eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.4هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴حق الناس فقط زدن جیب مردم نیست!! ✍حق الناس فقط کلاهبرداری و اختلاس نیست!! حق الناس یعنی با بی حجابی تو دل کسی زلزله ۱۰ ریشتری به پا کنی ولی آوار برداریش بیفته گردن همسر بی‌گناهش! 💢گرفتن آرامش روان، از بین بردن پاکی چشم و قلب مردان، گرفتن آرامش خاطر زنان، نابودی تعهد و عشق بین همسران، سرد شدن گرمای خانه ها، تنوع طلب کردن مردان، افزایش نرخ طلاق و... همه حق الناس هایی است که به واسطه بی حجابی و دلبری های خیابانی بر گردنِ خانم های بدحجاب و بی‌حجاب است!! ❗️فراموش نکنیم! خداوند هرگز حق الناس را نمی بخشد! 📌نشر حداکثری با شما🌹 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
❕گرانی های زمان شاه در بیان اسد الله علم وزیر دربار پهلوی !!!!! @Rahnamye_Behesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز 💠 💎 چرا زیاد دعا کنیم؟ 🔻امام صادق (علیه‌السّلام): كانَ جَدّي يَقولُ: تَقَدَّموا فِي الدُّعاءِ؛ فَإِنَ‌ العَبدَ إذا كانَ‌ دَعّاءً فَنَزَلَ‌ بِهِ البَلاءُ فَدَعا، قيلَ: صَوتٌ مَعروفٌ، و إذا لَم يَكُن دَعّاءً فَنَزَلَ بِهِ بَلاءٌ فَدَعا، قيلَ: أينَ كُنتَ قَبلَ اليَومِ؟! ✳️ جدّم [امام زین العابدین (علیه‌السّلام)] مى‌فرمود: در دعا كردن، پيش‌دستى كنيد؛ زيرا بنده، چنانچه اهل دعای زیاد باشد، وقتى بلايى بر او نازل شود و دعا كند، گفته مى‌شود: «صدايى آشناست» و چنانچه اهل دعاىِ بسيار نباشد، وقتى بلايى بر او نازل شود و دعا كند، گفته مى‌شود: «تا به حال، كجا بودى؟!» 📚 الكافي، شیخ کلینی (۳۲۹ ق)، ج ۲، ص ۴۷۲، ح ۵ ‌ ‌ ‎‎‌‌‎‎‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
شجاعتر بودن امام علی از پیامبر گرامی علیهما السلام !!!! 🤔 : ❓تو کتاب الانوار النعمانیه جلد اول صفحه 19 اومده امام علی شجاع تر از پیامبره ، آیا این کفر نیست ؟❕❕❕ 💠💠 👌در این شکی نیست که پیامبر گرامی اسلام شجاع ترین افراد بوده است به گونه ای که حتی خود امیر مومنان علیهما السلام تصریح می کند که در جنگ ها در پناه پیامبر اسلام قرار می گرفته است , چنان که در نهج البلاغه فرمود : " كُنَّا إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ اتَّقَيْنَا بِرَسُولِ اللَّه صلى الله عليه و آله، فَلَمْ يَكُنْ أَحَدٌ مِنَّا أَقْرَبَ إِلَى الْعَدُوِّ مِنْهُ " هرگاه آتش جنگ، سخت شعله‏ور مى‏شد ما به رسول خدا صلى الله عليه و آله پناه مى‏برديم و در آن هنگام هيچ‏يك از ما به دشمن از او نزديك‏تر نبود " 📚نهج البلاغه حکمت ٩ ❕شارحین در مورد کلام فوق می نویسند : " اين مسئله واقعاً عجيب است، فرمانده دشمن معمولًا در تيررس دشمن قرار نمى‏گيرد آن هم به‏گونه‏اى كه از همه به تيررس دشمن نزديك‏تر باشد تا بتواند مديريت لشكر را انجام دهد. اين نشانه مهمى از شجاعت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله و توكل او بر ذات پاك پروردگار و آرامش بخشيدن به