eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.1هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 گرمای محشر ✍ در روایات ما از گرمای صحرای محشر زیاد سخن گفته شده است. امام صادق (ع) فرمود: «زمین قیامت آتش است، به جز سایه مؤمن و محلی که مؤمن ایستاده است.» هم در اثر گرما و هم ازدحام جمعیت که به تعبیر امام صادق مثل تیر های در ترکش به هم چسبیده‌اند، عرق راه نفس کشیدن را می‌گیرد. بعد حضرت فرمودند: «می‌دانید آن سایه‌ای که مؤمن در قیامت در پناه آن از گرما محفوظ است چیست؟ آن صدقه‌ای که در دنیا داده بود، بر سر تو سایه می‌افکند.» یعنی همان صدقه‌ای که در این دنیا سایه‌ای بر سر کسی شد، در آن عالم سایه‌ای بر سر خودش می‌شود... 📚 کتاب قیامت و حشر ‎‎‌‌‎‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
﷽؛ 🌷 حضرت فاطمه(س)، مصداق کوثر مصداق کوثر در آیه1 سوره«کوثر» کیست؟ «کوثر» به معنی خیر کثیر و فراوان است و روشن ترین مصداق آن وجود مبارک «فاطمه زهراء»(س) می باشد؛ چرا که طبق شأن نزول آیه 1 سوره کوثر، نسل و ذریه پیامبر(ص) به وسیله همین دختر گرامى در جهان انتشار یافت، و در میان آنها علماى بزرگی بودند، که با ایثار و فداکارى، در حفظ آئین اسلام کوشیدند. «کوثر» یک معنى جامع و وسیع دارد، و آن، «خیر کثیر و فراوان» است و مصادیق آن زیاد مى باشد ولى بسیارى از بزرگان علماى شیعه، یکى از روشن ترین مصداق هاى آن را وجود مبارک «فاطمه زهراء»(علیها السلام) دانسته اند؛ چرا که شان نزول آیه مى گوید: آنها پیغمبر اکرم (صلى الله علیه وآله) را متهم مى کردند که بلا عقب است، قرآن ضمن نفى سخن آنها مى گوید: «ما به تو کوثر دادیم». (1) از این تعبیر، استنباط مى شود: این «خیر کثیر» همان فاطمه زهراء(علیها السلام) است؛ زیرا نسل و ذریه پیامبر(صلى الله علیه وآله) به وسیله همین دختر گرامى در جهان انتشار یافت، نسلى که نه تنها فرزندان جسمانى پیغمبر بودند، بلکه آئین او و تمام ارزش هاى اسلام را حفظ کردند و به آیندگان ابلاغ نمودند، نه تنها امامان معصوم اهل بیت(علیهم السلام) که آنها حساب مخصوص به خود دارند، بلکه هزاران، هزار از فرزندان فاطمه(علیها السلام) در سراسر جهان پخش شدند، که در میان آنها علماى بزرگ، نویسندگان، فقهاء، محدثان و مفسران والا مقام و فرماندهان عظیم بودند، که با ایثار و فداکارى در حفظ آئین اسلام کوشیدند. در اینجا به بحث جالبى از «فخر رازى» برخورد مى کنیم، که در ضمن تفسیرهاى مختلف «کوثر» مى گوید: قول سوم این است که: این سوره به عنوان ردّ بر کسانى نازل شده که عدم وجود اولاد را بر پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) خرده مى گرفتند، بنابراین معنى سوره این است که: خداوند به او نسلى مى دهد که در طول زمان باقى مى ماند، ببین چه اندازه از اهل بیت را شهید کردند در عین حال جهان مملو از آنها است، این در حالى است که از «بنى امیه» (که دشمنان اسلام بودند) شخص قابل ذکرى در دنیا باقى نمانده، سپس بنگر و ببین چقدر از علماى بزرگ در میان آنها است، مانند: باقر، صادق، رضا و نفس زکیه. (2)؛ (3)؛ (4) ✍ پی نوشت : (1). سوره کوثر، آیه 1. (2). «نفس زكيه» لقبى است براى«محمّد بن عبداللَّه» فرزند«امام حسن مجتبى» عليه السلام كه به دست منصور دوانقى در سال 145 هجرى به شهادت رسيد. (3). تفسير«فخر رازى»، جلد 32، صفحه 124. (4). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دارالکتب الإسلامیه، چاپ سی و ششم، ج 27، ص 4.3. 🔰 @p_eteghadi 🔰
