eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.6هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.3هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دختر سردار سلیمانی: با خون پدر شهیدم در میدان نبرد حریف می‌طلبم! ▪️«زینب سلیمانی» در نماز جمعه کرمان: قسم می‌خورم تا آخرین لحظه عمرم دست از ولایت برنخواهم داشت و با شیطان بزرگ مبارزه می‌کنم و با خون پدر شهیدم در میدان نبرد حریف می‌طلبم. ▪️آمریکا با ترور پدرم بزرگ‌ترین و احمقانه‌ترین حرکت را انجام داد. شهادت پدرم نه تنها موجب ضعف ایران اسلامی و جبهه مقاومت نشد، بلکه تمام آزادی‌خواهان و جوانان در دنیا بیدار و وحدت میان مردم بیشتر و بیشتر شد. #انتقام_سخت 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
امیرالمؤمنین‌ علی علیه السلام: اگر کسی را گرامی بداری، در حقیقت خودت را گرامی داشته‌ای و حیثیت خویش را با آن آراسته‌ای بنابراین، به خاطر خوبی و احترامی که به خودت کرده‌ای، از دیگری انتظار سپاسگزاری نداشته باش. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 298 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
298.mp3
1.79M
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 298 🎙 قاری: #منشاوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
📆 #حديث_روز 🌸 حضرت زهرا (س): هنگامى كه در روز قیامت برانگیخته و محشور شوم، خطاكاران امّت پیامبر صلّى اللّه علیه و آله را شفاعت مى نمایم. 📚احقاق الحقّ، ج۱۹، ص ۱۲۹ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔چرا سردار سلیمانی این قدر برای شهادت دعا می کرد ❗️در کدام حکم اسلامی آمده است که برای مردن و شهادت دعا کنید ❕چرا برای حیات و زندگی دعا نکنیم ؟ دعای برای مردن و شهادت چه مفهومی دارد ❗️❗️ 💠💠 👌دعای برای شهادت ریشه در تعالیم امامان اهل بیت علیهم السلام دارد ، آن بزرگواران هم برای خود ، دعای شهادت می کردند و هم برای صحابه و یاران مخلص و نزدیک خود . ❕پيامبر گرامی فرمود ؛ « شرافتمندانه ترين مرگ، شهادت است.» 📚بحار الانوار ج 100 ص 8 ❕ امام على عليه السلام در دعا براى هاشم بن عتبه گفت ؛ « خدايا! شهادت در راه خودت و همجوارى با پيامبرت را روزى او فرما.» 📚نهج البلاغه خطبه 182 ❕ امام على عليه السلام در بخشى از دعاى خود هنگامى كه آهنگ رويارويى با سپاه معاويه را در صفين كرد گفت ؛ « بار خدايا! اى پروردگارِ آسمانِ بر افراشته ... اگر ما را بر دشمنمان چيره كردى، از ستمگرى دورمان بدار و ما را به سوى حق، راهنمايى فرما، و اگر آنان را بر ما چيرگى دادى، شهادت را روزى ما كن و از فتنه نگاهمان دار.» 📚نهج البلاغه خطبه 171 ❕امام على عليه السلام در پايان عهدنامه خود به مالك اشتر نوشت ؛ « من از خداوند، به [حقّ‏] رحمت گسترده و قدرت عظيمش بر برآوردن هر خواهشى، مسألت دارم كه ... عاقبت من و تو را به سعادت و شهادت ختم فرمايد.» 📚نهج البلاغه نامه 53 ❕امام زين العابدين عليه السلام در دعا می گفت ؛ « و باز او را مى‏ ستايم ... ستايشى كه به واسطه آن، در زمره اولياى نيكبخت او و در سلك شهيدانِ كشته شده به شمشير دشمنان وى درآييم.» 📚صحیفه سجادیه دعای 1 ❕ پيامبر گرامی می فرمود ؛ « سوگند به آن كه جانم در دست اوست، دوست دارم كه در راه خدا كشته شوم و سپس زنده گردم و باز كشته شوم و بار ديگر زنده گردم و باز كشته شوم‏ » 📚میزان الحکمه ج 6 ص 61 ❕ امام على عليه السلام می فرمود ؛ « و به خدا سوگند كه من بر حق هستم و عاشق شهادتم.» 📚میزان الحکمه ج 6 ص 62 👌و می فرمود ؛ « به خدا سوگند، اگر نبود اميد من به شهادت در ميدان جنگ با دشمن- البته اگر چنين مقدّر باشد- هر آينه بر مركب خويش مى‏ نشستم و تا باد شمال و جنوب مى‏وزد، به سراغ شما نمى‏ آمدم.» 📚نهج البلاغه خطبه 119 ❕پيامبر گرامی فرمود ؛ «هيچ كس نيست كه پس از مرگ نزد خداوند از خير بهره‏ مند باشد و در عين حال خوش داشته باشد كه به دنيا برگردد، گرچه همه دنيا به او داده شود، مگر شهيد كه چون فضيلت شهادت را مى‏ داند، آرزو مى‏ كند بر گردد تا در دنيا كشته شود.» 📚میزان الحکمه ج 6 ص66 ❕پيغمبر گرامی مشاهده كرد كسى دعا مى‏ كند و عرض مى‏ كند: «خداوندا من بهترين چيزى كه بندگانت از تو مى‏ خواهند را از تو مى ‏طلبم، پس بهترين عطايت را به من ارزانى دار». پيامبر فرمود: «هر گاه دعاى تو مستجاب شود در راه خدا شهيد خواهى شد» 📚مستدرک الوسائل ج 11 ص 13 ❕در فرهنگ اسلامى شهادت به عنوان يكى از والاترين ارزشها، و شهيدان از بلند مرتبه‏ ترين انسانها هستند و مردان خدا همواره آرزوى شهادت در سر مى‏ پرورانند و از مرگ طبيعى در بستر بى ‏زار بودند، و شهادت را هزار بار از آن برتر مى‏ دانستند، و حاضر بودند، ضربات زيادى بر پيكرشان وارد شود و شربت شهادت بنوشند ولى در بستر نميرند، چرا كه جان انسان بزرگترين هديه الهى است و چه بهتر كه اين هديه الهى نثار راه او شود، نه اين كه در بستر مرگ به هدر رود. ❕آرى مقام شهدا، در فرهنگ اسلام فوق العاده زياد است و همانها بودند كه در هنگام خطر، اسلام را بيمه كردند، و اگر فداكاريهاى شهدايى همچون شهداى «بدر» و «احد» يا «شهيدان كربلا» نبود، شايد امروز خبرى از اسلام نبود. 