eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.5هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ﷽؛ 💠 🏷 مانع تباهی جامعه 🔅 : 🔸 «مى‌بينيم مردم، گاه دور و پنهان از چشم ديگران كارهاى فاسد انجام مى‌دهند. پس اگر اقرار به خداوند و ترس از او در نهان نباشد، هيچ كس، هرگاه با شهوت و هوس خويش تنها مى‌شد، در ترك معصيت و پرده درى و ارتكاب گناه كبيره، ملاحظه هيچ كس را نمى كرد؛ چون اين كار او، از نگاه خلق پوشيده بود و كسى ناظر آن نبود، و اين، جامعه را به تباهى مى‌كشانْد» . 🔹 «أَنّا قَد وَجَدنَا الخَلقَ قَد يَفسُدونَ بِأُمورٍ باطِنَةٍ مَستورَةٍ عَنِ الخَلقِ ، فَلَولَا الإِقرارُ بِاللّهِ وخَشيَتُهُ بِالغَيبِ لَم يَكُن أَحَدٌ إِذا خَلا بِشَهوَتِهِ وَإِرادَتِهِ يُراقِبُ أَحَدا في تَركِ مَعصِيَةٍ وَانتِهاكِ حُرمَةٍ وَارتِكابِ كَبيرٍ ، إِذا كانَ فِعلُهُ ذلِكَ مَستورا عَنِ الخَلقِ بِغَيرِ مُراقِبٍ لِأَحَدٍ فَكانَ يَكونُ في ذلِكَ هَلاكُ الخَلقِ أَجمَعينَ،...». 📚 علل الشرائع : ص ٢٥٢ ح ٩ 🔰 @p_eteghadi 🔰
همبستری با همسر در برابر دیدگان کودک !!!! 🤔 ❓سوالی که چند وقت پیش مطرح شد و قادر به پاسخگویی به آن نبودم راجع به حدیثی نقل شده از پیامبر اکرم بود که در" اصول کافی جلد ۵ صفحه ۵۰۰ " از اون در شبکه های مجازی نقل شده بود. مضمون حدیث این است: سوگند به کسی که جانم در دست اوست اگر کسی با همسرش درآمیزد و در اتاق کودکی بیدار باشد که انان راببیند و سخن گفتن و صدای نفسهای انان را بشنود هرگز رستگار نمی شود، اگر پسر باشد مردی زناکار و اگر دختر باشد زنی زناکار میگردد. ❗️❗️ ❗️در این میان با توجه به اینکه کودک هیچگونه نقشی در انتخاب شرایط نداشته چگونه اینگونه به رستگاری نمی رسد؟ مقصر والدین بوده و حال آنکه کودک در سن پایین قدرت درک وتفهیم شرایط راندارد. عاقبت ان کودک چه میشود؟؟ 👇👇👇👇
💠💠 👌چنان که در پرسش اشاره شد , همبستری با همسر در حالی که کودک آنان را می بیند و صدایشان را می شنود , مورد نهی روایات قرار گرفته است . ❕امام صادق ع به نقل از پیامبر گرامی فرمود : " قسم به آن‏كه جانم در دست اوست، اگر مردى با همسرش هم‏آغوش شود و در خانه، كودكى بيدار باشد و آنها را ببيند و صدا و نفس آنها را بشنود، هيچ‏گاه رستگار نمى‏شود. اگر پسر باشد يا دختر، زناكار مى‏شود. على بن الحسین هرگاه مى‏خواست با همسرش هم‏بستر شود، درها را مى‏بست؛ پرده‏ها را مى‏انداخت و خدمت‏كاران را بيرون مى‏كرد. " "أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَوْ أَنَّ رَجُلًا غَشِيَ امْرَأَتَهُ وَ فِي الْبَيْتِ صَبِيٌّ مُسْتَيْقِظٌ يَرَاهُمَا وَ يَسْمَعُ كَلَامَهُمَا وَ نَفَسَهُمَا مَا أَفْلَحَ أَبَداً إِنْ كَانَ غُلَاماً كَانَ زَانِياً أَوْ جَارِيَةً كَانَتْ زَانِيَةً وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع إِذَا أَرَادَ أَنْ يَغْشَى أَهْلَهُ أَغْلَقَ الْبَابَ وَ أَرْخَى السُّتُورَ وَ أَخْرَجَ الْخَدَمَ. " 📚الكافى، ج 5، ص 500؛ وسائل الشيعة، ج 20، ص 133 ❕این که در این روایات تصریح شده است که اگر همبستری در برابر کودک صورت گیرد , کودک قدم در مسیر زناکاری برخواهد داشت , به این معنا نیست که این قضیه به صورت جبری و بدون اختیار واقع شود و به اصطلاح کودک به جرم عمل ناشایست پدر و مادر , مجازات شود , چنین سخنی موافق با آموزهای اسلامی نیست . 