. | | 💢 توفان هوس، مانع نور علم! ✍️ ظلم، كفر، اسراف و فسق و ‌‌آنچه در اسلام به عنوان گناه شناخته مى‌‌شود، موانع نور علم اند. با ريشه يابى دقيق، به اين نتيجه مى‌‌رسيم كه همه موانع نور دانش به يك ريشه اصلى مى‌‌رسد و آن، غلبه يافتن هوس است. از اين رو، هوس در صدر موانع معرفت شمرده می شود. ▫️ هوس، توفانى است كه غبارهايى به رنگ انواع ناشايستگى‌‌ها ايجاد مى‌‌كند. اين غبارها آينه دل را تيره و انسان را از نور دانش، بى‌‌بهره مى‌‌كند و با آن كه مى‌‌داند، گم راه مى‌‌شود، همان طور كه خداوند عز و جل فرموده است : ⚜️ «أَ فَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلٰهَهُ هَوٰاهُ وَ أَضَلَّهُ اللّٰهُ عَلىٰ عِلْمٍ وَ خَتَمَ عَلىٰ سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلىٰ بَصَرِهِ غِشٰاوَةً فَمَنْ يَهْدِيهِ مِنْ بَعْدِ اللّٰهِ أَ فَلاٰ تَذَكَّرُونَ . ▫️ آيا آن كس را ديده اى كه هواى نفسش را خداى خود گرفت و خداوند، او را با وجود آگاهى‌‌اش، بى‌‌راه گذاشت وبر گوش ودل او مُهر نهاد وبر چشمش پرده كشيد. پس چه كسى پس از خداوند، او را هدايت مى‌‌كند؟ آيا پند نمى‌‌گيريد؟» . جاثية : آيه ۲۳ 🚩 بنا بر اين، براى مبارزه اساسى با موانع نور دانش، قطع كردن ريشه هوس، ضرورى است . 🔅 : ▫️ آفت خرد، هوس است . ‎غرر الحكم : ح ۳۹۲۵ ▫️ آن كه در پىِ هوسش رفت، كور و كَر و خوار و گم راهش ساخت . ‎غرر الحكم : ح ۹۱۶۸ 📚 دانش نامه عقايد اسلامی ج ۲ ، ص ۵۷۱ 🌐 بیشتر بخوانید 🔰 @p_eteghadi 🔰
﷽؛ چه کسانی بدن حضرت زهرا (سلام الله علیها) را غسل دادند ؟ بر پایه روایات ؛ امام علی (علیه السلام) ، ‌حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را غسل دادند . از امام جعفر صادق (علیه السلام) پرسیدند : چه کسى فاطمه (سلام الله علیها) را غسل داد ؟ ایشان در پاسخ فرمود : «حضرت علی (علیه السلام) ! ؛ زیرا حضرت فاطمه ، صدیقه بود و غیر از شخص صدیق کسى حق نداشت وى را غسل بدهد . البته در برخی از روایات آمده که اسماء بنت عمیس نیز در غسل حضرت زهرا (سلام الله علیها) به حضرت علی (علیه السلام) کمک می‌رسانده و از او نقل است که می‌گفت : « فاطمه (سلام الله علیها) به من وصیت کرد که مرا فردی جز تو و علی نباید غسل دهد، به دنبال چنین وصیتی بود که من و علی (علیه السلام) او را غسل دادیم . 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ ✍آیت الله حائری شیرازی نقل می‌کنند: برای خرید نان در نانوایی سنگکی ایستاده بودم. نوبتم که شد، یکی دیگر آمد و نانوا هم به او زودتر داد. من به او اعتراض کردم، اعتراض محترمانه‌ای هم کردم، اما یک جواب سربالا و تندی به من داد. دلم از او رنجید. نان نگرفتم و از مغازه بیرون آمدم. در راه که می‌آمدم، دلم از دست او آتش گرفته بود. در همین آشفتگی می‌خواستم نفرینی به او کنم. یک دفعه سرم را بلند کردم و چشمم افتاد به گنبد طلایی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها. گفتم نانوا از شیعیان حضرت است. من اگر نفرین کنم، از چشم این‌ها می‌افتد. اهل بیت خوششان می‌آید که من دعایش کنم. دعایش کردم و گفتم: «خدایا این آدم را صالح کن». وقتی دعا کردم، آتشی که در دلم بود خنک شد. خدا را شکر کردم. بعد دیدم هر وقت کسی اذیتم می‌کند، اگر دعایش کنم دلم خنک می‌شود. به شما هم توصیه می‌کنم هر وقت کسی اذیتتان کرد، به او دعا کنید.