🔸امروز نيز دشمنان اسلام بيشترين وحشت را از فرهنگ شهادت و شهادت طلبى دارند چرا كه گاه يكى از شهادت طلبان ( چون شهید سپهبد ، قاسم سلیمانی ) نقشه‏ هاى پيچيده و پر خرج آنها را نقش بر آب مى ‏كند، اين در حالى است كه آنها توان مقابله به مثل، نسبت به فرهنگ شهادت را ندارند و سلاحى كه بتوان از آن در برابر اين فرهنگ دفاع كرد در خود نمى‏ بينند. ❕روحیه شهادت طلبی و دعا برای شهادت ، به معنای بیزاری از حیات و دنیا نیست ، بلکه به معنای آمادگی برای مجاهدت است ، تا آنجایی که نیاز شود ، پر قدرت وارد میدان شده و از مرگ هراسی نباشد . همین روحیه شهادت طلبی ، از حاج قاسم محبوب ما ، دلاوری یگانه ساخت که امروز می بینیم ، آوازه مجاهدتهایش شرق و غرب عالم را پر کرده است . ❕البته توجه به این نکته هم لازم است که اگر دعا و عشق شهادت باشد ، اما شهادت حاصل نشود ، خداوند اجر و مزد شهادت را به انسان می دهد ، چنان که پيامبر گرامی فرمود ؛ « هركه براستى خواهان شهادت باشد، [ثواب آن‏] به او داده مى ‏شود، هر چند به شهادت نرسد. » 📚میزان الحکمه ج 6 ص 68 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭دعایی که مستجاب شد ⚫️شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در منطقه اروند کنار ؛ ❕خدایا به آن نمازها که در کنار این نهرها خوانده شد قسمت میدهیم عاقبت ما را ختم به شهادت کن .... #پرسمان_اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔ یادداشت اخیر آقای سروش محلاتی 🔹 با شهادت حضرت حمزه در جنگ احد مسلمانان سخت متاثر شدند بخصوص که دشمن بدن او را مثله کرد و برخی اعضاء ان را قطع کرد . این مصیبت بر مسلمانان سخت و گران بود و انها میگفتند که باید این کار را تلافی کرده و عده ای از قریش را اینگونه مجازات کنیم و حتی گفته شده که رسول خدا در اثر شدت ناراحتی گریست و فرمود : از هفتاد --یا سی -- نفر از مشرکان همانگونه انتقام خواهم گرفت : لامثلن بسبعین رجلا منهم (المیزان ج ۱۲ ص ۳۷۷ و تفسیر القمی وه اعلام الوری و .. سیره ابن هشام ج۲ ص۹۵ تاریخ طبری ج۲ ص۵۲۸) 🔹 در این فضای خشم و کینه توزی ، آیه نازل شد تا جلوی افراط گری را بگیرد و مسلمانان را به اخلاق برگرداند . خداوند فرمود : انتقام باید در حد همان جنایت و بهمان اندازه باشد و حق ندارید از ان تجاوز کنید و البته صبر و خویشتن داری بهتر است : و ان عاقبتم فعاقبوا بمثل ما عوقبتم به و لئن صبرتم لهو خیر للصابرین (سوره نحل ایه ۱۳۶) و پیامر فرمود : تحمل و صبر میکنم . 🔹 و بدین وسیله نه فقط ان فضای ملتهب و انتقام جویانه که میتوانست زمینه اقدامات خلاف قاعده باشد پایان یافت بلکه با دعوت به خویشتن داری ، ارامش به جامعه باز گشت. ‼️ 💠💠 👌ما ماموریم که همواره دشمن ظالمین باشیم و سکوت کردن در برابر ظالمی که سکوت او را وقیح تر و گستاخ تر در ظلم کردن می کند ، روا نیست ، در برابر چنین ظالمی باید دست از سکوت کشید و انتقام گرفت . ❕علی علیه السلام فرمود ؛ «همواره دشمن ظالمان و یاور مظلومان باشید» 📓نهج البلاغه نامه 47 ❕حضرت عیسی چنین وصیت می نمود ؛ « سبب تقویت ظالم در ظلمش نشوید که عزت شما از بین می رود» 📚معانی الاخبار ص196 ❕ على عليه السلام فرمود ؛ « گذشت به همان اندازه كه شخص بزرگوار را درست مى‏ كند، شخص فرومايه را تباه مى‏ گرداند. » 📚کنزالفوائد ج 2 ص 182 👌و فرمود ؛ « [بدى يا خوبى را] به نيكى پاداش ده و از بدى درگذر، به شرط آن كه به دين لطمه‏ اى نزند يا در قدرت اسلام ضعفى پديد نياورد. » 📚غرر الحکم ح 4788 ❕امام زين العابدين عليه السلام فرمود ؛ « حق كسى كه به تو بدى كند، اين است كه از او درگذرى، ولى اگر دانستى كه گذشت از او زيانبار است، آن گاه انتقام بگير. خداوند تبارك و تعالى فرموده است: «بر كسانى كه پس از ستمى كه بر آنها رفته باشد انتقام مى ‏گيرند، ملامتى نيست». 📚میزان الحکمه ج 7 ص 466 👌کیست که نداند سکوت در برابر ظلم آمریکا در ترور سپبهد شهید سلیمانی ، موجب گستاخی بیشتر آنها و لطمه به مقاوت اسلامی و تضعیف مسلمین می شود ، این جا دیگر ، جای عفو و گذشت نیست ، بلکه جای انتقام و مقابله است ، چنان که خداوند می فرماید ؛ « و كسى كه بعد از مظلوم شدن يارى طلبد ( و انتقام گیرد) ايرادى بر او نيست » 🔸شوری 41 👌آنچه که شبهه افکن به آن استناد کرد ، در رابطه با جنگ احد است ، که شرح جریان چنین است ؛ « در آن هنگام كه چشم پيامبر به بدن رشيد حمزه افتاد كه در خاك و خون غلتيده بود و دشمن سنگدل سينه و پهلوى او را شكافته و كبد (يا قلب) او را بيرون كشيده بود و گوش و بينى او را نيز قطع كرده بود. پيغمبر بسيار منقلب و ناراحت شد و بعد از حمد و سپاس الهى و شكايت به درگاه او فرمود: اگر من بر آنها غلبه يابم آنها را مُثله خواهم كرد» (و طبق روايت ديگرى فرمود: با هفتاد نفر از آنها همين معامله مى ‏كنم.) آيه نازل شده، و دستور به عدم تعدى در مجازات داد و مسلمانان را دعوت به صبر نمود، بلافاصله پيامبر عرض كرد: «اصْبِرُ اصْبِرُ؛ خدايا صبر مى ‏كنم، صبر مى ‏كنم». 📚بحار الانوار ج 20 ص 63 ❕آیه نازل شده ، آیه 126 نحل است که فرمود ؛ « هر گاه خواستید مجازات کنید ، تنها به مقداری که به شما تعدی شده کیفر دهید و اگر شکیبایی پیشه کنید ، اینکار برای شکیبایان بهتر است » ❕پیامبر گرامی قصد مثله کردن و تکه تکه کردن بدن کفاری را داشت که حمزه سید الشهداء را شهید کرده بودند ، آیه نازل شد و گفت به همان اندازه که به شما تعدی شده تعدی کنید ، یعنی اگر آنان شما را کشتند ، شما هم بکشید ، اما حق تجاوز ندارید که مثلا دست به مثله بزنید ، چنان که شیخ مفید نقل می کند که علی به امام علیهما السلام فرمود ؛ « از کردن قاتلم بپرهیز زیرا رسول خدا آن را مکروه می دانست حتی نسبت به یک سگ گزنده » 📚 ص150 ❕بنابراین آیه مذکور تنها از تجاوز از حد و مثله کردن نهی می کند ، نه از اصل انتقام ، اگر چه در پایان آیه سخن از شکیبایی و عفو کردن به میان می آورد ، که پیامبر گرامی نیز فرمودند صبر می کنیم و در فتح مکه ، فرمان عفو عمومی را صادر کرد و حتی آنانی را که در قتل حمزه موثر بودند ، بخشید . 