👌 اصل مسلم قرآنی است که کسی بار گناه دیگری را به دوش نمی کشد ، چنان که قرآن می فرماید ؛ « لا تزر وازره وزر اخری » « و هيچكس بار گناه ديگرى را به دوش نمى ‏كشد » ( اسراء 15) ❕با توجه به همین اصل مسلم قرآنی است که مفسرین می نویسند : " به عكس آنچه معروف است كه عوام مى‏گويند" آتش كه گرفت خشك و تر مى‏سوزد" در منطق عقل و تعليمات انبياء هيچ بى گناهى به جرم گناه ديگرى مجازات نخواهد شد، در تمام شهرهاى لوط يك خانواده مؤمن وجود داشت خدا به هنگام مجازات آن قوم منحرف و آلوده، آن يك خانواده را نجات داد. " 📚تفسير نمونه، ج‏ 12، ص: 56 ❕مقصود از روایات مورد بحث آن است که کودک به تدریج از رفتار والدین تاثیر می پذیرد و کنجکاو می شود و دوست دارد آن عمل را با دیگران انجام دهد , یعنی با تربیت غلطی که والدین داشتند , کودک با اختیار خود قدم در مسیر ناشایست بر می دارد , بر همین اساس برخی می نویسند : " در اين روايات، هم‏بسترى مرد با همسرش درحالى‏كه كودكى در اتاق هست، به عنوان يكى از عواملى كه ممكن است در كودك، انحراف جنسى ايجاد كند، مطرح شده است. دليل اين امر، آن است كه كنجكاوى كودك، با مشاهده اين رفتار والدين، تحريك مى‏شود، سپس سعى مى‏كند با دوستش هم همين رفتار را تقليد كند. " 📚تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث، ص: 113 ❕قبح اين عمل (هم‏بسترى والدين در حضور كودكان) و تأثير روانى آن بر كودك، براى روان‏شناسان هم ثابت شده است. كوچتكف، در كتاب خود در اين زمينه مى‏گويد: " مشاهده بوسه و در آغوش كشيدن والدين از سوى كودك، ابتدا سبب جلب توجّه وى مى‏شود و سپس به عكس العمل، تمايل پيدا مى‏كند و بعد خودش مى‏خواهد شخصا در اين‏باره چيزى بداند. فقدان حيا در پدر و مادر و انجام دادن رفتارهاى معمولى جنسى (مانند بوسيدن، در آغوش گرفتن و ... در برابر ديدگان كودك)، سبب تمايل جنسى پيش از وقت در كودك شده، مزاحم و غالب بر او مى‏شود. وقتى كه پدر و مادر، با كودك در يك رخت‏خواب مى‏خوابند، نتيجه‏اش بلوغ جنسى پيش‏رس و تمايل جنسى فوق العاده زياد است كه تغييرات تكامل روحى بدان مربوط مى‏شود. " 📚روان‏شناسى و تربيت جنسى كودكان و نوجوانان، ص 36- 37. 🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️سؤال: چرا به زنان می گویند حجاب داشته باشند؛ به مردان بگویید نگاه نکنند؟ 👇👇👇
✅پاسخ: باید توجه داشت که خداوند در آیه30 سوره نور قبل از اینکه زنان را به حفظ نگاه و رعایت حجاب امر کند، مردان را از نگاه به زنان نامحرم باز می‌دارد.«قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُون؛ - به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گيرند، و فروج خود را حفظ كنند، اين براى آنها پاكيزه‌‏تر است، خداوند از آنچه انجام مى‌‏دهيد آگاه است.» «یغضوا» غالباً در کوتاه کردن صدا یا کم کردن نگاه به کار می‌رود؛ بنابر این معنای آیه این نیست که مؤمنان باید چشم هایشان را ببندند، بلکه معنای لطیف و دقیق‌تری دارد که باید نگاه خود را کم و کوتاه کنند؛ زیرا زمانی که انسان با زن نامحرمی مواجه می‌شود، اگر بطور کلی چشم خود را ببندد، راه رفتن و مانند آن برایش امکان نخواهد داشت، اما اگر نگاه خود را از چهره و اندام او باز دارد و چشم خود را به زیر افکند؛ گویا از نگاه خود کاسته و آنچه را از آن نهی شده از دید خویش دور نگه‌داشته است.1 پس این گونه نیست