02.mp3
8.89M
حبط اعمال
استاد محمدی شاهرودی در این سوال پرسمان اعتقادی به موضوع حبط اعمال می پردازند.
🎙#حجت_الاسلام_رضا_محمدی
🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ خمس در قرآن فقط برای غنیمت جنگی است، پس چرا مراجع از حقوق و پول و همه چیز مردم، خمس میگیرند؟📛
🩸 آیا خُمسِ مال ، ساختگی آخوندا و دکانی برای درآمد شونه؟🩸
پاسخ: مرتضی کهرمی
🔰 @p_eteghadi 🔰
با آمدنت آبادِ آباد می شود
نه فقط بقیع ، که دل های خراب ما هم...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔰 @p_eteghadi 🔰
پرسمان اعتقادی
💢 سلسله مباحث معادشناسی 🔹 قسمت دوم 🔻اهمیت و ضرورت معاد شناسی(2) 🎙 استاد محمدی شاهرودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سلسله مباحث معادشناسی
🔹 قسمت سوم
🔻اهمیت و ضرورت معاد شناسی (3)
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
02.mp3
2.98M
✅️ تثبیت شخصیت انسان ها
🔹️استاد قدوسی در این سوال پرسمان خانواده به موضوع شخصیت انسان می پردازند و نسبت به تغییر كردن و دور شدن از رذائل اخلاقی توضیح می دهند.
🎙حجت الاسلام دکتر سید ابوالفضل قدوسی
#پرسمان_خانواده
🔰 @p_eteghadi 🔰
98.3K
سلام حاج آقا
طاعات و عبادات تون قبول درگاه احدیت
حاج آقا من خیلی دوست دارم قرآن بخوانم
ولی توفیق این کار رو ندارم میشه بفرمایید
این مشکل از کدوم #گناه من است که توجه
داشته باشم؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖
🔅بازپرسی روز قیامت
👈 مراقب رفتار و کردارمون در دنیا باشیم!
🎙انصاریان
🔰 @p_eteghadi 🔰
#سوال_شما⁉️
شخصی گفته این روایت امام شماست که مرد میتونه تعدد زن داشته باشه و دفعات آمیزش زیاد هم با همسران از روشهای پیامبرانست؟؟؟🙄
معمّر بن خلاّد گويد: از امام رضا شنيدم كه ميفرمود: سه چيز از روشهاى پيامبرانست: عطر زدن، زدودن موهای زاید بدن، و آمیزش زیاد با همسران
منبع: من لا يحضره الفقيه - الشيخ الصدوق - ج۳ - ص۳۸۲
🔰 @p_eteghadi 🔰
📨 #پاسخ_
✅️ این روایت با سندهای مختلفی بیان شده است: ازجمله در کفعمی آمده است: محمدبن یحیی عن احمدبن محمدبن عیسی عن معمربن خلاد قال سمعت علیبن موسی الرضا ـ علیهالسلام ـ یقول «ثلاث من سنن المرسلین العطر و اخذ الشعر و کثرة الطروقة؛
معمربن خلاد میگوید: شنیدم حضرت رضا ـ علیهالسلام ـ میفرمود: سه چیز از سنت پیامبران است: عطر زدن، زدودن موهای زائد بدن و کثرت طروقه».
💥⏪معنای طروقه در دو روایت بالا:
🔹️طروقه در این روایت دوگونه خوانده شده، طروقه به فتح طاء و طروقه به ضم آن.
در صورتی که طاء مفتوح باشد، بهمعنی همسران خواهد بود؛ بنابراین مراد از آن کثرت همسران و ازدواج خواهد بود.
🔹️و در صورتی که طاء با ضمه خوانده شود، بهمعنی آمیزش خواهد بود، با توجه بر قرائنی معمولاً این روایت به کثرت آمیزش معنی میشود؛ گرچه احتمال کثرت همسران نیز بعید نمیباشد.
❌❌از طرفی روایاتی داریم که برخلاف این روایت است....👇👇
🔹️در روایتی از پیامبر اکرم ـ صلیاللهعلیهوآله ـ آمده است: کسی که خواستار باقی ماندن است، درحالیکه بقایی در دنیا نیست (یعنی کسی که طالب بقای نسبی و طول عمر است)، صبحانه را صبح زود بخورد و کفش مناسب و خوب بپوشد و رداء خود را کوتاه کند و آمیزش با زنان را کم کند. به پیامبر عرض شد: منظور از کوتاه کردن رداء چیست؟ حضرت فرمودند: کم کردن قرض و بدهی.
🔴 چه طور این دو روایت با هم جمع میشوند و برداشت صحیح از آنها به دست می آید؟
♦️〰〰♦️〰〰
🔴 يكي از نكاتي كه در فهم و استنباط روايت بايد موردتوجه قرار بگيرد فرهنگ و فضاي فكري زمان بيان احاديث است، در فضايي كه عدهای به لحاظ رهبانيت و سير و سلوك ، زنها را رها نموده و بدين گونه دنيارا رها كردند، سفارش به مراوده بيشتر با زنان میشود و در فضايی كه زنبارگی و محيط شهوانی يا اختلاط و يا فريفتگی شايع میشود، درمان يا سفارش به تخفيف و تقليل بهره مندی از دنيا از جمله آميزش با زنان، صورت میپذيرد.
✅ بنابراين تفسير هر يك از دو روايت را در متن صدور آن بايد سنجيد و چه بساهر دو يك معنا را اعاده كنند و آن اعتدال است؛ يعني، نفي زياده روی موردتوصيه يكی و كمی تفريط مورد توصيه ديگری است .
🔹️ثانيا: اين گونه تعارضات ظاهری در بسياری از موارد مشاهده میشود، ليكن برخي از روايات چه بسااز نظر سند اعتبار و وثوق كافی را دارا نبوده و در عمل كنار گذاشته شود.
🔹️ثالثا: به فرض از نظر دو دسته روايت از اعتبار مساوی برخوردار باشند و هيچ گونه قابل جمع عرفی، آنچنان كه در كتب اصولی به طور مفصل توضيح داده شده نباشند، آنچه با عقل قطعی و قرآن سازگار است اخذ و ديگری طرد میشود.
🔹️دنیا اگر هدف و نهایت آرزو و آمال قرار گیرد و همه چیز برای رسیدن به آن زیر پا گذاشته شود، به این جهت مذموم و مورد نکوهش است و باعث فراموشی خداوند و آخرت میشود؛ ولی از آن جهت که وسیله و ابزاری است برای رسیدن به آخرت ممدوح و پسندیده است. برایناساس کثرت آمیزش در احادیث گفته شده بهمعنای فرو رفتن در شهوترانی نیست؛ بلکه توصیه به کثرت آمیزش به جهت ایجاد محبت بین زن و شوهر و ازدیاد نسل که بهحسب روایات به آن توصیه شده است.
منابع: گنجینه پرسمان - موسسه تحقیقاتی ولی عصر - ویکی پرسش
🔰 @p_eteghadi 🔰
❌ وقتی ولایتفقیه معصوم نیست ، چرا باید ازش اطاعت مطلق کرد؟ ⁉️
⛔️ولایتمطلقه ازغیرمعصوم چرا؟⛔️
پاسخ: مرتضی کهرمی👌
🔰 @p_eteghadi 🔰
196.7K
⭕️ سوال
❓ وقت بخیر سگ به علت وجود انگل دربدنش نجس است اما سگ های خانگی چون واکسن زده هستند دیگر انگلی دربدنشان ندارند پس دیگر نجس نیستند؟؟!!
ممنون میشم پاسخی قانع کننده درباره نجس بودن سگ ذکر بفرمایید.
🔰 پاسخ:
بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم
🔸بحث نجاست و پاکی و اینها، بحثهای فرعی و بحثهای تعبّدی است.
🔹 معنایش این نیست که حتما آن[چیزی که]نجس[است]پلید[هم] هست؛
مثلا خون نجس است[اما همین] خون مایه حیات انسان است.
مَنی نجس است[اما]نمیشود گفت مَنی مثلا پست است، نه. اینها امور تعبّدی است.
✍ اما اگر بخواهیم یک حکمتی برایش بگوییم، این است که گرگ در زندگی با انسان آمیزش ندارد. قاطی با زندگی انسان نیست.
گرگ نمی آید کنار انسان که بخواهد انسان از اخلاق و رفتار و صفتش و کرمش بخواهد به انسان سرایت بکند که!
فقط بحث آن انگل هم نیست که بگوییم انگل سگ به انسان[ضرر میزند] نه!
اینقدری که یک سگ در زندگی انسان قاطی می شود، هیچ حیوانی قاطی نمی شود.
مثلا شما گوسفند را در نظر بگیرید؛ هر چه این گوسفند آموخته باشد و به اصطلاح دَل باشد، اینقدر که یک سگ با انسان قاطی می شود در زندگی انسان، گوسفند اینجوری نیست.
هیچ حیوانی مثل سگ قاطی نمی شود.
وجوه دیگری هم می شود گفت. فقط این نیست که حالا انگل دارد. بله یکی اش آن[انگل] است. اما تنها که این نیست.
پس نجاستش به دستور شرع است و ما هم باید تابع دستور شرع باشیم.
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«ما اگر يك قدم به طرف دين حركت كنيم و مسابقه بدهيم نبايد خيال كنيم كه اين مسابقه مثل مسابقه های المپياد است كه آن خطكشی آنجا جامد است ما بايد به آن برسيم، اين طور نيست. ما اگر خواستيم به طرف عدل، حقيقت، فضيلت، عفت، حجاب، عصمت، پاكی، طهارت و نزاهت و اينها حركت كنيم، ما يك قدم رفتيم، اينها فيوضات الهی اند، مأموران الهی اند، ده قدم به طرف ما ميآيند؛ پس ما زود يكديگر را ميبينيم و راحتيم.»
درس اخلاق ٩۵/٩/١١
🔰 @p_eteghadi 🔰
#سوال
چگونه گذشته پیامبران و امامان را باور کنیم؟
پاسخ:
اول: ما چگونه فهمیدیم که گذشتگانی بودهاند؟! چگونه فهمیدیم جنگها و اتفاقاتی در تاریخ افتاده است؟! با اینکه ما آنها را ندیدهایم؟!
ما از چند راه به وجود گذشتگان و حوادث و اتفاقات گذشته پی بردهایم. اول اینکه نسل به نسل از گذشتگان شنیده شده، تا به ما رسیده است. این یکی از راههایی است که همهی انسانها آن را درک کردهاند. خیلی از حوادث و اتفاقات اینگونه برای مردم ثابت شده است که از نسلهای گذشتشان آن را شنیدند.
راه دوم از آثار و بقایایی که از گذشتگان باقی مانده است ما به حوادث و اتفاقات گذشتگان پی میبریم. و این آثار و بقایا انواع مختلفی دارد: یک موقع بناها و وسایلی است که از آنها مانده است و ما به وجود آنها پی میبریم و یک موقع نوشتهها و کتابهایی است که از آنها بر جا مانده است که اعتبار این خیلی بالاتر است. اگر ثابت شود که کتاب از خود آنها بوده است. ولی اگر نوشتهها را بعدا کسایی که به آن زمان نزدیک بودهاند نوشتهاند باز اعتبار دارد.
دوم: حال گذشتهی پیامبران و امامان هم علاوه بر این راهها که ثابت میشود دو چیز با ارزش دیگر هم وجود دارد که وجود و کلام آنها را ثابت میکند. یکی قرآن کتاب الهی که معجزهای است در تمام زمانها و طوری است که هیچ گونه نمیشود در آن دست برد و آن را تحریف کرد و 1400 سال است همان طور باقی مانده است. یکی دیگر وجود امام زمان است که در همهی زمانها وجود دارد و خود دلیلی بر وجود پیامبران و امامان است.
سوم: علاوه بر قرآن، کتابهای روایی و تاریخی که دربارهی امامان نوشته شده است و کلام و سخنان آنها را به ما رسانده اند. و آنقدر زیاد است که با وجود آنها شک کردن در وجود آنها عقلانی نیست.
چهارم: اگر یک نفر بیاید به شما خبری بدهد مثلا بگوید من می دانم که اصلیت شما مربوط به کشور هند است. شما زیاد توجه نمیکنید و میگوید شاید خیالاتی شده، شاید اشتباه متوجه شده، شاید دروغ میگوید. اما نفر دوم هم همین حرف را میزند. شما میگوید شاید اشتباه کنند. نفر سوم م میگوید. کمی با خودت فکر میکنی نکند اینها راست میگویند تا اینکه نفر چهارم و پنجم و ... تا ده نفر که مییاد شما اطمینان میکنید که اتفاقی افتاده و بلند میشوید و میروید تحقیق میکنید تا مطمئن شوید. اما اگر به جای ده نفر 100 نفر این جریان را شهادت بدهند یا 1000 نفر این را بگویند مسلما شما بدون تحقیق قبول میکنید و به این ماجرا اطمینان پیدا میکنید. حالا وقتی صدها کتاب دربارهی پیامبر و امامان نوشته شده است. یا وقتی هزاران نفر آمدند و از وجود آنها صحبت کردند. و کلام آنها را به نسلهای بعد رساندن مسلما برای ما ثابت میشود که آنها وجود داشتند.
پنجم: قبر و حرمهایی که از پیامبر و امامان باقی مانده است دلیل دیگر بر وجود آنهاست.
ششم: سید و فرزندان امامان که امروزه در هر جای دنیا وجود دارند و هر کدام برای خود یک شجره نامه با مهر و امضای اجداد خود دارند که به امامان معصوم میرسد دلیل دیگر بر وجود امامان است.
🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آیاتی که در شأن امیرالمومنین علیه السلام نازل شد!
👈 قسم خوردن خدای رحمان به اسبهای لشکر امیرالمؤمنین علیهالسلام
🔰 @p_eteghadi 🔰
209.4K
⭕️ سوال
⁉️ اگر امامان از بدو تولد عصمت داشتند و گناه نمیکردند پس کار زیاد مهمی انجام ندادن چون اختیاری نبوده و خدا خواسته که گناه نکنند؟!
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
85.9K
سلام نمازروزهاتون قبول باش ان شاالله التماس دعا دارم ببخشید پدرم چندسالی میشه فوت کرده من برای شادی روحش فاتحه وقرآن ودعامیخونم وذکرمیگم گاهی تمام اموات خودم وتمامی اهل قبورراهم درنیت خودقرارمیدهم آیا درست است وثوابی نصیب پدرم واموات واهل قبور میشود ممنون
سلام یه سوال دیگه واسه خواندن نمازوقران وادعیه حتما باید مثل زبان عربی تلفظ کنیم آخه حروفی مثل ص ض ع ذ واقعا سخته تلفظشون.
🎙استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ #هشتم_شوال سالروز تخریب بارگاه مطهر #ائمه_بقیع سلام الله علیهم اجمعین به دست وهابیت پلید به محضر امام عصر عجلاللّه تعالی فرجه و همه شیعیانشان تسلیت باد.
🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 چگونه گرۀ زندگی انسان باز می شود؟❗️
🎤آیت الله استاد مجتبی تهرانی (ره)
🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✘ بعد فوت بچهام، دیگه کاری با امام رضا (ع) ندارم !
✘ بعد اینهمه سال خادمیِ هیئت امام حسین (ع) حق من نبود سرطان بگیرم !
✘ چهل هفته رفتم جمکران، آخرش پدرش با ازدواجمون موافقت نکرد!
من قهــــرم / با خدا / با اهل بیت (ع)⛔️
🔰 @p_eteghadi 🔰
پرسمان اعتقادی
💢 سلسله مباحث معادشناسی 🔹 قسمت سوم 🔻اهمیت و ضرورت معاد شناسی (3) 🎙 استاد محمدی شاهرودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سلسله مباحث معادشناسی
🔹 قسمت چهارم
🔻مفهوم معادشناسی
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #کلیپ_تصویری
👈 چرا شیعیان به جای یا الله، یا علی میگویند؟
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #اهل_سنت
📎 #وهابیت
🔰 @p_eteghadi 🔰
108.7K
⭕️ سوال
❓حاج اقا مگه نمیگن انسان ها با هم فرق میکنند حتی اثر انگشت هرکسی با فرد دیگه متفاوته پس چطور #اهل_بیت علیهم السلام همشون را با یک فضلیت و منش میشناسن گویی که همشون یک روح هستن و جسماشون متفاوته ؟؟؟ یعنی اخلاقای امام رضا (ع) با امام صادق (ع) فرق نداشت؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔰 @p_eteghadi 🔰
#سوال❓️
امیرالمومنین (ع) فرمودند: در عفو لذتیست که در انتقام نیست، پس چرا قاتل امام علي علیه السلام عفو نشد؟ مگر ائمه ( ع ) مظهر بخشش نیستند؟ پس چرا امام حسن ( ع ) ابن ملجم را عفو نکرد ؟
🔰 @p_eteghadi 🔰
✅ پاسخ:اين عمل می تواند عللي داشته باشد كه به برخی از آنها میپردازيم:
1⃣تعدد اولیا دم:
از منظر فقهی با تعدد اولیا دم، همگی در عرض یکدیگر و حق قصاص برای آنان به گونه مستقل و مجزا ثابت بوده و عدم قصاص قاتل تنها با عفو همه آنها صورت پذیرفته و فرزند بزرگتر از سهمی بیشتر برخوردار نمیباشد. بر این پایه با وجود بیست و هفت فرزند از امیرمومنان(ع) در هنگام قصاص ابن ملجم، عفو وی منوط به عفو همه آنها بوده به طوری که حتی با عدم عفو تنها یک نفر از آنها، گریزی از قصاص نخواهد بود. نتیجتا با عفو امام مجتبی(ع)، لزوما ابن ملجم از قصاص رهایی نمییافت.
2⃣گزارش هایی كه در آثار مكتوب اسلامي در مورد وصيت اميرمؤمنان به امام مجتبي عليهالسلام درباره ابن ملجم، منعكس شده به خوبی معلوم میشود كه آن حضرت خود به قصاص، ابن ملجم وصيت نموده بود از جمله شيخ طوسی از ابی مطر پاسخ اميرمومنان عليه السلام را در جواب امام حسن عليه السلام كه فرمود آيا او را بكشم؟ چنین منعکس نموده است " او را حبس كن، اگر من از دنيا رفتم اورا بكشيد". و نيز برپایه گزارش ديگری فرمود: " ای بنی عبدالمطلب خون مسلمين را به خاطر قتل من نريزيد مگر خون قاتلم را، اگر از ضربت او از دنيا رفتم، يك ضربت به او بزنيد و...
⭕️⭕️❓❓ اما نكته های اين كه چرا امیرمؤمنان(ع)، عفو نفرمود، در خلال پاسخهای بعدی، ارائه شده است.
3⃣دوگانگی عفو در میراث مأثور اسلامی علاوه بر تاکید بر عفو و بخشش دیگران، گاه به عدم عفو نیز تاکید شده تا جایی که خداوند و معصومان عليهم السلام سفارش به عدم عفو و بخشش در آن موارد نموده اند كه به نمونه هایی از فرمايشات امیرمؤمنان عليه السلام اشاره و برعملکرد ابن ملجم تطبيق میدهيم.
از جمله آن که امیرمؤمنان عليه السلام عفو انسان پست و فرومایه را به عنوان عامل تباهی معرفی نموده و نیز عفو مجرم پس از گواهی شاهدان را از اختیارات امام معصوم عليهم السلام خارج شمرده شده، همچنین وصیت امیرمؤمنان علیهالسلام، با عبارتهای دیگری نیز چون: فاقتلوه كماقتلني، ابن اثير، الكامل في التاريخ، 3/ 389، منعکس شده است.] و نیز از آن حضرت چنین گزارش شده که فرمود: عفو از كسي شايسته است كه به خطای خود اعتراف دارد؛ نه آنكه بر عملش اصرار ورزد.
🌿بر این اساس میگوییم: طبق گزارشات رسيده در آثار مكتوب اسلامي درباره رفتار ابن ملجم بعد از به شهادت رساندن اميرالمؤمنين عليه السلام، به روشنی عفو وی را فاقد صلاحیت های لازم در احادیث فوق میبينيم زیرا او نه تنها پشیمان نشد، و اعتراف بر جرم خود نكرد. بلكه اصرار برعمل خود داشت. كه به گزارشاتی از آن اشاره میكنيم: وقتی وي دستگیر و او را نزد امام حسن عليه السلام آوردند، درخواست سخن آهسته با آن حضرت نمود و امام مجتبی عليه السلام اجازه نداد و فرمود: میخواهد گوش مرا به دندان بگيرد، ابن ملجم در اين هنگام گفت: به خدا سوگند اگر مىگذاشت گوشش را از سرش جدا میکردم.
1. وقتي او را نزد اميرمؤمنان عليه السلام آوردند حضرت پرسيدند: چه چيزي تورا براين كار واداشت ؟ گفت: چهل صباح است كه شمشير را تيز میكنم و از خداى تعالى میخواهم كه بدترين خلق به وسيله آن كشته شود، آن حضرت فرمود: تنها تو را كشته میبينم، و تو را جز بدترين خلق خدا، نمىبينم ...
🔰از آنچه تقدیم شد اوج جسارت و عدم ندامت ابن ملجم به روشني ديده میشود و اين كه مصداق بارزی براي عفو ناپسند و زیانبار بوده است.
4⃣ نمونههای واقعی از عفو نکردن خداوند متعال و معصومان عليهم السلام در میراث مکتوب اسلامی نیز میتوان یافت که با امکان عفو در آنها، شاهد عفو نمیباشیم که به خاطر جلوگيري از اطاله كلام از ذكر آنها خود داری میكنيم
5⃣ با توجه به گزارشهای تاریخی مرتبط با شهادت امیرمومنان عليه السلام، قصاص ابن ملجم بهترین گزینه فراروی امام مجتبی عليه السلام بوده است، گزارشهایی که در آن امیرمؤمنان عليه السلام خاندان خود (بنی عبدالمطلب) را از ریختن خون مسلمانان با شعار امیرمؤمنان کشته شد، باز داشته و یک جان را در برابر یک جان مطرح نمود و نیز در آنها نهی آن حضرت از مثله کردن ابن ملجم و استناد آن به نهی رسول خدا صلي الله عليه واله از این کار [همان ص 343] منعکس شده و نیز گزارشهایی که حاکی از هجوم مردم برای قتل ابن ملجم و متفرق شدن آنان با سخنان امام حسين عليه السلام و رساندن پيام اميرمؤمنان عليه السلام پيش از شهادت دارد. به نظر میرسد كه قصاص وی از کشته شدن سایر مسلمانان كه به نحوی با ابن ملجم مرتبط میشدند، پیشگیری نمود و با قصاص وی به يك بحران بزرگ اجتماعی خاتمه داد و مصداق روشنی براي آيه «وَلَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياة ياأُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتقون» [بقره/۱۷۹] گردید.
🔰 @p_eteghadi 🔰