eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.7هزار ویدیو
70 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴برزخ آن چيزي که از اهل بيت به ما رسيده و ما به غير از اين سند ديگري نداريم اين است که بعد از مرگ زندگي برزخي به اين شکل شروع مي شود که روح که تا به حال با اين بدن سنگين، خاکي و گوشتي و استخواني کار مي کرد، زندگي خود را با يک بدن سبک آغاز مي کند. بدن سبک همان بدن برزخي است که به آن بدن مثالي هم مي گويند. چون شکل و مثل اين بدن است . از امام صادق (ع) پرسيدند که بعد از مرگ چطور زندگي مي کنيم؟ حضرت فرمودند: در يک بدن هايي مثل بدن هاي دنيايي . بهترين مثال شبيه همان چيزي است که در خواب مي بينيم. در خواب بدن گوشتي زير لحاف است و هيچ تحرکي ندارد ، اما آن بدن را مي بينيم که کاملاً فعال است ، حرکت مي کند، مي فهمد، مي خورد، مي آشامد ، درد مي کشد و لذت مي برد . البته بدني که با آن در برزخ هستيم اين بدن که ما در خواب مي بينيم نيست . هزاران بار متکامل تر از اين بدن است چون بدن در خواب هنوز متعلق به عالم دنيا است. در روايت ديگري امام صادق(ع) فرمود که وقتي بعد از مرگ ما وارد عالم برزخ مي شويم در يک شکل و قالبي مانند همين قالب دنيا هستيم . پس شکل و صورت دارد اما جرم و سنگيني ندارد . بدن برزخي مي خورد ، مي آشامد ، لذت مي برد و درک و فهم دارد . لذت و عذاب او يا درک و فهم او به مراتب قوي تر از درک و فهم و لذت و عذاب هايي است که در عالم دنيا مي برد چون کامل تر بوده و حجاب هايي دنيايي برداشته شده است . 📚حجت الاسلام عالی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ 🔴عاقبت رباخواری! ✍️آقا سید مهدی کشفی که از یاران مخصوص میرزا جواد نقل می‌کرد: شبی توی خانه خوابیده بودم، دیدم که صدای ناله سوزناکی از حیاط می‌آید. از بس شدید و سوزناک بود، هراسان از خواب برخاستم که چه خبر است؟رفتم در را باز کردم، دیدم در این حیاط ما که به این کوچکی است، یک کاروانسرای بزرگی است و دور تا دورش حجره می‌باشد و صدا از یک حجره می‌آید. دویدم پشت حجره هر کار کردم در باز نشد. از شکاف درب نگاه کردم ببینم چه خبر است! دیدم یکی از رفقای ما که اهل بازار تهران است افتاده و به اندازه نصف کمر انسان، سنگ آسیاب روی او چیده‌اند. و یک شخص بد هیبت از آن بالا، توی حلقوم دهان او چیزهایی می‌ریزد. ناراحت شدم، هرچه کردم در باز نشد. هرچه التماس کردم به آن شخص که چرا به رفیق ما این طور می‌کنی! اصلا نگفت: تو کی هستی؟ این قدر ایستادم که خسته شدم برگشتم آمدم توی رختخواب، ولی خواب از سرم به کلی پرید. نشستم تا صبح شد. حال نماز خواندن نداشتم. رفتم در خانه میرزا جواد آقا و محکم در زدم. میرزا جواد آقا از پشت در گفت چه خبره؟ چه خبره؟ حالا یه چیزی بهت نشون دادند نباید که اینطوری کنی؟! گفتم من همچو چیزی دیدم. گفت بله، شما مقامی پیدا کرده‌اید. این مکاشفه است. آن رفیق بازاری شما رباخوار بود و در آن ساعت داشت نزع روح (روح از بدنش کنده) می‌شد. من تاریخ برداشتم. بعد خبر آمد که آن رفیق ما در همان ساعت فوت کرده است. 📚کتاب شرح حال آیت اللّه العظمی اراکی,ص299 🔰 @p_eteghadi 🔰