اینها شیعه هستند. چقدر «یا حسین» «یا علی» می‌گویند. به تمام کسانی که به شما ظلم کردند دعا کنید؛ فقط به خاطر اینکه شیعه هستند. مثل مادری که به بچه‌اش دعا می‌کند و از حقش می‌گذرد. وقتی شما از این طرف بخشیدی و سختگیری نکردی، دل دیگران به شما نرم می‌شود و آنها هم برای شما طلب مغفرت می‌کنند؛ دل به دل راه دارد. حق دارانِ شما هم از شما صرف نظر می‌کنند. وقتی حق داران صرف نظر کردند راهت باز می‌شود. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 ✍ (قسمت یک) : كسانى كه از مردن مى ترسند بدانند كه راه توبه باز و خداوند بسيار بخشنده است. در قرآن حدود سيصد مرتبه خود را با صفات رحمان، رحيم، غفّار، غفور، ودود ستوده است. آنان با يك اراده وتصميم وبازگشت به خدا، مى توانند تمام خلافكارى هاى خود را جبران كنند وبدانند كه خداوند نيز آنان را مى پذيرد؛ زيرا خودش فرموده است: توبه‌ها را قبول مى كند، قابِلُ التَّوبِ و توبه كننده را نيز دوست دارد. اِنّ اللّه يُحِبُّ التّوّابِين 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
1_950859261.Mp3.mp3
335.7K
🔴 سوال: 👇 برادر من تازه مرحوم شده دوست دارم بدونم که الان اوضاع او در جهان آخرت چگونه است؟ 🎙 ‎‎‌‌‎‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 صدای نعره جنازه‌ای که شنیده شد... ✍ ثقه الاسلام محدث نوری استاد شیخ عباس قمی نقل میکند: ◀️ روزی در وادی السّلام‌ نجف‌ برای‌ زيارت‌ اهل‌ قبور رفته‌ بودم‌ که ناگهان صدای شتری که‌ ميخواهند او را داغ‌ كنند را شنیدم. با صدای بلند صيحه‌ و فریاد ميكشيد و ناله‌ ميكرد؛ بطوريكه‌ گوئی تمام‌ زمين‌ وادی السّلام‌ از صدای نعره او میلرزید. من‌ با سرعت برای‌‌ نجات‌ آن‌ شتر به طرف صدا‌ رفتم‌. اما وقتی نزديك‌ شدم‌ ديدم‌ شتری در کار نيست‌، بلكه‌ جنازه‌ فرد معصیت کاری‌ رو برای دفن‌ آوردند و اين‌ نعره و فریاد‌ از اين‌ جنازه‌ بلند است‌؛ جالب اینکه‌ افراديكه‌ متصدّی دفن‌ او بودند با كمال‌ خونسردی و آرامش‌ مشغول‌ امور کفن و دفن بودند. 📕 معادشناسی ج 1 ص 141 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حدیث رسول خدا (ص) می فرمایند: کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور خواهد کرد و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می کند وسائل شیعه،ج۱۶.ص۳۴۴ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨ فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت گوهر پرفروغ کوثر ولایت، طوبای طیبه حجاب و عفت، تجسم عینی علم و فصاحت و مظهر صبر و شکیبایی خاندان رسالت، حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها بر شما اعضای محترم کانال تبریک و تهنیت باد . 🔰 @p_eteghadi 🔰
21.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 👈 زینب کبری سلام الله علیها ، ضامن بقای نهضت عاشورا 👈 چرا حضرت ابی عبدالله علیه السلام زنان و دختران و کودکان را با خود به کربلا برد ؟ 🔰 @p_eteghadi 🔰