📚تفسیر نمونه ج 11 ص 458 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌اما چنان که گذشت ، عفو کردن ظالمینی که موجب وقیح و گستاخ تر شدن آنان می گردد روا نیست ، اگر در زمان کنونی در برابر آمریکا و ترامپ سکوت کرده و صبر پیشه کنیم ، آنان این صبر را حمل بر ضعف ما کرده و جرات بیشتری پیدا می کنند که به ما آسیب برسانند و حتی به سرزمین ما حمله مستقیم داشته باشند ، در این جا باید از در انتقام وارد شد نه عفو و بخشش ، چنان که روایاتش از نظر گذشت ، اما عفو پیامبر ، موجب شد که قاتلین حمزه تسلیم امر پیامبر شده و وارد در جرگه مسلمین شوند ، با این وجود ، پیامبر گرامی در فتح مکه ، حکم عفو را از افرادی که می دانست عفو ، موجب گستاخ تر شدنشان می شود ، برداشت و حکم قتل آنها را صادر کرد ، چنانکه نقل می کنند که فرمود ؛ « تمام كوشش من اين است كه فتح مكه بدون خون‏ريزى صورت گيرد. از اين‏رو، از كشتن افراد غير مزاحم بايد خوددارى كرد، ولى بايد چند نفر به نام‏هاى «عكرمة بن ابى جهل»، «هبّار بن الاسود»، «عبد اللّه بن سعد بن ابى سرح»، «مقيس حبابه ليثى» ، «حويرث بن نقيذ»، «عبد اللّه بن خطل»، «صفوان بن اميه، «عبد اللّه بن الزبيرى»، «حارث بن طلاطلة» و چهار زن هر كجا دست‏گير شوند بلافاصله گردند.» 📚سیره ابن هشام ج 2 ص 409_ تاریخ الخمیس ج 2 ص 90 👌بنابراین عفو و گذشت نسبت به افراد لجوج و وقیح و گستاخ که عفو را حمل بر ضعف می کنند و سبب جرات بیشترشان می گردد روا نیست ، چنان که علی علیه السلام فرمود ؛ « عفو و گذشت درباره کسی است که اعتراف و اقرار به گناه خود داشته باشد نه در مورد کسی که بر گناه دارد» 📚بحار الانوار ج75 ص89 _ الدره الباهره ص18 ❕مصادیق دیگر تجاوز از حد در انتقام که در آیه از آن نهی شده است همان است که در سایر روایات ما مورد اشاره قرار گرفته است که عبارتند از این که ؛ 👌 اگر دشمن اسلحه را بر زمين بگذارد و تسليم شود نبايد به او حمله كرد، و همچنين نسبت به كسانى كه قدرت بر جنگ ندارند مانند پيرمردان، كودكان و زنان نبايد مزاحمت شود، و نابود كردن باغ‏ها، مزارع و تخريب اماكن قابل استفاده و توسّل به سلاح هاى كشتار جمعى، همه از مصاديق تعدّى بر بيگناهان و انتخاب روش هاى غير انسانى است، كه از نظر اسلام ممنوع است. 📚وسائل الشیعه ج 15 ص 62 باب 16_18 ❕پیامبر گرامی نیز هر گاه لشكرى را مأمور جنگ‏ مى‏ كرد فرماندهان سپاه را با لشكر طلب مى ‏فرمود و اين گونه موعظه و ارشاد مى‏ كرد: «برويد به نام خداوند متعال، و استعانت بجوييد به خداوند و براى او و آيين رسول خدا جهاد كنيد، اى مردم مكر نكنيد واز غنائم جنگى سرقت روا مداريد و اعضاى دشمن را بعد از كشته شدن جدا ننماييد، پيران و اطفال و زنان را به قتل نرسانيد و عابدان و رهبانان را كه در غاره وبيغوله‏ ها جاى دارند به قتل نرسانيد. ❕درختان را از بيخ نزنيد مگر اينكه ناچار باشيد، نخل ها را نسوزانيد و با آب غرق نكنيد، درختان ميوه را ريشه كن نسازيد، زراعت را آتش نزنيد كه خود بدان محتاج خواهيد بود، و حيوانات حلال گوشت را نابود نسازيد مگر به اندازه ‏اى كه براى تغذيه لازم داريد. هرگز آب دشمن را با زهر آلوده نسازيد و حيله و نيرنگ به كار نبريد ...». خود آن حضرت نيز هرگز با دشمنان غير از اين معامله نكرد، شبيخون بر دشمن نزد . 📚منتهی الامال ج 1 ص 16_ بحار الانوار ج 97 ص 25 👌بنابراین ، مصادیق تجاوز از حد ، موارد فوق است که در آیه مذکور از آن نهی شده است واصل انتقام گرفتن در برابر دشمن گستاخ و لجوج ، مورد توصیه آیات و روایات است . ❕البته شبهه افکن معتقد است که آنان یک نفر از ما چون سردار سلیمانی یا نهایتا چند نفری از ما را کشتند و ما هم مجاز هستیم تنها چند نفری از آنها را بکشیم و اگر بیشتر بکشیم ، تجاوز از حد کرده ایم که مورد نهی قرآن است . 👌این استدلال هم بی پایه و اساس است ، زیرا آمریکا سال های سال است که با ما اعلان جنگ کرده است و جزء دشمنان حربی محسوب می شود ، تجهیز اسرائیل برای مقابله با ایران و گروههای مقاومت ، تجهیز عربستان برای دشمنی با ایران و ملت مظلوم یمن ، ایجاد گروههای نیابتی برای نبرد با ایران ، گروههایی چون داعش ، القاعده و ... و اخیرا هم نبرد مستقیم و ترور سردار سلیمانی و حمله به مواضع حشد الشعبی در عراق ، و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در کنار تحریم های کمر شکن اقتصادی و دارویی و غذایی و ... همه و همه ، مصادیق دشمنی کردن آمریکا با ما است که موجب می شود حکم کنیم که نیروهای آنان در منطقه ، مصداق کافر حربی هستند و جهاد و نبرد با آنان لازم است . ❕خداوند به پیامبرش امر می کند ؛ « اى پيامبر! با كافران و منافقان جهاد كن و بر آنها سخت بگير. جايگاهشان جهنم است و بد سرانجامى است». ( توبه 73) 🔸ادامه 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸ادامه 👇 ❕و می فرماید ؛ « و در راه خدا، با كسانى كه با شما مى‏ جنگند، نبرد كنيد... هر كجا آنان را يافتيد، به قتل برسانيد .... اگر (در آن جا) با شما پيكار كردند، آنها را به قتل برسانيد! چنين است جزاى كافران‏... با آنها پيكار كنيد! تا فتنه باقى نماند، و دين، مخصوص خدا