153.9K
❓سؤال: سلام خسته نباشید درجواب کسی که میگوید چه کسی گفته رهبر نایب امام زمانه چه پاسخی باید داد؟ ✅ پاسخ: بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم به او بگویید خودِ امام زمان علیه السلام گفته است. پدر ایشان، امام حسن عسکری گفته اند، عقل ما می گوید، آیات قرآن می گوید. این که قرآن می فرمایند « یا ایها الذین آمنوا اطیعونا و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم » الان ما این را بخواهیم اجرا کنیم، باید از کي اطاعت بکنیم که به این آیه عمل کرده باشد؟ این که امام زمان می فرماید که «اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا» یا امام حسن عسکری می فرمایند، « وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ... تا آخرش» پس کي گفته؟ خودشان گفته اند، عقل ما می گوید. عقل دارد می گوید که ما ببینیم که امام زمان علیه السّلام از ما چه می خواهد؟ چه کسی از همۂ افراد به امام زمان نزدیکتر است؟ کي حرف امام زمان را از دیگران بهتر می فهمد. کي می تواند فرمایشات امام زمان علیه السّلام را به ما برساند؟ همان کسی که، [همان] فقیه جامع الشرایطی که به او می گویند ولیّ فقیه 🖊پیاده شده از صوت استاد 🔰 @p_eteghadi 🔰
با توجه به حديث امام صادق (ع) كه فرمودند اگر فقر بر كسي وارد شود ايمان از در ديگر خارج مي شود، مسئوليت افراد نسبت به وضعيت اقتصادي چه گونه است؟ آيا فقط يک هشدار است كه مردم به فقر دچار نشوند؟.mp3
1.97M
⭕️ سوال ⁉️ با توجه به حديث امام صادق (ع) كه فرمودند اگر فقر بر كسي وارد شود ايمان از در ديگر خارج مي شود، مسئوليت افراد نسبت به وضعيت اقتصادي چه گونه است؟ آيا فقط يک هشدار است كه مردم به فقر دچار نشوند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/183875 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام: ▫ لا یَسْتَکْمِلُ عَبْدٌ حَقیقَةَ الایمـانِ حَتّی تَکُونَ فیهِ خِصالٌ ثـَلاثٌ: اَلتـَفـَقـُّهُ فی‌الدّینِ، وَ حُسْنُ التَّقْدیرِ فِی الْمَعیشَةِ وَالصَّبْرُ عَـلَی الرَّزایا ▫ هیـچ بنده ای به کمال حقیقی ایمان نمی رسد، تا اینکه این سه خصلت در او باشد: دین شـناسی. اندازه و برنامه ریزی در زندگی. شکیبایی بر سختیها و ناملایمات. ▫ تحف العقول، ص ۴۴۶ 🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️ سوال ⁉️ روح الایمان چیست؟ 🔰 پاسخ 🔹 در روایات ما از «روح الایمان» به عنوان یکی از ارواح متعلق به انبیاء، ائمه و مومنین یاد شده است. نسبت به مومنین در این روایات آمده است: « وَ جَعَلَ فِي اَلْمُؤْمِنِينَ وَ أَصْحَابِ اَلْمَيْمَنَةِ رُوحَ اَلْإِيمَانِ فَبِهِ خَافُوا اَللَّهَ؛و در مؤمنين و اهل بهشت روح ايمان نهاد كه با آن از خدا بترسند.» 🔸 در روایت دیگری از امام صادق علیه‌السلام شبیه همین مظنون با توضیح بیشتری چنین روایت شده است: « إِنَّ لِلْقَلْبِ أُذُنَيْنِ فَإِذَا هَمَّ اَلْعَبْدُ بِذَنْبٍ قَالَ لَهُ رُوحُ اَلْإِيمَانِ لاَ تَفْعَلْ وَ قَالَ لَهُ اَلشَّيْطَانُ اِفْعَلْ وَ إِذَا كَانَ عَلَى بَطْنِهَا نُزِعَ مِنْهُ رُوحُ اَلْإِيمَانِ؛ قلب دو گوش دارد چون بنده آهنگ گناهى كند، روح ايمان به او گويد: نكن، و شيطان باو گويد بكن، و هر گاه (مشغول ارتكاب گناه شود، مثل اينكه) در حال زنا باشد، روح ايمان از او خارج می‌شود.» 