﷽؛ (سلام الله علیها) 📝 زینب سلام الله علیها دختر على و زهرا علیهماالسلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود ، در پنج سالگى مادر خود را از دست داد و ازهمان دوران طفولیت با مصیبت آشنا گردید . در دوران عمر با بركت خویش ، مشكلات و رنج هاى زیادى را متحمل شد ، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان ، و حوادث تلخى چون اسارت و ... را تحمل كرد . این سختى ها از او فردى صبور و بردبار ساخته بود . 📝 او را ام كلثوم كبرى ، و صدیقه صغرى مى نامیدند . از القاب آن حضرت ، محدثه ، عالمه و فهیمه بود . او زنى عابده ، زاهده ، عارفه ، خطیبه و عفیفه بود . نسب نبوى ، تربیت علوى ، و لطف خداوندى از او فردى با خصوصیات و صفات برجسته ساخته بود ، طورى كه او را «عقیله بنى هاشم » مى گفتند . با پسرعموى خود «عبدالله بن جعفر» ازدواج كرد و ثمره این ازدواج فرزندانى بود كه دو تن از آن ها (محمد و عون) در كربلا ، در ركاب ابا عبدالله الحسین علیه السلام شربت شهادت نوشیدند . 📝 آن بانوى بزرگوار سرانجام در پانزدهم رجب سال 62 هجرت ، با كوله بارى از اندوه و غم و محنت و رنج دار فانى را وداع گفت . 📝 معمولا پدر و مادر نام فرزند را انتخاب مى كنند ، ولى در جریان ولادت حضرت زینب سلام الله علیها والدین او این كار را به پیامبراسلام جد بزرگوار آن بانو ، واگذار نمودند . پیامبر صلى الله علیه وآله كه در سفر بود ، بعد از بازگشت از سفر ، به محض شنیدن خبر تولد ، سراسیمه به خانه على علیه السلام رفت ، نوزاد را در بغل گرفت و بوسید ، آن گاه نام زینب (زین + اب) را كه به معناى «زینت پدر» است براى این دختر انتخاب نمود . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 🔰 @p_eteghadi 🔰
﷽؛ ❤️ تربیت سلام‌الله‌علیها است ؛ او بانویی باعظمت و باکرامت است که در دامان عصمتِ و علیهماالسلام پرورش یافته است . او و است . 🔆 این بانوی باجلالت همچون خورشیدی است که نه فقط در آسمان کربلا درخشید و شام ظلمانی دوران امویان را روشن کرد ، بلکه سراسر تاریخ تشیع را از درخشش و و خود نورانی ساخته است ... از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی 🔰 @p_eteghadi 🔰
﷽؛ « فخرجت زينب عليها السلام في الجمع و أهوت إلى جيبها فشقّته و نادت بصوت حزين يقرح القلوب: وا أخاه وا حسيناه !¹» ✍🏻 در برخی کتاب‌های قدیمی به این مطلب برخورد کردم [...] ؛ ⛺️ پس هنگامی که [کاروان اسرا] به سرزمین رسیدند ، در محلّ قتلگاه حضرت منزل کردند و فرود آمدند و جماعتی از بنی هاشم و غیر آنها را دیدند که برای زیارت علیه‌السلام وارد کربلا شده بودند . 🏴 پس در یک‌ زمان به هم رسیدند و شروع به گریه و ناله و شیون و لطمه زدن نمودند و تا سه روز مجلس عزا به پا نمودند ؛ همچنین زنان عراقی نیز در مجلس آنها حاضر شدند . 💔 پس سلام‌الله‌علیها در مجمع آنان خارج شد و آهنگ گریبان خود نمود و آن را چاک داد و با صدایی غم انگیز که قلبها را به درد می‌آورد و جریحه‌دار می‌ساخت ناله زد : آه برادرم ، آه حسینم ، آه محبوب رسول خدا و علی مرتضی، آه آه آه ... بعد هم به حالت غشوه افتاد . ۱. الدمعة الساکبة، بهبهانی، ج۵، ص۱۶۲-۱۶۳. 