eitaa logo
دانستنی های مهدوی
23.3هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.7هزار ویدیو
76 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال مداحی۱۴ - ' [t.me-X-settagbot] (2).mp3
5.79M
#مناجات با امام زمان(عج) 🎵آنقده روسیاهم وهواپرستم 🎤امیر #عباسی ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#سلام_مولای_مهربانم 💗 صبح ها را بہ سلامے بہ تو پیوند زنم اے سر آغازترین روز خدا صبح بخیر بہ امیدی ڪہ جوابے ز شما مےآید گفتم از دور سلامے بہ شما صبح بخیر #اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#وظایف_منتظران ۱۵ 👌🏼 اجتماع مردم براى يارى امام زمان ☑️ یکی از مهمترین وظایف شیعیان نسبت به امام عصر(عجل الله فرجه) اتّفاق و اجتماع بر یاری امام عصر است 🔺 زیرا در کاردسته جمعی تاثیری هست که در کار انفرادی نیست. "واعْتَصِموٰا بِحَبْلِ اللّٰه جمیعاً وَلٰاتَفَرَّقوٰا" 🔅 امام زمان میفرماید : اگر شیعیان ما در وفای پیمانی که از ایشان گرفته شده یک دل و مُصمَّم باشند، نعمت دیدار ما از آنان به تاخیر نمی افتاد. 📘مكيال المكارم ج۲؛ بحارالانوار ج۵۳ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
📚 #معرفی_کتاب 📙 پرتوی از آیه های مهدوی ✍️ نویسنده : محسن قرائتی 💎این اثر نگارشی است ساده اما گویا و مستند ار مهم ترین آیه های قرآنی که درباره معارف مهدوی بوده و توسط حجت الاسلام قرائتی در آثار مکتوب و نیز در طول بیش ار سه دهه در ضمن برنامه درس هایی ار قرآن ارائه شده و اینک با حفظ قالب پرجاذبه تبلیغی ایشان ، تدوین یافته است. ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
🏝جزیره خضرا🏝 📌قسمت 1⃣ از 3⃣ ❓بسیاری می پرسند آیا واقعاً امام زمان (ع)در این جزیره دوردست در اقیانوس اطلس زندگی می کند⁉️ ❓ آیا چنان که برخی می گویند: یاران و فرزندان آن حضرت نیز در این جزیره اند؟و... 👈🏼در پاسخ این پرسش ها باید گفت که موضوع «جزیره خضرا» به عنوان محل اقامت و زندگانی حضرت ولی عصر(ع)در عصر غیبت کبری، برگرفته از حکایتی است که عالمان شیعه، درباره استناد آن، اتّفاق نظر ندارند❗️ عده ای آن را پذیرفته و عده ای آن را بی اعتبار دانسته و اساساً وجود چنین جزیره ای را رد می کنند. 🔬 برای روشن تر شدن موضوع به بررسی این دیدگاه ها و مهم ترین دلایل دو گروه می پردازیم: 🔘 الف)دیدگاه موافقان ✅ 👈این گروه از عالمان شیعه حکایت جزیره خضرا را این گونه نقل می کنند: 👳شخصی به نام «زین الدّین علی بن فضل مازندرانی»، در سال 690 ق. از سرزمین «بربر»، طی سفری به اقیانوس اطلس، سه روز با کشتی 🚣 در دل آب، حرکت می کند تا به جزایر روافض (شیعیان)می رسد. 🏝 در آنجا مطلع می شود که جزیره ای به نام جزیرة خضرا وجود دارد که فرزندان حضرت ولی عصر(ع)در آنجا زندگی می کنند. وی مدت چهل روز در همان محل اسکانش می ماند. پس از چهل روز، هفت کشتی حامل مواد غذایی، از جزیره خضرا، به این جزیره می آید. 