گردد » ( بقره 191_193) ❕و می فرماید ؛ « آنها كه ايمان دارند در راه خدا پيكار مى‏ كنند و آنها كه كافرند در راه طاغوت (و افراد طغيانگر) پس شما با ياران شيطان پيكار كنيد (و از آنها نهراسيد) زيرا نقشه شيطان (همانند قدرتش) ضعيف است.» ( نساء 76) ❕و می فرماید ؛ « اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد با كافرانى كه به شما نزديكترند پيكار كنيد (و دشمن دورتر شما را از دشمنان نزديك غافل نكند) و آنها بايد در شما شدت و خشونت احساس كنند، و بدانيد خداوند با پرهيزكاران است.» ( توبه 123) ❕و می فرماید ؛ « هنگامى كه با كافران ( در ميدان جنگ ) رو به رو مى‏ شويد گردنهايشان را بزنيد، و هم چنان ادامه دهيد تا به اندازه كافى دشمن را درهم بكوبيد، در اين هنگام اسيران را محكم ببنديد » ( محمد 4) 👌ما به حکم این آیات ، ماموریم که با نیروهای آمریکا در منطقه که برای دشمنی با ما آمده اند ، بجنگیم و آنان را از منطقه بیرون کنیم و در این راه ، هر چقدر می توانیم با آنان پر شدت برخورد کرده و کشتگان بیشتری از آنها بگیریم که اگر چنین نکنیم ، مصداق این روایت علی علیه السلام می شویم که فرمود ؛ « سوگند به خدا كه شما بد شعله ‏اى براى آتش جنگ هستيد! [زيرا] به شما نيرنگ مى ‏زنند و شما نيرنگ نمى‏ زنيد، شهرهاى شما را مى‏ گيرند و شما خشمگين نمى ‏شويد، دشمن از شما غافل نيست و شما در غفلت و بى‏ خبرى به سر مى‏بريد ... به خدا سوگند كسى كه دشمنش را بر خود چنان مسلّط كند كه گوشتش را تا استخوان بخورد و استخوانش را دَرهم شكند و پوستش را بكَنَد، بس ناتوان و زبون است و در سينه‏ اش دلى ضعيف دارد. ❕تو اگر خواهى چنين باشى، باش، اما من، به خدا سوگند، چنين نخواهم بود، بلكه با شمشيرهاى مَشْرَفى چنان بر او خواهم نواخت كه ريزه استخوانهاى سر او بپرد و دستها و پاها به هر سو پراكنده شود. از آن پس، خدا هر چه خواهد مى ‏كند. » 📚نهج البلاغه خطبه 34 👌و فرمود ؛ « كسى كه به جهاد، بى ‏ميلى كرده، آن را فرو گذارد، خداوند جامه خوارى و رداى بلا و گرفتارى بر او بپوشاند و به خوارى و فرومايگى درافتد و بر دلش پرده‏ هاى گمراهى زده شود و به سبب فروگذاشتن جهاد، حقّ، از او رويگردان شود و به باطل درافتد. » 📚نهج البلاغه خطبه 27 👌بنابراین ، ما ماموریم که با نیروهای آمریکایی در منطقه جهاد کنیم و در این راه به صورت مستقیم و غیر مستقیم هر چه می توانیم به آنان ضربه بزنیم و کشته بگیریم و آنان را از منطقه بیرون کنیم و این بیرون کردن را انتقام خون حاج قاسم سلیمانی محسوب کنیم . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
❕عمر انسان فراز و نشيب ‏هاى زيادى دارد و غالبا از حالى به حال ديگر دگرگون مى ‏شود. آنچه از همه مهم‏تر است برگ‏هاى آخر دفتر زندگانى است كه عمر با آن پايان مى‏ پذيرد، ازاين‏رو مى ‏بينيم كه انبياى الهى نگران عاقبت كار خويش بودند. 🔸 درباره يوسف عليه السلام مى‏ خوانيم كه بعد از رسيدن به آن همه مقامات و نجات از آن همه مشكلات كه در زندگى كمتر كسى ديده مى‏ شود، آخرين تقاضايى كه از خدا داشت اين بود: «تَوَفَّنِى مُسْلِماً وَأَلْحِقْنِى بِالصَّالِحِين»؛ مرا مسلمان بميران، و به صالحان ملحق فرما». ( یوسف 101) 🔸نيز حضرت ابراهيم عليه السلام هنگامى كه به فرزندانش نصيحت مى‏ كند بر اين امر تأكيد مى‏ فرمايد: «فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»؛ و شما، جز به آيين اسلام (و تسليم در برابر فرمان خدا) از دنيا نرويد». ( بقره 132) ❕مرحوم علامه مجلسى در جلد 68 بحارالانوار صفحه 362 بابى تحت عنوان «حُسْنُ الْعاقِبَة وَإصْلاحُ السَّريرَةِ» آورده و احاديث نابى ذيل آن ذكر كرده است، از جمله ؛ 🔸« امام صادق عليه السلام به بعضى از مردم (از يارانش) چنين نوشت كه اگر مى‏ خواهى عاقبت به خير شوى آن گونه كه از دنيا بروى در حالى كه در افضل اعمال هستى حق خداوند را بزرگ دار بدين گونه كه نعمت‏هاى او را در معاصى‏ اش صرف نكنى و از حلم او نسبت به خود مغرور نشوى (ديگر آنكه) هر كسى را يافتى كه يادى از ما مى‏ كند يا مودت ما را ابراز مى‏ دارد احترام كن خواه راستگو باشد يا دروغگو؛ به تو مربوط نيست تو به نيت خود مى‏ رسى و اگر او دروغگو باشد نتيجه اعمال خود را مى ‏برد». 📚بحار الانوار ج 70 ص 351 ❕بسيارند كسانى كه دعاى اصلى آنها در پيشگاه خداوند دعا براى حسن عاقبت باشد و در روايات اسلامى اهميت زيادى به آن داده شده تا آنجا كه طبق رواياتى از رسول خدا مى‏ خوانيم ؛ « بهترين كارها (تا چه رسد به انسان‏ها) كارى است كه عاقبت و سرانجامش نيك باشد». 📚همان ج 68 ص 363 ❕در حديثى اميرمؤمنان عليهم السلام فرمود ؛ «حقيقت سعادت آن است كه انسان، سرانجام كارش به سعادت خاتمه يابد و حقيقت شقاوت (ومحروميت از رحمت خدا) آن‏است كه سرانجام كار انسان به شقاوت پايان يابد». 📚همان ص 364 ❕در حديث پرمعناى ديگرى از حضرت مسيح عليه السلام مى ‏خوانيم كه خطاب به حواريون مى‏ گفت: «من به حق مى ‏گويم كه مردم معتقدند استحكام بنا به شالوده آن است؛ ولى من چنين نمى‏ گويم. حواريون گفتند: اى روح الله تو چه مى ‏گوئى؟ در پاسخ گفت: من به حق مى‏ گويم كه اساس واقعى آخرين سنگى است كه بر بنا گذارده مى‏ شود. (كنايه از اين‏كه معيار سعادت انسان پايان كار اوست) 📚بحار الانوار ج 68 ص 364 ❕در دعاهاى مأثوره نيز كراراً دعا براى حُسن عاقبت ذكر شده از جمله در حديثى در تعقيبات نماز از امام صادق عليه السلام مى ‏خوانيم ؛ «خداوندا! من از تو مى ‏خواهم اين‏كه مرا در طاعت خودت استوار دارى تا اين‏كه مرا در حالى كه از من راضى هستى از دنيا ببرى و از تو مى‏ خواهم پايان عمر مرا سعادت قرار دهى». 