که مردان بطور کلی از حکم عفاف و حجاب خارج باشند و این امر فقط به زنان اختصاص داشته باشد؛ زیرا بر اساس دستورات دینی مردان هم با توجه به وضعیت جسمی و روحی‌شان ملزم به رعایت تکالیفی در این زمینه هستند، از جمله رعایت عفت و حیا، برخورداری از اخلاق جنسی مطابق با شرع مقدس اسلام، عدم استفاده از پوشش‌های خاص همچون لباس شهرت، لباس بیگانگان و... احکامی هستند که هم برای زنان و هم مردان واجب شده است.2 همه این احکام درباره پوشش و حفظ نگاه بخاطر عنایتی است که دین برای جامعه انسانی قائل است و می‌خواهد در جامعه انسان مطرح باشد نه جنسیت، تا در چنین جامعه‌ای رشد و تعالی انسان امکان پذیر باشد. نکته قابل توجه دیگر آنکه راز و فلسفه اختصاص نحوه خاصی از حجاب به زنان را باید در نیاز و گرایش فطری انسان‌ها به خود نمایی و جلب نظر دیگران جستجو کرد که البته این میل و گرایش در زنان بیش از مردان است.3 الکساندر ماری روانشناس آمریکایی،در طبقه بندی بیست گانه نیازها، «نیاز به خودنمایی» را مطرح و آن را چنین تعریف می‌کند: « نیاز به خود نمایی؛ یعنی خود را طرف توجه قرار دادن، روی دیگران تأثیر گذاشتن، دیگران را تحریک کردن، کنجگاوی آنها را برانگیختن وآنها را سرگرم کردن.»4 توضیح آنکه همچنانکه انسان موجودی است که به طور فطری خواهان و طالب زیبایی و جمال است، گرایش به فضایل اخلاقی، مانند حیا و عفاف نیز از امور فطری می‌باشد که زن و مرد در آن اشتراک دارند.البته یکی از تفاوت‌های زن و مرد در فطرت زیبایی‌خواهی این است که زنان بیشتر گرایش به ابراز زیبایی و جلوه‌گری و مردان تمایل به مشاهده آن دارند.تفاوت دیگر آنکه مردان نسبت به زنان تحریک پذیرتر بوده و سریع‌تر دچار میل جنسی می‌شوند. شهید مطهری در این باره می‌گوید: «علت اينكه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان يافته، اين است كه‏ ميل به خودنمايى و خودآرايى مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شكار است و زن شكارچى، همچنانكه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شكار است و مرد شكارچى. ميل زن به خودآرايى از اين نوع حس شكارچي‌گرى او ناشى مى‌‏شود.اين زن است كه به حكم طبيعت خاص خود مى‌‏خواهد دلبرى كند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسير سازد.بنابراین انحراف تبرّج و برهنگى از انحراف‌هاى مخصوص زنان است و دستور پوشش هم براى آنان مقرر گرديده است. »5 پس با توجه به مطالب فوق لازم است که پوشش زن اهمیت بسزایی داشته و نحوه آن با پوشش مرد متفاوت باشد 6.البته علت و فلسفه‌های دیگری نیز در مورد حجاب زنان بیان شده است که عبارتند از: طهارت و پاکی نفس، رسیدن به فلاح و رستگاری، سلامت و بهداشت روانی فرد و اجتماع، ارتقاء سطح منزلت و مقام انسانی زن .7 🔰 @p_eteghadi 🔰
کتاب کامل الزیارات (کتابی بسیار ارزشمند) یکی از آثار ارزشمند ابن قولویه (ره) کتاب «کامل الزیارات» است. در کتاب کامل الزیارات، احادیث فراوان و پراکنده ‌ای که در موضوع زیارت به ‌ویژه زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) است، در ۱۱ محور گردآوری، تنظیم و ارائه شده است. در این کتاب گران سنگ شیعه، به‌ طور کلی روایاتی درباره امام حسین (ع) در محورهایی از جمله: ۱. علاقمندی حضرت رسول خدا (ص) به امام حسین (ع) ۲. روایات مختلف درباره شهادت امام حسین (ع) ۳. گریستن تمام مخلوقات