📚 به نقل از مصباح الهدی، ج۳، آیت الله العظمی وحید خراسانی 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 🔹 بازگشت ✍ کمتر از لحظه ای دیدم روی تخت بیمارستان خوابیده ام و تیم پزشکی مشغول زدن شوک برقی به من هستند. دستگاه شوک را چند بار به بدن من وصل کردند و به قول خودشان؛ بیمار احیا شد. روح به جسم برگشته بود، حالت خاصی داشتم. هم خوشحال بودم که دوباره مهلت یافته ام و هم ناراحت بودم که از آن وادی نور، دوباره به این دنیای فانی برگشته ام. دقایقی بعد، دو خانم پرستار وارد سالن شدند تا مرا به بخش منتقل کنند. آنها می خواستند تخت چرخدار مرا با آسانسور منتقل کنند. همین که از دور آمدند، از مشاهده چهره ی یکی از آنان واقعا وحشت کردم. من او را مانند یک گرگ می دیدم که به من نزدیک می‌شد! مرا به بخش منتقل کردند. برادر و برخی از دوستانم بالای سرم بودند. یکی دو نفر از آشنایان به دیدنم آمده بودند. یکباره از دیدن چهره باطنی آنها وحشت کردم. بدنم لرزید. به یکی از همراهانم گفتم: بگو فلانی و فلانی بر گردند. تحمل هیچکس را ندارم. احساس می کردم که باطن بیشتر افراد برایم نمایان است. باطن اعمال و رفتار و.. به غذایی که برایم می آوردند نگاه نمی کردم. می ترسیدم باطن غذا را ببینم. اما از زور گرسنگی مجبور بودم بخورم. دوست نداشتم هیچ کس را نگاه کنم. برخی از دوستان و بستگان آمده بودند تا من تنها نباشم، اما نمی دانستند که وجود آنها مرا بیشتر تنها می کرد! بعداز ظهر تلاش کردم تا روی خودم را به سمت دیوار برگردانم. میخواستم هیچ کس را نبینم. اما يكباره رنگی از چهره ام پرید! من صدای تسبیح خدا را از در و دیوار میشنیدم. 🔰 @p_eteghadi 🔰
✅صبر ✍رسول خدا (ص) فرمودند : صبر چهار شعبه دارد : اشتیاق ، هراس ، وارستگی و انتظار . پس هرکس مشتاق بهشت است باید از شهوات بیرون برود.و کسی که از آتش میترسد باید از گناهان برگردد ، و کسی که نسبت به دنیا زهد می ورزد ، باید گرفتاری را سبک بشمارد ، و کسی که در انتظار مرگ است باید در کارهای خوب بشتابد. 📚میزان الحکمة جلد ۵ حدیث ۱۰۱۳۳ 🔰 @p_eteghadi 🔰
* 🔺 نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ‌ ‌ 🔻يكي از چيزهائي كه لازم است روی آن تحقیق شود فرق بين وجوب‏ تشريعي و وجوب يا استحباب سلوكي است. 🔸مثلاً وقتي خداي متعال به رسول خدا صلي الله عليه وآله مي‏ فرمايند: «وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّكَ عَسَي أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَاماً مَّحمُوداً» ( اسراء:79 ) ترجمه: و پاسی از شب را (از خواب برخیز، و) قرآن (و نماز) بخوان! این یک وظیفه اضافی برای توست؛ امید است پروردگارت تو را به مقامی در خور ستایش برانگیزد! 🔹برخی مي ‏گويند نماز شب بر حضرت واجب بوده اما شايد اين وجوب تشريعي نبوده بلکه به اين صورت بوده كه آن قدر مقام و منزلت حضرت بالاست كه به هيچ عنوان نماز شب از حضرت جدا نمي‏ شود. 🔸از جهت سير اخلاقي و معنوي، ایشان و نماز شب لازم و ملزوم هم شده ‏اند و جوري با هم گره خورده‏ اند كه در هيچ صورتي ترک نخواهد شد. 