📚الکافی ج 3 ص 346 ❕در پايان عهدنامه معروف «مالك اشتر» نيز اين جمله نورانى به چشم مى‏ خورد كه امام عليه السلام عرضه مى ‏دارد ؛ «وَأَنَا أَسْأَلُ اللَّهَ ... وَأَنْ يَخْتِمَ لِي وَلَكَ بِالسَّعَادَةِ وَالشَّهَادَةِ؛ از خدا مى‏ خواهم كه پايان عمر من و تو را سعادت و شهادت قرار دهد» 📚نهج البلاغه نامه 53 ❕آنچه در روايات بالا و آيات قرآنى درباره اهميتِ حسن عاقبت يا سوء عاقبت آمده دليل روشنى دارد كه آنچه در طويل المدة باقى مى‏ ماند عاقبت هر كارى است در حالى كه آغاز آن كوتاه مدت است‏ . 🙏اينجاست كه همه ما دست به دعا برداشته عرضه مى‏ داريم: خداوندا! به ما حسن عاقبت عنايت فرما چنان که حاج قاسم محبوب ما را حسن عاقبت کردی و چنان عزتی به او دادی که عالم را تحت تاثیر خود قرار داده است . 😭خوشا به حالت حاج قاسم سلیمانی ، 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔آیا کسانی که در مراسم دفن شهید سلیمانی در کرمان کشته شدند هم به مانند شهید سلیمانی ، شهید محسوب می شوند ❗️❗️ 💠💠 👌در تفسیر نمونه چنین آمده است ؛ « شهادت در فرهنگ اسلام دو معنی متفاوت دارد ؛ 1⃣معنای خاص ؛ 🔸همان کشته شدن در معرکه جنگ در راه خدا است که احکام خاصی در فقه دارد از جمله عدم نیاز شهید به غسل و کفن ، بلکه با همان لباس خونین دفن می شود. 2⃣معنای عام و گسترده ؛ 👌معنای وسیع شهادت آن است که انسان در مسیر انجام وظیفه الهی کشته شود یا بمیرد . هر کس در حین انجام چنین وظیفه ای به هر صورت از دنیا برود شهید است . 📚تفسیر نمونه ج21 ص407 👌پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر کس در راه خدا (و برای انجام وظیفه ای الهی ) کشته شود ، شهید می باشد» 📚میزان الحکمه ج6 ص68 _کنزالعمال ح 11237 ❕کسانی که در مراسم تدفین شهید سلیمانی حاضر بودند ، در حال انجام یک تکلیف لازم شرعی و اطاعت امر خداوند بودند که مرگ در چنین حالتی ، شهادت را در پی دارد . 🔸تکلیف شرعی و اطاعت امر الهی ، همان وظیفه تشییع جنازه مومن است که پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر كس جنازه ‏اى را تشييع كند، براى هر گامش تا زمانى كه به خانه‏ اش برگردد صد هزار هزار ثواب باشد، و صد هزار هزار گناه، از او زُدوده مى‏ شود، و صد هزار هزار درجه او را بالا مى ‏برند، و اگر بر آن [مُرده‏] نماز بخواند، صد هزار [فرشته‏] در تشييع جنازه او شركت مى‏ كنند و همگى، تا زمانى كه برگردد، برايش طلب آمرزش مى‏ كنند، و اگر شاهد دفن او باشد، خداوند، هزار فرشته بر او مى‏ گمارد كه همگى تا آنگاه كه از قبرش برانگيخته شود، برايش آمرزش بطلبند.» 📚وسائل الشیعه ج 3 ص 144 ❕ امام صادق عليه السلام فرمود ؛ « هر كس جنازه مؤمنى را تشييع كند تا آنگاه كه او را به خاك سپارند، خداوند عز و جل هفتاد فرشته از فرشتگانى كه كارشان تشييع است، بر او مى‏ گمارد كه تا هنگامى كه از قبرش به سوى موقف خارج مى ‏شود، او را مشايعت كنند و برايش آمرزش بطلبند.» 📚الکافی ج 3 ص 173 ❕چنین کسانی روز قیامت ، صاحب مقام شفاعت هستند ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود ؛ « هر كه جنازه مسلمانى را تشييع كند، روز قيامت چهار شفاعت به او داده شود و چيزى نگويد، مگر اينكه فرشته گويد: مانند آن از آنِ تو باد. » 📚امالی صدوق ص 287 ❕و همه گناهانشان مورد آمرزش قرار می گیرد چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ « نخستين پاداشى كه بعد از مرگ مؤمن به او داده مى‏ شود، اين است كه همه تشييع كنندگان جنازه‏ اش آمرزيده مى‏ شوند. » 📚میزان الحکمه ج 11 ص 136 ❕تشییع جنازه مومنی که ولی الهی هم بوده است ( چون شهید قاسم سلیمانی ) اهمیت بیشتری دارد ، تا جایی که در حدیث قدسی آمده است که خداوند می گوید ؛ « کسی که جنازه دوستی از دوستان من را تشییع کند ، از گناهانش پاکیزه می شود ، همچون روزی که از مادر زاییده شده است ، دیگر گناهی بر او نیست » 📚مناقب ابن شهر آشوب ، ج 4 ص 341 ❕لذا امام صادق علیه السلام به همه شیعیان امر کرده و فرمود ؛ « تشییع جنازه مومن را ترک نکن چرا که در آن فضل زیادی است » 📚مستدرک الوسائل ج 2 ص 293 👌و فرمود ؛ « به موالی و شیعیان ما سلام برسان و آنان را به تقوای خداوند بزرگ توصیه کن و این که زندگان آنان ، مردگانشان را تشییع کنند » 📚امالی طوسی ج 1 ص 135 ❕بنابراین ، کسانی که امروز در تشییع جنازه مطهر شهید سلیمانی کشته شدند ، در حال اطاعت امر خداوند و اهل بیت علیهم السلام بودند و مرگ در حین اطاعت امر خداوند و اهل بیت علیهم السلام ، عین شهادت است و بهشت در انتظار آنان است ، لذا علی علیه السلام فرمود ؛ « من بهشت را براى شش كس ضمانت مى‏ كنم که یک دسته در مورد مردى است كه براى تشييع جنازه مرد مسلمانى بيرون رود و بميرد، بهشتى است. » 📚الفقیه ج 1 ص 140 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔پرسش ❓چرا تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا مشخص نیست؟ و کدام قول در تاریخ شهادت ایشان معتبر است❓ 💠پاسخ💠 ❗️در تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا اختلاف است و دو قول از میان اقوال مطرح شده در این رابطه قابل اعتنا است؛ 1⃣ایشان در حدود هفتاد و پنج روز پس از شهادت پیامبر گرامی از دنیا رفتند. 