eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.5هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.3هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تصویری از مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حسینیه امام خمینی. ۹۸/۱۱/۹ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔در مورد القاب حجه الاسلام و آیه الله و آیه الله العظمی توضیح دهید ❗️چگونه است که فردی به نام آیه الله معرفی می شود اما افرادی به او می گویند حجه الاسلام ❗️مثلا طرفداران آقای تبریزیان به ایشان می گویند آیت الله اما مدیر حوزه های علمیه در بیانیه اش به اوگفت حجه الاسلام ❕به آقای رییسی اطلاق می شود آیه الله اما در نامه آقای روحانی خطاب به او آمده بود حجه الاسلام ❗️این چه صیغه ای است ❕❕ 💠💠 👌ما در حوزه های کنونی چهار اصطلاح کلی داریم که هر اصطلاح به دسته ای از طلاب علوم دینیه اطلاق می شود ؛ 1⃣ثقه الاسلام ؛ به طلاب جدید الورود و مقدمه خوان اطلاق می شود ، طلابی که هنوز معمم نشده اند . 2⃣حجت‏ الاسلام یا حجت الاسلام و المسلمین که در حال حاضر، به كسانى اطلاق مى‏ شود كه مراحل مقدماتى تحصيلات حوزوى را گذرانده ‏اند و در سطوح عاليه دروس حوزوى نيز يا مشغول به تحصيل هستند و يا آن را به اتمام رسانده‏ اند ولى به درجه اجتهاد نائل نگرديده‏ اند. 3⃣آيت الله، به روحانيونى گفته مى‏ شود كه دروس عالى حوزوى را به اتمام رسانده و در يك يا چند باب فقهى صاحب‏ نظر شده‏ اند و به اصطلاح به درجه اجتهاد رسيده‏ اند. اين افراد در فروع دين مجاز به تقليد از مرجع تقليد نيستند و بايد از خودشان تقليد كنند. 4⃣آيت الله العظمى، از ميان علمايى كه به درجه اجتهاد مى‏ رسند، پس از سال‏ها تحقيق و تدريس، عده ‏اى از آنان به پختگى و تبحر علمى و صلاحيت تقوايى ممتازترى دست پيدا مى‏ كنند و به مقام مرجعيت شيعه مى‏ رسند كه در جامعه به عنوان مرجع تقليد شناخته مى‏ شوند. از اين افراد با لقب آيت الله العظمى ياد مى ‏شود. 👌لقب آیت الله برای دو دسته از مخلوقات به کار می رود ؛ 1⃣به معنای عام به تمام مخلوقات و موجودات اطلاق می شود چرا که همه آیت و نشانه ی وجود پروردگار هستند . 2⃣از جهت شناخت و معرفت خداوند ، لقب آیت الله به دسته ای از مخلوقات گفته می شود که به درجات بالای شناخت و معرفت خداوند رسیده اند که به وسیله آنها می توان خداوند را شناخت . ❕در راس افراد دسته دوم اهل بیت علیهم السلام هستند ، چنان که در زیارت جامعه کبیره در توصیف آن بزرگواران آمده است ؛ « وَ الآْيَةُ الْمَخْزُونَةُ ( شما ) آن نشانه پنهان ( خدا ) در گنجينه اید » 📚الفقیه ج 2 ص 613 ❕امامان عليهم السلام، از آن روی كه مظهر اسما و صفات الهى بوده، خدانما هستند، آيه الهى‏ اند . اهل بيت عليهم السلام، بزرگ‏ترين نشانه‏ هاى خدا در روى زمين‏ اند ، چنان که در روایات فراوانی از آنان با عنوان « آیات الله » یاد شده است ؛ 📚بحار الانوار ، ج 23 ص 206 باب 11 انهم آیات الله ❕پيامبر گرامی و دوازده امام بزرگوار، آينه خدانما و مظهر تجلّى صفات او هستند. روايت شده كه پيامبر گرامی در معرّفى امام على عليه السلام فرمود ؛ « مَعاشِرَ النّاسِ! إِنَّهُ مِحْنَةُ الوَرَى وَ الْحُجَّةُ العُظْمى‏ وَ الآيَةُ الكُبْرى‏ » « ای مردم! او ملاكِ آزمايش جهانيان، حجّت شكوه مند و نشانه بزرگ است.» 📚امالی صدوق ص 83 ❕امير مؤمنان عليه السلام نيز در معرّفى خويش، همان جملات پيامبر را تكرار كرده است و بر پايه روايتى فرموده ؛ «أَنَا الحُجَّةُ العُظْمى‏ وَ الآيَةُ الكُبْرى‏ وَ المَثَلُ الأعْلى‏ » « من، بزرگ‏ترين حجّت، بزرگ‏ترين نشانه و برترين نمونه‏ ام. » 📚امالی صدوق ص 92 ❕در سخن ديگرى از امام على عليه السلام، روايت شده كه فرمود ؛ « ما للَّهِ نَبَأٌ أعظَمُ مِنِّى وَ ما للَّهِ آيةٌ أكْبَرُ مِنِّى. » «براى خداوند، خبرى بزرگ‏تر از من نيست؛ و براى خداوند، نشانه‏ اى بزرگ‏تر از من نيست. » 📚بحار الانوار ج 38 ص 93 👌بنابراین مى ‏توان گفت كه در روى زمين، نشانه‏ اى برتر از وجود امامانِ اهل بيت عليهم السلام نيست؛ زيرا ايشان، از هر آنچه كه در تصوّر آيد، خدا را بهتر و بيشتر نشان مى‏ دهند، به‏ گونه‏ اى كه شناخت واقعىِ مقام امام معصوم، شناخت خدا را در پى دارد؛ زيرا هر كه عظمت ايشان را دريابد، عظمت خالقِ ايشان را دريافته است. 