برای آن ‌حضرت ۴. نوحه ‌سرایی جنّیان برای حضرت ۵. نوحه ‌سرایی پرندگان برای امام (ع) و نیز نفرین و لعنت نمودن آنها در حق قاتلین حضرت ۶. ثواب گریه و اقامه عزا برای امام حسین (ع) ۷. اینکه امام حسین (ع) سیدالشهداء می ‌باشد ۸. زیارت امام حسین (ع) از جانب پیامبران ۹. زیارت امام حسین (ع) از جانب فرشتگان ۱۰. پاداش زیارت مرقد مبارک امام حسین (ع) ۱۱. چگونگی نماز و زیارت در حرم امام حسین (ع) تقسیم ‌بندی شده است که در ترجمه استاد انصاریان ۱۰۸ مطلب خواندنی حول این محورها را در ۷۴۰ صفحه برای مخاطبین خود ارائه می‌ کند. 🔰 @p_eteghadi 🔰
⁉️سؤال: آیا نوع زن «سرّ الله» است یا این لقب فقط مخصوص حضرت فاطمه «سلام الله علیها» است؟ 👇👇
✅پاسخ: «سرّ» در لغت به معنای «امر پنهان و پوشیده» است1 که بر پنهان کردن و مخفی نگه داشتن آن اصرار باشد.2 چنانچه بنابر آیه شریفه « فَأَسَرَّها يُوسُفُ فِي نَفْسِهِ وَ لَمْ يُبْدِها لَهُم »(یوسف/77) حضرت يوسف عليه‌السلام بر مخفی نگه داشتن ماجراي خود از برادرانش اصرار داشت و آن را آشكار نكرد. راغب اصفهانی می گوید :«واژه سرّ در مخفى كردن مواد محسوس و مادّيّات يا معانى هر دو به كار مى‏رود».3 «سرّ الله» به امور غیبی گفته می شود که فقط خداوند از آن آگاه است و بر محجوب و مخفی بودن آن تأکید باشد. در روایات شیعی از حضرات معصومین علیهم السلام به عنوان «موضع سرّ الله» یاد شده است یعنی ایشان محل نگهداری اسرار الهی هستند چنانچه امام صادق علیه السلام می فرماید:« يَا أَبَا مُحَمَّدٍ إِنَّ عِنْدَنَا وَ اللَّهِ سِرّاً مِنْ سِرِّ اللَّهِ‏ ...»4 و در جای دیگر می فرماید:« يَا خَيْثَمَةُ نَحْنُ شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ وَ ... وَ مَوْضِعُ سِرِّ اللَّهِ‏ وَ ...».5 بر این اساس در مورد «موضع سرّ الله» بودنِ فاطمه زهرا سلام الله علیها شکی نیست چنانچه در نحوه خلقت ایشان از طعام بهشتی، در حمل حضرت در شکم مادر، در ازدواج با امیرالمؤمنین علی علیه السلام، در ولادت حسنین علیهما السلام توسط آن حضرت، و در شهادت و تدفین آن حضرت و حتی پنهان بودن قبر مبارک شان،6 سرّی نهفته است که تا قیام قیامت مکشوف نخواهد شد. در صلوات خاصه حضرت فاطمه علیها سلام: « اللّهمّ إنّی أسألُکَ بِحَقِّ فاطمةَ و أبِیها و بَعلِها و بَنِیها و السِّرِّالمُستَودِعِ فِیها»7 آمده که خداوند سرّی را در ایشان به ودیعه گذاشته است؛ در مورد ماهیت این سرّ، علما احتمالات گوناگونی را بیان کرده اند؛ از جمله: اسم اعظم الهی، علوم ربانی حضرت زهرا سلام الله علیها، امر ائمه اطهار علیهم السلام، حلقه وصل بودن حضرت زهرا سلام الله علیها بین نبوت و امامت، ظهور امامت و ولایت از نسل حضرت زهرا سلام الله علیها، امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف8 البته قابل ذکر است حقیقت «سرّ» به پنهان ماندن آن است و هرگز کسی نمی تواند از آن آگاه شود بنابراین هیچ کدام از این احتمالات قابل اعتماد نیستند. و اما در مورد «سرّ الله»بودن نوع «زن» نه تنها هیچ سند روایی وجود ندارد بلکه دلیلی هم بر اختصاص این لقب به نوع زن نیست اما می توان با توجه به جایگاه زن در نظام آفرینش، برای «موضع سرّ الله» بودنِ او احتمالاتی را برای بیان نمود از جمله اینکه: الف) خلقت انسان که از اسرار پیچیده الهی است بوسیله زن انجام می شود البته هرچند که بر اساس آیات :« نَحْنُ خَلَقْناكُمْ فَلَوْ لا تُصَدِّقُونَ. أَ فَرَأَيْتُمْ ما تُمْنُونَ. أَ أَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخالِقُونَ ؛ ما شما را آفريديم، چرا كه آفرينش مجدد را تصديق نمى‏‌كنيد؟ آيا از نطفه‏اى كه در رحم مى‏‌ريزيد آگاهيد؟ آيا شما آن را (در دوران جنينى) آفرينش پى در پى مى‏دهيد، يا ما آفريدگاريم؟» خالقیت از شئون الهی است اما این صفت الهی در زن تجلی نمود.9 ب) زنان، خاستگاه بسیاری از کمالات، زیبایی ها و سعادت های آدمی هستند. امام خمینی رحمه الله علیه می فرماید: « زن انسان است، آن هم یک انسان بزرگ، زن مربی جامعه است. از دامن زن انسان ها پیدا می شوند، ... سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می کند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می کند. مبدأ همه سعادت ها از دامن زن بلند می شود. زن مبدأ همه سعادت ها باید باشد».10 ج) زن، بنیانگذار محرمیت و وابستگی خانوادگی است چون افراد یک فامیل یا از یک رحِم متولد شده اند یا با واسطه به یک رحِم مرتبط هستند.11 طبق نظر برخی از عارفان،12 «رحِم» از «رحمان» مشتق شده و جلوة اسم «الرحمن» الهی است و «صله رحم» در حقیقت پیوند با اسم الرحمن است و کسی که قطع رحِم کند از رحمت خداوند محروم می شود به همین دلیل در روایات متعددی بر صله رحم تأکید شده است.13 نتیجه: 1ـ امور غیبی که فقط خداوند از آن آگاه است و بر محجوب و مخفی بودن آن تأکید دارد «سرّ الله» نامیده می شود. 2ـ در روایات گوناگون، معصومین علیهم السلام به عنوان «موضع سر الله» معرفی شده اند یعنی محل نگهداری اسرار الهی پس حضرت فاطمه علیها سلام که از معصومین است «موضع سر الله» می باشد. 3ـ در اختصاص لقب «سرالله» به نوع زن، هیچ دلیل نقلی و عقلی وجود ندارد بلکه با توجه به جایگاه زن در نظام آفرینش که مظهر خالقیت و رحمانیت الهی است و خداوند با خلق رحِم در او، أسرار تولید نسل آدمی را در زن به ودیعه گذاشته است، می توان از او به عنوان محل و موضع سرّ الله یاد کرد. منبع: http://www.pasokhbesoalat.ir/ 🔰 @p_eteghadi 🔰
توضیحی در مورد سختی های امامان ع و صبر آن بزرگواران 🤔 ❓من چند وقت پیش کلیپی از عقیل هاشمی دیدم که می گفت در آیه ۲۴ سوره سجده فرموده لما صبروا.یعنی برای اینکه امام شدند صبر کردند.بعد گفت امام زمان شیعیان در پنج سالگی به امامت رسیده و اصلا صبر نکرده. میشه پاسخ بدید ❗️❗️ 👇👇👇👇
💠💠 👌از آیات قرآن استفاده می‌شود که فرد دارای یقین و صبور به مقام امامت می‌رسد: ❕خداوند متعال می‌فرماید: " وَجَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمّا صَبَرُوا وَکانُوا بِآیاتِنا یوقِنُونَ ؛ " «و از آنان امامان و پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما [مردم را ]هدایت می‌کردند؛ چون شکیبایی نمودند، و به آیات ما یقین داشتند. » ( سجده ٢٤ ) 👌و نیز می‌فرماید: " وَإِذِ ابْتَلی إِبْراهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ إِماماً... "؛ «[به خاطر آورید] هنگامی که خداوند، ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود. و او به خوبی از عهده این آزمایش‌ها برآمد. خداوند به او فرمود: من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم. » ( بقره ١٢٤ ) ❕از این آیه استفاده می‌شود که حضرت ابراهیم علیه السلام بعد از تحمّل صبر و سربلند بیرون آمدن از امتحانات سخت الهی، به درجه و مقام امامت نایل شده است. 