🔶امام صادق علیه السلام فرمود: « فاطمه به مدت هفتاد و پنج روز پس از پیامبر گرامی زندگی کردند» 📚الکافی ج1 ص458 ❗️با توجه به اینکه رحلت پیامبر گرامی در 28 صفر واقع شده باید شهادت آن بانوی عزیز در یکی از سه روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه جمادی الاولی واقع شده باشد ( با در نظر گرفتن احتمال تمام یا ناقص بودن ماههای وسط) 📚پیام امام امیر المومنین ج8 ص54 2⃣ایشان در حدود 95 روز پس از شهادت پیامبر گرامی از دنیا رفتند. ❗️طبری شیعی از امام صادق علیه السلام روایت می کند که فرمود: « شهادت فاطمه زهرا در روز سوم جمادی الثانیه بوده است ( پس از گذشت 95 روز از شهادت پیامبر اسلام)» 📚دلائل الامامه ص13 📚بحار الانوار ج43 ص171 🔶علامه مجلسی این روایت را صحیح و معتبر می شمارد 📚زاد المعاد ص280 ❗️شیخ عباس قمی نیز می نویسد: « اظهر نزد حقیر این است که وفات آن حضرت در روز سوم جمادی الثانیه واقع شده است ( پس از گذشت 95 روز از شهادت پیامبر اسلام) که مختار جمعی از بزرگان شیعه نیز بر همین قول است؛ 📚مسار الشیعه ص54 📚مصباح کفعمی ص522 📚تاریخ الموالید ص98 📚مصباح کفعمی ص522 📚اعلام الوری ج1 ص300 ❗️پس بقای آن حضرت بعد از پدر بزرگوارشان نود و پنج روز بوده است 📚کشف الغمه ج1 ص503 📚الذریه الطاهره ص151 📚اعلام الوری ج1 ص300 👌به نقل از منتهی الامال ، شیخ عباس قمی، ج1 ص332 💠از این دو بیان وجه اختلاف روشن می شود که در روایتی شهادت ایشان هفتاد و پنج روز پس از پیامبر گفته شده است و در روایتی که علمای قابل توجهی به آن عمل کرده اند شهادت ایشان نود و پنج روز پس از پیامبر بیان شده است. 👌علامه مجلسی می نویسد: « روایت نود و پنج روز با روایت هفتاد و پنج روز منافات دارد اما از آنجایی که روایت نود و پنج روز مشهور و معتبر است واجب است که به آن عمل شود و عزاداری حضرت زهرا موافق آن صورت گیرد» 📚زاد المعاد ص280 ❗️برخی می گویند وجه اختلاف در تاریخ شهادت ایشان از این جهت است که در صدر اسلام رسم الخط بیشتر به صورت بدون نقطه و اعراب بود و از آنجا که لفظ « تسعین» ( نود) و « سبعین» ( هفتاد) از جهت شکل کلمه یکسان است و تنها با نقطه گذاری متفاوت می شود چه بسا این اختلاف ایجاد شده است که مراد روایت امام صادق هفتاد و پنج روز بوده است یا نود و پنج روز اما بر حسب سایر قرائن و مشهور علما و این که در روایتی گفته شده است که شهادت ایشان روز سوم جمادی الثانیه یعنی پس از گذشت حدود نود و پنج روز از شهادت پیامبر بوده است نتیجه گیری می شود که مراد روایت امام صادق نود و پنج روز بوده است نه هفتاد و پنج روز اگر چه موافق احتیاط آن است که به هر دو قول در تاریخ شهادت حضرت زهرا عمل شود چنان که مرسوم نیز چنین است. 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔وهابیت و اهل سنت شبهه می کنند ، شما که این قدر زهرا ، زهرا می کنید و از دختر رسول خدا سخن می گویید ، چرا در کتب اربعه تان حتی یک روایت از حضرت زهرا نقل نکرده اید ❕چه عنادی با او داشته اید که از او روایت نقل نکرده اید ❗️❗️ 💠💠 👌کتب اربعه ما و سایر مجامع روایی شیعه ، روایات متعدد و قابل توجهی از فاطمه صدیقه سلام الله علیها ، نقل کرده اند که در ادامه به آن اشاره می شود ، در حالی که اهل سنت طبق تصریح سیوطی می گوید تمام احاديثى كه اهل سنت از فاطمه زهرا عليها السّلام ، روايت كرده به 10 روايت نمى ‏رسد ؛ 📚الثغور الباسمه ، سیوطی ص 52 ❕یا نهایتا هجده حديث از آن حضرت روایت کرده اند ؛ 📚تهذيب التهذيب ج 12 ص 440 _ اعلام النساء ج 4، 128 ❕زهراى مرضيه عليها السّلام در طول زندگى خود لحظه‏ اى از پدر بزرگوارش جدا نشد، او همواره مراقبت از پدر را بر عهده داشته و به خدمت گزارى وى اهتمام داشت و احاديث و روايات و خطبه ‏هاى رسول اكرم را ميشنيد و به‏ گونه‏ اى كه اگر پسر عمويش على عليه السّلام را از مردم استثناء كنيم چنين زمينه‏ اى براى هيچ‏كس، جز فاطمه زهرا عليها السّلام فراهم نبود ، اما اهل سنت از ایشان ده یا نهایتا هجده حدیث روایت کرده اند ، با اين‏كه مى ‏دانيم بيش از 2000 روايت از عايشه نقل کرده اند در حالی که او بعد از هجرت پيامبر و كمتر از 10 سال با آن حضرت زندگى كرده ولى زهراى اطهر عليها السّلام بنابر نقل روايات حداقل 18 سال در كنار پدر بزرگوار خويش حضور داشته است ، کثرت نقل از عایشه ، ابن حجر را به تعجب واداشته و می نویسد ؛ « روایات کثیری است که عایشه از پیامبر روایت کرده است » 📚تهذیب التهذیب ج 12 ص 433 ❕حال اهل سنت با زهرای مرضیه چه عنادی داشته که از او روایت نقل نکرده اند ❕ 👌شیعه و کتب اربعه ما ، روایات قابل توجه و متعددی از فاطمه صدیقه روایت کرده است چنان که توفیق ابوعلم می گوید ؛ «فاطمه زهرا عليها السّلام روايات بسيارى را از پدر بزرگوارش از طريق شنيدن دريافت كرد و يا رسول‏ خدا دستور مى‏ داد روايات را براى دخت گرامى ‏اش به نگارش درآورند و امام حسن و امام حسين و پدر بزرگوارشان على عليهم السّلام و نواده ‏اش فاطمه دختر امام حسين عليه السّلام به طريق مرسل و عايشه و امّ سلمه و أنس بن مالك و سلمى امّ رافع، از فاطمه اطهر حديث اخذ كرده ‏اند، در اين راستا احاطه و آگاهى آن مخدّره به بسيارى از علوم قرآن و آشنايى به احكام و دستورات آيين‏ هاى گذشته، وى را يارى مى‏ داد. او خواندن و نوشتن مى‏ دانست و خداوند او را با علم و دانش، از ديگران متمايز و برتر ساخت. پدر بزرگوارش رسول خدا صحفى براى او املاء فرمود تا به واسطه آن‏ها در امور دينى خود بهره و در امور دنيايى‏ اش رهنمون گيرد. بنابراين، فاطمه زهرا عليها السّلام از اهل بيتى به‏ شمار مى ‏آمد كه از خدا پروا پيشه كردند و خداوند به آنان علم و دانش ارزانى داشت». 📚اهل البيت ، توفيق ابو علم ص 128- 129 🔸ادامه 👇