🔸ادامه 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸ادامه 👇 ❕روايت شده كه امام صادق عليه السلام به محمّد بن مُسلم ثقفى، از فهميده ‏ترين شاگردان خويش، زيارتى را آموزش داد تا هنگام شرفيابى به حضور امير مؤمنان على عليه السلام، آن را بخواند. در اين زيارت‏نامه آمده است ؛ «السَّلامُ عَلَيكَ يا آيَةَ اللَّهِ العُظمى‏ » «سلام بر تو، اى بزرگ‏ترين آيه خدا » 📚الاقبال ج 3 ص 130 ❕یا در نقل دیگر آمده است که پیامبر گرامی فرمود ؛ « وارد بهشت شدم و دیدم که بر دروازه آن با طلا نوشته شده است ، لا اله الا الله ، محمد حبیب الله ، علی ولی الله ، فاطمه آیت الله » 📚کنز الفوائد ج 1 ص 149 ❕بنابراین اهل بیت پیامبر گرامی ، آیت الله و آیت الله العظمی هستند که به تمام معنا نشانه و یاد آور خداوند هستند ، و بهتر بود که این القاب برای غیر آن بزرگواران به کار نمی رفت ، اگر چه برخی استدلال می کنند که هیچ مانعی ندارد که علمایی که قدم در راه اهل بیت علیهم السلام گذاشته اند و تعالیم آنان را نشر می دهند ، آنان هم آیت الله یا آیت الله العظمی باشند ، اگر چه مصداق اتم دو لقب و وصف مذکور اهل بیت علیهم السلام است . 🔸در پایان توجه به این نکته لازم است که امروزه می بینیم ، مریدان هر عالمی می خواهند او را بر دیگر علماء برتری دهند با اوصافی چون آیت الله از او یاد می کنند ، باز مریدان عالم دیگر از او با وصف حجه الاسلام یاد می کنند ، یا عده ای از مریدان معتقد می شوند که عالم مد نظرشان مجتهد است و از او به آیت الله یاد می کنند ، بزرگانی اجتهاد فرد مذکور را قبول نمی کنند و از او به حجه الاسلام یاد می کنند و ... که این نامگذاری ها موجب ایجاد کشمکش هایی شده است . 👌روشن است که این نزاع و کشمکش ها از ناحیه مریدان است و هیچگاه ، هیچ عالم خدایی نمی آید و نمی گوید که باید از من به کذا و کذا یاد کنید چرا که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « علاقه به مقام و اسم و آوازه در قلب كسى كه خوف خدا دارد و از او ترسان است نخواهد بود» 📚الکافی ج 2 ص 69 ❕بهتر بود که از همه عالمان دینی که متکفل نشر معارف اهل بیت علیهم السلام هستند ( چه آنانی که اجتهادا نشر معارف می کنند و چه آنانی که تقلیدا نشر معارف می کنند ) با تعابیری چون شیخ الاسلام ، امین الاسلام ، حجه الاسلام ، ثقه الاسلام ، امین الدین و مانند آن یاد می شد ، چرا که همه در یک خط و جبهه هستند ( و طبیعتا کسی به دنبال اثبات فضل و برتری بر دیگری نیست ) تا درب این نزاع ها و کشمکش های مریدان بسته می شد و تنها برای معرفی مراجع تقلید از تعابیری چون علامه ، فخر الدین ، فخر الاسلام ، فخر الشیعه و ... یاد می شد . ❕در جایی که شهید سلیمانی عزیز وصیت می کند که بر سنگ قبرش تنها به کلمه « سرباز » بسنده کنند و القاب مرسوم را در موردش به کار نبرند ، بهتر است حوزه نیز خودش را محصور در القاب و اوصاف کذایی که موجب ایجاد کشکمش ها و تحقیرها و ... می شود ، نکند و تمام هم و غم حوزه و عالمان دینی دفاع از مکتب اسلام و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام باشد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
4_5942775269122115152.mp3
979.4K
🎙چرا اشک نداریم؟... آیت الله مجتهدی تهرانی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻روایتی از سردار شهید باکری در بیانات سردار شهید سلیمانی #رفیق_خوشبخت_ما #انتقام_سخت 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔پرسش ❓بعضی ها میگن که حضرت فاطمه در مقابل سلمان فارسی حجابش رو رعایت نمیکرده لطفا توضیح بدید❕❕ 💠پاسخ💠 ❗️روایتی است که مرحوم ابن طاووس در کتاب منهج الدعوات خودش نقل کرده و علامه مجلسی نیز به نقل از ابن طاووس در بحار الانوار می آورد . 