👌امامان بزرگوار ما هم در معرض امتحانات الهی بوده و با صبر کردن خود را حائز مقام امامت کرده اند , حتی امامانی که در سنین پایین به این مقام رسیده اند . ❕امتحان آن بزرگواران در دو مرحله بوده است ; 1⃣امتحان در عالم ارواح و عالم ذر و قبل از خلقت دنیوی که در ذیل پیرامون آن توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2293 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2366 ❕امام باقر ع در مورد این نوع از امتحان , خطاب به فاطمه س فرمود : "«يا مُمتَحَنَةُ امتَحَنَكِ اللّهُ الَّذي خَلَقَكِ قَبلَ أن يَخلُقَكِ، فَوَجَدَكِ لِمَا امتَحَنَكِ صابِرَةً " " اى آزمون‏ شده , خدايى كه تو را آفريده، پيش از آفريدنت، تو را آزمود. پس تو را براى آنچه امتحان كرد، شكيبا يافت‏ " 📚تهذیب الاحکام ج ٦ ص ١٠ 2⃣آن بزرگواران در همین دنیا نیز در معرض شدیدترین امتحانات و سختی ها بودند که با صبر و استقامت از این سختی ها سر بلند بیرون آمده و شایستگی خود را برای مقام امامت آشکار کرده اند , چنان که در نقلی آمده است : " بزرگترین اجرها در آخرت برای کسانی است که در دنیا بزرگترین مصیبت ها را داشته اند و اهل بیت از همه مردم مصیبتشان بیشتر بوده است " " إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ أَجْراً فِي الْآخِرَةِ أَعْظَمُهُمْ مُصِيبَةً فِي الدُّنْيَا، وَ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ أَعْظَمُ النَّاسِ مُصِيبَة " 📚امالی طوسی ص ٢٦٩ _ بحار الانوار ج ٢٧ ص ٢٠٧ ❕امام عصر ع پیرامون این مصائب و گرفتاری ها اهلبیت ع فرمود : " پس كشته شد آن كه كشته شد و به اسيرى رفت آن كه به اسيرى رفت و تبعيد شد آن كه تبعيد شد و قضاى الهى بر آنان چنان رفت كه اميد نيك‏فرجامى آن مى‏رود .... پس بر پاكان اهل بيت پيامبر و على- كه درود خدا بر آن دو باد- بايد كه گريه كنندگان گريه كنند و ندبه‏گران بايد بر آنان ندبه كنند و براى همچون ايشان بايد اشك‏ها ببارند و ناله‏كنندگان، ناله سر دهند و شيون‏كنندگان، از دل، شيون بر آورند. " " فَقُتِلَ مَن قُتِلَ، وسُبِيَ مَن سُبِيَ، واقصِيَ مَن اقصِيَ، وجَرَى القَضاءُ لَهُم بِما يُرجى‏ لَهُ حُسنَ المَثوبَةِ... فَعَلَى الأَطائِبِ مِن أهلِ بَيتِ مُحَمَّدٍ وعَلِيٍّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِما وآلِهِما فَليَبكِ الباكونَ، وإيّاهُم فَليَندُبِ النّادِبونَ، ولِمِثلِهِم فَلتُذرَفِ الدُّموعُ، وَليَصرُخِ الصّارِخونَ، ويَعِجَّ العاجّونَ " 📚مصباح الزائر: ص 449، المزار الكبير: ص 578 👌آن امامانی هم که در خردسالی به امامت رسیدند , در معرض انواع و اقسام محن و گرفتاری ها بودند که با صبر و استقامت این قضایا را پشت سر گذاشتند , تاریخ زندگی آن بزرگواران روشن ترین گواه بر این موضوع است . ❕امام مهدی ع هم در معرض انواع و اقسام فشارها و محنت هایی بودند که از ناحیه حاکم وقت عباسی ایجاد شده بود که همین فشارها و محنت ها سبب اصلی در غیبت امام مهدی ع شد , چنان که در ذیل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3767 🔰 @p_eteghadi 🔰
آیا ما در معاد و قیامت با جسممان محشور میشویم یا فقط با روح هستیم؟.Mp3
737.4K
سوال: ❓آیا ما در معاد و قیامت با جسممان محشور میشویم یا فقط با روح هستیم؟ پرسمان اعتقادی 🔰 @p_eteghadi 🔰