👮 ناخدای کشتی، او را با نام و نام پدرش، صدا می زند و می گوید: «مشخصات تو را به من گفته اند و اجازه داده اند که تو را به جزیره خضرا ببرم». آنگاه او را به آنجا می برد. پس از شانزده روز دریانوردی، سرانجام به «آب های سفیدی» می رسند و ناخدا توضیح می دهد که این آب ها، مانند «سور بلد» (دیوار شهر)جزیره را در بر گرفته است و کشتی های دشمنان، هرگز نمی توانند از آنها بگذرند و به برکت وجود حضرت ولی عصر(ع)در آن غرق می شوند. 🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊 🏞سپس به جزیره خضرا می رسد. در آنجا جمعیت انبوهی را با بهترین لباس ها و نیکوترین وضع مشاهده می کند و شهری بسیار آباد، با درختانی سرسبز و انواع میوه ها و بازارهای بسیار و ساختمان های مجلل از سنگ های شفاف رخام می بیند. شخص بزرگواری به نام سیّد شمس الدّین که او را نوة پنجم امام زمان (ع)معرفی می کنند، مسئول تعلیم، تربیت و اداره جزیره خضرا و نایب خاص حضرت(ع)در آن جزیره است. 🗞او مستقیماً از امام(ع)فرمان می گیرد، ولی آن حضرت را نمی بیند و تنها، هر صبح جمعه نامه ای به خط امام(ع)در نقطه معینی گذاشته می شود که در آن، اوامر آن حضرت و آنچه تا یک هفته مورد نیاز خواهد بود، نوشته شده است. 👳علی بن فاضل، مدت هجده روز، در آن جزیره اقامت می کند، و از محضر سیّد شمس الدّین، استفاده می کند و پس از آن، به او دستور می رسد که به وطنش بازگردد.[1] 📜 براساس حکایت علی بن فاضل، امام مهدی(ع)و فرزندان ایشان، در جزیره خضرا، واقع در اقیانوس اطلس سکونت دارند، و همه ساله، در موسم حج، حج می گزارند و پس از زیارت پدران و اجداد طاهرینشان(ع)در حجاز، عراق و طوس، مجدداً به این جزیره باز می گردند. آن حضرت(ع)غالباً دراین جزیره اقامت دارند.[2]🕋 👳علی بن فاضل، آنچه را از سخنان سیّد شمس الدّین، استفاده می کند در کتابی به نام الفوائد الشّمسیّه گرد می آورد و ماجرای تشرف خود را برای تنی چند از عالمان معاصر خویش بازگو می کند. ✍🏼 «فضل بن یحیی طیبی»، نویسنده قرن هفتم هجری قمری، در 11 شوال 669 ق، این حکایت را از زبان علی بن فاضل در شهر حلّه می شنود و آن را در کتابی با نام جزیرة الخضراء گرد می آورد. این کتاب، از سوی عالمان زیر مورد توجه واقع شده است: ▪️ شهید اوّل، آن را به خط خود نوشته، و خط او در خزانه امیرالمؤمنین (ع)پیدا شده است. ▪️محقق کرکی، آن را به فارسی برگردانده است. ▪️علّامه محمّد باقر مجلسی، آن را در بحارالأنوار نقل کرده است. ▪️ شیخ حر عاملی، آن را در کتاب إثبات الهداة درج نموده است. ▪️ وحید بهبهانی، به مضمون آن فتوی داده است. ▪️ بحرالعلوم، در کتاب رجال خویش، آن را مورد استناد قرار داده است. ▪️قاضی نورالله شوشتری، محافظت بر آن را بر هر مؤمنی لازم داشته است. ▪️ میرزا عبدالله اصفهانی (افندی)آن را در کتاب ریاض العلماء نقل کرده است. ▪️میرزای نوری، آن را در کتاب جنةالمأوی و النجم الثاقب آورده است. 📝 پی نوشت ها: 📙1. ناجی النجار، جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا، ترجمه و تحقیق علی اکبر مهدی پور، چاپ ششم، قم، مؤلف، 1411 ق، صص 52 ـ 54. 📙2. همان. 📎 ادامه دارد... ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
@maddahi14 - مداحی۱۴-X-محمودکریمی.mp3
6.31M