🔶خلاصه روایت چنین است: ❗️«سلمان فارسی می‌گوید: ده روز پس از رحلت رسول خدا از منزل خود خارج و با حضرت امام على مواجه شدم على به من گفت: اى سلمان تو بعد از پیامبر خدا بر ما جفا کردى. گفتم: حبیب من اى ابو الحسن درباره شما جفا نشده است، بلکه حزن و اندوه شدید من در رحلت رسول خدا مانع زیارت شما شد. حضرت علی به من گفت: اى سلمان بیا به منزل فاطمه دختر رسول خدا برویم؛ زیرا او به تو لطف دارد و مشتاق دیدار تو است و می‌خواهند از تحفه‌اى که از بهشت برایش آورده‌اند به تو بدهد... سلمان می‌گوید: من به سوى خانه فاطمه حرکت کردم، پس از ورودم به خانه دیدم که 🔷 «فاطمه نشسته و یک قطعه عبا در بر دارد ولى هر گاه آن‌را روى سرش می‌کشد پاهایش بیرون می‌ماند، و هر گاه پاهایش را می‌پوشاند سرش نمایان می‌شود« علیها قطعه عباء اذا خمرت راسها انجلی ساقها و اذا غطت ساقها انکشف راسها» وقتى چشم وى به من افتاد آن عبا را به سرش کشید و گفت: اى سلمان تو بعد از رحلت پدرم به ما جفا کردى؟ گفتم: اى دختر رسول خدا آیا امکان دارد که من بتوانم به شما جفا کنم؟ فاطمه فرمود: پس بنشین و در باره آنچه که به تو می‌گویم خوب بیندیش...». 📚منهج الدعوات ص6 📚بحار الانوار ج43 ص66 و ج92 ص37 💠بحث سندی؛ ❗️این روایت از حیث سند ضعیف و مردود است و قابل اعتنا نمی باشد. 👌ابن طاووس روایت را از افراد زیر نقل می کند؛ 1⃣حسن بن محمد بن سعید الکوفی؛ 🔶این راوی مجهول و ضعیف است. 2⃣جعفر بن محمد بن بشرویه القطان ؛ 🔶این راوی نیز مجهول و ضعیف است. 📚مستدرکات رجال الحدیث ج2 ص191 3⃣محمد بن ادریس بن سعید الانصاری؛ 🔶این راوی نیز مجهول و ضعیف است . 4⃣ولید بن شجاع بن مروان؛ 🔶این راوی نیز مجهول و ضعیف است. 5⃣عبدالله بن سلمان؛ 🔶این راوی نیز مجهول و ضعیف است . 6⃣داود بن رشید؛ 🔶این راوی نیز مجهول و ضعیف است. 📚مستدرکات رجال الحدیث ج3 ص354 👌بنابراین این روایت کاملا ضعیف و مردود بوده و قابل اعتنا نیست. 🗯بحث دلالی؛ ❗️در این شکی نیست که به مقتضای آیات و روایات متعدد در وجوب رعایت حجاب ، حضرت زهرا که به مصداق آیه تطهیر معصوم از هر گناهی است از پیشگامان در رعایت حجاب شرعی در برابر نامحرم بوده است که جهت آگاهی به نمایه زیر رجوع کنید. https://t.me/Rahnamye_Behesht/4874 👌سلمان می گوید حضرت زهرا چادر و عبایی داشت که وقتی به سر می کشید ساق پایش معلوم می شد و وقتی به پایش می کشید سرش نمایان می شد .سلمان با این بیان در صدد بیان سادگی لباس آن حضرت هستند و این سخن به آن معنا نیست که سر یا پای حضرت نعوذ بالله بی پوشش بوده است بلکه حضرت در زیر آن عبا کاملا رعایت پوشش را در سر و پاها داشته است و نمایان شدن سر و پا به معنای قرار نگرفتن آن در زیر چادر و عبا است .همانند آنکه امروزه زنان محجبه حجاب را در زیر چادر با پوشش مقنعه و مانتوهای گشاد و شلوار رعایت کرده و یک چادر هم بر روی آن می پوشند .حضرت زهرا نیز کاملا رعایت حجاب را کرده و یک عبا و چادر نیز افزون بر حجاب قبلی پوشیده بودند . 💠البته با توجه به آنچه در بحث سندی گذشت چون روایت ضعیف است به هیچ عنوان قابل اعتنا و توجه نمی باشد. 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔پرسش ❓برخی می گویند اگر طبق پاسخ کانال شما حضرت علی بنا بر مصلحتی که گفتید از زهرا دفاع نکرد چرا صحابه و بنی هاشم دفاع نکردند .یعنی صحابه این قدر بی غیرت بودند که جلوشون پاره تن رسول خدا را بزنند و چیزی نگویند❗️ 💠پاسخ💠 👌ما نیز همین سوال را داریم .چرا صحابه پیامبر از دختر پیامبرشان دفاع نکردند و اجازه دادند که مورد هتک قرار بگیرد .غیرت آن ها کجا بود که در برابر ابوبکر اعتراض نکردند❗️ ⏸آنان دفاع نکردند زیرا بنای بر دفاع نکردن داشتند و به اهل بیت پیامبر گرامی پشت کرده بودند. 👌حضرت امیر می فرماید: «... به اطرافم نگریستم دیدم که جز خانواده ام که مایل نبودم جانشان به خطر بیفتد نه یاوری دارم و نه کسی که از من دفاع و حمایت کند» 📚نهج البلاغه خطبه 217 👌وفرمود: « دست فاطمه و دو فرزندم حسن و حسین را می گرفتم و به درخانه بدریان و سابقان در اسلام از مهاجرین و انصار می بردم و حقم را به آنان یاد آور شده و آنان را به یاری ام دعوت کردم اما جز سلمان و عمار و مقداد و ابوذر به من پاسخ ندادند» 📚الاحتجاج ج1 ص75 📚بحار الانوار ج22 ص328 🔶امام صادق علیه السلام فرمود: « زمانی که علی را به زور از خانه برای بیعت خارج کردند او نزد قبر پیامبر توقف کرد و فرمود این قوم مرا یاری نکردند و ضعیف کردند و نزدیک است مرا بکشند» 📚الاختصاص ص275 📚بصائر الدرجات ج1 ص275 ❗️بی غیرتی صحابه تا جایی بود که زمانی که علی را به زور به مسجد می بردند و آنان تماشا گر صحنه بودند زبیر عصبانی شد و خطاب به آنها عرضه داشت: « آیا اینان با علی چنین می کنند در حالی که شما زنده اید و اقدامی نمی کنید» 📚بحار الانوار ج28 ص229 🔶در روایت دیگر امام باقر فرمود: « مهاجرین و انصار و غیر آن ها به نزد علی آمدند و گفتند حق با تو است ما با تو هستیم .