امام سجاد علیه السلام: زبانت را نگه‌دار تا برادرانت را نگه‌داری. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔸ادامه 👇 ❕زهراى مرضيه عليها السّلام پرورش يافته مكتب دانش و تقوا بود و ایشان افزون بر عنايت و توجه خاص به تربيت فرزندان و خدمتكاران خويش نظير امّ ايمن و فضّه كه نزديك به بيست سال جز با قرآن سخن نگفت ؛ 📚بحار الانوار ج 43 ص 87 ❕ به گسترش علم و دانش و آموختن به ديگران، عنايت ويژه‏ اى داشت، از جمله توجه آن بزرگوار به گسترش علم و دانش راويان بسيارى است كه از آن مخدّره عليها السّلام روايت نقل كرده‏ اند كه ذيلا به‏ نام آن‏ها اشاره مى‏ شود ؛ ❕1. ابن أبى مليكه‏2. ابو ايوب انصارى‏3. ابو سعيد خدرى؛4. ابو هريره‏5. اسماء بنت عميس‏6. امّ كلثوم‏7. بشير بن زيد8. جابر بن عبد اللّه انصارى‏ 9. حسن بن على عليه السّلام‏10. حسين بن على عليه السّلام‏11. حكم بن ابو نعيم‏12. ربعى بن خراش‏13. زينب دخت ابو رافع‏14. زينب دخت على عليه السّلام‏15. سلمان فارسى‏16. سهل بن سعد انصارى‏17. شبيب بن ابو رافع‏18. عباس بن عبد المطّلب‏19. عبد اللّه بن حسن‏20. عبد اللّه بن عباس‏21. عبد اللّه بن مسعود22. على بن ابى طالب عليه السّلام‏23. على بن حسين عليه السّلام‏24. عوانة بن حكم‏25. فاطمه دخت امام حسين عليه السّلام‏26. قاسم بن ابو سعيد خدرى‏27. هارون بن خارجه‏28. هشام بن محمد29. يزيد بن عبد الملك . 📚 مسند فاطمه از شيخ عزيز اللّه عطاردى 590. 602. ❕جهت دیدن این روایات هم به کتاب فوق یعنی مسند فاطمه از شیخ عطاردی رجوع کنید و هم به کتاب ارزشمند « الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهراء سلام الله علیها » در « بیست و پنج جلد » اثر دانشمند ارجمند « اسماعیل انصاری زنجانی خوئینی » رجوع کنید تا از انبوه روایات از فاطمه صدیقه سلام الله علیها مطلع شوید . 👌روایات متعددی از فاطمه صدیقه سلام الله علیها ، در کتب اربعه ما در موضوعات مختلف نقل شده است که فرصت بیان همه آنها نیست ، آدرس برخی از آنها ذیلا می آید ، تا کذب شبهه افکن که مدعی شده است ، روایتی در کتب اربعه از فاطمه سلام الله علیها نیست ، روشن شود ؛ 📚الکافی ج 1 ص 460 _ 464_ 527_ ج 2 ص 667_ ج 3 ص 105_ ص 218_ ج 4 ص 114_ ص 246_ج 5 ص 378_ ج 5 ص 528_ 529_555_ج 7 ص 17_48_ج 8 ص 238_ 376 _ الفقیه ج 1 ص 298_ ص 320_ ج 3 ص 567_ ج 4 ص 214_ ص 244 _تهذیب الاحکام ج 1 ص 160_ 469_ج 5 ص 456_ ج 6 ص 9_ ج 9 ص 144_145_و ... 👌نکته پایانی این که ، فاطمه طاهره يك بخشی از زندگی مباركشان در عصر پیامبر گرامی سپری شد و مردم در آن زمان عمده سوالاتشان را از نبی گرامی می پرسيدند و بعد از شهادت پیامبر گرامی ، امير المومنين در صحنه هستند، مردم سوال فقهی و غير فقهی دارند عمدتا از امير المومنين می پرسند و اضافه این که صديقه طاهره بعد از پیامبر گرامی حدود سه ماه در قید حیات بودند آن هم در بستر بيماری و خفقانی که دستگاه خلافت در جامعه ايجاد كردند ، بنابراین زیاد توقع آن نبوده که روایات صدیقه طاهره فراوان باشد ، اما با این وجود روایات متعدد و قابل توجهی از ایشان به ما رسیده است و کتب اربعه و سایر کتب ما آنها را از صحابه و امامان علیهم السلام نقل کرده اند که به برخی از آنها در بالا اشاره شد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 299 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
299.mp3
1.42M
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 299 🎙 قاری: #منشاوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقای #عارفی نهاد نمایندگی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در شبکه قرآن ؛ ❕حاج قاسم را #نفس_زکیه انقلاب دانسته و وعده ظهور می دهند❗️ 💠پاسخ در ذیل 👇 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔اقای نهاد نمایندگی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در شبکه قرآن ؛ ❔حاج قاسم را انقلاب دانسته و وعده ظهور می دهند❗️ 💠💠 👌«نفس زكيّه» يعنى فرد بى‏ گناه، پاك، كسى كه قتلى انجام نداده است و جرمى ندارد. ( کهف 74) ❕در آستانه قيام حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف در گير و دار مبارزات زمينه‏ ساز انقلاب مهدى عليه السّلام، فردى پاكباخته و مخلص، در راه امام عليه السّلام مى ‏كوشد و مظلومانه كشته مى‏ شود. طبق بيان روايات، اين رخداد عظيم، بين ركن و مقام در بهترين مكان‏هاى زمين اتفاق مى ‏افتد ، نام او محمد بن الحسن و همان نفس زکیه است که از آل محمد بوده و ماموریت تبلیغ از جانب امام عصر را دارد و مظلومانه میانه رکن و مقام کشته می شود ، کشته شدن او از نشانه های حتمی ظهور است و ما بین کشته شدن او و ظهور ، پانزده شب بیشتر فاصله نیست . 💠 ؛ 1⃣کشته شدن نفس زکیه از نشانه های حتمی ظهور است ؛ ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « كشته شدن نفْس زكيّه نيز حتمى است و خروج قائم عليه السلام نيز حتمى است». 