#مناجات با امام زمان(عج) 🎵دلت خون شده... 🎤محمود #کریمی ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#سلام_مولای_مهربانم 💗 هر صبح به شما سلام می کنم و امواج پاسخ گرمتان را در قلب خسته ام احساس می نمایم ... .مگر می شود به شما سلام کرد و جوابی نشنید ؟ با پاسخ شما وجودم غرق نور می شود ، امید از سرانگشتانم جاری می گردد و جانم آرامش می یابد ... به شما سلام می کنم و در پناه نگاه پرمهرتان امنیت می یابم و آرام و استوار به مبارزه با ناامیدی می روم ... شکر خدا که شما را دارم ... #اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#وظایف_منتظران ۱۶ 👌🏼اندوهگین بودنِ مومن در فراق امام 🔹 این اندوه از نشانه های دوستی و علاقه به حضرت است. دلیلِ اینکه این کار از نشانه های اهل ایمان است، روایات بسیاری است که از امامان رسیده. روایاتی که بیان داشته اند از نشانه های یک فرد شیعه آن است که در اندوه امامان ناراحت باشد و تردیدی نیست غیبت مولایمان و غم هایی که بر ایشان وارد میشود، از بزرگترین علل اندوه امامان است. 🔅 امام صادق فرمودند: شخصِ اندوهگین به خاطر ما (اهل بیت) که غم و اندوهش برای ظلمی باشد که بر ما وارد شده، نفس کشیدنش، تسبیح گویی است و ناراحتی اش برای ما، عبادت است. 📚 مکیال المکارم؛ اصول کافی ج۲ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#حدیث_مهدوی 🍃امام مهدی (عج) فـرمـودنـد: ✍️درهای سؤال از چیزهایی که برای شما مفید نیستند، ببندید و خود را برای دانستن چیزهای غیر لازم به زحمت نیندازید و در مورد تعجیل در فرج زیاد دعا کنید زیرا که موجب فرج خواهد شد. 📚 بحار الأنوار، ج۵۳، ص۱۸۱ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
D1737255T14720062(Web).Mp3
417.9K
🎵آیا ظهور سفیانی در آخرالزمان فقط در عراق هست یا در ایران هم نفوذ دارند؟ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
🏝جزیره خضرا🏝 📌قسمت 2⃣ از 3⃣ 🔘 ب) دیدگاه مخالفان ❌ ⛔️جمعی از عالمان شیعه، حکایت یادشده را که بر وجود جزیره خضراء به عنوان محل اقامت غالب حضرت امام زمان(ع) دلالت می کند، دارای اشکال می دانند و از آنجا که دلیل دیگری در دست نیست، وجود چنان جزیره ای را نمی پذیرند. 📗 علّامه مجلسی در کتاب خود می نویسد: "رساله ای مشهور به داستان جزیرة خضرا واقع در دریای سفید یافتم. چون این رساله در بردارنده یاد کسانی است که آن حضرت را دیده اند و همچنین در آن مطالب شگفت انگیزی وجود دارد دوست دارم آن را در اینجا بیاورم. از آنجا که این رساله را در اصول (کتاب های روایی) معتبر نیافتم برای آن بابی مستقل گشودم و آن را آن گونه که یافتم نقل می کنم[3] وی آنگاه به نقل حکایت می پردازد. در آغاز حکایت چنین آمده است: ⚱️در خزانة امیرمؤمنان و سرور اوصیا و حجت پروردگار جهانیان و امام پرهیزکاران، علی بن ابی طالب - درود خدا بر او باد ـ متنی به خط شیخ فاضل و دانشمند عامل، فضل بن یحیی بن علی طیبی کوفی ـ قدس الله روحه ـ یافتم که در آن چنین آمده بود: «... این بندة نیازمند به بخشش خداوند سبحان متعال، فضل بن یحیی بن علی طیبی امامی کوفی که خدای او را ببخشاید، چنین می گویم:...» ⬅️ فضل بن یحیی در ادامه رساله به واسطه شیخ شمس الدّین بن نجیح حلّی و شیخ جلال الدین عبدالله بن حرام حلی، حکایت جزیره خضرا را از زین الدّین علی بن فاضل مازندرانی نقل می کند.