علی گفت اگر راست می گوید فردا همه شما سر تراشیده نزد من حاضر شوید و جز سلمان و مقداد و ابوذر چنین نکردند» 📚رجال کشی ص8 و 9 رقم 18 📚تاریخ یعقوبی ج2 ص116 👌وفرمود: « جز مقداد و ابوذر و سلمان تمام مردم به ولایت پشت کردند مگر کسانی که بعد از گذشت زمانی متذکر شدند» 📚رجال کشی ص6 📚بحار الانوار ج28 ص237 🔶وفرمود: « به خدا سوگند اگر به اندازه اصحاب طالوت و نفرات جنگ بدر یاور داشتم با شمشیر قیام می کردم و اگر به اندازه سی نفر یار داشتم باز هم قیام می کردم» 📚الکافی ج8 ص31 ❗️سدیر می گوید: « نزد امام باقر سخن از خیانت مردمان به اهل بیت و تنها گذاشتن علی به میان آمد .مردی به امام باقر گفت چرا بنی هاشم از علی حمایت نکردند . 👌امام فرمود: « از بنی هاشم کسی باقی نمانده بود . جعفر و حمزه بودند که شهید شدند و عباس و عقیل بودند که آنان نیز فرسوده و پیر بودند . اگر جعفر و حمزه بودند آنان نمی توانستند با اهل بیت چنان کنند» 📚الکافی ج8 ص190 ❗️آری صحابه به دلیل کینه هایی که از علی به دل داشتند دست از یاری او و اهل بیتش برداشتند چنان که پیامبر گرامی پیش بینی کرده بود و خطاب به علی فرموده بود: « کینه هایی مردم نسبت به تو در دل دارند که هنگامی آنها را آشکار خواهند کرد که من از دنیا رفته باشم» 📚المعجم الکبیر ج11 ص73 📚مسند ابی یعلی ج1 ص426 👌ویاران اندکی هم که برای علی باقی مانده بودند بخاطر همان مصلحتی که علی را از دفاع کردن و قیام کردن بر حذر داشت از دفاع کردن خود داری کردند . 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💠 هم نشینی احادیث و تصاویر 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 317 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
317.mp3
1.43M
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 317 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❕استدلال کمر شکن در باب افسانه بودن شهادت حضرت فاطمه رضی الله عنها روایتی در کتب شیعه وجود دارد که حضرت فاطمه به زیارت شهدای میرفت چناچه در روایت آمده است : ترجمه:.امام صادق عليه السلام : حضرت فاطمه عليهاالسلام پس از رسول خدا ﷺ هفتاد و پنج روز زيست، كه هرگز خوشحال و خندان ديده نشد. در هر هفته دوبار به زيارت قبور شهدا مى رفت، دوشنبه و پنج شنبه ومى گفت: رسول خداﷺ اين جا بود و مشركان آن جا بودند. 📙الكافي الكليني ج: 3 ص: 228 : شیعه ادعا میکند حضرت فاطمه پهلویش شکسته شد . : شیعه ادعا میکند حضرت فاطمه رضی الله عنها سقط جنین شده است . ✅ حال ما از وجدان های بیدار میپرسم : : آیا کسی پهلویش شکسته بشود و سقط جنین بشود میتواند راه برود ؟ 💠💠 👌به راستی انسان از شدت عناد و تعصبات و استدلالات سطحی این جماعت وهابیون تعجب می کند که چگونه چشم خود را به روی روایات فراوان کتب خودشان بسته اند . ❕جوینی از بزرگان اهل سنت از پیامبر گرامی نقل می کند که فرمود ؛ « هرگاه فاطمه را می بینم به یاد مصیبت هایی که پس از من بر او وارد میشود می افتم و گویی که من خود شاهد آن اتفاقات هستم و می بینم که ذلت به خانه او وارد شده و حرمتش را هتک نموده و حق او را غصب و ارث او را منع و پهلویش را شکسته و جنین او را سقط نموده اند» 📚فرائد السمطین،ج2 ص 34 و 35 ❕ذهبی از بزرگان اهل سنت در شرح حال ابن ابی دارم می گوید ؛ «ابن ابی دارم شخصی بود که در طول عمر خود با رعایت اعتدال زندگی کرد ولی در آخرین روزهای عمرش بیشترین چیزی که برای او خوانده می شد روایات معایب بود. برای او این روایت خوانده شد و( او نیز تایید می کرد ) که عمر به پهلوی فاطمه لگد زد و محسنش را سقط نمود» 📚سیر اعلام النبلاء ج 15 ص 578 ❕شهرستانی از «نظام» که از علمای برجسته اهل سنت است نقل می کند که می گفت ؛ «همانا عمر چنان ضربه ای به شکم فاطمه در روز بیعت زد که فاطمه جنین خود را از شکم انداخت» 📚الملل و النحل ج1 ص57 🔸به خاطر همین ابوبکر در روزهای پایانی عمر خود پشیمانی می کرد و می گفت ؛ « آرزو می کنم حرمت خانه فاطمه را زیر پا نمی نهادم و آن را به حال خود واگذار می کردم» 📚المعجم الکبیر ج 1 ص 62 👌نصوص فراوانی از اهل سنت و تشیع در رابطه با هجوم به خانه فاطمه صدیقه سلام الله علیها و هتک حرمت ایشان و سقط شدن فرزندش وجود دارد. 