیه معروفی است که اهتمام به آن عزت و سعادت را برای مردم ایران می آفریند.
✅اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّكَ الفَرَج
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
در شرایط کنونی کشور گاهی احساس می شود که هر کس به دنبال منافع خودش است.
آنچه کسی برایش دل نمی سوزاند موفقیت کشور است.
هموطن به هوش باشیم.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰عصاره رذائل یا فضائل؟!
✍ چندی پیش بزرگی به وکلای مجلس شورا توصیه کرد مراقب باشید #عصاره فضائل ملت باشید و نه رذائل ملت و آنها پیوسته خود را عصاره فضائل مردم می دانند و پلشتی های خود را پشت نقاب «اراده مردم» و «منافع ملی» مخفی می کنند.
و امروز #نااهلانی که امام فرموده بود نگذارید انقلابتان به دست آنها بیفتد اینگونه کام ملت را تلخ و کام دشمن ملت را شیرین کرده اند.
این جماعت هنوز به مردم پاسخ نداده اند وقتی به بهانه همین «منافع ملی» قلب #رآکتور اراک را خارج کردند و سیمان در آن ریختند و صنعت هسته ای را نیمه تعطیل کردند تا شاید تحریمی که آب خوردن ما نیز بند به آن بود برداشته شود چه شد که معظم تحریم ها مثل کوه سر جایش باقی ماند و پس از مدت کوتاهی هم ابرشرور دنیا از آن توافق خارج شد تا همان حداقل ها هم به ما نرسد؟
آری؛ امروز همان حماسه سازان! #ترکمانچای و گلستان پریروز و لوزان و #برجام دیروز تن به الحاق به کنوانسیونی دادند که بهانه آن را شفافیت مالی بانک ها- آن هم شفافیت برای خارجی ها- اعلام کرده اند اما خود از شفافیت رأی دادنشان گریختند تا نخواهند در پیشگاه ملت پاسخگوی وادادگیشان باشند.
📢 امروز اصلا حالم خوب نیست، چون از ترس، وادادگی، تحلیل های آبکی جماعتی عقل کل پندار، منفعل و نان به نرخ روز خور حالم بهم می خورد. به یاد روزی افتادم که قلب رآکتور اراک را درآوردند تا پدر این ملت از تحریم ها و بیکاری ها و گرانی ها درنیاید اما کاش با طناب این جماعت لااقل دنیای با عزتی برایمان درست می شد آخرتش پیشکش.
◀️سال ها این احساس ذلت و خواری را فقط هنگام مطالعه کتاب های تاریخ ۲۰۰ سال اخیر به خود دیده بودم همان صفحاتی که از معاهده های ذلت بار سخن می گفت و از روزهایی که شهرهای ایران زیر چکمه های اجنبی ها لگدکوب شده بود برایمان گفته بود.
◀️آری؛ امروز دود انتخاب های گذشته مجلس و ریاست جمهوری به چشم کسی نمی رود جز همان ملتی که با اندکی دقت می توانستند انتخابی بهتر داشته باشند.
و اکنون فقط و فقط سخن امام حسین علیه السلام را باید شنید:
✅«الموت أولى من ركوب العار، والعار أهون من دخول النار».
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰#فتنه_عقلانیت
✍ سال گذشته مقاله ای با عنوان «فتنه عقلانیت؛ فتنه دهه۹۰» نگاشتم که در فضای امروز جامعه بازخوانی آن مقاله خالی از لطف نیست.
در این مجال تلخیصی از آن مقاله تقدیم می شود.
◀️ فتنه عقلانیت پدیده ای است که امروز در بستر استحاله فرهنگی و معرفتی شاهد آن هستیم و گروه های مختلفی از مردم و نخبگان را درگیر خود کرده است.
در این فتنه پیچیده که نام آن را «عقلانیت» گذاشته اند مفاهیم دینی جای خود را به مفاهیمی با مبانی فکری ماتریالیستی می دهد و هر نوع ادبیات مبتنی بر اعتقاد به غیب را پس می زند، از این روست که مفاهیمی مثل معنویت، تعبد، مقاومت، جهاد، استکبارستیزی و نفی سبیل کفار، ساده زیستی، عدالت، قناعت و اصلاح الگوی مصرف که جزء اصول ارزشمند جمهوری اسلامی بوده مورد هجمه قرار گرفته است.