[4] 🔬علّامه سیّد جعفر مرتضی عاملی، به بررسی سند این حکایت پرداخته و اشکال ها و پرسش های متعددی را متوجه آن دانسته است که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره می کنیم: 🔻1. نخستین پرسش ما دربارة فردی است که در ابتدای روایت می گوید: «در خزانه امیر مؤمنان متنی به خطّ شیخِ فاضل و دانشمند عامل، فضل بن یحیی طیبی یافتم.» 👈🏼این شخص از نظر ما ناشناخته و اسم و نسب و خصوصیات دیگر او، کاملاً مجهول است. با یک نظر اجمالی به ابتدای روایت می فهمیم که او به طور قطع مجلسی(ره) نیست؛ زیرا ایشان با صراحت فرمودند: «این داستان را از یک رساله دیگر نقل می کنم.» 👈🏼همان گونه که سیّد هاشم بحرانی(ره) (از معاصران مجلسی) در نقل داستان می گوید: «بعضی از بزرگان فرموده اند که این حدیث را به خط شیخ فاضل... یافته ایم.[5] 👈🏼این جمله هم مانند عبارت مجلسی دلالت ندارد که بحرانی مستقیماً از راوی شنیده باشد. بر فرض اینکه بپذیریم بحرانی مستقیماً از راوی شنیده است این پرسش مطرح می شود که چگونه بحرانی او را دیده و داستان را بدون واسطه از او شنیده ولی مجلسی او را ندیده است با اینکه بحرانی و مجلسی هر دو، در یک زمان می زیسته اند. دیگر اینکه به چه علّت مجلسی به نقل از یک رساله متداول بسنده کرده و راجع به نویسنده و صاحب آن تحقیق نکرده است تا حقیقت داستان را از او شفاهاً سؤال کند. 🔻2. پرسش دوم اینکه چگونه این شخصِ «مجهول» خط طیبی را شناخت و اطمینان یافت که آنچه را در آن رساله یافته، خط طیبی است. آیا خط طیبی آن چنان مشهور و معروف بوده که حتی این فرد مجهول الحال هم آن را شناخته است؟ ⚠️شاید واقع مطلب بر این شخص، مشتبه شده باشد. به این جهت که مثلاً وقتی که دیده طیّبی این داستان را روایت می کند، فکر کرده لابد کاتب آن هم اوست در صورتی که بین این دو امر، ملازمه ای نیست. 🔻3. با توجه به این نکته ما مشاهده می کنیم که «علی بن فاضل» (کسی که در روایت به عنوان «مازندرانی» توصیف می شود و بعد خودش را در متن همین روایت، «عراقی» معرفی می کند) تلاش زیادی برای اثبات برخی از فضایل به نفع خودش دارد و این نکته از متن گفتارش با سیّد شمس الدّین، آنجا که از ملاقات با امام سخن می گوید، به روشنی معلوم می شود: ای سرورم، من یکی از بندگان مخلص آن حضرت هستم با این همه امام را ندیده ام. بعد سیّد شمس الدین به من فرمود: چرا، تو او را دو مرتبه دیده ای... . و آن دو مرتبه را برایش توضیح می دهد. 📜علاوه بر این، همه روایت در صدد اثبات یک فضیلت بی نظیر برای اوست و آن اینکه او خدمت کسی رسیده که دیگران نرسیده اند و همچنین درصدد اثبات عنایت و توجه امام به اوست. 🔍 پس وقتی ما این نکات را مورد توجه قرار می دهیم و بر آن، این حقیقت را بیفزاییم که هیچ یک از معاصران علی بن فاضل، او را توثیق نکرده و مورد اعتماد ندانسته اند و فقط کسانی او را قابل اعتماد دانسته اند که صدها سال پس از او زیسته اند و جالب اینکه، دلیل و مستند آنها در اعتماد به او، ظاهراً خود روایت جزیره خضرا است. ✍🏼 پی نوشتها: 3. علامه مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 159. 4. همان. 5. سید هاشم بحرانی، تبصرةالولی، قم، مؤسسة المعارف الاسلامی، 1411 ه . ق، ص 243. 📎 ادامه دارد... ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