🔸ادامه 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشان سید جواد حسینی ایرانی هستند در مسابقه قرآنی در بنگلاش شرکت کرده اند قاریان مصر از صوت و تلاوت ایشان کنترل خود را از دست داده اند تا آخر ببینید. #الله_اکبر 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔸ادامه 👇 👌حضرت زهرا سلام الله علیها پس از این واقعه دچار بیماری و درد و رنج می شوند و پس از گذشت مدتی به خاطر صدمات وارده از دنیا می روند چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « سبب وفات فاطمه آن بود که قنفذ غلام عمر با دستور عمر زهرا را با غلاف شمشیر مضروب ساخت و به دنبال آن محسن را سقط کرد و بیماری شدید پیدا کرد ( وسر انجام از دنیا رفت ) » 📚دلائل الامامه ص134 _ بحار الانوار ج43 ص170 ❕از این روایات و نصوص استفاده می شود که همه ضربات وارده بر فاطمه صدیقه سلام الله علیها چه از ناحیه عمر و چه از ناحیه قنفذ در سقط جنین حضرت و نهایتا شهادت حضرت موثر بوده است . ❔وهابی اشکال کرده که چگونه ممکن است فاطمه پس از ضربات وارده توان داشته باشد به زیارت قبور شهدای احد برود آن هم با پهلوی شکسته ❗️ 👌می گوییم چه مانعی دارد که حضرت اگر چه حضرت در اوج درد و رنج است و پهلویش شکسته و فرزندش سقط شده ، اما درد و رنج را تحمل کند و با کمک علی علیه السلام سوار بر مرکب و کجاوه ای شود و خود را به مدفن شهدای احد برساند ، چنان که حضرت با همان وضعیت بحرانی سعی می کرد که مهاجرین و انصار را متوجه حق علی علیه السلام بکند ، چنان که علمای اهل سنت نقل می کنند ؛ « علی ، فاطمه را بر الاغی سوار کرد و دست دو فرزندش حسن و حسین را گرفت و به در خانه اهل بدر برد و حق خویش را به آنها یاد آوری کرد و طلب کمک نمود . تنها چهل و چهار نفر جواب مثبت دادند . امام دستور داد صبح هنگام با سرهای تراشیده و اسلحه برای بیعت با ایشان تا حد مرگ حاضر گردند ، سپیده صبح که دمید تنها چهار نفر حاضر شدند ، سلمان ، ابوذر ، مقدار ، زبیر » 📚شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ج 11 ص 14 ( به نقل از سوالات ما ، حسین تهرانی ، ص 92) ❕و یا علامه مجلسی نقل می کند ؛ « علی فاطمه را بر الاغی سوار کرد و چهل صبح به درخانه مهاجرین و انصار به همراه حسنین رفت ، و فاطمه می گفت که ای گروه مهاجرین و انصار ، خدا و دختر پیامبرتان را یاری کنید ، چرا که با رسول خدا بیعت کرده بودید که همانطور که از خود و خانواده خود دفاع می کنید ، از پیامبر و ذریه او هم دفاع کنید ، به بیعت خود با رسول خدا وفا کنید ، اما هیچکس او را یاری و اجابت و نصرت نکرد » 📚بحار الانوار ج 29 ص 191 ❕بنابراین هیچ مانعی ندارد که فاطمه صدیقه سوار بر مرکب با سختی و درد خود را به مقبره شهدای احد یا مثلا به بقیع و کنار قبر پیامبر برساند و آنجا اظهار درد و رنج کند چرا که فاطمه نمى ‏خواهد با بيان غم‏هاى خود روح پاك اميرمؤمنان على را كه سخت از آن اوضاع ناگوار و خلاف كارى‏ هاى امت ضربه ديده، آزرده‏ تر سازد. به همين دليل به كنار قبر پيامبر یا قبر شهدای احد مى‏ رفت و سخنان جانسوزى بر زبان مى‏ آورد ، چنان که در کنار مدفن پیامبر گرامی می فرمود ؛ «پدر جان ، بعد از تو، يكه و تنها شدم، حيران و محروم مانده‏ ام، صدايم به خاموشى گراييد، و پشتم شكست، و آب گواراى زندگى در كامم تلخ شد.كسى كه خاك پاك قبر پيامبر را ببويد سزاوار است تا پايان عمر هيچ عطرى را نبويد. بعد از تو اى پدر آن قدر مصائب بر من فرو ريخت كه اگر بر روزهاى روشن مى‏ ريخت به صورت شب‏هاى تيره و تار در مى ‏آمد. » 📚مناقب ابن شهر آشوب ، ج 1 ص 242 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔چرا 3 معصوم شیعه که علم غیب داشتند و ولایت تکوینی داشتند فاطمه را شفا ندادند ؟ مگر قدرت ندارند و شما را شفا نمی دهند ❗️چرا برای خودشان کاری نکردند ❕❕ 💠💠 ❕در این که امامان گرامی ما دارای قدرت خارق العاده در عالم هستند و می توانند چه در حال حیات و چه بعد از ممات ، در عالم تکوین تصرفاتی بکنند ، شکی در آن نیست چنان که امام علیه السلام فرمود ؛ «اسم اعظم خدا دارای هفتاد و سه حرف است .نزد آصف بن برخیا وصی سلیمان تنها یک حرف بود که توانست تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن از فاصله دور حاضر کند و نزد ما اهل بیت هفتاد و دو حرف از آن حروف است ( وقدرت ما بی شک قابل مقایسه با آصف نیست) و یک حرف را خداوند به ما تعلیم نداده است و اختصاص به خودش دارد» 📚بحار الانوار ج27 ص25 👌اما باید توجه داشت که امامان گرامی ما مامور هستند که طبق اسباب و روال عادی ، زندگی کنند و جز در موارد محدودی آن هم به اذن الهی ، از خود استفاده نکنند . 🔷امام کاظم علیه السلام فرمود ؛ « خداوند قلوب امامان را محل اراده و خواست خودش قرار داده است . هر زمان خداوند چیزی را بخواهد آنان هم می خواهند و بدون اذن خداوند کاری نمی کنند» 📚بحار الانوار ج5 ص114 👌اگر امامان گرامی ، مشکلات و های خود را از طریق علم غیب و قدرت غیبی حل کنند دیگر نمی توانند اسوه و الگوی باشند. ❕اگر پیامبر تمام امورش را از طریق علم غیب و آگاهی های غیبی پیش می برد آیا می توانست به مردم درس و بردباری و ایثار و از خود گذشتگی در راه حق را بیاموزد؟ ❔ایا اگر امام حسین مشکل کربلا را با آگاهی حل می کرد می توانست به مردم درس آزادگی و و بردباری و امر به معروف و نهی از منکر و ... را بدهد؟ 👌چون امامان مردم هستند خداوند به آنان اجازه استفاده از علم غیب و قدرت غیبی را جز در مواردی که اثبات امامتشان منوط به آن است نداده است اگر چه آنان آگاهی و قدرت ، غیبی را دارند اما موظف به استفاده از آن نیستند. 🔷اهل بیت علیهم السلام مطیع خداوند بودند وقتی خداوند به آنان اجازه استفاده از قدرت غیبی نداده است آنان نیز از قدرت غیبی استفاده نمی کردند. 🔷آنان وظیفه داشتند تا در زندگی اجتماعی خود همانند انسان های رفتار کنند وجز در موارد محدودی از علم باطنی و قدرت خود استفاده نکنند و به زندگی عادی با مردم بپردازند تا نظام اجتماعی بر هم نخورد، چنان که پیامبر وامامان منافقان را به خوبی می شناختند ومی دانستند که ایمان واقعی ندارند ولی هرگز از علم غیب خود درباره آنان استفاده نکردند ودر معاشرت، ازدواج ودیگر احکام با آنان مانند سایر مسلمانان رفتار می کردند . 🔶پیامبر فرمود: «من بین شما با بینات و قسم حکم می کنم ( و از طریق علم غیب حکم نمی کنم) .ممکن است برخی شما در بینه آوردن زیرک تر از دیگری باشد و من به نفعش در مال برادرش حکم کنم اما او بداند که آن مال ناحق برای او قطعه ای از جهنم خواهد بود» 📚الکافی ج7 ص414 _ معانی الاخبار ص279 ❕بنابراین این که مثلا علی علیه السلام از قدرت غیبی برای شفای فاطمه سلام الله علیها ، استفاده نکرد هم ریشه در همین نکته ای دارد که بازگو کردیم . به عنوان مثال ، از نظر قرآن پیامبر گرامی نیز دارای قدرت فوق العاده بود. معراج، شق القمر و دیگر معجزات و کرامات او که در کتابهای حدیث به صورت متواتر نقل شده بر این مطلب گواه اند. ❕اما با این قدرت فوق العاده دندانش در جنگ احد شکست، چهره اش خونین شد، در جنگ خندق از گرسنگی سنگ بر شکم می بست و... چرا پیامبر با آن قدرت فوق العاده با این همه مشکل مواجه شد؟ 👌پاسخ همه یک جمله است وآن اینکه انبیا و امامان از طریق روش های عادی به تبلیغ می پردازند و با دشمنان می جنگند و تنها در موارد خاص که اثبات نبوت یا امامت نیز به اعمال قدرت فوق العاده داشته ویا وضعیت ایجاب می کرد که از نیروی غیبی کمک بگیرند چنین می کردند . ❗️امامان گرامی ، الگوی جامعه هستند ومردم باید ببینند که آنان چگونه با مشکلات مواجهه می شوند و استقامت می کنند تا مردم از آنان درس صبر و ایثار و ... را فرا بگیرند ، روی این جهت خداوند به آنان اجازه استفاده از قدرت غیبی در هر امر و مشکلی را نداده است و آنان نیز طبق فرمان خداوند عمل می کنند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔چرا آیت‌الله خمینی، علی خامنه‌ای و مراجع تقلید بر خلاف دستور صریح خداوند عمل کرده و می‌کنند؟ مگر خداوند در قرآن، «سرزمین » را به قوم موسی (ع) و یهودیان وعده نداده است ❗️❗️ 💠💠 👌پرسش مطرح شده ناظر به این آیه است که می فرماید ؛ «يا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَ لا تَرْتَدُّوا عَلى‏ أَدْبارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِين‏ » « ( موسی به بنی اسرائیل گفت ) اى قوم ؛به سرزمين مقدسى كه خداوند براى شما مقرر داشته وارد شويد و به سر خود باز نگرديد (و عقب‏ نشينى نكنيد) كه زيانكار خواهيد شد.» 🔰مائده 21 ❕در اينكه ارض مقدسة كه در آيه فوق به آن اشاره شده چه نقطه ‏اى است، مفسران گفتگو بسيار كرده ‏اند بعضى آن را سرزمين بيت المقدس و بعضى شام و بعضى ديگر اردن يا فلسطين يا سرزمين طور، مى‏ دانند، اما بعيد نيست كه منظور از سرزمين مقدس تمام منطقه شامات باشد كه با همه اين احتمالات سازگار است، زيرا اين منطقه به گواهى تاريخ مهد پيامبران الهى‏ و سرزمين ظهور اديان بزرگ، و در طول تاريخ مدتها مركز توحيد و خداپرستى و نشر تعليمات انبياء بوده و به مين جهت نام سرزمين مقدس براى آن انتخاب شده است اگر چه گاهى به خصوص منطقه بيت المقدس نيز اين نام اطلاق ميشود. 📚تفسیر نمونه ج 4 ص 338 👌البته در نقلی از ابن عباس آمده است که منظور از ارض مقدسه است که خداوند آن سرزمین را به خاطر وجود یعقوب و اسحاق و یوسف علیهم السلام مقدس گردانیده بود . 📚بحار الانوار ج 13 ص 178 1⃣ادعا آن است که سرزمین فلسطین طبق تصریح قرآن به یهودیان اختصاص و مالکیت دارد و سخن از غصب فلسطین توسط یهودیان و اسرائیل ادعایی باطل و بی اساس است. 🔰این سخن و این ادعا صحیح نیست زیرا منظور از کتب لکم ( برای شما نوشته شده است ) در آیه فوق ، حق سکونت است نه مالکیت چرا که بنی اسرائیل پس از خروج از مصر و شکست دادن فرعون ، به دنبال جا و مکانی برای خود بودند که خداوند اجازه استقرار آنها را در سرزمین فلسطین صادر نمود . ❕در تفسیر المیزان آمده است ؛ « از ظاهر آيات بر مى ‏آيد كه مراد از اين جمله اين است كه خداى تعالى سكنى گزيدن شما بنى اسرائيل در سرزمين مقدس را مقدر فرموده‏ است » 📚ترجمه تفسیر المیزان ج 5 ص 469 👌بنی اسرائیل در برابر دستور خداوند برای ورود به فلسطین تمرد کردند و خطاب به گفتند ؛ « گفتند اى موسى در آن (سرزمين) جمعيتى ستمگرند و ما هرگز وارد آن نمى‏ شويم تا آنها خارج شوند، اگر آنها از آن خارج شوند ما وارد خواهيم شد _ دو نفر از مردانى كه از خدا مى‏ ترسيدند و خداوند به آنها نعمت (عقل و ايمان و شهامت) داده بود گفتند شما وارد دروازه شهر آنان شويد هنگامى كه وارد شديد پيروز خواهيد شد و بر خدا توكل كنيد اگر ايمان داريد._ (بنى اسرائيل) گفتند اى موسى تا آنها در آنجا هستند ما هرگز وارد آن نخواهيم شد، تو و پروردگارت برويد و (با آنان) جنگ كنيد، ما همين جا نشسته ‏ايم _ (موسى) گفت پروردگارا! من تنها اختيار خودم و برادرم را دارم، ميان من و اين جمعيت گنهكار جدايى بيفكن _ خداوند (به موسى) فرمود: اين سرزمين تا چهل سال بر آنها ممنوع است (و به آن نخواهند رسيد) پيوسته در زمين سرگردان خواهند بود و در باره (سرنوشت) اين جمعيت گنهكار غمگين مباش » 🔰مائده 22_26 👌بنی اسرائیل در برابر دستور خداوند تمرد کردند و خداوند نیز آنان را چهل سال آواره ها گردانید و اراده مقدر شده خود را برای سکونت بنی اسرائیل در فلسطین تغییر داد چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « خداوند در ابتدا دخول و سکونت در سرزمین مقدس را برای بنی اسرائیل مقدر نموده بود که با تمرد آنان ، این اراده را نمود ( و آنان را آواره بیابان گرداند ) » 📚البرهان فی تفسیر القرآن ج 2 ص 268 _ تفسیر عیاشی ج 1 ص 340 ❕بنابراین سرزمین فلسطین که در آغاز یهود دعوت به ورود به آن شد پس از تمرد ، از حوزه اراده الهی خارج شد و دیگر به عنوان سرزمینی که سکونت در آن برای آنان مقدر شده ملحوظ نشد ، با این حال آیا معنا دارد که همچنان یهود مدعی باشد که فلسطین به عنوان سرزمین آنها باشد ❕ 👌در تفسیر نمونه چنین آمده است ؛ « از جمله كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ استفاده ميشود كه خداوند چنين داشته بود كه بنى اسرائيل در اين سرزمين مقدس به آرامش و رفاه زندگى كنند مشروط به اينكه آن را از لوث شرك و بت‏ پرستى پاك سازند و خودشان نيز از تعليمات انبيا منحرف نشوند ، اما اگر اين دستور را بكار نبندند زيانهاى سنگينى دامان آنها را خواهد گرفت...