◀️ مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام به این فتنه اشاره کردند و فرمودند: «می شنوم گاهی اوقات بعضی در مقابل شعارهای انقلاب عنوان و مفهوم عقلانیت را مطرح می کنند، کأنّه عقلانیت در نقطه مقابل انقلابیگری است. نه، این خطاست. عقلانیت واقعی هم در انقلابیگری است. عقلانیت معنایش این است که انسان اصالت ها را بشناسد عقلانیت تکیه به رأی مردم است. عقلانیت تکیه به نیروی داخلی است. عقلانیت تکیه و توکل به خدای بزرگ است عقلانیت در این نیست که انسان خود را بعد از رها شدن از چنبره قدرت امریکا و استکبار مجددا نزدیک به آنها بکند».
◀️و به یقین امروز مساله الحاق به کنوانسیون های بین المللی و پذیرش اسناد وارداتی که بر اساس مبانی فکری سکولاریسمی و ماتریالیسمی تنظیم شده است یکی از محورهای فتنه عقلانیت است که عده ای با تئوریزه کردن آنها به دنبال مفتون کردن جامعه اسلامی هستند اسنادی مثل سند ۲۰۳۰ یونسکو و کنوانسیون fatf مصداق بارزی از مفتون شدن به فتنه عقلانیت است چرا که عده ای بدون در نظر گرفتن ارزش های دینی با نقاب منطق و عقلانیت همه توان خود را جهت تحمیل این اسناد به جامعه اسلامی صرف نموده اند.
✅ تنها راه در امان ماندن از #فتنه_عقلانیت بازگشت به اصول نورانی قرآن و عترت است که در پناه آن عزت و آسودگی دنیا و سعادت آخرت تامین خواهد شد.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰موج اربعینی ها
✍ این روزها شوری دگر بر سر افتاده و خیل عاشقان دلداده کوی حسین علیه السلام گروه گروه رو به سوی وادی عشق او نهاده اند و در نیل به این بزم گوی سبقت را از هم ربوده اند.
خوشا به حال آنانی که اندک بضاعت خود را در سبدی از جنس معرفت آماده کرده اند تا آن را با صفای دل و اشک دیدگان تقدیم امام خویش کنند.
خوشا آنانی که سرود حماسه و غیرت سر داده اند و همگام با دیگر یاران اربعینی خود از عرب و فارس و ترک گرفته تا سیاه و سفید و هر نژادی می روند تا جلوه های شکوه منتظران عدالت گستر را با غرور مقدس خویش به تصویر بکشند.
آری؛ این همان ترجمان کلام امام صادق علیه السلام است که در زیارت اربعین، جد خود را با آن توصیف نمود آنگاه که فرمود: «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلَالَةِ» و این حسین است که خون خود را تقدیم معبود کرد تا بندگانش را از جهل و نادانی و از سرگردانی گمراهی نجات بخشد.
به راستی حسین آموزگار مدرسه عبودیت است و هر کس که خود را شاگرد این مدرسه قرار دهد به خوبی درس عشق و دلداگی به خالق را فرا خواهد گرفت.
و امروز سخن امام عسکری علیه السلام است که به واقعیت پیوسته و علامت شیعه را در زیارت اربعینشان به خوبی متجلی نموده است.
آنچه که این ایام همگان باید بدانیم این است که تا آنجا که می توانیم با این موج همراه شویم که خوب سرنوشتی دارند پیمایندگان این مسیر و نیک نشانی گرفته اند جویندگان این طریقت.
و اما دشمنان به خوبی قدرت نمایی شیعه ی منتظرِ مُصلح در #اربعین را دیده اند از این رو از یک سو به دنبال محو خبری و رسانه ای این رویداد هستند و از سوی دیگر به دنبال تحریف و انحراف مسیر آن، اما، دیگر این موج را نمی توان با این موج شکن ها مهار کرد چرا که اربعین آمده تا حسین را به دنیا بشناساند.
✅و این شعر صائب تبریزی است که پیام اربعینی های عاشق را اینگونه فریاد می زند؛
«ما زنده به آنیم که آرام نگیریم»
«موجیم که آسودگی ما عدم ماست»
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
آیانمی شدارزموردنیاززائران درداخل کشورتامین شود؟
حتما باکمی تدبیرشدنی بودتااینگونه سنگ حراج به آبروی مردم ایران زده نشود.