🔹 مرحوم علامه مجلسی در ذیل این احادیث، احتمالات گوناگونی را در تفسیر روح الایمان بیان می‌کنند. آنچه در نهایت ایشان پذیرفته و به عنوان بهترین احتمال انتخاب می‌کنند، فرشته‌ای است که برای مومنین نهاد شده تا آنان را از گناه بازداشته و به کار خیر امر نمایند. 🔸 بنابراین می‌توان گفت روح ایمان، فرشته‌ای است که خداوند برای مومنان قرار داده است تا به آنان هنگام ارتکاب گناهان هشدار داده و از انجام آن عمل بازدارد. به طور طبیعی هر چه انسان بیشتر گناه کند این فرشته بیشتر از او دور خواهد شد.هر چه روح الایمان در انسان قوی‌تر باشد، انسان کمتر به سمت گناه سوق داده خواهد شد. 🔹 گناهانی همچون روزه نگرفتن بدون عذر شرعی در ماه رمضان، زنا، سرقت و نوشیدن شراب در روایات ما از عوامل خارج شدن روح ایمان دانسته شده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: http://btid.org/node/206403 📎 📎 📎 🔰 @p_eteghadi 🔰
در برزخ چگونه است؟ ب) گروه دوم از بهشتیان، مومنینی هستند که به مقام اول از مومنین نمی‌رسند ولی به هرحال مومنند. اگر گناهی هم داشته‌اند در دنیا بخشیده شده اند، حالا یا با توبه یا با فقر یا با بیماری یا با فشار قبر و سکرات موت و سختی های این چنینی، بخشیده شده اند. خلاصه این ها وارد بهشت می شوند. قبرشان را به اندازه ای که چشمشان کار میکند، توسعه می‌دهند. 🔸 در روایت داریم که امام سجاد علیه السلام فرمودند: هـمانا قـبر بـاغى از باغـهاى بهشـت يا گودالى از گودالهاى آتش جهنم است." 🌸 "وَ قالَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليهم السلام: اِنَّ الْقَبْرَ رَوْضَةٌ مِنْ رِياضِ الجَنَّةِ اَوْ حُفَـرةٌ مِنْ حُفَـرِ النّـيران. / بحارالانوار، ج ۶، ص ۲۱۴. 🌷 از امام صادق پرسیدند؛ ارواح مومنین وقتی می میرند چه میشوند؟ امام فرمودند: در حجره هايي از بهشت برزخي هستند. از غذاهاي بهشتي مي خورند و از شرابهاي بهشتي مي نوشند و همديگر را زيارت مي كنند و مي گويند: خدايا زمان قيامت را برسان تا آن وعده هايي كه به ما دادي به ما برسد. 🌸 "قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَيْنَ أَرْوَاحُ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ أَرْوَاحُ الْمُؤْمِنِينَ فِي حُجُرَاتٍ فِي الْجَنَّةِ يَأْكُلُونَ مِنْ طَعَامِهَا وَ يَشْرَبُونَ مِنْ شَرَابِهَا وَ يَتَزَاوَرُونَ فِيهَا وَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَقِمْ لَنَا السَّاعَةَ لِتُنْجِزَ لَنَا مَا وَعَدْتَنَا. / کافی، ج 3، ص 244، حدیث 6. ☀️ خداوند متعال در سوره واقعه می فرماید: فَرَوْحٌ وَ رَيْحانٌ وَ جَنَّةُ نَعِيمٍ «۸۹» راحت و رحمت و بهشت پر نعمت، روزى او خواهد بود. 🔹 این روح و ریحان مربوط به عالم قبر و برزخ است وَ جَنَّةُ نَعِيمٍ، که بهشت پر نعمت باشد، مربوط به آخرت و بهشت ابدی است. پس این دو گروه از بهشتیان هستند که ما اینها را به عنوان یک گروه از ایشان یاد کردیم. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌ 🔰 @p_eteghadi 🔰