📚الغيبة، طوسى ص 435 ، بحار الأنوار ، ج 52 ص 288 🔸و فرمود ؛ «پنج چيز، پيش از قيام قائم، روى مى‏ دهد: [خروج‏] يمانى و سفيانى، نداى آسمانى، به زمين فرو رفتن در بيداء و كشته شدن نفْس زكيّه» 📚كمال الدين ، ص 649 ح 1، الخصال ، ص 303 ح 82، إعلام الورى‏ ، ج 2 ص 279، بحار الأنوار: ج 52 ص 203 2⃣نامش محمد بن الحسن است و از سادات و آل محمد باشد و جوان هم می باشد . ❕« قتل غلام من آل محمّد صلّى اللّه عليه و آله ... اسمه محمّد بن الحسن النّفس الزّكيّة .... » « جوانی از آل محمد کشته می شود که نامش محمد بن الحسن ، نفس زکیه است » 📚کمال الدین ، دو جلدی ، ج 2 ص 330 « انّ النّفس الزكيّة هو غلام من آل محمّد .... » « نفس زکیه ، جوانی از آل محمد است » 📚الخرائج و الجرائح ج 3 ص 1154 👌روایاتی که در نکته بعدی می آید نیز ، شاهد بر این مدعا است . 3⃣ماموریت از جانب امام زمان علیه السلام دارد و ما بین رکن و مقام ، در مکه کشته می شود ؛ ❕امام باقر علیه السلام فرمود ؛ «هنگامى كه مردان، خود را به زنان و زنان، خود را به مردان شبيه كنند ... و جوانى از خاندان محمّد ميان ركن [حجر الأسود] و مقام [ابراهيم‏]- كه نامش محمّد بن حسن، نفْس زكيّه است ، كشته شود و بانگى از آسمان آيد كه حق نزد او و شيعه اوست، اين، هنگام خروج قائم ماست». 📚 إعلام الورى‏ ج 2 ص 291 _ بحار الأنوار ،ج 52 ص 191 👌و فرمود ؛ «قائم به يارانش مى‏ فرمايد: اى مردم! مكّيان، مرا نمى ‏خواهند! امّا من كسى را به سوى ايشان مى‏ فرستم تا همچنان كه شايسته مانند من است، بر آنان احتجاج كنم ، آن گاه مردى از يارانش را فرا مى ‏خواند و به او مى ‏گويد به سوى مكّيان برو و بگو: اى اهل مكّه! من فرستاده فلانى به سوى شما هستم و او به شما مى‏ گويد: ما خاندان رحمت، معدن رسالت و خلافت و فرزندان محمّد و از نسل پيامبران هستيم و پس از وفات پيامبرمان تا امروز به ما ستم شده و بر ما فشار آورده شده و چيرگى گشته و حقمان ربوده شده، و اكنون از شما يارى مى‏ خواهيم. يارى‏ مان دهيد. هنگامى كه اين جوان، اين سخن را مى ‏گويد، به سويش مى ‏آيند و او را ميان ركن [حجرالأسود] و مقام [ابراهيم‏] سر مى ‏برند و او همان نفْس زكيّه است. چون خبر او به امام مى ‏رسد، به يارانش مى‏ فرمايد: آيا به شما نگفتم كه مكّيان، ما را نمى‏ خواهند؟!" و يارانش، او را وا نمى‏ نهند تا خروج كند و با سيصد و سيزده مرد به شمار جنگاوران بدر، از گردنه طُوى‏ [در ورودى مكّه‏] سرازير شود و به مسجد الحرام وارد شود. او چهار ركعت نماز نزد مقام ابراهيم مى‏ خواند و پشتش را به حجر الأسود تكيه مى ‏دهد و پس از حمد و ثناى الهى و يادكرد پيامبر و درود فرستادن بر او، سخنى مى‏ گويد كه هيچ يك از مردمان آن را نگفته است». 📚بحار الأنوار: ج 52 ص 307 4⃣ما بین شهادت نفس زکیه و قیام قائم علیه السلام ، پانزده شب فاصله است . ❕امام صادق عليه السلام فرمود ؛ «ميان قيام قائم خاندان محمّد و كشته شدن نفْس زكيّه، تنها پانزده شب فاصله است». 📚الغیبه طوسی ص 445 _ اعلام الوری ج 2 ص 281 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌نشانه های فوق در مورد نفس زکیه ، با شهید والا مقام ما ، حاج قاسم سلیمانی ، همخوانی ندارد ، چرا که روشن شد ، نفس زکیه از خاندان پیامبر گرامی و نامش محمد است ، در حالی که شهید سلیمانی ، نامش قاسم بوده و از سادات هم نبودند ، و این که نفس زکیه ماموریت از جانب قائم علیه السلام داشته و ما بین رکن و مقام در مکه شهید می شود ، در حالی که حاج قاسم عزیز ما ، ماموریت از جانب امام عصر علیه السلام نداشته و در بغداد شهید شدند ، و دیگر آنکه بین شهادت نفس زکیه و قیام قائم علیه السلام پانزده شب فاصله است ، که اگر نفس زکیه ، شهید سلیمانی باشد ، باید حدود یک هفته دیگر ، ظهور محقق شود ، در حالی که نشانه هایی بر این امر نیست ( بنابراین مبنا که نشانه های حتمی بداء پذیر نیست و بداء در ویژگی های وقوع است نه در اصل وقوع ) و دیگر آنکه نفس زکیه به عنوان یک جوان معرفی شده است که این وصف هم با شهید سلیمانی همخوانی ندارد . ❕البته از مجموعه روايات استفاده مى‏ شود كه دو «نفس زكيه» وجود دارد كه قبل از قيام حضرت حجّت عليه السّلام به قتل خواهد رسيد ؛ 1⃣نفس زكيه‏ اى كه از طرف امام زمان عليه السّلام مأمور به تبليغ است كه بين ركن و مقام به شهادت خواهد رسيد ، که کشته شدن او از نشانه های حتمی است و صفات فوق الذکر را دارا می باشد . 2⃣و دیگری نفس زكيه‏ اى كه از نشانه های حتمی نیست و در پشت كوفه كه ظاهرا همان نجف اشرف است با هفتاد نفر از صالحين به قتل مى ‏رسد ، چنان که شیخ مفید نقل می کند ؛ «رواياتى در مورد علامات زمان قيام قائم مهدى عليه السّلام و حوادث و نشانه‏ هايى كه قبل از قيام آن حضرت است وارد شده ... آن‏گاه از آن جمله كشته شدن نفس زكيه در پشت شهر كوفه با هفتاد نفر از صالحين را برمى‏ شمارد ...» 📚ارشاد، ج 2، ص 368 ❕در مورد نفس زکیه ای که در پشت شهر کوفه شهید می شود ، اطلاع چندانی از نام و نشانی اش نداریم ، اما با این وجود ، باز هم بر شهید سلیمانی عزیز ما منطبق نمی شود ، زیرا ظاهر از پشت کوفه ، همان نجف است ؛ 📚علائم ظهور ، رضوانی ، ص 82 ❕و دیگر آنکه به همراه هفتاد تن از صالحین شهید می شود ، در حالی که این تعداد از نفرات به همراه حاج قاسم شهید ما ، شهید نشدند . 👌استاد کورانی معتقد است ، روشن تر مصداقی که بر نفس زکیه ای که در پشت کوفه ( نجف ) شهید می شود منطبق است ، شهید سید ، محمد باقر حکیم است که در نجف با جمع کثیری به شهادت رسید که به هفتاد و بیش از آن می رسیدند که طبق روایت مذکور ، هفتاد تن از آنان در درجات بالای صلاح بودند . 📚المعجم الموضوعی لاحادیث الامام المهدی علیه السلام ، کورانی ، ص 322 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