@maddahi14 - مداحی۱۴-X-سیدرضانریمانی (2).mp3
3.63M
#مناجات با امام زمان(عج) 🎵گل نرگس بیا... 🎤سیدرضا #نریمانی ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#سلام_مولای_مهربانم 💗 سلام بر آن حقیقتی که با ظهورش هرچه باطل است رنگ خواهد باخت و زمین و زمان را حیاتی نو خواهد بخشید. 📖 السَّلاَمُ عَلَى الْحَقِّ الْجَدِيدِ... #اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚عرضه مستقیم، 💚 ✨🌹حـــــرز امام جـــــواد (ع)🌹✨ ✨ ✨ 🔥🔥 🌪🌪 😱 ...😱 ✍️ اعتبار و خواص این حرز که امام جواد (ع) هست رو اینجا بخونید😍 💥راحت از کنار این یادگاری بسیار باارزش درروزمیلاد امام رضا علیه السلام نگذرید😍💚👇 بفرمایید به کانال 😍👇 https://eitaa.com/joinchat/83165236Caf068c5c09 میلاد امام رضا علیه السلام سورپــــرایز ویژه ای داریم 💥💥💯💯👆
#وظایف_منتظران ۱۷ 👌🏼 تهذیب نفس و اصلاح فَردی 🔹 یکی از وظایف مهم منتظران دولت حق، پارسائی و آراستگی به اخلاق خوب و پسندیده است. 🔆 امام صادق فرمود: هر کس شادمان می گردد از اینکه از یاران حضرت مهدی علیه السلام باشد، باید منتظر باشد و به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار نماید و او منتظر [واقعی ] است (۱) 🔹 همچنین امام صادق فرمود: به یقین برای صاحب این امر غیبتی است، پس بنده خدا باید تقوای الهی پیشه کند و به دینش چنگ زند (۲) 📚 ۱-غیبت نعمانی، ص۲۰۰ ح۱۶؛ ۲-کافی ج۲ باب فی الغیبه ص۱۳۲ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💝 دلنوشته ... ✏️ سلام آقا✋🏻 نمیدانم چرا ... ولی دلنوشته ام امروز حال خوبی ندارد... دگرگون است... درست مثل قلبم... که تپش هایش همه برای توست...❤️ نگران است...زبانم لال...نکند...😰...نکند این جمعه هم نیایی...😔 آقا به جدتان قسم پشیمانیم... آقا آمده ایم تصفیه حساب کنیم... آمده ایم بگوییم..."'اشتباه ڪـردیم'" ...ببخش😭 مولا به اسم تان قسم ببخشید مارا... جوانی کردیم... دلمان تنگ است... بدجور شما را میخواهد💔 بدجور غمگینانه می تپد...💓 پس آقا این جمعه دیگر بیا...😢 بیا و قلب ما راهم شاد کن... به گناهانمان نگاه نکن...😓 که اگر اینگونه هر هفته دوبار بنگری پرونده مان را ... اشکی برایتان باقی نخواهد ماند...😔 آقا به مادرتان زهرا (س) بیایید...🙏🏻 ❣️ آقا تو بگو من چه کنم با دلِ تنگی که تورا می طلبد...؟ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
D1737263T13352280(Web).Mp3
725K