🔹نمونه‏ هاي این معنی در زندگي اهل بيت علیهم السلام و حواریون ایشان ديده مي‏ شود. مثلا نماز شب حضرت زينب ‏عليها السلام در شام عاشورا از اين باب است. اگرتصور شود در نيمه‏ هاي شب يازدهم، چقدر مصیبت و سختی و فشار بر ایشان وارد شده بود که ديگر توان و رمق در كار نبود ولي ایشان جوري با احكام خدا گره خورده‏ اند كه حتی در این شرایط فوق العاده سخت هم نماز شبشان ترک نمی شود فقط روي خاك نشسته بودند و نماز شب مي ‏خواندند. ‌ ‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✅يكی ما را می بيند ! ✍فقیری پسری کم سن و سال داشت. روزی به او گفت: با هم برویم از میوه های درخت فلان باغ دزدی کنیم. پسر اطاعت کرد و با پدر به طرف باغ رفتند. با این که پسر می دانست که این کار زشت و ناپسند است ولی نمی خواست با پدرش مخالفت کند. سرانجام با هم به کنار درخت رسیدند، پدر گفت: پسرم! من برای میوه چیدن بالای درخت می روم و تو پایین درخت مواظب باش و به اطراف نگاه کن، اگر کسی ما را دید مرا خبر بده. فرزند در پای درخت ایستاد. پدرش بالای درخت رفت و مشغول چیدن میوه شد. بعد از چند لحظه، پسر گفت: پدر جان، یکی ما را می بیند. پدر از این سخن ترسید و از درخت پایین آمد و پرسید: آن کس که ما را می بیند کیست؟ فرزند در جواب گفت: «هو الله الّذی یری کلّ احد و یعلم کلّ شیء؛ او خداوند است که همه کس را می بیند و همه چیز را می داند». پدر از سخن پسر شرمنده شد و پس از آن دیگر دزدی نکرد! 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ آیت‌الله بهجت (ره) : شیطان با شش هزار سال عبادت عاقبتش آن‌طور شد، آیا ما می‌توانیم به خود مغرور شویم؟! به خدا پناه می‌بریم! 📚 در محضر بهجت، ج۱، ص۱۹۶ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
چرا به غلام و کنیز , حیوان می گویند ?!!!! 🤔 : ❓اكثر ائمه شيعه توسط حيوانات متولد شده اند و نيمه انسان، نيمه حيوان هستند! با استناد به فتواهاى فقهى مؤسسين مذهب شيعه، اكثر ائمه دوازده گانه شيعه در شكم حيوانات پرورش يافته و متولد شده اند. در ص ٣٦٣ از جلد دوم كتاب الغاية القصوى كه توسط علامه طباطبائى يزدى نوشته و توسط شيخ عباس قمى(استاد خمينى) ترجمه شده است، در احكام مربوط به خريد و فروش حيوانات ميخوانيم؛  در اقسام حيوان تفاوتى وجود ندارد، و غلام و كنيز نيز حكم حيوان را دارند خوب با استناد به اين حكم فقهى كه كنيز در زمره حيوانات محسوب ميشود . همانطور كه ميدانيد اكثر ائمه شيعه از امام سجاد تا امام زمان همه توسط كنيزها بدنيا آمده اند، يعنى توسط موجوداتى كه در حكم حيوانات بوده اند. چطور موجودى كه نيم حيوان و نيم انسان است براى تربيت و راهنمائى بشر انتخاب شده است؟ ❗️❗️ 👇👇👇
💠💠 👌باز شاهدیم ملحدین مدعی علم و دانش و روشنفکری , بیسوادی و جهالت خود را به ما نمایانده اند و اشکالاتی که ناشی از جهل و بیسوادی می شود را مطرح کرده اند . ❕کلمه " حیوان " در اصل به معنای " حیات و زندگانی " است , چنان که برخی می نویسند : " «حيوان» (بر وزن ضربان) به اعتقاد جمعى از مفسران و ارباب لغت، به معناى حيات است (معناى مصدرى دارد). اين كلمه در اصل از «حى» گرفته شده و «حييان» بوده كه ياء دوم تبديل به «واو» گشته و «حيوان» شده است. " 📚لغات در تفسير نمونه، ص: 198 👌بر این اساس , این کلمه بر هر موجود زنده و دارای حیاتی اطلاق می شود , چه انسان باشد یا غیر انسان , چنان که لغت شناس بزرگ , فراهیدی می گوید : " مقصود از حیوان هر موجود زنده ای است " "و الحَيَوان: كل ذي روح. " 📚كتاب العين، ج‏ 3، ص: 317 ❕ابن منظور , لغت شناس نامی نیز به همین نکته تصریح می کند که معنای حیوان : " هر موجود زنده ای است " " الحَيَوانُ: اسم يقع على كل شي‏ء حي‏ " 📚لسان العرب، ج‏ 14، ص: 214 💠 👇