نفرات لشكر است تا آن‏ها بدانند يارى خداوند در انتظارشان است و به يقين پيروز مى‏شوند و هرگز احتمال شكست را در وجود خود راه ندهند كه اين خود عامل مهم پيروزى در ميدان نبرد است. " 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏14، ص: 215 ❕علامه مجلسى در جلد شانزدهم بحارالانوار در بحث شجاعت پيامبر اكرم اين حديث را به نقل از کتاب مکارم الاخلاق از على عليه السلام نقل مى‏كند: «لَقَدْ رَأَيْتُنِي يَوْمَ بَدْرٍ وَنَحْنُ نَلُوذُ بِالنَّبِيِّ صلى الله عليه و آله وَهُوَ أَقْرَبُنَا إِلَى الْعَدُوِّ وَكَانَ مِنْ أَشَدِّ النَّاسِ يَوْمَئِذٍ بَأْساً " من در روز جنگ بدر شاهد و ناظر بودم كه ما به پيامبر پناه مى‏برديم و او از همه ما به دشمن نزديك‏تر و از برجسته‏ترين جنگجويان در آن روز بود». " 📚بحار الانوار ج 16 ص 232 _ مکارم الاخلاق ص 19 ❕همینطور از انس نقل می کند : " پيغمبر (ص) شجاعترين و نيكوترين و سخى‏ترين مردم است، يك شب بانگى هولناك برآمد چنان كه همه مردم مدينه به فزع آمدند و به طرف صدا به راه افتادند، پيغمبر با ايشان برخورد كرده در حالى كه بر آنان سبقت داشت وى گفت چرا مى‏ترسيد؟! و در اين حال بر فرس و اسب ابى طلحه سوار بود و شمشير بر گردن داشت. انس گويد مردم شروع كردند به اين سخن كه از چه ميترسيد. كه اين دريا و سرابى بود (يعنى بانگ ترسناك ريشه و اصل مهمى نداشت). " " عَنْ أَنَسٍ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَشْجَعَ النَّاسِ وَ أَحْسَنَ النَّاسِ وَ أَجْوَدَ النَّاسِ قَالَ فَزِعَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ لَيْلَةً فَانْطَلَقَ النَّاسُ قِبَلَ الصَّوْتِ قَالَ فَتَلَقَّاهُمْ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ قَدْ سَبَقَهُمْ وَ هُوَ يَقُولُ لَنْ تُرَاعُوا وَ هُوَ عَلَى فَرَسٍ لِأَبِي طَلْحَةَ وَ فِي عُنُقِهِ السَّيْفُ قَالَ فَجَعَلَ يَقُولُ لِلنَّاسِ لَمْ تُرَاعُوا وَجَدْنَاهُ بَحْراً أَوْ إِنَّهُ لَبَحْرٌ " 📚همان منابع 👌ابن ابى‏الحديد در شرح نهج‏البلاغه خود از «واقدى» نقل مى‏كند كه در روز احد هنگامى كه آن صدمات را بر وجود پيامبر صلى الله عليه و آله وارد كردند على عليه السلام فرمود: قسم به خدايى كه او را به حق مبعوث كرد " «ما زالَ شِبْراً واحد إنّه لَفي وَجْهِ الْعَدُوّ تَثُوبُ إلَيْهِ طائِفَةٌ مِنْ أصْحابِهِ مَرّةً وَتَتَفَرَّقُ عَنْهُ مَرَّةً " "آن حضرت صلى الله عليه و آله حتى يك وجب از برابر دشمنان عقب‏نشينى نكرد و در اين حال، گاه گروهى از يارانش به سوى او مى‏آمدند و گاه پراكنده مى‏شدند (اما او همچون كوه ايستاده بود)». " 📚شرح نهج البلاغه ج 15 ص 19 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕حال در مورد سوال مطرح شده گفتنی است که روایت معروفی است که در کتاب ابن شاذان قمی نقل شده است که پیامبر گرامی اسلام فرمود : "«به من سه چيز داده شده كه على هم در آنها شريك است، و به على سه چيز داده شده كه من در آنها شريك نيستم». پرسيده شد: اى پيامبر خدا! آن سه چيز كه على عليه السلام در آن با تو شريك است، چيست؟ فرمود: «بيرق حمد (ستايش)، از آنِ من است و على، بر دوش كشنده آن است؛ و كوثر، از آنِ من است و على، ساقى آن است؛ و بهشت، از آنِ من است و على، تقسيم‏كننده آن است. و امّا آن سه چيز كه به على داده شده و من در آن شريك نيستم: به او پيامبر خدا به عنوان پدرْ زن داده شده و به من داده نشده؛ و همسرى چون فاطمه زهرا به وى داده شده كه به من داده نشده؛ و دو فرزندش حسن و حسين، به وى داده شده‏اند كه به من داده نشده است». " "اعطيتُ ثَلاثا وعَلِيٌّ مُشارِكي فيها، واعطِيَ عَلِيٌّ ثَلاثَةً ولَم اشارِكهُ فيها، فَقيلَ: يا رَسولَ اللّهِ، ومَا الثَّلاثُ الَّتي شارَكَكَ فيها عَلِيٌّ؟ فَقالَ: لِواءُ الحَمدِ لي وعَلِيٌّ حامِلُهُ، وَالكَوثَرُ لي وعَلِيٌّ ساقيهِ، وَالجَنَّةُ لي وعَلِيٌّ قاسِمُها. و أمَّا الثَّلاثُ الَّتي اعطِيَت عَلِيّا ولَم اشارِكهُ فيها: فَإِنَّهُ اعطِيَ رَسولَ اللّهِ صِهرا ولَم اعطَ مِثلَهُ، واعطِيَ زَوجَتَهُ فاطِمَةَ الزَّهراءَ ولَم اعطَ مِثلَها، واعطِيَ وَلَدَيهِ الحَسَنَ وَالحُسَينَ ولَم اعطَ مِثلَهُما " 📚الفضائل لابن شاذان: ص 95، بحار الأنوار: ج 39 ص 90 ح 3 _ الأمالي للطوسي: ص 344 ح 708 ❕این حدیث را مرحوم جزائری در کتاب الانوار النعمانیه نقل کرده و در آن به اشتباه و به صورت سهوی به جای بخش " پدر زن " تعبیر " شجاعت " نقل شده , یعنی پیامبر می گوید به علی شجاعتی داده شده که به من داده نشده است : " فانه اعطی شجاعه و لم اعط مثله " 📚الانوار النعمانیه ج 1 ص 19 ❕مرحوم نعمانی می گوید که شیخ صدوق چنین نقل کرده , در حالی که نقل شیخ صدوق چنین است که پیامبر فرمود : "«اى على! سه چيز به تو داده شده كه پيش از تو، به هيچ كس داده نشده است». گفتم: پدر و مادرم فدايت! چه چيز به من داده شده است؟ فرمود: «پدرْ زنى چون من به تو داده شده؛ و زنى چون همسرت؛ و فرزندانى چون حسن و حسين به تو داده شده است». "  يا عَلِيُّ، إنَّكَ اعطيتَ ثَلاثا لَم يُعطَها أحَدٌ مِن قَبلِكَ. قُلتُ: فِداكَ أبي وامّي، وما اعطيتُ؟ قالَ: اعطيتَ صِهرا مِثلي، واعطيتَ مِثلَ زَوجَتِكَ، واعطيتَ مِثلَ وَلَدَيكَ الحَسَنِ وَالحُسَينِ. " 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام: ج 2 ص 48 ح 188 ❕بنابراین مرحوم نعمانی اشتباه کرده است و در نقل روایت خطا کرده و بخش شجاعت را به اشتباه نقل می کند , در حالی که در اصل روایت بخش مذکور نیست , با این وجود مرحوم جزائری در توجیه مطلب مذکور می گوید که : " مقصود از شجاعت در حدیث مذکور , اِعمال و به کار گیری شجاعت و شرکت در جنگها است نه مبدا شجاعت و آن قوت قلب و جرات داشتن بر ورود در جنگها زیرا از این نظر پیامبر شجاع ترین افراد بوده و بهره کافی و کامل از شجاعت را داشته است اما از آنجایی که پیامبر اسلام حاکم و سلطان بوده است ( معمولا ) علی علیه السلام را پرچم دار نبردها کرده و در میدان وارد می کردند لذا علی علیه السلام بیشتر اِعمال شجاعت کردند و