🎵چگونه منتظر واقعی امام زمان (عج)باشیم؟ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏝جزیره خضرا🏝 📌قسمت 3⃣ از 3⃣ 🔘 ادامه ی نظرات مخالفان 💭 با توجه به این نکات، نتیجه می گیریم که: اطمینان به صحت آنچه که علی بن فاضل مازندرانی نقل می کند امکان ندارد؛ چون احتمال می دهیم اصل قضیه و ریشه داستان، از بافته های ذهن اوست که برای رسیدن به شهرت یا برای اهداف دیگری آنرا ساخته است، همچنان که درطول تاریخ، نمونه های آن را مشاهده کرده ایم. 🔻4. از جمله نکاتی که شک و بدگمانی ما را در خصوص این راوی و داستانش افزایش می دهد این است که معاصران او مانند علّامه حلی و ابن داود، که در سال 707 ق از تألیف کتاب رجالی خود فراغت یافته بود و همچنین علمای دیگر، به طور کلی او را نادیده گرفته و هیچ کدام از آنها حتی یک کلمه درباره او سخن نگفته اند. با اینکه داستان گران بها و بی نظیر او، باید آنها را تشویق و تحریک می کرد که به داستان و راوی آن اشاره کنند؛ راوی و داستانش را بستایند و چنین داستانی را به عنوان یکی از دلایل امام و امامت قرار دهند و آن را شایسته نقل در کتاب های خود بدانند. وقتی می بینیم دانشمندان اسلامی، مطالب و داستان های کم اهمیت تری را در نوشته هایشان آورده اند، ولی این داستان را نادیده انگاشته اند، پی می بریم که شاید آن را دروغ و باطل به حساب آورده اند. یا آن را نشنیده اند؟ و یا اساساً چنین داستانی در زمان آنها ساخته نشده بود❗️ 🤔شاید کسی بگوید که شخصیت های برجسته دیگری هم وجود دارند که نویسندگان معاصر آنها، نامشان را در کتاب های رجالی خود نیاورده اند و شاید نسبت به این راوی نیز همین مسئله اتفاق افتاده باشد، ولی ما با دقت متوجه می شویم که این پاسخ در حقیقت تلاش بیهوده ای است؛ زیرا این چنین شخصیت هایی اگر چه در بعضی از کتاب های رجالی مطرح نشده اند، ولی در کتاب های دیگری که در همان زمان تألیف گردیده، به قلم آمده و مطرح شده اند. یا اینکه حداقل، مورد اعتماد بودن آنها با قراین و شواهدی غیر از آنچه خود آنها راجع به خودشان گفته اند ثابت شده است، و برخلاف علی بن فاضل، یک داستان منحصر به فرد نداشته اند که کتاب های معتبر تاریخ، مانند آن را ثبت و ضبط نکرده باشند. 👌آری، همین که معاصران علی بن فاضل، داستان او را نادیده انگاشته اند و هیچ گونه خبری از آن نداده اند باعث برانگیخته شدن شک و بدگمانی جدّی ما نسبت به او می شود. 🔻5. از جمله نکات جالب توجه اینکه در خود روایت به صراحت آمده است: علی بن فاضل، داستان را از شروع تا پایان، در حضور طیبی و گروهی از علمای حلّه و اطراف آنکه برای زیارت شیخ آمده بودند، توضیح می دهد. حال اینکه ما هیچ فردی از این عدّه را پیدا نکردیم که داستان را بی واسطه یا دست کم باواسطه نقل کند. در صورتی که از آنها انتظار می رود تا آن را در شهرها و در بین مردم منتشر ساخته باشند و این داستان جالب را نُقل مجالس و محافل کنند؛ زیرا در این حکایت، جایگاه وجود امام زمان(ع)و فرزندانش در یک موضع استثنایی و پیچیده تعیین شده است. 👈🏼همچنین ما انتظار داشتیم مردم گروه گروه به زیارت قهرمان این کشف عجیب نایل شوند و به او تبرک جویند و تلاش کنند داستان را مستقیماً از خودش بشنوند و در کتاب های دیگر ثبت کنند و دانشمندان هم با آوردن نام او و داستانش، در کتاب های رجالی و غیررجالی خود، تبرک بجویند، ولی هیچ یک از این حوادث رخ نداد و تنها فردی که آن را نقل کرده، «طیبی کوفی» است. البته این نقل هم توسط فرد ناشناس، در بین اوراقی در میان گنجینه ای از کتاب ها کشف شده است و عجیب اینکه نویسندة ناشناس داستان هم، به خاطر خط معروف و مشهورش، توسط این مرد ناشناس، شناخته و کشف شده است.