💠ادامه 👇 ❕در لسان فقه نیز با توجه به همین معنای لغوی , کلمه حیوان در مورد هر موجود زنده استعمال شده است چه می خواهد انسان باشد یا غیر انسان . 👌مثلا در بحث خیار حیوان , مقصود از حیوان هر موجود زنده ای است که قابلیت آن را دارد که مورد خرید و فروش واقع شود , چه گاو و گوسفند و بز باشد و چه غلام و کنیز , همه تحت عنوان حیوان به معنای موجود زنده ای که می تواند مورد خرید و فروش واقع شود , قرار می گیرد , لذا برخی در توضیح اصطلاحات فقهی می نویسند : "حيوان: موجود زنده " " به هر موجود جاندار- اعم از انسان و غير انسان- حيوان اطلاق مى‏شود؛ ... " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏ 3، ص: 407 👌و ادامه می دهند : "موضوع خيار حيوان، خريد و فروش هر موجود ذى روح، و مدّت آن بنابر مشهور- بلكه بر آن ادعاى اجماع شده- سه روز و دو شب است. برخى قدما مدت آن را در كنيز مدت استبراى او دانسته‏اند. آغاز خيار حيوان، زمان عقد است. برخى قدما مبدأ آن را زمان جدا شدن دو طرف معامله از يكديگر دانسته‏اند . ❕اسباب سقوط خیار حیوان : .... تصرف در حيوان يا نقل آن از ملك خود به عقد لازم همچون بيع يا غير لازم همچون هبه و يا به غير نقل، مانند آميزش كردن با كنيز. " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏ 3، ص: 545 ❕بحث در کتاب غایه القصوی نیز پیرامون همین خیار حیوان و مصادیق آن است که می گوید : " خيار حيوان است و آن عبارت است از اين كه هر گاه كسى حيوان بخرد از حين صيغه خواند تا سه روز اختيار دارد كه فسخ ان معامله كند وحيوان را بفروشنده رد كند ... ودر اينجا بسه مسئلة بايد اشاره شود : ... " سيم " ان كه فرق نيست در اقسام حيوان و غلام و كنيز نیز حكم حيوان دارد " 📚غایه القصوی ج ٢ ص ٣٦٤ 👌یعنی اگر مشتری حیوانی را بخرد , تا سه روز حق دارد که آن عقد را بر هم زند در صورتی که تصرف در حیوان نکرده باشد و مقصود از حیوان هم هر موجود زنده ای است که قابلیت خرید و فروش را دارد که هم شامل غیر انسانهایی چون گاو و گوسفند و ... می شود و هم شامل انسانهایی چون غلام و کنیز , چرا که تمام این موارد حیوان به معنای موجود زنده اند که قابلیت خرید و فروش دارند , و حیواناتی ( یعنی موجودات زنده ای ) که قابل خرید و فروش نیستند , از محل بحث خارجند , مانند انسانهای آزاد یا حیوناتی که منافعی برای انسان ندارند . ❕کانال های معاند احکامی را که در مورد کنیز و برده در اسلام است را مورد حمله قرار داده و آن را توهین به شخصیت انسانی آنان می دانند که چون کالایی خرید و فروش می شود ، در ذیل مفصلا در این رابطه و فلسفه جواز برده داری در اسلام توضیح داده ایم و تقریر کرده ایم که جواز خرید و فروش بردگان و ازدواج با آنان ، یکی از برنامه های کلی اسلام برای آزاد سازی تدریجی بردگان بوده است 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔵 شفاعت حضرت زهرا سلام الله علیها ✍ شفاعت دو نفر از معصومین (ع) عجیب است. یکی شفاعت