وضعیت اسفناک توزیع سبدکالارایادتان هست؟
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰معجزه #حب_الحسین
✍ دیروز از ابتدای پل ثورة العشرین نجف پیاده روی به سمت #کربلا را شروع کردیم. هنوز مدت زیادی نرفته بودیم که افراد مختلفی از اهالی نجف به تناوب به سمت ما می آمدند تا ما را برای استراحت به خانه خود ببرند، اما چون هنوز ساعتی به غروب مانده بود و ما هم تازه راه افتاده بودیم قبول نمی کردیم تا اینکه چند دقیقه ای مانده به اذان مغرب دو سه نوجوان دوازده سیزده ساله آمدند و با اصرار می خواستند ما را به منازلشان ببرند با همراهان مشورتی کردم و قرار شد شب برای شام و استراحت به منزل آنها برویم. یکی از آن بچه ها که بعدا فهمیدیم پسر میزبان است به محض اینکه دید با دعوتش موافقت کرده ایم کوله پشتی یکی از همراهان را از او گرفت و با هم به سمت منزلشان در محله «الرحمه» نجف حرکت کردیم. از او اسمش را پرسیدم گفت:«مقتدی صدر»، برایم جالب بود مخصوصا وقتی که شنیدم اسم خیلی از بچه های آن محله «مقتدی» است، فهمیدم اهالی این محله از دوستداران صدری ها هستند .
◀️تا اینکه به منزلشان رسیدیم پدر مقتدی با اتومبیلش جلوی در بود تا ما را دید خیلی خوشحال شد و با زبان عربی خوش آمد گفت و تعارف کرد وارد منزل کوچک و ساده ای شدیم و آماده خواندن نماز مغرب شدیم.
◀️ پس از خواندن نماز آرام آرام افراد دیگری هم آمدند افرادی از استان های تهران، اصفهان و خوزستان. یکی از این افراد قاری قرآن بود دیدم فرصت خوبی است که محفل امشب را قرآنی کنیم از او خواستم قرآن تلاوت کند قبول کرد صوت زیبایی داشت همه لذت بردیم پس از تلاوت قرآن گفتم حالا که پای سفره قرآن نشستیم حیف است پای سفره عترت ننشینیم، شروع کردم از مناقب امیرالمؤمنین علیه السلام برایشان گفتم؛ مثلا گفتم رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «عنوان صحیفه المؤمن حب علی بن ابیطالب» یعنی سرتیتر نامه عمل شیعیان محبت علی بن ابیطالب علیه السلام است و یا حدیث قدسی «لو اجتمع الناس علی حب علی بن ابیطالب لما خلقت النار» که خداوند می فرماید اگر همه مردم بر محبت علی بودند جهنم را خلق نمی کردم را برایشان خواندم ویا از چند بعدی بودن جهات زندگی مولا توضیح دادم و چون بنای بر تفصیل نداشتم خلاصه کردم تا اینکه نوبت به شام رسید و سفره پهن شد.
◀️ میزبان با کمال ادب و صفا حدود ۴۰ نفر را شام داد. خیلی برایم جالب بود دو کشوری که ۸ سال با هم در جنگ بودند و بعد از آن هم تلاش دستگاه های رسانه ای دشمن برای جدا کردن آنها از هم بوده اینگونه مردمش همدل شده اند و یکی با جان و دل پذیرایی می کند و دیگری هم با روی باز میزبانی او را می پذیرد. سحر وقتی از خواب بیدار شدیم تا آماده رفتن شویم دیدم دو فرزند نوجوان آن خانه -به دلیل کمبود جا- در سرمای شب در حیاط خانه خوابیده بودند تا رسم میزبانی را بیش از پیش به جا آورده باشند.
◀️ به راستی آیا کسی جز حسین علیه السلام می توانست اینگونه مردم را با هم جمع کند؟ آیا چیزی جز محبت الهی به خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه می توانست خانواده ای عراقی را میزبان حدود ۴۰ زن و مرد ایرانی در خانه ای ساده و محقر قرار دهد؟
✅ خلاصه؛ وقتی میزبانی #ابومقتدی را دیدم به یاد صدر اسلام و ایثار انصار در پذیرایی از مهاجرین افتادم و چه اکسیر اعظمی است این روحیه جهادی و فرهنگ ایثار برای منتظران قیام جهانی موعود.
؛
#حب_الحسین_یجمعنا
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰 #سیزده_آبان
✍ امروز ۱۳ آبان روز ملی مبازره با استکبار است و الان در صحن مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها هستم راهپیمایی باشکوهی در قم برگزار شد الان تقریبا صحن بزرگ حرم پر شده
احساس می کنم جهت گیری شعارها علیه آمریکا تندتر شده، مشارکت دانش آموزان در راهپیمایی امسال پررنگ است.
در کنار دانش آموزان و دانشجویان عده زیادی از طلاب و روحانیون و مردم عادی هم حضور دارند.
◀️ البته تجربه سال های پس از انقلاب نشان داده که هر وقت تهدیدات آمریکا بیشتر شده حضور مردم در راهپیمایی ها هم بیشتر بوده و امروز همان روزی است که از چند ماه پیش مردم را از آن ترسانده بودند.