✨﷽✨ ✅آسونا رو خودت حل كن، واسه سختاش هم خدا هست ✍يه فلج قطع نخاعى، از خواب كه بيدار می‌شه منتظره يه نفر بيدار بشه، سرش منت بذاره و اونو ببره دستشويى و حمام و كاراى ديگه‌اش رو انجام بده. می‌دونى آرزوش چيه؟ اینکه فقط يه بار ديگه خودش بتونه راه بره و كاراشو انجام بده. يه نابينا، از خواب كه بيدار می‌شه، روشنايى رو نمی‌بينه، خورشيد رو نمی‌بينه، صبح رو نمی‌بينه. می‌دونى آرزوش چيه؟ اینکه فقط يه بار، فقط يه روز بتونه با چشماش نزديكاش و عزيزاش و آسمون و زندگى رو ببينه. يه بيمار سرطانى، دلش می‌خواد خوب بشه و بدون شيمى‌درمانى و مسكن‌هاى قوى زندگى كنه و درد نكشه. يه ناشنوا، آرزوشه بشنوه و بتونه با زبونش حرف بزنه. يه بيمار تنفسى، دلش می‌خواد امروز رو بتونه بدون كپسول اكسيژن نفس بكشه. يه معتاد، توی عذابه و آرزوى 24 ساعت پاكى رو داره.الآن مشكلت چيه دوست من؟ دستتو ببر بالا و از ته قلبت شكرگزارى كن و از نعمتايى كه خدا بهت داده، استفاده كن، که از قدیم گفتن: ▫️شکر نعمت، نعمتت افزون کند ▫️کفر، نعمت از کفت بیرون کند 🔰 @p_eteghadi 🔰
📚 مروری بر کتاب «پیشوای صادق»، تألیف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔻 نمودارهای برجسته در زندگی امام صادق(علیه‌السّلام): ۱. تبیین و تبلیغ مسئله‌ی امامت ۲. تبلیغ و بیان احکام به شیوه‌ی خاص شیعی و تفسیر قرآن به روال بینش اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) ۳. وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک_ سیاسی 👈 کتاب پیشوای صادق، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی سیره‌ی فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه‌السّلام) است که در ۱۷ شماره‌ی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده است. 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 ناطق حقایق ▫️ این نحوه برداشت را غیر از کسی نقل نکرده است؛ حضرت فرمود شما به این فکر هستید که خدا را با چیز دیگر بشناسید؟ خدا که شاهد است چیز دیگر غایب است، مگر غایب را وسیله برای شناخت حاضر قرار می دهند؟! فرمودند اگر کسی نزد شما حاضر باشد، اوّل او را می بینید، بعد به اوصاف او پی می برید؛ اوّل خود شخص را می بینید، بعد به اندام او، به چهره او، به رنگ او پی می برید، بعد وقتی حرف می زند به علم او و وقتی که عمل می کند به وصف او پی می برید؛ وصف او، علم او، اندام او بعد از شهود خود اوست. وصف مشهود یعنی کسی که حاضر است، بعد از شهود اوست؛ ولی اگر کسی غایب بود، اوّل اسم و وصف هست، اسم او را آدم می بیند وصف او را می بیند، بعدها بر او تطبیق می کند و خود شخص را می شناسد. پس اگر معروف ما غایب باشد، اوّل اسم است و وصف، بعد خود شخص؛ اگر حاضر باشد، اوّل خود شخص است، بعد اسم و وصف. ▫️ وجود مبارک در ذیل همان آیه سوره مبارکه «یوسف» استدلال می کند، می گوید برادران یوسف، او را دیدند، این آقا را