ابا عبدالله الحسين علیه السلام که روایاتش در «کامل الزيارات» آمده است و فوق العاده است. و دیگری شفاعت مادر بزرگوارشان حضرت زهرا (س) که مرحوم مجلسی در جلد هشتم «بحارالانوار» برخی از آنها را آورده است. در آنجا آمده است: آنقدر از محبان و دوستان و شیعیانش شفاعت می کند که جز مشتی کافر و منافق کسی برای جهنم باقی نمی ماند و باقی را مانند پرنده ای که از زمین دانه جمع می کند، همه را جمع می کند و به بهشت می برد. آن وقت همه آرزو می کنند. ای کاش فاطمی بودند این نصرتی است که خداوند به حضرت زهرا (س) میدهد. 📚 کتاب بهشت و جهنم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
🟣مشکلاتمان را با امام زمانمان در میان بگذاریم... یکی از اصحاب امام هادی صلوات الله علیه گوید خدمت حضرت نامه‌ای نوشتم: «شخصی دوست دارد با امام زمانش راز و نیاز كند و مشكلات خود را با ایشان در میان بگذارد، همان گونه كه با خداوند راز و نیاز کرده و حوائجش را اظهار می‌كند؛ او باید چه كند؟» امام هادی علیه‌السلام در پاسخ مرقوم فرمودند: «هرگاه حاجتی داشتی، فقط لب‌های خودت را حركت بده و مطمئن باش كه جواب به تو می‌رسد.» «رَوَى السَّيِّدُ بْنُ طَاوُسٍ فِي كَشْفِ الْمَحَجَّةِ بِإِسْنَادِهِ مِنْ كِتَابِ الرَّسَائِلِ لِلْكُلَيْنِيِّ عَمَّنْ سَمَّاهُ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ علیه السلام أَنَّ الرَّجُلَ يُحِبُّ أَنْ يُفْضِيَ إِلَى إِمَامِهِ مَا يُحِبُّ أَنْ يُفْضِيَ إِلَى رَبِّهِ قَالَ فَكَتَبَ إِنْ كَانَ لَكَ حَاجَةٌ فَحَرِّكْ شَفَتَيْكَ فَإِنَّ الْجَوَابَ يَأْتِيكَ.» 📚 بحار الانوار، ج ۵۰، ص ۱۵۵ خیلی پیچیده نیست ، لبانت را تکان بده و از دلتنگی هایت برای امام زمانت حرف بزن زیر لب زمزمه کن : ما از تو به غیر از تو نداریم تمنّا💔 🔰 @p_eteghadi 🔰
🔴 ✍ ۱) پیامبران: خداوند در قرآن فرمود: «حال آنها چگونه خواهد بود در آن روزی که از هر امتی شاهد و گواهی بر اعمالشان می‌آوریم و تو را گواه بر آنها می‌گیریم.» اینکه خداوند می‌فرماید: از هر امتی شاهدی می‌آوریم، بدون شک شاهد و گواه بر اعمال هر امت پیامبر آن امت است که ناظر بر اعمال امتش می‌باشد و اشراف بر آنها دارد تا بتواند در قیامت شهادت دهد. حضرت امیر فرمود: «در قیامت همه خلائق در محلی جمع می‌شوند. هیچ کس حق سخن گفتن ندارد، مگر به اذن خدای رحمان. در آنجا پیامبران برمی‌خیزند و مورد سوال و بررسی قرار می‌گیرند و این همان مفاد آیه است که خداوند به پیامبر می‌فرماید: "پس چگونه است حالشان آنگاه که از هر امتی گواهی می‌آوریم و تو را به آنان گواه آوردیم؟" و پیامبر گواه بر شهداست و شهدا همان پیامبران‌اند.» بنابراین، رسول‌الله گواه بر پیامبران است و پیامبران گواه بر امت خود. 📚 کتاب صراط و شفاعت 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️واحدمشاوره آستان مقدس امامزاده سیدعلی ع 🔹 آماده ارائه خدمات مشاوره، توسط کارشناسان مجرب حوزه ودانشگاه به هموطنان گرامی وزائرین محترم می باشد. 🔻جهت تماس کارشناسان باشما کلمه مشاوره رابه شماره زیر ارسال کنید. 📩 ١٠٠٠٠١١۴٢۵١١١ 🕋🕌حرم مطهر اباالفضل قمی ها امامزاده سیدعلی علیه السلام ‌ •┈•• @ shahseyedaliQOM ••┈• ___ارتباط با ادمین 👨🏻‍💻 @AdmiinShahSeyedAliQom