شجاعت ورزی از خود نشان دادند : " و ينبغي ان يراد بالشجاعة هنا اعمالها و ممارسة الحروب و الدخول فيها لا مبدءها من قوة القلب و الجرأة على اقتحام الحروب لان النبي‏ صلّى اللّه عليه و آله منها الحظ الاوفر. نعم لما كان هو الملك و السلطان لم يباشر الحروب بنفسه المباركة بل تصدى لها علي عليه السّلام‏ " 📚الأنوار النعمانية، ج‏1، ص 19 _ 20 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🏜در احوال قیامت روز قيامت روزى است كه هر فردى را بلند مى كنند تا همه او را ببينند، آن وقت منادى ندا مى كند: هركس به اين شخص حقّى دارد بيايد. آنگاه طالبينِ حقوق به او رو مى آورند، كسانى را كه شايد اصلاً خودش احتمال نمى داده حقوقشان را اداء نكرده است ، اطرافش را مى گيرند. 🔥آبروى كسى را ريخته ،يا غيبت كسى را كرده، مالِ كسى را خورده يا به كسى بدهى داشته و فراموش نموده ، از او مطالبه حق مى كند، بيچاره بايد از حسناتِ خود به آنها بدهد. در روايات آمده كه ؛ براى يک درهم مال ،هفتصد ركعت نمازِ مقبول را بايد بدهد، ديگر مصيبت از اين بدتر؟ در صورتيكه حسناتش تمام شود، بايد در مقابل از گناهانِ صاحبانِ حقوق بردارد و بار آنها را سبک تر نمايد. 🌪قيامت به قدرى سخت است كه برادر از برادر و پسر از پدر و مادر از پدر، زن از شوهر و شوهر از زن فرار مى كند، از ترس اينكه نكند حق خود را مطالبه كند. 📚حقایقی از قرآن ، صفحه ۱۹ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ⁉️ شیطان چگونه بعد از اخراج از بهشت دوباره وارد بهشت شد و آدم را فریب داد؟ شیطان اصلا در بهشت موعود نبوده که از آن رانده شود بلکه از جایگاه خودش رانده شد چرا که در بهشت تکلیفی نیست که کسی بخواهد به خاطر نافرمانی تنبیه و اخراج شود ✍ بهشتی که آدم و حوا در آن بودند هم، باغی از باغ‌های همین دنیا بوده است؛ و بهشت خُلد و اصلی نبوده است تا سؤال شود چگونه شیطان توانست در آن وارد شود. از امام صادق ع راجع به بهشت آدم پرسيدند امام ع در جواب فرمود: باغى از باغ‌های دنيا بود كه خورشيد و ماه بر آن می‌تابيد و اگر بهشت جاودان بود هرگز آدم از آن بيرون رانده نمی‌شد»(1) 📚 پی‌نوشت: 1. تفسير نور الثقلين جلد 1 صفحه 62 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
☄ قبض روح چیست?!☄ 💥قبض روح همان چیزی است که ما از آن تعبیربه مرگ و جان دادن می کنیم و در قرآن با این لفظ نیامده و ما در قرآن اصلاً تعبیر قبض روح نداریم. البته در روایات داریم.در قرآن یک تعبیر دقیق تری داریم به نام توفی که کلمه ی وفات نیز از همین گرفته شده است. توفی یا وفات یعنی تحویل گرفتن. اینکه ما به قبض روح می گوییم توفی و در قرآن نیز آمده است یعنی فرشته ی مرگ روح را تحویل گرفته و تعلق آن را از بدن قطع می کند. 🍃روح موجود مجرد است و بدن مادی است. مانند آبی نیست که از کوزه بیرون بیاید بلکه تعلق و رابطه ی آن قطع می شود. گاهی اوقات ما به غلط به مرگ فوت می گوییم. فوت به معنای تمام شدن و از بین رفتن است. در واقع از بین نمی رود بلکه وفات می کند. وفات یعنی تحویل گرفته شد و از این عالم به یک عالم دیگری رفت. 