[6] 🔰با توجه به مطالب یاد شده اظهارنظر صریح و قطعی در مورد درستی یا نادرستی حکایت جزیره خضرا مشکل به نظر می رسد و بهتر است به جای مخالفت یا موافقت بی چون و چرا با این حکایت، علم آن را به خدا بسپاریم و چنان که پیش از این یادآور شده ایم بیشتر به دنبال شناخت وظایف قطعی خود در برابر امام زمان(ع)و عمل به آنها بشناسیم؛ زیرا دانستن یا ندانستن محل اقامت امام عصر(ع)و وجود داشتن و وجود نداشتن محلی به نام جزیره خضرا هیچ تأثیری در معرفت ما نسبت به امام زمان نزدیکی با آن حضرت ندارد.[7]🔰 ✍🏼 پی نوشت ها: 6. جزیره خضرا، افسانه یا واقعیت، چاپ هفتم، قم، بوستان کتاب، 1382، صص 115 ـ 119. 7. برای مطالعه بیشتر در موضوع جزیره خضرا ر.ک: علامه مجلسی، همان، ج 52، صص 174 ـ 159؛ علامه نوری، نجم الثاقب، صص 391ـ410؛ جزیرة خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا؛ جزیره خضراء افسانه یا واقعیت؟!؛ غلامرضا نظری، جزیرة خضراء تحریفی در تاریخ شیعه، چاپ اول، قم، طلیعه نور، 1387 🔹🔹🔷پایان🔷🔹🔹 ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi
@maddahi14 - مداحی۱۴-X-ابوذربیوکافی.mp3
5.2M
#مناجات با امام زمان(عج) 🎵شب های بی قراری چشمم سحرنشد... 🎤ابوذر #بیوکافی ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#سلام_مولای_مهربانم 💗 ♦️سلام امید دلها وقتی که بیایید خوبی‌ها همه می‌آیند، همراه شما ... عشق عدالت آبادانی رشد پیشرفت کمال پاکی راستگویی سلامتی امنیت بی نیازی دوستی ... #اللهم_عجل_لولیک_الفرج ☘️ ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
#وظایف_منتظران ۱۸ 👌🏼دعا کردن برای فرج امام زمان 🔸 در بیان اهمیت و جایگاه شگفت این وظیفه همان بس که امام زمان در نامه ای به شیعیان «امر» کردند و از آنها خواستند که برای فرج فراوان دعا کنند {کمال الدین ج۲} 🔹 فراموش نکنیم این خواسته و امر امام زمان، در حکم همان هَل مِن ناصر یَنصُرُنی امام حسین است. ⚠️ توجّه: دعا برای فرج حضرت، آنقدر مهم است که امام زمان به عالِم فرهیخته آیت ا... موسوی اصفهانی امر فرمودند که در این مورد کتابی مستقل بنام مکیال المکارم بنویسد و این دانشمند پر تلاش ۱۷ سال از عمر پربارَش را به این مهم اختصاص میدهد و گنجینه ای ارزشمند برای ما به یادگار میگذارد که در فصل پنجم آن به ۱۰۲ ثمره و نتیجه جهت دعا برای فرج اشاره شده است. ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 #پرسمان_مهدوی ⚜️ @P_Mahdavi
📝شعر مهدوی ▫️باز هم روح الامين دارد غزل مي آورد ▫️صنعت ايهام و تشبيه و بدل مي آورد ▫️تا شود ابيات شعر من کمي دلچسب تر ▫️واژه واژه بر لبم جام عسل مي آورد ▫️شعر شيرين مرا شور عجيبي داده است ▫️واژه ي نابي که در چندين محل مي آورد ▫️چيست آن واژه که همراه ادايش جبرييل ▫️جمله ي «حيّ علي خيرالعمل» مي آورد ▫️در ميان شعرهاي شاعران اهل بيت ▫️دائماً اين بيت را ضرب المثل مي آورد: ▫️يوسف مصري کجا و يوسف زهرا کجا؟! ▫️جلوه ي قطره کجا و جلوه ي دريا کجا؟! ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ 💠 ⚜️ @P_Mahdavi