دیدند اما نمی دانستند که یوسف است، این شخص را دیدند، «أنت» را دیدند و از «أنت» پی به یوسف بردند: ﴿أَ ءِنَّكَ لَأَنتَ یوسُفُ﴾؛ یعنی اوّل شخص را دیدند، بعد به اسم پی بردند؛ نگفتند یوسف تو هستی، بلکه گفتند تو یوسف هستی؟! فرمود بله من یوسف هستم. این تعبیری است که ما مرتّب می خوانیم و می گوییم؛ ولی هرگز در ذهن ما این‌طور نمی آید. وجود مبارک امام صادق از همین تعبیر آیه شریفه که «أنت» را بر یوسف مقدم داشت که اوّل انسان «أنت» را می شناسد، بعد اسم و وصف را می شناسد، گفت چون یوسف حاضر بود و برادران او را دیدند، اوّل او را دیدند و بعد به اسم و وصف او پی بردند، بعد او گفت بله من یوسف هستم. ▫️ فرمود در هم همین طور است؛ خدا چون شاهد است، اوّل خدا را می بینید، بعد «الله» را، بعد «رحمان» را، بعد «حکیم» را، بعد «علیم» را بعد «قدیر» را می شناسید؛ اوّل او را می بینید، بعد به اسمای حسنای او پی می برید! «إِنَّ مَعْرِفَةَ عَینِ الشَّاهِد» قبل از معرفت اسم و وصف اوست «كَمَا قَالُوا لِیوسُفَ‏ ﴿إِنَّكَ لَأَنْتَ یوسُف﴾‏». این همان است که احکام فقهی را برای ما بیان می کند! این جزء است؛ حتماً به این آیه، به ذیل این آیه و به روایتی که در ذیل این آیه است مراجعه کنید، ببینید که طرز استدلال را اینها چطور بیان می کنند! این یک امام صادق (سلام الله علیه) می خواهد که بگوید چون «أنت» قبل از یوسف ذکر شد؛ یعنی کسی که حاضر هست، اوّل خود او را باید شناخت، ما نمی دانیم که اسم و وصف او چیست، بعد به اسم و وصف او پی می بریم، چه اینکه برادران یوسف اوّل یوسف را شناختند، بعد به اسم او پی بردند. فرمود ما خدا را اوّل باید بشناسیم و ببینیم، بعد «الله» را، بعد «رحمان» را و بعد «رحیم» را! «إِنَّ مَعْرِفَةَ عَینِ الشَّاهِد» قبل از معرفت اسم و وصف اوست؛ اما معرفت غایب بعد از معرفت اسم و وصف اوست.! آپارات: https://aparat.com/v/HKaej 📚 سوره مبارکه جاثیه جلسه 6 🔰 @p_eteghadi 🔰
💠💠 امام صادق (ع) و امامان اهل سنت💠💠 🔷 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله احمد عابدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم شب شهادت امام صادق (ع) که در مسجد النبی (ص) نارمک تهران برگزار شد ، به بررسی و تبیین نقش امام صادق (ع) در برابر امامان اهل سنت پرداخت و گفت: چهار امام اهل سنت یعنی شافعی، حنبل، مالک و ابوحنیفه تخصصشان در فقه است و فقیه هستند یعنی کسی که مسئله بلد است و مسئله می گوید و در بین این چهار نفر کسی که از همه فقیه تر است ابوحنیفه است. 🔹 وی ادامه داد: ابوحنیفه کتابی در باب مسائل هندی دارد که مردم هند از وی سوالاتی نمودند و وی جواب داده است و اکنون این کتاب هم موجود است. 💠 فتوای امام صادق (ع) در برابر فتوای ابوحنیفه 🔹 این استاد درس خارج فقه حوزه علیمه به نقش امام صادق (ع) در برابر ابوحنیفه اشاره و بیان کرد: یکی از مسائل این است که شخصی به نام خلاد می گوید من کوفه بودم و از کسی طلبی داشتم و بدهکار در شهری دیگر به نام نیل بود. یک روز اسبی را کرایه کردم و از شهر کوفه به آن شهر رفتم تا طلبم را بگیرم،اما وقتی رسیدم گفتند بدهکارت از این شهر رفته به شهری دیگر ، و من هم به آن اسب به شهری دیگر رفتم که باز گفتند از این شهر به شهر بغداد رفته است.