◀️ و امروز نیز بگذرد ولی آنچه که می ماند مردم ایران، نظام برآمده از اراده مردم انقلابی و شوکت و عظمت انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی آن است.
📢 آنچه که همه باید بدانیم این است که اگر در مقابل کفر و استکبار به یاری دین خدا و اولیای الهی برویم خدا هم ما را یاری می کند.
✅ آیه ۴۰ سوره مبارکه حج می فرماید: «ولینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز».
ترجمه: خداوند کسانی که او را یاری می کنند یاری می کند خداوند قوی و شکست ناپذیر است.
📢 ملتی که از دشمنش بترسد شکستش قطعی است.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰آیینه صفا
یکی از فرزندان حضرت آیت الله العظمی #شبیری_زنجانی نقل می کرد که سال ۸۹ در سفر مقام معظم رهبری به قم از اطراف مختلف به دفتر و شخص والد، فشار می آوردند تا ایشان به دیدار رهبری نروند اما ایشان فرموده بودند به دو دلیل به دیدار آیت الله خامنه ای می روم؛
دلیل اول اینکه ایشان رهبر جامعه اسلامی است و باید حرمت ایشان حفظ شود.
و دلیل دوم اینکه ایشان دوست قدیمی و صمیمی بنده است و رسم رفاقت ایجاب می کند که به دیدار دوست خود بروم.
✅ فضا سازی دشمنان را جدی نگیریم مرجعیت را غیرانقلابی ها مصادره نخواهند کرد.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰فقیه غیور
✍ خدا رحمت کند ابوالزوجه ما را که می گفت قبل از انقلاب در قم #آیت_الله_یزدی معروف به کلانتر قم بود، چون با همه فشارها، زندان ها و تبعیدها همه از او حساب می بردند.
◀️ فرزند ایشان می گفت زمانی که امام به سربازها دستور داد پادگان ها را ترک کنند تعداد زیادی از سربازها با اسلحه از پادگان ها فرار کردند و چون شنیده بودند در قم آیت الله یزدی از آنها حمایت می کند به قم می آمدند و خانه ما را پیدا می کردند تا اسلحه ها را تحویل ایشان بدهند و آیت الله یزدی نیز که تعداد زیادی لباس تهیه کرده بود به آنها می داد تا بپوشند و ملحق به مردم عادی شوند و اسلحه های آنها را هم در زیر زمین منزل نگهداری می کرد.
◀️ آری؛ غیرت، شجاعت و دلسوزی برای اسلام از همان زمان در وجود آیت الله یزدی موج می زد بی جهت نبود که محبوب امام بود تا جاییکه وقتی امام پس از ورود به ایران به قم بازگشت برای اقامت منزل آیت الله یزدی را انتخاب کرد.
✅ دشمن خوب می داند باید چه کسی را هدف قرار دهد؟
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
مراسم گرامیداشت شهید محمد حسن دهقانی از اساتید فاضل وانقلابی حوزه علمیه قم
باحضور علما،اساتید وطلاب حوزه علمیه قم -خانواده های معظم شهدا وایثارگران
امشب بلافاصله بعداز نماز مغرب و عشاء
بلوار امین- مسجد مدرسه علمیه مبارکه معصومیه
گناه کودکان یمنی چیست که در سکوت همه مدعیان حقوق بشر قتل عام می شوند؟
اجتماع بزرگ حوزویان در حمایت از مظلومان یمن
یکشنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۱
مدرسه فیضیه
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰#حوالی_پاییز
✍دیشب آخرین قسمت سریال«حوالی پاییز» پخش شد فیلمی که با پرداختن به موضوعی جدید و واقعی مخاطبین خود را جذب کرد.
باید به عوامل ساخت فیلم بابت این موفقیت تبریک گفت چون بدون اینکه از صحنه های نامتعارف عشق و عاشقی و یا خشونت ها و جرم و جنایت های غیر واقعی استفاده کند با یک موضوع واقعی خانوادگی سعی کرد جلوه کوچکی از فاجعه منا که از سهل انگاری دولت سعودی شکل گرفت را به تصویر بکشد.
✅حوالی پاییز بدون سیاه نمایی جامعه ایرانی به یکی از رویدادهای واقعی جامعه پرداخت و اوج خباثت آل سعود در اهمیت ندادن به جان انسان ها با فضایی عاطفی و واقعی را به همگان نشان داد.
📢امیداوارم همه فیلمنامه نویسان، تهیه کنندگان و کارگردانان در ساختن فیلم های سینمایی، مستندها و سریال ها از سوژه های بدیع، جذاب و واقعی استفاده کنند تا شاید فرهنگ بیمار بخش هایی از جامعه را به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی نزدیک کنند.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi