eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.5هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
mahdiranaei-@yaa_hossein.mp3
7.41M
#وفات_حضرت_ام_البنین(س) 🎵ای ذکر لبِ همه یا ام البنین 🎤مهدی #رعنایی #شور 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔸ادامه 👇 ❕و در کلامی که معاند به آن استناد کرد ، فرمود ؛ «اى مردم ، با من بيعت كرديد بر آنچه با حاكمانِ پيش از من بيعت شده است. همانا اختيار، براى مردم است، پيش از آن كه بيعت كنند؛ امّا هنگامى كه بيعت كردند، اختيارى برايشان نيست. به درستى كه بر امام است كه استوارى و درستى پيشه سازد، و بر مردم است تسليم شدن و سازگارى.اين، بيعتى است عمومى. هر آن‏كس كه از آن رو گرداند، از اسلام رو گردانده است و راهى جز راه مسلمانان را پيروى كرده است. بيعت شما با من، ناگهانى و بى ‏انديشه نبود و انگيزه شما و من، يكى نيست. من شما را براى خدا مى‏ خواهم و شما مرا براى خود مى ‏خواهيد. به خدا سوگند، براى دشمنان، خيرخواهى مى ‏كنم و نسبت به ستمديدگان، انصاف به خرج مى‏ دهم » 📚الارشاد ج 1 ص 243 _ بحار الانوار ج 32 ص 33 ❕ از بعضى از عبارات نهج البلاغه به خوبى بر مى‏ آيد كه بيعت يك بار بيش نيست، تجديد نظر در آن راه ندارد، و اختيار فسخ در آن نخواهد بود، و هر كس از آن سر بتابد طعنه زن و عيبجو خوانده مى ‏شود، و آن كس كه در باره قبول يا رد آن بينديشد يا ترديد كند منافق است . 📚نهج البلاغه نامه 7 👌از مجموع اين تعبيرات استفاده مى ‏شود كه امام علی علیه السلام ، در مقابل كسانى كه ايمان به امامت منصوصش از طرف پيامبر گرامی نداشتند و بهانه جويى مى‏ كردند به مساله بيعت كه نزد آنها مسلم بود استدلال مى‏ كرد، تا ياراى سر باز زدن از اطاعت امام علیه السلام را نداشته باشند، و به معاويه و امثال او گوشزد مى‏ كرد همانگونه كه مشروعيت براى خلافت خلفاى سه‏ گانه قائل است بايد براى خلافت امام قائل باشد و در برابر آن تسليم گردد بلكه خلافت او مشروع تر است، چون بيعت وى گسترده ‏تر و از روى رضايت و رغبت عمومى انجام شد. ❕بنابر اين استدلال به بيعت و اختیار مردم ، هيچ منافاتى با مساله نصب امام از طريق خدا و پيامبر و تاكيدى بودن بيعت ندارد. ❕لذا مثلا در همين نهج البلاغه در يك مورد امام به حديث ثقلين كه از نصوص امامت است اشاره مى ‏فرمايد ( نهج البلاغه خطبه 87)و در جايى ديگر به مساله وصيت و وراثت ( نهج البلاغه خطبه 2) و مواضع متعدد دیگری که امام علیه السلام به امامت الهی خود تصریح می کند ؛ 📚 نهج البلاغه خطبه های:1- 144- 97- 120- 93 و ... 👌بنابراین امام علیه السلام در خطبه ای که معاند به آن استناد کرد ، در مقام بيان يك قاعده كلى كلامى نيست؛ بلكه در مقام احتجاج با افراد عنودى است كه معتقد به مشروعيت خلافت خلفاء از طريق بيعت و اختیار داشتند يعنى از باب استدلال به خصم از راه عقايد و افكار و اعمال خود اوست، كه از آن به عنوان «وجادلهم بالتی هي أحسن» تعبير مى شود. ❕در واقع استدلال امام به اصطلاح جدلی است که مسلمات طرف مقابل را می گیرد و با آن بر ضد وی استدلال می کند . ❕همیشه باید عقاید مخاطبین را در نظر گرفت زیرا اعتقادات مخاطب در نحوه بیان مسائل تاثیر دارد. امام علیه السلام باید در برابر مردمی که تن به اطاعت او نمی دادند به دلیلی استدلال کند که آنها نتوانند در برابر آن سخن بگویند و راه انکار را بپویند و آن مساله بیعت و این که مردم حق اختیار دارند ، بود بیعتی که خلفای پیشین بر اساس آن انتخاب شدند و مردمان به خاطر بیعت و اختیار ، اطاعت آنان را لازم می دانستند . 👌این همان چیزی است که در علم منطق از آن به فن جدل تعبیر می شود و آن اینکه مسلمات خصم را بگیرند و با آن بر ضد او استدلال کنند هر چند مسلمات خصم از سوی گوینده پذیرفته نشده باشد. مثل اینکه ما با تورات و انجیل کنونی در برابر یهود و نصاری استدلال می کنیم و می گوییم مطابق فلان فصل و فلان آیه شما چنین می گویید و بنابراین طبق عقیده خودتان محکوم هستید . 👌علی علیه السلام هم مردم آن عصر را که اعتقاد به بیعت و اختیار داشتند ، طبق عقاید خودشان مجاب و ملزم می کرد تا تن به اطاعتش بدهند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔شیعیان مدعی هستند که پیامبران و انبیا در تمام افعال و از زمان تولد معصوم هستند !!! 🔻اما طبق قول معروف که کذاب و دروغگو حافظه ندارد در کتب معتبر شیعه آمده حضرت آدم (ع) مرتکب کفر شده است !! ﻧﺸﺎﻧﯽ : ﺍﻟﮑﺎﻓﻲ , ﺟﻠﺪ 2 , ﺻﻔﺤﻪ 289 ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻼﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺭﻳﺸﻪﻫﺎﻯ 👈 ﻛﻔﺮ 👉 ﺳﻪ ﭼﻴﺰ ﺍﺳﺖ : 1 👈 ﺣﺮﺹ -2 👈 ﺗﻜﺒﺮ -3 👈 ﺣﺴﺪ ﺍﻣﺎ ﺣﺮﺹ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻮﻥ 👈 ﺁﺩﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻼﻡ 👉 ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﮔﻨﺪﻡ ﻣﻨﻊ ﺷﺪ ﺣﺮﺹ ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺷﺘﻪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﻭ ﺍﻣﺎ ﺗﻜﺒﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻮﻥ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﺷﺪ ﺑﻪ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻼﻡ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﻨﺪ ﺳﺮﭘﻴﭽﻰ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﻣﺎ ﺣﺴﺪ ﺩﺭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺁﺩﻡ ‏( ﻫﺎﺑﻴﻞ ﻭ ﻗﺎﺑﻴﻞ ‏) ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﺎﺑﻴﻞ ﻫﺎﺑﻴﻞ ﺭﺍ ﻛﺸﺖ . و عالم معتبر شیعه مجلسی ، در مورد این روایت در مراه العقول میگوید صحیح است . ج ۱۰ ص۷۳ ✅ خیلی جالب است که موضوع روایت ریشه های کفر است و امام شیعه هم کفر را توضیح داده و مصداق بارز آنرا هم بصراحت نام برده است حالا ، عصمت و معصومیت حضرت آدم (ع) پیشکش آخوند های شیعه ، کفرش را ثابت کردند !!!! 💠💠 👌شیعه بر اساس دلائل متقن عقلی و نقلی که در جای خود بیان شده است ؛ 📚پیام قرآن ج 7 ص 171 به بعد ❕اعتقاد به عصمت همه جانبه انبیاء علیهم السلام دارد و نقل مورد استناد وهابی هم با اعتقاد شیعه ضدیتی ندارد . 👌مثلا پیامبر گرامی فرمود ؛ « پايه‏ هاى كفر چهار تاست ؛ میل ( به غیر خدا ) و ترس ( از غیر خدا )و نارضايى ( از تقدیر خدا ) و خشم » 📚الکافی ج 2 ص 289 👌مقصود روایت آن نیست که اگر کسی اندکی میلی به غیر خدا کند ، یا اندکی از غیر خدا بترسد و یا یک مرحله به صورت کوتاه خشمی بگیرد ، کافر شده است ، هیچکس چنین فتوایی نداده است ، بلکه مقصود آن است که ترس از غیر خدا اگر کنترل نشود ، خشم یا میل به غیر خدا ، اگر کنترل نشود ، نهایتا انسان را به کفر می رساند . ❕یا امام على عليه السلام فرمود ؛ « كفر بر چهار ستون استوار است: بر تندروى و ستيزه‏ گرى و كژى و عناد » ❕مقصود این سخن هم آن نیست که فردی که برای یک مرتبه تندروی می کند یا مثلا ستیز و عناد می ورزد ، کافر باشد ، بلکه مقصود آن است که اوصاف مذکور اگر کنترل نشود و ادامه دار شود ، سرانجامش کفر را نتیجه می دهد ، لذا امام علیه السلام در ادامه روایت به این نکته اشاره کرده و فرمود ؛ « زيرا، كسى كه تندرو باشد، به حق بازنگردد و آن كه از روى نادانى ستيزه‏ گرى بسيار كند، كوردلى او از ديدن حق، پايدار مانَد و آن كه [از راه حق‏] منحرف شود، نيك در نظرش بد و بد در نظرش نيك جلوه كند و مستِ گمراهى شود و آن كه دشمنى و عناد ورزد، راههايش بر او ناهموار و كارش بر او، دشوار شود و راه خروجش [از گمراهى‏] بر او، تنگ گردد. » 📚نهج البلاغه حکمت 31 ❕در نقل دیگر فرمود ؛ « کفر بر چهار پایه استوار است ، بر نادانى، كوردلى، غفلت و شك » 👌روشن است که مقصود از این روایت هم آن است که اگر نادانی و کوردلی و غفلت و شک ، ادامه دار شود ، انسان را به کفر می رساند و الا به خودی خود ، اگر یک مرتبه نادانی و غفلت و شکی عارض شد ، فرد کافر نمی شود ، لذا امام علیه السلام در توضیح بیشتر فرمود ؛ « زيرا كسى كه نادان باشد، حق را كوچك شمارد و آشكارا دم از باطل زند و با دانايان دشمنى ورزد و بر گناه بزرگ پاى فشرد. و كسى كه كوردل باشد، ياد خدا را به فراموشى سپارد و از گمان پيروى كند و بدون توبه و زارى، طالب آمرزش باشد. و كسى كه غافل باشد از راه راست منحرف شود و آرزوها او را بفريبد و دريغ و پشيمانى فرايش گيرد و از جانب خداوند چيزى براى او رقم خورد كه گمانش را هم نمى‏كرد. و كسى كه از فرمان خدا سركشى كند، دستخوش شك شود و هر كه به شك درافتد، خداوند بر او بزرگى كند، پس با قدرت خود او را خوار گرداند و با جلال و شكوه خويش وى را حقير سازد، همچنان كه در كار خود كوتاهى كرد، و به پروردگار مهربان و بزرگوار خود مغرور شد. » 📚کنزالعمال ح 44216
🔸ادامه 👇 👌در حدیث مورد استناد معاند هم امام صادق علیه السلام علیه السلام فرمود ؛ « ریشه های کفر سه چیز است ، حرص ، خود بزرگ‏ بينى و حسادت. » ❕یعنی اگر این سه صفت در وجود انسان خانه بکند و انسان به مقابله با آن برنخیزد ، انسان را به کفر می رساند . آنگاه امام علیه السلام در ادامه فرمود ؛ «امّا حرص، نمونه‏ اش آدم عليه السلام است كه چون از آن درخت نهى شد، آزمندى او را به خوردن از آن واداشت. اما خود بزرگ‏ بينى، نمونه‏ اش ابليس است كه وقتى به سجده در برابر آدم فرمان يافت، استكبار ورزيد. اما حسادت، نمونه ‏اش دو فرزند آدم است كه يكى از آن دو [از روى حسادت‏]، ديگرى را كشت. » 📚الکافی ج 2 ص 289 ❕ چنان که گفته شد ، مقصود این روایت هم آن نیست که هرکس برای یک مرتبه مثلا گرفتار حرص یا تکبر یا حسادت شود ، کافر است ، بلکه مقصود آن است که این سه امر اساس و سبب اصلی کفر هستند که اگر با آنها مقابله نشود ، انسان را به کفر می کشاند ، آنگاه امام علیه السلام در ادامه نمونه هایی از آدم ، ابلیس ، و قابیل مثال می زند که همین سه امر آنها را به مخالفت امر خداوند رساند ، لذا باید در همان مراحل اول با این صفات مذموم مقابله کرد تا مبادا با ادامه دار شدن نافرمانی ها ، فرد به کفر نزدیک شود . ❕البته حرص مذکور ، آدم را به مخالفت با امری الزامی و مولوی خداوند نرساند تا با عصمت آدم مخالفت داشته باشد ، بلکه آدم با امر ارشادی خداوند مخالفت کرد ، که این نوع مخالفت گناه هم محسوب نمی شود ، نهایتا یک ترک اولی بوده است که آدم مرتکب شده است ، تفصیل مطلب را در ذیل می توانید بخوانید ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5369 ❕لذا می بینیم که امام رضا علیه السلام می فرماید ؛ « این که آدم از آن درخت خورد ، قبل از نبوت آدم بوده که گناه بزرگی که مستوجب دوزخ باشد ، محسوب نمی شده است ، بلکه از صغائر ( و ترک اولی هایی ) محسوب می شده است که قبل از نزول وحی بر انبیاء جایز است ، اما پس از آن که خداوند آدم را برگزید و او را نبی قرار داد ، گناهی از آدم سر نزد چه گناه کوچک و چه گناه بزرگ » 📚عیون الاخبار ج 1 ص 196 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13981119_35386_128k.mp3
7M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش. ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ☑️ @Khamenei_ir
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ماجرای_امام_رضا_ع_وخانم_تایلندی❗️ ماجرای جالب تشرف خانمی از تایلند به #حرم امام رضا علیه السلام🕌 🔹خانمم همیشه بهم میگفت چرا فقط شما می‌روید #زیارت؛ تا اینکه خودشون خوابی میبینن و ... آقا، منم دلم حرم میخواد. #بطلب 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
امام صادق علیه السلام: هرکه همواره انتظار داشته باشد که دوستش او را بر خود مقدّم دارد، همیشه خشمگین خواهد بود. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه326 🎙 قاری: #منشاوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
326.mp3
1.56M
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 326 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
4_5863963168996329547.mp3
3.11M
💿 فایل صوتی 🎤 استاد مومنی 🔖 داستان مهمان سرزده 🔖 ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔶 روح خود را طراوت بخشیده، و دل❤️را نورانی کنیم با گوش جان سپردن به آیاتی از قرآن کریم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِنَّ الْأَبْرارَ يَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً﴿آیه 5 سوره انسان در وصف بهشت﴾ به یقین ابرار ( و نیکان ) از جامی می نوشند که با عطر خوشی آمیخته است عَيْناً يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ يُفَجِّرُونَها تَفْجيراً﴿آیه 6 سوره انسان در وصف بهشت﴾ از چشمه ای که بندگان خاص خدا از آن می نوشند، و از هر جا بخواهند آن را جاری می سازند! قرائت آیات 5 و 6 از سوره انسان از آقای حامد شاکرنژاد 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرود حماسی و خاطره انگیز بوی گل سوسن و یاسمن آید #داستانهای_آموزنده 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