🌿حضرت عزراییل تنها نیست 👈در رابطه با قبض روح گفتنی است كه مرگ یعنى انتقال از جهان جسمانى و عالم مادى به عالم برزخ (معاد استاد مطهرى ـ انتشارات صدار، ص 53 ـ 35). ☘اما اینكه در لحظه مرگ حضرت عزرائیل براى قبض روح حاضر مى‏شود، امر مسلمى نیست. بلكه ظاهر قرآنى خلاف آن است. زیرا در قرآن چند دسته آیات به مرگ اشاره دارد: 🌱1 - مسئولیت آن با خداست. او جان مخلوقات را مى گیرد. قرآن در این باره مى فرماید: الله یتوفى الانفس حین موتها (سوره زمر، آیه 42.)خداوند جان (مخلوقات را) به هنگام مرگ مى گیرد. 🌹امام صادق (علیه السلام) می فر مایند: خداوند براى ملك الموت دستیاران و كمك كارانى از فرشتگان را قرار داده است كه آنها جانها را از طرف ملك الموت مى گیرند، ملك الموت هم علاوه بر جان هایى كه خود گرفته است جانهاى دیگرى كه ملائكه گرفته اند را نیز مى گیرد و همه آنها را خداوند متعال از ملك الموت مى گیرد و به سوى خود مى برد. 🌱2 - نسبت مرگ با ملك الموت است. قرآن در این باره مى فرماید: قل یتوفاكم ملك الموت الذى و كل بكم (سوره سجده، آیه 10.) (اى پیامبر به مردم) بگو: ملك الموت ماءمور (گرفتن جان شماست) و روح شما را مى گیرد، سپس به سوى پروردگارتان باز مى گردید. 🌱3 - نسبت آن را به ملائكه داده است. در یك جا مى فرماید: الذین تتوفاهم الملائكة طیبین (سوره نحل، آیه 32.) (پرهیزكاران) كسانى هستند كه فرشتگان جانشان را مى ستانند در حالى كه طیب و پاكیزه اند از همه بدى ها و زشتى ها. در جاى دیگر مى فرماید: الذین تتو فاهم الملائكة ظالمى انفسهم (سوره نحل، آیه 28.) (كافران) كسانى هستند كه فرشتگان جانشان را مى گیرند در حالى كه بر خویشتن ستم كرده اند. 🍃چگونه مى شود كه مرگ را گاهى به خدا و گاهى به ملك الموت و گاهى به ملائكه نسبت مى دهند؟ آیا همه آنها با كمك همدیگر جان مخلوقات را مى گیرند؟ یا هر كدام جان افراد مخصوصى را مى گیرند. در این باره نظریاتى وجود دارد از جمله: ☘1 - قبض روح افراد به حسب رتبه و مقام آنان است. جان افراد كافر و مشرك، جنایت كار و خیانت كاران، بى دین، و بدكاران را ملائكه مى گیرند و روح مومنان و زاهدان، علما و صالحان را ملك الموت و روح دوستان و مقربان الهى را خدا مى گیرد. ☘2 - از امام صادق علیه السلام درباره گرفتن جان افراد سئوال شد: با توجه به این كه در یك زمان، بسیارى از مردم در اطراف جهان از دنیا مى روند كه شمارش آنها را جز خدا نداند، اگر تنها ملك الموت قبض روح مى كند با آیات یاد شده چگونه ممكن است؟ فرمود: خداوند براى ملك الموت دستیاران و كمك كارانى از فرشتگان را قرار داده است كه آنها جانها را از طرف ملك الموت مى گیرند، ملك الموت هم علاوه بر جان هایى كه خود گرفته است جانهاى دیگرى كه ملائكه گرفته اند را نیز مى گیرد و همه آنها را خداوند متعال از ملك الموت مى گیرد و به سوى خود مى برد. (من لایحضره الفقیه، شش جلدها، جلد 1، ص 190.) ❣آیات ذكر شده منافات با هم ندارند؛ زیرا ملك الموت و ملائكه همه فرمان برداران حق و مجریان دستورات او هستند. 