البته اين تقدير مشروط بشرائطى بود كه آنها انجام ندادند ( که چون شرائطش را رعایت نکردند ، تقدیر الهی برای آنان تغییر کرد و بیابان شدند )» 📚تفسیر نمونه ج 4 ص 3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌ادامه 👇👇👇 2⃣اگر مراد از آیه فوق سکونت دائمی یهود در فلسطین است چگونه در آیات دیگری تاکید شده است که در پی یهود خداوند آنان را دوبار از سرزمین خود بیرون ساخت ❕ 👌می فرماید ؛ « ما به بنى اسرائيل در كتاب (تورات) اعلام كرديم كه دو بار در زمين فساد خواهيد كرد، و برترى جويى بزرگى خواهيد نمود. هنگامى كه نخستين وعده فرا رسد مردانى پيكار جو را بر شما مى‏ فرستيم (تا سخت شما را در هم كوبند حتى براى بدست آوردن مجرمان) خانه ‏ها را جستجو مى‏ كنند، و اين وعده‏ اى است قطعى... و هنگامى كه وعده دوم فرا رسد (آن چنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت كه) آثار غم و اندوه در صورتهايتان ظاهر مى‏ شود و داخل مسجد (اقصى) مى ‏شوند، همانگونه كه در دفعه اول وارد شدند، و آنچه را زير سلطه خود مى ‏گيرند درهم مى‏ كوبند » 🔹اسراء 4_7 👌آنچه از تاريخ بنى اسرائيل استفاده مى‏ شود اين است كه نخستين كسى كه بر آنها هجوم آورد و بيت المقدس را كرد، بخت‏ النصر پادشاه بابل بود، و هفتاد سال بيت المقدس به همان حال باقى ماند، تا يهود قيام كردند و آن را نوسازى نمودند، دومين كسى كه بر آنها هجوم برد قيصر روم اسپيانوس بود كه وزيرش" طرطوز" را مامور اين كار كرد، او به تخريب بيت المقدس و تضعيف و قتل بنى اسرائيل كمر بست، و اين حدود سال قبل از ميلاد بود. 👌بنا بر اين ممكن است دو حادثه ‏اى كه قرآن به آن اشاره مى‏ كند همان باشد كه در تاريخ بنى اسرائيل نيز آمده است، زيرا حوادث ديگر در تاريخ بنى اسرائيل آن چنان شديد نبود كه آنها را به كلى از هم متلاشى كند، ولى حمله بخت ‏النصر، قدرت و شوكت آنها را به كلى درهم كوبيد، اين تا زمان" كورش" ادامه داشت، و پس از آن بنى اسرائيل مجددا به قدرت رسيدند و اين وضع ادامه داشت تا بار ديگر قيصر روم بر آنها هجوم برد و حكومتشان را متلاشى كرد و اين دربدرى هم چنان ادامه يافت تا در اين اواخر كه به كمك قدرتهاى جهانخوار و استعمارگر براى خود دست و پا كردند . 📚المیزان ج 13 ص 46 3⃣از سوی دیگر از آیات قرآن استفاده می شود که یهودیان به خاطر طغیان های فراوان و نادیده گرفتن تعالیم تا روز قیامت مطرود خداوند هستند چنان که می فرماید ؛ « و يهود گفتند دست خدا به زنجير بسته است، دستهايشان بسته باد و بخاطر اين سخن از رحمت (الهى) دور شوند ، بلكه هر دو دست (قدرت) او گشاده است هر گونه بخواهد مى ‏بخشد، و اين آيات كه بر تو از طرف نازل شده بر طغيان و كفر بسيارى از آنها مى ‏افزايد، و در ميان آنها عداوت و دشمنى تا روز قيامت افكنديم، و هر زمان آتش جنگى افروختند آن را خداوند خاموش ساخت و براى فساد در زمين تلاش مى ‏كنند و خداوند مفسدان را دوست ندارد » 🔰مائده 64 👌با این حال چگونه می توان گفت خداوند تا روز قیامت مالکیت یهودیان بر فلسطین را امضاء کرده است تا آنان با آرامش و در آن زندگی کنند ؟ 4⃣و نکته پایانی این که تنها معیار شرافت در نزد خداوند تقوا و پارسایی است نه یهودی و مسیحی بودن چنان که می فرماید ؛ « اى مردم ، ما شما را از يك مرد و زن آفريديم، و تيره ‏ها و قبيله‏ ها قرار داديم، تا يكديگر را بشناسيد، ولى گرامى‏ ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست » 🔰حجرات 13 ❔با این حال چگونه می توان گفت خداوند جهت رفاه یهودیان ، فلسطین را به مالکیت آنها تا روز قیامت درآورده است ، به صرف آنکه آنها یهودی و یهودی هستند ❕ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
seyedmajidbanifatemeh-@yaa_hossein.mp3
11.65M
98 🎵شال عزای مادرتون رو بچه ها رو شونه بزارید... 🎤 سیدمجید 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل هوای روی ماه یار داردجمعه ها🌼🍃 دل هوای دیدن دلدار داردجمعه ها " اللهم عجل لولیک الفرج " 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔍 #دعا_گرافی 💠 هم‌نشینی ادعیه و تصاویر 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