من هم با آن اسب به بغداد رفتم و طلبم را گرفتم و برگشتم . اما صاحب اسب گفت که اسب را دیر آورده ای و باید کرایه بیشتری به من بدهی. من هم اسب را برای رفتن به شهر نیل کرایه کرده بودم اما به شهر های دیگری رفتم. برای رفع این اختلاف با هم نزد ابوحنیفه رفتیم تا او فتوا بدهد. ابوحنیفه هم فتوا داد و گفت چون اسب را سالم آورده ای دیگر صاحب اسب طلبی ندارد. اما صاحب اسب ناراحت شد و گفت این چه فتوایی است؟ باید برویم پیش امام صادق (ع). 🔹 وقتی که امام از این طرز فتوا دادن ابوحنیفه مطلع شد فرمودند این جور فتواها باعث می شود که دیگر باران نبارد و خشکسالی شود و برکت زمین از مردم گرفته شود. بعد امام فرمودند کرایه کننده اسب هم همان کرایه را ضامن است و هم این که به خاطر مقداری که تخلف کرده ضامن هست که باید هر دو را بدهد. 💠 آیت الله عابدی افزود: بنابراین فقه امام صادق (ع) می گوید کسی که مال مردم را غصب کرده هم ضامن عین مال است وهم ضامن منافع آن مال است. مثلا کسی که فرشی را غصب کرده وقتی که پلیس وی را گرفت هم باید فرش را پس بدهد و هم اینکه کرایه مدتی که فرش را غصب کرده را نیز باید بپردازد. 🔹 فرض کنید فردی منزلش را به کسی اجاره بدهد و مستاجر که در این خانه است اگر لامپی در آن منزل سوخت یا اینکه دیوار را کثیف کرد مستاجر ضامن نیست. اما اگر مالک پولی به عنوان خسارت از وی بگیرد حرام است، مستاجر فقط ضامن منافع آن خانه است نه عین خانه؛ این نظر امام صادق (ع) است{چون ید مستاجر، امانی است نه غصبی}. ولی ابوحنیفه بر عکس آن را می گوید امام میفرماید مستاجر فقط ضامن عین است نه منافع .از این جور مسائل هزاران مسائل دیگر است. 💠علم تفسیر قرآن امام صادق (ع) این استاد حوزه و دانشگاه علم به تفسیر قرآن را دیگر تفاوت امام صادق (ع) با امامان اهل سنت دانست و گفت: تفاوت دیگر امام صادق (ع) با این چهار امام اهل سنت در تفسیر قرآن گفتن است. این چهار امام اهل سنت فقیه بودند اما مفسر نبودند. این چهار امام اهل سنت فقط بلد بودند مسئله بگویند اما دیگر تفسیر قرآن بلد نبودند و هیچ کدام تفسیر قرآن نگفته و ننوشته اند و اصلا در این زمینه تخصصی نداشتند.در صورتی که امام صادق (ع) ۴ تفسیر گفته اند که ۳ تا تفسیر از امام اکنون در ایران موجود است و یک تفسیر دیگر هم در هندوستان چاپ شده است. و تفسیر امام صادق (ع) با گرایش عرفانی بوده است. 🔹همچنین همه امامان ما از امام علی (ع) تا امام یازدهم همه تفسیر داشته اند و اکنون تفسیر امام علی (ع) نزد امام زمان (عج) است. 💠 علم اخلاق و تزکیه امام صادق (ع) آیت الله عابدی تفاوت سوم امام صادق (ع) با امامان اهل سنت در عالم اخلاق بودن امام دانست و اظهار کرد: این چهار امام اهل سنت هیچ کدام عالم اخلاقی نبودند و اهل درس اخلاق ، تزکیه و نصیحت های اخلاقی نبودند، بلکه فقط مسئله می گفتند که پاکی و نجسی چیست؟ اما هیچ وقت نصیحت اخلاقی و سیر و سلوک و عرفان عملی نداشتند 🔰 @p_eteghadi 🔰