👈این قضیه درست مانند وزیر كشور و استاندار و فرمانداران اوست. وزیر كشور استاندارى را به نمایندگى از جانب خود انتخاب مى كند و استاندار هم فرماندارانى را براى اجراى دستورات و انجام كارها و نیازها ماءموریت مى دهد و آنان را به نقاط مختلف مى فرستد. ☘3 - در اخبار آمده است: ملك الموت ما بین زمین و آسمان قرار دارد، اعوان و انصارش روح انسان ها را از جاى خودشان مى گیرند تا وقتى به گلوى آنان رسید. در این هنگام ملك الموت روح ها را مى گیرد و از بدن ها خارج مى كند و به سوى خدا مى برد. (كشف الاسرار، ج 7، ص 521.) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️ اگر خدا مهربان است، چرا در جهان این‌همه شر وجود دارد؟ 🔸‌خداوند قادر، علیم و حکیم است و بدین‌جهت از میان خیر و شر، خیر را اراده نموده است: «بِيَدِكَ الْخَيْرُ»؛[1] «هر خیر و نیکویی به دست توست». 🔹شروری که به ذهن می‌آید؛ چه شرور مرتبط با طبیعت و نیز شروری که بر اساس سوء اختیار برخی انسان‌ها رخ می‌دهد، نقص به خداوند نمی‌باشد؛ زیرا حوادث ناگوار طبیعی مانند سیل، زلزله، لازمهٔ فعل‌وانفعالات و تزاحمات عوامل مادی است. 🔹شرور مرتبط با انسان و پدید آمدن فسادهای اجتماعی نیز لازمه مختار بودن انسان است که مقتضای حکمت الهی می‌باشد و جنبه شر بودن افعال، منتسب به انسان است: «العَمَلُ الشَّرُّ مِنَ العَبدِ بِفِعلِه وَاللّه عنهُ نَهاهُ»؛[2] «عمل شر از طرف بنده به سبب انجام آن کار شر است، در حالیکه خداوند از آن کار شر نهی کرده است». 📚پی‌نوشت: [1]. آل‌عمران: 26. [2]. محمدی ری‌شهری، محمد، دانشنامه عقايد اسلامی، ج 8، ص 390. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
29.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آمار جنگ‌های تاریخ و بیشترین کشته ها 🔶 قضاوت با خودتان! ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
❌ندیدن داشته‌ها، عامل ناامیدی 👥افراد با کاستی و کمبودها دو گونه برخورد می‌کنند: 🔸برخی اگرچه متوجه محدودیت و کمبودها هستند و حتی مشکلات جدی در زندگی‌شان دارند، اما توجه و تمرکزشان بیشتر به داشته‌هایشان معطوف است، نه به کمبودها. 🔹برخی نیز اگرچه دارایی و داشته‌های زیادی در زندگی دارند و حتی ممکن است دیگران آرزوی زندگی و دارایی‌های آن‌ها را داشته باشند، اما بیشتر به نداشته‌ها و محدودیت‌های خودشان فکر می‌کنند و چون خوشبختی و موفقیت‌هایشان را در رسیدن به کمبودها منحصر می‌دانند، تمام تمرکز و تلاش جدی خود را صرف به دست آوردن آن نداشته‌ها می‌کنند. 🥛افرادی که نیمه پر لیوان را می‌بینند و همیشه از داشته‌های زندگی لذت می‌برند، به آینده و رسیدن به نتایج مطلوب در زندگی امیدوارترند. 🥃در مقابل، گروه دوم همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند و با کوچک‌ترین پیشامد ناگوار و تلخی، دچار آشفتگی و پریشانی می‌شوند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